eitaa logo
هیئت یا زهرا
144 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
8.1هزار ویدیو
3 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨میلاد سراسر شور و سرور حضرت حُجَّةِبْنِ الْحَسَنِ المهدی(عج الله تعالی فرجه الشریف) صَاحِبِ الدَّعْوَةِ لنَّبَوِيَّةِ،أَلصَّوْلَةِ الْحَيْدَرِيَّةِ، أَلْعِصْمَةِ الْفَاطِمِيَّةِ،أَلْحِلْمِ الْحَسَنِيَّةِ،أَلشَّجَاعَةِ الْحُسَيْنِيَّةِ،أَلْعِبَادَةِ السَّجَّادِيَّةِ،أَلْمَآثِرِ الْبَاقِرِيَّةِ، أَلْآثَارِ الْجَعْفَرِيَّةِ،أَلْعُلُومِ الْكَاظِمِيَّةِ،أَلْحُجَجِ الرَّضَوِيَّةِ،أَلْجُودِ أَلتَّقَوِيَّةِ،أَلنَّقَاوَةِ النَّقَوِيَّةِ،أَلْهَيْبَةِ الْعَسْكَرِيَّةِ،أَلْغَيْبَةِ الْإِلَهِيَّةِ الْقَائِمِ بِالْحَقِّ،كَلِمَةُ اللَّهِ،أَمَانُ اللَّهِ،حُجَّةُ اللَّهِ،إِمَامِ السِّرِّ وَ الْعَلَنِ،أَلْإِمَامِ بِالْحَقِّ أَبِي الْقَاسِمِ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ صَاحِبِ الْعَصْرِ وَالزَّمَانِ وَ خَلِيفَةِ الرَّحْمَنِ وَإِمَامِ الْإِنْسِ وَالْجَانِّ صَلَوَاتُ اللَّهِ وَسَلَامُهُ عَلَيْهِ. ✨قطب الاقطاب، غوث اعظم، خاتم ولایت کبری، دوازدهمین ساغر الهی بر اولیاء مهدوی و محبین و دلدادگان آن حضرت تبریک و تهنیت باد. 🌸✨🌸✨🌸✨🌸
✅آیت الله حائری شیرازی(ره): 🔻عمر ما می گذرد و دیر یا زود به صف گذشتگان می پیوندیم و این، زندگی بزرگ ماست. 🔻من چیزی مهمتر از این مطلب نداشتم که به شما بگویم. 🔻حیات این نیست که امروز داریم و اینها مشکلاتی نیست که با آن دست به گریبان هستیم. رنج این نیست که امروز می کشیم و تلخی این نیست که امروز می چشیم. دشواری این نیست که ما می بینیم و عمر هم این نیست که ما می گذرانیم. 🔻اگر تلخی است، تلخی پس از مرگ است و اگر رنجی هست، رنج آنجاست و اگر لذتی هم انسان بچشد، لذت این جهانی، لذت نیست، بلکه لذت آنجاست. چرا هنگامی که چاره از دست رفت، انسان متوجه مسئله شود؟ مسئله ای به این مهمی را چرا هنگامی بفهمیم که نتوانیم حل کنیم؟ 👇 https://eitaa.com/heyatey
قرآن ترجمه المیزان سوره 10 سوره مبارکه يونس صفحه 219 قَالَ قَدْ أُجِيبَتْ دَعْوَتُكُمَا فَاسْتَقِيمَا وَلَا تَتَّبِعَانِّ سَبِيلَ الَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ (89) (خدا) گفت: دعاى شما دو تن پذيرفته شد پس استقامت بورزيد و راه کسانى را که نمى دانند پيروى نکنيد. (89) ۞ وَجَاوَزْنَا بِبَنِي إِسْرَائِيلَ الْبَحْرَ فَأَتْبَعَهُمْ فِرْعَوْنُ وَجُنُودُهُ بَغْيًا وَعَدْوًا ۖ حَتَّىٰ إِذَا أَدْرَكَهُ الْغَرَقُ قَالَ آمَنْتُ أَنَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا الَّذِي آمَنَتْ بِهِ بَنُو إِسْرَائِيلَ وَأَنَا مِنَ الْمُسْلِمِينَ (90) و بنى اسرائيل را از دريا (ى احمر) عبور داديم و فرعون و سپاهيان او از روى ستم و تجاوز از پى آنان رفتند تا آنگاه که غرق، او را فرا گرفت گفت: باور کردم که معبودى نيست جز آن کس که بنى اسرائيل به او ايمان آورده اند و من از تسليم شدگانم. (90) آلْآنَ وَقَدْ عَصَيْتَ قَبْلُ وَكُنْتَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ (91) (به او گفته شد:) آيا اکنون (ايمان مى آورى) در حاليکه از پيش عصيان کردى و از فسادگران بودى؟! (91) فَالْيَوْمَ نُنَجِّيكَ بِبَدَنِكَ لِتَكُونَ لِمَنْ خَلْفَكَ آيَةً ۚ وَإِنَّ كَثِيرًا مِنَ النَّاسِ عَنْ آيَاتِنَا لَغَافِلُونَ (92) پس امروز بدن تو را (پس از غرق) بر بلندى (ساحل) مى افکنيم تا براى کسانى که پس از تو مى آيند نشانه (عبرت) باشى و بى ترديد بسيارى از مردم از نشانه هاى ما غافلند. (92) وَلَقَدْ بَوَّأْنَا بَنِي إِسْرَائِيلَ مُبَوَّأَ صِدْقٍ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ فَمَا اخْتَلَفُوا حَتَّىٰ جَاءَهُمُ الْعِلْمُ ۚ إِنَّ رَبَّكَ يَقْضِي بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِيمَا كَانُوا فِيهِ يَخْتَلِفُونَ (93) همانا بنى اسرائيل را (پس از غرق شدن فرعون) در جايگاهى نيکو جاى داديم و از چيزهاى مطبوع روزيشان کرديم پس اختلاف نکردند تا آنگاه که آگاهى (= دليل) به آنان رسيد به يقين پروردگار تو روز قيامت درباره آنچه در آن اختلاف مى کردند داورى خواهد کرد. (93) فَإِنْ كُنْتَ فِي شَكٍّ مِمَّا أَنْزَلْنَا إِلَيْكَ فَاسْأَلِ الَّذِينَ يَقْرَءُونَ الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكَ ۚ لَقَدْ جَاءَكَ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ (94) پس اگر در آنچه به سوى تو نازل کرده ايم شک دارى از آنان که کتاب (آسمانى) پيش از تو را مى خوانند سؤال کن، بى گمان حق از پروردگارت سوى تو آمده است پس از شک کنندگان مباش. (94) وَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ فَتَكُونَ مِنَ الْخَاسِرِينَ (95) و حتماً از آنان نباش که نشانه هاى خدا را تکذيب کردند که از زيانکاران خواهى بود. (95) إِنَّ الَّذِينَ حَقَّتْ عَلَيْهِمْ كَلِمَتُ رَبِّكَ لَا يُؤْمِنُونَ (96) بى ترديد آنان که سخن پروردگارت (= وعده عذاب) درباره آنان ثابت شده است ايمان نمى آورند. (96) وَلَوْ جَاءَتْهُمْ كُلُّ آيَةٍ حَتَّىٰ يَرَوُا الْعَذَابَ الْأَلِيمَ (97) اگر چه هر نشانه (=معجزه)اى برايشان بيايد تا اينکه عذاب دردآور را ببينند. (97) 👇 https://eitaa.com/heyatey
🌷نکته تفسیری صفحه ۲۱۹🌷 آیا پیامبر تردید داشت؟ ممكن است پس از خواندن این صفحه، این سؤال برایمان پیش بیاید كه مگر پیامبر خدا در حقّانیت قرآن شك داشت؛ پس چرا خدا به او فرموده است: «اگر در [آسمانی بودن] آنچه بر تو نازل كرده ایم، تردید داری، از كسانی كه پیش از تو كتاب آسمانی را می خواندند، سؤال كن.»؟! آیا امكان دارد كه پیامبر در رسالت خود شك داشته باشد؟ آیا می توان سخن پیامبری را پذیرفت كه برای اثبات حقّانیت خویش، از اهل كتاب سؤال می كند؟ و مگر پیامبر از خطا و اشتباه معصوم نبوده است؛ پس چطور ممكن است در مهم ترین مطلب یعنی ارتباط خود با خدا شك داشته باشد؟ پاسخ این سؤالِ به ظاهر سخت، به آسانی در نوع سخن گفتن افراد با یكدیگر یافت می شود؛ بدین‌صورت كه خود ما در بسیاری از اوقات، برای رساندن پیام خود به یك نفر و تأثیرگذاری بیشتر، به شخص دیگری غیر از او خطاب می كنیم و البتّه همه به اخوبی می فهمند كه منظور ما چه كسی است. در زبان فارسی، این ضرب المثل برای این گونه سخن گفتن به کار می رود: «به در می گوید كه دیوار بشنود». برای نمونه، خداوند در آیه‏ ی 23 سوره‏ی اسراء به پیامبر می فرماید: «هر گاه یكی از پدر و مادر یا هر دوی آن ها كه نزد تو هستند، به سنّ پیری برسند، كمترین اهانتی به آن¬ها مكن و بر آن ها پرخاش نكن و با احترام با آنان سخن بگو.» روشن است كه مخاطب اصلی این آیه، پیامبر نبوده است؛ زیرا همه می دانیم كه آن حضرت پیش از ولادت، پدر خود، و در كودكی، مادرش را از دست داده بود. در آیه‏ ی 1 سوره‏ی طلاق نیز می خوانیم: «ای پیامبر، هر گاه خواستید زنان را طلاق بدهید ...» می دانیم كه این دستور مربوط به همه‏ ی مسلمانان است و پیامبر هیچ‌یک از همسرانشان را طلاق نداد. امام صادق نیز در سخنی این مطلب را چنین بیان فرموده است: «[بسیاری از آیات] قرآن، بر اساس این مثال نازل شده است: به تو می¬گویم؛ ولی ای همسایه، تو بشنو.» بنابراین، هنگام روبرو شدن با آیاتی مانند این آیه‏ باید با دقّت به تفاسیر معتبر مراجعه كنیم و به سرعت قضاوت نكنیم. مفسّران در توضیح این آیه گفته اند كه اگر‌چه در آیه به پیامبر خطاب شده، مخاطبان حقیقی آیه، كسانی هستند كه در نبوّت آن حضرت تردید داشتند. قرآن به آنان می فرماید كه در این صورت، به مسیحیان و یهودیان مراجعه كنند؛ زیرا نشانه های پیامبر در كتاب-های آسمانی آنها بروشنی بیان شده بود و آنان بخوبی از حقّانیت آن حضرت آگاهی داشتند. 👇 https://eitaa.com/heyatey
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ثواب خرج کردن در راه امام زمان ارواحنا فداه حجت الاسلام دارستانی 👇 https://eitaa.com/heyatey