eitaa logo
هیات حضرت ابوالفضل علیه السلام چلقایی
138 دنبال‌کننده
3هزار عکس
529 ویدیو
151 فایل
انتشار مطالب و نکات اخلاقی بزرگان و برنامه های هیات عزاداران حضرت ابوالفضل علیه السلام چلقائی.
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 آزمایش کرونا 💠 سوال: آیا انجام که بوسیله نمونه گیری از حلق و بینی با داخل کردن چیزی شبیه گوش پاک کن انجام می‌گیرد، موجب باطل شدن روزه می شود؟ جواب: مجرد آزمایش کرونا - تا زمانی که چیزی از حلق پایین نرود - موجب باطل شدن نمی شود. 🔰 معاونت تبليغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📌 حزب کارگزاران سازندگی(3) ➖یکی دیگر ار اقدامات رواج تجمل گرایی و سبک جدیدی از زندگی بود. این حرکت به خصوص بعد از مشهور به (مانور تجمل) شدت گرفت. آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه نماز جمعه 18 آبان 1368 به بهانه با زهد ریاکارانه، مسئولین کشور را به مانور تجمل دعوت کرد و امثال همین اظهار نظرها بود که زمینه ساز گرایی و نهادینه شدن اشرافیت در کشور شد. 💬 پیگیری عملی این سیاست ها توسط سازندگی سبب گردید تا فرهنگ مصرف‌گرایی و تجمل در جامعه پررنگ شود، اختلاف طبقاتی زیادتر شده و به موازات این وضعیت، اوضاع اقتصادی کشور نیز به دلیل شدید و شکست طرح‌های دولت در حوزه‌ اقتصاد به وخامت گرایید که بیشترین فشار را بر گروه‌های و مستضعف جامعه وارد می‌کرد. بدین ترتیب، اقشاری که در دهه‌ی 1360 صاحبان اصلی انقلاب بودند در زیر چرخ‌دنده‌های توسعه و مورد نظر دولت هاشمی له شدند و به حاشیه رفتند.(ادامه دارد...) 🔹 🔹 🔹
✍️استفاده از قطره چشم و گوش هنگام روزه 📋آیت الله خامنه‌ای: به طور کلی استفاده از قطره برای چشم و گوش در هنگام روزه اشکال ندارد و حتی اگر تلخی آن احساس شود ولی از ورود چیزی به حلق باید جلوگیری شود. 📋آیت الله مکارم: ريختن دوا در چشم‏ برای روزه دار مکروه است. امّا اگر یقین دارید به فضای حلق می رسد و فرو می رود برای روزه اشکال دارد. آیت الله سیستانی: ریختن دارو در چشم و گوش، روزه را باطل نمی‌كند، هرچند مزه آن به گلو برسد. 📚پایگاه‌های اطلاع رسانی مراجع عظام تقلید 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌸 وَكَأَيِّن مِّن نَّبِىٍّ قاَتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُواْ لِمَآ أَصَابَهُمْ فِى سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُواْ وَمَا اسْتَكَانُواْ وَاللَّهُ يُحِبُّ الصابرينَ 🍀 ترجمه: و چه بسیار پیامبرانى كه همراه آنان خداپرستان بسیارى جنگیدند، پس براى آنچه در راه خدا به آنان رسید، نه سستى كردند و نه ناتوان شدند و تن به ذلّت ندادند و خداوند صابران را دوست دارد. 🌷 : چه بسیار 🌷 : جنگیدند، پیکار کردند 🌷 : همراه او 🌷 : جمع ربی: به کسی گفته می شود که پیوسته متوجه به خدا باشد و همچنین به کسی گفته می شود که تحت برنامه خاص پیامبر قرار می گیرد و تربیت می شود. 🌷 : از ریشه وهن به معنی سستی در اراده داشتن 🌷 : به آنان رسید 🌷 : تن به ذلت ندادند 🌷 : صابران 🔴 این آیه ، ایمان ، فداکاری، صبر و پایداری مجاهدان و یاران پیامبران گذشته را یادآوری می کند و مسلمانان را به شجاعت ، ایمان و فداکاری و و پایداری تشویق می کند و می فرماید: و کأين من نبى قاتل معه ربيون کثیر فما وهنوا لمآ أصابهم فى سبيل الله و ما ضعفوا و ما استکانوا: و چه بسیار پیامبرانی که همراه آنان خداپرستان بسیاری جنگیدند، پس برای آنچه در راه به آنان رسید، نه سستی کردند و نه ناتوان شدند و تن به ذلت ندادند. رزمندگان با بصیرت از درون روحیه خود را نمی بازند و توان رزمی خود را از دست نمی دهند و در اثر فشارها تسلیم می شوند. و در پایان آیه می فرماید: و الله یحبّ الصابرین: و خداوند را دوست می دارد. 🔹 پيام های آيه146سوره آل عمران 🔹 ✅ همراه با مبارزه است. ✅ جنگ و جهادى است كه زیر نظر رهبر الهى باشد. ✅ تعداد مجاهدان و عارف در تاریخ بسیار است. ✅ اگرچه همه ى عزیزند، ولى رزمندگان عارف و عالم حساب دیگرى دارند. ✅ ایمان به ، سرچشمه ى مقاومت است. ✅ مشكلات نباید عامل و شود، بلكه باید عامل حركت و تلاش جدیدى گردد. ✅ آنچه به روحیّه مى دهد و تحمّل مشكلات را آسان مى كند، در راه خدا بودن آنهاست. ✅ انجام وظیفه و پایدارى بر حقّ مهم است، پیروز بشویم یا نشویم. آیه مى فرماید: «واللّه یحبّ الصابرین»
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جزء هشتم استاد محمد صدیق منشاوی
📌 داستان حبه انگور 💐 حاج اقای قرائتی نقل میکند: روزی به مسجدی رفتیم که امام مسجد دوست پدرم بود گفت داستان بنا شدن این مسجد در این شهر قصه عجیبی دارد ، برایتان تعریف کنم: 🍃 روزی شخص ثروتمندی یک من انگور میخرد و به خدمتکار خود میگوید انگور را به خانه ببر و به همسرم بده و به سر کسب و کاری که داشته میرود ، بعدازظهر که از کارش به خانه برمیگردد به اهل و عیالش میگویدلطفا انگور را بیاور تا دور هم با بچه ها انگوربخوریم. 🌺 همسرش باخنده میگوید: من و فرزندانت همه انگور ها را خوردیم ،خیلی هم خوش مزه و شیرین بود... مرد با تعجب میگوید: تمامش را خوردید... زن لبخند دیگری میزند و میگوید بله تمامش را... مرد ناراحت شده میگوید: یک من(سه کیلو)انگور خریدم یه حبه ی اون رو هم برای من نگذاشته اید الان هم داری میخندی جالب است خیلی ناراحت میشود و بعد از اندکی که به فکر فرو میرود... ناگهان از جا برخواسته از خانه خارج میشود... همسرش که از رفتارش شرمنده شده بوداو را صدا میزند...ولی هیچ جوابی نمی شنود. مرد ناراحت ولی متفکر میرود سراغ کسیکه املاک خوبی در آن شهر داشته... به او میگوید:یک قطعه زمین میخواهم در یک جای این شهر که مردمش به مسجد نیاز داشته باشند وآنرا نقدا خریداری میکند ، سپس نزد معمار ساختمانی شهر رفته ، و از او جهت ساخت و ساز دعوت بکار میکند...و میگوید:بی زحمت همراه من بیایید...او را با خود بر سر زمینی که خریده بود برده و به معمار میگوید: میخواهم مسجدی برای اهل این محل بنا کنید و همین الان هم جلو چشمانم ساخت و ساز را شروع کنید.... 💢 معمار هم وقتی عجله مرد را می بیند...تمام وسایل و کارگران را آورده و شروع کرد به کار کردن و ساخت و مسجد میکند...، مرد ثروتمند وقتی از شروع کار مطمئن میشود به خانه برمیگردد. همسرش به او میگوید: کجا رفتی مرد... چرا بی جواب چرا بی خبر؟؟؟؟ مرد در جواب همسرش میگوید..: هیچ رفته بودم یک حبه انگور از یک من مالی که در این دنیا دارم برای سرای باقی خودم کنار بگذارم، و اگر همین الان هم بمیرم دیگر خیالم راحت است ، که حداقل یک حبه انگور ذخیره دارم. همسرش میگوید چطور...مگه چه شده؟اگر بابت انگورها ناراحت شدید حق باشما بوده ما کم لطفی کردیم معذرت میخواهم.... مرد با ناراحتی میگوید: شما حتی با یک دانه از یک من انگور هم بیاد من نبودید و فراموشم کردید البته این خاصیت این دنیاست و تقصیر شما نیست...جالب اینست که این اتفاق در صورتی افتاده که من هنوز بین شما زنده هستم،چگونه انتظار داشته باشم بعد از مرگم مرا بیاد بیاورید و برایم صدقه دهید؟؟؟وبعد قصه خرید زمین و ساخت مسجد را برای همسرش تعریف میکند.... امام جماعت تعریف میکرد که طبق این نقل مشهور بین مردم شهر الان چهارصد سال است که این مسجد بنا شده، 400سال است این مسجد صدقه جاریه برای آن مرد میباشد ،چون از یک دانه انگور درس و عبرت گرفت... ای انسان قبل از مرگ برای خود عمل خیر انجام بده و به انتظار کسی منشین که بعد از مرگت کار خیری برایت انجام دهد، محبوب ترین مردم تو را فراموش میکنند حتی اگر فرزندانت باشند... ⏳از الان بفکر فردایمان باشیم. 🔹 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
سوال: چرا بی‌بی‌سی فارسی و ایران اینترنشنال خبر قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران تو آسیا رو نزدن؟ ج: چون ازنظر این رسانه‌ها مردم ایران دائما باید درمعرض اخبار منفی، شایعات و مطالب سیاه باشن و حتی درحد همین چندثانیه هم احساس خوشحالی نکنن!
🔴 هوشیار باشیم....‼️ 🔻تعداد زیادی از مخاطبین درباره موضوع سردار حجازی سؤال میکنند. 🔻به گفته سخنگوی سپاه، عوارض شیمیایی دوران دفاع مقدس منجر به شهادت سردار حجازی شده است؛ اما در این میان صهیونیست ها به دنبال اعتبارزایی و امتیازگیری از این موضوع برای خودشان هستند و متأسفانه اظهار نظرهای غیرکارشناسی برخی افراد، به این مسأله دامن می زند. 🔹صهیونیست ها در این قضیه با ضریب دادن رسانه ای، همزمان مشغول چند کار هستند: ۱. بزرگنمایی قدرت رژیم صهیونیستی ۲. انجام عملیات در مکان محدود(نطنز) و بهره برداری در گستره وسیع(رسانه) ۳. ایجاد رعب در افکار عمومی و ایجاد میل عمومی برای سازش در روند مذاکرات ۴. تأثیرگذاری بر انتخابات 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔴 دو خصوصیت مهم آمریکایی‌ها در مذاکره آمریکایی‌ها در مذاکره با کشورهای خارجی حتی ایران، دو ویژگی مهم دارند: 1️⃣ در هر گفتگویی تمام جوانب و ابعاد موضوع مورد مذاکره را با دقت و تأمل می‌سنجند. اینکه در مذاکرات سیاسی‌شان تیمی متشکل از همه نوع متخصص از دیپلمات گرفته تا مورخ و روان‌شناس و جامعه‌شناس و غیره را با خود همراه کرده و پشت میز مذاکره می‌آورند به خوبی گویای ویژگی مورد اشاره است. 2️⃣ در هر گفتگویی فقط به تعمیق طولی و ارضی و تأمین حداکثری منافع ملی‌شان فکر می‌کنند و تا نیل به آن هم هیچ عجله‌ای نمی‌کنند. چنان با صبر و حوصله مذاکره می‌کنند طوری که طرف مقابل بعضاً خسته و کلافه شده و تن به درخواست‌هایشان بدهد. در هر گفتگویی با دولت آمریکا باید این دو خصوصیت مهم را مد نظر داشت. آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند کشورهای دیگر از چهارچوب مذاکره با این کشور به عنوان فست شارژ استفاده کنند. 🔹 🔹 🔹 🔰 معاونت تبليغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔖قال الحسن المجتبی علیه السلام عَلَیکم بِالفِکرِ، فَإنَّهُ حَیاةُ قَلبِ البَصیرِ و مَفاتیحُ أبوابِ الحِکمَة بر شما باد به تفکّر که تفکّر مایه حیات قلب شخص بصیر و کلید درِ حکمت است. أعلام الدین، ص 297 📚معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔆دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان بسم الله الرحمن الرحیم 🍃اللهمّ ارْزُقنی فیهِ رحْمَهَ الأیتامِ وإطْعامِ الطّعامِ وإفْشاءِ السّلامِ وصُحْبَهِ الکِرامِ بِطَوْلِکَ یا ملجأ الآمِلین. خدایا، در این ماه مهرورزی به ایتام و خوراندن طعام و آشکار کردن سلام و هم نشینی با اهل کرامت را نصیبم فرما، به عطایت ای پناهگاه آرزومندان. 📚معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
30.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیانات استاد معظم حاج آقا به مناسبت فرارسیدن ماه میهمانی خدا، ماه مبارک رمضان 🔺️(قسمت سوم)
این شهید بلباسی من خواندم وصیت‌نامه‌اش را و نامه‌اش را که به این خانم می‌گوید که اگر شما نبودی من به این راه نمی‌رفتم. شما بودی که کمک کردی من توانستم به این راه بروم. این جوان عزیز با فداکردن جان خودش تأثیر گذاشت این خیلی مهمه. اقیانوس را به موج در آوردن کار آسانی نیست اینها اقیانوس را به موج آوردند. امام خامنه‌ای مدظله‌العالی؛ 30/7/1397 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
از زیانهای آموزش مجازی مراقبت کنید یک نکته زیانهایی است که احتمالاً در آموزش مجازی وجود دارد... بایستی مراقبت کنید تا این موجب این نشود که جوانها وارد فضای بی ‌بند و بار و رهای اینترنت بشوند و سرشان گرم بشود به یک چیزهای دیگری که هم از لحاظ اخلاقی، هم از لحاظ اعتقادی خطرهای بزرگی برای اینها دارد. رهبر انقلاب،1399/6/11 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
مصرف كفّاره روزه 1- کفاره تاخير و عذر، به ازاء هر روز يک مد طعام(معادل 750 گرم گندم، برنج و مانند آن) و يا اطعام يک فقير که بايد به مصرف نان يا طعامي برسد که يک انسان را سير کند. 2-پرداخت پول بجاي کفاره کافي نيست مگر اينکه يقين داشته باشد که فقير، آن را صرف نان مي کند. 3-كفّاره روزه را نمی‌ توان به واجب النفقه داد؛ ولی پرداخت آن به خويشاوندان فقير اشكال ندارد. 4-به جای نان می‌‌توان ماکارونی که از جنس نان است به عنوان کفّاره به مستمندان داد. 5- غير سيد، می‌ تواند كفّاره روزه را به سيد بدهد؛ ولی بهتر است، به سيد ندهد. پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری - leader.ir 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
جوانی بر اثر جهالت از خانه مي گريزد، بعد که به آغوش پدر ومادر برمي گردد، بامحبت آنها مواجه مي شود؛ اين، توبه است. وقتی برمي گرديم به خانه رحمت الهی، خدا با آغوش باز ما را مي پذيرد. اين بازگشت را كه در رمضان برای انسان مؤمن پيش می‌آيد، مغتنم بدانيم. امام خامنه ای « مدظله العالی» 29/06/88 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله): «انما سمی الرمضان لانه یرمض الذنوب؛ ماه رمضان به این نام خوانده شده است، زیرا گناهان را می سوزاند.» بحارالانوار، ج 55، ص 341 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 آیات147و 148سوره آل عمران 🌸 وَمَا كَانَ قَوْلَهُمْ إِلَّآ أَنْ قَالُواْ رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَإِسْرَافَنَا فِى أَمْرِنَا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَومِ الْكاَفِرِينَ (147) فآتاهم الله ثواب الدنيا و حسن ثواب الآخرة و الله يحب المحسنين (148) ‏ 🍀 ترجمه: و كلام آنها (رزمندگان مخلص و آگاه) جز این نبود كه گفتند: پروردگارا گناهانمان و زیاده‏ روى‏ هایمان را در كارمان ببخش و گام هاى ما را استوار بدار و ما را بر گروه كافران یارى ده. (147) پس خداوند پاداش دنیا و پاداش نیک آخرت را به آنان عطا کرد و خداوند نیکوکاران را دوست می دارد. (148) 🌷 : کلام و سخن آنها 🌷 : پروردگار ما 🌷 : ببخش 🌷 : گناهان ذنوب جمع ذنب است ذنب یعنی دنباله - از آنجایی که گناهان به دنباله خود عواقبی دارند به گناهان ذنوب گفته می شود. 🌷 : زياده روى 🌷 : کارمان 🌷 : استوار بدار 🌷 : گام های ما 🌷 : ما را یاری ده 🌷 : به آنها عطا کرد 🌷 : پاداش نیکوی آخرت 🌷 : دوست می دارد 🌷 : نیکوکاران 🌸 این آیات در ادامه آیه قبلی می باشد. رزمندگان مخلص گاهی بر اثر اشتباهات یا لغزش هایی گرفتار مشکلاتی در برابر دشمن می شدند، به جای این که تسلیم شوند و یا فکر ارتداد در مغز آنها پیدا شود، روی به درگاه خدا می آوردند و گفتار آنها در این آیه بیان می شود: و ما کان قولهم إلا أن قالوا ربنا اغفر لنا ذنوبنا و إسرافنا فى أمرنا و ثبت أقدامنا و انصرنا على القوم الكافرين: و کلام آنها جز این نبود که گفتند: پروردگارا گناهانمان و زیاده روی هایمان را در کارمان ببخش و گام های ما را استوار بدار و ما را بر گروه کافران یاری ده. 🌸 رزمندگان مخلص و آگاه با این طرز تفکر و عمل پاداش خود را از خدا گرفتند لذا هم پاداش این جهان که فتح و پیروزی بر دشمن بود و هم پاداش نیک آخرت را به آنها داد که می فرماید: فآتاهم الله ثواب الدنيا و حسن ثواب الأخرة: پس خداوند پاداش دنیا و پاداش نیک آخرت را به آنان عطا کرد. و در پایان آیه این رزمندگان مخلص را جزء شمرده و می فرماید: و الله یحب المحسنین: و خداوند نیکوکاران را دوست می دارد. 🔹 پیام های آیات147و148سوره آل عمران ✅ یكى از عوامل شكست در ، گناه و اسراف است. رزمندگان مخلص، با استغفار این موانع پیروزى را از بین مى‏ برند. ✅ شكستِ خود را به و قدر و یا دیگران نسبت ندهید، به قصورها و تقصیرهاى خود نیز توجّه داشته باشید. ✅ اوّل ، بعد استنصار. ابتدا طلب آمرزش كنید، سپس از خداوند پیروزى بخواهید. ✅ به جاى تسلیم در برابر دشمن، در پیشگاه اظهار ذلّت نمایید. ✅ صحنه‏ هاى جهاد و جنگ، انسان را به سوى و استغفار مى‏ كشاند. ✅ بر تكیه كنید، نه بر نفرات خود. ✅ میان پاداش های دنیوی و اخروی تفاوت فراوان است. ✅ ، جهاد ، صبر ، استغفار ، ایمان و توکل به خداوند از عوامل محبوبیت نزد خداوند است.
سهم مطالعه نهج البلاغه خطبه ۲۲۶ تا خطبه ۲۲۴ ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📜 : نكوهش دنيا 1️⃣ دنياشناسی 🔻دنيا خانه ای است پوشيده از بلاها، در حيله و نيرنگ شناخته شده، نه حالات آن پايدار و نه مردم آن از سلامت برخوردارند، دارای تحولات گوناگون و دورانهای رنگارنگ، زندگی در آن نكوهيده و امنيت در آن نابود است، اهل دنيا همواره هدف تيرهای بلا هستند كه با تيرهايش آنها را می كوبد و با مرگ آنها را نابود می كند. 2️⃣ عبرت گرفتن از دنيا 🔻ای بندگان خدا! بدانيد شما و آنان كه در اين دنيا زندگی می كنيد بر همان راهی می رويد كه گذشتگان پيمودند، آنان زندگيشان از شما درازتر، خانه هايشان آبادتر و آثارشان از شما بيشتر بود، كه ناگهان صدايشان خاموش و وزش بادها در سرزمینشان ساكت و اجسادشان پوسيده و سرزمينشان خالی و آثارشان ناپديد شد. قصرهای بلند و محكم و بساط عيش و بالشهای نرم را به سنگ ها و آجرها و قبرهای به هم چسبيده تبديل كردند، گورهایی كه بنای آن بر خرابی و با خاك ساخته شده است، گورها به هم نزديك اما ساكنان آنها از هم دور و غريبند در وادی وحشتناك به ظاهر آرام اما گرفتار قرار دارند، نه در جایی كه وطن گرفتند انس می گيرند و نه با همسايگان ارتباطی دارند، در صورتيكه با يكديگر نزديك و در كنار هم جای دارند. چگونه يكديگر را ديدار كنند در حالیکه فرسودگی آنها را درهم كوبيده و سنگ و خاك آنان را در كام خود فرو برده است. شما هم راهی را خواهيد رفت كه آنان رفته اند و در گرو خانه هایی قرار خواهيد گرفت كه آنها قرار دارند و گورها شما را به امانت خواهند پذيرفت، پس چگونه خواهيد بود كه عمر شما به سر آيد و مردگان از قبرها برخيزند؟ (در آن هنگام كه هر كس به اعمال از پيش فرستاده آزمايش می شود و به سوی خدا كه مولا و سرپرست آنهاست باز می گردد و هر دروغی را كه می بافتند برای آنان سودی نخواهد داشت.) ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📜 🔹یاری خواستن از خدا در مشکلات اقتصادی 🔻خدايا آبرويم را با بی نيازی نگهدار و با تنگدستی شخصيت مرا لكه دار مفرما، كه از روزی خواران تو روزی خواهم و از بدکاران مهر و محبت طلب کنم. مرا در ستودن آن كس كه به من عطایی فرمود موفق فرما و در نكوهش آن كس كه از من دريغ داشت آزمايش فرما، در صورتيكه در پشت پرده اختيار هر بخشش و دريغی در دست تو است و تو بر همه چيز توانایی.
🔔عجب تلنگری 👏👏👏 ✍⚠️چرا باید خجالت بکشم⁉️ ۱- ﻭﻗﺘﯽ عده ای از ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺯﮔﻮﺵ ﺩﺍﺩﻥ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ 🔞ﺑﺎﺻﺪﺍﯼ ﺑﻠﻨﺪ ﺩﺭﺍﺗﻮﻣﺒﯿﻠﺸﺎﻥ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﻧﻤﯿﮑﺸﻨﺪ .🚫چرا ﺍﺯﮔﻮﺵ ﺩﺍﺩﻥ ﻗﺮﺁﻥ ﺩﺭﺍﺗﻮﻣﺒﯿﻠﻢ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﺑﮑﺸﻢ؟ ۲- ﻭﻗﺘﯽ عده ای از ﭘﺴﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻦ آﺑﺮﻭﯼ ﺧﻮﺩ ﻭ📛 ﺑﻨﺪ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻦ ﺑﺼﻮﺭﺗﺸﺎﻥ ﺧﺠﺎﻟﺖ نمے کشند. ﭼﺮﺍ ﻣﻦ ﺍﺯ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻣﺤﺎﺳﻦ ﻭ🚨 ﺭﯾﺶ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﺑﮑﺸﻢ؟ ۳ - ﻭﻗﺘﯽ عده ای ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻥ ﺯﯾﻨﺖ ﻭ 🚫ﺍﻧﺪﺍﻣﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺧﺠﺎﻟﺖ نمے کشند . ﭼﺮﺍ ﻣﻦ ﺍﺯ ﭘﻮﺷﺎﻧﺪﻥ ﺑﺪﻧﻢ ﻭ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﺣﺠﺎﺏ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﺑﮑﺸﻢ؟ ۴ - ﻭﻗﺘﯽ عده ای از ﭘﺴﺮﺍﻥ ﻭ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﺗﻘﻠﯿﺪ ❌ﺍﺯ ﻫﻨﺮﭘﯿﺸﮕﺎﻥ ﻓﺎﺳﺪ ﻏﺮﺑﯽ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﻧﻤﯿﮑﺸﻨﺪ .⁉️ ﭼﺮﺍ ﻣﻦ ﺍﺯ ﭘﯿﺮﻭﻯ ﺍﺯ ﺳﻨﺖ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﻡ ﻭ امامان معصومم ﺧﺠﺎﻟﺖ ﺑﮑﺸﻢ؟ ۵ - ﻭﻗﺘﯽ بعضی از ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺯﮔﻔﺘﻦ ﻫﺮ ﺧﺰﻋﺒﻼﺗﯽ❗️ ﺩﺭ ﺟﻤﻊ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﻧﻤﯿﮑﺸﻨﺪ . ﭼﺮﺍ ﻣﻦ ﺍﺯ ﯾﺎﺩ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺭﺳﻮﻝ و خواندن احادیث اهل بیت ع ﺩﺭﺟﻤﻊ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﺑﮑﺸﻢ؟ ۶- ﻭﻗﺘﯽ ﺟﺎﻫﻼﻥ ﺍﺯ ﺁﯾﯿﻦ ﻫﺎﯼ ﺧﺮﺍﻓﯽ ﻭ ﭘﻮﺳﯿﺪﻩ ﺍﯼ ﻣﺎﻧﻨﺪ 💢ﻣﺠﻮﺳﯿﺖ ﻭتفکر بظاهر روشن فکرانه ﺧﺠﺎﻟﺖ ﻧﻤﯿﮑﺸﻨﺪ .ﭼﺮﺍ ﻣﻦ ﺍﺯﺩﻓﺎﻉ⁉️ ﺍﺯﺍﺳﻼﻡ ﭘﺎﮎ ﺧﺠﺎﻟﺖ بکنم؟ ۷ - ﻭﻗﺘﯽ عده ای از ﭘﺴﺮﺍﻥ ﻭ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﺮﺩﻥ 📛ﺑﻪ ﻧﺎﻣﺤﺮﻣﺎﻥ ﺩﺭ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﻧﻤﯿﮑﺸﻨﺪ و با هم در پارک آب بازی می کنند!!! ﭼﺮﺍ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻧﮕﺎﻩ ﻧﮑﺮﺩﻥ ﺑﻪ ﻧﺎﻣﺤﺮﻡ ﻭ❌ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻦ ﺳﺮﺧﻮﯾﺶ ﺟﻠﻮﯼ ﻧﺎﻣﺤﺮﻡ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﺑﮑﺸﻢ؟ ۸ - ﻭﻗﺘﯽ عده ای ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻓﺎﺳﺪ ﺍﺯ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﻓﺴﺎﺩ ﻭ📛 ﻫﺮﺯﮔﯽ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﻧﻤﯿﮑﺸﻨﺪ .ﭼﺮﺍ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ ﭘﺎﮐﻢ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﺑﮑﺸﻢ؟ ۹- ﺍﯼ ﻋﺎﻗﻼﻥ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺯ ﻧﺸﺮ ﺑﺪﯼ ﻫﺎ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﮐﺸﯿﺪﻩ ﻧﻤﯿﺸﻮﺩ ❗️چرا ﺍﺯ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﭘﺎﮐﯽ ﻫﺎ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﺑﮑﺸﯿﻢ؟ ✅شما که خجالت نمی کشید ؟؟
⛔خودت رو هیچوقت درگیر مُد نکن، ببین خدا چی میپسنده همون رو بپوش‼️ 🤦‍♂️صنعت مُد هر روز پاره‌تر ، بدبخت‌تر ، بیچاره‌تر از روز قبل .
بهبود بیماری و بوجود آمدن عذر بعد ماه رمضان پرسش: اگر بيمار بعد از ماه رمضان خوب شود اما عذر ديگري پيدا كند و نتواند تا ماه رمضان بعد قضاي روزه ها را بگيرد، تكليفش چيست؟(1) پاسخ: امام، خامنه اي، نوري، خويي، تبريزي، سيستاني، وحيد، مكارم، صافي، فاضل، شبيري: بايد قضاي روزه ها را بگيرد. پاورقي: توضيح المسائل 16 مرجع، م 1704؛ امام: تحرير الوسيله، في قضاء صوم شهر رمضان، م 8؛ العروه الوثقي، كتاب الصوم، احكام القضاء، م 13؛ منهاج الصالحين، ج 1، م 1050؛ صافي: هدايه العباد، ج 1، م 1386؛ شبيري: رساله، م 1754؛ اجوبه الاستفتائات، س 810؛ بهجت: وسيله النجاه، م 1140
بیماری تشنگی پرسش: شخصي که مبتلا به بيماري تشنگي است در چه صورتي مي تواند روزه نگرفته و فديه پرداخت نمايد؟ پاسخ: امام، خامنه اي، خويي، تبريزي ،سيستاني وحيد، شبيري ونوري: در صورتي که توانايي روزه گرفتن را ندارند ويا براي آنها بسيار مشکل است واجب نيست روزه بگيرند ولي درصورت دوم (مشکل بودن) واجب است براي هر روز يک مد طعام فديه دهند. بهجت ،فاضل، مکارم وصافي: درصورتي که توانايي روزه گرفتن را ندارند ويا براي آنها بسيار مشکل است واجب نيست روزه بگيرند درهرد و صورت واجب است براي هر روز يک مد طعام به فقير بدهند. منبع: منهاج الصالحين، کتاب الصوم،ترخيص الافطار،قبل از م1042- وسيله النجاه .مسأله 1155-هدايه العباد. ج 1.کتاب الصوم. م1364- العروه الوثقي. کتاب الصوم. فصل في موارد جواز الافطار،الثالث
💠📖🕋📖💠 ⭐️قرار روزانه- هر روز، قرائت یک صفحه از قرآن کریم⭐️ ☘🌸🌸🌸🌸🌸☘ ✨صفحه 299✨ أعوذُ باِللَّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ۖ وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِنْدَ رَبِّكَ ثَوَابًا وَخَيْرٌ أَمَلًا ﴿46﴾ وَيَوْمَ نُسَيِّرُ الْجِبَالَ وَتَرَى الْأَرْضَ بَارِزَةً وَحَشَرْنَاهُمْ فَلَمْ نُغَادِرْ مِنْهُمْ أَحَدًا ﴿47﴾ وَعُرِضُوا عَلَىٰ رَبِّكَ صَفًّا لَقَدْ جِئْتُمُونَا كَمَا خَلَقْنَاكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ ۚ بَلْ زَعَمْتُمْ أَلَّنْ نَجْعَلَ لَكُمْ مَوْعِدًا ﴿48﴾ وَوُضِعَ الْكِتَابُ فَتَرَى الْمُجْرِمِينَ مُشْفِقِينَ مِمَّا فِيهِ وَيَقُولُونَ يَا وَيْلَتَنَا مَالِ هَٰذَا الْكِتَابِ لَا يُغَادِرُ صَغِيرَةً وَلَا كَبِيرَةً إِلَّا أَحْصَاهَا ۚ وَوَجَدُوا مَا عَمِلُوا حَاضِرًا ۗ وَلَا يَظْلِمُ رَبُّكَ أَحَدًا ﴿49﴾ وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ كَانَ مِنَ الْجِنِّ فَفَسَقَ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِ ۗ أَفَتَتَّخِذُونَهُ وَذُرِّيَّتَهُ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِي وَهُمْ لَكُمْ عَدُوٌّ ۚ بِئْسَ لِلظَّالِمِينَ بَدَلًا ﴿50﴾ ۞ مَا أَشْهَدْتُهُمْ خَلْقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَلَا خَلْقَ أَنْفُسِهِمْ وَمَا كُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّينَ عَضُدًا ﴿51﴾ وَيَوْمَ يَقُولُ نَادُوا شُرَكَائِيَ الَّذِينَ زَعَمْتُمْ فَدَعَوْهُمْ فَلَمْ يَسْتَجِيبُوا لَهُمْ وَجَعَلْنَا بَيْنَهُمْ مَوْبِقًا ﴿52﴾ وَرَأَى الْمُجْرِمُونَ النَّارَ فَظَنُّوا أَنَّهُمْ مُوَاقِعُوهَا وَلَمْ يَجِدُوا عَنْهَا مَصْرِفًا ﴿53﴾ 💠ترجمه💠 مال و فرزندان، آرایش و زیور زندگی دنیا هستند، ولی اعمال شایسته پایدار نزد پروردگارت از جهت پاداش بهتر و از لحاظ امید داشتن به آنها نیکوتر است. ﴿46﴾ و [یاد کن] روزی را که کوه ها را [از محل استقرارشان] برانیم و نابود کنیم، و زمین را هموار و آشکار ببینی، و همه آنان را [برای ورود به عرصه قیامت] محشور می کنیم، و هیچ یک از آنان را وانمی گذاریم. ﴿47﴾ و صف کشیده بر پروردگارت عرضه می شوند [به آنان گویند:] همانا [تنها] نزد ما آمدید، همان گونه که نخستین بار شما را [تنها] آفریدیم [شما در توانمندی ما نسبت به زنده کردن مردگان تردید داشتید]، بلکه می پنداشتید برای حسابرسی اعمال شما موعدی قرار نخواهیم داد. ﴿48﴾ کتاب [اعمال] هر کسی [در برابر دیدگانش] نهاده می شود، پس مجرمان را می بینی که از آنچه در آن است هراسان و بیمناکند و می گویند: ای وای بر ما، این چه کتابی است که هیچ عمل کوچک و بزرگی را فرو نگذاشته است مگر آنکه آن را به حساب آورده؟! و هر عملی را انجام داده اند، حاضر می یابند، و پروردگارت به هیچ کس ستم نخواهدکرد. ﴿49﴾ و [یاد کن] هنگامی را که به فرشتگان گفتیم: برای آدم سجده کنید. پس همه سجده کردند، جز ابلیس که از گروه جن بود، پس او از دایره فرمان پروردگارش بیرون رفت. [با این حال] آیا او و نسلش را به جای من سرپرست و یاور خود می گیرید، در حالی که آنها دشمن شمایند؟! [ابلیس ونسلش] برای ستمکاران، بد جایگزینی [به جای خدا] هستند. ﴿50﴾ من ابلیس و نسلش را در آفرینش آسمان ها و [در پدید آوردن]، زمین و در آفرینش خودشان شاهد و گواه نگرفتم [تا یاریم دهند]؛ و من گمراه کنندگان را یار و مددکار خود نگرفته ام. ﴿51﴾ و [یاد کن] روزی را که [خدا به مشرکان] می گوید: کسانی [چون فرشتگان، جنّ و بت ها را] که می پنداشتید شریکان من [در قدرت و ربوبیّت] هستند، صدا بزنید [تا شما را از عذاب نجات دهند] پس آنان را صدا می زنند، ولی پاسخشان را نمی دهند و میان آنان و معبودهایشان هلاکت گاهی قرار می دهیم [که هر نوع رابطه ای را بین آنان ناممکن خواهد ساخت.] ﴿52﴾ مجرمان، آتش را می بینند ویقین می کنند که در آن خواهند افتاد و راه بازگشتی از آن نمی یابند. ﴿53﴾