eitaa logo
هیات حضرت ابوالفضل علیه السلام چلقایی
137 دنبال‌کننده
3هزار عکس
531 ویدیو
151 فایل
انتشار مطالب و نکات اخلاقی بزرگان و برنامه های هیات عزاداران حضرت ابوالفضل علیه السلام چلقائی.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم در روز 28 خرداد با حضور پرشور در انتخابات مشتی بر دهان دشمنان خواهند کوبید و با حضور در صحنه سرنوشت خود را تعیین و دشمنان را مأیوس می‌کنند. 📚معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔴 | قابل توجه جناب ظریف‼️ 🔻جناب آقای ظریف شما در سفر اخیر خود به عراق در فرودگاه بغداد به محل شهادت سردار سلیمانی رفتید و عکس شما منتشر شد. 🔹آن جایی که شما ایستادید و عکس گرفتید میدان نبرد نبود میدان دیپلماسی بود. آیا این موضوع از نظر شما مخفی است؟ 🔹 در میدان دیپلماسی به شهادت رسید نه در میدان نبرد. او با نخست وزیر عراق قرار ملاقات داشت. 🔹حاج قاسم یکی از ورزیده ترین دیپلمات‌های ایرانی بوده است. بخش مهمی از فعالیت‌های حاج قاسم فعالیت‌های دیپلماتیک او در منطقه بوده است. او در میدان نبرد سرزمین‌ها را آزاد می‌کرد و در میدان دیپلماسی تصمیم‌ها را تغییر می‌داد. 🔹آیا شما توانستید در طول وزارت خود به اندازه حاج قاسم در سطح بین المللی تصمیم سازی کنید؟ 🔹حاج قاسم در میدان دیپلماسی همکار شما بود کاش در مصاحبه‌های خود به این نکته هم اشاره می‌کردید 🔹حفظ وحدت و هماهنگی نیروها در منطقه‌ای که دشمن برای ایجاد اختلاف در آن میلیاردها دلار خرج می‌کند کار بسیار دشواری است که حاج قاسم موفق به تحقق آن شد. وحدتی که حاج قاسم در بخش مهمی از جهان ایجاد کرد برخی از دیپلمات‌ها در کشور خودشان هم نتوانستد ایجاد کنند. 🔹حاج قاسم آمریکا را در میدان دیپلماسی هم ناکام گذاشت. او دشمن را دقیق شناخته بود و میدانست در میدان دیپلماسی با چه کسی روبروست. 🔹او مانند یک سیاستمدار ورزیده همواره حامی منافع ملی بود و در این راستا با تمام توان از دولت حمایت می‌کرد و اجازه نمی‌داد با گفتارش دشمن راهی برای ایجاد اختلاف و دوگانگی در کشور ایجاد کند. در تمام دوران مبارزاتی حاج قاسم یک کلیپ صوتی از او ندارید که به وحدت و انسجام ملی آسیب بزند. 🔹آیا دیپلماتی که گفتارش موجب بهره برداری اینترنشال می‌شود یک دیپلمات حرفه‌ای است؟ 🔹آیا دیپلماتی که به تبعات سوء سخنانش توجه نکند یک دیپلمات حرفه‌ای است؟ 🔹یک دیپلمات در شرایط حساس به وحدت ملی و انسجام ملی به عنوان یک سرمایه بی‌بدیل نگاه می‌کند که نباید به آن خدشه‌ای وارد شود. این درس را بارها سردار سلیمانی به همه دیپلمات‌های ماداده بود. وقتی آمریکا آقای ظریف را تحریم کرد بلافاصله سردار سلیمانی به دیدار آقای ظریف رفت و با این دیدار پیام وحدت را به دشمن مخابره کرد. سردار سلیمانی از آقای دکتر روحانی حمایت می‌کرد چون عمیقا می‌دانست که وحدت چقدر ارزشمند است. او در میدان دیپلماسی حرفه‌ای عمل می‌کرد. 🔹مناسب است نیروی محترم قدس بخشی از فعالیت‌ها و موفقیت‌های حاج قاسم در میدان دیپلماسی را برای مردم عزیز بیان کند. 🔹هدف دشمن القاء دوگانه میدان نبرد و میدان دیپلماسی است. در حالی که حاج قاسم مرد هر دو میدان بود. و در هر دو میدان موفق بود. 🔹دشمن می‌خواهد القاء کند آن‌ها که اهل میدان نبرد هستند سیاست را نمی‌شناسند! این دروغ است. حاج قاسم سیاست را می‌شناخت و با آن زندگی می‌کرد. ☘️ حاج قاسم مرد میدان نبرد بود ☘️ حاج قاسم مرد میدان دیپلماسی بود. ☘️ حاج قاسم مرد میدان عبادت و نیایش بود. ☘️ او مانند مولایش بود
آنچه كه امروز در درجه‌ی اولِ كارهای سیاسی كشور قرار دارد، مسئله‌ی انتخابات است. رهبر انقلاب، 1392/02/25 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
همه صحنه‌هایی که مردم حضور دارند، برای آن است که می‌خواهند دین را نگه دارند و در برابر دشمنان اسلام صف‌آرایی کنند و اجتماعاتی با این شکوه و عظمت، با انگیزه‌ای جز حفظ دین فراهم نمی‌شود. آیت‌الله صافی گلپایگانی «دامت‌برکاته» 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢وصیت اول و آخر تقوا، وصیت اول و آخر پیامبران است. در سوره‌های مختلف قرآن می‌خوانید، اولین سخنی که انبیای الهی به مردم گفته‌اند، توصیه به تقوا بوده است. اگر تقوا باشد، هدایت الهی هم هست؛ و اگر تقوا نباشد، هدایت الهی هم به‌صورت کامل نصیب فرد و جامعه نمی‌شود. این روزه، مقدمه تقواست. ➖➖➖➖ رهبر انقلاب، 1369/01/10 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
افطاری ساده این رسمی که چند سال است بین مردم راه افتاده است که سفره‌های افطار ساده‌ی مردمی را چه در مساجد، چه در کوچه‌ها و چه در خیابانها گسترده می کنند و افطار می دهند، بسیار عادت خوب و سنّت خوبی است. رهبرانقلاب، 1396/04/05 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 آیه 159 سوره آل عمران 🌸 فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنْتَ فَظّاً غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّواْ مِنْ حَوْلِكَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِى الْأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ 🍀 ترجمه: پس به خاطر رحمتى از طرف خدا با آنها مهربان گشته اى و اگر خشن و سنگدل بودى، از دور تو پراكنده مى شدند. پس از آنان درگذر و براى آنها طلب آمرزش كن و در امور با آنان مشورت نما، پس هنگامى كه تصمیم گرفتى بر خداوند توكّل كن. قطعاً كه خداوند توكّل كنندگان را دوست مى دارد. 🌷 : پس به خاطر 🌷 : از ریشه لین به معنای نرم شدن است 🌷 : تند خوی 🌷 : سنگدل 🌷 : پراکنده شدند 🌷 : اطراف تو 🌷 : از آنها در گذر 🌷 : طلب آمرزش کن 🌷 : با آنها مشورت کن 🌷 : تصمیم گرفتی 🌷 : توکل کنندگان 🔴 : اگرچه محتواى آیه دستورات كلّى است، ولی نزول آیه درباره ى بعد از است. زیرا مسلمانانى كه در جنگ احد فرار كرده و شكست خورده بودند، در آتش افسوس و ندامت و پشیمانى مى سوختند. آنان اطراف پیامبر را گرفته و عذرخواهى مى نمودند، خداوند این آیه را نازل نمود و نیز با این آیه دستور عفو عمومى آنان را صادر نمود. 🌸 صلی الله علیه و آله و سلم با آغوش باز، خطاکاران توبه کار را پذیرفت. نخست می فرماید: فبما رحمة من الله لنت لهم و لو کنت فظا غليظ القلب لانفضوا من حولك: پس به خاطر رحمتی از طرف با آنان مهربان گشته ای و اگر خشن و سنگدل بودی، از اطراف تو پراکنده می شدند. آدمى اگر اخلاق خوش و نرمی داشته باشد خیلی هوادار پیدا می کند نمونه آن است که نرم خویی از ویژگی های اخلاق پیامبر است. سپس به پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم دستور می دهد فاعف عنهم و استغفر لهم: پس از آنان در گذر و برای آنها طلب آمرزش کن. حالا که آمدند گذشته ها گذشت و پس از آنها برای آنها از خداوند متعال طلب آمرزش کن. 🌸 و شاورهم فی الأمر: و در کارها با آنان کن فإذا عزمت فتوکل علی الله إن الله يحب المتوکلین: پس هنگامی که تصمیم گرفتی بر خداوند کن. قطعاً که خداوند توکل کنندگان را دوست می دارد. همان اندازه که به هنگام مشورت باید نرمش و انعطاف نشان داد، در موقع تصمیم نهایی باید جدی بود. بنابراین پس از مشاوره و روشن شدن نتیجه مشورت، باید هر گونه شک و تردید و دو دلی را کنار زد و با قاطعیت تصمیم گرفت و این همان چیزی است که در آیه از آن به کلمه تعبیر شده است و آن تصمیم قاطع می باشد. همچنین از این آیه استفاده می شود که باید حتماً بعد از مشورت و استفاده از همه امکاناتی که انسان در اختیار دارد قرار گیرد. 🔹 پيام هاى آیه159سوره آل عمران ✅ با مردم، یک هدیه ى الهى است. ✅ افراد و سختگیر نمى توانند مردم دارى كنند. ✅ نظام حكومتى ، بر مبناى محبّت و اتصال به مردم باید باشد. ✅ و ، با عفو و عطوفت همراه است. ✅ خطاكارانِ و گنهكاران شرمنده را بپذیرید و جذب كنید. ✅ ارزش را با ناكامى هاى موسمى نادیده نگیرید. ✅ در مشورتِ ، تفقّد از نیروها، شكوفایى استعدادها، شناسایى دوستان از دشمنان، گزینش بهترین رأى، ایجاد محبّت و علاقه و درس عملى براى دیگران نهفته است. ✅ درباره ى امّتش، به دستور خداست. پس مورد قبول نیز هست. ✅ در كنار و ، توكّل بر خدا فراموش نشود. ✅ ابتدا و سپس ، راه چاره ى كارهاست، خواه به نتیجه برسیم یا نرسیم. 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
سهم مطالعه نهج البلاغه خطبه ۲۰۳ تا خطبه ۱۹۹ ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📜 : پرداختن به آخرت 🔹آخرت گرایی 🔻ای مردم! دنيا سرای گذرا و آخرت خانه جاويدان است، پس از گذرگاه خويش برای سرمنزل جاودانه توشه برگيريد و پرده های خود را در نزد كسی كه بر اسرار شما آگاه است پاره نكنيد. پيش از آنكه بدنهای شما از دنيا خارج گردد، دلهايتان را خارج كنيد. شما را در دنيا آزموده اند و برای غير دنيا آفريده اند. وقتی كسی بميرد، مردم می گويند:"چه باقی گذاشت؟" اما فرشتگان می گويند: "چه پيش فرستاد؟" ، خدا پدرانتان را بيامرزد، مقداری از ثروت خود را جلوتر بفرستيد تا در نزد خدا باقی ماند و همه را برای وارثان مگذاريد كه پاسخگویی آن بر شما واجب است. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📜 : درد دل امام (علیه السلام) با پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) هنگام دفن حضرت فاطمه(سلام الله علیها) 🔹شكوه ها از ستمكاری امت 🔻سلام بر تو ای رسول خدا (صلی الله علیه و آله) سلامی از طرف من و دخترت كه هم اكنون در جوارت فرود آمده و شتابان به شما رسيده است. ای پيامبر خدا! صبر و بردباری من با از دست دادن فاطمه (سلام الله علیها) كم شده و توان خويشتن داری ندارم، اما برای من كه سختی جدایی تو را ديده و سنگينی مصيبت تو را كشيدم، شكيبایی ممكن است. اين من بودم كه با دست خود تو را در ميان قبر نهادم و هنگام رحلت، جان گرامی تو ميان سينه و گردنم پرواز كرد. پس همه ما از خداييم و به خدا باز می گرديم. پس امانتی كه به من سپرده بودی برگردانده شد و به صاحبش رسيد، از اين پس اندوه من جاودانه و شبهايم شب زنده داری است، تا آن روز كه خدا خانه زندگی تو را برای من برگزيند. به زودی دخترت تو را آگاه خواهد ساخت كه امّت تو چگونه در ستمكاری بر او اجتماع كردند، از فاطمه (سلام الله علیها) بپرس و احوال اندوهناك ما را از او خبر گير، كه هنوز روزگاری سپری نشده و ياد تو فراموش نگشته است. سلام من به هر دوی شما، سلام وداع كننده ای كه از روی خشنودی يا خسته دلی سلامی نمی كند، اگر از خدمت تو باز می گردم از روی خستگی نيست و اگر در كنار قبرت می نشينم از بدگمانی بدانچه خدا صابران را وعده داده نمی باشد. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📜 : این سخنرانی بر منبر شهر کوفه ایراد شد. 🔹راه روشن حق 🔻ای مردم در راه راست از كمی روندگان نهراسيد، زيرا اكثريت مردم بر گرد سفره ای جمع شدند كه سيری آن كوتاه و گرسنگی آن طولانی است. ای مردم! همه افراد جامعه در خشنودی و خشم شريك می باشند، چنانكه شتر ماده ثمود را يك نفر دست و پا بريد، اما عذاب آن تمام قوم ثمود را گرفت، زيرا همگی آن را پسنديدند، خداوند سبحان می فرمايد: "ماده شتر را پی كردند و سرانجام پشيمان شدند." سرزمين آنان چونان آهن گداخته ای كه در زمين نرم فرو رود، فريادی زد و فرو ريخت، ای مردم! آن كس كه از راه آشكار برود به آب می رسد و هر كس از راه راست منحرف شود سرگردان می ماند. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📜 : این سخنرانی پس از جنگ صفین در شهر کوفه در سال ٣٨ هجری ایراد شد. 🔹سياست دروغين معاويه 🔻سوگند بخدا معاويه از من سياستمدارتر نيست، اما معاويه حيله گر و جنايتكار است، اگر نيرنگ ناپسند نبود من زيرك ترين افراد بودم، ولی هر نيرنگی گناه و هر گناهی نوعی كفر و انكار است. روز رستاخيز در دست هر حيله گری پرچمی است كه با آن شناخته می شود. به خدا سوگند، من با فريبكاری غافلگير نمی شوم و با سختگيری
✋ هنگام افطار دِلال کنید! 🌹 دِلال چیست؟ 🌼در اول دعای افتتاح عرض می کنیم: «مدلاً علیک» 🌺"دِلال يعنى ناز کردن" 🔺هنگام افطار برای خدا ناز کنید! چون براش روزه ‌گرفتید وحضرتش خوان کرم گسترده؛ لقمه اول را نزدیک دهان ببرید، اما نخورید! دعا کنید؛ یعنی به خدا عرض کنید: "اگر حاجتم را بدی، افطار می کنم!" 🔻به این حالت می گويند دِلال؛ معجزه می كند!
💠📖🕋📖💠 ⭐️قرار روزانه- هر روز، قرائت یک صفحه از قرآن کریم⭐️ ☘🌸🌸🌸🌸🌸☘ ✨صفحه 307✨ أعوذُ باِللَّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم فَكُلِي وَاشْرَبِي وَقَرِّي عَيْنًا ۖ فَإِمَّا تَرَيِنَّ مِنَ الْبَشَرِ أَحَدًا فَقُولِي إِنِّي نَذَرْتُ لِلرَّحْمَٰنِ صَوْمًا فَلَنْ أُكَلِّمَ الْيَوْمَ إِنْسِيًّا ﴿26﴾ فَأَتَتْ بِهِ قَوْمَهَا تَحْمِلُهُ ۖ قَالُوا يَا مَرْيَمُ لَقَدْ جِئْتِ شَيْئًا فَرِيًّا ﴿27﴾ يَا أُخْتَ هَارُونَ مَا كَانَ أَبُوكِ امْرَأَ سَوْءٍ وَمَا كَانَتْ أُمُّكِ بَغِيًّا ﴿28﴾ فَأَشَارَتْ إِلَيْهِ ۖ قَالُوا كَيْفَ نُكَلِّمُ مَنْ كَانَ فِي الْمَهْدِ صَبِيًّا ﴿29﴾ قَالَ إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ آتَانِيَ الْكِتَابَ وَجَعَلَنِي نَبِيًّا ﴿30﴾ وَجَعَلَنِي مُبَارَكًا أَيْنَ مَا كُنْتُ وَأَوْصَانِي بِالصَّلَاةِ وَالزَّكَاةِ مَا دُمْتُ حَيًّا ﴿31﴾ وَبَرًّا بِوَالِدَتِي وَلَمْ يَجْعَلْنِي جَبَّارًا شَقِيًّا ﴿32﴾ وَالسَّلَامُ عَلَيَّ يَوْمَ وُلِدْتُ وَيَوْمَ أَمُوتُ وَيَوْمَ أُبْعَثُ حَيًّا ﴿33﴾ ذَٰلِكَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ ۚ قَوْلَ الْحَقِّ الَّذِي فِيهِ يَمْتَرُونَ ﴿34﴾ مَا كَانَ لِلَّهِ أَنْ يَتَّخِذَ مِنْ وَلَدٍ ۖ سُبْحَانَهُ ۚ إِذَا قَضَىٰ أَمْرًا فَإِنَّمَا يَقُولُ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ ﴿35﴾ وَإِنَّ اللَّهَ رَبِّي وَرَبُّكُمْ فَاعْبُدُوهُ ۚ هَٰذَا صِرَاطٌ مُسْتَقِيمٌ ﴿36﴾ فَاخْتَلَفَ الْأَحْزَابُ مِنْ بَيْنِهِمْ ۖ فَوَيْلٌ لِلَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ مَشْهَدِ يَوْمٍ عَظِيمٍ ﴿37﴾ أَسْمِعْ بِهِمْ وَأَبْصِرْ يَوْمَ يَأْتُونَنَا ۖ لَٰكِنِ الظَّالِمُونَ الْيَوْمَ فِي ضَلَالٍ مُبِينٍ ﴿38﴾ 💠ترجمه💠 پس [از آن خرما] بخور و [از آن نهر] بیاشام و خاطرت را شاد و خوش دار، و اگر از مردم کسی را دیدی [که درباره نوزادت پرسید] بگو: من برای [خدای] رحمان روزه [سکوت] نذر کرده ام، پس هرگز امروز با هیچ انسانی سخن نخواهم گفت. ﴿26﴾ آن گاه نوزاد را در حالی که [در آغوشش] حمل می کرد، نزد قومش آورد. گفتند: ای مریم! به راستی که تو کاری شگفت [و بی سابقه و ناپسندی] مرتکب شده ای. ﴿27﴾ ای خواهر هارون! نه پدرت مرد بدی بود و نه مادرت بدکاره بود [این طفل را از کجا آورده ای؟] ﴿28﴾ پس مریم به نوزاد اشاره کرد [که از او بپرسید.] گفتند: چگونه با کودکی که در گهواره است، سخن بگوییم؟! ﴿29﴾ نوزاد [از میان گهواره] گفت: بی تردید من بنده خدایم، به من کتاب عطا کرده و مرا پیامبر قرار داده است. ﴿30﴾ و هر جا که باشم بسیار بابرکت و سودمندم قرار داده، و مرا تا زنده ام به نماز و زکات سفارش کرده است. ﴿31﴾ و مرا نسبت به مادرم نیکوکار [و خوش رفتار] گردانیده و گردنکش و تیره بختم قرار نداده است. ﴿32﴾ و سلام بر من روزی که زاده شدم، و روزی که می میرم، و روزی که زنده برانگیخته می شوم. ﴿33﴾ این است عیسی بن مریم، همان قول حق که [یهود و نصاری] درباره او در تردیدند. ﴿34﴾ خدا را نسزد که هیچ فرزندی [برای خود] برگیرد؛ او منزّه است؛ چون پدید آمدن چیزی را اراده کند، فقط به آن می گوید: باش، پس بی درنگ موجود می شود. ﴿35﴾ [عیسی گفت:] بی تردید خدا [یِ یکتا] پروردگار من و شماست؛ پس او را بپرستید [که] این راهی راست است. ﴿36﴾ ولی گروه هایی از میان آنان [درباره عیسی] اختلاف کردند، پس وای بر کسانی که [با افراط در شأن عیسی] کافر شدند از حضور در روزی بزرگ! ﴿37﴾ آنان روزی که به سوی ما می آیند [نسبت به حقایق] چه شنوا و چه بینا می شوند، ولی امروز ستمکاران در گمراهی آشکارند. ﴿38﴾ _._.___.___.___.___
💎پیامبراکرم(ص)خطاب به مولای متقیان فرمود: یاعلی!برای مومن سه لحظه ی مسرّت بخش در دنیا هست: دیدار برادران ایمانی افطاری دادن به روزه داران تهجّد در آخر شب 📖من لایحضره الفقیه،ج۴،ص۲۶۰
از کتاب اربعين سيد عظيم الشأن قاضی سعيد قمی منقول است که از شيخ بهايی نقل می ‌‏فرمايد که شيخ فرمود: «رفيقی در قبرستان اصفهان داشتم که هميشه بر سر مقبره‌‏ ای مشغول عبادت بود و شيخ هر از گاهی به ديدنش می‌‏ رفته. روزی از او سئوال می ‌‏کند: از عجائب قبرستان چه ديده ‌‏ای؟ عرض کرد: روز قبل، در قبرستان جنازه ‌‏ای را آوردند و در اين گوشه دفن کردند و رفتند. هنگام غروب، بوی بدی بلند شد و مرا ناراحت کرد. چنين بوی بدی در تمام عمرم استشمام نکرده بودم. ناگاه هيکل موحشه و مُظلَمه‌‏ ای همانند سگ ديدم که بوی بد از او بود. اين صورت، نزديک شد تا بر سر آن قبر ناپديد گرديد. مقداری گذشت. بوی عطری بلند شد که در عمرم چنين بوی خوشی نشنيده بودم. در اين هنگام صورت زيبا و دلربايی آمد و بر سر همان قبر، محو شد. (اينها عجائب عالم ملکوت است که به اين صورتها ظاهر می شود.) مقداری گذشت. ديدم صورت زيبا از قبر بيرون آمد. ولی زخم خورده و خون آلود است. گفتم: پروردگارا؛ به من بفهمان اين دو صورت چه بود. به من فهماندند که آن صورت زيبا اعمال نيکش بود و آن هيکل موحشه، کارهای بدش. و چون افعال زشتش بيشتر بود، در قبر انيسش همان است. تا چه زمانی پاک شود و نوبت صورت زيبا برسد.» 📖 معاد ؛ آیت الله شهید دستغیب (ره)
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شهیدی که آرزو کرده بود بعد از شهادتش چشمانش یک لحظه باز شود و همسرش را برای آخرین بار ببیند؟! 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
وجوب شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران پرسش : آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران شرعا واجب است؟ پاسخ : شرکت در انتخابات براي همگان لازم و واجب است. آیت الله مکارم شیرازی 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
باید ملت با اختیار خود و ارادۀ خود و با امتیاز خود و انتخاب خود، شخص صالح را، شخص متقى را، شخصی را که براى ایران کار مى‏خواهند بکنند، به نفع ایران کار مى‏کنند ـ را باید تعیین بکند. (صحیفه امام، ج6، ص481، 15/1/58) 📚معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
رابطه عِرق انقلابی و بصیرت این عرق انقلابی است که خوش فهمی و بصیرت ایجاد می‌کند. استاد پناهیان 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
جمهوری اسلامی و دموکراسی بی سابقه در جهان... پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نوع نظام سیاسی جدید به رأی مردم گذاشته شد و بلافاصله پس از رسمیت یافتن جمهوری اسلامی، قانون اساسی توسط نمایندگان منتخب مردم تصویب شد و با همه‌پرسی آذر 1358، نخستین قانون اساسی دینی پا به عرصه گذاشت. مطابق اصل ششم همین قانون، امور کشور باید به اتکای آرای عمومی اداره شود. بر همین اساس، رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شوراها از طریق انتخابات تعیین می‌شوند؛ به صورتی که به طور متوسط، هرساله یک انتخابات در کشور برگزار می‌‌شود. در جمهوری اسلامی نهادهای متولی در انتخابات سعی می‌کنند تا از مداخلهٔ اشخاص به نفع نهادها جلوگیری شود. انتخابات در جمهوری اسلامی، بر اساس قوانین انتخاباتی، نهادهای متولی و نقش‌ها را به‌جای افراد می‌نشاند تا نقش حلقه‌ها و اشخاص در تعیین نامزدها کاهش یابد. افزون بر این، بررسی تاریخ 33 سالهٔ انقلاب نشان می‌دهد هر دوره مجلس با برتری یک جریان بر فضای سیاسی مجلس و ریاست‌جمهوری همراه بوده است. 🌸 عبادات شاخ‌دار! 📚معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
خطاب امام خامنه‌ای مدظله‌العالی به جانباز شیمیایی: شما شهید زنده‌ای، و مثل زغال سوخته آنجا افتاده بودی که بچه‌ات هم نشناخته شما را. الحمدلله حالا بهتر شدی، بیا دوباره من شما را ببوسم. امام خامنه‌ای مدظله‌العالی؛ 1393/12/12 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔖روز امید روز نیمه شعبان روز امید است. این امید، مخصوص مجموعه شیعیان یا حتّی مخصوص امت مسلمان هم نیست. اصلِ امید به یک آینده روشن و ظهور یک موعود، یک منجی، مورد اتفاق همه ادیانی است که در عالم سراغ داریم؛ این ستیزه میان حق و باطل، یک روز به سود حق و به زیان باطل پایان خواهد گرفت. رهبر انقلاب؛ 1387/5/27 📚معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 📎 📎
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 آیه 160 سوره آل عمران 🌸 إِن يَنْصُرْكُمُ اللَّهُ فَلَا غَالِبَ لَكُمْ وَإِن يَخْذُلْكُمْ فَمَنْ ذَا الَّذِي يَنْصُرُكُم مِّن بَعْدِهِ وَعلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ 🍀 ترجمه: اگر خداوند شما را یارى كند، هیچ كسی بر شما غالب نخواهد شد و اگر شما را خوار كند، پس چه كسى است كه بعد از آن بتواند شما را یارى كند؟ و مؤمنان تنها باید بر خداوند توكّل كنند. 🌷 : شما را یاری کند 🌷 : شما را خوار کند 🌸 در آیه قبل سفارش به شد و این آیه ادامه آیه قبلی است و قدرت خداوند بالاترین قدرت هاست و دلیل توكّل بر خدا را چنین مطرح مى كند كه عزّت و ذلّت تنها به دست خداست. إن ينصركم الله فلا غالب لكم و إن يخذلكم فمن ذا الذى ينصركم من بعده: اگر شما را یاری کند، هیچ کسی بر شما غالب نخواهد شد و اگر شما را خوار کند، پس چه کسی است که بعد از آن بتواند شما را یاری کند؟ 🌸 در حدیث آمده است كه رسول خدا صلى الله علیه وآله از جبرئیل پرسید: چیست؟ گفت: اینكه بدانى مخلوق، سود و زیانى به تو نمى رساند و از غیر خداوند كاملاً مأیوس شوى. اگر به این درجه رسید، جز براى خدا كار نمى كند و از غیر خدا نمى هراسد و جز به خدا امید ندارد و این حقیقت توكّل است. در این آیه روى سخن به همه مؤمنان است و به آنها می فرماید: همانند پیامبر، باید بر ذات پاک خدا تکیه کنند و لذا در پایان آیه می خوانیم: و علی الله فلیتوکل المؤمنون: و مؤمنان تنها بايد بر توکل کنند. 🔹 پيام های آیه160سوره آل عمران 🔹 ✅ پیروزى هاى تحت الشعاع عوامل دیگر واقع مى شوند، امّا یاری و امداد الهى تحت الشعاع قرار نمى گیرد. ✅ و هردو با اراده ى خداوند است. 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸