eitaa logo
هیات حضرت ابوالفضل علیه السلام چلقایی
136 دنبال‌کننده
3هزار عکس
529 ویدیو
151 فایل
انتشار مطالب و نکات اخلاقی بزرگان و برنامه های هیات عزاداران حضرت ابوالفضل علیه السلام چلقائی.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖بیستم: فرصت قدر شب قدر، فرصتی برای مغفرت و عذرخواهی است. از خدای متعال عذرخواهی کنید. حال که خدای متعال به من و شما میدان داده است که به‌سوی او برگردیم، طلب مغفرت کنیم و از او معذرت بخواهیم؛ این کار را بکنیم. رهبر انقلاب، 76/10/26 📚معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
❓ آیا ابن ملجم یهودی بود؟ آیا امام علی(ع) بعد از ضربت فرمود: پسر زن یهودی را بگیرید؟ 🔰 پاسخ اجمالی ✍️ در برخی گزارش‌ها؛ از «عبد الرحمن بن ملجم المرادی»، با عنوان «ابن الیهودیة»(فرزند یهودی) و «شبه الیهود»(شبیه یهودیان) یاد شده است: 1️⃣ 1. امام علی(ع) بلافاصله بعد از ضربت خوردن فرمود که این ملعونِ یهودی‌زاده مرا کُشت‏: «قَتَلَنِی‏ ابْنُ مُلْجَمٍ قَتَلَنِی اللَّعِینُ ابْنُ‏ الْیَهُودِیَّةِ»؛ مرا ابن ملجم کشت؛ مرا ملعونی که فرزند زن یهودی ‌بود کشت. 2️⃣ 2. امام علی(ع) در جواب سؤال امام حسن(ع) که پرسید چه کسی اقدام به کشتن شما کرد؟، فرمود: «قَتَلَنِی ابْنُ الْیَهُودِیَّةِ عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ مُلْجَمٍ‏ الْمُرَادِی‏» ابن ملجم که فرزند زنی یهودی است اقدام به کشتن من کرد. 3️⃣ 3. در روایتی چنین نقل شده است که؛ وقتی ابن ملجم در ملاقاتی با امام علی(ع) خود را معرفی کرد، امام به فرمود: «رسول خدا(ص) به من خبر داد که قاتل من فردی شبیه یهود است و او(ابن ملجم) یهودی است». در هر حال، ممکن است که این روایات صریحاً ناظر به آن نباشند که ابن ملجم فردی یهودی بود، اما از آنها برداشت می‌‌شود که او در منش و روش مانند یهودیان و چه بسا بدتر از آنان بود.
🌷 هنر مطهر 🔸هنر شهید مطهری این بود که علم را از آسمان به زمین آورده و برای مخاطب قابل استفاده می‌کرد، یعنی مسائل پیچیده فلسفی، عرفانی و عقلی را به بیانی ساده تبیین کرده، اگر علامه مطهری نبود، اگر علم مطهری نبود، این انقلاب در میان افكار التقاطی گم می‌شد، شهید_مطهری برای جلوگیری از تحریفات به پاخاست؛ قلم به‌دست گرفت؛ سخنرانی کرد؛ کلاس تشکیل داد؛ به افشاگری پرداخت؛ مقاومت کرد و حقایق را بازگفت؛ زیرا می‌دید گروهی دارند با روش‌های گوناگون اعتقادات، باورها و سنت‌های اصیل را تحریف می‌کنند. ۹۲/۰۲/۱۹-آیت الله مصباح یزدی (رحمه الله علیه) 🔺۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری 🔹انتخاب ۸ سال پیش نشان داد فقط وعده می‌دهند و نگاهشان به بیرون است. 📚معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
سپاس از معلم گران‌قدری که کلام روح‌بخش و دلنشینش، چون آوای یک موسیقی لطیف بر جان می‌نشیند و آهنگ زندگی را به شور در می‌آورد. چراکه تو علم‌آموزی و صبر ایمان را از پیامبران به ارث برده‌ای و به حقیقت وارث زیبایی‌ها بر گستره گیتی هستی. 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔆دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان بسم الله الرحمن الرحیم 🍃اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ الجِنانِ واغْلِقْ عَنّی فیهِ أبوابَ النّیرانِ وَوَفّقْنی فیهِ لِتِلاوَهِ القرآنِ یا مُنَزّلِ السّکینهِ فی قُلوبِ المؤمِنین. خدایا، در این ماه درهای بهشت هایت را به رویم بگشا و درهای آتش دوزخ را به روزیم ببند و به تلاوت قرآن توفیقم ده، ای نازل کننده آرامش در دلهای مؤمنان. 📚معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔺ظریف: متاسفم که نظراتم موجب تکدر رهبر انقلاب شد 🔹وزیر امور خارجه در اینستاگرام خود نوشت: بیانات مشفقانه مقام معظم رهبری همچون همیشه برای من و همکارانم ختم کلام و نقطه پایانی برای بحث‌های کارشناسی است. 🔹بسیار متأسفم که برخی نقطه نظرات شخصی که صرفا برای انتقال صادقانه تجربیات و بدون قصدی برای انتشار بیان شده بود، دزدانه منتشر و به صورت گزینشی مورد بهره‌برداری و دستمایه خصومت ورزی بدخواهان کشور و مردم و انقلاب گردید و اسباب تکدر خاطر شریف مقام معظم رهبری را فراهم آورد. 🔹امیدوارم به یاری خدا اینجانب و همکارانم بتوانیم در کنار دیگر خدمتگزاران در اجرای بی‌کم و کاست منویات مقام معظم رهبری برای پیشرفت ایران عزیزمان یکدل و یکصدا کوشاباشیم
شرکت در انتخابات وظیفه شرعی و الهی امروز شرکت در انتخابات ریاست جمهور نه فقط یک وظیفه اجتماعی و ملی است، بلکه یک وظیفه شرعی اسلامی و الهی است که شکست در آن، شکست جمهوری اسلامی است، که حفظ آن بر جمیع مردم از بزرگترین واجبات و فرایض است و وسوسه در آن از شیطان بلکه عمال شیطان بزرگ است. (صحیفه امام؛ ج15، ص 250) 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢هزار ضربه شمشیر بهتر از مرگ در بستر حضرت علی (علیه‌السلام): وِ الَّذی نَفسُ ابنِ ابی‌طالب بِیَدِه لَألفَ ضَربَهٍ بِالسَّیفِ اَهوَنُ عَلَیَّ مِن مَیتَهٍ عَلَی الفِراشِ؛ قسم به کسی که جان فرزند ابی‌طالب در دست اوست، هزار ضربه شمشیر بر من آسان‌تر از مرگ در بستر است. بحارالانوار، ج 97، ص 40، حدیث 44 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢نماز را با اخلاص بجا آورید نمازی که انسان میخواند، اگر به قصد تقرب به خدا بخواند، توجهش به خدا باشد، با اخلاص نماز بخواند، این بالاترین عبادتهاست؛ اگر همین نماز را برای ریا بخواند، این نماز میشود معصیت و خود آن نماز، میشود گناه. ریا، گناه کبیره است؛ مصداقش هم میشود همان نمازی که از روی ریا خوانده شد. امام خامنه ای « مدظله العالی» 1387/06/05 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 آیات 162و163سوره آل عمران 🌸 أَفَمَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَ اللَّهِ كَمَن بَآءَ بِسَخَطٍ مِّنَ اللَّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ (162) هُمْ دَرَجَاتٌ عِنْدَ اللَّهِ وَاللَّهُ بَصِيرٌ بِمَا يَعْمَلُونَ(163) 🍀 ترجمه: آیا كسى كه از رضاى خداوند پیروی کرده مانند كسى است كه به خشم و غضب خدا بازگشته و جایگاه او جهنّم است؟ و چه بد بازگشتگاهى است. (162) آنان نزد خداوند درجاتى دارند و خداوند به آنچه انجام مى دهند، بیناست. (163) 🌷 : آیا کسی که 🌷 : پیروی کرده 🌷 : رضایت و خشنودی 🌷 : مانند کسی است که 🌷 : خشم و غضب شدید 🌷 : جايگاه 🌷 : چه بد 🌷 : محل بازگشت، انتقال 🌷 : بینا 🌷 : انجام می دهند 🔴 : وقتى رسول خدا صلى الله علیه و آله دستور حركت به سوى اُحد را صادر كردند، منافقان به بهانه هاى مختلف در مدینه ماندند و گروهى از مسلمانان ضعیف الایمان نیز از آنها پیروى كرده و در جبهه حاضر نشدند. که این آیات نازل شد. 🌸 كه قرآن می فرماید: أفمن اتبع رضوان الله كمن بآء بسخط من الله و مأواه جهنم و بئس المصير: آیا کسی که از رضای خداوند پیروی کرده مانند کسی است که به خشم و غضب خدا بازگشته و جایگاه او جهنم است؟ و چه بد بازگشتگاهی است. سپس می فرماید: هم درجات عند الله و الله بصیر بما یعملون: آنان نزد خداوند درجاتی دارند و خداوند به آنچه انجام می دهند بیناست. در آیاتى از قرآن این تعبیر آمده است كه براى مؤمنان درجاتى است: «لهم درجات عند ربّهم» «لهم الدّرجات العُلى» امّا در این آیه مى فرماید: خود مؤمنان درجات مى شوند. همانگونه كه انسانهاى پاک همانند علىّ بن ابیطالب علیهم السلام ابتدا طبق میزان حركت مى كنند و سپس خود آنان میزان مى شوند، ابتدا دور محور مى گردند، سپس خود آنان محور حقّ مى شوند. 🔹 پيام های آیات162و163سوره آل عمران ✅ ، به دست آوردن رضاى خداست، نه پیروزى و غنایم و خودنمایى. ✅ در ، نباید مجاهدان و مرفّهان یكسان دیده شوند. ✅ روى گردانى از و ، بازگشت به غضب خداست. ✅ خشنودى یا خشم الهى باید تنها ملاک عمل یک باشد. 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
سهم مطالعه نهج البلاغه خطبه ۱۹۳ ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📜 : (يكی از ياران پرهيزكار امام (علیه السلام) به نام "هَمّام" گفت: ای اميرمؤمنان! پرهيزكاران را برای من آن چنان توصيف كن گويا آنان را با چشم می نگرم. امام (علیه السلام) در پاسخ او درنگی كرد و فرمودند: ای هَمام! از خدا بترس و نيكوكار باش كه خداوند با پرهيزكاران و نيكوكاران است. اما همام دست بردار نبود و اصرار ورزيد، تا آنكه امام (علیه السلام) تصميم گرفتند صفات پرهيزكاران را بيان فرمايند. پس خدا را سپاس و ثنا گفت و بر پيامبرش درود فرستاد و فرمودند:) {قسمت_اول} 1⃣ سيمای پرهيزكاران 🔻پس از ستايش پروردگار، همانا خداوند سبحان پديده ها را در حالی آفريد كه از اطاعتشان بی نياز و از نافرمانی آنان در امان بود. زيرا نه معصيت گناهكاران به خدا زيانی می رسانند و نه اطاعت مؤمنان برای او سودی دارد. روزی بندگان را تقسيم و هر كدام را در جايگاه خويش قرار داد. اما پرهيزكاران، در دنيا دارای فضيلت های برترند، سخنانشان راست، پوشش آنان ميانه روی و راه رفتنشان با تواضع و فروتنی است. چشمان خود را بر آنچه خدا حرام كرده می پوشانند و گوشهای خود را وقف دانش سودمند كرده اند و در روزگار سختی و گشايش حالشان يكسان است و اگر نبود مرگی كه خدا بر آنان مقدر فرمود، روح آنان حتی به اندازه برهم زدن چشم، در بدنها قرار نمی گرفت، از شوق ديدار بهشت و از ترس عذاب جهنم. خدا در جانشان بزرگ و ديگران كوچك مقدارند. بهشت برای آنان چنان است كه گویی آن را ديده و در نعمتهای آن بسر می برند و جهنم را چنان باور دارند كه گویی آن را ديده و در عذابش گرفتارند دلهای پرهيزكاران اندوهگين و مردم از آزارشان در امان، تنهايشان لاغر، درخواستهايشان اندك و عفيف و پاكدامنند. در روزگار كوتاه دنيا صبر كرده تا آسايش جاودانه قيامت را به دست آورند، تجارتی پرسود كه پروردگارشان فراهم فرمود، دنيا می خواست آنها را بفريبد اما عزم دنيا نكردند، می خواست آنها را اسير خود گرداند كه با فدا كردن جان، خود را آزاد ساختند... ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄
سهم مطالعه نهج البلاغه خطبه ۱۹۳ ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📜 ، خطبه متّقین {قسمت_سوم} 4⃣ نشانه های پرهيزكاران 🔻و یکی از نشانه های پرهيزكاران اين است كه او را اينگونه می بينی: در دينداری نيرومند، نرمخو و دورانديش، دارای ايمانی پر از يقين، حريص در كسب دانش و با داشتن علم بردبار و در توانگری ميانه رو، در عبادت فروتن و آراسته در تهيدستی، در سختی ها بردبار، در جستجوی كسب حلال، در راه هدايت شادمان، پرهيزكننده از طمع ورزی می باشد. اعمال نيكو انجام می دهد و ترسان است. روز را به شب می رساند با سپاسگزاری، و شب را به روز می آورد با ياد خدا، شب می خوابد اما ترسان و برمی خيزد شادمان، ترس برای اينكه دچار غفلت نشود و شادمانی برای فضل و رحمتی كه به او رسيده است. اگر نفس او در آنچه دشوار است فرمان نبرد، از آنچه دوست دارد محرومش می كند، روشنی چشم پرهيزكار در چيزی قرار دارد كه جاودانه است و آنچه را ترك می كند كه پايدار نيست، بردباری را با علم و سخن را با عمل، درمی آميزد. پرهيزگار را می بيني كه آرزويش نزديك، لغزشهايش اندك، قلبش فروتن، نفسش قانع، خوراكش كم، كارش آسان، دينش حفظ شده، شهوتش در حرام مرده، خشمش فرو خورده است. مردم به خيرش اميدوار و از آزارش در امانند، اگر در جمع بيخبران باشد نامش در گروه يادآوران خدا ثبت می گردد و اگر در يادآوران باشد نامش در گروه بيخبران نوشته نمی شود، ستمكار خود را عفو می كند به آنكه محرومش ساخته می بخشد، به آن كس كه با او بريده می پيوندد، از سخن زشت دور و گفتارش نرم، بديهای او پنهان و كار نيكش آشكار است. نيكی های او به همه رسيده و آزار او به كسی نمی رسد. در سختی ها آرام و در ناگواريها بردبار و در خوشيها سپاسگزار است، به دشمن ستم نكند، و نسبت به آنكه دوست دارد به گناه آلوده نشود، پيش از آن كه بر ضد او گواهی دهند به حق اعتراف می كند، و آنچه را به او سپرده اند ضايع نمی سازد، و آنچه را به او تذكر دادند فراموش نمی كند. مردم را با لقبهای زشت نمی خواند، همسايگان را آزار نمی رساند، در مصيبتهای ديگران شاد نمی شود و در كار ناروا دخالت نمی كند و از محدوده حق خارج نمی شود. اگر خاموش است سكوت او اندوهگينش نمی كند و اگر بخندد آواز خنده او بلند نمی شود و اگر به او ستمی روا دارند صبر می كند تا خدا انتقام او را بگيرد. نفس او از دستش در زحمت، ولی مردم در آسايشند، برای قيامت خود را به زحمت می افكند، ولی مردم را به رفاه و آسايش می رساند، دوری او از برخی مردم، از روی زهد و پارسایی و نزديك شدنش با بعضی ديگر از روی مهربانی و نرمی است، دوری او از تكبر و خودپسندی و نزديكی او از روی حيله و نيرنگ نيست، سخن امام كه به اينجا رسيد، ناگهان همام ناله ای زد و جان داد. امام (علیه السلام) فرمودند: سوگند به خدا من از اين پيش آمد بر همام می ترسيدم، سپس گفت: آيا پندهای رسا با آنان كه پذيرنده آنند چنين می كند؟ شخصی رسيد و گفت: چرا با تو چنين نكرد؟ امام (علیه السلام) پاسخ داد: وای بر تو، هر اجلی وقت معينی دارد كه از آن پيش نيفتد و سبب مشخصی دارد كه از آن تجاوز نكند، آرام باش و ديگر چنين سخنانی مگو، كه شيطان آن را بر زبانت رانده است. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 تندخوانی ( تحدیر ) 🎤 قاری : استاد معتز آقایی 🔺 موضوع : #قرآن
💠📖🕋📖💠 ⭐️قرار روزانه- هر روز، قرائت یک صفحه از قرآن کریم⭐️ ☘🌸🌸🌸🌸🌸☘ ✨صفحه 311✨ أعوذُ باِللَّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم أَفَرَأَيْتَ الَّذِي كَفَرَ بِآيَاتِنَا وَقَالَ لَأُوتَيَنَّ مَالًا وَوَلَدًا ﴿77﴾ أَطَّلَعَ الْغَيْبَ أَمِ اتَّخَذَ عِنْدَ الرَّحْمَٰنِ عَهْدًا ﴿78﴾ كَلَّا ۚ سَنَكْتُبُ مَا يَقُولُ وَنَمُدُّ لَهُ مِنَ الْعَذَابِ مَدًّا ﴿79﴾ وَنَرِثُهُ مَا يَقُولُ وَيَأْتِينَا فَرْدًا ﴿80﴾ وَاتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ آلِهَةً لِيَكُونُوا لَهُمْ عِزًّا ﴿81﴾ كَلَّا ۚ سَيَكْفُرُونَ بِعِبَادَتِهِمْ وَيَكُونُونَ عَلَيْهِمْ ضِدًّا ﴿82﴾ أَلَمْ تَرَ أَنَّا أَرْسَلْنَا الشَّيَاطِينَ عَلَى الْكَافِرِينَ تَؤُزُّهُمْ أَزًّا ﴿83﴾ فَلَا تَعْجَلْ عَلَيْهِمْ ۖ إِنَّمَا نَعُدُّ لَهُمْ عَدًّا ﴿84﴾ يَوْمَ نَحْشُرُ الْمُتَّقِينَ إِلَى الرَّحْمَٰنِ وَفْدًا ﴿85﴾ وَنَسُوقُ الْمُجْرِمِينَ إِلَىٰ جَهَنَّمَ وِرْدًا ﴿86﴾ لَا يَمْلِكُونَ الشَّفَاعَةَ إِلَّا مَنِ اتَّخَذَ عِنْدَ الرَّحْمَٰنِ عَهْدًا ﴿87﴾ وَقَالُوا اتَّخَذَ الرَّحْمَٰنُ وَلَدًا ﴿88﴾ لَقَدْ جِئْتُمْ شَيْئًا إِدًّا ﴿89﴾ تَكَادُ السَّمَاوَاتُ يَتَفَطَّرْنَ مِنْهُ وَتَنْشَقُّ الْأَرْضُ وَتَخِرُّ الْجِبَالُ هَدًّا ﴿90﴾ أَنْ دَعَوْا لِلرَّحْمَٰنِ وَلَدًا ﴿91﴾ وَمَا يَنْبَغِي لِلرَّحْمَٰنِ أَنْ يَتَّخِذَ وَلَدًا ﴿92﴾ إِنْ كُلُّ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ إِلَّا آتِي الرَّحْمَٰنِ عَبْدًا ﴿93﴾ لَقَدْ أَحْصَاهُمْ وَعَدَّهُمْ عَدًّا ﴿94﴾ وَكُلُّهُمْ آتِيهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَرْدًا ﴿95﴾ 💠ترجمه💠 آیا دیدی آن کسی را که به آیات ما کافر شد وگفت: [به خاطر انتخاب آیین شرک و کفر] به من مال و اولاد بسیار خواهند داد؟ ﴿77﴾ آیا [او درباره رسیدن به مال و اولاد بسیار] بر غیب آگاهی یافته، یا پیمانی [بر این عطای فراوان] از سوی [خدای] رحمان دریافت نموده است؟ ﴿78﴾ این چنین نیست [که او می گوید]، ما به زودی آنچه را می گوید [در پرونده عملش] خواهیم نوشت و عذابش را همواره ادامه خواهیم داد. ﴿79﴾ و آنچه را که [از مال و فرزند] می گوید، از او به میراث می بریم، و تنها نزد ما خواهد آمد. ﴿80﴾ و به جای خدا معبودانی گرفتند تا برای آنان مایه عزت و توانمندی باشد. ﴿81﴾ چنین نیست، به زودی [آن معبودان] پرستش آنان را انکار می کنند و دشمنشان خواهند شد. ﴿82﴾ آیا ندانسته ای که ما شیطان ها را بر کافران فرستادیم تا آنان را به شدت به سوی گناهان و شهوات برانگیزند. ﴿83﴾ بنابراین بر [شکست و هلاکت] آنان شتاب مکن، ما [همه اعمال و رفتار حتی لحظات عمرشان را] به دقت شماره می کنیم [تا مهلتشان تمام شود و به کیفر آنچه همواره مرتکب می شدند، برسند.] ﴿84﴾ [یاد کن] روزی را که پرهیزکاران را به ضیافت و میهمانی [خدای] رحمان گرد می آوریم. ﴿85﴾ و مجرمان را تشنه به سوی دوزخ می رانیم. ﴿86﴾ [شفیعان در آن روز] قدرت بر شفاعت ندارند مگر کسانی [مانند پیامبران، امامان، فرشتگان و اولیا] که از نزد [خدای] رحمان، پیمانی [بر اذن شفاعت] گرفته باشند. ﴿87﴾ و [مشرکان] گفتند: [خدای] رحمان برای خود فرزندی گرفته است. ﴿88﴾ به راستی که چیزی بسیار زشت و نسبتی بس ناروا [به میان] آورده اید. ﴿89﴾ نزدیک است آسمان ها از این [ادعای بی اصل و سخن ناروا] پاره پاره شوند، و زمین بشکافد، و کوه ها به شدت در هم بشکنند و فرو ریزند!! ﴿90﴾ به خاطر آنکه برای [خدای] رحمان فرزندی ادعا کرده اند. ﴿91﴾ و [خدای] رحمان را نسزد که فرزندی اختیار کند. ﴿92﴾ هیچ کس در آسمان ها و زمین نیست مگر اینکه [ذاتاً] بنده [و مملوک] به سوی [خدای] رحمان می آید. ﴿93﴾ به یقین همه آنان را [با قدرت و دانشش کنترل و] احاطه نموده و درست و دقیق شماره کرده است. ﴿94﴾ و روز قیامت همه آنان تنها به پیشگاه او می آیند. ﴿95﴾ _._.___.___.___.___
📿📖 ❗️کسی که میخواهد بگیرد لازم نیست پیش از اذان صبح دندانهایش را کند ولی اگر بداند غذایی که لای مانده در روز فرو میرود چنانچه خلال نکند و چیزی فرو برود روزه اش باطل است بلکه اگر فرو هم نرود بنا بر احتیاط واجب باید قضای آن روز را بگیرد. 🍀آیات عظام سیستانی و بهجت: باید خلال کند 🍀آیت الله بهجت: و اگر هم فرو نرود باز اخلال به نیت کرده ولی اگر نمیداند که غذا فرو خواهد رفت یا نه مستحب است خلال کند و اگر هم اتفاقا و سهوا فرو برد روزه باطل نیست. 🍀آیات عظام گلپایگانی، تبریزی، صافی و فاضل: چنانچه خلال نکند روزه اش باطل میشود. 🍀آیت الله مکارم: کسی که میخواهد روزه بگیرد بهتر است پیش از اذان صبح دندانهایش را بشوید و خلال کند و اگر بداند غذایی که لای دندان مانده در روز فرو میرود احتیاط واجب ان است که قبلا آن را بشوید و خلال کند و اگر نکند و غذا فرو رود روزه را تمام کند و بعد قضا نماید.
🦋 روزی چند بار سر نماز به خدا میگیم خدایا تنها تو را میپرستیم و تنها از تو کمک میخواهیم. 🍃و بعد در طی روز مشکلات زندگی مثل امتحانهای کلاسی، یکی یکی میان تا بهمون نشون بدن چقدر پای حرفی که زدیم، ایستادیم. 🎯دقیقا تو اوج مشکلات از ما میپرسن اگر واقعا خدا رو میپرستی، چرا انقدر نگرانی ؟؟ آیا خدای تو از پس مشکلاتت بر نمیاد؟؟ آیا خدای تو حکیم و توانا و بینا نیست؟ آیا خدای تو جبران کننده و مهربان ترین مهربانان نیست؟؟ 🦋گاهی باید از خودمون بپرسیم واقعا تو دنیا چشم امیدمون به کیه؟؟ به پول و ثروتمون به همسر، به رفیق، به پارتی؟؟ خدایی که برای خودمون ساختیم واقعا کیه؟؟ و دقیقا رسیدن به جواب این سوالهاست، که گره کور آرامشمون رو باز میکنه. ❤️ 🦋إيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ 🌺🌿[ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ] ﺗﻨﻬﺎ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻣﻰ ﭘﺮﺳﺘﻴﻢ ﻭﺗﻨﻬﺎ ﺍﺯ ﺗﻮ ﻛﻤﻚ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ .(5) سوره حمد 🔹 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌🎥 انگار کلام امام برای همین لحظه هاست. 🔴 باید کشور را تصفیه کرد از این مغز های پوسیده ای که عاشق غرب هستند. 🔰 معاونت تبليغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📚 برگشتن از قصد روزه 💠 سوال: اگر روزه دار در بین روز به دلیلی از نیت روزه برگردد ولی بعدا پشیمان شود و ادامه روزه را قصد کند و مبطلی انجام نداده باشد، روزه آن روز صحیح است؟ ✅ جواب: در روزۀ واجب معین، مانند روزۀ ماه رمضان و نذر معین، واجب است از طلوع فجر تا مغرب، استمرار داشته باشد؛ بنابراین اگر بین روز از نیت روزه برگردد و قصد ادامۀ روزه نداشته باشد، روزه‌اش باطل می‌شود و قصد دوباره برای ادامۀ روزه فایده ای ندارد، البته تا باید از مبطلات روزه خودداری کند. 🔰 معاونت تبليغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
این حرفها كه رهبری، طرفدار زید یا عمرو است، از آن حرفهائی است كه همیشه بوده و واقعیت ندارد. از كجا می دانند بنده طرفدار چه كسی هستم؟ رهبر انقلاب، 1392/03/08 📚معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💠مستحبات نماز، حضور قلب را افزایش می‌دهد در روایات برای حالات مختلف نماز یک خصوصیاتی را گذاشتند؛ واجب نیست، مستحب است. در وقت ایستادن به کجا نگاه کنید؛ در وقت سجده کردن به کجا نگاه کنید؛ در وقت رکوع، بعضی از روایات دارد، چشمتان را ببندید؛ بعضی روایات دارد به جلو نگاه کنید؛ این خصوصیات همه کمک می کند به آن حالت حضور و توجهی که برای انسان لازم است. امام خامنه ای « مدظله العالی» 1387/08/29 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چه کنیم در شب‌های قدر دچار خسارت نشویم؟ 📚معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
شب قدر را قدر بدانید و آن را به دعا و توجه و تفکر و تأمل در آیات خلقت و تأمل در سرنوشت انسان و آنچه که خدای متعال از انسان خواسته است و بی‌اعتباری این زندگی مادی و این‌که همهٔ این چیزهایی که می‌بینید، مقدمهٔ آن عالمی است که لحظهٔ جان دادن، دروازهٔ آن عالم است، بگذرانید. رهبر انقلاب، 1375/11/12 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چطور فیک‌نیوزها رای ما رو تغییر میدن 🎥 هرچی به انتخابات نزدیک‌تر میشیم، حجم اخبار دروغ هم بیشتر و بیشتر میشه. بیاید توی این ویدیو ببینیم این خبرهای فیک چطور سر از رسانه‌های بزرگ درمیارن! 📚معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانات آیت الله حسن زاده آملی در مورد شب قدر 📚معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org