eitaa logo
هیات حضرت ابوالفضل علیه السلام چلقایی
137 دنبال‌کننده
3هزار عکس
532 ویدیو
151 فایل
انتشار مطالب و نکات اخلاقی بزرگان و برنامه های هیات عزاداران حضرت ابوالفضل علیه السلام چلقائی.
مشاهده در ایتا
دانلود
📣حمله به نهاد خانواده این بار در قالب آموزش به کودکان 📌شبکه انگلیسی این بار در قالب مشاوره تربیت فرزند، تلاش دارد مفهوم مقدس خانواده را از ذهن کودکان برباید. اساساً این گزاره که: «پدر و مادر می‌توانند همجنس باشند!» چه هدفی جز تخریب خانواده و نسل ایرانی اسلامی دارد؟! فرزندانمان، خانواده‌مان، فرهنگ و اصالت دینی‌مان را دریابیم! 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💠در مرکز دنیا 🔶 در جمهوری اسلامی، هر جا که قرار گرفته‌اید، همان‌جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه کارها به شما متوجه است. 📚 رهبرانقلاب، ۱۳۷۰/۱۲/۵ 🔹 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔖یک خصوصیت دیگر هم در روز جمهوری اسلامی ما هست و آن این‌که آن روز عید فقط ما مردم ایران نیست، بلکه عید همه‌ی کسانی می‌تواند باشد که مسلمانند، یعنی نزدیک به یک میلیارد جمعیت. امام خامنه‌ای؛1364/1/10 📚معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
به فرزندانمان هم از کودکی عادت بدهیم کتاب بخوانند؛ ... وقتی ایام فراغتی هست، روز جمعه‌ای هست که تفریح می‌کنند، حتماً بخشی از آن روزها را به کتاب خواندن اختصاص دهند. رهبر انقلاب، 72/2/21 🔰 معاونت تبليغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
027.mp3
792.7K
۲۷ قرآن با صدای استاد اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
🌸 هیچ وقت شکست ندارد! 📚معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
✅قدم بلند دستگاه عدلیه به‌سوی خانواده اسلامی ایرانی 📌تصمیم دستگاه عدلیه کشور بر جایگزین‌کردن پابند الکترونیک به‌جای زندان، مصداق حقیقی ارج نهادن به نهاد مقدس خانواده و یک‌قدم بزرگ به‌سوی تحقق خانواده و جامعه اسلامی ایرانی است. بازگشت به آغوش خانواده به معنای فراهم نمودن بستر حل مشکلات اجتماعی است. زندان، جای افراد مخل امنیت و آرامش اجتماعی و اساساً به معنای پاک‌کردن صورت‌مسئله است و نه حل آن! جایی بهتر از آغوش خانواده و دارویی بهتر از عشق نمی‌تواند زخم‌های اجتماعی را التیام بخشد. بازگرداندن زندانیان به خانواده به معنای دمیدن روح امید و فرصتی دوباره برای آنان و جامعه و مصداق بارز این جمله است که: همه برای یکی؛ و یکی برای همه! 🌹این، تنها شروعی است تا همگی گره‌گشای یکدیگر باشیم. 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
✳️سیزده بدر، خرافه یا واقعیت! ✍️هر ساله در کشورمان به بهانه نو شدن طبیعت هموطنان عزیز جشن می گیرند و این دگرگونی طبیعت در فصل بهار را عید می نامند. اما مهم تر از تحول طبیعت، انقلاب درونی انسان هاست، و نو شدن انسان زمانی است که مرتکب گناهی نشود. به تعبیر حضرت امیر (علیه السلام): «هر روزی که در آن معصیت نشود عید است».[1] توضیح مطلب آنکه با تغییر سال هجری شمسی حرکت سالانه زمین به دور خورشید کامل می شود و بر عمر زمین افزوده می شود که ما مسامحتا آن را عید می نامیم. در واقع این عید زمین است که حرکتش را به طور کامل انجام داد. مسلما عید انسان غیر از حرکت زمین و نو شدن طبیعت است. 👈به تعبیر آیت الله جوادی: «تاریخ هجری هر کس از نخستین لحظۀ سیر درونی او آغاز می شود و به هر اندازه که این راه را ادامه دهد، عمر او امتداد می یابد. چنین نیست که با چرخش زمین به دور خورشید، سنّ انسان بالا رود و آدمی کامل شود. عمر هر کس، محصول هجرت اوست».[2] 🔖به هر حال؛ با شروع بهار که آن را عید نوروز می نامیم از محسناتی برخوردار است که مورد تاکید اسلام نیز می باشد. مانند صله رحم، نظافت، نیکوکاری، کمک به نیازمندان به ویژه خویشان و بستگان، توجه به سالمندان و... اما با خرافاتی همچون چهار شنبه سوری یا سیزده بدر هم همراه است که باعث تیرگی چهره عید می شود که نتایج نامطلوبی در بر دارد. 🔅و اگر بخواهیم چنین اعمال خرافی را مستند به نیکان خود کنیم، کسانی که این خرافات را پایه گذاری کردند. مصداق این حدیث شریف هستند که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند: «هرکس روش زشتی را پایه گذاشت، در کیفر و پیامد عمل به آن تا روز قیامت شریک است».[3] 🔖حکم شرعی سیزده بدر 💢سوال: 🔰آیا انجام مراسم روز سیزدهم فروردین (سیزده بدر) اشکال دارد؟ ✍️پاسخ: ✅آیت الله خامنه ای: 👈فی نفسه حرام نیست؛ هر چند چنین چیزی مبنای شرعی ندارد.[4] ✅آیت الله مکارم: 👈سیزده بدر ریشه شرعی ندارد و از خرافات است ولی تفریح سالم و خالی از گناه بدون اعتقاد به نحس بودن سیزده اشکالی ندارد.[5] 📚پی نوشت: [1]. نهج البلاغة (للصبحي صالح) غريب كلامه المحتاج الى التفسير 515 - 560 ..... ص : 852. [2]. تفسیر موضوعی قرآن کریم، جلد چهاردهم، صورت و سیرت انسان در قرآن، ص112. [3]. بحار الانوار،مجلسی، ج71، ص204. [4]. سایت حضرت آیت الله خامنه ای. [5]. پ
❓پرسش استفاده از سیگار، تنباکو و قلیان چه حکمی دارد؟ ✅ پاسخ 🍃حکم آن تابع میزان ضررش است. اگر داراى ضرر قابل ملاحظه اى باشد یا موجب آزار دیگران گردد یا خلاف قانون باشد، جایز نیست. 🍃همه مراجع (به جز آیت الله مکارم): کشیدن سیگار اگر باعث ضرر قابل توجه باشد، جایز نیست. 🍃آیت الله مکارم: خطرات مهم دود سیگار، یک واقعیت است. از این رو کشیدن آن به طور مطلق حرام است.
🍵کاسه یخ تر از آش باش.plz🙏 ❇️همسایه بغلیمون لباس زیر فروشی داشت بهش می گفتن: اکبر شرتی😕😕 تصمیم گرفت کتاب فروشی بزنه دیگه بهش نگن اکبر شرتی بعد که کتاب فروشی زد بهش می گفتن : کتاب فروشی اکبر شرتی😂😂😂😂😂 ✅اگه یه عوضی رو دیدی که عوض شده دیگه مثه عوضی ها باهاش تا نکن. 🔴که خدا بدجور شاکی میشه. 👇👇👇 🌐لا تَنابَزُوا بِالْأَلْقابِ بِئْسَ الِاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِیمان 🍃از اربابمون💚حسین💚 یاد بگیر که تا دید حُرِ سر به هوا سر به راه شد و سر به زیر اومد سر بلندش کرد💪💪💪
📚دوست واقعی مردی گوسفندی ذبح کرده و آن را کباب نمود. به برادرش گفت برو و دوستان و نزدیکان را بگو که بیایند تا با هم این گوسفند را بخوریم. برادرش رفت و در بین دهکده صدا کرد: آی مردم کمک کنید، خانه ما آتش گرفته است. تعدادی اندکی برای نجات دادن آن‌ها آمدند. وقتی به خانه رسیدند، با کباب گوسفند و نوشیدنی‌های رنگارنگ پذیرایی شدند. برادرش آمد و دید که کسان دیگری آمده و گوسفند کباب شده را خورده‌اند. از برادرش پرسید:‌ چرا دوستان و نزدیکان را صدا نکردی؟ برادرش گفت: این‌ها دوستان ما و شما هستند. کسانی که شما آنها را دوست وخویشاوند می‌پنداشتید،حتی حاضر نشدند تایک سطل آب هم روی خانه شما که آتش گرفته بود، بریزند. خیلی‌ها هنگام کباب و گوسفند دوستان آدم هستند. وقتی خانه آتش گرفت، یک سطل آب حتی روی خاکسترتان هم نخواهند ریخت. قدر دوستان واقعیمان را بدانیم
. ✅ امام علی(ع): چهار چيز باعث شکست دولت ها مي شود: ✍️ ضايع کردن مسائل مهم ✍️ سرگرم شدن به امور کم اهميت ✍️ به کار گماردن آدم های نالایق ✍️ کنار گذاردن انسان های لایق 📒 غررالحکم،ص۳۴۵ 😁خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل😁
028.mp3
669.8K
۲۸ قرآن با صدای استاد اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹 آیات 113تا115 سوره آل عمران 🌸 لیسوا سواء من أهل الكتاب أمة قائمة يتلون ءايات الله ءانآء اليل و هم يسجدون (113) يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْأَخِرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُسَارِعُونَ فِى الْخَيْرَاتِ وَأُوْلَئِكَ مِنَ الْصَّالحِينَ(114) وَمَا يَفْعَلُواْ مِنْ خَيْرٍ فَلَن يُكْفَرُوهُ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِالْمُتَّقِينَ(115) 🍀 ترجمه: اهل کتاب همه یکسان نیستند ، طایفه ای از آنها ایستاده، آیات الهی را در دل شب تلاوت می کنند و آنها سجده می کنند. (113) آنان به خدا و روز آخرت ایمان دارند و امر به معروف و نهى از منكر مى كنند و در كارهاى خیر شتاب مى ورزند و آنان از افراد شایسته هستند. (114) و آنچه از خیر انجام دهند، هرگز درباره آن ناسپاسى نبینند و خداوند به حال پرهیزكاران داناست. (115) 🌷 : نيستند 🌷 : يكسان 🌷 : امت ، طايفه 🌷 : ايستاده، استوار 🌷 : تلاوت مى کنند 🌷 : اوقات، وقت ، لحظه 🌷 : سجده می کنند 🌷 : روز 🌷 : امر می کنند 🌷 : خوبی 🌷 : نهی می کنند 🌷 : زشتی 🌷 : شتاب می کنند 🌷 : افراد شایسته 🌷 : انجام می دهند 🌷 : ناسپاسی نبینند 🌷 : افراد با تقوا، پرهیزکاران 🍀 یک تا زمانی باطراوت است تا زمانی بالاست تا زمانی حیات دارد که به درخت وصل باشد ولی به محض اینکه از درخت افتاد دیگر باطراوت نیست و دیگر حیاتی ندارد و زیر پاها له می شود آدمی هم همین طور است تا زمانی باطراوت و شاداب است تا زمانی سرزنده است که به وصل است به محض اینکه از خدا جدا شد به پایین می افتد و دیگر آن طراوت ندارد و سرپا نیست. آیات این جلسه درباره گروهی از یهود است که به خداوند وصل هستند. 🔴 : هنگامی که عبدالله بن سلام از علمای به همراه جمعی دیگری از یهود به اسلام ایمان آوردند، یهودیان و مخصوصاً بزرگان آنها در صدد بر آمدند آنها را متهم به شرارت سازند تا در نگاه یهودیان آنها را پست جلوه کنند و بگویند تها جمعی از اشرار ما به پیوستند اگر آنها افراد درستی بودند آیین نیاکان خود را ترک نمی گفتند آیات 113تا115 سوره آل عمران نازل شد و از آنها دفاع کرد. 🌸 به دنبال مذمت های شدیدی که در آیات گذشته از قوم به عمل آمد این آیه به دفاع قوم دیگری از آنها می پردازد و می فرماید: لیسوا سواء من أهل الكتاب : اهل کتاب همه یکسان نیستند این آیه بوی انصاف می دهد یعنی همه را با یک چشم نبینید. کسانی در میان آنها یافت می شوند که در اطاعت و قیام بر ایمان ثابت قدم هستند. ( أمة قائمة: طايفه اى از آنها ایستاده) و صفت دیگر آنها این است که یتلون ءايات الله ءاناء اليل: آيات خدا را در دل شب تلاوت مى کنند. آیات یعنی هم خواندن هم اندیشیدن هم عمل کردن به آنهاست و در پایان آیه 113 سوره آل عمران از خضوع آنها یاد می کند و می فرماید: و هم یسجدون: و آنها سجده می کنند. یعنی در برابر خداوند پیشانی خود را بر خاک گذاشتن. 🌸 در ادامه صفات آنها در آیه 114 سوره آل عمران می فرماید: يؤمنون بالله و اليوم الأخر: به و روز آخرت ایمان دارند و سپس می فرماید: یأمرون بالمعروف و ينهون عن المنكر: و به کارهای خوب امر می کنند و از کارهای زشت نهی می کنند. در این آیه نیز در كنار ، امر به معروف و نهى از منكر آمده است.«یؤمنون... یأمرون» شیوه ى آن است كه امر به معروف را قبل از نهى از منكر مى آورد. آرى، اگر درهاى معروف باز شود، راه منكر بسته مى شود. ازدواج آسان، جلو فحشا را مى گیرد. نماز، را از فحشا و منكر باز مى دارد. اشتغالِ صحیح مى تواند مانع فسادهاى اجتماعى گردد. شخصیّت دادن به افراد، آنان را از سقوط به ابتذال باز مى دارد. 🌸 و سپس می فرماید: و یسارعون فی الخیرات: و در کارهای خیر شتاب می ورزند. و در پایان آیه می فرماید: و اولئک من الصالحین: و آنها از افراد شایسته هستند. صالحان كسانى اند كه همگان آرزوى ملحق شدن به آنان را دارند: در از خدا می خواهیم «اَلحِقنى بالصّالحین» و هر مسلمانى در هر روز، پنج مرتبه به آنان سلام مى كند. «السلام علینا و على عباد اللّه الصالحین» 🌸 هیچ عمل صالحى ضایع نمى شود به این خاطر در آیه 115 سوره آل عمران می فرماید: و ما یفعلوا من خیر فلن يکفروه: و آنچه از خیر انجام دهند، هرگز درباره آن ناسپاسی نبینند یعنی اجرشان ضایع نمی شود و پیش محفوظ است و الله علیم بالمتقین: و خداوند به حال افراد باتقوا داناست. خداوند خود مى داند كه متّقین چه كسانی هستند كه باید عملشان مورد قبول واقع شود. 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
🔰 شاهدان اعمال در روز قیامت از آیات قرآن استفاده می‌شود كه چند دسته از افراد، گواهان روز قیامت خواهند بود؛ 💢 آنان شاهدانی هستند که در دنیا ناظر اعمال آدمی هستند و در آخرت نیز به نفع او یا بر علیه او، شهادت خواهند داد؛ این شاهدان و گواهان عبارتند از: 1⃣1. خداوند متعال: نخستین شاهد بر کردارهای انسان، خداوند متعال است که چیزی بر او مخفی نماند؛ قرآن در این باره می‌فرماید: «وَ اللَّهُ شَهِيدٌ عَلى‏ ما تَعْمَلُونَ [آل عمران/98] خدا گواه بر اعمال شماست». 2⃣2. پیامبران الهی: قرآن به روشنی یادآور می‌شود که در روز قیامت پیامبر هر امّت، شاهد اعمال امّت خویش بوده و روز قیامت نیز گواه بر آنان است. قرآن در این باره می‌فرماید: «فَكَيْفَ إِذا جِئْنا مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ بِشَهِيدٍ وَ جِئْنا بِكَ عَلى‏ هؤُلاءِ شَهِيداً [نساء/41] حال آن‌ها چگونه است، آن روز كه براى هر امتى گواهى بر اعمالشان می‌طلبيم و تو را گواه بر آنان قرار خواهيم داد». 3⃣3. فرشتگان الهی: گواهان دیگر، فرشتگانی هستند که همیشه همراه انسان بوده و در همه حال ناظر و نویسنده اعمال او هستند و در قیامت نیز با همان فرشتگان وارد محشر می‌شود.[ق/ 21 - 23] 4⃣4. ائمه اطهار(علیهم‌السلام): قرآن می‌فرماید امّت اسلامی بر امّت‌های دیگر شاهد و گواه است؛ این‌جا قطعاً منظور کل امّت اسلامی نیست و برخی از آن مدّ نظر بوده چرا که همه مسلمانان لیاقت این شهادت را ندارند، پس بعض امّت و عده‌ی قلیلی مدّ نظر بوده است؛ [بقره-143] اگر به روایاتی که ذیل این آیه آمده رجوع کنیم، اهلبیت(علیهم‌السلام) فرموده‌اند: منظور از این آیه ما هستیم، یعنی منظور ائمه اطهار(علیهم‌السلام) است. 5⃣5. زمین و مکان انجام عمل: یکی دیگر از گواهان روز قیامت مکانی است که در آن عمل انجام می‌شود؛ قرآن در این رابطه می‌فرماید: «يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبارَها، بِأَنَّ رَبَّكَ أَوْحى‏ لَها [زلزال- 4و5]: در آن روز زمين تمام خبرهاى خود را بازگو می‌كند، چرا كه پروردگارت به او وحى كرده است». هم‌چنین در روایتی نقل شده است امام صادق(علیه‌السلام) در پاسخ پرسش کسی که سوال کرد: آیا نمازهای نافله را در یک جا انجام دهد یا در جاه‌های مختلف؟ فرمودند: «در جاه‌های مختلف، تا همه این مکان‌ها در روز رستاخیز به نفع تو گواهی دهند». 6⃣6. اعضا و جوارح آدمی: از شگفتی‌های روز رستاخیز این است که اعضا و جوارح مجرم بر گناه او گواهی می‌دهند و با این گواهی، دیگر جای هیچ شک و تردیدی برای خود مجرم باقی نمی‌ماند. قرآن در این رابطه می‌فرماید: «يَوْمَ تَشْهَدُ عَلَيْهِمْ أَلْسِنَتُهُمْ وَ أَيْدِيهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُونَ [نور/24]: روزی که زبان‌ها و دست‌ها و پاهايشان بر ضد آن‌ها به اعمالى كه مرتكب می‌شدند گواهى می‌دهد». 🔰 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/27565 🔰 معاونت تبليغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💎 پیامبر خدا (صلى الله عليه وآله): 💠 با مشورت مكن، زيرا او راه بيرون آمدن از مشكل را بر تو تنگ مى كند. لَا تُشَاوِرْ جَبَاناً فَإِنَّهُ يُضَيِّقُ عَلَيْكَ الْمَخْرَجَ 📚علل الشرايع، ج2، ص559 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔖اگر به جای ترکیه، کربلا بود! ❌این روزها شاهد بازگشت ایرانیان از سفر نوروزی به ترکیه هستیم درحالیکه تقریبا تمام نقاط ترکیه،بخاطر شیوع کرونای انگلیسی قرمز است! ⁉️اما صدای اعتراضی از من‌وتو، بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، اینترنشنال و پادوهای داخلی آنهادر نمیاد که نگران سلامت جامعه باشند! ‼️فقط تصور کنید اگر سفر کربلا بود.. 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
❓ داستان اصحاب کهف چگونه بر وجود معاد دلالت می کند؟ 🔰 در بیشتر کتب تاریخی ملل مختلف، به داستان «اصحاب کهف» اشاره شده است؛ 💠 قرآن کریم نیز این مساله را پذیرفته و در سوره «کهف» به آن پرداخته است. 💢 قرآن اين داستان را با این آیات آغاز می‌کند: «أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحابَ الْكَهْفِ وَ الرَّقِيمِ كانُوا مِنْ آياتِنا عَجَباً...[الكهف / 9 تا 12] 📌 آيا گمان كردى اصحاب «كهف» و «رقيم» از آيات عجيب ما بودند؟! زمانى را به خاطر بياور كه اين گروه جوانان به غار پناه بردند و گفتند پروردگارا ما را از سوى خود، رحمتى عطا كن و راه نجاتى براى ما فراهم ساز. ما (پرده خواب را) بر گوششان زديم و سال‌ها در خواب فرو رفتند، سپس آن‌ها را برانگيختيم تا آشكار گردد كدام‌يك از آن دو گروه، بهتر مدت خواب خود را حساب كرده‏‌اند». 🔰 سپس قرآن کریم به شرح ماجرا پرداخته و می‌فرماید: آنان جوانانى بودند كه به پروردگار خود ايمان آوردند، در میان جامعه کفر و بی‌دینی قیام کردند و در جلو همگان ندای توحید و خدا پرستی سر دادند و گفتند: پروردگار ما خدای آسمان‌ها و زمين است، هرگز غير از او معبودى را نمی‌پرستيم؛ سپس آنان از میان قوم خود و ظالمین فرار کرده و به غاری که همان نزدیکی بود پناه بردند و در آن‌جا به خواب فرو رفتند. 👈 قرآن می‌فرماید: اگر به آن‌ها نگاه می‌كردی، گمان می‌کردی که آن‌ها بيدارند، در حالی‌كه در خواب فرو رفته بودند، و ما آن‌ها را به سمت راست و چپ می‌گردانديم (تا بدنشان سالم بماند) و سگ آن‌ها دست‌هاى خود را بر دهانه غار گشوده بود (و نگهبانى می‌داد) اگر به آن‌ها نگاه می‌كردى سر تا پاى تو از ترس و وحشت پر می‌شد! 🔸 در ادامه می‌فرماید: همين‌گونه ما آن‌ها را (از خواب) برانگيختيم تا از يكديگر سؤال كنند، يكى از آن‌ها گفت چه مدت خوابيديم؟ آن‌ها گفتند: يك روز يا بخشى از يك روز (و چون درست نتوانستند مدت خوابشان را بدانند) گفتند: پروردگارمان از مدت خوابمان آگاه‌تر است. ✍️ سپس یک نفر از آنان برای تهیه غذا به شهر آمد، که در آن‌جا گرفتار شده و مردم از هویت واقعی او و دوستانش با خبر می‌شوند و متوجه می‌شوند که حدود 300 سال خوابیده بودند. قرآن در ادامه می‌فرماید: اين‌چنين مردم را متوجه حال آن‌ها كرديم، تا بدانند وعده رستاخيز خداوند حق است و در پايان جهان و قيام قيامت شكى نيست. ✅ بله داستان «اصحاب کهف» دلیل روشنی بر قدرت بی‌انتهای خداوند متعال و برهانی بر وجود معاد است. 📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/29792 🔹 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
❌فوت آزاده نامداری و تداوم یک ترفند ضدانسانی ‼️کفتارصفتی و فرصت‌طلبی سیاسی یک عده، برای رسیدن به مقاصد شوم خود، تمامی ندارد! فرقی هم نمی‌کند در چه شرایطی باشد! این شیوه و ترفند کثیف و ضدانسانی حتی در جایی که پای آبرو و احساسات یک خانواده‌ی داغدار در میان باشد هم جلوه‌گر می‌شود. 👆جالب اینجا است که این جماعت، خود را متخصص همه چیز می‌دانند و بی‌توجه به نظرات کارشناسی و علمی، فقط به تراوشات عقل ناقص خود اتکا کرده و بدون هیچ سند و مدرکی، به انتشار آنها در فضای مجازی می‌پردازند! 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
برخی از وظایف شیعیان در زمان غیبت: ۱- ایمان واقعی 🌸قرآن کریم میفرماید: بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ آنچه خداوند برای شما باقی گذارد، برایتان بهتر است، اگر ایمان داشته باشید. 📖هود آیه ۸۶ وجود امام زمان علیه السلام ، زمانی برای امت اسلامی خیر است که بندگان خدا، مومن واقعی باشند ! طبعا "ایمان واقعی" رفتار مناسبش را میطلبد ، بدون ایمان و عمل صالح ، ادعای منتظر ظهور بودن ، ادعای نابجایی است ! ۲_خودسازی و صالح بودن 🌸خدای متعال می فرماید: وَ لَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ در «زبور» بعد از ذکر (تورات) نوشتیم: بندگان شایسته‌ام وارث(حکومت)زمین خواهند شد 📖انبیا آیه ۱۰۵ بدیهی است با توجه به فلسفه وجود و ظهور امام ، کسی که بخواهد شیعه ایشان و در کنار آن حضرت باشد ، نمیتواند فرد غیر صالح باشد ! به بیان دیگر : تا افراد صالح به معنای واقعی کلمه ، و به تعداد کافی تربیت و آماده نشوند ، ظهور آن حضرت و امامت ظاهری ایشان ، محقق نخواهد شد، پس وظیفه ما ساختن و آماده شدن خود میباشد. ۳-آگاهی به سنت پیامبر ص و عمل به آن 🌸رَسولُ خدا صلي الله عليه و آله:  اَلقائِمُ مِنْ وُلْدى ... قائم از فرزندان من است، شيوه و سنت او سنت من است و مردم را بر اساس دين و شريعت من بر پاى میدارد و به كتاب خداوند دعوت میكند. 📚بحارالانوار، ج ۵۱ ، ص ۷۳ پس امام زمان عجل الله فرجه زمانی میتوانند به ماموریتشان (دعوت به کتاب خدا و اقامه سنت پیامبرص، جامه عمل بپوشانند که آحاد یارانشان، به کتاب خدا آگاه بوده و به سنت پیامبر ص عامل باشند. ۳_تولی و تبرّی 🌸رسول خداصلى الله عليه و آله: طوبى لِمَن أدرَكَ قائِمَ أهلِ بَيتي و... خوشا به حال كسی كه قائم اهل بيت را درك كند و پيش از قيامش به او اقتدا نمايد، از او و از امامان هدايتگر پيش از او پيروى كند و از دشمنان آنان به خداى عزوجل پناه برده و بيزارى بجويد، اينان رفيقان من و گرامي ترين افراد امّت من در نزد منند. 📚كمال الدين : ج ۳ ، ص ۲۸ 🔹تولی؛ دوستی قولی و عملی با حضرت قائم و امامان قبلی علیهم السلام(در دوران قبل از قیام ) 🔹تبری؛ بیزاری قولی و عملی از دشمنان و پناه بردن بخدا از شر آنان
❓پرسش خواندن نماز با بدني که نجس است و ما نسيان به نجاست داريم چه حکمي داريم. مرجع رهبري 📝پاسخ اگر بدن نجس باشد و نجاست را فراموش کنید و نماز بخوانید نماز باطل است
029.mp3
675.9K
۲۹ قرآن با صدای استاد اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
💠 فشار دادن لباس نجس ♻️ سوال: آیا برای تطهیر لباس، فشار دادن لازم است ؟ ✍🏻 پاسخ: ⬅️ آیت الله خامنه ای: چنانچه تطهیر با آب کر باشد بنابـر احتیاط (واجب) باید آن را پس از فرو بردن در آب، فشار و یا تکان بدهند. بلی فشار یا تکان دادن، لازم نیست خارج آب باشد بلکه داخل آب کافی است. در تطهیر با آب قلیل باید آن را فشار دهند تا آب از آن جدا شود. ⬅️ آیت الله مکارم: براى شستن لباس نجس با آب قليل، بايد آن را مقدارى فشار دهند تا آب از آن خارج شود ولی چنانچه آب، خود به خود بيرون آيد فشار لازم نيست. همچنین اگر لباس نجسي را با آب کر يا جاري يا آب لوله کشي بشويند تا عين نجاست برطرف شود، يا بعد از برطرف کردن عين نجس يک بار در آب کر يا جاري فرو برند پاک مي شود، ولي بايد لباس را فشار يا حرکت داد تا آب آن خارج شود. البته اگر هنگام شستشو، آب در آن جريان پيدا کند فشار لازم ندارد. ⬅️ آیت الله شبیری: در غیر آب قلیل فشار دادن لازم نیست، ولی در آب قلیل بنابر احتیاط لازم است. ⬅️ آیت الله سیستانی: مسأله 153 ـ اگر چیز نجس را یک مرتبه در آب کر یا جاری فرو برند که آب به تمام جاهای نجس آن برسد، پاک می‌شود. و در فرش و لباس و مانند اینها فشار یا مانند آن از مالیدن یا لگد کردن لازم نیست. و در صورتی که بدن یا لباس متنجّس به بول باشد، بنا بر احتیاط واجب در کر و مانند آن نیز دو مرتبه شستن لازم است، ولی در آب جاری با یک‌بار شستن پاک می‌شود. مسأله 154 ـ اگر بخواهند چیزی را که به بول نجس شده با آب قلیل آب بکشند، چنانچه یک مرتبه آب روی آن بریزند و از آن جدا شود، در صورتی که بول در آن چیز نمانده پاک می‌شود، مگر در لباس و بدن که باید دو مرتبه روی آنها آب بریزند تا پاک شوند، و در هر حال در شستن لباس و فرش و مانند اینها با آب قلیل باید فشار دهند تا غساله آن بیرون آید. (و غساله آبی است که معمولاً در وقت شستن و بعد از آن چیزی که شسته می‌شود، خود به خود یا به‌وسیله فشار می‏ریزد). -------------- استفتا از سایت آیت الله خامنه ای 🔰 معاونت تبليغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💠امام صادق عليه السلام: 🍃بدهی خود را کم کنید! كه كم قرض داشتن، عمر را زياد مى كند خَفِّفُوا الدَّيْنَ، فَإِنَّ فِي خِفَّةِ الدَّيْنِ زِيَادَةُ الْعُمُر 📚الأمالي (للطوسي)، صفحه 667 🔹 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org