eitaa logo
هیات حضرت ابوالفضل علیه السلام چلقایی
138 دنبال‌کننده
3هزار عکس
529 ویدیو
151 فایل
انتشار مطالب و نکات اخلاقی بزرگان و برنامه های هیات عزاداران حضرت ابوالفضل علیه السلام چلقائی.
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تند خوانی و قرائت جزء پانزدهم قرآن کریم توسط استاد معتز آقائی 📌حجم فایل:3/96مگابایت
🔖صلح امام حسن (علیه‌السلام) صلح امام حسن (علیه‌السلام) زمینه انقلاب سرخ حسینی را فراهم ساخت و این نرمش قهرمانانه در کنار آن جنبش ظلم‌ستیزانه، پایه‌ریز انقلاب علمی امام باقر علیه‌السلام و امام صادق علیه‌السلام در عصر طلایی خلأ انتقال قدرت از بنی‌امیه به بنی‌عباس شد و به این ترتیب، اسلام ناب محمدی که در تشیع جلوه‌گر بود، نهال خود را آبیاری و به درخت تنومندی تبدیل کرد. 📚معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔖ایثار و گذشت امام حسن (علیه‌السلام) امام، بسیار با گذشت و فداکار بودند و از ظلم و ستم دیگران چشم‌پوشی می‌کردند. بارها پیش می‌آمد که واکنش حضرت به رفتار ناشایست دیگران، سبب تغییر رویه فرد خطاکار می‌شد. 📚معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔆دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان بسم الله الرحمن الرحیم 🍃اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ طاعَهَ الخاشِعین واشْرَحْ فیهِ صَدْری بإنابَهِ المُخْبتینَ بأمانِکَ یا أمانَ الخائِفین. خدایا، در این ماه فرمانبرداری فروتنان را نصیبم کن و سینه ام را برای انابه همانند بازگشت خاضعان باز کن، به امان دادنت ای امان ده هراسندگان. 📚معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
◀️ماه تماشایی ماه رمضان کشور ما، یک ماه رمضان تماشایی است؛ بهار معنویت است. این جوان‌های عزیز ما در جلسات قرآن، در جلسات ذکر و دعا، در جلسات توسل، آن‌چنان حضور نورانی‌ای دارند که انسان لذت می‌برد. رهبرانقلاب، 1390/3/14 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
اینکه اینها رفتند و کشور ما و جمهوری اسلامی را در دنیا با حضور خودشان در این مناطق به عزّت رساندند این یک مقوله است و مسئله مهمی است. امام خامنه‌ای مدظله‌العالی؛30/8 /1397 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📚 تزریق آمپول و سرم هنگام روزه داری 💠 سوال: آیا و یا سرم در هنگام روزه مبطل روزه است؟ آیا بین انواع آمپول های تقویتی و غیر آنها و سرم های مختلف تفاوت است؟ ✅ جواب: احتیاط واجب آن است که روزه‌دار از استعمال آمپول‌های تقویتی و آمپول‌هایی که به رگ تزریق می‌شود و همچنین انواع سِرُم‌ها خودداری کند ولی تزریق آمپول غیر تقویتی در عضله مانند آنتی بیوتیک یا مسکّن یا آمپول بی حسی و نیز گذاشتن دارو روی زخم یا جراحت، اشکال ندارد. 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
امام حسن علیه‌السلام و یاد خدا هرگاه در قرآن تلاوت می‌کرد: «یا ایها الذین آمنوا» می‌گفت: لبیک اللهم لبیک. امالی صدوق، مجلس33، ح8. 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔖زبانزد عام و خاص محبت و عطابخشی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به‌ویژه امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) زبانزد عام و خاص شده بود. او که قلبی پاک و رئوف و پرمهر نسبت به دردمندان و تیره‌بختان جامعه داشت، همانند پدرش علی بن ابی‌طالب (علیه‌السلام). 📚معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
امام حسن علیه‌السلام و یاد خدا زبانش از تمام مردم راستگوتر بود و بیانش از همه کس فصیح‌تر و گویاتر. امالی صدوق، مجلس33، ح8. 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذکر بزرگی که آیت الله بهجت قدس‌سره توصیه کردند! از حضرت آیت‌الله العظمی بهجت قدس‌سره درخواست کردم: یک ذکر خیلی بزرگ یادم بدهید.گفتند: ذکری یادتان بدهم که از جواهرهای همۀ کوه‌های دنیا و مروارید همه دریاها قیمتی‌تر باشد؟ گفتم: بله! و منتظر یک ذکر عریض و طویل خاص بودم؛ که گفتند : استغفار... استغفار... استغفار. اگر بدانید در این استغفار چه گنج‌هایی نهفته است؛ روح را صیقل می‌دهد، راه‌ها باز می‌شود و حاجت‌ها برآورده می‌شوند. آیت‌الله بهجت «رحمت الله علیه»، به شیوه باران، ص59 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
اهمیت انتخابات و نقش مردم «این وظیفه‌‏اى است الهى، وظیفه‌‏اى است ملى، وظیفه‏‌اى است انسانى، وظیفه‌‏اى است که ما باید عمل به آن بکنیم، همه‏ مان باید در انتخابات شرکت بکنیم‏.» (صحیفه امام، ج‏18، ص: 381) 📚معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📚امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) المِزاحُ یَأکُلُ الهَیبَةَ شوخى هیبت را مى بَرد. بحار الأنوار، ج 75، ص 113 📚معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📰تیتر روزنامه وطن امروز برای پاسخ به سخنان غلط ظریف
رأی خود را به شخصی که متعهد به اسلام و خدمت گزار به ملت و کشور و حامی مستضعفان و دارای بصیرت در امر دین و دنیا و منزه از گرایش به شرق و غرب و مکتبهای انحرافی و دارای دید سیاسی است، بدهید. صحیفه امام؛ ج15، ص 250 📚معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔴 منافع ملی در وین خرج بازی‌های انتخاباتی نشود 💬 🔹 پس از حدود هشت سال معطلی همه ظرفیت‌ها و امکانات کشور به پای مذاکرات نافرجام برجامی، متأسفانه این روزها باز هم شاهد هستیم که دولت تدبیر و امید در روزهای پایانی عمر خود هم چشم امید از غربی‌های عهد شکن و فریبکار بر نداشته و این‌بار در سراب مذاکرات وین به‌دنبال کلید حل مشکلات اقتصادی است. 🔸 نکته قابل تأمل در این میان استشمام رویکرد انتخاباتی دولت در دور جدید مذاکرات کمیسیون مشترک برجام آن‌هم در این برهه حساس و خطیر کنونی کشور است، چه آنکه جریان مذکور در بهره‌گیری از مناسبات سیاست خارجی برای منافع حزبی و جناحی ید طولایی دارد و با توجه به تجربه برجام و اصرار دولت برای طی کردن مسیری مشابه برنامه جامع اقدام مشترک در روزهای آینده، به‌نظر می‌رسد دولت در فاصله کمتر از سه ماه تا موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، تصمیم دارد حداکثر بهره‌برداری انتخاباتی را از مناسبات سیاست خارجی انجام دهد. ✅ ظاهرا دولت و جریان سیاسی- رسانه‌ای حامی‌ آن در سودای آن هستند که ولو با تعلیق نمایشی و گزینشی و جزئی تحریم‌ها، اقدام به دستاورد‌سازی از بیراهه مذاکره کرده و بار دیگر با فریب افکار عمومی و وعده‌فروشی به مردم، به خیال خود فضا را برای پیروزی کاندیدای جریان غربگرا در انتخابات پیش‌رو مهیا سازند. 🔹 هرچند دولتمردان طی روزهای گذشته از ‌تریبون‌های مختلف سعی داشته‌اند ضمن انکار رویکرد انتخاباتی مذاکرات وین، منتقدان را به داشتن قصد و نیت انتخاباتی از نقد این رویکرد خطرناک و پر خسارت دولت متهم کنند، اما بیان همین مواضع، خود اعتراف ناخواسته دولت به انتخاباتی بودن مذاکرات وین است. 🔸 در همین حال اخباری که از وین به گوش می‌رسد حاکی از آن است که مسئله «لغو» تحریم باز هم در دستور کار مذاکرات نیست و تنها صحبت از «تعلیق» بخشی از تحریم‌ها طی یک بازه زمانی 90 تا 120 روزه است. 💢 به هر ‌ترتیب اصرار عجیب روحانی و تیم مذاکراتی برای رسیدن به یک توافق تا قبل از خرداد 1400 آن هم با مفادی که اخبارش منتشر شده است، نشان می‌دهد این روند نه تنها هیچ کمکی به رفع تحریم‌ها نمی‌کند بلکه به مثابه یک مانع بزرگ، موجب تداوم تحریم‌ها، از دست رفتن زمان و فرصت، توقف فعالیت‌های پیش‌برنده ایران در حوزه صنعت هسته‌ای و چه بسا اعطای امتیازات بیشتر به طرف غربی خواهد شد.
پرهیز از تخریب «از آقایان کاندیداها و دوستان آنان انتظار دارم که اخلاق اسلامی انسانی را در تبلیغ برای کاندیدای خود مراعات و از هرگونه انتقاد از طرف مقابل که موجب اختلاف و هتک حرمت باشد خودداری نمایند.» (صحیفه امام، ج 12، ص 12) 📚معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
♦️امام حسن علیه‌السلام و یاد خدا هرگاه از مرگ و قبر و قیامت (بعث و نشور) و عبور بر صراط یاد می‌کرد می‌گریست. امالی صدوق، مجلس33، ح8. علیه السلام 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
امروز شرکت در انتخابات ریاست جمهور نه فقط یک وظیفۀ اجتماعی و ملّی است، بلکه یک وظیفۀ شرعی اسلامی و الهی است. صحیفه امام؛ ج15، ص 250 📚معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
امام حسن علیه‌السلام و یاد خدا در هیچ حالی کسی او را ملاقات نکرد مگر آن که می‌دید مشغول به ذکر خداوند است. امالی صدوق، مجلس33، ح8. 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
شهیدی که رکورد دار بالاترین ساعات پرواز در جهان بود شهید شیرودی با بیش از 2500 ساعت، بالاترين ساعت پرواز جنگی را در جهان داشت و با بيش از 40 بار سانحه و بيش از 300 مورد اصابت گلوله بر هلي كوپترش باز هم سرسختانه جنگيد تا در نهایت به آرزوی خودش رسید. 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
هر انتخاباتی که پُرشور شود، کشور را بیمه می‌کند. رهبر انقلاب، 1377/07/15 📚معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
♦️امام حسن علیه‌السلام و یاد خدا در زمان خود از همه مردمان عبادت و زهدش بیشتر بود و بهترین و برترینِ مردم بود. امالی صدوق، مجلس33، ح8. علیه السلام 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💠📖🕋📖💠 ⭐️قرار روزانه- هر روز، قرائت یک صفحه از قرآن کریم⭐️ ☘🌸🌸🌸🌸🌸☘ ✨صفحه 306✨ أعوذُ باِللَّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم يَا يَحْيَىٰ خُذِ الْكِتَابَ بِقُوَّةٍ ۖ وَآتَيْنَاهُ الْحُكْمَ صَبِيًّا ﴿12﴾ وَحَنَانًا مِنْ لَدُنَّا وَزَكَاةً ۖ وَكَانَ تَقِيًّا ﴿13﴾ وَبَرًّا بِوَالِدَيْهِ وَلَمْ يَكُنْ جَبَّارًا عَصِيًّا ﴿14﴾ وَسَلَامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَيَوْمَ يَمُوتُ وَيَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا ﴿15﴾ وَاذْكُرْ فِي الْكِتَابِ مَرْيَمَ إِذِ انْتَبَذَتْ مِنْ أَهْلِهَا مَكَانًا شَرْقِيًّا ﴿16﴾ فَاتَّخَذَتْ مِنْ دُونِهِمْ حِجَابًا فَأَرْسَلْنَا إِلَيْهَا رُوحَنَا فَتَمَثَّلَ لَهَا بَشَرًا سَوِيًّا ﴿17﴾ قَالَتْ إِنِّي أَعُوذُ بِالرَّحْمَٰنِ مِنْكَ إِنْ كُنْتَ تَقِيًّا ﴿18﴾ قَالَ إِنَّمَا أَنَا رَسُولُ رَبِّكِ لِأَهَبَ لَكِ غُلَامًا زَكِيًّا ﴿19﴾ قَالَتْ أَنَّىٰ يَكُونُ لِي غُلَامٌ وَلَمْ يَمْسَسْنِي بَشَرٌ وَلَمْ أَكُ بَغِيًّا ﴿20﴾ قَالَ كَذَٰلِكِ قَالَ رَبُّكِ هُوَ عَلَيَّ هَيِّنٌ ۖ وَلِنَجْعَلَهُ آيَةً لِلنَّاسِ وَرَحْمَةً مِنَّا ۚ وَكَانَ أَمْرًا مَقْضِيًّا ﴿21﴾ ۞ فَحَمَلَتْهُ فَانْتَبَذَتْ بِهِ مَكَانًا قَصِيًّا ﴿22﴾ فَأَجَاءَهَا الْمَخَاضُ إِلَىٰ جِذْعِ النَّخْلَةِ قَالَتْ يَا لَيْتَنِي مِتُّ قَبْلَ هَٰذَا وَكُنْتُ نَسْيًا مَنْسِيًّا ﴿23﴾ فَنَادَاهَا مِنْ تَحْتِهَا أَلَّا تَحْزَنِي قَدْ جَعَلَ رَبُّكِ تَحْتَكِ سَرِيًّا ﴿24﴾ وَهُزِّي إِلَيْكِ بِجِذْعِ النَّخْلَةِ تُسَاقِطْ عَلَيْكِ رُطَبًا جَنِيًّا ﴿25﴾ 💠ترجمه💠 ای یحیی! کتاب را به قوت و نیرومندی بگیر؛ و به او در حالی که کودک بود، حکمت دادیم. ﴿12﴾ و از سوی خود مهرورزی [به همه مردم] و پاکی و شایستگی [به او عطا کردیم] و او همواره پرهیزکار بود. ﴿13﴾ و به پدر و مادرش نیکوکار بود و سرکش و نافرمان نبود. ﴿14﴾ و بر او سلام باد روزی که زاده شد، و روزی که می میرد، و روزی که زنده برانگیخته می شود. ﴿15﴾ و در این کتاب [سرگذشتِ] مریم را یاد کن هنگامی که از خانواده اش [در] مکان شرقی کناره گرفت. ﴿16﴾ و جدا از آنان پوشش و پرده ای برای خود قرار داد. و ما روح خود را به سوی او فرستادیم، پس برای او [به صورت] بشری خوش اندام و معتدل نمودار شد. ﴿17﴾ مریم گفت: همانا من از تو به [خدای] رحمان پناه می برم، اگر پرهیزکار هستی [از من فاصله بگیر.] ﴿18﴾ گفت: جز این نیست که من فرستاده پروردگار تو هستم برای آنکه پسری پاک و پاکیزه به تو ببخشم. ﴿19﴾ گفت: چگونه برای من پسری خواهد بود در حالی که نه هیچ بشری با من ازدواج کرده است و نه بدکار بوده ام. ﴿20﴾ گفت: چنین است [که گفتی، ولی] پروردگارت فرموده است: این کار بر من آسان است و [فرزندی بدون ازدواج به او بخشیدن] برای این [است] که او را نشانه ای [از قدرت خود] برای مردم و رحمتی از سوی خود قرار دهیم؛ و این کار شدنی است. ﴿21﴾ پس به عیسی حامله شد و به خاطر او در مکانی دور کناره گرفت. ﴿22﴾ آن گاه درد زاییدن، او را به ناچار به جانب درخت خرما کشانید؛ [در آن حال] گفت: ای کاش پیش از این میمردم و یکسره از خاطره ها فراموش شده بودم. ﴿23﴾ پس کودک از زیر [پای] او ندایش داد: غمگین مباش که پروردگارت از زیر [پای] تو نهر آبی پدید آورده است [تا بیاشامی و شستشو کنی.] ﴿24﴾ و تنه خرما را به سوی خود بجنبان تا برایت خرمای تازه و از بار چیده بریزد. ﴿25﴾ _._.___.___.___.___
💬سوال اگر کسی در ماه رمضان روزه خود را عمداً باطل کرده باشد، به علت سختی کفاره روزه و سیر کردن فقرا، اگر مقدار مبلغ آن را بدهد کافیست؟ ــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✍پاسخ مراجع عظام تقلید می فرمایند: کسى که کفّاره روزه رمضان بر او واجب است، باید یک بنده آزاد کند[1] یا دو ماه روزه بگیرد (سى و یک روز آن باید پى در پى باشد) یا شصت فقیر را سیر کند یا به هر کدام یک مُد که تقریباً ده سیر (750 گرم) است طعام یعنى گندم یا جو و مانند اینها بدهد و چنانچه اینها برایش ممکن نباشد هر چند مد که مى‏تواند به فقرا طعام بدهد و اگر نتواند طعام بدهد باید استغفار کند، اگر چه مثلاً یک مرتبه بگوید «استغفر اللَّه» و احتیاط واجب در فرض اخیر آن است که هر وقت بتواند، کفاره را بدهد. و در طعام نیز احتیاط مستحب آن است که تنها گندم یا آرد گندم یا نان گندم داده شود، هر چند ظاهراً هر طعامى که بدهد، کافى است.[2] نتیجه این که شما در این انتخاب یک نوع از کفاره مخیر هستید و معنای تخییر آن است که مکلف در انتخاب هر مورد آزاد است، بنابر این شما می توانید هر یک از موارد زیر را که خواستید انجام دهید. الف. دو ماه روزه بگیرید. ب. شصت فقیر را سیر کنید یا به هر کدام یک مُد که تقریباً ده سیر (750 گرم) است طعام یعنى گندم یا جو و مانند اینها بدهید. ج. اگر طعام هم نتوانستید بدهید، باید استغفار کنید. البته مستحب است که در صورت امکان ترتیب مراعات شود.[3] لازم است تذکر داده شود که اگر انسان به چیز حرامى روزه خود را باطل کند، چه آن چیز اصلًا حرام‏ باشد مثل شراب و زنا، یا به جهتى حرام شده باشد، مثل نزدیکى کردن با عیال خود در حال حیض، بنا بر احتیاط کفاره جمع بر او واجب مى‏شود.[4] در ضمن غالباً دفاتر مراجع کفارات، رد مظالم و... را جهت رساندن به مستحق می پذیرند. پی نوشت: [1] الآن بنده ای پیدا نمی شود تا آن را آزاد کرد پس این مساله موضوعا منتفی است. [2] توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج‏1، ص: 931، مساله 1660و1661. [3] الامام الخمینی، تحریر الوسیلة، ج‏1، ص: 289. [4] توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج ‏1، ص 931.