ﻧﮑ ﺘﻪﻫﺎ: 1 - ﻣﻨﻈﻮر از ﺑﻬﺮهﮔﯿﺮي از ﺷﯿﻮه ﮐﻨﺘـﺮل )در راﺳـﺘﺎي ﺑﺮﭘـﺎﯾﯽ ارزشﻫـﺎ و ﺗـﺮك ﻣﻨﮑﺮﻫـﺎ ( ﮐﻨﺘـﺮل ﺧﺎرﺟﯽ اﺳﺖ ﻧﻪ دروﻧﯽ، ﯾﻌﻨﯽ ﭘﺪرﻫﺎ و ﻣﺎدرﻫﺎ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪﻫﺎﯾﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺮاﻗﺐ رﻓﺘﺎر ﻓﺮزﻧﺪان ﺧـﻮد، دوﺳﺘﺎن آﻧﺎن و... ﺑﺎﺷﻨﺪ. 2 - ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺷﻨﺎﺳﺎن، ﻣﻌﻤﻮﻻً ﮐﺞ روي و رﻓﺘﺎر اﻧﺤﺮاﻓﯽ را رﻓﺘﺎرﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻫﻨﺠﺎرﻫـﺎ و ارزش ﻫـﺎي اﮐﺜﺮ اﻋﻀﺎي ﯾﮏ ﮔﺮوه ﯾﺎ ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﻫﻢﻧﻮا ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ اﻃﻼق ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. از ﺳﻮﯾﯽ ﻫﻨﺠﺎرﻫـﺎ و ﻗﻮاﻋـﺪ و اﺻﻮل ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه، ﺗﻮﺳﻂ ﻫﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪاي ﺑﺎ ﺟﻮاﻣﻊ دﯾﮕﺮ ﻣﺘﻔﺎوت اﺳﺖ، در ﻧﺘﯿﺠﻪ اﯾﻦ ﻫﻨﺠﺎرﻫﺎ و ارزشﻫﺎ، ﺑﻪ ﺷﮑﻞ اﻣﺮ ﻧﺴﺒﯽ در ﻣﯽآﯾـﺪ ﮐـﻪ در ﺟﺎﻣﻌـﻪ اي ﺧـﻮب اﺳـﺖ و ﻣﺨـﺎﻟﻒ ﺑـﺎ آن اﻧﺤﺮاف ﺗﻠﻘﯽ ﻣﯽﺷﻮد و در ﺟﺎﻣﻌﻪاي دﯾﮕﺮ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه ﻧﯿﺴﺖ و ﺑﻨﺎﺑﺮ اﯾﻦ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﺑﺎ آن، ﮐﺞ روي و اﻧﺤﺮاف ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻧﻤﯽرود. ﻟﯿﮑﻦ اﯾﻦ دﯾﺪﮔﺎه از ﻧﻈﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪﺷﻨﺎﺳﺎن ﻣﻄﺮح اﺳﺖ اﻣـﺎ در اﺳﻼم ﻋﺰﯾﺰ، ارزشﻫﺎ )ﻣﻌﺮوفﻫﺎ( و ﺿﺪ آن )ﻣﻨﮑﺮﻫﺎ( ﻧﺴﺒﯽ ﻧﯿﺴـﺘﻨﺪ . در ﺑﯿـﻨﺶ اﺳـﻼﻣﯽ، ﻫـﺮ ﮐﺲ ﻣﻄﯿﻊ ﺧﺪاوﻧﺪ و رﺳﻮل )ص( او ﺑﺎﺷﺪ )ﺑﻪ دﺳﺘﻮرات و اواﻣﺮ آﻧﺎن ﻋﻤﻞ ﮐﻨﺪ و از ﻫـﺮ ﭼـﻪ ﻧﻬﯽ ﮐﺮدهاﻧﺪ، ﭘﺮﻫﯿﺰ ﮐﻨﺪ(، اﻧﺴﺎﻧﯽ ﺧﻮب و ارزﺷﯽ اﺳﺖ و ﻫﺮﮐﺲ ﻧﺎﻓﺮﻣـﺎﻧﯽ آﻧـﺎن را در ﭘـﯿﺶ ﮔﯿﺮد )ﺑﻪ ﺣﺮامﻫﺎ و ﻣﻨﮑﺮﻫﺎ ﻋﻤﻞ ﮐﻨﺪ و واﺟﺐﻫﺎ را ﺗﺮك ﮔﻮﯾﺪ(، اﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﺪ، ﻣﻨﺤﺮف و ﻋﺎﺻﯽ اﺳﺖ
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📞 سامانه پیامکی : 90002110
🖥 نسخه رایانه (وب) سامانه : www.110313.ir
📱نسخه تلفن همراه (اپلیکیشن) سامانه : app.110313.ir
☑️شناسه در پیام رسان ایتا : @rasadnews_ir (پشتیبانی سامانه)
📡مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان البرز
👇به ما بپیوندید👇
https://eitaa.com/heyatrahrovanamrbemarof
https://eitaa.com/joinchat/3309699208Ce621a17a59
📣📣📣📣📣📣
توجه توجه
پویش ممنوع الکاری بازیگران کشف حجاب کننده در فارس من
https://www.farsnews.ir/my/c/191478
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ وفّر حظّی فیهِ من النّوافِلِ واکْرِمْنی فیهِ بإحْضارِ المَسائِلِ وقَرّبِ فیهِ وسیلتی الیکَ من بینِ الوسائل یا من لا یَشْغَلُهُ الحاحُ المُلِحّین .
ترجمه دعای روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان
خدایا زیاد کن بهره مرا در آن از اقدام به مستحبات و گرامی دار در آن به حاضر کردن و یا داشتن مسائل و نزدیک گردان در آن وسیله ام به سویت از میـان وسیله ها ای آنکه سرگرمش نکند اصرار و سماجت اصرارکنندگان( بحارالأنوار ج :95 ص :66 )
شرح دعای بیست و هشتم ماه رمضان
در این دعا می گوییم :خدایا! در این روز بهره ام را از مستحبات افزون گردان. به هر عمل مستحبی که انجامش واجب و الزامی نباشد، «نافله» می گویند. نوافل و کارهای مستحبی کمبودهای نمازهای واجب را نیز جبران می کند و سبب علاقه و کشش آدمی به انجام طاعات و حسنات شده و او را به عمل نیک وا می دارد.
نماز نافله وسیله ی تقرب مؤمن است. امام کاظم (ع)فرمودند:نمازهای نافله، وسیله تقرب مؤمنان به خداست.( بحارالانوار، ج 82، ص 308 )
پیامبر خدا(ص) [در شبی که به آسمان برده شد] گفت:پروردگارا! حال مومن نزد تو چون است؟ فرمود:ای محمد!... هیچ بنده ای از بندگانم با چیزی که نزد من محبوب تر باشد از آنچه بر او واجب کرده ام، به من نزدیک نشد؛ همانا او با نمازنافله به من نزدیک می شود تا جایی که دوستدار او می شوم؛ پس چون دوستش بدارم، آن گاه گوش او شَوَم که بدان بشنود و چشم او شَوَم که بدان ببیند و زبان او شَوَم که با آن سخن بگوید و دست او شَوَم که با آن ضربه زند؛ اگر مرا بخواند پاسخش دهم و اگر از من خواهشی کند، خواهشش را برآورم. (الکافی، ج 2، ص 352) پس در این دعا از خداوند متعال می خواهیم در این ماه و این روز، بهره ی ما را از نوافل فراوان گرداند.
در این دعا می گوییم :
در فراز دوم از این دعای نورانی می خوانیم:«وَاکْرِمْنی فیهِ بِاحْضارِ الْمَسآئِلِ؛ و با برآوردن خواسته هایم گرامیم دار.» ( کلیات مفاتیح نوین ؛ ص817.)
شکی نیست که از اصول اخلاقی در اسلام، غنای نفسانی و عزّت و کرامت روحی به نحو شایسته است؛ انسانی که به حضرت حق، معرفت شایسته پیدا کند و یقین داشته باشد که زمام همه امور در دست خدا و وابسته به لطف و رحمت اوست و حول و قوّه و نفع و ضرری جز آنچه از طریق او به انسان می رسد وجود ندارد و تنها او سبب ساز و سبب سوز است، خویشتن را بی نیاز از همه چیز و هر کس، غیر از او می بیند و به غنا و کرامت نفسانی می رسد که بالاترین و بهترین بی نیازی است.( دائرة المعارف فقه مقارن ؛ ج2 ؛ ص110.)
لذا یکی از بزرگترین مواهب خدا است که به انسان کرامت فرموده و او را شایسته «تکلیف و مسئولیت» قرار داده است. لیکن«آزمایش و تکلیف» بدون «آگاهی» ممکن نیست، که اشاره به ابزار شناخت و چشم و گوش است که در اختیار انسان ها قرار گرفته است. ( لغات در تفسیر نمونه ؛ ص577.)
حال در این بین اسلام با ترویج فرهنگ تولید و کار و سعی و تلاش، و ارزش گذاری معنوی بر فعالیت های تولیدی، زیرساخت های فکری بشر را در موضوع کار و تولید، چنان اوج داد که «کار و تولید» در ردیف یکی از عبادت ها قرار گرفت( مسند احمد، ج 3، ص 147)، و کرامت و مقام انسان نزد خداوند به آن گره خورد(من لایحضره الفقیه، ج 3، ص 169، ح 3635) و تلاش جهت تولید و کار، به مثابه جهاد در راه خداوند قلمداد شد. ( دائرة المعارف فقه مقارن ؛ ج2 ؛ ص321.)
لیکن گاهی برخی از افراد، راه ها و اسبابی را که خداوند برای حلّ مشکلات قرار داده رها می کنند و بدون تلاش و کوشش برای رفع نیازها و حلّ دشواری ها، فقط به سراغ دعا می روند، در حالی که خداوندِ «مسبّب الاسباب» اسبابی را برای رفع مشکلات مادّی و معنوی قرار داده و آنها را گاه در دل طبیعت، گاه در مراجعه به افراد کاردان، و گاه در سایه جدّ و جهد قرار داده است؛ امّا گروهی با «رها ساختن این امور»، در گام نخسین سراغ ادعیه و اذکار می روند و چون اثری از اجابت نمی یابند، مأیوس و ناامید، همه را به دیده تردید می نگرند؛ در حالی که مقصود آنها از طریق تلاش و کوشش و مشورت و مانند آن حاصل میشد و باید به سراغ آن می رفتند و همگام با تلاش و کوشش در جهت حلّ مشکلات، باید از این ادعیه نیز بهره می گرفتند، ولی چنین نکردند و به نتیجه نرسیدند.( کلیات مفاتیح نوین ؛ ص1100.)
به هنگام اضطرار و عقیم ماندن تلاش ها و کوشش ها به در خانه خدا برویم و دست به دعا برداریم، به همین دلیل در روایات اسلامی تصریح شده است؛ آنهایی که بر اثر تنبلی و کوتاهی و ندانم کاری گرفتار محرومیت می شوند، دعایشان مستجاب نخواهد شد. جوان تنبلی که تن به کار نمی دهد دعایش در باره وسعت روزی به اجابت نمی رسد، و همچنین طلبکاری که مقدار قابل توجّهی از مال و ثروت خود را به کسی داده و شاهد و سندی نگرفته و شخص بدهکار انکار کرده است دعای او در این زمینه مستجاب نیست! خلاصه این که ندانم کاری ها و تنبلی ها با دعا حل نخواهد شد.( پیام امام امیر المومنین علیه السلام ؛ ج2 ؛ ص519.)
آری «دعا» انسان را به تلاش، جهت بر طرف ساختن موانع استجابت وامیدارد که ساده ترین آنها پاک و حلال بودن مأکول و ملبوس و پرهیز از اموال حرام و سعی و کوشش برای ادای حقوق دیگران و ترک گناهانی همچون غیبت و تهمت و شراب و قطع رحم است که از موانع مهمّ اجابت دعا شمرده شده است. (پیام امام امیر المومنین علیه السلام ؛ ج3 ؛ ص264)
به همین دلیل می توان گفت:آنچه از ناحیه خود «دعا»، به انسان میرسد، بسیار فراتر و فزونتر از چیزی است که در صورت اجابت «دعا» عاید انسان می گردد. (پیام امام امیر المومنین علیه السلام ؛ ج2 ؛ ص 265. )در این دعا می گوییم : خدایا وسیله ی رسیدنم را به حضورت نزدیک گردان.
وسیله در مفهوم لغویش به معنی هر چیزی است که باعث تقرب می گردد. (تفسیر نمونه ؛ ج4 ؛ ص365) لذا مفهوم « وسیله» در اصل به معنی تقرب جستن و یا چیزی که باعث تقرب به دیگری از روی علاقه و رغبت می شود می باشد.( تفسیر نمونه ؛ ج4 ؛ ص 364)
بنا بر این «وسیله» در دعای فوق معنی بسیار وسیعی دارد و هر کار و هر چیزی را که باعث نزدیک شدن به پیشگاه مقدس پروردگار می شود شامل می گردد که مهمترین آنها ایمان به خدا و پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و جهاد و عبادات همچون نماز و زکات و روزه و زیارت خانه خدا و همچنین صله رحم و انفاق در راه خدا اعم از انفاق های پنهانی و آشکار و همچنین هر کار نیک و خیر می باشد.
همانطور که علی ع در«نهج البلاغه» فرموده است؛ یعنی بهترین چیزی که به وسیله آن می توان به خدا نزدیک شد ایمان به خدا و پیامبر او و جهاد در راه خدا است که قله کوهسار اسلام است، و همچنین جمله اخلاص (لا اله الا اللَّه) که همان فطرت توحید است، و بر پا داشتن نماز که آئین اسلام است، و زکات که فریضه واجبه است، و روزه ماه رمضان که سپری است در برابر گناه و کیفرهای الهی، و حج و عمره که فقر و پریشانی را دور می کند و گناهان را می شوید، و صله رحم که ثروت را زیاد و عمر را طولانی می کند، انفاق های پنهانی که جبران گناهان می نماید و انفاق آشکار که مرگ های ناگوار و بد را دور می سازد و کارهای نیک که انسان را از سقوط نجات می دهد( نهج البلاغه؛ خطبه 110.) و نیز شفاعت پیامبران و امامان و بندگان صالح خدا که طبق صریح قرآن باعث تقرب به پروردگار می گردد، در مفهوم وسیع توسل داخل است، و همچنین پیروی از پیامبر و امام و گام نهادن در جای گام آنها زیرا همه اینها موجب نزدیکی به ساحت قدس پروردگار می باشد حتی سوگند دادن خدا به مقام پیامبران و امامان و صالحان که نشانه علاقه به آنها و اهمیت دادن به مقام و مکتب آنان میباشد جزء این مفهوم وسیع است.( تفسیر نمونه ؛ ج4 ؛ ص365.)
در پایان این دعای نورانی می گوییم : یا مَنْ لا یَشْغَلُهُ الْحاحُ الْمُلِحّینَ؛ ای خدایی که سماجت و الحاح بندگان تو را باز نخواهد داشت.»( کلیات مفاتیح نوین ؛ ص817.) زیرا به تعبیر حضرت علی(علیه السلام) او سخاوتمندی است که درخواست سائلان، چیزی از او کم نمی کند، و اصرار و الحاح اصرار کنندگان وی را به بخل وا نمی دارد. ( نهج البلاغه با ترجمه فارسی روان ؛ ترجمه ؛ ص179.)
✅ پلمپ واحد صنفی متخلّف کمتر از 24 ساعت و ارجاع پرونده به مرجع قضایی
🔴 با همکاری دستگاه های نظارتی استان، پس از وصول گزارشات مردمی به مرکز رصد، پایش و پیگیری معروفات و منکرات در تاریخ 1402/1/27 ، آرایشگاه مردانه متخلّف در کیانمهر کرج پلمپ و به مرجع قضایی معرفی گردید
🔰 ارسال گزارشات و ارتباط با مرکز رصد :
📞 سامانه پیامکی: 90002110
🖥 پایگاه اینترنتی: www.110313.ir
📲 پیامرسان ایتا: @rasadnews_ir
#بی_تفاوت_نیستیم
#صفّ
📱@www110313ir
https://eitaa.com/heyatrahrovanamrbemarof
https://eitaa.com/joinchat/3309699208Ce621a17a59
اللَّهُمَّ غَشِّنِي فِيهِ بِالرَّحْمَةِ وَ ارْزُقْنِي فِيهِ التَّوْفِيقَ وَ الْعِصْمَةَ
اى خدا در اين روز مرا به رحمت خود درپوشان و هم توفيق و حفظ از گناهان روزى فرما
وَ طَهِّرْ قَلْبِي مِنْ غَيَاهِبِ التُّهَمَةِ يَا رَحِيماً بِعِبَادِهِ الْمُؤْمِنِينَ
و دلم را از تاريكيهاى شكوك و اوهام باطل پاك دار اى خداى مهربان بر اهل ايمان.
شرح دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان| آیت الله مجتهدی رحمة الله علیه
اللَّهُمَّ غَشِّنِی فِیهِ بِالرَّحْمَةِ وَ ارْزُقْنِی فِیهِ التَّوْفِیقَ وَ الْعِصْمَةَ وَ طَهِّرْ قَلْبِی مِنْ غَیَاهِبِ التُّهَمَةِ یَا رَحِیماً بِعِبَادِهِ الْمُؤْمِنِین . [1] اللَّهُمَّ غَشِّنِی فِیهِ بِالرَّحْمَةِ؛
ای خدا من را به رحمت خودت بپوشان
«غش» به معنی مخفی کردن است؛ اگر کسی عیب جنس را بپوشاند در اصطلاح می گویند: غش در معامله کرده است و در حدیث آمده است که: « لَیْسَ مِنَّا مَنْ غَشَّ مُسْلِماً » [2] کسی که آب در شیر می ریزد به مردم می فروشد مسلمان نیست؛ کسی که مال عیب دار را به دیگری می فروشد و عیب آن را مخفی می کند، مسلمان نیست و همچین آدمی خیر هم نمی بیند. اگر رحمت الهی شامل حال ما بشود خیر زیادی به ما می رسد.
وَ ارْزُقْنِی فِیهِ التَّوْفِیقَ؛ خدایا به من توفیق بده
تا موفق به نماز شب بشوم؛ توفیق خواندن دعای ابو حمزه را عنایت کن و … !
سه خصلت مومن
امام جواد(علیه السلام) فرمودند:
مومن به سه خصلت محتاج است که اولین آنها توفیق است
اهمیت زیارت عبد العظیم حسنی
آقا در تهران ساکن است و تا بحال به زیارت شاه عبد العظیم نرفته است! معلوم می شود توفیق ندارد، به زیارت ایشان اهتمام داشته باشید؛ عبد العظیم حسنی نه تنها امام زاده هستند بلکه ایشان از علماء هم بوده اند « من زار عَبد العظیم بِرِی کَمَن زار قَبرَ الحسین بکربلاءِ » [3] ؛ امام زاده طاهر؛ امام زاده حمزه هم در جوار ایشان دفن هستند؛ مقید به زیارت این سه بزرگوار باشید مخصوصا عبد العظیم حسنی که ایشان عالم هم بوده اند و یکی از محدثین بزرگ شیعه می باشند و وکیل امام هادی ( علیه السلام ) در سامرا نیز بوده اند. نقل است که شخصی به خدمت امام هادی (علیه السلام) می رسند؛ حضرت ابتداء سئوال می کردند اهل کجایی؟ اگر می گفتند ما اهل شهر ری هستیم حضرت می فرمودند: « علیکم بالعبد العظیم الحسنی » [4]
زمانی آیت الله وحید را در شهر ری زیارت کردم و خدمت ایشان عرض کردم به منزل من تشریف بیاورید و ایشان گفتند: من از قم آمده ام فقط برای زیارت عبد العظیم حسنی و الان هم باید بروم و بعد مقداری از فضائل ایشان را برای من نقل کردند.
پس مومن اول از همه به توفیق نیازمند است، دوم، مومن به واعظ درونی محتاج است تا همیشه حواس او جمع باشد و از احوال دنیا عبرت آموزی کند؛ همیشه به خودتان بگویید که تا کی از خدا غافل هستی!
ای که پنجاه رفت و در خوابی مگر این چند روزه دریابی [5]
سوم- « قبولُ مِن مَن یَنصحه» هر کس که تو را نصیحت می کند از او بپذیر[6] ؛ هر چند که خود آن شخص اهل عمل نباشد؛ مثلا اگر شخصی سیگار می کشد و به شما می گوید: من سیگاری هستم ولی تو سیگاری نشو این نصیحت را از او قبول بکنید.
وَ الْعِصْمَةَ؛ خدایا من را از گناهان حفظم کن
وَ طَهِّرْ قَلْبِی مِنْ غَیَاهِبِ التُّهَمَةِ؛ خدایا قلب من را از آلودگی های شک پاکیزه کن
یعنی من گرفتار شک نباشم؛ بعضی ها دچار شک هستند و وسوسه خناس به سراغ ایشان می آید و از مبداء تا معاد انسان را در شک می اندازد؛ خدایا من را از این گرفتاری نجاتم بده
دستوری برای نجات از شک:
کسانی که گرفتار وسوسه هستند و در همه مسائل شک می کنند روزی صد مرتبه ذکر شریف « لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم » را بگویند. [7] «الَّذِی یُوَسوِسُ فِی صُدورِ النَّاس»؛ هر کسی که گرفتار است این ذکر را بگوید. یک فردی گرفتار بود و از غصه، لاغر شده بود. گفت شیطان همیشه وسوسه ام می کند. گفتم این ذکر را بگو. ذکر را گفت و راحت شد.
پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) خطاب به سلمان می فرمایند : اَکثِر مِن قولِ لا حَول و لا قوة … این ذکر را زیاد بگو < فاِنَها کَنزٌ مِن کُنوزِ الجَنة > این ذکر از گنج های بهشت است [8]. هفت بار بعد از نماز مغرب و نماز صبح، جزء تعقیبات است و اولش بسم الله الرحمن الرحیم دارد. (ذکر: «بسم الله الرحمن الرحیم لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم»)
یَا رَحِیماً بِعِبَادِهِ الْمُؤْمِنِین؛ ای خدایی که نسبت به بنده های مومنت اهل ترحم و مهربانی هستی
خدا خیلی مهربان است یک نعمت هایی خدا به ما می ده که ما از خدا نخواستیم. خدا اینقدر ما را دوست دارد.
دعاهای استحراج شده: 1. خدایا مرا به رحمتت خود بپوشان؛ 2. توفیق به من بده؛ 3. از گناه حفظم کن؛ 4. از شک و گرفتاری وسواس خناس هم نجاتم بده.
👇به ما بپیوندید👇
https://eitaa.com/heyatrahrovanamrbemarof
رهبر انقلاب اسلامی همچنین در توصیهای مهم، همه افراد دارای توانایی سخن گفتن با مردم و صاحبان رسانه چه در فضای مجازی و مطبوعات و چه در صداوسیما را به امیدآفرینی فراخواندند و گفتند: سعی دشمن ناامید کردن جوانان است و ما در مقابل باید با مسائل پرشمار امیدزا در کشور امیدآفرینی کنیم. همه این وظیفه را جدی بگیرند.
ایشان امیدآفرینی را به معنای پنهان کردن ضعفها و خودفریبی ندانستند و افزودند: ضعفها هم باید بیان شود اما در کنار آنها، باید نقاط امیدبخش و آینده و افق روشن نیز نشان داده شود و در مقابل چشم همگان قرار بگیرد.
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
#لبیک_یا_خامنه_ای
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📞 سامانه پیامکی : 90002110
🖥 نسخه رایانه (وب) سامانه : www.110313.ir
📱نسخه تلفن همراه (اپلیکیشن) سامانه : app.110313.ir
☑️شناسه در پیام رسان ایتا : @rasadnews_ir (پشتیبانی سامانه)
📡مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان البرز
👇به ما بپیوندید👇
https://eitaa.com/heyatrahrovanamrbemarof
https://eitaa.com/joinchat/3309699208Ce621a17a59
جامعه دانشجویی باید ایجاد تحول در ذهن و واقعیت جامعه ایران و سپس ایجاد تحول در ذهن و واقعیت جهان را در افق بلندمدت نگاه و تلاشهای خود قرار دهد.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📞 سامانه پیامکی : 90002110
🖥 نسخه رایانه (وب) سامانه : www.110313.ir
📱نسخه تلفن همراه (اپلیکیشن) سامانه : app.110313.ir
☑️شناسه در پیام رسان ایتا : @rasadnews_ir (پشتیبانی سامانه)
📡مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان البرز
👇به ما بپیوندید👇
https://eitaa.com/heyatrahrovanamrbemarof
https://eitaa.com/joinchat/3309699208Ce621a17a59
سلام علیکم و رحمة الله
🌷امام على علیه السلام
هر كه زكات فطره را بدهد ، خداوند به سبب آن ، نقص حاصل از زكات مالش را جبران كند .
🌺واریز زکات فطره
برای کمک به افراد نیازمند
جهت تهیه بسته های کمک معیشتی
✔خواهشمند است در این امر نیک و خدا پسندانه هر چند مختصر شریک باشید.
✔هئیت رهروان امر به معروف و نهی از منکر
شماره کارت بانک سپه
5892101360421339
شماره شبا:
260150000462881299596401
به نام امیدمنتظرظهور
بزرگوارانی که زکات فطریه خود را بحساب فوق واریز مینمایند لطف نموده با ذکر نوع آن (فطریه عام یا سادات) یا کفاره به همین آیدی
پیام دهند.
خداوند به توفیقات شما بیافزاید.
ان شاءالله به برکت اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرج آل محمد
یاعلی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📞 سامانه پیامکی : 90002110
🖥 نسخه رایانه (وب) سامانه : www.110313.ir
📱نسخه تلفن همراه (اپلیکیشن) سامانه : app.110313.ir
☑️شناسه در پیام رسان ایتا : @rasadnews_ir (پشتیبانی سامانه)
👇به ما بپیوندید👇
https://eitaa.com/heyatrahrovanamrbemarof
https://eitaa.com/joinchat/3309699208Ce621a17a59
اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِيَامِي فِيهِ بِالشُّكْرِ وَ الْقَبُولِ عَلَى مَا تَرْضَاهُ وَ يَرْضَاهُ الرَّسُولُ مُحْكَمَةً فُرُوعُهُ بِالْأُصُولِ
اى خدا در اين روز روزه مرا با جزاى خير و مقبول حضرتت قرار ده كه پسند حضرتت و پسند رسولت گردد و فروع آن را بواسطه اصول آن محكم اساس گردان
بِحَقِّ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
به حق سيد ما حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و آل اطهارش و ستايش خداى را كه پروردگار عالميان است
شرح دعای روز سی ام ماه مبارک رمضان| آیت الله مجتهدی رحمة الله علیه
اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِيَامِي فِيهِ بِالشُّكْرِ وَ الْقَبُولِ عَلَى مَا تَرْضَاهُ وَ يَرْضَاهُ الرَّسُولُ مُحْكَمَةً فُرُوعُهُ بِالْأُصُولِ بِحَقِّ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِين اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِيَامِي فِيهِ بِالشُّكْرِ وَ الْقَبُولِ؛
خدایا در برابر اين روزهای كه می گيريم جزای خير و مقبول قرار بده
این خیلی خوب است یعنی روزه مون انشاء الله روزه بوده است. گناه نکردیم و اعمال مستحب دعا در نیمه شب و .. را انجام دادیم و نورانی
عَلَى مَا تَرْضَاهُ وَ يَرْضَاهُ الرَّسُولُ؛ آن طوری كه مورد پسند خودت و پيامبرت باشد
يعنی از آن پاداش هایی به ما بده كه قابل اعتنا و مهم باشد.
مُحْكَمَةً فُرُوعُهُ بِالْأُصُولِ؛ و فروع آن را به واسطه آن اصول محكم گردان
مسائل دين بنا به تقسيمی دو دسته هستند:
الف- اصول دين:
اصول دین پنج بخش است كه از اين پنج مورد ، توحيد و نبوت و معاد جزو اصول دين هستند و عدل و امامت از اصول مذهب اند.
ب- فروع دين:
فروع دین عبارتند از نماز، روزه، حج، زکوه، خمس، جهاد، امربه معروف و نهی از منکر، تولی و تبری كه جمعا ده مورد است.
و این كه در اين دعا می گوييم: اصول آن فرع، محكم باشد به معنی آن است كه هنگامی كه من به فروعی مثل نماز و روزه مشغول هستم در همان حال در اصول دينم هم اهل يقين باشم و باور داشته باشم كه خدا دارم .
يكی از علماء می گفتند : به حضرت عباس قسم، كه ما خدا داريم ؛ اگر اين عبادت كه از فروع می باشد به اصول وصل بود، ثمر می دهد.
مثال :
ميوه اگر بر شاخه ای نشسته است كه به ريشه راه دارد و به آن ارتباط پيدا كرده ؛ اين ميوه باقی می ماند و شيرين می گردد، اما اگر شاخه شكست و به ريشه و اصول آن درخت مرتبط نبود، آن ميوه بعد از مدتی خشك می شود و از بين می رود؛ حال اگر نماز و روزه ما هم بر اساس باور و يقين باشد و بدانیم كه خدايی هست ؛ اين عمل براي ما خواهد ماند، اما اگر عبادت ما از روی شك باشد و پشتوانه آن نیز يقين بر خاسته از اصول دين نباشد، آن عمل از بين خواهد رفت.
اهل بازار درس بخوانند
در سابق اهل بازار مقيد بودند از عالمی درس بگيرند و بعد در دكان را باز می كردند ؛ كتاب شرح باب حادی عشر در اصول و كتابی هم مربوط به مسائل احكام درس می گرفتند و با علم به حلال و حرام، كاسبی می كردند.
تاكيد امير المومنين به علم آموزی اهل بازار
بازاری بايد مسائل دينش را ياد بگيرد و آشنا به حلال و حرام كاسبی باشد، لذا مولی علي (عليه السلام) می فرمودند: « الفقه ثم المتجر » اول مسائل شرعي خود را بياموزيد و بعد تجارت كنيد . اگر مسائل شرعي را ندانيد و تجارت كنيد وارد ربا و گناه وارد می شويد.
لذا از خدا می خواهيم كه روزه ای بگيرم كه اين فرع دینی به اصول متصل باشد. مثل شاخه درختی که میوه دارد اگر متصل به اصول باشد به ریشه درخت، این میوه اثر دارد و الا میوه خشک می شود.
بِحَقِّ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِين؛ خدايا به حق سيد ما حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و خاندان پاك و طاهرش، و همه حمدها و ستايش ها برای توست.
پلمپ رستورانی در ونک بعلت عدم رعایت موازین اخلاقی و قوانین صنفی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📞 سامانه پیامکی : 90002110
🖥 نسخه رایانه (وب) سامانه : www.110313.ir
📱نسخه تلفن همراه (اپلیکیشن) سامانه : app.110313.ir
☑️شناسه در پیام رسان ایتا : @rasadnews_ir (پشتیبانی سامانه)
👇به ما بپیوندید👇
https://eitaa.com/heyatrahrovanamrbemarof
https://eitaa.com/joinchat/3309699208Ce621a17a59