eitaa logo
مباحث مهدویت ونقد احمداسماعیل (دجال بصره)
4.7هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
830 ویدیو
102 فایل
کانال مباحث مهدویت درروبیکا https://rubika.ir/joinc/IJAJBGE0TBFSYRHTOKXJVBUEPQBZOXHU کانال مباحث مهدویت در تلگرام https://t.me/+B5k0TWG6LR0yOGY0
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 *سناریوی آینده کشورهای خاورمیانه قبل ظهور* 🔹قسمت اول🔹 راهبرد ایرانیان زمینه‌ساز : دفاع از عراق و آزادی فلسطین بشارت نزدیکی ظهور بعد از حضور «مارقۀ الروم» در فلسطین اسرائیل در کابوس انتقام سخت بعد «هرج الروم» از شاخص‌های پازل ظهورتشکیل انقلاب زمینه‌ساز ظهور و آغاز قدرتمندی جبهه حق استقرار یهود صهیونیست در فلسطین نماد افساد جبهه شیطان فتنه شام و جنگ سوریه صحنه نبرد تمدنی جبهه حق و باطل است 👈🏻در گستره تاریخ همیشه در کنار جریان حق جریان باطل نیز وجود داشته که همه توان خود را برای شکست یا کاستن از گسترش و تاثیرگذاری جبهه حق بکار گرفته است و این نزاع مستمر بین حق و باطل در طول تاریخ ادامه داشته و در آخرالزمان و قبل از ظهورکه تلاش‌ها برای به ثمر رسیدن آمال انبیاء و ایجاد جبهه توحید برای تشکیل حاکمیت جهانی ادیان الهی با محوریت اسلام و آخرین ذخیره الهی و منجی بشریت امام مهدی است به اوج میرسد   از اینرو آگاهی از برنامه‌ریزی دشمنان طرح‌ها و برنامه‌های جبهه باطل برای مقابله با اهداف زمینه‌سازان ظهور و تحقق حاکمیت جهانی اسلام همواره باید در دستور کار منتظران ظهور امام عصر قرار گیرد و این امر محقق نخواهد شد جز با دانش آینده‌پژوهی مهدوی و با رصد طرح‌ها،نقشه‌ها،برنامه‌ها و فتنه انگیزی‌های دشمنان در کشورها و سرزمین‌های درگیر واقعه شریف ظهور 👈🏻رصد بحران‌های سیاسی، نظامی و امنیتی   لازم به ذکر است «آینده پژوهی مهدوی» عبارت است از دانش شناخت نظام‌مند آینده با رویکرد دینی و درباره موضوعات و پدیدارهای مختلف که امکان فهم درست مواجهه آگاهانه و مدبّرانه آن‌ها در حد مطلوب و مؤثر فراهم می‏سازد و موجب حرکت به سمت جامعه آرمانی و برنامه‌ریزی مناسب در راستای چشم‌انداز در سطوح مختلف اجتماعی،اقتصادی،نظامی و امنیتی میشود در واقع آینده پژوهی مهدوی به ما کمک میکند تا از سطح مقدّماتی فراتر رفته و وارد سطح مؤثّر و استراتژیک شویم و نقش خود را در «زمینه‌سازی انقلاب جهانی مهدوی» براساس رصد کردن تحولات محتمل جهانی بویژه در جغرافیای ظهور و مثلث «کوفه، مکه و قدس» بهتر ایفا کنیم در واقع آینده پژوهی مهدوی با تکیه بر هشدارهای حدیثی در تراث مهدوی و محور قرار دادن گزارشات درباره فتنه‌ها و بحران‌های اجتماعی،اقتصادی، سیاسی،نظامی و امنیتی امکان وقوع آنها را در «جغرافیای کشورهای نقش‌آفرین عصر ظهور» را رصد میکند و اذهان را متوجه رویدادهای تاثیرگذار در آینده مینماید و «جامعه منتظر» را برای مقابله با آنها آماده میسازد و جامعه منتظر را از غفلت درباره نقشه‌ها،طرح‌ها و توطئه‌های دشمنان امام مهدی آگاه میسازد و از آنجا که «آینده پژوهی مهدوی» مبتنی بر قوانین و سنن تخلف‌ناپذیر الهی است بسیار قابل اعتماد خواهد بود *📚پی نوشت :* *[1] . طباطبایی، تفسیر المیزان، ج14، ص263-264. مطهری، مجموعه آثار، ج24، ص432. سلیمانی، بررسی آیات غلبه حق بر باطل از منظر علامه* *طباطبایی، فصلنامه مطالعات تفسیری، ش30، ص201* *[2] .الهی‌نژاد، مهدویت و فرجام تنازع حق و باطل، فصلنامه انتظار موعود، ش39، ص136-137. آیتی، چالش غفلت از آرمان‌ مهدویت، فصلنامه مشرق موعود، ش49، ص72-73. کارگر، مهدویت و فرجام ستیزش حق و باطل، فصلنامه انتظار موعود، ش19، ص94 و 103.* *[3] . آیتی، چالش غفلت از آرمان مهدویت، فصلنامه مشرق موعود، ش49، ص77.* *[4] . کارگر، آینده پژوهی مهدوی، فصلنامه انتظار، ش 28، ص 83.* *[5] . قربانی، سعید، تاملات آینده پژوهانه در آرمانشهر مهدوی تبیین کارکردهای آینده پژوهانه مهدویت، فصلنامه آینده پژوهی ایران، ش 1، ص 70-71.* *[6] . آیتی، چالش غفلت از آرمان مهدویت، فصلنامه مشرق موعود، ش 49، ص 77.* *[7] . پورعزت، سنت پژوهی رویکردی نوین به آینده پژوهی مهدویت، فصلنامه مشرق موعود، ش 44، ص 281.* ╭─┅─═ঊ کانال نقد احمد بصری مدعی دروغین یمانی درایتا 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/127598672C953624ae43 کانال تلگرامی پاسخ به شبهات و الزامات احمد اسماعیل همبوشی دجال بصره 👹 مدعی دروغین احمد الحسن (الیمانی)👇🏻 *👇🏻هادم السقیفه🔨* *📲+989166321446* *📲+989397797130* *👇🏻🥀فدڪ فاطمہ🥀* *📲+989392946509* *👇🏻🤺کرار🤺* *📲+989917237869* *👇🏻دوحہ الهاشمیہ🏴🤺* *📲+989391863664* https://t.me/TheVisualantshristclaimsYamani ╰─┅─═ঊ
💢 *دیدبانی حوادث کشورهای تاثیرگذار در مثلث «مکه،کوفه و قدس»* 🔹قسمت دوم🔹 🔷چند کانون مرکزی در تحولات و حوادث قبل از ظهور و آینده جهان وجود دارد که شناخت و رصد کردن تحولات مربوط به آنها از اهمیت زیادی برخوردار است و میتواند ما را در تحلیل درست رویدادها و مباحث مرتبط با آخرالزمان و ظهور امام زمان(ع) در علم «آینده‌ پژوهی» یاری دهد 👈🏻این کانون‌های مرکزی عبارت است از : منطقه شام(سوریه)،ایران،عراق،فلسطین و عربستان ✔️کشورهای مذکور در «جغرافیای ظهور» و در مثلث «مکه ـ کوفه ـ قدس» مرکز تحولات و رویدادهای مهمی خواهند بود و در آینده این کشورها قبل از ظهور اتفاقاتی بسیار سریع و شگفت‌آور رخ خواهد داد که تاثیرات مهمی بر امنیت منطقه‌ای و حتی جهانی خواهند گذاشت 📌بنابراین دیده‏ بانی سیاسی و نظامی «کشورهای نقش‌آفرین در تحولات فرایند ظهور» در هر برهه‌ای از زمان میتواند اهمیت استراتژیک و آینده پژوهانه داشته باشد ⭕️از اینرو شناخت آن علاوه بر وظایف فردی برای «دیپلماسی خارجی و بین المللی» حکومت زمینه ساز نیز تکلیف‌آور است *📓منبع :* *[8] . معرفۀ علائم الظهور الظاهر هو وجوبها حذرا عن الوقوع فی الضلالة و دفعا للضرر المحتمل (صافی گلپایگانی، منتخب الأثر فی الإمام الثانی عشر، ج‏3، ص303)* ╭─┅─═ঊ کانال نقد احمد بصری مدعی دروغین یمانی درایتا 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/127598672C953624ae43 کانال تلگرامی پاسخ به شبهات و الزامات احمد اسماعیل همبوشی دجال بصره 👹 مدعی دروغین احمد الحسن (الیمانی)👇🏻 *👇🏻هادم السقیفه🔨* *📲+989166321446* *📲+989397797130* *👇🏻🥀فدڪ فاطمہ🥀* *📲+989392946509* *👇🏻🤺کرار🤺* *📲+989917237869* *👇🏻دوحہ الهاشمیہ🏴🤺* *📲+989391863664* https://t.me/TheVisualantshristclaimsYamani ╰─┅─═ঊ
💢حوادث «جغرافیای ظهور»قطعه‌های مختلف «پازل واحد» 🔹قسمت سوم🔹 🔷در مباحث مهدویت باید به نکته بسیار مهمی توجه کرد و آن اینکه : 👈🏻حوادث منتهی به نشانه‌های حتمی ظهور در مثلث «کوفه،مکه،قدس» قطعه‌های مختلف یک «پازل واحد» محسوب میشوند و جدا از هم نباید بررسی شوند و اگر مستقل از یکدیگر بررسی شوند نتایج واقعی و مطلوب حاصل نخواهد شد 📌همان مشکلی که برخی از نویسندگان با تحلیل صرفا «تاریخی» در بررسی مباحث مهدوی بدان گرفتار شده‌اند زیرا اگر به بررسی تنها یک نشانه ظهور بسنده کنیم ممکن است به این نتیجه دست یابیم که این نشانه در گذشته و تاریخ واقع شده و یا ممکن است شبیه آن در آینده به طور متعدد تکرار شود ⭕️اما اگر مجموعه علامت‌ها و نشانه‌ها را به عنوان قطعه‌های مختلف پازل واحد توجه کنیم به نتیجه‌ای واقعی‏تر دست خواهیم یافت   ✔️فتنه شام (سوریه) قبل ظهور   و از جمله آن «فتنه منطقه شام» قبل از ظهور و تاثیر آن بر امنیت کشورهای شیعی می‏باشد ⭕️ تبیین احتمالات مختلف در فتنه شام از آن جهت ضرورت دارد که به عنوان حادثه منحصربفرد خود نشان از حوادثی بسیار مهم در ابعاد منطقه‌ای و جهانی دارد که موجب به حکومت رسیدن حاکم موقت دمشق و حاکی از به قدرت رسیدن شخصیت مخالف حکومت‌ های شیعی ایران و عراق در آستانه ظهور دارد و تاثیر منفی بر امنیت مناطق شیعی در خاورمیانه از جمله امنیت مراکز مقدسه شیعی دارد   🔷اما نکته مهم اینکه : هرگاه احادیث «فتنه شام» به تنهایی و منفصل از سایر وقایع مرتبط با ظهور بررسی شود ممکن است فورا استنباط شود که این حوادث در گذشته نیز واقع شده است اما اگر با مجموع رخدادهای دیگر که در تراث مهدوی ذکر شده است در قالب قطعه‌های مختلف «پازل واحد» بررسی شود آنگاه نتیجه فرق خواهد کرد   ✔️توضیح بیشتر اینکه : در شطرنج پیچیده فتنه «طولانی» شام قبل از ظهور قدرت های منطقه‌ای و بین‌المللی اعم از عرب و عجم،ترک‌ها، رومی‏ها و یهود در آن دخیل هستند و حاکی از تضاد منافع و تنازع بلوک شرق و غرب در حوادث فتنه «طولانی» شام دارد   🔷بازیگران داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی فتنه شام 👈🏻در فتنه شام قبل از ظهور سلسله حوادثی طبق احادیث معتبر رخ میدهد 📌از جمله : اختلاف رمحان (اختلاف دو جبهه نظامی) و سرانجام رجفۀ (جنگ و قتل) در منطقه شام رخ خواهد داد و در ادامه ورود رایات الصفر (دخالت نظامی پرچم‌های زرد رنگ) در صحنه تحولات میدانی فتنه شام و سپس خسف (فرو رفتن زمین) در محور جابیه،حرستا،دمشق در کشور سوریه 🔹سپس اعلام خودمختاری «مارقۀ الشام» و متعاقب آن حمله «اخوان الترک» به شرق سوریه در غیاب قدرت‌های غربی که قبل از آن دچار «هرج و مرج» شدند و بعد تسلط سفیانی اولین نشانه حتمی ظهور بر دمشق و سایر مناطق الکورالخمس   🔷محدوده اختلاف رمحان و جنگ بین حکومت و معارضین در فتنه شام با تعیین کلیدواژه‌هایی همچون : «دمشق» پایتخت سوریه «حمص» در جنوب سوریه و «حلب» در شمال سوریه «وادی یابس درعا» در جنوب سوریه 📌«قرقیسیاء»(دیرالزور) در شرق سوریه به روشنی نشان می‏دهد که فتنه شام قبل ظهور بیشتر بر کشور سوریه متمرکز شده است ╭─┅─═ঊ کانال نقد احمد بصری مدعی دروغین یمانی درایتا 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/127598672C953624ae43 کانال تلگرامی پاسخ به شبهات و الزامات احمد اسماعیل همبوشی دجال بصره 👹 مدعی دروغین احمد الحسن (الیمانی)👇🏻 *👇🏻هادم السقیفه🔨* *📲+989166321446* *📲+989397797130* *👇🏻🥀فدڪ فاطمہ🥀* *📲+989392946509* *👇🏻🤺کرار🤺* *📲+989917237869* *👇🏻دوحہ الهاشمیہ🏴🤺* *📲+989391863664* https://t.me/TheVisualantshristclaimsYamani ╰─┅─═ঊ *📓منابع:* *9] . سفیانی در بازۀ زمانی کمتر از دو سال بر دمشق و سایر مناطق مورد منازعه در فتنه شام مسلط خواهد شد و حکمرانی وی تا ظهور ادامه خواهد داشت : «السُّفْیانِی مِنَ الْمَحْتُومِ... وَ مِنْ أَوَّلِ خُرُوجِهِ إِلَى آخِرِهِ خَمْسَةَ عَشَرَ شَهْراً» (نعمانی الغیبة ص300)* *[10] . در احادیث متعددی با سندهای مختلف از حوادث «فتنه شام» قبل ظهور سخن به میان آمده است : نعمانی، الغیبة، ص305. طوسی، الغیبة، ص461. مجلسی، بحارالأنوار، ج52، ص216 و 253. نعمانی، الغیبة، ص279. مفید، الإختصاص، ص255. طوسی، الغیبة، ص442. عیاشی، التفسیر، ج1، ص64. مجلسی، بحارالأنوار، ج52، ص237.* *[11] . قبل از ظهور قائم فتنه در منطقه شام آنچنان طولانی میشود و هرگاه به دنبال راه حلی برای آن هستند پیدا نخواهد شد: لَا یظْهَرُ الْقَائِمُ حَتَّى یشْمَلَ النَّاسَ بِالشَّامِ فِتْنَةٌ یطْلُبُونَ الْمَخْرَجَ مِنْهَا فَلَا یجِدُونَهُ (نعمانی، الغیبة، ص279؛ حر عاملی، إثبات‏ الهداة، ج5، ص368) و هرگاه تصور این می‏رود که بحران شام و جنگ سوریه در حال حل و فصل است ناگهان شعله‌های فتنه هم‌چون آتش زیر خاکستر از جایی دیگر خود را آشکار می‏سازد : تَكُونُ بِالشَّامِ ف
ِتْنَةٌ كُلَّمَا سَكَنَتْ مِنْ جَانِبٍ طَمَّتْ مِنْ جَانِبٍ، فَلَا تَتَنَاهَى حَتَّى ینَادِی مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ (مقدسی شافعی، عقد الدرر فی أخبار المنتظر، ص75)* *[12] . در فتنه شام به اختلاف بین محور عربی با عجم اشاره شده است : الإختلاف بين أمراء العرب و العجم فلا يزالون يختلفون الى أنّ يصير الأمر إلى رجل من ولد أبي سفيان (محدث نوری، كشف الأستار عن وجه الغائب، ص‏221. صافی گلپایگانی، منتخب الأثر فی الإمام الثاني عشر، ج2، ص167)* *[13] . در حوادث فتنه شام به نقش‌آفرینی ترک‌ها نیز اشاره شده است : يَجِيئُكُمُ الصَّوْتُ مِنْ نَاحِيَةِ دِمَشْقَ بِالْفَتْح‏ ... و سَيُقْبِلُ إِخْوَانُ التُّرْكِ (نعمانی، الغیبة، ص280. راوندی، الخرائج و الجرائح، ج3، ص1157. مفید، الإختصاص، ص256. طوسی، الغیبة، ص442)* *[14] . در حوادث فتنه شام به حضور نظامیان غربی نیز اشاره شده است : وَ يَجِيئُكُمُ الصَّوْتُ مِنْ نَاحِيَةِ دِمَشْقَ بِالْفَتْح ‏... و سَتُقْبِلُ مَارِقَةُ الرُّومِ (نعمانی، الغیبة، ص280. راوندی، الخرائج و الجرائح، ج3، ص1157. مفید، الإختصاص، ص256. طوسی، الغیبة، ص442)* *[15] . خدواند در قرآن خطاب به یهود میفرماید : إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا (سوره اسراء، آیه8) که در کتب تفاسیر، به تسلط سفیانی بر منطقه شام و آخرین حربه و فتنه یهود در خاورمیانه اشاره دارد : إِنْ عُدْتُمْ بِالسُّفْيَانِيِّ عُدْنَا بِالْقَائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّد (قمی، تفسیر القمی، ج2، ص14)* *[16] . ترتیب سلسله حوادث فتنه شام قبل از ظهور : اختلاف رمحان، رجفة الشام، ورود نظامیان رایات الصفر، خسف دمشق، مارقة الشام، هرج الروم، حمله اخوان الترک به شرق سوریه، حضور نظامی مارقة الروم در فلسطین (نعمانی، الغیبة، ص305. طوسی، الغیبة، ص461. مجلسی، بحارالأنوار، ج52، ص216 و 253. نعمانی، الغیبة، ص279. مفید، الإختصاص، ص255. طوسی، الغیبة، ص442. عیاشی، التفسیر، ج1، ص64. مجلسی، بحارالأنوار، ج52، ص237).* *[17] . سند احادیث حوادث فتنه شام قبل از ظهور، معتبر و صحیحه است (رستمی، بررسی توصیفی و تحلیلی کتاب الغیبة شیخ طوسی، ص61-65. آیتی، تاملی در نشانه‌های حتمی ظهور، ص81 و 84. علی الصغیر، علامات الظهور بحث فی فقة الدلالة و السلوک، ج2، ص161-164. ری‌شهری، دانشنامه امام مهدی، ج7، ص100و 125) و به سندهای مختلف ذکر شده است از جمله آن، سند حدیث در کتاب الغیبه شیخ طوسی: أخبرنا أبو عبدالله: شیخ مفید ثقه (نجاشی، الرجال، ص399) عن محمد بن علی بن الحسين: شیخ صدوق ثقه (نجاشی، الرجال، ص390) عن محمد بن الحسن:ابن ولید ثقه (نجاشی، الرجال، ص383) عن أحمد بن إدريس: ثقه (نجاشی، الرجال، ص92) عن علی بن محمد بن قتيبة: ممدوح (نجاشی، الرجال، ص259) عن الفضل بن شاذان: ثقه (نجاشی، الرجال، ص307) عن الحسن بن محبوب: اصحاب اجماع ثقه (کشیّ، الرجال، ص556) عن عمرو بن أبی المقدام: ممدوح ثقه (کشیّ، الرجال، ص392. ابن داود، الرجال، ص488) عن جابر الجعفی: ثقه (کشیّ، الرجال، ص196) عن أبی جعفر: (امام معصوم)* *[18] . نقد دیدگاه مشهور «رجفه» در فتنه شام قبل ظهور، فصلنامه علوم حدیث، ش98، ص79-111. (لینک).* *[19] . خسف «جابیه- حرستا» قبل ظهور، فصلنامه پژوهش ‌ای مهدوی، ش31، ص75-96. (لینک)* *[20] . برای آگاهی بیشتر: فتنه شام سوریه قبل ظهور (لینک)* *[21]. یسْتَوِی عَلَى مِنْبَرِ دِمَشْق (نعمانی، الغیبة، ص306؛ حنبلی، فرائد فوائد الفكر فی الإمام المهدی المنتظر، ص299)* *[22]. الْكُوَر الْخَمْس... حِمْصٌ وَ حَلَب (نعمانی، الغیبة، ص304)* *[23]. یخْرُجُ ابْنُ آكِلَةِ الْأَكْبَادِ مِنَ الْوَادِی الْیابِس‏ (صدوق، کمال‌الدین و تمام‌النعمة، ج2، ص651)* *[24]. یمُرُّ جَیشُهُ بِقِرْقِیسِیاء (نعمانی، الغیبة، ص280)*
💢 *تمرکز فتنه شام قبل ظهور بر سوریه* 🔹قسمت چهارم🔹 🔷آنگاه سفیانی با ورود از منطقه «وادی یابس» در جنوب غربی سوریه (منطقه حوران واقع در درعا در مرز اردن و سوریه) و بعد از غلبه بر جریان اصهب (حاکمیت) و جریان ابقع (معارضین) در فتنه طولانی شام که پیش از او بر سر قدرت و حکومت منازعه و جنگ داشته‌اند و تسلط بر سوریه به عنوان آخرین حربه یهود و همپیمان غربی‌ها در واقع تنفس مصنوعی به منظور جلوگیری از فروپاشی اسرائیل و رژیم صهیونیستی خواهد بود   🔷 *سفیانی مورد حمایت غربی‌ها*   ✔️و البته سفیانی به عنوان اولین نشانه حتمی نیز بیش از 15 ماه بر منطقه شام (کمتر از دو سال) حکومت نخواهد کرد و بعد از حمله به عراق در آخرین روزهای منتهی به ظهور و قیام امام عصر و در جهت حمایت از همپیمانان خویش (حکومت آل فلان) به عربستان نیز لشکرکشی نظامی خواهد داشت   *📓منابع:* *[25]. یخْرُجُ ابْنُ آكِلَةِ الْأَكْبَادِ مِنَ الْوَادِی الْیابِس‏ (صدوق، کمال‌الدین و تمام‌النعمة‏ ج2، ص651) وادی یابس منطقه حوران واقع در درعا در جنوب غربی سوریه در مرز بین اردن و سوریه است (حموی، معجم البلدان، ج5، ص424 کورانی، معجم أحادیث الإمام المهدی‏، ج2، ص258)* *[26] . الاصهب، معانی گوناگونی دارد از جمله صهب : و هو لونٌ من الألوان من ذلک الصُّهْبَة: حُمرةٌ فى الشَّعر (ابن فارس، معجم مقاییس اللغة، ج3، ص316) أَصْهَب: یقال للابل إن خالطت بياضَه حُمْرَةٌ فهو أَصْهَب‏ (ثعالبی، فقة اللغة، ص117) و رجلٌ‏ صَيْهَبٌ‏: رجل طويلٌ (فیروزآبادی، قاموس المحیط، ج1، ص125. ابن منظور، لسان العرب، ج1، ص533) الأصْهَب‏: الأسد (زبیدی، تاج العروس، ج2، ص157. ازدی، الماء، ج2، ص788) الأَصْهَب‏: الذی يعلو لونه‏ صُهْبَة و هی كالشُّقرة و الحمرة (ابن اثیر، النهاية فی غريب الحديث و الأثر، ج3، ص62) صُهْبُ‏ السِبَال:‏ و هم أعداء العرب‏ (جوهری، الصحاح، ج1، ص166) و الأصهَب‏ من الإبل‏: الذى ليس بشديد البياض (ابن منظور، لسان العرب، ج1، ص532) و تشريفها على سائرِ الإبلِ و فجعلوها خيرَ الإبل‏ (ابن سیده، المحکم و المحیط الأعظم‏، ج4، ص209) .ابن منظور، لسان العرب، ج1، ص532) (الهی‌نژاد، نمادگرایی در نشانه‌های ظهور، فصلنامه مشرق موعود، ش38، ص25)* *[27] .(ابن اثیر، النهایة فی غریب الحدیث و الأثر، ج1، ص146). (جوهری، الصحاح، ج3، ص1188. فیروزآبادی، القاموس المحیط، ج3، ص9)* *[28]. ثَلَاثَةُ بِالشَّامِ كُلُّهُمْ یطْلُبُ الْمُلْك‏ (طوسی، الغیبة، ص463)* *[29] . نعمانی، الغیبة، ص304صدوق، کمال الدین و تمام النعمة، ج2، ص651نعمانی، الغیبة، ص280* *[30] . سفیانی، مورد حمایت یهود است: إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا (سوره اسراء، آیه 8) يَعْنِی إِنْ عُدْتُمْ [الیهود] بِالسُّفْيَانِيِّ عُدْنَا بِالْقَائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّد (قمی، تفسیر القمی، ج2، ص14. مجلسی، بحارالأنوار، ج51، ص46)* *[31] . سفیانی مورد حمایت غربی‌ها است: يُقْبِلُ السُّفْيَانِيُّ مِنْ بِلَادِ الرُّومِ مُنْتَصِراً فِی عُنُقِهِ صَلِيبٌ وَ هُوَ صَاحِبُ الْقَوْمِ (طوسی، الغیبة، ص463)* *[32] . (کورانی المعجم الموضوعی لإحادیث الإمام المهدی ص380)* *[33].(صدوق، کمال‌الدین و تمام‌النعمة‏، ج2، ص652)؛ السُّفْیانِی‏ مِنَ‏ الْمَحْتُومِ‏ الَّذِی لَا بُدَّ مِنْهُ (نعمانی، الغیبة، ص416)* *[34]. (نعمانی، الغیبة، ص300)* *[35] . (نعمانی، الغیبة، ص280) (طوسی، الغیبة، ص464) فَی (عیاشی، التفسیر، ج1، ص64 و 245. مجلسی، بحارالأنوار، ج52، ص222 و 238)* *[36] .(کلینی، الکافی، ج8، ص225). یبعَثُ السُّفیانِی بَعثاً إلَى المَدینَة (نعمانی، الغیبة، ص280) (آیتی، تاملی در نشانه‌های حتمی ظهور، ص234) (نعمانی، الغیبة، ص305)؛ (کلینی، الکافی، ج8، ص 225)* ╭─┅─═ঊ کانال نقد احمد بصری مدعی دروغین یمانی درایتا 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/127598672C953624ae43 کانال تلگرامی پاسخ به شبهات و الزامات احمد اسماعیل همبوشی دجال بصره 👹 مدعی دروغین احمد الحسن (الیمانی)👇🏻 *👇🏻هادم السقیفه🔨* *📲+989166321446* *📲+989397797130* *👇🏻🥀فدڪ فاطمہ🥀* *📲+989392946509* *👇🏻🤺کرار🤺* *📲+989917237869* *👇🏻دوحہ الهاشمیہ🏴🤺* *📲+989391863664* https://t.me/TheVisualantshristclaimsYamani ╰─┅─═ঊ
💢 *ایران قبل ظهور* 🔹قسمت پنجم🔹 🔷در باورداشت مهدویت ظهور امری تصادفی تلقی نمیشود ✔️بلکه واقعه‌ای است که با تمهیدات زمینه‌سازان (ممهدون) شکل میگیرد 🔹 از اینرو در منابع فریقین قیام‏‌های حق قبل از ظهور (رجل من اهل قم خراسانی و یمانی) معرفی شده و اوصاف «زمینه‏ سازان ظهور» دراحادیث فریقین شیعه و اهل سنت نیز ذکر شده است   👈🏻و از جمله : تشکیل حکومت زمینه‌ساز در ایران به رهبری مردی از قم (رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ) پرچم هدایت وی و مشروعیت قیام (يَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ) خصوصیات یاران وی و صلابت و استواری آنان در پیشبرد اهداف انقلاب (يَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ كَزُبَرِ الْحَدِيدِ) ایستادگی در برابر فتنه‌ها و طوفان‌های سخت (لَا تُزِلُّهُمُ الرِّيَاحُ الْعَوَاصِفُ) و خسته نشدن از جنگ (وَ لَايَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ) و سرنوشت انقلاب ایران (وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ) به روشنی سخن به میان آمده است 🔹انقلاب ایران قبل ظهور🔹   ✔️همچنین در گزارش معتبر الغیبۀ نعمانی از مهم‌ترین مراحل قیام ایرانیان قبل از ظهور نیز سخن به میان آمده است که دو مرحله حق خویش را از دشمنان طلب میکنند (يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَا يُعْطَوْنَهُ) اما وقتی خواسته آنان برآوردهنمیشود (فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ) این‌بار از راه قدرت‌ نظامی حق خویش را از دشمن طلب میکنند (وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ) 🔹آنگاه دشمن مجبور به پذیرش مطالبات حق ایرانیان خواهد شد (فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ) اما ایرانیان آماده رویارویی نظامی شده و جنگ با دشمن رخ خواهد داد (يَقُومُوا ... قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء) و سرانجام انقلاب ایران به طلوع فجر حکومت جهانی مهدوی متصل خواهد شد (وَ لايَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ)[42] که عبارۀ اخری تعبیر قرآنی «وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِين» در سرنوشت انقلاب «قیام مردی از قم» است که ذکر گردید   🔹و با توجه به عبارت «قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء» وصول به مقام شهید و شهادت در عصر غیبت باید با اجازه نائب عام امام عصر باشد از اینرو احتمال دارد رهبر ایرانیان مرجع و نائب عام نیز است که اذن جهاد و جنگ توسط وی صادر می‏شود کما اینکه احتمال دارد قاطبه مرجعیت شیعه به عنوان نائبان امام عصر اذن جهاد و قتال با دشمن و جبهه سفیانی را صادر نمایند   ✔️و سرانجام با رهبری «خراسانی و یمانی» به عنوان پرچم‌های هدایت در تقابل با جبهه «سفیانی» در جغرافیای ظهور این مواجهه نظامی بین جبهه حق و باطل در «کشورعراق» به اوج خواهد رسید : 🔹خُرُوجُ السُّفْيَانِيِّ وَ الْيَمَانِيِّ وَ الْخُرَاسَانِيِّ فِی سَنَةٍ وَاحِدَةٍ السُّفْیانِی‏ ... یبْعَثُ مِائَةً وَ ثَلَاثِینَ أَلْفاً إِلَى الْكُوفَة فَبَینَمَا هُمْ عَلَى ذَلِكَ إِذْ أَقْبَلَتْ خَیلُ الْیمَانِی وَ الْخُرَاسَانِی‏ ╭─┅─═ঊ کانال نقد احمد بصری مدعی دروغین یمانی درایتا 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/127598672C953624ae43 کانال تلگرامی پاسخ به شبهات و الزامات احمد اسماعیل همبوشی دجال بصره 👹 مدعی دروغین احمد الحسن (الیمانی)👇🏻 *👇🏻هادم السقیفه🔨* *📲+989166321446* *📲+989397797130* *👇🏻🥀فدڪ فاطمہ🥀* *📲+989392946509* *👇🏻🤺کرار🤺* *📲+989917237869* *👇🏻دوحہ الهاشمیہ🏴🤺* *📲+989391863664* https://t.me/TheVisualantshristclaimsYamani ╰─┅─═ঊ *📓منابع :* *[37] . پورسیدآقایی زمینه‌سازی ظهور، فصلنامه مشرق موعود، ش 10، ص 20-21* *[38] . فتلاوی، رایات الهدی و الضلال فی عصر الظهور، ص 63-126* *[39] . اشعری، تاریخ قم، ص 278. مجلسی، بحارالأنوار، ج 57، ص 216* *[40] . سند حدیث: (نجاشی، الرجال، ص94 طوسی‏، الرجال، ص409) علی بن الحسن بن علی بن فضال: ثقه جلیل (نجاشی، الرجال، ص31 و 258. کشیّ، الرجال، ص345)محمد بن الحسن بن علی بن فضال:ثقه (کشیّ، الرجال، ص345) الحسن بن علی بن فضال:جلة اصحابنا (نجاشی، الرجال، ص120) من فقهاء (کشیّ، الرجال، ص345) ثقه جلیل (طوسی‏، الرجال، ص354) من اصحاب الاجماع (کشیّ، الرجال، ص55أحمد بن عمر بن أبی شعبة الحلبی:ثقه امامی صحیح المذهب (نجاشی، الرجال، ص98 و 231) الحسین بن موسی الحناط: مطابق نظر آیة الله شبیری زنجانی، ثقه و امامی است (نجاشی، الرجال، ص45. نرم‌افزار درایة النور، عنوان: الحسین بن موسی الحناط)؛ معمر بن یحیی بن سام :ثقه امامی (نجاشی، الرجال، ص425. حلی، خلاصة الرجال، ص169) (کشیّ، الرجال، ص10، 115و 123) (مافی، نقش ایرانیان در عصر ظهور، فصلنامه پژوهش‌های مهدوی، ش25، ص15. ری‌شهری، دانشنامه امام مهدی، ج6، ص13)* *[41] . نعمانی، الغیبۀ، ص 273* *[42] . نعمانی، الغیبۀ، ص 273* *[43] . (نعمانی، الغیبة، ص255. مفید، الإرشاد، ج2، ص375. طوسی، الغیبة، ص446).(حلی، مختصر البصائر، ص470. مجلسی، بحارالأنوار، ج53، ص83) (نیلی نجفی، سرور أهل الإیمان‏، ص52-53
. مجلسی، بحارالأنوار، ج52، ص273-274)* *[44] . نعمانی، الغیبة، ص255. مفید، الإرشاد، ج2، ص375. طوسی، الغیبة، ص446*ص83* *[45] . حلی، مختصر البصائر، ص470. مجلسی، بحارالأنوار، ج53، ص83* *[46] . نیلی نجفی، سرور أهل الإیمان‏، ص52-53. مجلسی، بحارالأنوار، ج52، ص273-274*
💢 *عراق قبل ظهور* 🔹قسمت ششم🔹 👈🏻و اما سناریوی که برای آینده عراق قبل از ظهور متصور است : 🔹عراق «واحد» اما «ضعیف» که هرچند «حکومت» در اختیار شیعیان است اما خود نیز دچار «اختلاف و تشتت» هستند و به دلیل «نفوذ» جریان مخالف (صاحب البرقع) و ضعف حکومت مرکزی در اثر «اختلاف و فتنه در عراق» بویژه فتنه در «مناطق شیعی» عراق (فتنه شیصبانی)آنگاه با سوءاستفاده از خلاء حکومت مرکزی «سیاسیون و نظامیان اهل سنت» عراق در بخش‌هایی از «مناطق سنی‌نشین» ایده تجزیه عراق را دنبال خواهند کرد *🔹تجزیه عراق به سه اقلیم*   🔹و بر مناطقی همچون موصل و تکریت نیز مسلط خواهند شد (فتنه عوف سلمی) و زمینه برای حمله نظامی لشکر متخاصم خارجی لشکر سفیانی که مورد حمایت ائتلاف مثلث «عربی،غربی و عبری» است تا عمق خاک عراق و مناطق شیعی فراهم خواهد شد    🔹آنگاه با تهدید اماکن و مراکز مقدسه شیعی توسط لشکر متخاصم خارجی امنیت و ژئوپلتیک شیعه به خطر افتاده از این رو سرانجام زمینه‌سازان ظهور برای دفع خطر دشمن متجاوز که تا نزدیکی مرزهای ایران نیز پیشروی نظامی داشته وارد عراق خواهند شد و جنگ شدیدی رخ میدهد و لشکر نظامی ایران با همکاری محور مقاومت شیعی (به رهبری خراسانی و یمانی) دشمن متجاوز را در عراق شکست خواهد داد   👈🏻بنابراین حکومت ضعیف شیعی در عراق که در برابر تهاجم نظامی تاب مقاومت نداشته و شهرهای شیعی عراق صحنه تاخت‌وتاز لشکر سفیانی موردحمایت غربی‌ها قرار خواهد گرفت اما بعد از حمله لشکر متخاصم خارجی به عراق توسط لشکر سفیانی که موردحمایت مثلث «روم، یهود و خاندان آل فلان حاکم بر عربستان» است و قتل و کشتار شیعیان در نجف و کوفه آنگاه لشکر نظامی یمانی و خراسانی در هدفی مشترک همزمان با سفیانی نیز به سمت کوفه پیشروی می‏کنند 🔹 آنگاه یمانی و خراسانی با سفیانی که مشغول قتل و کشتار شیعیان است درگیر جنگ خواهند شد و شکست را بر نماینده مثلث «غربی، عبری، عربی» تحمیل خواهند کرد   ✔️لازم به ذکر است لشکر سفیانی به عنوان دشمن اصلی امام عصرعج نماینده رومی‌ها و غربی‌ها (السُّفْيَانِيُّ مِنْ بِلَادِ الرُّومِ فِی عُنُقِهِ صَلِيبٌ) و حامی رژیم اسرائیل (إِنْ عُدْتُمْ الیهود بِالسُّفْيَانِيِّ عُدْنَا بِالْقَائِمِ) و نیز هم‌پیمان حاکمان مکه و مدینه در عربستان (آلِ بَنِي فُلَان‏) در جبهه مقابل ایرانیان زمینه‌ساز و محور مقاومت شیعی قرار دارد ╭─┅─═ঊ کانال نقد احمد بصری مدعی دروغین یمانی درایتا 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/127598672C953624ae43 کانال تلگرامی پاسخ به شبهات و الزامات احمد اسماعیل همبوشی دجال بصره 👹 مدعی دروغین احمد الحسن (الیمانی)👇🏻 *👇🏻هادم السقیفه🔨* *📲+989166321446* *📲+989397797130* *👇🏻🥀فدڪ فاطمہ🥀* *📲+989392946509* *👇🏻🤺کرار🤺* *📲+989917237869* *👇🏻دوحہ الهاشمیہ🏴🤺* *📲+989391863664* https://t.me/TheVisualantshristclaimsYamani ╰─┅─═ঊ *📓منبع:* *[47] . (نعمانی، الغیبۀ، ص 280.)* *[48] . (مفید، الإرشاد، ج 2، ص 380. طوسی، الغیبۀ، ص 486.)* *[49] . (طوسی، الغیبۀ، ص 450. حر عاملی، إثبات‏ الهداۀ، ج 5، ص 358)* *[50] . (مفید، الإرشاد، ج 2، ص 378)* *[51] . (نعمانی، الغیبۀ، ص 302.) (مرتضی عاملی، مختصر مفید، ج 10، ص 33.)* *[52] . (طوسی، الغیبۀ، ص 440.)‏* *[53] . (نعمانی، الغیبۀ، ص 280)* *[54] (متقی هندی،‏ كنزالعمّال، ج 14، ص 588)* *[55] . (نعمانی، الغیبۀ، ص 280.)‏* *[56] .(حلی، مختصر البصائر، ص 470. مجلسی، بحارالأنوار، ج 53، ص 83.) (نیلی نجفی، سرور أهل الإیمان‏، ص 52-53. مجلسی، بحارالأنوار، ج 52، ص 273-274.)* *[57] . عیاشی، التفسیر، ج 1 ص 64 سیوطی، العرف الوردی، ص 120-121 (متقی هندی،‏ كنزالعمّال، ج 14، ص 588.) (متقی هندی،‏ كنزالعمّال، ج 14، ص 590.)؛ (دانی، السن الواردۀ فی الفتن، ص 268.)؛ (طبرسی، مجمع البیان، ج 8، ص 322. مجلسی، بحارالأنوار، ج 52، ص 186.)* *[58] . (نعمانی، الغیبۀ، ص 280.)* *[59] .  (نیلی نجفی، سرور أهل الإیمان‏، ص 43. مجلسی، بحارالأنوار، ج 52، ص 271.)* *[60] . (طوسی، الغیبۀ، ص 464.)؛  (عیاشی، التفسیر، ج 1، ص 64 و 245. مجلسی، بحارالأنوار، ج 52، ص 222 و 238.)؛ (نعمانی، الغیبة، ص280)* *[61] .(نیلی نجفی، سرور أهل الإیمان‏، ص 53-54. مجلسی، بحارالأنوار، ج 52، ص 273-274. و مشابه آن: حلی، مختصر البصائر، ص 471. مجلسی، بحارالأنوار، ج 53، ص 83-84.)* *[62] . (نعمانی، الغیبۀ، ص 255. طوسی، الغیبة، ص446.)* *[63] .(حلی، مختصر البصائر، ص 470. مجلسی، بحارالأنوار، ج 53، ص 83.) (نیلی نجفی، سرور أهل الإیمان‏، ص 52-53. مجلسی، بحارالأنوار، ج 52، ص 273-274.)* *[64] . (طوسی، الغیبۀ،ص450)* *[65](متقی هندی،‏ كنزالعمّال، ج 14، ص 588.)* *[66] . (عیاشی، التفسیر، ج 1 ص 64.)} (سیوطی، العرف الوردی، ص 120-121.)؛ (متقی هندی،‏ كنزالعمّال، ج 14، ص 588.)؛ (متقی هندی
،‏ كنزالعمّال، ج 14، ص 590.)؛(دانی، السن الواردۀ فی الفتن، ص 268.)؛ (طبرسی، مجمع البیان، ج 8، ص 322. مجلسی، بحارالأنوار، ج 52، ص 186.)* *[67] . (طوسی، الغیبۀ، ص 463.) (نعمانی، الغیبۀ، ص 300.)* *[68] .طوسی‏، الغیبۀ، ص 463* *[69] . إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا سوره اسراء* *70] . کلینی، الکافی*
💢 *مارقة الشام و اخوان الترک* 🔹قسمت هفتم🔹 🔷البته قبل از به قدرت رسیدن نماینده غربی‌ها (سفیانی) بر حکومت سوریه و قبل از حمله نماینده غربی‌ها به عراق منطقه شاهد اقدامات تخریبی گروه‌های تکفیری « پرچم‌های سیاه» و همچنین تحرکات «مارقة الشام»(جدایی‌طلبان منطقه شام) و متعاقب آن حمله «اخوان الترک» به شرق سوریه است که فضای پُرالتهاب غرب آسیا را طوفانی ترسیم میکند   🔹 *اهل‌سنت تکفیری در عراق و سوریه*   توضیح اینکه : در کتب معتبر آینده پژوهی مهدوی از وجود «اهل‌سنت تکفیری» در منطقه شام قبل ظهور به رهبری شخصی سنگدل و از خاندانى بى‏اصل و نسب كه نیروهای تحت امر او داراى موهاى بلند و لباس سياه و صاحبان پرچمهاى سياه هستند سخن به میان آمده است که هر شخصی با ايشان دشمنى ورزد بی قانون و بی ملاحظه به ویژه اعراب ساکن مناطق فرات را در شهرهای خودشان به قتل میرساند : *عَبْداً عَنِيفاً خَامِلًا أَصْلُه ‏أَصْحَابُهُ الطَّوِيلَةُ شُعُورُهُمْ أَصْحَابُ السِّبَالِ سُودٌ ثِيَابُهُمْ أَصْحَابُ رَايَاتٍ سُودٍ وَيْلٌ لِمَنْ نَاوَاهُمْ يَقْتُلُونَهُمْ هَرْجاً وَ اللَّهِ لَكَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَيْهِمْ وَ إِلَى أَفْعَالِهِمْ وَ مَا يَلْقَى الْفُجَّارُ مِنْهُمْ وَ الْأَعْرَابُ الْجُفَاةُ يُسَلِّطُهُمُ اللَّهُ عَلَيْهِمْ بِلَا رَحْمَةٍ فَيَقْتُلُونَهُمْ هَرْجاً عَلَى مَدِينَتِهِمْ بِشَاطِئِ الْفُرَاتِ الْبَرِّيَّةِ وَ الْبَحْرِيَّة* البته قبل از حمله لشکر نظامی سفیانی مورد حمایت غربی‌ها به عراق مطالبه تجزیه‌طلبانه در جغرافیای کشورهای «هلال شیعی» نیز وارد فاز جدی شده است که داعیه «مارقۀ الشام» شاهدی بر این امر خواهد بود   در واقع نقشه محور «غربی، عبری، عربی» چنین است: با قطع محور مواصلاتی زمینه‌سازان ظهور از «کربلا تا قدس» از حرکت جبهه حق برای آزادی فلسطین ممانعت شود زیرا در اینصورت مرزهای غرب عراق و شرق سوریه کاملا در اختیار دشمنان قرار خواهد گرفت ╭─┅─═ঊ کانال نقد احمد بصری مدعی دروغین یمانی درایتا 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/127598672C953624ae43 کانال تلگرامی پاسخ به شبهات و الزامات احمد اسماعیل همبوشی دجال بصره 👹 مدعی دروغین احمد الحسن (الیمانی)👇🏻 *👇🏻هادم السقیفه🔨* *📲+989166321446* *📲+989397797130* *👇🏻🥀فدڪ فاطمہ🥀* *📲+989392946509* *👇🏻🤺کرار🤺* *📲+989917237869* *👇🏻دوحہ الهاشمیہ🏴🤺* *📲+989391863664* https://t.me/TheVisualantshristclaimsYamani ╰─┅─═ঊ
💢 *نقشه آمریکا برای قطع محور مواصلاتی مقاومت شیعی* 🔹قسمت هشتم🔹 👈🏻اما جدایی‌طلبان (مارقة الشام) با حمله نظامی گسترده «اخوان الترک» به شرق سوریه مواجه خواهند شد : 🔹سَیقْبِلُ إِخْوَانُ التُّرْكِ حَتَّى ینْزِلُوا الْجَزِیرَة 👈🏻آن‌چه نیاز به توضیح است، تفسیر کلمه *"ارض الجزیرة"* است هرگاه «جزیرة» بدون اضافه شدن واژه عرب استعمال شود مراد مناطق مابین دجله و فرات می‏باشد : الجزیرة : و هی التی بین دجلة و الفرات 👈🏻و بدون ذکر قرینه هیچ اشاره‌ای به جزیرة العرب ندارد : *إذا أطلقت الجَزِیرَةُ فی الحدیث و لم تضف إلى العرب فإنّما یراد بها ما بین دجلة و الفرات* ✔️در کتب تاریخی و حدیثی نیز مناطق غرب عراق و شرق سوریه بین دجله و فرات را جزیرة گویند : *بَعَثَ عَلِیّ الْأَشْتَرَ عَلَى الْمَوْصِلِ وَ سِنْجَارَ وَ مَا غَلَبَ عَلَیهِ مِنْ تِلْكَ الْأَرَضِینَ مِنْ أَرْضِ الْجَزِیرَةِ وَ بَعَثَ مُعَاوِیةُ بْنُ أَبِی سُفْیانَ الضَّحَّاكَ بْنَ قَیسٍ عَلَى مَا فِی سُلْطَانِهِ مِنْ أَرْضِ الْجَزِیرَةِ وَ كَانَ فِی یدَیهِ حَرَّانُ وَ الرَّقَّةُ وَ الرُّهَا وَ قَرْقِیسِیا* 🔹ارض جزیرة همان‌طور که از کتب جغرافیا، تاریخ و لغت نیز مستفاد است به مناطق مابین دجله در عراق و فرات در سوریه اطلاق می‏شود 👈🏻از اینرو جزیرة الشام مناطق شرق سوریه اعم ازالحسكة،الرقة و دیرالزور گفته میشود ✔️حال اگر ایده «اقلیم سنی» در مناطق سنی‌نشین موصل و تکریت عراق  و آرزوی مارقۀ الشام (کُردهای سوریه) تقویت شود دومینوی تجزیه کشورهای منطقه وارد مرحله خطرناک شده و به تبع آن سپس ایران در خطر تجزیه قرار میگیرد 👈🏻خواب آشفته‌ای که دشمنان قبل ظهور در تلاش برای تحقق آن در بخش‌هایی از مناطق سنی‌نشین عراق (فتنه عوف سلمی) و کُردنشین سوریه (مارقۀ الشام) هستند 🔹اما آروزی «مارقة الشام» محقق نخواهد شد و «اخوان الترک» به مناطق شمال شرقی سوریه حمله نظامی خواهند کرد و البته «اقلیم سنی» نیز در حد هدف غربی‌ها (آمریکا) و اسرائیل عقیم میماند اما تحت اختیارخارج شدن موصل،تکریت و برخی شهرهای سنی عراق در اثر بروز فتنه در عراق در واقع تلاشی است برای قطع مسیر مواصلاتی مقاومت شیعی در جغرافیای ظهور از «کربلا تا قدس» *📓منابع :* *[76]. فیومی، المصباح المنیر، ج2، ص596* *[77]. طریحی، مجمع ‏البحرین، ج4، ص359* *[78]. حموی، معجم البلدان، ج2، ص134* *[79]. ابن اثیر، النهایة فی غریب الحدیث و الأثر، ج1، ص268؛ ابن منظور، لسان العرب، ج4، ص134* *[80]. ابن مزاحم، وقعة صفین، ص12* *[81]. کورانی، المعجم الموضوعی لإحادیث الإمام المهدی، ص453* *[82] . خُرُوجُ عَوْفٌ السُّلَمِی بِأَرْضِ الْجَزِیرَةِ وَ یكُونُ مَأْوَاهُ تِكْرِیت (طوسی، الغیبۀ، ص 444)* *[83] . مَارِقَةٌ تَمْرُقُ مِنْ نَاحِیةِ التُّرْك (نعمانی، الغیبۀ، ص280)* ╭─┅─═ঊ کانال نقد احمد بصری مدعی دروغین یمانی درایتا 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/127598672C953624ae43 کانال تلگرامی پاسخ به شبهات و الزامات احمد اسماعیل همبوشی دجال بصره 👹 مدعی دروغین احمد الحسن (الیمانی)👇🏻 *👇🏻هادم السقیفه🔨* *📲+989166321446* *📲+989397797130* *👇🏻🥀فدڪ فاطمہ🥀* *📲+989392946509* *👇🏻🤺کرار🤺* *📲+989917237869* *👇🏻دوحہ الهاشمیہ🏴🤺* *📲+989391863664* https://t.me/TheVisualantshristclaimsYamani ╰─┅─═ঊ
🌺بسم الله الرحمن الرحیم🌺 یک خوب از مهدوی براتون سراغ داریم از حوادث آینده تا تحلیل های مهدوی و کارشناسان مهدویت کشور 🛑فقط کافیه انگشت مبارکتون بزنید روی لینک و از و های ارزشیش فیظ ببرید 🤩🤝👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1130823804Cad1edf9a2c عجل لولیک الفرج