eitaa logo
حوزه علمیه آیت‌الله حق‌شناس(ره)
3.7هزار دنبال‌کننده
24.5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
601 فایل
تنها کانال رسمی حوزه علمیه آیت‌الله حق‌شناس(ره)[فیلسوف‌الدوله-امین‌الدوله]
مشاهده در ایتا
دانلود
باز نشر بمناسبت سالروز عزل اقای منتظری
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 دسترسی به مجموعه کامل شماره های منتشر شده از طریق لینک زیر: https://drive.google.com/drive/folders/1-14jpL0GJpomy84QCZC3zp37TNv54ThG 📒📕📗📘📙📕📗📘 🔰حوزه علمیه آیت‌الله حق‌شناس (ره) (امین الدوله_فیلسوف الدوله) 🔰@hhaghshena
🌕 احکام روزه ۵ 🌺 نماز مسافر 🍀 مسافرى كه بايد نمازهاى چهار ركعتى را در سفر دو ركعت بخواند، نبايد روزه بگيرد، و روزه حرام است. 🌱 عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه‌السّلام) قَالَ: سَمَّى رَسُولُ الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) قَوْماً صَامُوا حِينَ أَفْطَرَ وَ قَصَّرَ عُصَاةً؛ وَ قَالَ: هُمُ الْعُصَاةُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ، وَ إِنَّا لَنَعْرِفُ أَبْنَاءَهُمْ وَ أَبْنَاءَ أَبْنَائِهِمْ إِلَى يَوْمِنَا هَذَا. (الكافي) 🍀 ملاک تمام و شکسته خواندن نماز، همان لحظه ای است که می خواهد نماز بخواند، نه زمانی که اذان گفته می شود، یا نماز قضاء می شود، (نه اول و نه آخر وقت)؛ لذا اگر در زمانی که می‌خواهد نماز بخواند مسافر است نماز را باید شکسته بخواند، و اگر در وطن یا مانند آن است باید تمام بخواند. بله؛ اگر نماز قضاء شد، ملاکِ کیفیتِ قضاء (تمام یا قصر)، آخر وقت است. 🌱 مثلاً اگر اذان ظهر در تهران ساعت ۱۳، و اذان مغرب ساعت ۲۰ است، و شخصی می‌خواهد از تهران (وطن) به قم مسافرت کند، اگر ساعت ۱۴ می خواهد در تهران نماز بخواند، باید نماز را تمام بخواند، و اگر ساعت ۱۶ در مسیر (بعد از حدّ ترخّص) یا در قم می‌خواهد نماز را بخواند باید قصر بخواند، و اگر ساعت ۱۹ به تهران بازگشت، و آن‌گاه خواست نماز را بخواند، باید نماز را تمام بخواند. و اگر نمازش قضاء شد، ملاک آخر وقت است، اگر آخر وقت در وطن بوده، تمام قضاء نماید، و اگر در سفر بوده، قصر قضاء کند. 🍀 اما ملاک در روزه؛ لحظه زوال آفتاب و اذان ظهر است؛ که اگر مسافر است روزه صحیح نیست، و اگر در وطن یا مانند آن است باید روزه بگیرد. ✅ در جلسه بعد إن شاء الله اختلافات روزه مسافر بیان می شود. 🖋حجت الاسلام و المسلمین استاد اصغری مبتنی بر "رساله نماز و روزه" رهبر معظّم انقلاب (دام ظلّه العالی)
🌙 ماه بندگی؛ ۵ 🌺 مراتب روزه؛ من جهة "قصد الصیام" 🍀 روزه تقسیمات متعددی دارد: ۱. من جهة ما یُصام عنه (از چه چیزی امساک می شود) ۲. من جهة قصد الصیام (به چه نیتی روزه گرفته می شود) ۳. من جهة طعامهم و شرابهم ۳. من جهة نیات الإفطار و السحور 🌺 من جهة "قصد الصیام" 🌿 به چه نیتی روزه گرفته می شود: ۱. قصد صحیحی ندارند که در عدم بطلان عملشان کافی باشد، بلکه برای غیر خدا روزه می گیرند؛ از ترس مردم، و جلب نفع، یا به خاطر مجرّد عادت معمول بین مسلمین. ۲. آمیخته است به خوف از عقاب الهی، و رجاء به ثواب الهی ۳. ممحّض است قصدشان به خاطر خوف از عقاب الهی یا رجاء به ثواب الهی ۴. علاوه بر مورد قبل، قصد مقرّبیة الی الله را نیز دارند که موجبات رضایت را فراهم کنند. ۵. قصدشان ممحّض در قرب و رضای الهی است. 
🔶 تغذیه روزه داران۱🔶 🔶 برگرفته از بخش مراقبات ماه مبارک رمضان کتاب المراقبات میزا جواد آقای ملکی تبریزی «ره»🔶 🔶 معاونت تهذیب حوزه علمیه آیت الله حق شناس«ره» (امین الدوله_فیلسوف الدوله)🔶 🆔 @hhaghshenas
🔶 سخن بزرگان پیرامون ماه مبارک رمضان🔶 🔷 رهبر معظم انقلاب مدظله العالی 🔷 🔶 معاونت تهذیب حوزه علمیه آیت الله حق شناس ره (امین الدوله_فیلسوف الدوله)🔶 🆔 @hhaghshenas
📖 شناسنامه نشریات حوزه علمیه آیت الله حق شناس (ره) 🔸نام: تبیین امین 🔹نوع فعالیت : هفته نامه 🔸موضوع: سیاسی ، اجتماعی 📆 سال تأسيس: ۱۴۰۱ ❇️کاری از حوزه علمیه آیت الله حق شناس (ره) امین الدوله_فیلسوف الدوله @hhaghshenas
🌷پیشنهاد مطالعه و تورق 📌 نشریه وزین تبیین امین 🔸روی نام نشریه کلیک کنید https://eitaa.com/hhaghshenas
هدایت شده از میرهاشم حسینی
🔰 | شب چهارم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ / ۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ امیرالمومنین چشم درد داشتند؛ رسول الله در رابطه با عذاب کفار در قیامت به حضرت، فرمایشی کردند که از بیان شدت این عذاب، امیرالمومنین درد چشم را فراموش کردند، از جا بلند شدند و پرسیدند: ایا مسلمانان نیز این عذاب را دارند؟ ❗️نکته: * کافر فقهی: شهادتین را نمی‌گوید و منکر ضروريات است * کافر کلامی: عالما و عامدا حق را بپوشاند ✅جواب رسول الله به أميرالمؤمنين: سه دسته از مسلمانان نیز مانند آن کفار عذاب می شوند: 1⃣ حاکم ستمگر 2⃣ کسی که مال یتیم را می خورد 3⃣کسی که شهادت دروغ می‌دهد این ها از رحمت خدا به دور اند و دچار عذاب می شوند ❓چه اموری باعث شامل شدن رحمت الهی می شود؟ ✅ چند مورد که در روایات آمده را اشاره می کنیم: 🔷 رَحِمَ اَللَّهُ اِمْرَءً عَرَفَ قَدْرَهُ :با معرفت بودن 🔷 رَحِمَ اَللَّهُ اِمْرَءً تَفَكَّرَ فَاعْتَبَرَ وَ أَبْصَرَ : أهل فکر بودن ❗️حاج آقا حق شناس می فرمودند: هر خواب و مکاشفه ای، نباید با آیه و روایت و عقل مخالفت داشته باشد، اگر مخالف بود، صحیح نیست حتی استخاره ❗️هر موقع شیعه سراغ این امور رفت و از نقل و عقل فاصله گرفت فرقه ها. و عرفان های کاذب ایجاد شد 🔷 رَحِمَ اَللَّهُ اِمْرَءً اِتَّعَظَ: پای درس موعظه بودن رحمت خدا را جلب می‌کند 🔷 رَحِمَ اَللَّهُ اِمْرَءً جَعَلَ اَلصَّبْرَ مَطِيَّةَ حَيَاتِهِ: انسان بايد أهل صبر باشد اگر عجول باشد و بخواهد فورا نتیجه بگیرد، فورا ثروتمند شود یا.... اشتباه است ❗️از مهمترین برکات ماه مبارک تمرین صبر است معمول انسان های موفق صبور اند 🔷 مَنْ لاَ يَرْحَمْ لاَ يُرْحَمْ: رحم به مردم این جهان جهان فروپاشی اخلاق است شیطان به اسم زن زندگی آزادی چه بلایی بر سر زن و زندگی می آورد 🔷 رَحِمَ اَللَّهُ مَنْ أَحْيَا أَمْرَنَا: زنده کردن دستورات أهل بیت، یاد أهل بیت باعث نزول رحمت است. 🔷 رَحِمَ اَللَّهُ اِمْرَءً تَوَرَّعَ عَنِ اَلْمَحَارِمِ: دوری کردن از حرام، به سمت حرام نرفتن بلکه به فکر گناه نبودن باعث شامل شدن رحمت است. ---------- 📬 تنها کانال رسمی استاد میرهاشم حسینی https://eitaa.com/joinchat/188809216Cd6eff9e6f5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تبیین امین33.pdf
4.31M
❁﷽❁ 💠 هفته نامه 🔰شماره سی و سوم 📚 با موضوع: نگاهی بر سال ۱۴۰۱ 🔶کاری از هیئت نخبگان سیاسی🔶 طلاب سیکل و دیپلم سطح ۱ 🔰حوزه‌ علمیه آیت الله حق‌شناس«ره‌»‌ (امین‌الدوله_فیلسوف الدوله) 🔺 فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی 🔹 شهدای ۱۴۰۱ 🔸پیشرفت های فرهنگی 🔹توفیقات دولت مردمی 🔸زن،زندگی آزادی 🔻 آخرش خوش بود... مطالعه نسخه pdf: https://eitaa.com/hhaghshenas/9471 📆 هفته اول ماه رمضان سال ۱۴۴۴ 📆 هفته اول فروردین ماه سال ۱۴۰۲ 🌐@hhaghshenas
❁﷽❁ 💠 هفته نامه 🔰شماره سی و سوم 📚 با موضوع: نگاهی بر سال ۱۴۰۱ 🔶کاری از هیئت نخبگان سیاسی🔶 طلاب سیکل و دیپلم سطح ۱ 🔰حوزه‌ علمیه آیت الله حق‌شناس«ره‌»‌ (امین‌الدوله_فیلسوف الدوله) 🔺 فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی 🔹 شهدای ۱۴۰۱ 🔸پیشرفت های فرهنگی 🔹توفیقات دولت مردمی 🔸زن،زندگی آزادی 🔻 آخرش خوش بود... مطالعه نسخه pdf: https://eitaa.com/hhaghshenas/9471 📆 هفته اول ماه رمضان سال ۱۴۴۴ 📆 هفته اول فروردین ماه سال ۱۴۰۲ 🌐@hhaghshenas