eitaa logo
حوزه علمیه آیت‌الله حق‌شناس(ره)
3.7هزار دنبال‌کننده
24.5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
601 فایل
تنها کانال رسمی حوزه علمیه آیت‌الله حق‌شناس(ره)[فیلسوف‌الدوله-امین‌الدوله]
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 حضور مردمی در روز قدس 🔸 رهبر انقلاب: ما در جمهوری اسلامی مسئله‌ی فلسطین برایمان یک مسئله‌ی تاکتیکی یا یک‌ استراتژیک نیست، مسئله‌ی عقیده و دل و ایمان است. در روز قدس و در جمعه‌ی آخر ماه‌رمضانِ هرسال، که امام آن را به عنوان روز قدس معین کردند، مردم در همه‌ی شهرهای کشور، می‌آیند در خیابانها؛ هوا گرم باشد، هوا سرد باشد؛ و حضور و انگیزه‌ی خودشان را نشان میدهند. ⭐️ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از میرهاشم حسینی
💠 محفل انس با قرآن و عترت ❇️ شب‌های ماه مبارک رمضان 🔰باسخنرانی استاد میرهاشم حسینی زمان: از پنجشنبه ۳ فروردین ماه ۱۴۰۲ / ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰ 🕌 مکان: حوزه علمیه آیت الله مجتهدی(ره) ◀️ جلسه مشترک دو حوزه علمیه آیت‌الله‌مجتهدی(ره) و آیت‌الله‌حق‌شناس(ره) 🔴 مجلس برای خواهران هم برقرار میباشد. 🌐 پخش زنده از صفحه آپارات و تکیه به نشانیMirhashem_ir ---------- 📬 تنها کانال رسمی استاد میرهاشم حسینی https://eitaa.com/joinchat/188809216Cd6eff9e6f5
📌مناجات شب های ماه مبارک 🕑از ساعت ۲ تا ۴ بامداد 🕌مسجد امین‌الدوله https://eitaa.com/hhaghshenas
هدایت شده از میرهاشم حسینی
25.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 احکام روزه داری (بخش سوم) 🔰محفل انس با قرآن و عترت 🔰حجت الاسلام والمسلمین حامد اصغری 🔴دریافت فایل با کیفیت بالا https://aparat.com/v/EyoMx ---------- 📬 تنها کانال رسمی استاد میرهاشم حسینی https://eitaa.com/Mirhashem_ir
احکام روزه ۲۴ 🌺 مستحبات افطار 1⃣ دعا ◀️ دعای مستجاب 🍃 قَالَ الصادق (علیه‌السّلام)‏: يُسْتَجَابُ دُعَاءُ الصَّائِمِ عِنْدَ الْإِفْطَارِ. (من لا يحضره الفقيه؛ ج ‏۲؛ ص ۱۰۶) ◀️ آمرزش گناهان 🍃 عَنْ النبی (صلّی اللهُ علیه و آله)‏ قَالَ: مَا مِنْ عَبْدٍ يَصُومُ فَيَقُولُ عِنْدَ إِفْطَارِهِ: "يَا عَظِيمُ يَا عَظِيمُ، أَنْتَ إِلَهِي، لَا إِلَهَ لِي غَيْرُكَ، اغْفِرْ لِيَ الذَّنْبَ الْعَظِيمَ، إِنَّهُ لَا يَغْفِرُ الذَّنْبَ الْعَظِيمَ إِلَّا الْعَظِيمُ" إِلَّا خَرَجَ مِنْ ذُنُوبِهِ كَيَوْمَ وَلَدَتْهُ أُمُّهُ. (وسائل الشيعة؛ ج ‏۱۰؛ ص ۱۴۹) 2⃣ قرائت سوره قدر: مقام شهادت 🍃 وَ عَنْ مَوْلَانَا زَيْنِ الْعَابِدِينَ (عليه‌السّلام) أَنَّهُ قَالَ: مَنْ قَرَأَ "إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ" عِنْدَ فُطُورِهِ وَ عِنْدَ سُحُورِهِ، كَانَ فِيمَا بَيْنَهُمَا كَالْمُتَشَحِّطِ بِدَمِهِ فِي سَبِيلِ اللهِ. (وسائل الشيعة؛ ج ‏۱۰؛ ص ۱۴۹) 3⃣ نماز 🍃 عَنِ الْحَلَبِيِّ عَنْ أَبِي‏ عَبْدِ اللهِ (عليه‌السّلام):‏ أَنَّهُ سُئِلَ عَنِ الْإِفْطَارِ، أَ قَبْلَ الصَّلَاةِ أَوْ بَعْدَهَا؟ قَالَ: فَقَالَ: إِنْ كَانَ مَعَهُ قَوْمٌ يَخْشَى أَنْ يَحْبِسَهُمْ عَنْ عَشَائِهِمْ فَلْيُفْطِرْ مَعَهُمْ، وَ إِنْ كَانَ غَيْرُ ذَلِكَ فَلْيُصَلِّ، ثُمَّ لْيُفْطِرْ. (وسائل الشيعة) 🍃 عَنْ زُرَارَةَ وَ فُضَيْلٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام):‏ فِي رَمَضَانَ تُصَلِّي ثُمَّ تُفْطِرُ، إِلَّا أَنْ تَكُونَ مَعَ قَوْمٍ يَنْتَظِرُونَ الْإِفْطَارَ؛ فَإِنْ كُنْتَ تُفْطِرُ مَعَهُمْ فَلَا تُخَالِفْ عَلَيْهِمْ، وَ أَفْطِرْ، ثُمَّ صَلِّ؛ وَ إِلَّا فَابْدَأْ بِالصَّلَاةِ. قُلْتُ: وَ لِمَ ذَلِكَ؟ قَالَ: لِأَنَّهُ قَدْ حَضَرَكَ فَرْضَانِ الْإِفْطَارُ وَ الصَّلَاةُ؛ فَابْدَأْ بِأَفْضَلِهِمَا، وَ أَفْضَلُهُمَا الصَّلَاةُ، ثُمَّ قَالَ: تُصَلِّي‏ وَ أَنْتَ صَائِمٌ، فَتُكْتَبُ صَلَاتُكَ تِلْكَ، فَتَخْتِمُ بِالصَّوْمِ أَحَبُّ إِلَيَّ. (وسائل الشيعة؛ ج ‏۱۰) 🌱 مستحب است روزه دار نماز مغرب و عشاء را پيش از افطار كردن بخواند. ولى اگر كسى منتظر اوست، يا ميل زيادى به غذا دارد كه نمى‌تواند با حضور قلب نماز بخواند، بهتر است اول افطار كند؛ ولى به قدرى كه ممكن است نماز را در وقت فضيلت آن به جا آورد. 🖋حجت الاسلام و المسلمین استاد اصغری مبتنی بر "رساله نماز و روزه" رهبر معظّم انقلاب (دام ظلّه العالی)
🌙 ماه بندگی؛ ۲۴ 🌺 معرفت امیرالمؤمنين (صلواتُ اللهِ عليه) 🌿 توصیف امیرالمؤمنين (علیه‌السّلام) در بیان امام صادق (عليه‌السّلام)؛ بخش دوم 🌴 ادامه بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه‌الله)، در توضیح فرمایش امام صادق (عليه‌السّلام): ۱. اجتناب از حرام (مال و دستاورد حرام) ۲. انتخاب سخت ترین امر در دین ۳. پیش قدم در امر خیر؛ سابقون في الخیرات 4⃣ تنها جایگزین برای وظایف پیامبر 🍃 «وَ مَا أَطَاقَ عَمَلَ رَسُولِ اللهِ (صلّی‌ اللهُ ‌علیه ‌و آله) مِنْ‏ هَذِهِ الْأُمَّةِ غَيْرُه» 🌱 هیچ کس از این امّت طاقت این را نداشت که مثل پیامبر عمل کند، مگر او. او بود که مثل پیامبر در همه جا می‌رفت. هیچ‌کس دیگر نمی‌توانست به دنبال پیامبر و پا جای پای آن حضرت حرکت کند. 5⃣ مؤمن کامل؛ همیشه بین خوف و رجاء 🍃 «وَ إِنْ كَانَ لَيَعْمَلُ عَمَلَ رَجُلٍ كَانَ وَجْهُهُ بَيْنَ الْجَنَّةِ وَ النَّار؛ِ يَرْجُو ثَوَابَ هَذِهِ وَ يَخَافُ عِقَابَ هَذِه» 🌱 با همه این کارهای بزرگ و خداپسند و مؤمنانه، رفتار او، رفتار یک انسان بین خوف و رجا بود؛ از خدا ترسناک بود، کأنّه او را بین بهشت و جهنّم قرار داده‌اند؛ در یک طرف بهشت را می‌بیند، در یک طرف جهنّم را می‌بیند. خلاصه این جمله این است که به این همه مجاهدت، به این همه انفاق، به این همه عبادت، مغرور نمی‌شد. ما حالا دو رکعت نافله و چند جمله دعا که بخوانیم -و اگر دو قطره اشک بریزیم- فوراً مغرور می‌شویم که بله دیگر: «این منم طاووس علیّین شده»! اما امیرالمؤمنین با این انبوه عمل صالح، مغرور نمی‌شد. 🌱 البته این‌که چرا شخصی مثل امیرالمؤمنین، شخصی مثل پیامبر، شخصی مثل امام سجّاد -که خدا اصلاً بهشت را برای خاطر این‌طور انسان ها آفریده- باز از آتش جهنّم می‌ترسند و به خدا پناه می‌برند، این خودش بحث جداگانه‌ای دارد. ما کوچکیم؛ دید ما قاصر است؛ ما نزدیک بین هستیم؛ ما عظمت الهی را نمی‌فهمیم؛ ما مثل بچه کوچک و غیرممیّزی هستیم که در مقابل یک شخص عظیمِ علمی بازی می‌کند؛ می‌آید و می‌رود و اصلاً عین خیالش هم نیست؛ چون نمی‌شناسد که این شخص کیست؛ اما شما که پدر او هستید و عقلتان صد برابر اوست، در مقابل آن شخصیت خضوع می‌کنید. ما در مقابل خدای متعال وضعیتمان این است. ما مثل بچه‌ها، مثل آدم‌های غافل، مثل آدم‌های پست، عظمت الهی را نمی‌فهمیم؛ اما آن کسانی که از مرحله علم، به مرحله ایمان رسیده‌اند؛ از مرحله ایمان، به مرحله شهود رسیده‌اند؛ از مرحله شهود، به مرحله فناءِ لله رسیده‌اند؛ آن‌ها هستند که عظمت الهی در چشم‌هایشان آن‌چنان جلوه می‌کند که هر عمل صالحی از آن ها سربزند، به‌نظرشان نمی‌آید؛ اصلاً می‌گویند ما کاری نکرده‌ایم. همیشه بدهکار ذات مقدس احدیّتند. 6⃣ آزاد کردن هزار برده با دسترنج خود 🍃 «وَ لَقَدْ أَعْتَقَ مِنْ مَالِهِ أَلْفَ مَمْلُوكٍ فِي طَلَبِ وَجْهِ اللهِ وَ النَّجَاةِ مِنَ النَّارِ مِمَّا كَدَّ بِيَدَيْهِ وَ رَشَحَ مِنْهُ جَبِينُهُ» 🌱 به تدریج، هزار غلام و کنیز را که از مال شخصی خود خریده بود، آزاد کرد؛ برای این که رضای خدا را جلب نماید و از آتش جهنّم خود را دور کند. این پول‌هایی که می‌داد، پول‌هایی نبود که مفت گیرش آمده باشد. امام صادق طبق این روایت می‌گوید: «ممّا کَدَّ بیدیه»؛ با کدّ یمین و عرق جبین و با کار سخت، پول به ‌دست آورده بود. چه در زمان پیامبر، چه در زمان فترت بیست و پنج سال، چه در زمان خلافت -که از بعضی از آثار فهمیده می‌شود که امیرالمؤمنین در زمان خلافت هم کار می‌کرد- آن حضرت کار می‌کرد؛ مزرعه آباد می‌نمود، قنات می‌کَند و پول در می‌آورد و این پول‌ها را در راه خدا انفاق می‌کرد. از جمله مرتّب برده می‌خرید و آزاد می‌کرد؛ هزار برده را این‌طور خرید و آزاد کرد. 7⃣ غذای ساده خانواده 🍃 «وَ إِنْ كَانَ لَيَقُوتُ أَهْلَهُ بِالزَّيْتِ وَ الْخَلِّ وَ الْعَجْوَةِ» 🌱 غذای معمولی خانه امیرالمؤمنین اين‌ها بود: زیتون، سرکه، خرمای متوسّط و یا پایین؛ که حالا مثلاً در عرف جامعه ما نان و ماست، یا نان و پنیر است. 8⃣ لباس ساده حضرت 🍃 «وَ مَا كَانَ لِبَاسُهُ إِلَّا الْكَرَابِيسَ، إِذَا فَضَلَ شَيْ‏ءٌ عَنْ يَدِهِ مِنْ كُمِّهِ دَعَا بِالْجَلَمِ‏ فَقَصَّه» 🌱 لباس معمولیش کرباس بود. اگر آستینش مقداری بلند بود، قیچی می‌خواست و آستین بلند را می‌برید؛ یعنی حتّی به زیادی آستین برای خودش راضی نمی‌شد. می‌گفت این زیادی است؛ این پارچه را در جایی مصرف کنند و به کاری بزنند! آن روز پارچه هم خیلی کم بود و مردم مشکلاتی در زمینه پوشش داشتند؛ این بود که یک تکّه پارچه کرباس هم می‌توانست به دردی بخورد.
25.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حضور حجت الاسلام والمسلمین زرین پر امام جماعت مسجد امین الدوله و مدیر حوزه علمیه آیت الله حق شناس(ره) 🖥 در برنامه تلویزیونی چشمه با موضوع:(مسجد امین الدوله ،مسجد شب زنده دارها) ماجرای ورود حاج آقا حق شناس(ره) به مسجد امین الدوله @hhaghshenas
37.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حضور حجت الاسلام والمسلمین زرین پر امام جماعت مسجد امین الدوله و مدیر حوزه علمیه آیت الله حق شناس(ره) 🖥 در برنامه تلویزیونی چشمه با موضوع:(مسجد امین الدوله ،مسجد شب زنده دارها) 🔺بخش اول : (سحر و مناجات های این مسجد باعث شد این مسجد معروف شود به مسجد شب زنده دارها) @hhaghshenas