eitaa logo
حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس (ره)
1.3هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
163 ویدیو
425 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🟢 لینک کلاس های برخط مدیران مقاطع: 🔴 طبق برنامه وارد لینک شوید... 🌹 سال سومی ها: 🔻لینک اتاق مقطع بزرگسالان سال سومی، حجت الاسلام و المسلمین تهرانی پویا 🔺 https://gharar.ir/r/708bf24e 🌹 سال دومی ها: 🔻لینک اتاق مقطع بزرگسالان سال دومی، حجت الاسلام و المسلمین مسجدی 🔺https://gharar.ir/r/750f09c5 🔻لینک اتاق مقطع ۴-۵-۶ ابتدایی سال دومی، حجت الاسلام و المسلمین لطیفیان 🔺https://gharar.ir/r/662a61e8 🔻لینک اتاق مقطع ۱-۲-۳ ابتدایی، جناب آقای عسگری 🔺 https://gharar.ir/r/3eed8e38 🌹 جدیدالورود: 🔻لینک اتاق مقطع بزرگسالان جدیدالورود، حجت الاسلام و المسلمین پاشائی 🔺https://gharar.ir/r/215dbfb1 🔻لینک اتاق مقطع طلاب دانشجویان جدیدالورود، حجت الاسلام و المسلمین پژمان 🔺https://gharar.ir/r/472c0700 🔻لینک اتاق مقطع متوسطه دوره اول جدیدالورود، حجت الاسلام و المسلمین تاجیک 🔺https://gharar.ir/r/6de87c30 🔻لینک اتاق مقطع متوسطه دوره دوم جدیدالورود، حجت الاسلام و المسلمین تاجیک 🔺https://gharar.ir/r/9f58e32a 🔻لینک اتاق مقطع ۴-۵-۶ ابتدایی سال دومی، حجت الاسلام و المسلمین لشگری 🔺https://gharar.ir/r/97bbe532 🔻لینک اتاق مقطع ۱-۲-۳ ابتدایی، جناب آقای کرمانیون 🔺https://gharar.ir/r/419947cb لینک اتاق کلاس اخلاق مقطع ابتدایی دانش پژوهان جدید الورود استاد حجت الاسلام والمسلمین زرین پر ساعت ۲.۴۵ الی ۳.۱۵ https://gharar.ir/r/61ae4e70 🌹 کودکان: 🔻لینک اتاق مقطع کودکان ۵ ساله، جناب آقای کانطوری 🔺https://gharar.ir/r/dcab4e1c 🔻لینک اتاق مقطع کودکان ۶ ساله، جناب آقای کانطوری 🔺https://gharar.ir/r/c6b73682
075 استقبال .mp3
6.33M
🔈 ره 📆 جلسه چهارم استقبال از نیمه شعبان 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
جلسه ۴. نماز، احکام اوقات نماز (مسأله ۲۲ تا ۴۰ رساله نماز و روزه). ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ .mp3
11.66M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه چهارم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi 👇👇👇👇👇👇👇👇
🌺 حدیث جلسه: "مضامین صحف ابراهيم" 📜 روایت ابتدای درس خارج مقام معظّم رهبری (حفظه الله) 🌕 قَالَ أَبُوذَرٍّ (رَضِيَ اَللهُ عَنْهُ): وَ دَخَلْتُ يَوْماً عَلَى رَسُولِ اَللهِ (صَلَّى اَللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) وَ هُوَ فِي اَلْمَسْجِدِ جَالِسٌ وَحْدَهُ، فَاغْتَنَمْتُ خَلْوَتَهُ... قَالَ: قُلْتُ يَا رَسُولَ اَلله؛ «فَمَا كَانَتْ صُحُفُ إِبْرَاهِيمَ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ)؟» قَالَ (صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ): «كَانَتْ أَمْثَالاً كُلُّهَا؛ أَيُّهَا اَلْمَلِكُ اَلْمُسَلَّطُ اَلْمُبْتَلَى إِنِّي لَمْ أَبْعَثْكَ لِتَجْتَمِعَ اَلدُّنْيَا بَعْضَهَا عَلَى بَعْضٍ، وَ لَكِنِّي بَعَثْتُكَ لِتَرُدَّ عَنِّي دَعْوَةَ اَلْمَظْلُومِ؛ فَإِنِّي لاَ أَرُدُّهَا، وَ إِنْ كَانَتْ مِنْ كَافِرٍ أَوْ فَاجِرٍ فُجُورُهُ عَلَى نَفْسِهِ.» 🖊 شرح حدیث: ✳️ در ادامه سؤالات، جناب ابوذر 🌱 از مضامين صحف ابراهيم (عليه‌السّلام) سؤال می‌كند: 🍃 حضرت (صلّی الله عليه‌وآله) می‌فرماید: صحف ابراهيم تعبيرات تمثيلی و مثال‌ها بود، نصايحی بود در لباس و شيوه مثال، از جمله آن‌ها اين بود: 🌱 ای ملک مسلّطی كه به امور مردم ابتلاء پيدا كردی! من تو را براى جمع كردن دنيا و گردآورى زخارف دنيا براى خودت بر نيانگيختم. چون همه حوادث عالم معلول اراده الهی است. همه انسان‌ها و همه ذرات عالم در هر جايى كه هستند خارج از اراده و قدرت الهى نيستند، لذا به فرمانروا خطاب مى‌شود: "تو كه در سلسله تقديرات الهى قرار گرفته، و به اين منصب نائل شدى، نبايد هدفت جمع مال باشد، وظيفه اصلى حاكمان اين است كه رفع ظلم كنند." ❌ اين ابتلاء همیشگى جوامع بشری است كه بعضى از مردم بر بعض ديگر طغيان می‌كنند، و ستم روا می‌دارند، تو بايد مانع اين بشوی. ❇️ از نگاه دين، رسالت حاكمان عبارت است از اقامه عدل، و رفع ظلم از مظلومين، اگرچه كافر يا فاجر باشد. 🌱 من دعاى او و تظلّم او را ردّ نخواهم كرد، و ترتيب اثر خواهم داد. فجور و گناه او مانع نمى‌شود از اين‌كه خداى متعال به او توجّهی نكند، هر چند او سزای فجور خود را خواهد ديد، لكن در تنظيم روابط انسان‌ها در اين عالم چون بايد عدل برقرار باشد، بنابراين اگر ظلمی انجام بگيرد حتّی نسبت به يک فاجر و كافر و او از خداى متعال شكوه‌ای بكند، شكوه او رد نخواهد شد. ✅ اينجا مخاطب مَلِك و پادشاه است، اما مراد فرمانرواست. ◀️ فرمانروای در هر حيطه‌ای، شما هم در محيط قضاوت تان، در محيط كارتان يک فرمانروا هستيد، اين معنا در مورد همه كسانى كه به نحوى مسئوليت دارند صادق است، كه بایستى در محيط كار و محيط عيش خودشان و زندگى خودشان نگذارند به كسى ستم شود، و بدانند كه نفرين و شكايت مظلوم پيش خداى متعال ردّ نخواهد شد. 📚 مكارم الأخلاق؛ صفحه ۴۷۲؛ حسن بن فضل طبرسی 📆 ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ (جلسه ۱۵۷ مکاسب محرّمه)
استاد دهبان.mp3
35.63M
🔈 استاد:حجت الاسلام عج 📆 جلسه چهارم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
استاد دهبان جلسه چهارم.mp3
25.29M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه چهارم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
جلسه 04. نگین آفرینش.mp3
4.84M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه چهارم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
جلسه 04.ساله حقوق.mp3
5.86M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه چهارم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
انقلابی تراز _صعود چهل ساله.m4a
40.46M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه چهارم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
روش شناسی فریب و مغالطه در سخن ۴.m4a
25.89M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه چهارم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
011211_001.MP3
8.16M
🔈 استاد:حجت الاسلام علیه السلام 📆 جلسه چهارم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
براهین اثبات خدا جلسه۴ برهان اجماع عام.mp3
7.26M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه چهارم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
جلسه چهارم تاریخ سیدالشهداء.m4a
31.6M
🔈 استاد:حجت الاسلام علیه السلام 📆 جلسه چهارم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
جلسه چهارم همنشین.mp3
16.82M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه چهارم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
سنت ابتلا جلسه چهارم.m4a
41.38M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه چهار 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
حدود عقل و جهل جلسه ۴.mp3
15.17M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه چهارم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
در جستجوی عرفان جلسه ۴.mp3
14.99M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه چهارم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
مبانی نظریه ولایت فقیه ج۴.mp3
15.28M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه چهارم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 https://eitaa.com/joinchat/3169452336C50941cbd69
روان شناسی عمومی ۱.mp3
24.83M
🔈 استاد:حجت الاسلام 📆 جلسه دوم 🔹حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره 🔹 @hhaghshenasmajazi
🌹احکام نماز : استاد اصغری ۱. حکم تکلیفی و وضعی را در مسأله ذیل مشخص نمایید. (مسأله ۲۴) کسی که به اندازۀ خواندن یک رکعت از نماز وقت دارد، باید نماز را به نیّت ادا بخواند، ولی نباید عمداً نماز را تا آن وقت به تأخیر بیندازد.) ۲. ترتیب بین نماز ظهر و عصر چه نوع شرطی است (واقعی، علمی، ذُکری)؟ تبیین نمایید.
🌹مبانی نظریه ولایت فقیه : استاد تاجیک ۱. نام و لقب فیلسوف شیعه که معتقد به حکومت فقیه بود چیست؟ ۲. چهار روش حکومت از منظر فیلسوف اهل تسنن را نام ببرید
🌹روش شناسی فریب و مغالطه در سخن: استاد عبادی ۱. فریب به وسیله تفصیل مرکب چگونه حاصل می شود؟ مثالی ذکر بفرمایید. ۲. فالگیر و پیشگوها عموما چگونه مخاطب خود را فریب می دهند؟ شیوه غالبی آنان را توضیح دهید.
🌹براهین اثبات خدا : استاد محمدی ۱.برهان اجماع عام را تقریر کنید. ۲.برهان اجماع عام شبیه کدام برهان در کلام اسلامی است؟