recording-20230929-202811.mp3
4.45M
🔈 استاد:حجت الاسلام #زرین_پر
#معراج_السعاده
📆 جلسه چهاردهم
🔹حوزه مجازی اخلاق
آیت الله حق شناس ره
🔹 @hhaghshenasmajazi
🛑 معراج السعاده
🔶 استاد: حجت الاسلام زرین پر
۱. تکبر چیست طرف افراط و تفریطش را توضیح دهید؟
۲. چند نشانه تکبر را بیان کنید؟
recording-20230929-200554.mp3
4.59M
🔈 استاد:حجت الاسلام #زرین_پر
#آداب_الصلوه
📆 جلسه دوازدهم
🔹حوزه مجازی اخلاق
آیت الله حق شناس ره
🔹 @hhaghshenasmajazi
🛑 آداب الصلاه
🔶 استاد: حجت الاسلام زرین پر
۱. چند حدیث در باب حضور قلب بیان کنید؟
۲. را تحصیل حضور قلب چیست؟
recording-20230929-212754.mp3
3.82M
🔈 استاد:حجت الاسلام #زرین_پر
#مواعظ_آیت_الله_حق_شناس_ره
📆 جلسه سیزدهم
🔹حوزه مجازی اخلاق
آیت الله حق شناس ره
🔹 @hhaghshenasmajazi
🛑 مواعظ آیت الله حق شناس ره
🔶 استاد: حجت الاسلام زرین پر
۱.مرحوم حاج آقا فرمودند انسان برای سیر و سلوک به دو چیز نیاز دارد آنها چیست؟
۲.حدیث امام زین العابدین علیه السلام در باب استاد رابیان کنید؟
بعصت خمینی _وزیرا من اهلی.m4a
31.16M
🔈 استاد:حجت الاسلام #تهرانی_پویا
#بعثت_خمینی
📆 جلسه چهارم
🔹حوزه مجازی اخلاق
آیت الله حق شناس ره
🔹 @hhaghshenasmajazi
🛑 بعثت خمینی ره
🔶 استاد: حجت الاسلام تهرانی پویا
۱.دعا رسول خدا چه بود ؟
۲.چرا باید گروه تواصی تشکیل دهیم؟
هدایت شده از حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس (ره)
🌷کلاس های حوزه مجازی اخلاق
📌خواهران و برادران
🔸به حول و قوه الهی برگزار می شود
https://eitaa.com/hhaghshenasmajazi
هدایت شده از حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس (ره)
هدایت شده از حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس (ره)
✅ برنامه کلاس های برخط حوزه مجازی برادران
❗️لینک کلاس های فضای قرار، ارسال خواهد شد.
🔹 صوت کلاس های آفلاین از ظهر به بعد بارگذاری خواهد شد.
🛑 دروس آفلاین حوزه مجازی اخلاق آیت الله حق شناس ره
جلسه 018. نگین آفرینش.mp3
5.36M
🔈 استاد:حجت الاسلام #نادرعلی
#نگین_آفرینش
📆 جلسه هجدهم
🔹حوزه مجازی اخلاق
آیت الله حق شناس ره
🔹 @hhaghshenasmajazi
جلسه 018. رساله حقوق.mp3
9.28M
🔈 استاد:حجت الاسلام #نادرعلی
#منشور_بندگی
📆 جلسه هجدهم
🔹حوزه مجازی اخلاق
آیت الله حق شناس ره
🔹 @hhaghshenasmajazi
جلسه ۱۸. نماز، واجبات نماز. ۶. سجود (مسأله ۲۵۱ تا ۲۶۳ رساله نماز و روزه). ۱۳ مهر ۱۴۰۲ .mp3
8.91M
🔈 استاد:حجت الاسلام #اصغری
#احکام_نماز
📆 جلسه هجدهم
🔹حوزه مجازی اخلاق
آیت الله حق شناس ره
🔹 @hhaghshenasmajazi
👇👇👇👇👇👇👇👇
🌺 حدیث جلسه ۱۸: "جایگاه قضای الهی"
📜 روایت ابتدای درس خارج مقام معظّم رهبری (حفظه الله)
🌕 [مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ اِبْنِ سِنَانٍ عَنْ صَالِحِ بْنِ عُقْبَةَ عَنْ عَبْدِالله بْنِ مُحَمَّدٍ اَلْجُعْفِيِّ] عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) قَالَ:
«أَحَقُّ خَلْقِ اللهِ أَنْ يُسَلِّمَ لِمَا قَضَى اَللهُ عَزَّ وَ جَلَّ مَنْ عَرَفَ اَلله عَزَّ وَ جَلَّ؛
وَ مَنْ رَضِيَ بِالْقَضَاءِ أَتَى عَلَيْهِ اَلْقَضَاءُ، وَ عَظَّمَ اَللهُ أَجْرَهُ؛
وَ مَنْ سَخِطَ اَلْقَضَاءَ مَضَى عَلَيْهِ اَلْقَضَاءُ، وَ أَحْبَطَ اَللهُ أَجْرَهُ».
🖊 شرح حدیث:
🍃 شايستهترين مردم براى اينكه تسليم قضاى الهى بشود، آن كسى است كه معرفت او به خدای متعال تامّ و تمام باشد،
آن كسی كه خدا را میشناسند، شايستهترين است براى اينكه خود را به خدا محوّل كند، تسليم قضاى الهى بشود.
🍃 وقتى شما خاطر جمعيد كه اين رانندهای كه پشت فرمان نشسته
اوّلاً: ماهر است،
ثانياً: دلسوز است،
ثالثاً: راه را بلد است،
ديگر خاطرتان جمع است.
اگر ديديد راست رفت، كج رفت، تند رفت، كُند رفت، مشكلى پيدا نمىكنید، نگران نمیشوید، تسليميد، چون میشناسید كه او مىداند، عالم است.
🌱 كسی كه خدا را بشناسد، حكمت الهى را، علم الهى را، بصيرت الهى را، قدرت الهى را، اگر اينها را انسان بداند، طبعاً به راحتى تسليم اراده الهى مىشود، پس نتيجهاش اين است كه آن كسى كه تسليم قضاى الهى نمىشود، او معرفتش كم است، نمیداند،
كسانى كه اضطراب دارند، دستپاچه مىشوند، در مقابل حوادث عالم خودشان را ملامت مىكنند، ديگران را ملامت مىكنند، جنجال راه مىاندازند، اينها كسانى هستند كه معرفتشان نسبت به ذات اقدس حق متعال، معرفت ناقصی است.
(🌱 قضاى الهى يک حكم قطعى است، در مقابل قدر، كه قدر قابل تغيير است،
قَدَر يعنى اندازهها، قوانين، ضوابط كه میتواند اراده الهى آن را متوقّف كند، جابجا كند،
وقتى جابجا شد، متوقّف شد، حكم نهايى صادر شد، اين قضاست.)
🍃 بعد فرمود: كسی كه راضی شد به قضاى الهى به آنچه كه واقع مىشود، قضا مىآيد، او هم پيش خدا اجر دارد، به خاطر اين رضاى او.
🛑 و آن كسى كه خشمگين مىشود از قضاى الهى، از آنچه حكم نهايى الهی است، با اين خشم خود نمىتواند قضا را عوض كند، واقعيت را تغيير بدهد، امّا اجر او ضايع مىشود.
🍃 «گر تو نمیپسندی تغيير ده قضا را»
كه حافظ مى گويد، يعنى نمىتوانی قضا را تغيير بدهى.
📚 الشّافي (تلخیص کتب اربعه)؛ جلد ۱، صفحه ۴۹۴؛ فیض کاشانی
📆 ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ (جلسه ۱۷۵ مکاسب محرّمه).
📜 جزوه جلسه ۱۸ (نکات تکمیلی)
🌺 واجبات سجده
❇️ و واجباته امور:
1⃣ أحدها: وضع المساجد السبعة على الأرض،
و هي الجبهة و الكفّان و الركبتان و الإبهامان من الرجلين.
✅ و الركنيّة تدور مدار وضع الجبهة،
فتحصل الزيادة و النقيصة به دون سائر المساجد،
فلو وضع الجبهة دون سائرها تحصل الزيادة، كما أنّه لو وضع سائرها و لم يضعها يصدق تركه.
2⃣ الثاني: الذكر؛
و الأقوى كفاية مطلقه، و إن كان الأحوط اختيار التسبيح على نحو ما مرّ في الركوع،
إلّا أنّ في التسبيحة الكبرى يبدّل العظيم بالأعلى.
3⃣ الثالث: الطمأنينة فيه بمقدار الذكر الواجب، بل المستحبّ أيضاً إذا أتى به بقصد الخصوصيّة؛
فلو شرع في الذكر قبل الوضع أو الاستقرار عمداً، بطل و أبطل،
و إن كان سهواً وجب التدارك إن تذكّر قبل رفع الرأس؛
و كذا لو أتى به حال الرفع أو بعده و لو كان بحرف واحد منه، فإنّه مبطل إن كان عمداً،
و لا يمكن التدارك إن كان سهواً، إلّا إذا ترك الاستقرار و تذكّر قبل رفع الرأس.
4⃣ الرابع: رفع الرأس منه.
5⃣ الخامس: الجلوس بعده مطمئنّاً، ثمّ الانحناء للسجدة الثانية.
6⃣ السادس: كون المساجد السبعة في محالّها إلى تمام الذكر، فلو رفع بعضها بطل و أبطل إن كان عمداً،
و يجب تداركه إن كان سهواً؛
نعم، لا مانع من رفع ما عدا الجبهة في غير حال الذكر ثمّ وضعه، عمداً كان أو سهواً، من غير فرق بين كونه لغرض كحكّ الجسد و نحوه أو بدونه.
7⃣ السابع: مساواة موضع الجبهة للموقف،
بمعنى عدم علوّه أو انخفاضه أزيد من مقدار لبنة موضوعة على أكبر سطوحها أو أربع أصابع مضمومات، و لا بأس بالمقدار المذكور، و لا فرق في ذلك بين الانحدار و التسنيم؛
نعم، الانحدار اليسير لا اعتبار به، فلا يضرّ معه الزيادة على المقدار المذكور،
و الأقوى عدم اعتبار ذلك في باقي المساجد، لا بعضها مع بعض و لا بالنسبة إلى الجبهة، فلا يقدح ارتفاع مكانها أو انخفاضه ما لم يخرج به السجود عن مسمّاه.
8⃣ الثامن: وضع الجبهة على ما يصحّ السجود عليه من الأرض و ما نبت منها غير المأكول و الملبوس، على ما مرّ في بحث المكان.
9⃣ التاسع: طهارة محلّ وضع الجبهة.
🔟 العاشر: المحافظة على العربيّة و الترتيب و الموالاة في الذكر.
⏺ يشترط مباشرة الجبهة لما يصحّ السجود عليه؛
فلو كان هناك مانع أو حائل عليه أو عليها، وجب رفعه، حتّى مثل الوسخ الّذي على التربة إذا كان مستوعباً لها بحيث لم يبق مقدار الدرهم منها و لو متفرّقاً
📚 العروة الوثقی
همسرداری۶.m4a
27.51M
🔈 استاد: حجت الاسلام #نیاز_آبادی
#همسرداری
📆 جلسه ششم
🔹حوزه مجازی اخلاق
آیت الله حق شناس ره
🔹 @hhaghshenasmajazi
تاریخ سیدالشهداء ۱۸.mp3
28.81M
استاد:حجت الاسلام #تخاوری
#تاریخ_تحلیلی_امام_حسین_علیه_السلام
📆 جلسه هجدهم
🔹حوزه مجازی اخلاق
آیت الله حق شناس ره
@hhaghshenasmajazi
تاریخچه حجاب.m4a
12.63M
🔈 استاد: آقای نورآهان
#مسئله_حجاب
📆 جلسه هفتم
🔹حوزه مجازی اخلاق
آیت الله حق شناس ره
🔹 @hhaghshenasmajazi
مربوط به درس مسئله حجاب 👇👇
💠تکمله:
در طول تاریخ همواره افرادی بوده اند که بی حیا و بی عفت باشند؛ اما شواهد تاریخی نشان می دهد عفت و حجاب در فطرت انسان است و در تاریخ بشر همواره ارزشمند تلقی می شده است.
1_5767997293.pdf
2.36M
فایل تاریخچه حجاب در جهان و ایران
تا صفحه ۴۱ مطالعه شود.
مناقب الخواص _نیمه ی پنهان کربلا-۲.m4a
29.97M
🔈 استاد: حجت الاسلام #تهرانی_پویا
#اخلاق_سرداری
📆 جلسه پنجم
🔹حوزه مجازی اخلاق
آیت الله حق شناس ره
🔹 @hhaghshenasmajazi
سنت ابتلا جلسه نوزدهم.mp3
36.77M
🔈 استاد:حجت الاسلام #پژمان
#سنت_ابتلاء
📆 جلسه نوزدهم
🔹حوزه مجازی اخلاق
آیت الله حق شناس ره
🔹 @hhaghshenasmajazi
صدا ۰۰۲_sd.m4a
16.89M
🔈 استاد:حجت الاسلام #لواسانی
#دانشگاه_امام_صادق (تاملی در احادیث فضل علم کافی)
📆 جلسه نوزدهم
🔹حوزه مجازی اخلاق
آیت الله حق شناس ره
🔹 @hhaghshenasmajazi