eitaa logo
مؤسسه خانواده حیات حُسنیٰ
1.4هزار دنبال‌کننده
809 عکس
357 ویدیو
37 فایل
اهداف مؤسسه: ۱_مطالعات راهبردی تمدنی نظام خانواده در اسلام ۲_پژوهش، آموزش و حمایت از ازدواج های: * آسان و الگو ساز، *بهنگام، * زنان سرپرست خانواده، *خانواده شهدا، * دختران در سن بالا، * بین فرهنگی و چند همسری در جهان اسلام. ارتباط با ادمین: @mvthho
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 #کلام_استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری: 🌷اگر عدد زنان نیازمند بر مردان نیازمند فزونى داشته باشد، #منع_تعدد_زوجات‏ [در جامعه انسانی] #خیانت_به_بشریت است، زیرا تنها پامال کردن حقوق زن در میان نیست. اگر مطلب به پامال شدن حقوق عده‏‌اى از زنان ختم مى‏‌شد، باز قابل تحمل بود، بحرانى که از این راه عارض اجتماع مى‏‌شود، از هر بحران دیگر خطرناکتر است، همچنانکه خانواده از هر کانون دیگر مقدس‌تر است. (نظام حقوق زن در اسلام، ص۳۴۴و۳۴۵) 🔸 🔻برشی از کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» 🌐منتشر شده در بخش فرهنگ و اندیشه خبرگزاری فارس | متن کامل 👇 🌐 eitaa.com/WahdatZojat/205
🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ #اقامه_خانواده_توحیدی آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
بسم الله (۱) شهید تأمین در 🔸 🔸 حق زن در چندهمسرى‏ 🔻اما مقدمه دوم، یعنى اینکه فزونى عدد زن آماده ازدواج بر عدد مرد آماده ازدواج براى طبقه زن تولید «حق» مى‏‌کند و براى مردان و زنان متأهل ایجاد «وظیفه». 🔻در اینکه حق تأهل از طبیعى‌ترین و اصیل‌ترین حقوق بشرى است جاى سخن نیست، هر کسى (اعم از زن یا مرد) حق دارد زندگى خانوادگى داشته باشد، از داشتن زن یا شوهر و فرزند بهره‏‌مند باشد؛ همان طورى که حق دارد کار کند، مسکن داشته باشد، از تعلیم و تربیت بهره‏‌مند شود، از بهداشت استفاده کند، امنیت و آزادى داشته باشد. اجتماع نه تنها نباید مانعى در راه استیفاى این حقوق ایجاد کند، بلکه باید وسیله تأمین این حقوق را فراهم سازد. 🔻از نظر ما یک نقیصه بزرگ در اعلامیه جهانى حقوق بشر این است که به حق «تأهل» توجهى نکرده است، این اعلامیه از حقوقى مانند حق آزادى و امنیت، حق رجوع مؤثر به محاکم ملى، حق تابعیت و ترک تابعیت، حق آزادى ازدواج با اهل هر نژاد و مذهب، حق مالکیت، حق تشکیل اتحادیه، حق استراحت و فراغت، حق آموزش و پرورش یاد مى‏‌کند، اما از حق تأهل یعنى حق داشتن یک کانون خانوادگى قانونى نامى به میان نمى‏‌آورد، این حق مخصوصاً از ناحیه زن بیشتر اهمیت دارد. 🔻زیرا زن بیش از مرد به داشتن کانون خانوادگى نیازمند است، ازدواج براى مرد از جنبه مادى اهمیت دارد و براى زن از جنبه‏‌هاى معنوى و عاطفى، مرد اگر خانواده را از دست بدهد، با فحشاء و رفیقه بازى لااقل نیمى از احتیاجات خود را بر مى‏‌آورد، اما اهمیت خانواده براى زن بیش از اینهاست، زن اگر محیط خانوادگى را از دست بدهد، با فحشاء و رفیق بازى نمى‏‌تواند به هیچ وجه احتیاجات مادى و معنوى خود را- ولو به حداقل- تأمین کند. 🔻حق تأهل براى یک مرد یعنى حق اشباع غریزه، حق همسر و شریک و همدل داشتن، حق فرزند قانونى داشتن. اما حق تأهل براى یک زن علاوه بر همه اینها یعنى حق حامى و سرپرست داشتن، حق پشتوانه عواطف داشتن. (نظام حقوق زن در اسلام) 🔸 🔸رهبری عزیز انقلاب امام خامنه ای: 🌷آثار استاد شهید مطهری، مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی ایران است. [...] اگر ما بخواهیم این نظام در ذهن مردم عمق پیدا کند و حرکات انقلابی این مردم همچنان ادامه یابد، بایستی افکار استاد شهید مطهری در میان مردم رواج یابد. (منبع: استاد در کلام رهبر، ص ۲۴) 🔸 🔻برشی از کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» 🌐منتشر شده در بخش فرهنگ و اندیشه خبرگزاری فارس | متن کامل 👇 🌐 https://eitaa.com/WahdatZojat/205 🔸 ✅ کانال توحید در ، و در ازدواج 💖 درخانواده های مستحکم به حُکم 💖 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat
بسم الله (۲) شهید برای تأمین https://eitaa.com/WahdatZojat/207 🔸 🔸[ تکلیف اجتماعی برای تأمین حق تأهل زنان مجرد ] 🔻اکنون پس از اثبات دو مقاله بالا در: ۱. فزونى نسبى عدد زنان بر عدد مردان. ۲. حق تأهل یک حق طبیعى بشرى است. نتیجه این است: اگر تک همسرى تنها صورت قانونى ازدواج باشد، عملًا گروه زیادى از زنان از حق طبیعى انسانى خود (حق تأهل) محروم مى‏‌مانند. تنها با قانون تجویز تعدد زوجات است- البته با شرایط خاصى که دارد- که این حق طبیعى احیاء مى‏‌گردد. 🔻بر عهده زنان روشن‌بین مسلمان است که شخصیت واقعى خود را باز یابند و به نام حمایت از حقوق حقه زن، به نام حمایت از اخلاق، به نام حمایت از نسل بشر، به نام یکى از طبیعى‌ترین حقوق بشر، به کمیسیون حقوق بشر در سازمان ملل پیشنهاد کنند که تعدد زوجات را در همان شرایط منطقى که اسلام گفته، به عنوان حقى از حقوق بشر به رسمیت بشناسد و از این راه بزرگترین خدمت را به جنس زن و به اخلاق بنمایند. صرف اینکه یک فرمول از جانب شرق آمده و غرب باید از شرق پیروى کند، گناه محسوب نمى‏‌شود. 🔻اسلام مى‏‌گوید: این مشکل را به این صورت حل کنید که یک نفر مرد واجد شرایط مالى و اخلاقى و جسمى بیش از یک زن را تکفل کند، زن دوم را همسر قانونى و شرعى خود قرار دهد، میان او و همسر اولش و همچنین میان فرزندان این زن و فرزندان همسر اولش هیچ گونه تبعیض و تفاوتى قائل نشود، زن اول تحت عنوان یک وظیفه اجتماعى نسبت به خواهر خودش از حق خود بگذرد و فداکارى کند. 🔻آنچه مایه تعجب و تأسف من است این است که مردم ما چرا منطق خود را از دست داده‏‌اند؟! چرا جوانان و تحصیل کرده‏‌هاى امروز ما کمتر قدرت تجزیه و تحلیل قضایا را دارند؟! چرا شخصیت خود را باخته‏‌اند؟! چرا اگر گوهرى در دست داشته باشند و مردم آن سوى جهان بگویند این گردوست، باور مى‏‌کنند و دور مى‏‌اندازند، و اما اگر گردویى در دست اجنبى ببینند و به آن‌ها گفته شود این گوهر است، باور کرده شیفته‏‌اش مى‏‌گردند؟! 🔻آرى، این است صورت صحیح طرح مسأله چندهمسرى، چندهمسرى اگر جنبه تفنن و تنوع نداشته باشد، بلکه مرد یکى از مجوزهایى که در مقالات پیش اشاره کردیم داشته باشد، این ایراد مورد ندارد. مثلًا اگر زن عقیم باشد، یا به سن یائسگى رسیده باشد و مرد نیازمند به فرزند باشد، یا زن مریض و غیرقابل استمتاع باشد، در این گونه موارد حق زن مانع تعدد زوجات نخواهد بود، تازه این در صورتى است که مجوز تعدد زوجات امر شخصى مربوط به مرد باشد. 🔻اما اگر پاى یک علت اجتماعى در کار باشد و تعدد زوجات به واسطه فزونى عدد زنان بر مردان و یا به واسطه احتیاج اجتماع به کثرت نفوس تجویز شود، این ایراد صورت دیگرى پیدا مى‌‏کند، در این گونه موارد، یک نوع و است؛ وظیفه‏‌اى است که براى نجات اجتماع از فساد و فحشاء و یا براى خدمت به تکثیر نفوس اجتماع باید انجام شود، بدیهى است آنجا که پاى تکلیف و وظیفه اجتماعى به میان مى‏‌آید، رضایت و اجازه و اذن مفهوم ندارد. 🔻اگر فرض کنیم اجتماع واقعاً مبتلا به فزونى زن بر مرد است یا نیازمند به تکثیر نفوس است، یک وظیفه، یک متوجه همه مردان و زنان متأهل مى‏‌شود؛ پاى یک فداکارى و ازخودگذشتگى به خاطر اجتماع براى زنان متأهل به میان مى‏‌آید. درست مثل وظیفه سربازى است که متوجه خانواده‏‌ها مى‏‌شود و باید به خاطر اجتماع از عزیزشان دل بکنند و او را روانه میدان کارزار کنند، در این گونه موارد، غلط است که موکول به رضایت و اجازه شخص یا اشخاص ذینفع بشود، کسانى که مدعى هستند حق و عدالت ایجاب مى‏‌کند که تعدد زوجات با اجازه همسر پیشین باشد، فقط از زاویه تفنن و تنوع طلبى مرد مطلب را نگریسته‏‌اند و ضرورت‌هاى فردى و اجتماعى را از یاد برده‏‌اند. (نظام حقوق زن در اسلام) 🔸 🔸رهبری عزیز انقلاب امام خامنه ای: 🌷آثار استاد شهید مطهری، مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی ایران است. [...] اگر ما بخواهیم این نظام در ذهن مردم عمق پیدا کند و حرکات انقلابی این مردم همچنان ادامه یابد، بایستی افکار استاد شهید مطهری در میان مردم رواج یابد. (منبع: استاد در کلام رهبر، ص ۲۴) 🔸 🔻برشی از کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» 🌐منتشر شده در بخش فرهنگ و اندیشه خبرگزاری فارس | متن کامل 👇 🌐 https://eitaa.com/WahdatZojat/205 🔸 ✅ کانال توحید در ، و در ازدواج 💖 درخانواده های مستحکم به حُکم 💖 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat
بسم الله (۳) شهید ناشی از زنان https://eitaa.com/WahdatZojat/212 🔸 🔸بحران ناشى از محرومیت زنان بى‏‌شوهر 🔻اگر عدد زنان نیازمند بر مردان نیازمند فزونى داشته باشد، ‏ [در جامعه انسانی] است، زیرا تنها پامال کردن حقوق زن در میان نیست. اگر مطلب به پامال شدن حقوق عده‏‌اى از زنان ختم مى‏‌شد، باز قابل تحمل بود، بحرانى که از این راه عارض اجتماع مى‏‌شود، از هر بحران دیگر خطرناکتر است، همچنانکه خانواده از هر کانون دیگر مقدس‌تر است. 🔻زیرا آنکه از حق طبیعى خود محروم مى‏‌ماند، یک موجود زنده است با همه عکس‌العمل‏‌هایى که یک موجود زنده در محرومیت‌ها نشان مى‏‌دهد، یک انسان است با همه عوارض روانى و عقده‏‌هاى روحى در زمینه ناکامی‌ها، زن است با همه نیرنگ‌هاى زنانه، دختر حوّاست با قدرت کامل «آدم فریبى». 🔻او گندم و جو نیست که زائد بر مصرف را به دریا بریزند یا در انبارى براى «روز مبادا» ذخیره کنند، خانه و اتاق نیست که اگر مورد احتیاج نبود قفلى به آن بزنند، بلى، او یک موجود زنده است، یک انسان است، یک زن است، نیروى شگرف خود را ظاهر خواهد کرد و دمار از روزگار اجتماع برخواهد آورد،‌ او خواهد گفت: سخن درست بگویم نمى‏‌توانم دید که مى‏‌خورند حریفان و من نظاره کنم‏ 🔻همین «نمى‏‌توانم دید» کارها خواهد کرد، خانه‏‌ها و خانواده‏‌ها ویران خواهد ساخت، عقده‏‌ها و کینه‏‌ها به وجود خواهد آورد، واى به حال بشر آنگاه که غریزه و عقده دست به دست هم بدهند. 🔻زنان محروم از خانواده نهایت کوشش را براى اغواى مرد- که قدمش در هیچ جا این اندازه لرزان و لغزان نیست- به کار خواهند برد و بدیهى است که «چو گِل بسیار شد پیلان بلغزند» و متأسفانه از این «گل» مقدار کمى هم براى لغزیدن این پیل کافى است. (نظام حقوق زن در اسلام) 🔸 🔸رهبری عزیز انقلاب امام خامنه ای: 🌷آثار استاد شهید مطهری، مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی ایران است. [...] اگر ما بخواهیم این نظام در ذهن مردم عمق پیدا کند و حرکات انقلابی این مردم همچنان ادامه یابد، بایستی افکار استاد شهید مطهری در میان مردم رواج یابد. (منبع: استاد در کلام رهبر، ص ۲۴) 🔸 🔻برشی از کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» 🌐منتشر شده در بخش فرهنگ و اندیشه خبرگزاری فارس | متن کامل 👇 🌐 https://eitaa.com/WahdatZojat/205 🔸 ✅ کانال توحید در ، و در ازدواج 💖 درخانواده های مستحکم به حُکم 💖 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat
🔸 #کلام_استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری: 🌷اگر عدد زنان نیازمند بر مردان نیازمند فزونى داشته باشد، #منع_تعدد_زوجات‏ [در جامعه انسانی] #خیانت_به_بشریت است، زیرا تنها پامال کردن حقوق زن در میان نیست. اگر مطلب به پامال شدن حقوق عده‏‌اى از زنان ختم مى‏‌شد، باز قابل تحمل بود، بحرانى که از این راه عارض اجتماع مى‏‌شود، از هر بحران دیگر خطرناکتر است، همچنانکه خانواده از هر کانون دیگر مقدس‌تر است. (نظام حقوق زن در اسلام، ص۳۴۴و۳۴۵) 🔸 🔻برشی از کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» 🌐منتشر شده در بخش فرهنگ و اندیشه خبرگزاری فارس | متن کامل 👇 🌐 eitaa.com/WahdatZojat/205
🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ #اقامه_خانواده_توحیدی العروة الوثقى مع تعاليق الإمام الخميني(س) ؛ ص961 (مسألة 2): الاستحباب لا يزول بالواحدة، بل التعدّد مستحبّ أيضاً، قال اللَّه تعالى: «فأنكحوا ما طاب لكم من النساء مثنى‏ و ثلاث و رباع»، و الظاهر عدم اختصاص الاستحباب بالنكاح الدائم أو المنقطع، بل المستحبّ أعمّ منهما و من التسرّي بالإماء نظر صریح حضرت امام از آنجاییکه ايشان در تعلیقات عروه الوثقی خود حاشیه ای نزدند ظاهرا استحباب فی نفسه تعدد زوجات است . آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ #اقامه_خانواده_توحیدی استفتاء از محضر آیت الله العظمی مکارم شیرازی: پرسش : از نظر اسلام مردان می توانند با چند زن ازدواج دائم داشته باشند؟ پاسخ : مرد از دیدگاه اسلام تا چهار زن دائم می تواند اختیار کند اما این مساله وسیله هوسبازی نیست، بلکه مربوط به ضرورتهاست و با شرائط سنگین و در حدود معیّنی مجاز شمرده شده، و فلسفه روشنی دارد، که اگر مطابق احکام اسلامی صورت پذیرد فواید آن به جامعه زنان باز می گردد. شرح بیشتر این مطلب را در تفسیر نمونه، جلد سوّم، ذیل آیه سوّم سوره نساء مطالعه فرمائید. آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
بسم الله الرحمن الرحیم و به نام حاکم حکیم بیانیه شماره ١ موسسه وطن توحیدی حیات حسنی پیرامون مواضع اخیر جریانات و اشخاص در خصوص برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های ارتباطی خانواده های چند همسری در تهران 🔺به زودی منتشر خواهد شد 🔺 فَلَا وَرَبِّكَ لَا يُؤْمِنُونَ حَتَّىٰ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لَا يَجِدُوا فِي أَنْفُسِهِمْ حَرَجًا مِمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا. به پروردگارت سوگند که آنها مؤمن نخواهند بود، مگر اینکه در اختلافات خود، تو را به داوری طلبند؛ و سپس از داوری تو، در دل خود احساس ناراحتی نکنند؛ و کاملا تسلیم باشند. سوره مبارکه نساء آیه ۶۵ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna لینک مطلب http://hhosna.ir/%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%87-%d8%b4%d9%85%d8%a7%d8%b1%d9%87-1/
هدایت شده از توحید در وحدت زوجات
💞 همسرم تعریف میکرد که [در دیدار بانوان] #امام_خمینی برخورد محبت‌آمیزی نسبت به همه خانمها داشت. [در یکی از دیدارها] بحثی راجع به #تعدد_زوجات مطرح شده بود و خانمی از امام می‌پرسد: 🔻آقا چرا اسلام اجازه داده مردها #چهار_زن بگیرند؟ 👌امام با لحن مطایبه (مزاح کردن) فرمود: «برای اینکه سر شما بی‌کلاه نماند!» 😇 🌐 کتاب «خاطرات حسن روحانی»، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ج اول ۱۳۸۸، صفحه ۵۰۵ 🔸 💞 T.me/WahdatZojat 💞 Eitaa.com/WahdatZojat
هدایت شده از توحید در وحدت زوجات
#سیره_علما در #تعددزوجات #پدر حضرت #امام_خمینی #آیت_الله_سیدمصطفی_موسوی_خمینی 🔸تصویر متن نقل برادر امام خمینی (ره)👆، از ازدواج مجدد (دوم) پدرشان، با شاهزاده خانمی در تهران. گوهر ملک تاج خانم. 🔻تصویر از کتاب "اقلیم خاطرات"، ص۲۶۱. نوشته عروس امام خمینی، خانم دکتر فاطمه طباطبایی، همسر حاج احمد آقا. 🔸البته مرحوم سید مصطفی (پدر امام خمینی) غیر از همسر اولش هاجر آغا خانم احمدی (مادر امام خمینی)، دو عیال دائمى دیگر داشته اند، یکى دیگر از همسرانش عُقبی خانم دختر فتح اللّه خان بودند که از ایشان اولاد نداشته، و دیگرى شاهزاده خانم گوهر ملک تاج خانم در تهران بوده که تاریخ ازدواجشان با ایشان ۳ ربیع الاول سال ۱۳۱۷ قمرى (۲۱ تیر ۱۲۷۸ شمسی) است. و غیر از این سه زوجه دائمی، یک زوجه منقطعه (موقت) هم داشته اند. (منبع این متن👇سایت رسمی امام خمینی.ره.) 🌐 www.imam-khomeini.ir/fa/n25365/ 🔸 💞 T.me/WahdatZojat 💞 Eitaa.com/WahdatZojat