eitaa logo
چرا حجاب؟!
1.4هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
159 فایل
..::بسم الله الرحمن الرحیم 👣قدمی در راستای جهاد تبیین با رنگ و بوی حجاب🧕 🌐ارتباط با ادمین: @MAHDAWi_110 تبادلات: 👨‍💻 @Allahisgreat18 @mobin_norozi914
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ماه رمضان؛ ماه امام زمان(عج) 🎙حجت الاسلام پناهیان 🔹 @hijab213 🔹
🔴 سرب گداخته 🔥 🔵 فرزند شیخ رجبعلی خیاط میگوید: پدرم چیزهایی می دید که دیگران نمی دیدند. یکی ازدوستان پدرم نقل میکرد، یک روز با پدرم به جایی میرفتیم که دیدم ایشان با تعجب و حیرت به زنی که موی بلند و لبـاس شیـکی داشـت نگـاه می کند.😳 از ذهنم گـذشت که شیـخ به ما می‌ گوید چشمتان را از نامحرم برگردانید ولی خود ایشان اینطور نگاه می‌کند! نگاهی به من کرد و فرمـود: تو هم میخواهی ببینی من چی میبینم؟ ببین! نگاه کردم دیـدم همینطور از بـدن آن زن مثل سُرب گـداخته ، آتش و سرب مذاب به زمین می‌ریزد و آتش او به کسانی که چشم هایشان به دنبـال اوست سـرایت میکند . شیخ رجبعلی فرمـود این زن راه میـرود و روحـش یقـه مـرا گـرفته او راه میـرود و مردم را همینطور با خـودش به آتش جهنـم می بَرَد . 📚 کتاب بوستان حجاب ص ۱۰ 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میشه برای قانون نوشت⁉️ 👤 استاد رحیم پور ازغدی : ✅ بله؛ ... 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20220415-WA0004.mp3
8.26M
🛑📖 قرآن کریم 🔻جزء دوازدهم 🎙احمد دباغ 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👤 وزیر کشور ، احمد وحیدی : 💬 به اطلاع مردم مؤمن و شریف ایران می رسانم که هیچ گونه عقب نشینی یا تساهل در احکام دینی و ارزش های سنتی صورت نگرفته و حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید است ... 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢یک نهی از منکر زیبا و تمیز، این‌بار از جوانان انقلابی نوش آباد کاشان را ببینید. ❇️تذکر به رعایت حجاب در ورودی شهرزیر زمینی نوش‌آباد ❇️‌ای کاش در همه ی مکانها چنین تمهیداتی اندیشیده می‌شد. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 در ادامه تفسیر آیات سوره نور، رسیدیم به آیه ۲۹ ام. 🌸 خداوند متعال در آیه ۲۹ می‌فرماید : "« لَيْسَ عَلَيْكُمْ جُنَاحٌ أَنْ تَدْخُلُوا بُيُوتًا غَيْرَ مَسْكُونَةٍ فِيهَا مَتَاعٌ لَكُمْ ۚ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا تَكْتُمُونَ »". در این آیه نسبت به حکم آیات قبلی یک استثناء قائل شده است. ▫️مفاد آیه این است که دستوری که درباره "کسب اجازه" داده شد، مخصوص خانه‌های مسکونی است؛ یعنی مخصوص جاهایی است که محل زندگانی‌ خصوصی افراد است و جنبه خلوتگاه دارد. اما جاهایی که اینطور نیست و رفت و آمد در آنجا عمومی است ، این حکم را ندارد و لو آنکه متعلق به‌ دیگران باشد . مثلا اگر شما در یک پاساژ ، یا شرکت ، یا مغازه کار دارید، لازم نیست‌ جلو در بایستید و اذن ورود بخواهید. ▪️در آیه می فرماید: بر شما باکی نیست در خانه‌هائی که‌ مسکونی نیست و در آنجا کاری دارید بدون اجازه وارد شوید. از قید " « فیها متاع لکم »" فهمیده می‌شود که ورود انسان در اینگونه‌ مکان ها در صورتی درست است که کاری دارد و الا مزاحمت برای صاحبان آن مکان ها نباید فراهم شود. ▫️"«و الله یعلم ما تبدون و ما تکتمون»" یعنی و خدا به آشکار و نهان شما آگاه است ، از قصد و نیت شما با خبر است که به چه منظوری وارد خانه و محل کار کسی می‌شوید. 🔹 @hijab213 🔹
🟢 بعد آیه ۳۰ می‌فرماید : "قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُم..." یعنی به مردان مؤمن بگو که دیده‌های خود را بخوابانند و عورت‌ خویش را حفظ کنند . . . 🔴 در این آیه کلمه " ابصار " که جمع بَصَر است به کار رفته است. فرق است بین کلمه " بَصَر " و کلمه " عَین "، همانطوری که در فارسی‌ هم فرق است بین کلمه " دیده " و کلمه " چشم ". " عین " که فارسی‌ آن " چشم " است نام عضو مخصوص و معهود در جسم است با قطع نظر از کار آن؛ ولی کلمه " بصر " و همچنین فارسی آن " دیده " از آن جهت به چشم اطلاق می‌شود که کار مخصوص "دیدن" از آن سر می‌زند. بنابراین، این دو کلمه اگر چه هردو اسم یک عضو می‌باشد ولی مورد استعمال آنها تفاوت دارد. 👀 در آیه مورد بحث ، چون عنایت به کار چشم یعنی عمل دیدن است کلمه " أبصار " به کار رفته است نه کلمه " عیون ". 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❕ { غض و غمض } ❕ ❗️کلمه دیگری که در این آیه به کار رفته است ، کلمه "« یَغُضُّوا »" است که از ماده "غَضّ" است. 👀 غض و غمض دو لغت اند که هر دو در مورد چشم به کار می‌روند و اگرچه معنای متفاوتی دارند ولی برخی آن دو را با هم اشتباه می‌کنند. 😑 🤦 "غمض" به معنای برهم گذاردن پلک ها است. می‌گویند غمض عین کن؛ کنایه است از اینکه صرف نظر کن. چنانکه ملاحظه می‌کنید این لغت با کلمه "عین" همراه می‌شود نه با کلمه "بصر". ❌ ولی در مورد کلمه "غض" می‌گویند: غض بصر. غض به معنای کاهش دادن است و غض بصر یعنی کاهش دادن نگاه، یعنی خیره نشدن و تماشا نکردن. ❕در قرآن‌ کریم سوره لقمان آیه ۱۹ از زبان لقمان به فرزندش می‌گوید : "«و اغضض‌ من صوتک»" یعنی صدای خودت را کاهش بده ، ملایم کن ، فریاد نزن. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟢 امیرالمومنین علی علیه السلام، در توصیه معروفش به فرزند خود محمد بن حنفیة، هنگامی که در جنگ جمل پرچم را به او داد فرمود : "کوهها اگر از جا کنده شوند تو سر جای خود باش، سر خود را به خداوند عاریه بده و پاها را در زمین‌ میخکوب کن". آنگاه در آخر اضافه فرمود : " « اِرمِ ببصرک اَقصی القوم‌ و غُضَّ بصرَک » " یعنی تا آخرین نقطه دشمن را نظر بینداز و چشم ها را بخوابان. 🔸بدیهی است که مقصود از "غض بصر" این نیست که چشمها را ببند ، یا نگاه‌ نکن، آن هم در میدان جنگ! بلکه مقصود این است که به یک نقطه معین ، مخصوصا به تجهیزات دشمن خیره‌ نشو. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 بنابراین در آیه مورد بحث، معنای "«یغضوا من ابصارهم »" این است که‌ مومنان باید نگاه را کاهش بدهند؛ یعنی خیره نگاه نکنند و به اصطلاح علماء اصول، نظرشان آلی باشد نه استقلالی. 🟠 توضیح اینکه یک وقت نگاه انسان به یک شخص برای وارنداز کردن و دقت‌ کردن به خود آن شخص است؛ مانند اینکه بخواهد وضع لباس و کیفیت آرایش‌ او را مورد مطالعه قرار دهد. مثلا ببیند کراواتش را چگونه بسته است و موی سرش را چگونه آرایش کرده است. ولی یک وقت دیگر نگاه کردن به‌ شخصی که با او روبرو است برای این است که با او حرف می‌زند، و چون لازمه‌ مکالمه نگاه کردن است به او نگاه می‌کند. این نوع از نگاه کردن که به‌ عنوان مقدمه و وسیله گفتگوست ، نظر آلی است ، ولی نوع اول نظر استقلالی است. ⚫️ پس معنی جمله این است : به مؤمنین بگو به زنان خیره‌ نشوند و چشم چرانی نکنند. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : اَلنَّظَرُ سَهْمٌ مَسْمُومٌ مِنْ سِهَامِ إِبْلِيسَ فَمَنْ تَرَكَهَا خَوْفاً مِنَ اَللَّهِ أَعْطَاهُ إِيمَاناً يَجِدُ حَلاَوَتَهُ فِي قَلْبِهِ. 🔻نگاه كردن [به نامحرم]، يكى از تيرهاى زهر آلود ابليس است. پس، هركه از ترس خدا چشم خود را [از نا محرم] فرو بندد خداوند به او ايمانى عطا فرمايد كه حلاوت آن را در دلش بيابد. 📚بحار الأنوار، ج ۱۰۱، ص ۳۸. 🔹 @hijab213 🔹
🔴 قال رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : مَن مَلأَ عَينَيهِ من امرأةٍ حَراماً حَشاهُما اللّه ُ عَزَّ و جلَّ يَومَ القِيامَةِ بمَسامِير مِن نارٍ ، و حَشاهُما نارا حتّى يَقضِيَ بينَ النّاسِ ، ثُمّ يُؤمَرُ بهِ إلَى النّارِ. ⚫️ پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كس چشمان خود را از زن نا محرمى پر كند، [و خیره به او نگاه کند] خداوند عزّ و جلّ در روز قيامت دو چشم او را با ميخ هاى آتشين پر سازد و آنها را پر از آتش كند [و همچنان باشد] تا زمانى كه خداوند كار داورى ميان مردم را به پايان رساند، آنگاه دستور داده شود او را به دوزخ برند. 📚 ثواب الأعمال: 338/1 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 امیرالمومنین، علی علیه السلام: 🔸من غَضَّ طرفَه قلَّ أَسَفهُ و أمِنَ تلفهُ 🔹هر کس (از گناه) چشم فرو بندد اندوهش کمتر شده و از نابودی در امان ماند. 📚غرر الحکم، ص 354 🔹 @hijab213 🔹