eitaa logo
حاج صابر🇮🇷 | کارشناس رسانه
1.2هزار دنبال‌کننده
593 عکس
272 ویدیو
34 فایل
اِلهى وَرَبّى مَنْ لى غَیْرُک ⚡نویسنده کتاب افسر جنگ نرم و ۷ کتاب دیگر ⚡مدرس و پژوهشگر اوسینت ⚡کارشناس و پژوهشگر رسانه ⚡ پژوهشگر جنگ نرم ✨یا مهدی (عج) ✨اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 رهبر شهید انقلاب (اعلی الله مقامه الشریف): حفظ وحدت را اصل قرار بدهیم و اگر تکلیف شرعی‌ای هم احساس کردیم ولی دیدیم عمل به این تکلیف ممکن است مقداری تشنج به وجود آورد و وحدت را از بین ببرد قطعا انجام آنچه که تصور می‌کردیم تکلیف شرعی است حرام است و حفظ‌ وحدت‌ واجب‌ خواهد‌ بود... 📚کتاب مدیریت فرهنگی در اندیشه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، صفحه ۱۳۸
این کسایی که امروز چنین شعار های عجیب و ماورایی رو سر دادن رو باید بیاریم یه دوره «چگونه آخرت خود را نابود کنیم» بزارن. توبه کنید، خدا بسیار توبه پذیره.
❣ دِلـــــم تَنگ أست این روزهـــــآ۔۔ ⇇یَقین دٰارم کہ مےدٰانے۔۔۔ صـِــــدا؎ِ غُربـــــت مَن را؛ أز احسٰاسم تُو مےخٰوانے۔۔۔𑁍➛ ⇦شُدم أز دَرد تنهـــــآیے، گُلے پَژمـُــــرده و غَمگین۔۔۔ ❍↲⃝ بیٰـــــا ا؎ أبـــــر پٰاییز؎، ڪِہ دَردم رٰا تُو مےدٰانے۔۔۔𑁍 ﴿سَـــــلٰام مـــُــولٰا؎ عَزیـــــزم𔘓⇉﴾
♦️تفاوت مذاکرات دیپلماتیک و نظامی نویسنده ✍ : حاج صابر 🇮🇷 مدت زمان مطالعه ⏱ : ۱۰ دقیقه
تفاوت مذاکرات دیپلماتیک و نظامی چیست؟🌱 🔺عرصه دیپلماسی در کشور های مختلف از از جمله ایران یک ابزار قدرته اما به دلیل این که در دوره هایی عملکرد مناسبی نداشته موجب بی اعتمادی مردم به اون شده است. 👈 اما نکته مهم اینه که نباید عقیده مون این باشه که کلا نباید دیپلماسی وجود داشته باشه. 🔺 چون این کار یعنی قدرت دیپلماسی اجتناب ناپذیره، شما دکتر هم که بخوای بری منشی داره، چطور میشه انتظار داشت یه کشور به این بزرگی هیچ راه ارتباطی نداشته باشه با کشور های دیگه؟ 🔺یه کانال ایتا هم اکانت پشتیبانی داره که شما پیام بدی حرف بزنی چطور میشه انتظار داشت عامل ارتباطی کشور با کشور های همسایه رو حذف کنیم؟ 1/7
مذاکرات دیپلماتیک که پیش از جنگ ۱۲ روزه و پیش از جنگ رمضان انجام می شد، به این صورت بود👇 🔺یه کشور قلدر یعنی آمریکا اومده کشور رو تحریم کرده و بخشی از مشکلات اقتصادی علتش این تحریم هاست. 🔺این که اون موقع رفتیم مذاکره کردیم یه مذاکره دیپلماتیک بود، برای این که بتونیم تحریم ها رو از طریق گفت و گو و تبادل امتیازات برطرف کنیم 2/7
🔺اما وقتی جنگ میشه یه تفاوت اساسی به وجود میاد، بنا به تجربه، عقل، منطق و علم عرصه نظامی همه جنگ ها یه روز تموم میشه. 👈 چون گفتیم جنگ عرصه های مختلفی داره و عرصه نظامی بعد از مدتی پایان پیدا می‌کنه. 🔺برای این که جنگ ها پایان پیدا کنن باید یک گفت و گویی انجام بشه و در واقع معاهده صلح بین دو کشور بسته بشه. 3/7
🔺این گفت و گو اجتناب ناپذیره چون هیچ جنگی عرصه نظامیش تا قیامت ادامه نداشته در واقع هیچ دو کشوری نمیتونن با هم تا قیامت در طی یک جنگ نبرد کنن، تازه کشور هایی هم که چند ده سال با هم جنگیدن، طی چند تا جنگ بوده. 👈یعنی جنگیدن صلح شده، دوباره جنگیدن دوباره صلح شده و همینطور قطعه قطعه بوده نه یک سره. 4/7
🔺به همین خاطر هر دو کشور مجبور هستن بعد از گذشت مدت زمانی که بین چند روز تا چند ماه تا چند سال متغیره برن با هم گفت و گو کنن برای پایان جنگ. 👈علم، منطق و عقل میگه این مذاکرات، مذاکرات نظامی برای پایان جنگه و باید انجام بشه و مسئله اصلی زمانشه نه خود مذاکره 5/7
🔺الانم در بحث جنگ رمضان دو مسئله وجود داشت یکی این که کارشناس ها معتقد بودن زمان آتش بس و آغاز گفت و گو ها مناسب نبود. 👈یکی هم این که توافق باید مطابق به منافع ملی و دارای همون شروط ایران باشه که بهش میگیم «خطوط قرمز» 6/7
🔺الان هم درباره یک سری مسائل کلی مثل این که آمریکا توافق هم کنه میزنه زیرش و آینده میشه صحبت کرد. 👈اما تا متن توافق منتشر نشه نمیشه درباره خود توافق اظهار نظر کرد. 🔺ما الان میتونیم فقط بگیم هر توافقی هر چقدر هم خوب باشه میزنن زیرش 7/7