eitaa logo
آموزش ادبیات دعاها و قرآن
74 دنبال‌کننده
1هزار عکس
1هزار ویدیو
45 فایل
راه عشق خدائی را دنبال کنیم تا به عشق خدائی با خوبان دردنیا و اخرت برسیم ان شاءالله
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷فاطمه باغ گلاب است خداميداند فاطمه گوهرناب است خداميداند 🌷فاطمه واژه زيباست،تعجب نكنيد كرم فاطمه درياست،تعجب نكنيد 🌷فاطمه دخترطاهاست بگويازهرا فاطمه روح تولاست بگو يازهرا پیشاپیش میلاد مادر خوبی ها بانوی دو عالم حضرت زهرا ی مرضیه (‌س) و روز بزرگداشت مقام مادر و زن، بر همه مادران و زنان و دختران سرزمینم مبارک باد ‎‌‌‌‌‌‌🌼🌼🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آموزش ادبیات دعاها و قرآن
بسم الله الرحمن الرحيم پاسخ قسمت اول : به آنان بفرمایید: برای شما هیچ اشکالی ندارد و هیچ عیبی هم ندارد، همان طور که مذهب و فقه خودتان گفته است عمل نمایید. نکاتی در ذیل ایفاد می‌گردد که ابتدا خودتان و همگان باید در آنها تأمل داشته باشند، سپس در مقام پاسخگویی به دیگران، با زبان، لحن و بیانی که مفهوم و مُدرک آنان گردد، منتقل نمایند. الف) - دین اسلام، شامل اصول و فروع می‌باشد؛ که اصول آن مبانی نظری و اعتقادی، و فروعش احکام عملی است. ب) - مبانی نظری اعتقادات، اصولی است که باید به عقل تصدیق و به قلب فهم شود و قابل تقلید نمی‌باشند. به عنوان مثال اگر مدعی گفت مثل ابن تیمیه و...؛ خدا جسم، چشم، دست و پا دارد، یا دیگری گفت که معاد و حساب و کتابی در کار نیست، یا دیگری گفت: خدا بندگانش را رها کرده و به خودشان واگذار نموده است و قابل قبول عقل نمی‌باشد و قلب نیز این تحریفات را فهم نکرده و به آن ایمان نمی‌آورد. از این رو گفته شده که اصول دین تحقیقی است و تقلید در آن جایز نمی‌باشد. اما، فروع دین که شامل قوانین و احکام در هر امری می‌باشد، یک علم تخصصی است، مانند حقوق در ادیان، مکاتب یا ملل دیگر. از این رو اگر کسی علاقه، ذوق و استعداد داشت، در این رشته به صورت تخصصی تحصیل می‌نماید، اما اگر نداشت، تقلید از متخصصِ واجدِ شرایط برای او جایز است و البته راه دیگری هم ندارد. ج) - یک تفاوت عمده در عرصه فقه و احکام، میان تشیع و تسنن وجود دارد و آن این که الحمدلله باب تفقه و اجتهاد در تشیع باز است، یعنی هر که بخواهد، می‌تواند در این رشته تحصیل نماید؛ اما متأسفانه باب اجتهاد را برای اهل سنّت، پس از چهارمین مجتهد، مسدود اعلام کردند. از این رو، دسترسی مردم عادی از اهل تسنن، به احکام همان چهار مجتهد بسیار سخت می‌باشد. پس ما، رساله‌ عملیه مجتهد زنده و معاصر را در اختیار داریم، اما آنها باید به فقه آن چهار نفر مراجعه کنند که کار بسیار دشواری می‌باشد. لذا مجبورند به همین که علمای‌شان می‌گویند، اکتفا کنند. پس باید همین کار را بکنند، مگر آن که بخواهند بروند در فقه تحصیل تخصصی نمایند. آن چه مهم است بدانیم و بدان توجه داشته باشیم: یک) - نه تنها دین اسلام، بلکه هر مقوله و امری، اصول و فروع دارد. پس هیچ گاه نباید اصول را رها کرد و بر سر فروع، دچار چالش شد. البته نه این که فروع و احکام، کم ارزش باشند، بلکه منظور، توجه و بصیرت است. فرض کنید مسلمانی، خدا و معاد را فراموش کرده، یک بار هم قرآن را تلاوت ننموده، از اسلام هیچ نمی‌داند، بعد می‌آید راجع به بستن یا باز کردن دست در حال نماز، بحث و مجادله می‌کند.!(ادامه دارد...)
بسم الله الرحمن الرحيم پاسخ قسمت دوم : دو) - احکام نیز خودش اصول و فروع دارد. به عنوان مثال می‌گوییم ارکان نماز. اصولش نیت - تکبیرة الاحرام (الله اکبر) - قیام - رکوع، سجده و ...، می‌ باشد. حال شیعه و سنّی در کدام یک از این اصول اختلاف دارند؟! کدام یک در نمازهای یومیه پنج‌گانه، یا رکعات آن، یا تکبیر و قبله‌ آن، یا وجوب وضو و غسل و مکان و لباس پاک برای ایستادن در محضر خدا، اختلاف نظر یا فتوا دارند؟ حال تمامی این مشترکات اصلی را رها کنیم، سپس بر سر سجده بر مُهر یا هر چیز دیگری، با هم اختلاف کرده و مقابل یک دیگر صف‌کِشی کنیم؟ خب، هر کس طبق احکام مذهبی خودش عمل کند. اختلافات اساسی : اختلافات اساسی ما مسلمانان، از همان ابتدا تا کنون، بر سر اسلام حسینی (ع) و اسلام یزیدی، یا به تعبیر امروزی اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه و آله و اسلام امریکایی می‌باشد. شیعه و سنّی هم ندارد؛ نه بر سر سجده کردن بر مُهر یا هر چیز دیگری. اختلاف اساسی ما مسلمانان، از همان ابتدا تا کنون، بر سر اصل اساسی ولایت پذیری است، که آیا ولایت خدا و رسول او صلوات الله علیه و آله را برگزینیم، یا ولایت شیطان بزرگ و سایر شیاطین را گردن نهیم؟! نه بر سر این که دستمان هنگام نماز باز باشد، یا بسته! اختلاف اساسی ما مسلمانان، از همان ابتدا تا کنون، بر سر اصل اساسی اخوت و تعاون در نیکی و عدم همیاری در کفر، شرک، نفاق، فسق، فجور و ظلم است. چنان که به مؤمنین فرمود: وَتَعَاوَنُواْ عَلَى الْبرِّ وَالتَّقْوَى وَلاَ تَعَاوَنُواْ عَلَى الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ - و در نيكوكارى و پرهيزگارى با يكديگر همكارى كنيد، و در گناه و تعدّى دستيار هم نشويد، و از خدا پروا كنيد كه خدا سخت‏كيفر است.(سوره مائده بخشی از آیه 2) نکته: در کجای فقه تشیع یا تسنن آمده است که یک عده فاسد، خودفروش و ذلیل، بر مکه و مدینه و سایر ممالک اسلامی حاکم شوند، نام اسلام و مسلمانی بر خود بگذارند، سپس در بندگی، بردگی و نوکری اجانب شیطان پرست، مسلمانان را مستقیم و غیر مستقیم قتل عام کنند و در جهت منافع امریکا، انگلیس و اسرائیل گام بردارند. بعد ما را بازی دهند و بر سر این که کدام دسته روی مُهر سجده می‌کنند و کدام دسته دست‌شان را می‌بندند، مقابل هم قرار داده و به جان هم بیاندازند؟! این همان اسلامِ انگلیسی و امریکایی می‌ باشد، حال خواه شیعه باشند یا سنّی، دست‌شان سر نماز باز باشد یا بسته.(ادامه دارد...)
بسم الله الرحمن الرحيم پاسخ قسمت سوم : احکام : اختلاف اساسی ما مسلمانان امروز، احکام سیاسی، اجتماعی و اخلاقیِ اسلام عزیز است. مگر احکام اسلام فقط طهارت، غسل، وضو، نماز، روزه و حج است؟ مگر جهاد یا امر به معروف و نهی از منکر، در تمامی مذاهب اسلامی به غیر از وهابیت انگلیسی و فراماسونی، از احکام اسلام نمی‌باشد و مگر اختلافی در اجرای آن وجود دارد. مثلاً گفته باشند که با دست بسته جهاد کنید؟! آیا دستور - انْفِرُواْ خِفَافًا وَثِقَالاً وَجَاهِدُواْ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ - سبكبار و گرانبار برایتان سخت باشد یا آسان، بسيج شويد و با مال و جانتان در راه خدا جهاد كنيد. اگر بدانيد، اين براى شما بهتر است.(سوره توبه آیه 41) از احکام الهی، قرآنی و اسلامی برای تمامی مسلمانان نمی‌باشد؟! نتیجه : پس بفرمایید، طبق احکام مذهبی خودتان عمل کنید، اما وقت بگذاریم برای خداشناسی، معاد شناسی، اسلام شناسی، قرآن شناسی، دوست و دشمن شناسی - تولا و تبری - وقت بگذاریم برای این که ببینیم عوامل تفرقه و حتی دشمنی مسلمانان چیست و کدام است؟ آیا دست بستن یا نبستن سر نماز است، یا فتنه‌های انگلیسی و امریکایی از یک سو، و بی‌بصیرتی و تعصبات خشک از سوی دیگر؟ وقت‌مان را بگذاریم که ببینیم چه باید بکنیم؟ زمان ما، عصر گستره و کثرت مسلمان‌کُشی و نسل‌کُشی و بچه‌کُشی مسلمانان است و برای دشمنان ما نیز فرقی ندارد که کی شیعه است و کی سنّی؟ کی روی مُهر سجده می‌کند و کی روی فرش یا موکت؟ کی با دست بسته نماز می‌خواند و کی با دست باز؟ وقت بگذاریم برای پیدا کردن راه‌کارها و تحقق وحدت.(پایان)
هدایت شده از .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این راهکار لاغریِ جهانی به برنامه ی طبیب هم رسید😳 اگه اضافه وزن دارید و میخواید با روشی که سازمان بهداشت جهانی تاییدش کرده لاغر بشید این کلیپ رو تا آخر ببینید👌🏻 برای سفارش با تخفیف ویژه و تکرار نشدنی این پودر جلبک روی لینک زیر کلیک کنید👇🏻👇🏻👇🏻 https://landing.saamim.com/eJWOP https://landing.saamim.com/eJWOP
هدایت شده از دل نوشته های قشنگ
🌸ســــلام 🍎به آخـرین پنجشنبه 🌸آذرمـاه خوش آمـدید 🍎یک روز بی نظیـر 🌸یک صبح دلنشین 🍎یک لبخنـد از ته دل 🌸یک خدای 🍎همیشه همراه 🌸با هـزار 🍎آرزوی زیبـا 🌸تقدیم لحظه هاتان صبح پنجشنبه تون زیبـا 🍎🌸 🌺🍃‎‌‎﷽🍃🌺
نماهنگ اشکای نم‌نم.mp3
5.11M
نماهنگ اشکای نم‌نم 🎙حاج ابوذر بیوکافی شب زیارتی امام حسین علیه السلام التماس دعا داریم از همه بزرگواران https://eitaa.com/hlgole2
»»» آیه ی روز : ********** (ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُم بِاللَّيْلِ وَالنَّهَارِ سِرًّا وَعَلَانِيَةً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ بقره - ٢٧٤ آنها که اموال خود را، شب و روز، پنهان و آشکار، انفاق می‌کنند، مزدشان نزد پروردگارشان است؛ نه ترسی بر آنهاست، و نه غمگین می‌شوند. ********** نکته ها: در تفاسیر صافى، مجمع البیان، قرطبى و كبیر فخررازى آمده كه این آیه در شأن حضرت على علیه السلام نازل شده است. هنگامى كه آن حضرت فقط چهار درهم ذخیره داشت، یك درهم را در روز، یك درهم را در شب، سومین آنرا مخفیانه، و چهارمین درهم را آشكارا در راه خدا انفاق نمود. البته وعده ى این آیه، شامل همه كسانى مى شود كه اینگونه عمل كنند. چنین افرادى نه از فقر و تنگدستى بیم دارند، چون به وعده هاى خداوند ایمان داشته و به او توكّل مى كنند، و نه بخاطر انفاق، اندوهگین مى شوند، چون به رضایت الهى و آثار اخروى انفاق توجّه دارند. شاید دلیل آنكه «لیل» بر «نهار» ویا «سرّ» بر «علانیة» مقدّم شده است، آن باشد كه انفاق هاى پنهانى در دل شب ارزش بیشترى دارد. [752] این آیه به منزله ى جمع بندى چهارده آیه گذشته است كه درباره انفاق بحث مى كرد. موضوعى كه هیچ موردى در قرآن اینگونه مفصّل بحث نشده است. آثار انفاق بر كسى پوشیده نیست، از جمله: تعدیل ثروت وكم شدن اختلافات طبقاتى، ایجاد محبّت، شكوفایى روح سخاوت و بالاتر از همه قرب به خداوند. انفاق، علاوه بر انفاق مال و ثروت، شامل انفاقِ علم، آبرو و مقام نیز مى شود. كلمه ى انفاق، در لغت به معناى پر كردن گودال و در اصطلاح، به معناى پر كردن و بر طرف نمودن كمبودهاى مالى است. یادآورى این نكته لازم است كه توجّه اسلام به مسئله انفاق، به معناى گداپرورى و رواج تكدّى گرى نیست. زیرا در بسیارى از روایات، از كسانى كه بدون داشتن نیاز، از دیگران درخواست كمك مى كنند، مذمّت شده واز سوى دیگر بهترین نوع انفاق، در اختیار قراردادن ابزار كار به جاى پول دادن، معرفى شده است. ----- 752) تفسیر مراغى. ********** پیام ها: - داشتن روحیّه ى انفاق و سخاوت مهم است، نه یكى دو بار انفاق آنهم از روى ترحّم. «ینفقون» فعل مضارع بر استمرار دلالت دارد. - تعیین نشدن اجر الهى، نشانه ى گستردگى آن است. «اجرهم» - وعده هاى الهى، بهترین مشوّق انسان در كارهاى نیك است. «فلهم اجرهم» - آرامش و امنیّت، از بركات انفاق است. «لاخوف علیهم ولا هم یحزنون» ********** ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟩☀️ تلاوت نور ☀️🟩 🔸 تلاوت سوره مبارکه طه آیات : ( ۲۵ الی ۳۲ ) . ┏━🍃💠🍂━┓
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از دل نوشته های قشنگ
شکسپیر روزی گفت : بخاطر اینکه کفش نداشتم ، گریه کردم اما وقتی که یه نفرو دیدم که پا نداشت، دست از گریه کشیدم . زندگی پر از نعمته فقط ما براشون ارزش قائل نیستیم!
هدایت شده از دل نوشته های قشنگ
پنج چیز که باعث تسلیم شدن میشه: 1.بیش از حد فکر کردن 2.ترس از تغییر کردن 3.در گذشته زندگی کردن 4.نگرش منفی به همه چیز داشتن 5.تلاش برای راضی نگه داشتن همه
toolanitarin-shabe-salo.mp3
5.25M
طولانی ترین شب سالو کاش میشد تو کربلا باشم🥲❤️‍🩹 🫀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از hl lorestani20
الهی یلدات پر از خیر و برکت باشه✨ امام زمان فراموش نشه🌷 اللهم عجل لولیک الفرج🌱
🌛 یلدا یعنی یادمان باشد که زندگی آن قدر کوتاه است که یک دقیقه بیشتر با هم بودن را باید جشن گرفت. یلدایتان مبارک شــبتون رویایی 🍃🌻 ♥️ 🌻
اعـمـال قـبـل از خـواب 🥱 ⚜۱_وضو گرفتن ⚜۲_ :با قرائت «سه بار سوره توحید» ⚜۳_پیامبران را خود قرار دادن :با فرستادن یک بار« صلوات» ⚜۴_مومنان را از خود کنید:با گفتن یک بار ذکر« اللهم اغفر للمومنین و المومنات» ⚜۵_یک و یک به جا آورید:با گفتن «سُبْحاٰنَ اللّٰهِ وَ الْحَمْدُلِلّٰهِ وَ لٰااِلٰهَ اِلاَ اللّٰهُ وَ اللّٰهُ اَکبَرْ» ⚜۶_اقامه :با سه بار خواندن«یَفْعَلُ اللّهُ مٰا یَشاءُ بِقُدْرَتِهِ وَ یَحْکُمُ ماٰ یُریدُ بِعِزَّتِهِ»
27.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت زهرا(ع) محفل انس با قرآن کریم برقرار است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ما چله نشینِ شبِ یلدای ظهوریم/ما منتظرِ نوبت بر پائیِ نوریم/ما محو جمالِ پسرِ فاطمه (س) هستیم. شب زنده نگه دار،به یلدای حضوریم.
آموزش ادبیات دعاها و قرآن
*✾࿐༅••••☆🕋 ⃟ٖٖٜٖٜ ⃟ٖٖٜٖٜ🤍☆••••༅࿐✾* *❉‌◎﷽◎❉‌* *♨️ ارزشمند «غیرت»* *⬅️ عفّت و پاکدامنی* *✅ غیرت و تعصبّ ناموسی یکی از عوامل اساسی  و حفظ حریم خانواده است. کسی که برای ناموس خود حرمت قائل است و نسبت به آن تعصّب دارد، به خود اجازه نمی دهد که به ناموس دیگران خیانت کند. او می داند که اگر به ناموس دیگران نظر سویی داشته باشد، به یقین ناموس او نیز مورد سوء نظر دیگران قرار خواهد گرفت. بنابراین، به او اجازه نمی‌دهد. هر اندازه این صفت اخلاقی در او تقویت شود، بر عفّتش افزوده می گردد. (علیه السلام) می‌فرماید: « هر انسانی به اندازه اوست». [۱]* *🔰↓استاد شهید مطهری (ره) می گوید: «انسان این حالت را دارد که هر چه بیشتر در گرداب فرو رود و و را از کف بدهد، احساس در وجودش ناتوان میگردد. از این که همسران آنها مورد توجّه دیگران قرار بگیرند رنج نمی برند و احیاناً لذّت هم می برند و از چنین کارهایی دفاع می کنند و افرادی که با شهوات نفسانی مبارزه می کنند غیورتر و نسبت به همسران خود حسّاس تر میگردند. اینگونه افراد حتّی نسبت به ناموس دیگران نیز حسّاسند؛ یعنی وجدانشان اجازه نمی دهد که به ناموس دیگران بی حرمتی شود». [۲]* *بانوی محترمه و با عفّتی روزی به شوهرش گفت: قدر مرا نمی‌دانی؛ من که اینگونه پاکدامن هستم، بیشتر به من احترام کن. شوهرش گفت: تو بستگی به عفّت من دارد؛ این من هستم که تو را پاکدامن نگه داشته ام. آن روز بانوی مذکور، این سخن را از شوهرش نپذیرفت، مدّتی از این ماجرا گذشت، روزی آن زن از بازار عبور می کرد، مرد هوسرانی به سوی او دست دراز کرد و لباس او را گرفت، ولی بی درنگ رها ساخت. زن به خانه بازگشت و به شوهرش گفت: امروز در بازار، مردی با نظر بی عفّتی به من نگریست و مزاحم من شد، دست درازی کرد و چادرم را گرفت، ولی زود رها کرد. شوهر گفت: الله اکبر، اتفاقاً من مدّتی قبل روزی به زنی نگاه کردم و لباسش را گرفتم، ولی بی درنگ توبه کردم و دستم را کشیدم. این برخوردی که به تو شده مکافات همان عمل من است. زن گفت: اکنون دریافتم که سخن تو حق است که و پاکدامنی زن، بستگی به عفّت و پاکدامنی شوهرش دارد، اگر شوهر به هر اندازه به ناموس دیگران خیانت کند، دیگران به همان مقدار به ناموس او خیانت خواهند کرد؛ چرا که جهان، دار مکافات است و خیانت به ناموس دیگران، نوعی قرض و بدهی محسوب می شود که دیر یا زود باید ناموسش آن را پرداخت کند.* *⤵️ جلوگیری از فساد* *به همان اندازه که بی تفاوتی و زمینه ساز و مایه آلودگی جامعه است، و حسّاسیت در برابر منکرات «نقش باز دارنده‌ای» دارد؛ گاه یک می‌تواند جوّ فاسد یک جلسه و محل را تغییر دهد و افراد آلوده از چنین فردی حساب می برند. جوانی بود که اگر به مجلسی می رفت و کوچکترین گناهی در آن مجلس انجام می شد، عکس العمل نشان می داد. او می گفت: حتی در محیط پارک شد، جلو مفاسد را به تنهایی می‌گیرم. جوان دیگری، آنچنان نسبت به مفاسد اجتماعی حسّاس بود که یک تنه در مقابل مفاسد می ایستاد. او می گفت: تا جان در بدن دارم هرگز در برابر صحنه های گناه خاموش نخواهم بود.* *⤵️ ثبات خانواده* *یکی از آثار ثبات و «تحکیم خانواده» است. جامعه ای که مردانش نگهبان و حافظ ارزش ها هستند، افراد مزاحم و هوسران امنیت ندارند. ، با خیال راحت به سر و کار زندگی خود می روند و با آسودگی خاطر و بدون نگرانی می توانند در عرصه اجتماع ظاهر شوند؛ و آنجا که مردم بی تفاوت باشند، دختران و زنان پاکدامن در اجتماع احساس امنیت نمی‌کنند.* *⤵️ عزّت و سربلندی* *آنان که در فکر و اندیشه و ارزش های الهی خود دارای صلابت و پایمردی هستند و اهل سازش و مداهنه نیستند، از عزت و محبوبیت خاصّی برخوردارند. بسیار دیده شده که یک محل و گاه یک شهر برای یک که موقعیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هم ندارد احترام می‌نمایند و از او حساب می برند؛ بر خلاف آنان که در خط حزب باد هستند و با هر موجی همسو می‌شوند؛ چنین افرادی در جامعه عددی محسوب نمی‌شوند و کسی از آنها حساب نمی برد.* *پی نوشت ها:* *📕↲[۱] نهج البلاغه، حکمت ۴۷* *📕↲[۲] استاد مطهرى، مسئله حجاب، نشر صدرا، ص ۶۴* *📕↲منبع: وبسایت راسخون به نقل از حوزه نت* ** ** *┄┅┅٭❅✨🕋✨❅٭┅┅┄* *أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج* *انـدکی صبـر فـرج نزدیک است*