🔴 یا انیس النفوس
🔵 شیخ جعفر مجتهدی(ره) :
🔺 در هر کجای عالم که قلبا حضرت #امام_رضا علیه السلام را صدا بزنید و به ناحیه مقدسه ایشان توجه کنید آن بزرگوار سریعا نظر می کنند و این معناي حقیقی کلمه انیس النفوس است.
❤️🌹❤️🌹❤️🌹❤️🌹❤️🌹❤️
امام هادی علیه السلام:
حرام رشد نمیکند، اگر هم رشد کند؛ برکت ندارد. (الکافی ج⁵ ص¹²⁵
#روایت 🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سر من نذر سری که رفت روی نی ها
جانم ابیعبدالله..:)❤️🩹
#کربلایی_امیر_برومند
فقط امامحسین«علیه السلام»رو بچسب!
هرچی میخوای،ازش بخواه!
یکی یکدونست
و از خدا هرچی بخواد
بهش میده :)
#شهیدروحاللهقربانی
وَقْتِۍبـٰاچٰادُر،شَـبیہِمٰـادَرِسٰـآدٰاتْمِیشَـوِۍ
نِـیٰازۍبِہتَعریِـفْاَزآننِـیست...!
دُختَرهَمِیـشِہنِگٰاهَـشمَعطـوفِبِہمٰادَر
#چادرانه
هواشناسی اعلام کرد :
هوای مهدی فاطمه را داشته باشید
خیلی تنهاست .......
⃟ ⃟🦋أللَّھُـمَ؏َـجِّـلْلِوَلیِڪْألْـفَـرَج💙⃟⃟⃟⃟-ا
آرزو میکنم سرنوشتتون به آدمی گره
بخوره که باعث میشه خودتونو بیشتر
دوست داشته باشید !
🚩❤حبالحسینیجمعنا❤🚩
#باید_بدانیم 🔥 آنچه در سقیفه گذشت... ❸ | قسمت قبل 🟤 مشاجرهٔ مهاجرین و أنصار در حالی که قریش مشغول
#باید_بدانیم
🔥آنچه در سقیفه گذشت... ❹ | قسمت قبل
⚫️ سخن ابوبکر در سقیفه
ابوبکر سخن را آغاز کرد و گفت:
" ما مهاجرین، اولین کسانی هستیم که مسلمان شدیم و اصل و نسب و طایفه ما گرامی ترین طایفه است و خوش قیافه ترین هستیم. ما از جهت حسب، نسب و چهره ترجیح داریم. ما به پیامبر خیلی نزدیکیم❗
خدا خيرتان دهد، شما برادر مایید و ما را یاری کردید. شما شریک ما هستید، اما حالا که اصرار دارید، ما رئیس هستیم و شما وزیر. وزارت خانه ها که تقسیم شد به شما هم سهمی میدهیم و چند وزیر از شما انتخاب میکنیم. به هر حال در میان عرب، قریش طایفه اول است و حرف، حرف آنان است.
عرب زیر بار حکومت کسی به جز قریش نمی رود. راستش را بخواهید عرب زیر بار حکومت شما نمیرود، ولی حزب ما معروف و اعلام شده است. وضع را بهم نزنید و برای ما درد سر درست نکنید. خدا برای مهاجرین فضیلت قرار داده است. اما باید ریاست در این حزب باشد. نظر من این است که شما، یکی از این دو نفر عُمَر یا ابوعبیده جرّاح را انتخاب کنید." (1)
🖍 تعليقهٔ ای بر مطالب فوق
❶ آیا وفات پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله، مصيبت کمی بود که ابوبکر به این زودی آن را فراموش کرد و در صحبت خود، هیچ اشاره ای به آن نکرد!؟ بسی جای تعجب است که چرا خیلی ساده از کنار چنین مصيبتی گذشتند و در آن جلسه، فقط از تعیین جانشین صحبت کردند، حقاً که انسان از وجود چنین اصحاب و یارانی، تاسف میخورد!
❷ جالب است آنان که همیشه در مواضع سخت دوران نبی اکرم صلی الله علیه وآله از هر کاری فراری بوده اند، چگونه و بر چه اساسی خود را نمایندهٔ امت اسلامی و رهبر قریش معرفی کرده و به عنوان کسی که قول فصل و حرف آخر است می گویند: به نظر من شما انصار با عُمَر یا ابوعبیده بیعت کنید!؟
❸ ابوبکر در صحبت های خود تاکید میکند که قریش و حزب او به علت اصل و نسب و خوش قیافه بودن [ 🙄 ] بلکه قرابت فامیلی با پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نسبت به خلافت اولویت دارد. 👈🏼 اگر چنین است امیرمؤمنان علی علیه السلام به پیامبر بسیار نزدیکتر است. بلکه عموی پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله به مراتب سزاوار تر از امثال عُمَر و ابوعبیده است. چه شده است که اهل بیتِ پیامبر در این جلسهٔ سراسر فتنه و شوم، به کُلّ فراموش شده اند⁉️
ان شاء الله ادامه دارد...
📚 منابع:
1. انساب الاشراف للبلاذري جلد ۱ صفحه ۵۸۲
لعنت الله علی القوم الظالمین👊
رفیق واقعی
▫️لاَ يَكُونُ الصَّدِيقُ صَدِيقاً حَتَّى يَحْفَظَ أَخَاهُ فِي ثَلاَث: فِي نَكْبَتِهِ، وَغَيْبَتِهِ، وَ وَفَاتِهِ
🟠دوست را دوست نتوان گفت، مگر آن گاه، كه در سه جاى آبروى دوست خود نگه دارد. يكجا به هنگامى كه به بلايى گرفتار شود و يكى در هنگامى كه حاضر نباشد و يكى بعد از مرگش.
✍شك نيست كه انسان در زندگى خود نيازمند به دوستانى است كه در مشكلات به او كمك كنند و در زمان راحتى مونس انسان باشند، زيرا روح اجتماعى انسان از يك سو و نيازهاى گسترده اى كه دارد و به تنهايى قادر به رسيدن به آنها نيست از سوى ديگر ايجاب مى كند كه يارانى براى خود انتخاب كند; ولى اين ياران مختلف اند; گروهى مانند تاجرانند كه دائماً انتظار دارند در مقابل خدمتى، خدمتى به آنان شود و طبيعى است كه هر وقت از دوست خود بهره اى نداشته باشند او را براى هميشه رها مى كنند. گروه ديگرى هستند كه گرچه در برابر هر خدمت انتظار خدمتى دارند; ولى خدمات پيشين را فراموش نمى كنند و به پاس آنها دوست خود را در مشكلات يارى مى دهند; اما هنگامى كه تصور مى كنند پاداش خدمت هاى پيشين او را داده اند رهايش مى سازند. گروه سومى نيز هستند كه دوستى آنها بر اساس محبت است و صفا و صداقت نه نتيجه خدمت و كارى شبيه تجارت. آنها به هنگام قدرت به دوستان خود خدمت مى كنند و انتظار پاسخى از آنها ندارند و به همين دليل به هنگام بروز مشكلات براى دوستان خود هرگز آنها را رها نمى سازند و همچنان به اصول اخوت و دوستى وفادارند.
📘 نهج البلاغه حکمت 134
وقتی پارکینگ حرم امام رضا محل کار خانم آرایشگر شد
🔹«باورم نمیشد خانم ناشناس آن طرف خط دارد دعوتم میکند برای برداشتن کاشت ناخن بانوان زائر به حرم امام رضا(ع) بروم؛ آقا با این دعوت، ما آرایشگران خدامحور را سربلند کرد». اینها را خانم آرایشگر مشهدی میگوید که از یک سال قبل در گروه آرایشگران «صیانه» برداشتن رایگان کاشت ناخن خانمها را شروع کرده و حالا بعد از ۲۰۰ مورد برداشت ناخن، در حرم رضوی پاداشش را گرفته است.
🔹بین تمام مشاغل برای خدمت به دستگاه اهلبیت(ع)، آرایشگری شاید دور از ذهنترین حرفه به نظر بیاید؛ اما اهالیِ گروه آرایشگران خدامحور «صیانه» با اجرای طرح خودجوش «برداشتن رایگان کاشت ناخن» اثبات کردند آرایشگران هم میتوانند سرباز لشکر امام زمان(عج) باشند.
🔹حضور در موکبهای خدمترسانی به زائران در شهر مشهد در ایام شهادت امام رضا(ع) و بالاتر از آن، حضور در حرم رضوی برای برداشتن کاشت ناخن بانوان زائر، افتخارات بزرگی برای آرایشگران صیانه رقم زد.
🔗 گزارش کامل را اینجا بخوانید
👆👆👆👆👆👆👆👆👆
لطفا
لطفا
لطفا
به خاطر امام زمان علیه السلام این پیام رو تا میتونید فور کنید..✍
چه ایرادی داره در جایی به جز هیئت، برای امام زمانمان یار و یاور بیاوریم..🗣
موکب عشق به پا کنید..❤️
خالصانه با ارسال این پیام به گروههایی که میشناسید، به یاری بانوان شیفته ی اهل بیت علیهم السلام که آگاهی از حرام بودن کاشت ناخن برای کارهای عبادی مثل نماز و غسل و... ندارند بروید، 🤝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پیشنهاد_دانلود #صفات_الشیعه
وقتی محبت امیرالمؤمنین علی علیه السلام را داشته باشی ❤️
▪️حجت الاسلام حامد کاشانی حفظه الله تعالی
💠 قَالَ قَطَعَ يَمِينِي سَيِّدُ الْوَصِيِّينَ وَ قَائِدُ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِينَ وَ أَوْلَى النَّاسِ بِالْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ إِمَامُ الْهُدَى وَ زَوْجُ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ ...
« وَ اللَّهِ مَا قَطَعْتَ إِلَّا بِحَقٍّ كَانَ عَلَيَّ مِمَّا يُنْجِي مِنْ عِقَابِ الْآخِرَةِ» 😔
بحار الانوار جلد ۴۰ صفحه ۲۸۱
💠 لَؤ ضَرَبْتُ خَيْشُومَ الْمُؤْمِنِ بِسَيْفي هذا عَلى أنْ يُبْغِضَني ما أبْغَضَني
نهج البلاغه حکمت ۴۵
🚩❤حبالحسینیجمعنا❤🚩
#باید_بدانیم 🔥آنچه در سقیفه گذشت... ❹ | قسمت قبل ⚫️ سخن ابوبکر در سقیفه ابوبکر سخن را آغاز کرد و گ
#باید_بدانیم
🔥 آنچه در سقیفه گذشت... ❺ | قسمت قبل
🟠 ادامهٔ مشاجره بین مهاجرین و انصار
وقتی حرف های ابوبکر به اینجا رسید، حَبّاب بن مُنذِر برخاست و گفت:
" ای گروه انصار ! قدرت و توان خود را برای خودتان نگه دارید که همه مردم زیر سایه شما هستند. هیچ گستاخی نمی تواند با شما مخالفت کند و مردم همگی گوش به فرمان شما حرکت میکنند. شما مردمی هستید که به مهاجرین پناه دادید و صاحب خانه شمایید. به خدا قسم! خدا فقط در حضور شما و در سرزمین شما آشکارا پرستش شد. نماز فقط در مسجد های شما به جماعت خوانده شد و ایمان فقط در پناه شمشیر های شما شناخته شد. مردم به شما نگاه میکنند تا ببیند چه کار میکنید. با هم دعوا نکنید که به ضرر شماست. اگر مهاجرین حرف شما را قبول کردند آن وقت میگوییم باید امیری از ما و امیری از آنان باشد. (1)
👈🏼 عُمَر بن خطاب که تا آن لحظه دندان به جگر گذاشته و حرفی نزده بود، دیگر طاقت نیاورد و از جا بلند شد تا در جمع انصار که اصرار داشتند خلافت برای آنهاست، سخنرانی کند. وی با خشونت سخن گفت و طبق معمول حرف های تندی بیان کرد و گفت:
"هیهات! دو شمير در یک نيام نمي گنجد. عرب ها زیر بار حکومت شما نمی روند. چون پیامبر از قریش است، خلیفه هم باید از قریش باشد اگر خلافت از همان جایی باشد که نبوت بوده است [ قریش ]، مردم اطاعت میکنند و خلافت را می پذیرند. چه کسی جرأت دارد که به ما نزدیک شود؟ چه کسی میخواهد با ما در مورد میراث محمد صلی الله علیه وآله و حکومت او دعوا کند در حالی که ما دوستان و اقوام پیامبر هستیم؟ [❗️] هر کس بگوید خلافت برای اوست، دنبال شر و هلاکت میگردد."(2)
🖍 تعلیقه ای بر مطالب فوق [ مهم ]
عُمَر نیز مانند صدیق خود ابوبکر، شاخصه «قریشی بودن» و «فامیل پیامبر بودن» را مطرح کرده، در حالیکه اهل بیت پیامبر در این شاخصه به مراتب اولویت دارند.
ضمنا انسان مُنصف میداند که مطرح نمودن این عناوین توسط عُمَر، تنها به قصد شعار بود. او در جایی که به نفعش بود از این شاخصه ها استفاده کرد و در جایی که قصد حذف کردن اهل البیت علیهم السلام را داشت شعار خود را عوض کرد و میگفت:
" نبوت و امامت در یک جا جمع نمیشود"(3)
ان شاء الله ادامه دارد...
📚 منابع:
1. الإمامة والسياسة - ت الزيني جلد ۱ صفحه ۱۵
2. تاريخ الأمم و الملوك جلد ۳ صفحه ۲۲۰
3. تاريخ الأمم و الملوك جلد ۴ صفحه ۲۲۲
لعنت الله علی القوم الظالمین الی قیام یوم الدین👊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لعنت بر آنکه پایهگذار سقیفه شد ! . .
قُل اِنَ صلاتی نُسُکی وَمحیای و مماتی لله رب العالمین :)))
- سورهانعام .