🔴روز شهید بهت تبریک گفتیم، امروز که روز پاسداره بهت تبریک میگیم، فردا که روز جانبازه بهت تبریک خواهیم گفت
▪️توی دنیا چه مدالی باقی مونده بود که به دستش نیاوردی؟ ای سالار شهدای مقاومت، این نور چشم جانبازها، ای فخر پاسدارها، ای آرامش دل امت
🔴به کمپین فصل بیداری بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1635647570C3725f53a3d
😊 " آرامش" واژه پر تکرار شرکت کنندگان این دوره...
🤲 دورۀ آموزشی #قصه_من_و_خدا (سطح یک)؛ چلّۀ عاشقانه با خدا
✅ دوست داری تو هر شرایطی حالت خوب باشه؟
✅ میخوای یه رفیق همیشگی داشته باشی؟
✅ میدونی چه جوری باید محیط خانواده رو جذاب کنی؟
✅ برای تربیت صحیح بچههات، دنبال یه تکیه گاهی؟
✅ خلاصه کلام: دنبال آرامشی؟
🔻🔻🔻
🧐 پس دل دل نکن! ثبت نام کن.
🔺🔺🔺
🎙مدرس دوره:
حجةالاسلام #محسن_عباسی_ولدی
📋 بخشی از نظرات بیش از 🔅۵۶،۰۰۰🔅 شرکت کنندگان قبل رو (اینجا) بخونید.
🎞 تیزر دوره رو حتما ببیند.
📋 فایل معرفی دوره هم حتما بخونید.
⏳مهلت ثبت نام: ۱۵ تا ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
🗓زمان برگزاری: ۲۶بهمن تا ۷ فروردین
🌹هزینه دوره: صلوات بر محمد و آلمحمد
https://eitaa.com/tarbiatkadeh/1953
معرفی دورۀ قصه من و خدا.pdf
4.19M
🔆معرفی دورۀ «#قصه_من_و_خدا (سطح یک)- دور ششم🔆
مطالب مطرح شده در فایل:
🔸معرفی اجمالی دوره
🔸مخاطبان دوره
🔸بعضی سرفصلهای آموزشی مطرح شده در دوره
🔸 سیر آموزشی و قوانین دوره
🔸برنامه تفصیلی دوره
🔸شیوه و مراحل ثبت نام و شرکت در دوره
💠 ثبت نام کنید.
🔹 برای دیدن نظرات و اطلاع رسانیها در کانال تربیتکده عضو شوید🔻
https://eitaa.com/tarbiatkadeh/1400
10.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شاه کلید حل بزرگ ترین مشکلات💯
🤲 دورۀ آموزشی #قصه_من_و_خدا (سطح یک)؛
چلّۀ عاشقانه با خدا
🎙مدرس دوره:
حجةالاسلام #محسن_عباسی_ولدی
✍️ به عنوان کسی که سال ها تجربه مشاوره داره میگم: که راه حل بزرگ ترین مشکلات زندگی رو، ساده و راحت، میشه تو قصه ما و خدا پیدا کرد...
💚 برگزار کننده: #تربیتکده_آیین_فطرت
⏳مهلت ثبت نام: ۱۵ تا ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
🗓 برگزاری دوره: ۲۶ بهمن تا ۷ فروردین
🔸 اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
🌐 http://tarbiatkadeh.ir
🔸 قبل از ثبت نام حتماً در کانال #تربیتکده عضو شو:🔻
https://eitaa.com/tarbiatkadeh/1871
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫
الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَتْلُونَهُ حَقَّ تِلَاوَتِهِ أُولَٰئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ ۗ وَمَنْ يَكْفُرْ بِهِ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ{ ۱۲۱ - بقره }
الَّذِينَ = کسانی که
آتَيْنَاهُمُ = دادهایم ایشان را
الْكِتَابَ = کتاب آسمانی
[= یهود و نصاری]
يَتْلُونَهُ = میخوانند؛آن را
حَقَّ = چنان که شایسته
تِلَاوَتِهِ = خواندن است آن (با تدبرو به قصد عمل)
أُولَٰئِكَ = آنها
يُؤْمِنُونَ = ایمان میآورند؛
بِهِ ۗ = به او(پیامبراسلام)
وَمَنْ =و کسانی که
يَكْفُرْ = کافر شوند،
بِهِ = به او
فَأُولَٰئِكَ = پس آنها
هُمُ = ایشان
الْخَاسِرُونَ = زیانکارند.
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫
(آیه 121 ) شأن نزول:
بعضی از مفسران معتقدند که این آیه در باره افرادی که با «جعفر بن أبی طالب» از حبشه آمدند و از کسانی بودند که در آنجا به او پیوستند نازل شد، آنها چهل نفر بودند، سی و دو نفر اهل حبشه، و هشت نفر از راهبان شام که «بحیرا» راهب معروف نیز جزء آنان بود.
بعضی دیگر معتقدند که آیه در باره افرادی از یهود همانند «عبد اللّه بن سلام» و «سعید بن عمرو» و «تمام بن یهودا» و امثال آنها نازل شده که اسلام را پذیرفتند و به راستی مؤمن شدند.
تفسیر:
از آنجا که جمعی از حق طلبان یهود و نصاری، دعوت پیامبر اسلام صلّی اللّه علیه و اله را لبّیک گفتند و این آیین را پذیرا شدند، قرآن پس از مذمت گروه سابق از اینها به نیکی یاد میکند و میگوید: «کسانی که کتاب آسمانی را به آنها دادیم و از روی دقت آن را تلاوت کرده و حق تلاوتش را (که تفکر و اندیشه و سپس عمل است) ادا کردند به پیامبر اسلام صلّی اللّه علیه و اله ایمان میآورند» (الَّذِینَ آتَیْناهُمُ الْکِتابَ یَتْلُونَهُ حَقَّ تِلاوَتِهِ أُولئِکَ یُؤْمِنُونَ بِهِ). «و آنها که نسبت به آن کافر شدند به خودشان ظلم کردند، همان زیانکارانند» (وَ مَنْ یَکْفُرْ بِهِ فَأُولئِکَ هُمُ الْخاسِرُونَ).
1- جلب رضایت دشمن، حسابی دارد
درست است که انسان باید با نیروی جاذبه اخلاق دشمنان را به سوی حق دعوت کند، ولی این در مقابل افراد انعطافپذیر است، اما کسانی که هرگز تسلیم حرف حق نیستند، نباید در فکر جلب رضایت آنها بود، اینجا است که اگر ایمان نیاوردند باید گفت: به جهنّم! و بیهوده نباید وقت صرف آنها کرد.
2- حق تلاوت چیست؟
این تعبیر پر معنایی است. در حدیثی از امام صادق علیه السّلام در تفسیر این آیه میخوانیم که فرمود: «منظور این است که آیات آن را با دقّت بخوانند و حقایق آن را درک کنند و به احکام آن عمل بنمایند، به وعدههای آن امیدوار، و از وعیدهای آن ترسان باشند، از داستانهای آن عبرت گیرند، به اوامرش گردن نهند و نواهی آن را بپذیرند، به خدا سوگند منظور حفظ کردن آیات و خواندن حروف و تلاوت سورهها و یاد گرفتن اعشار و اخماس «1» آن نیست- آنها حروف قرآن را حفظ کردند اما حدود آن را ضایع ساختند، منظور تنها این است که در آیات قرآن بیندیشند و به احکامش عمل کنند، چنانکه خداوند میفرماید: این کتابی است پر برکت که ما بر تو نازل کردیم تا در آیاتش تدبّر کنند»
------------------------
(1) منظور از «اعشار» و «اخماس» تقسیماتی که در قرآن میشود مانند: تقسیم به سی جزء و یا هر جزء به چهار حزب و امثال آن است.
خلاصه تفسیر نمونه
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫