eitaa logo
حُفره
682 دنبال‌کننده
321 عکس
40 ویدیو
3 فایل
به نام تو برای تو . مبارکه اکبرنیا هستم. شیمیستِ روانشناسی‌خوانده که عاشقِ کتاب 📚 و محتاجِ کلمه✍️ است. مشغول به شغل‌های شریفِ همسری، مادری و استادیاری مدرسه‌ی نویسندگی مبنا @mob_akbarnia . در بله: https://ble.ir/hofreee
مشاهده در ایتا
دانلود
به نظرم دشمن‌ باید علاوه بر ساخت سلاح‌های پیشرفته و جاسوسی، کمی شیعه‌شناسی هم یاد بگیرد. اگر هم یاد گرفته احتمالا استادش قلابی بوده. آخر کدام احمقی در روز عید غدیر که بزرگ‌ترین عید شیعیان است حمله می‌کند و در بزرگ‌ترین ایام حزن و اندوه‌شان، جنگ را تمام؟ کسی نبوده که بهشان بگوید نام حیدرِ خیبرشکن چقدر ما را تا روزها قوی نگه می‌دارد؟ نمی‌دانست که محرمی که با تشییع و خاکسپاری عزیزانمان یکی شود، ما را می‌برد سمت نشانه‌های سال ۶۱ هجری در کربلا؟ یعنی هنوز نمی‌داند مردم ایران عاشق پیدا کردن نشانه‌ها و ربط‌شان به هم هستند؟ نمی‌فهمد که همین الان جوان‌ها زیر تابوت شهدا اشک می‌ریزند و آرزو می‌کنند که در حمله‌ی بعدی روی دوش مردم باشند؟ آن‌ها می‌فهمند ایرانی جماعت چقدر عاشق حماسه‌سازی و قهرمان‌پروری است؟ آن مردک کله‌زرد نمی‌داند که ما این تابوت‌های مزین به پرچم کشورمان را نه تنها شکست نمی‌دانیم که برایمان عین پیروزی است! هر شهید، هر خونی که بر زمین بریزد چند برابرش آدم‌های دیگر را زنده‌تر می‌کند. این خاصیت خونی است که با اعتقاد و یقین ریخته شود! نمی‌داند که اگر اشک می‌ریزیم، درون قلبمان پُر از حس قدرت و افتخار و حسرت است نه ترس؟ نمی‌داند که نباید به رهبرمان بی‌احترامی کند که نه تنها او را در دل ما حقیر نمی‌کند چه بسا عزیزتر می‌کند؟ چون ما سال‌هاست که از هر چه اجنبی به سوی جمهوری اسلامی پناه برده‌ایم؟ نمی‌فهمد که ما له له می‌زنیم برای شنیدن صدای گرفته و چهره‌ی محزون رهبرمان؟ به خوبی درس گرفته که دهه شصت و هفتاد و هشتاد و نود ما هیچ توفیری با هم ندارد؟ به نظرم حتما نیاز است چند واحد شیعه‌شناسی و البته شیعه‌ی ایرانی‌شناسی پاس کند. البته بعید است در این صورت هم در آینده غافلگیر نشود! ✍️ مبارکه اکبرنیا @hofreee
آقا و خانمی که سال‌هاست حضور فعالانه‌ای در مساجد و هیئت‌ها دارید و پیشانی‌تان از عبادت‌های زیاد پینه بسته! می‌دانید که باقیات و صالحات همیشه نماز نافله و نماز جماعت و ادعیه و گریه برای اباعبدالله نیست؟ گاهی صبوری کردن بر سر و صدای بچه‌‌شیعه‌هاست خصوصا در این ایام. چرا باید ذهنیت پسر من از هیئت این باشد که " یه آقایی دعوامون کرد و گفت برید پیش باباتون! " واقعا چرا؟ مساجد که به لطف این اخلاق بسیارحسنه و جاگیری‌هاتان خالی شده، حالا نوبت هیئت‌هاست در محرم؟ چه کسی قرار است بعد شما پرچم‌های عزا را بالا ببرد؟ فکر نمی‌کنید همین بچه‌ها هستند که دارید با تذکرات شدید‌الحنتان، از هر عزاداری و مراسمی بیزارشان می‌کنید؟ آقا و خانمی که می‌گویی بچه‌ها را ببر به حسینیه‌ی کودکان؛ چرا باید ببرم؟ من می‌خواهم بچه‌ها در بطن مراسم و روضه و سینه‌زنی باشند! باید ببینند و یاد بگیرند و بفهمند! به اندازه کافی در خانه و مهدکودک انواع مختلف بازی‌ها را انجام می‌دهند. چرا داریم بچه‌ها را به چنین بهانه‌هایی از مراسمات دور می‌کنیم؟ عزیزی که تذکر می‌دهی حق‌الناس بر گردن من است بابت بچه‌هایم؛ باید بگویم شما هم بابت نابود کردن دین و مذهب شیعیان آینده و بیزاری‌شان از عزاداری حق‌الناس سنگین‌تری روی گردنت هست! واقعا صبوری کردن یا عوض کردن جا اینقدر سخت است؟ لطفا کمی دوراندیش باشید تا منِ مادر هر روز به فکر یک جای جدیدی نباشم! هر لحظه بساطم را به دوش نکشم و به نقطه‌ی دیگری نروم و در نهایت مجلس را با بغض ترک کنم. از طرفی دست‌بوس عزیزانی که مراعات حالمان را می‌کنند هستم. آنقدر دلم را خوش می‌کنند که از ته دلم دعایشان می‌کنم. خدا نسلشان را بیشتر کند. شما با صبوری‌تان نسل عاشقی تربیت می‌کنید ان‌شاالله و مگر می‌شود خدا این‌ها را به عنوان حسنه برایتان ننویسد؟ @hofreee
و چی امروز رسیده🤩 این شماره یه نکته طلایی هم داره! می‌تونید حدس بزنید؟😅 یه خبر هم در راهه👇👇👇 @hofreee
هدایت شده از مجلهٔ مدام
مدام، یک‌ساله شد!🎊 دقیقاً یک‌سال پیش، در همچین روزی، اولین رونمایی مدام رو در شهرکتاب مرکزی برگزار کردیم. از اون یکشنبه به‌یاد‌موندنی تا امروز، شش شماره منتشر شده و هر کدومش با همراهی شما مسیرش رو پیدا کرده. ما با شما ادامه‌داریم! به مناسبت تولد یک‌سالگی مدام، فقط تا ساعت ۱۲ ظهر فردا 🎁 همۀ محصولات فروشگاه مدام، با ۲۰٪ تخفیف از طریق سایت در دسترستون هست. 📍برای دیدن محصولات مدام به لینک زیر سر بزنید https://modaammag.ir/shop/ مدام؛ یک‌ ماجرای دنباله‌دار | @modaam_magazine
دیشب از غرفه‌های هیئت، عکس‌ها را خریدم. دوباره یادآوریِ تمسخرِ چهره‌ی محزون آقا توسط ترامپ اذیتم کرد. نوجوان که بودم دوست داشتم وسط روضه‌ها چشم‌هایم را ببندم و صحنه‌ی روز عاشورا در کربلا را ببینم. بزرگ‌تر که شدم فهمیدم دیدن آن صحنه‌ها از فهم و قلب من خارج است و به دیدن چشمه‌ی کوچکی از آن کفایت کردم. و مگر نه اینکه این روزها چندین چشمه‌اش را دیده‌ام؟ تمسخر ترامپ مرا یاد هلهله و شادی دشمن می‌انداخت وقتی امام حسین (ع) یکی یکی یارانش را از دست می‌داد. آن‌جا که خون علی‌اصغرش کف دستش ریخت. آن‌جا که پیکر اربااربا علی‌اکبرش را در عبایش جمع کرد. چهره‌ی محزون اما باصلابت امام و جشن و تمسخر دشمن خیلی آشناست. قدمت تاریخی دارد و تاریخ تکرارشونده است! آخر کدام رهبری بعد از شهادت چند صد نفر از فرزندانش، محزون نمی‌شود؟ اگر چهره‌ی آقا چنین نبود باید در رهبر بودنش شک می‌شد! هر چه می‌گذرد بیشتر می‌فهمم که در طرف درست تاریخ ایستاده‌ام. طرف همان امامی که از بچگی پای روضه‌اش مو سفید کرده‌ام. فقط کاش وقتی چراغ‌ها را خاموش کردند من آن یکی نباشم که یواشکی در برود. من همان باشم که عصر عاشورا روی زمین داغ برای امامش و در راه حق جان داده است. @hofreee
ما با بچه‌ها و قطاری از آدم‌های مشکی‌پوش پشت سرمان پیاده در حال رفتن به هیئت هستیم. یک مرد موتوری با سرعت از کنارمان رد می‌شود و فریاد می‌زند " لعنت بهتون! " دست بچه‌ها را سفت می‌گیرم و زیرلب می‌گویم: " لعنت به خودت! " مردی پشتمان است و می‌گوید: " لعنت بر شیطون." از این گفتگو که بین سه فرد با جهان‌بینی متفاوت در کمتر از یک دقیقه رخ می‌دهد، شگفت‌زده می‌شوم. اسم شیطان که می‌آید خیلی زود آتشم خاموش می‌شود. آن آقا با یک جواب درست هردویمان را فیتیله پیچ می‌کند! @hofreee
امید که من مادرِ یاران تو باشم. امید که این جوانی و خانه‌نشینی‌ مادرها برای بچه‌هایشان، خوش عاقبت باشد. امید که نسوزد و خاکستر نشود. @hofreee
هدایت شده از مدرسه نویسندگی مبنا
14.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تفاوت کسی که بلده روایت کنه با اونی که بلد نیست، در چیه؟! ⚔ سرنوشت جنگ بین جبهه حق و باطل همون اندازه که به توان نظامی گره خورده، به توان روایی هم گره خورده! 🔰 بیایید از مرزهای روایی این جنگ، دفاع کنیم! 📝 اگر علاقمند به روایت جریان جبهه حق هستید، بسم الله: https://mabnaschool.ir/product/creative-writing-02-1404/ 🔴🔴 ساعت ۲۴ امشب، آخرین مهلت ثبت نام در دوره های نویسندگی است... | @mabnaschoole |
لباسِ بعد از کار این شکلی باید باشد، مگر نه؟ @hofreee
🔸دیشب حاج میثم مطیعی یه جمله خیلی خیلی زیبا گفت: ▫️گفت: «من می‌بینم مادران زیادی میان هیأت ولی همش باید دنبال بچه‌هاشون باشن یا بهشون غذا بدن و.... تقریباً چیزی از عزاداری متوجه نمیشن، اما کار بزرگی دارن انجام میدن، من همه ثواب این ده شب مداحی رو تقدیم این مادران می‌کنم. 🔹کار ارزشمند اینه که زن حس کنه درک میشه، زن حس کنه کرامتش مورد اهتمام هست، چقدر مادرای ما بابت شلوغی بچه‌ها در هیات‌ها خجل میشن، چقدر بین نیامدن و آمدن برزخی میشن ... فرهنگ‌سازی کنیم. هیئت با همین مادرایی که بدو بدو دنبال بچه هستند با دوام میمونه! همون بچه‌ها میشن هیئت‌دار نسل بعد... هیئت فقط به حال خوب روضه‌اش نیست، تربیت بچه هیئتی مهم‌تر هم هست. 💥وقتی صدای بچه ها توی هیئت نیاد باید خجالت بکشیم و بترسیم.
حُفره
آقا و خانمی که سال‌هاست حضور فعالانه‌ای در مساجد و هیئت‌ها دارید و پیشانی‌تان از عبادت‌های زیاد پینه
این پستمو یادتون هست؟ پیام بالا رو چند روزه که جاهای مختلف دیدم. از درست بودنش خبر ندارم اما اگر واقعا آقای مطیعی چنین حرفایی رو زدن ازشون ممنونم. ما با بچه‌ها دهه محرم سختی رو گذروندیم و هیئت‌مون رو دو سه بار عوض کردیم ولی ناامید نشدیم. چقدر خوبه که یه مداح برجسته به چنین جزئیاتی دقت کنه و در بین مردم مطرح کنه. بسیار دلم گرم شد. خدا خیرشون بده. من واقعا دوست ندارم دست بچه‌هام تو هیئت گوشی بدم که ساکت باشن. آخه این سبک تربیتی به اصطلاح دوستان حسینیه؟ فقط واسه اینکه می‌ترسیم صداها و بازی‌هاشون کسی رو اذیت نکنه با گوشی بی‌صداشون کنیم؟ اصلا یه هیئت‌هایی اونقدر خادم‌های بی‌اخلاقی دارن که باید بهشون پیشنهاد داد افراد زیر ۱۵ سال رو راه ندن! هم خودشون رو راحت کنن هم ما رو :) بازم میگم که تو دهه اول محرم جای بچه‌ها تو حسینیه کودک نیست و ما بچه‌ها رو حتی یک دقیقه هم اونجا نذاشتیم. جای بچه‌ها دقیقا وسط عزادارای امام حسینه! @hofreee