eitaa logo
کانال شهید آقا محسن حججی
58 دنبال‌کننده
268 عکس
401 ویدیو
18 فایل
برای ارتباط با مدیر کانال https://eitaa.com/M_o_Farahani
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨🚨دوستان عزیز توجه بفرمایید: 🔊🔊از جلسات ناظرین شورای نگهبان خبر رسیده: 1⃣نام‌ و نام خانوادگی شناسنامه ای نامزد باید در برگه رای ثبت شود 2⃣کد نامزد باید حتما ثبت شود 3⃣ تعرفه باید دارای مُهر متناسب با نوع انتخابات باشد ♨️در غیر این صورت، رای باطل است.♨️ 🔰🔰بنابراین برای آقای رییسی باید بنویسیم: 🌺🌺سید ابراهیم رئیس الساداتی🌺🌺 🙏🙏لطفا اطلاع رسانی بفرمایید. 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کانال شهید آقا محسن حججی 🆔@hojajishahid
🚨🚨آهای جبهه ای که خودمون را جبهه انقلاب میدونیم 🔊🔊 وجدانا اگه صداقت و شرافت داریم،، بریم 4 سال به این مردم خدمت کنیم ❌❌4 سال وقت داریم برای خدمت خالصانه 💢با دو هفته لب انتخابات کار کردن و التماس کردن ،،، به شعور مردم توهین نکنیم ✅✅این تریبون های آزاد را ادامه بدیم تا مردم باور کنند ما هم مثل رهبرمون به آزادی بیان و اندیشه اعتقاد داریم و دنبال کار نمایشی نیستیم،، بلکه پیگیر کار واقعی هستیم 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کانال شهید آقا محسن حججی 🆔@hojajishahid
🌺🌺اسلام میتواند همه انواع دموکراسی را تضمین کند🌺🌺 ⏯مصاحبه‏ ‏‏زمان: 5 آبان1357 ‏‏مکان: پاریس، نوفل لوشاتو  ‏ ‏‏موضوع: دلایل مخالفت با رژیم شاه‏ ‏‏مصاحبه کننده: کانال یک تلویزیون فرانسه‏ 🅰مصاحبه کننده: ‏‏[‏‏آیا اسلام با قوانین بدون انعطافی که دارد، می تواند آزادی و پیشرفت اجتماعی را ضمانت نماید؟‏‎ ‎‏نمونه ای از آن را در کشور دیگری بدهید.‏‏]‏ 🔰🔰‏‏حضرت امام: ‏‏اولاً، اسلام قوانین اساسی اش انعطاف ندارد و بسیاری از قوانینش با نظرهای خاصی‏‎ ‎‏انعطاف دارد و می تواند همۀ انحای دموکراسی را تضمین کند. کشوری که ما می خواهیم،‏‎ ‎‏کشوری اسلامی به همۀ معناست و اکنون در خارج نظیرش نیست، ولی در گذشته وجود‏‎ ‎‏داشته است.‏ 📚📚صحیفه امام ج4 ص172 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کانال شهید آقا محسن حججی 🆔@hojajishahid
🚨🚨‏‏لزوم تعدیل سرمایه ها در نظام عادلانۀ اسلام‏ : ❇️❇️ما می گوییم یک مملکتی که در آن مراکز فساد بیشتر از کتابخانه است، این مملکت‏‎ ‎‏نمی تواند مملکت باشد برای ما. یک مملکتی که اجزایش صف می کشند که خونشان را‏‎ ‎‏بدهند پول بگیرند! خونش را بیچاره دارد می دهد! صف می کشند. می گویند در آن‏‎ ‎‏جاهایی که خون می خواهند، صف می کشند خونهایشان را می دهند، چند شاهی‏‎ ‎‏می گیرند، چند تومان می گیرند؛ برای اینکه معاش کنند، امرار معاش کنند! ✅✅ما می گوییم‏‎ ‎‏این بساط نباید باشد. مراکز فحشا نباید باشد. این چپاولها باید نباشد. ما می گوییم یک‏‎ ‎‏دسته توی آن زاغه ها نروند بخوابند، یک دسته ویلای چند صد میلیونی در خارج و در‏‎ ‎‏داخل داشته باشند. علمای اسلام اینها را می گویند. می گویند باید اسلام، باید عدل باشد،‏‎ ‎‏باید عدالت اسلامی باشد، باید تعدیل بشود این سرمایه ها؛ باید به احکام اسلام عمل‏‎ ‎‏بشود. تعدیل کنیم این سرمایه ها را؛ این چپاولها بکلی از بین باید برود.‏ ‏‏     👌👌حکومت اسلامی یک نظام عادلانه است؛ یک نظام بهتر از این نظام حال. این برای‏‎ ‎‏اینکه منهای دزدیها، منهای چپاولها، منهای غلط رویها، منهای زورگوییها ‏‏[‏‏است‏‏]‏‏.‏‎ ‎‏زورگویی نباید باشد؛ چپاول نباید باشد؛ مال ملت را نباید ببرند و بخورند؛ باید مردم همه‏‎ ‎‏در رفاه باشند؛ 🌚🌚باید فقرا را برایشان فکر کرد؛ باید این زاغه نشینهای بیچاره ای که هیچ‏‎ ‎‏ندارند، هیچ ندارند، باید برای اینها فکر کرد؛ نه همه برای آن بالا و آن اشراف، برای‏‎ ‎‏اشراف؛ هم حکومتها برای اشراف کار می کنند. نه، حکومت مال همه است، برای همه‏‎ ‎‏باید کار بکنند. برای ضعفا باید بیشتر کار بکنند تا اینها را برسانند به آن حدها 📚📚 صحیفه امام ج4 ص201 📆📆7 آبان 1357 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پ.ن : بعضی از آمارها و شعار هایی که خمینی کبیر میداد هنوز محقق نشده و بعضی چیزهایی که سید روح الله از آن گله مند بود و در اثر آن انقلاب کرد هنوز هم وجود داره 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کانال شهید آقا محسن حججی 🆔@hojajishahid
🔻رهبر انقلاب به مناسبت آغاز به کار یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی: ✅✅ در حال حاضر، و در صدر فهرست اولویّتهای کشور است. در باب اقتصاد، علاوه بر مشکلات عمده‌ی مشهود، باید اذعان کنیم که در دهه‌ی پیشرفت و عدالت، نمره‌ی مطلوبی درباب عدالت به ‌دست نیاورده‌ایم. ⚠️⚠️. این واقعیّتِ ناخواسته باید را به تلاش و در باب معیشت طبقات ضعیف، به مثابه‌ی اولویت، وادار سازد. توصیه‌ی صاحب‌نظران به ما میگوید که راه درست برای این مقصود اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملّی یعنی: اشتغال، تولید، ارزش پول ملی، تورم، اسراف و امثال آن است. ۹۹/۳/۷ 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کانال شهید آقا محسن حججی 🆔@hojajishahid
🚨🚨✅✅ما در جنگ فرهنگی بر دشمن پیروز شدیم. در جنگ نظامی هم ما پیروز شدیم.👌👌👌 🌺🌺 امام خامنه ای :🌺🌺 ✅✅آمریکایی‌ها از جنگ فرهنگی هم مأیوسند. ببینید؛ در دهه‌ی ۷۰ که دهه‌ی دوّم انقلاب ما بود، یک حرکت فرهنگی خباثت‌آلودی علیه کشور ما شروع شد که بنده همان‌وقت مسئله‌ی را مطرح کردم، مسئله‌ی را مطرح کردم، برای اینکه جوانها حواسشان باشد، چشمشان باز باشد، مردم بدانند. ⚠️⚠️یک حرکت وسیع فرهنگی علیه کشور ما در دهه‌ی ۷۰ شروع شد؛ حالا شما نگاه کنید؛ متولّدین دهه‌ی ۷۰، امروز دارند میروند به‌عنوان مدافع حرم جان میدهند، سر میدهند و نیرو میدهند؛ نعششان برمیگردد! چه کسی این را حدس میزد؟ در همان دورانی که آن تهاجم وسیع فرهنگی بود، این گلها در بوستان جمهوری اسلامی شکفته شدند، این نهالها روییدند، درست شدند؛ 👊👊پس ما در جنگ فرهنگی پیروز 💪💪شدیم و دشمن در جنگ فرهنگی شکست خورد. یک جنگ فرهنگی راه انداختند در دهه‌ی ۷۰ و بخشی از دهه‌ی ۸۰، برای اینکه افتخارات دفاع مقدّس را به فراموشی بسپرند، و اصرار داشتند بر این؛ [امّا] جمهوری اسلامی یک فنّاوری نرم را به وجود آورد، یعنی حرکت عمده‌ی راهیان نور. 🔰🔰راهیان نور یک فنّاوری است؛ یک فنّاوریِ قدرتِ نرم است. میلیون‌ها جوان راه افتادند رفتند در جبهه‌های جنگ، در آن کانون معرفت و قدس، در آن کانون فداکاری، آنجا دیدند که چه وضعیّتی بوده است و چه اتّفاقاتی افتاده است؛ [برایشان] شرح دادند و در ماجرای دفاع مقدّس قرار گرفتند. ✅✅ بله، جمهوری اسلامی این است؛ مدافع حرم تربیت میکند؛ راهیان نور راه می‌اندازد؛ معتکفین در مساجد را -که تقریباً همه هم جوانند، به‌عنوان یک نماد عالی تضرّع و قداست- به وجود می‌آورد؛ اینها که [قبلاً] نبود؛ پس ما در جنگ فرهنگی بر دشمن پیروز شدیم. در جنگ نظامی هم ما پیروز شدیم. ۱۳۹۷/۰۵/۲۲ بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کانال شهید آقا محسن حججی 🆔@hojajishahid
🚨🚨 احکام اسلامی در خدمت آزادی اندیشه ✅✅مبارزه با فقر برای آزادی اندیشه است 🌷🌷 شهید بهشتی:🌷🌷 🔰🔰اگر پيغمبر اكرم به فرمان خدا با مسلمانان و ياران مؤمن جانبازش با مشركان مى جنگد، نه براى آن است كه اينها به زور شمشير مسلمان شوند. اين دروغى است بر اسلام. قرآن به پيغمبر مى گويد، اَفَاَنتَ تكره الناس حتى يكون مؤمنين؟ مى گويد حتى اكراهشان هم نمى توانى بكنى چه رسد به اينكه آنها با شمشير مسلمان شوند. پس شمشير اسلام و مسلمين كجا به كار افتاده؟ ⚔⚔ شمشير اسلام و مسلمين براى از بين بردن عامل انحرافى استضعاف به كار افتاده است. مستضعف در جامعه قدرتهاى خودكامه اى را مى بيند كه مانع آن هستند كه انسانها آگاه شوند و پس از آگاهى راه دلخواه خود را اختيار كنند. 🔪🗡شمشير اسلام براى از بين بردن استضعاف است. استضعافى كه تكيه گاهش شمشير است چه راهى براى مقابله با آن وجود دارد. يك راهش شمشير است. 💳💰اگر اسلام به مسئله انفاق و تأمين حداقل نياز هر انسانى در نظام اسلامى اهميت مى دهد براى اين است كه عامل فقر، انسانهاى آزاد را برده اقتصادى ديگران نكند. 🔰🔰 پس اسلام مى خواهد كه انسان آزاد باشد. اگر مى گويد نبايد در مجامع عمومى و به صورت علنى فسق و فجور و شهوت و گناه نباشد و در ملأ عام، به نام هنر، يك جفت حيوان حريص بر شهوت با هم همبستر نشوند، براى اين است كه مى خواهد محيط اجتماعى از ايجاد طغيان شهوت جنسى در انسانها پاك باشد؛ تا انسان در اين محيط آزاد باشد. فكر مى كنيد چقدر از راه تحريك جنسى در همين دنياى امروز بر گرده انسانها سوار شده اند و مى شوند؟ 📚📚 کتاب نقش آزادی در تربیت کودکان ص10 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کانال شهید آقا محسن حججی 🆔@hojajishahid
🌷🌷شهید بهشتی:🌷🌷 🔰🔰نقش خدا به عنوان مبدأ هستى و آفريدگارِ فعّال لِما يُريد؛ نقش پيامبران به عنوان رهبران و راهنمايان امت؛ نقش امام به عنوان زمامدار و مسئول امت و مدير جامعه؛ همه اينها نقشى است كه بايد به آزادى انسان لطمه وارد نياورد. اگر اين نقشها بخواهد به آزادى انسان لطمه وارد بياورد بر خلاف مشيت خدا عمل شده است. 👨‍💼👩‍💼 خوب، حالا شما، اى پدر و اى مادر، مى خواهى درباره فرزندت👨‍👩‍👧‍👦👨‍👩‍👧‍👦 چگونه نقشى داشته باشى؟ 👨‍⚖ و شما اى معلم و شما اى مربى، مى خواهى درباره اين دختركان و پسركان چگونه نقشى داشته باشى؟ آيا شما مى خواهى سلب كننده آزادى و اختيار بچه‌ها باشى، و تازه اسمش را بگذارى دلسوزى و تربيت؟! » 📛📛من خيلى پدر خوبى هستم؛ نمى گذارم بچه‌ام چپ و راست برود و خطا بكند«! »خيلى مادر دلسوزى هستم، آن قدر مراقب كوچكترين حركات بچه‌ام هستم كه نمى گذارم اين طرف يا آن طرف برود«! »چه مدرسه خوبى! آن قدر مراقب بچه‌ها هستند كه بچه‌ها امكان تخطّى از اين طرف و آن طرف ندارند«! آفرين بر من و تو مسلمانِ پيرو قرآن كه اين قدر كج فكر مى كنيم! مى گويم قرآن مى گويد اگر خدا مى خواست اينها مشرك نشوند برايش كارى نداشت؛ مشرك نمى شدند. خدا خواسته آنها امكان مشرك شدن داشته باشند. 🔰🔰خدا به پيغمبرش مى گويد، »اَفَاَنت تكره النّاس حتى يكونوا مؤمنين؟ تو مى خواهى مردم را مجبور كنى مؤمن باشند؟ تو براى اين رسالت نيامدى. حالا تو، پدر و تو مادر، مى خواهى بچه ات را مجبور كنى كه مؤمن باشد؟ و تو معلم و مربى مى خواهى اين بچه را مجبور كنى مؤمن و خوشرفتار باشد؟ قيمت اين آدمكهاى مصنوعىِ ظريفِ زيباىِ دلربا از قيمت يك مجسمه قشنگ بيشتر نخواهد بود. بياييد همه با هم تصميم بگيريم بچه هايمان آدم باشند. ✅✅ آدم باشند يعنى چه؟ يعنى مختار باشند. و . نقش ما و شما نسبت به اين بچه‌ها بايد نقش كمك باشد؛ نقش فراهم آورنده زمينه هاى بيشتر براى رشد سريعتر و سالمتر و سرراست تر باشد، نه نقش استادكار قالب سازى كه مى خواهد اين استعداد نرم و لطيف كودك را در يك قالب خشن بريزد و از او يك موجود قالبى بسازد. 📚📚 کتاب نقش آزادی در تربیت کودکان 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کانال شهید آقا محسن حججی 🆔@hojajishahid
🚨🚨این جور نیست که همه مواضعی که آحاد مردم اتخاذ میکنند بایستی الگو گرفته و برگردان نظراتی باشد که رهبری ابراز میکند 🌺🌺 امام خامنه ای:🌺🌺 ❌❌این‌‌جور نیست که همه‌‌ى مواضعى که آحاد مردم - از جمله دانشجویان که جزو قشرهاى پیشرو هستند - اتخاذ میکنند، بایستى الگوگرفته و برگردان نظراتى باشد که رهبرى ابراز میکند؛ نه، شما به‌‌عنوان یک انسان مسلمان، مؤمن، صاحب فکر، باید نگاه کنید، تکلیفتان را احساس کنید، تحلیل داشته باشید - که من حالا عرض خواهم کرد - ✅✅نسبت به اشخاص، نسبت به جریانها، نسبت به سیاستها، نسبت به دولتها، موضع داشته باشید، نظر داشته باشید. 🚫🚫این‌‌جور نیست که شما باید منتظر بمانید، ببینید که رهبرى درباره‌‌ى فلان شخص، یا فلان حرکت، یا فلان عمل، یا فلان سیاست چه موضعى اتخاذ میکند که بر اساس آن، شما هم موضع‌‌گیرى کنید؛ نه، اینکه کارها را قفل خواهد کرد. 🔰🔰رهبرى وظایفى دارد، آن وظایف را اگر خداى متعال به او کمک کند و توفیق بدهد، عمل خواهد کرد؛ شما هم وظایفى دارید؛ به صحنه نگاه کنید، تصمیم‌‌گیرى کنید؛ ❇️❇️ منتها معیار عبارت باشد از تقوا؛ معیار، تقوا باشد. تقوا یعنى اسیر هواى نَفْس نشدن در جانب‌‌دارى و طرف‌‌دارى یا در مخالفت و معارضه، در انتقاد یا در تمجید؛ این را رعایت کنید. اگر این رعایت شد، هم انتقاد خوب است، هم جانب‌‌دارى و تمجید خوب است: از شخص، از دولت، از فلان جریان سیاسى؛ از فلان حادثه‌‌ى سیاسى؛ هیچ اشکالى ندارد. 👌👌 البته اگر در یک زمینه‌‌اى نظرى هم از سوى این حقیر ابراز شد، آن کسانى که حسنِ‌‌ظن دارند و این نظر را قبول دارند، ممکن است این هم یکى از عواملى باشد که در تشخیص آنها دخالت خواهد داشت؛ لکن این به معناى این نیست که وظیفه‌‌ى افراد در مورد موضع‌‌گیرى‌‌ها و در مورد اظهارنظرها ساقط بشود؛ نه، هرکسى نگاه کند [و وظیفه‌‌اش را انجام بدهد]. عرض کردم معیار این است که با رعایت تقوا باشد؛ یعنى بدون گرایش به هواى نَفْس؛ اگر انتقاد میکنیم، اگر طرف‌‌دارى و جانب‌‌دارى میکنیم، اگر یک حرکت را، یک سیاست را تأیید میکنیم یا اگر رد میکنیم، واقعاً از روى احساس وظیفه و تکلیف و بدون دخالت دادن اغراض نفسانى [باشد]؛ این هم یک نکته‌‌ى دیگر. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بیانات در دیدار دانشجویان 1393/5/1 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کانال شهید آقا محسن حججی 🆔@hojajishahid
⚠️⚠️ انتقاد كردن به معناي عيبجويي كردن، يك ارزش نيست كه ما حالا بگوييم اين در جامعه ي ما نيست 🌺🌺 امام خامنه ای:🌺🌺 ❌❌اوّلاً كه از رهبري مگر چه حُسني دارد؟ رهبري اي كه در نظام جمهوري اسلامي اشاره ي انگشتش بايد بتواند در يك لحظه ي خطرناك و حسّاس، مردم را به جانفشاني وادار كند، آيا اين مصلحت است كه يك نفر به ميل خودش بيايد بايستد و بدون حق و بدون موجب، نسبت به او كند؟! آيا اين به نظر شما كار خيلي خوبي است؟! اين كار بد است؛ رواج نداشته باشد، بهتر است. ❇️❇️راجع به صدا و سيما و قوّه ي قضاييّه و بنياد مستضعفان هم كه شما فرموديد، روزنامه‌ها مرتّب مي‌نويسند، اين هم اشكالي ندارد، هيچ مانعي ندارد؛ چون رهبري كه رئيس صدا و سيما نيست؛ رهبري رئيس صدا و سيما را معيّن مي‌كند. آن چيزي كه مي‌شود از رهبري سؤال كرد، اين است كه آيا شما بهتر از اين كسي را نداشتيد در آن جا بگذاريد؛ يا نداريد بگذاريد؟ رهبري هم بايد جواب بدهد. اما اين كه چرا فلان برنامه را دارد، يا چرا خبر را تحريف كرد، يا چرا فلان كرد، اين كه از رهبري سؤال نمي شود؛ يعني طبق هيچ قانوني، هيچ مقرّراتي، هيچ منطقي، از رهبري سؤال نمي شود. ✅✅البته من نمي خواهم راه سؤال شما را ببندم؛ چون من خودم آدمي هستم كه سرم براي گفتگو و سؤال شنيدن و انتقاد شنيدن درد مي‌كند؛ هيچ ناراحت هم نمي شوم. 🔷🔷اين جلسه اي كه شما الان اين جا پيش من داريد، من نظاير اين جلسه را - البته با غير جوانان، احياناً هم با جوانان - مكرّر دارم. افراد مي‌آيند اين جا حرف مي‌زنند، سؤال مي‌كنند، حرف خود را مطرح مي‌كنند، اشكال مي‌كنند، نامه مي‌نويسند، تلفن مي‌زنند؛ به من هم خبرش داده مي‌شود؛ 👌👌اما توجه داشته باشيد كه انتقاد كردن به معناي عيبجويي كردن، يك ارزش نيست كه ما حالا بگوييم اين در جامعه ي ما نيست. البته اين هست و متأسّفانه به شكل غيرمنطقي اش هم هست! ✅✅انتقاد معنايش اين است كه هر انساني بنشيند عيارسنجي كند، ببيند نقطه ي ضعف كجاست، نقطه ي قوّت كجاست؛ بعد ببيند اين نقطه ي ضعف - اگر مي‌تواند علّت يابي كند - به كجا برمي گردد، سراغ آن جا برود؛ يعني آن ريشه را پيدا كند، اصل را پيدا كند. اگر اين كار انجام شد، درست است؛ 🙏🙏اين همان چيزي است كه انسان از جوان توقّع دارد؛ درست همان چيزي كه جناحهاي سياسي به اين چيزها عقيده اي ندارند. جناحهاي سياسي، يكباره، غالبي، خطكشي شده و بدون تمحيض در مسائل كار مي‌كنند. من توصيه‌ام به همه ي شما اين است كه مواظب باشيد صفاي دانشجويي و صفاي جواني تان را - حالا دانشجويي در درجه ي دوم، جواني در درجه ي اول - فداي اين اغراض و توهّمات و خيالاتي كه چهار نفر آدم دور هم جمع شدند، يك منفعت و مصلحتي براي خودشان تعريف كردند - كه گاهي احياناً هيچ ارتباطي هم به مصلحت كشور ندارد - نكنيد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بیانات در دیدار دانشجویی 1377/04/12 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کانال شهید آقا محسن حججی 🆔@hojajishahid ادامه دارد........
🌺🌺 امام خامنه ای:🌺🌺 🔊🔊الان جامعه، جامعه ي آزادي است و مردم مي‌توانند حرف بزنند؛ حرف هم مي‌زنند؛ راجع به ولايت فقيه - يعني اصل و مبنا - هم حرف مي‌زنند. شما ببينيد چقدر مطلب نوشتند! اينهايي كه نوشتند، همه كه دفاع نكردند. 😳😳آقايي برداشت كتاب نوشت، اجازه هم گرفت، چاپ هم شد و دست همه هم بود! او اصل ولايت را اصلاً منكر شد؛ اما چون جوابها دندان شكن بود، عقب نشيني كرد. نوشتند كه اصلاً ولايت در حتّي معصوم هم وجود ندارد! چرا؟ چون ولايت يعني قيمومت! قيمومت بر چه كسي است؟ بر صغير است، بر مهجور است؛ پس مردم مهجورند! يعني يك تحريف كاملاً حاكي از بي اطّلاعي و عدم اشراف به مسأله و ندانستن مسأله انجام شد؛ اما به شكل علمي آن را مطرح كردند. كسي هم معارضشان نشد؛ آن آقا هم در همين تهران زندگي مي‌كند؛ كسي هم نپرسيد چرا نوشتي؟! آيا اين جامعه آزاد نيست؟! آيا اين كشور آزاد نيست؟! آيا اين جا آزادي بيان و آزادي فكر نيست؟! مگر آزادي فكر چيست؟ ❌❌ بايد حتماً چهار نفر آدم بيايند، بدون استناد به هيچ حجّتي، به هيچ منطقي، به سه، چهار نفر فحش بدهند تا معنايش آزادي باشد؟! اين خيلي خوب است؟! ببينيد؛ 💢💢اين كه من مي‌گويم جوانان قدرت تحليل داشته باشند، يعني همين. مواظب باشيد به دام حرفهاي برف انبار نيفتيد. همين طور يك چيزي را آدم پشت سر هم در ذهن خودش بچرخاند، اين خيلي حُسني ندارد. دنبال آن نقطه ي درست؛ آني كه واقعاً دل شما را راضي و ذهن شما را قانع مي‌كند، بگرديد. بله؛ ما جامعه را جامعه ي آزادي مي‌دانيم. 🔷🔷 انتقاد به معناي همان «عيار سنجي» را كار بسيار خوبي مي‌دانيم. من با آن موافقم؛ اما با تظاهر و تصارح به بدگوييِ اشخاص، هيچ موقع موافق نيستم. اين آقاياني كه امروز مسؤولان كشور هستند، همه ي كارهايشان صددرصد مورد تأييد من نيست. خيلي انتقاد دارم؛ به آنها هم تذكّر مي‌دهم؛ در جلسات خصوصي، به صورت نامه، مكتوب و يا سفارش. بنابراين، انتقادهايي در كارشان هست و به آنها هم مي‌گوييم؛ 🔰🔰 اما اين كه صريحاً از مسؤولي انتقاد كنيم، اين كار هيچ مصلحت و هيچ درست نيست. ⛔️⛔️بعضي خيال مي‌كنند كه «مصلحت» در مقابل «حقيقت» است؛ در صورتي كه مصلحت هم يك حقيقت است؛ كمااين كه حقيقت هم مصلحت است. اصلاً حقيقت و مصلحت از هم جدا نيستند. 📛📛مصالحِ پنداري و شخصي است كه بد است. وقتي مصلحت شخصي نيست، ✅✅وقتي مصلحتِ مردم و مصلحتِ كشور است، اين مي‌شود يك امر مقدّس، يك امر خوب، يك چيز عزيز؛ چرا ما بايد از آن فرار كنيم؟ لذا من اين را واقعاً مصلحت نمي دانم. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بیانات در دیدار دانشجویی 1377/04/12 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کانال شهید آقا محسن حججی 🆔@hojajishahid
❇️مفهوم گسترده‌‌‌ی فقر در اسلام 🔰 اسلام برای فقر مفهومی مطلق و معنایی ثابت در همه اوضاع و احوال در نظر نگرفته است؛ مثلاً نگفته است : فقر یعنی ناتوانی در تأمین ساده [و حداقلی] نیازهای اساسی؛ بلکه همان‌‌‌‌‌‌طور که در احادیث آمده است، اسلام فقر را به‌‌‌‌‌‌معنای قرار نداشتن [فرد] در سطح معیشت [عمومی] ‌‌‌‌‌‌مردم شمرده است؛ بنابراین، هر اندازه که سطح معیشت [در جامعه] بالا برود، مضمون واقعی فقر نیز گسترش می‌‌‌‌‌‌یابد. 🔰این انعطاف در مفهوم فقر، به اندیشه توازن اجتماعی وابسته است؛ زیرا اگر اسلام به‌‌‌‌‌‌جای این مفهوم، به فقر مفهومی ثابت و مطلق می‌‌‌‌‌‌بخشید - که عبارت است از ناتوانی از تأمین ساده نیازهای اصلی - و مسئولیت زکات و اموالی از این‌‌‌‌‌‌دست را درمان این مفهوم ثابت از فقر می‌‌‌‌‌‌دانست، هرگز نمی‌‌‌‌‌‌توانست با استفاده از زکات برای ایجاد توازن اجتماعی در سطح معیشت، اقدام کند و بی‌‌‌‌‌‌شک شکاف میان سطح [معیشت] خانواده‌‌‌‌‌‌های مستحق زکات و مانند آن با سطح عمومی معیشت توانگران که همواره در حال رشد و پیش‌‌‌‌‌‌روی است، بیشتر و بیشتر می‌‌‌‌‌‌شد. 📚 کتاب بارقه‌ها، صفحه ۱۷۶ 🆔 @shahidsadr
🚨🚨اگر وضع به همان منوال خان خاني و بورس بازي و زمين خواري بماند كه باز يك طبقه اشراف بدون رسيدگي به وضعشان ، كه غالبا بر خلاف موازين شرعيه است ، در اروپا به عيش و عشرت مشغول و براي آنان -برخلاف موازين- كار كنند و با و زندگي كنند، براي حكومت اسلام و اسلام وقانون اساسي نامه زمان: 25 مهر 1360 جلد: 15 صفحه: 311 مکان: تهران ، جماران مخاطب: گلپايگاني ، سيد محمد رضا از مراجع عظام تقليد 🌺🌺 بسم الله الرحمن الرحيم 🌺🌺 حضرت آيت الله آقاي گلپايگاني - دامت بركاته 🙏🙏پس از تبريك عيد مبارك غدير به عرض عالي مي رساند، تلگراف محترم مبني برنگراني جنابعالي در اختياراتي كه به مجلس داده شده است واصل ؛ اختيارات مذكورتشخيص موضوع است كه در عرف و شرع به عهده عرف است و مجلس نماينده عرف ،و نمايندگان خود از عرف هستند؛ ❇️❇️و اگر در حكم خلافي شد، نظارت بر آنها هست وشوراي نگهبان در اين امري كه به عهده آنها است حق دخالت دارند، اگر در حكم ثانوي يا اولي خطايي صادر شود. ✅✅ لكن شوراي نگهبان حق تشخيص موضوعات به حسب قانون ندارند. در عين حال من آقايان دست اندركاران را خواستم كه به آنان اخطار نمايم كه اگرخلاف قواعد شرع عمل كنند يا بر خلاف حكم ثانوي تعدي كنند من ساكت نمي نشينم وعلماي اعلام بلاد هم عهده دار نظارت در امور مي باشند. 👌👌لكن بايد نكته هايي را عرض كنم كه جنابعالي يك طرف صفحه را ملاحظه مي فرماييد، طرف ديگر اگر وضع به همان منوال خان خاني و بورس بازي و زمين خواري بماند كه باز يك طبقه اشراف بدون رسيدگي به وضعشان ، كه غالبا بر خلاف موازين شرعيه است ، در اروپا به عيش و عشرت مشغول و يك طبقه عظيم فقرا براي آنان -برخلاف موازين - كار كنند و با فقر و فاقه زندگي كنند، براي حكومت اسلام و اسلام وقانون اساسي . ✍✍اموري كه در حفظ نظام اسلامي [دخيل ] است ، ياضرورت دارد، كه ترك يا فعل آن فساد انگيز است ، نمي شود به خواست عده اي طرفدار زمينخواران به همان منوال بماند. 🔊🔊جنابعالي مطمئن باشيد كه خطر در اين طرف بسياراست و در آن طرف خطري نيست بلكه به حكم ثانوي شرع محدوديتهايي صورت مي گيرد؛ كه با ترك آن خطرهاي عظيمي در كار است . 👌👌و جنابعالي مطمئن باشيد كه نه مجلسيان به حسب نوع و نه دولت متمايل به است و نه اعمالي كه مي شود است و من اميدوارم كه با نظارت علماي اعلام بلاد چيزي كه بر خلاف احكام شرع باشد چه احكام اوليه پس از موارد مذكور و چه احكام ثانويه ، خطري پيش نيايد. ⚠️⚠️اخيرا عرض مي كنم من ميل ندارم كه كه سالها است به روحانيون مي زنند و مي زدند كه اينان طرفدار زمينخواران و سرمايه داران بزرگ هستند و با طرفداري خود موجب ظلم به مردم مستمند مي شوند، شاهد پيدا كند و به ما بچسبانند! والسلام عليكم . روح الله الموسوي الخميني 📚📚 صحیفه امام ج15 ص311 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کانال شهید آقا محسن حججی 🆔@hojajishahid
یکی دیگر از جاهایی☝️☝️☝️ که باید فاتحه اسلام و حکومت اسلامی و قانون اساسی را خواند مطالعه پست بالا فقط به افراد دارای ضریب هوشی بالا توصیه میشود
صدا ۰۰۲-۵.m4a
10.31M
🔰🔰 منبر دعای ندبه6⃣1⃣ 📢📢 ثُمَّ نَصَرْتَهُ بِالرُّعْبِ وَ حَفَفْتَهُ بِجَبْرَئِيلَ وَ مِيكَائِيلَ وَ الْمُسَوِّمِينَ مِنْ مَلاَئِكَتِكَ 🔰🔰وَ وَعَدْتَهُ أَنْ تُظْهِرَ دِينَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ 🔰🔰موضوع: ولایت مطلقه فقیه یعنی چی؟ ⁉️⁉️ 🔶 سخنران: شیخ مجید فراهانی 📆📆 18 تیر1400 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کانال شهید آقا محسن حججی 🆔@hojajishahid
 اولین و اصلیترین نقطه در مبانی امام و نظرات امام، مسئله‌ی اسلام ناب محمدی است؛ یعنی اسلام ظلم‌ستیز، اسلام عدالتخواه، اسلام مجاهد، اسلام طرفدار محرومان، اسلام مدافع حقوق پابرهنگان و رنجدیدگان و مستضعفان. در مقابل این اسلام، امام اصطلاح «اسلام آمریکائی» را در فرهنگ سیاسی ما وارد کرد. اسلام آمریکائی یعنی اسلام تشریفاتی، اسلام بیتفاوت در مقابل ظلم، در مقابل زیاده‌خواهی، اسلام بیتفاوت در مقابل دست‌اندازی به حقوق مظلومان، اسلام کمک به زورگویان، اسلام کمک به اقویا، اسلامی که با همه‌ی اینها میسازد. این اسلام را امام نامگذاری کرد: اسلام آمریکائی.  فکر اسلام ناب، فکر همیشگی امام بزرگوار ما بود؛ مخصوص دوران جمهوری اسلامی نبود؛ منتها تحقق اسلام ناب، جز با حاکمیت اسلام و تشکیل نظام اسلامی امکانپذیر نبود. اگر نظام سیاسی کشور بر پایه‌ی شریعت اسلامی و تفکر اسلامی نباشد، امکان ندارد که اسلام بتواند با ستمگران عالم، با زورگویان عالم، با زورگویان یک جامعه، مبارزه‌ی واقعی و حقیقی بکند. لذا امام حراست و صیانت از جمهوری اسلامی را اوجب واجبات میدانست. اوجب واجبات، نه از اوجب واجبات. واجب‌ترین واجبها، صیانت از جمهوری اسلامی است؛ چون صیانت اسلام - به معنای حقیقی کلمه - وابسته‌ی به صیانت از نظام سیاسی اسلامی است. بدون نظام سیاسی، امکان ندارد.
 یکی دیگر از خطوط اصلی خط امام، نقش مردم است؛ هم در انتخابات که امام در این کار واقعاً یک حرکت عظیمی انجام داد، هم در غیر انتخابات، در مسائل گوناگون اجتماعی. در هیچ انقلابی در دوران انقلابها - که نیمه‌ی اول قرن بیستم، دوران انقلابهای گوناگون است؛ در شرق و غرب دنیا انقلابهای مختلفی با شکلهای مختلف به وجود آمد - سابقه ندارد که دو ماه بعد از پیروزی انقلاب، یک رفراندوم عمومی برای انتخاب شیوه‌ی حکومت و نظام حکومتی انجام بگیرد؛ اما به همت امام در ایران این اتفاق افتاد. هنوز یک سال از انقلاب نگذشته بود که قانون اساسی تدوین و تصویب شد. در آن ماه‌های اول که تدوین قانون اساسی هنوز انجام نشده بود و تأخیر افتاده بود، یادم هست یک روز امام ماها را خواستند، رفتیم قم - آن وقت ایشان هنوز قم بودند - با اوقات تلخی گفتند که قانون اساسی را زودتر تدوین کنید. آن وقت انتخابات مجلس خبرگان راه افتاد و مردم خبرگان را برای تدوین قانون اساسی انتخاب کردند؛ بعد هم که قانون اساسی تدوین شد، آن را به رأی عمومی گذاشتند؛ رفراندوم شد، مردم قانون اساسی را انتخاب کردند. بعد هم انتخابات ریاست جمهوری و مجلس برگزار شد. در سخت‌ترین دوران جنگ که تهران زیر بمباران دشمن بود، انتخابات تعطیل نشد؛ حتّی تا امروز یک روز انتخابات در ایران تأخیر نیفتاده است. کدام دموکراسی را در دنیا شما سراغ دارید؟ انقلابها که هیچ؛ در هیچ دموکراسیای، با این دقت، سر موقع، آراء مردم به صندوقها ریخته نمیشود. این خط امام است.  در غیر مسائل انتخابات هم بارها مردم مورد توجه امام قرار گرفتند و امام به نقش آنها اشاره‌ی روشن کردند، گاهی تصریح کردند؛ در یک جاهائی گفتند: اگر مسئولین فلان کار را که باید انجام بدهند، انجام ندهند، مردم خودشان وارد میشوند و انجام میدهند.
آقا محسن عزیز. شما هم ما را پیش سیدالشهداء یاد کن،،، 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کانال شهید آقا محسن حججی 🆔@hojajishahid
🔊🔊جمهوری اسلامی دارای یک جسم است و دارای یک روح 1⃣ 🚨🚨اگر آن معنا و مضمون تغییر پیدا کند، ولو این ساخت ظاهری و حقوقی هم باقی بماند، نه فایده‌ای خواهد داشت، نه دوامی خواهد داشت؛ مثل دندانی که از داخل پوک شده، ظاهرش سالم است؛ با اولین برخورد با یک جسم سخت در هم میشکند. آن ساخت حقیقی و واقعی و درونی، مهم است؛ او در حکم روح این جسم است. 🌺🌺 امام خامنه ای:🌺🌺 🚨🚨نکته‌ی اصلی که هم دانشجوها، هم دانشگاهیان عزیز، هم همه‌ی آحاد ملت، بخصوص نخبگان و هوشمندان باید به او توجه کنند، این است که نظام جمهوری اسلامی این «توانائی» و این «اقتدار ذاتی» را دارد؛ همچنانی که تا امروز در طول این سی سال توانسته ایستادگی کند. آنها همه‌ی همتشان این بود که جمهوری اسلامی را نابود کنند و از بین ببرند؛ اما نه فقط نابود نشد، بلکه روزبه‌روز در بخشهای مختلف قویتر شد. 👌👌این «توانائىِ ماندن»، این «اقتدار»، این «ظرفیت بقاء» بایستی حفظ شود. اینجور نیست که ما هر جور عمل کنیم - ولو بیتفاوت، ولو با عدم توجه به وظائف حساس و مهم - باز هم همین ظرفیت مقاومت باقی بماند؛ نه، بایستی نظام جمهوری اسلامی را به معنای حقیقی کلمه‌اش حفظ کرد، تا بتوان از منافع این ملت، از منافع این کشور، این ملت را بهره‌مند کرد؛ تا بتوان این ملت را به اوج ترقی و آرزوها و آرمانهای خودش رساند. ✅✅آنچه مهم است این است که نظام جمهوری اسلامی یک ساخت حقوقی و رسمی دارد که آن قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی، دولت اسلامی، انتخابات - همین چیزهائی که مشاهده میکنید - است، که البته حفظ اینها لازم و واجب است؛ اما کافی نیست. ✅✅همیشه در دلِ ساخت حقوقی، یک ساخت حقیقی، یک هویت حقیقی و واقعی وجود دارد؛ او را باید حفظ کرد. این ساخت حقوقی در حکم جسم است؛ در حکم قالب است، آن هویت حقیقی در حکم روح است؛ در حکم معنا و مضمون است. اگر آن معنا و مضمون تغییر پیدا کند، ولو این ساخت ظاهری و حقوقی هم باقی بماند، نه فایده‌ای خواهد داشت، نه دوامی خواهد داشت؛ مثل دندانی که از داخل پوک شده، ظاهرش سالم است؛ با اولین برخورد با یک جسم سخت در هم میشکند. آن ساخت حقیقی و واقعی و درونی، مهم است؛ او در حکم روح این جسم است. ⁉️⁉️آن ساخت درونی چیست؟ ❇️❇️همان آرمانهای جمهوری اسلامی است: ، ، ، سعی برای ایجاد و ، اخلاقِ در مقابل نفوذ دشمن؛ اینها آن اجزاء ساخت حقیقی و باطنی و درونی نظام جمهوری اسلامی است. 📛📛اگر ما از اخلاق اسلامی دور شدیم، اگر را فراموش کردیم، شعار را به انزواء انداختیم، اگر مردمی بودنِ مسئولان کشور را دست‌کم گرفتیم، اگر مسئولین کشور هم مثل خیلی از مسئولین کشورهای دیگر به مسئولیت به عنوان یک وسیله و یک مرکز ثروت و قدرت نگاه کنند، اگر مسئله‌ی خدمت و فداکاری برای مردم از ذهنیت و عمل مسئولین کشور حذف شود، اگر مردمی بودن، ، خود را در سطح توده‌ی مردم قرار دادن، از ذهنیت مسئولین کنار برود و حذف شود؛ پاک شود، اگر ایستادگی در مقابل تجاوزطلبیهای دشمن فراموش شود، اگر رودربایستیها، ضعفهای شخصی، ضعفهای شخصیتی بر روابط سیاسی و بین‌المللی مسئولین کشور حاکم شود، اگر این مغزهای حقیقی و این بخشهای اصلىِ هویت واقعی جمهوری اسلامی از دست برود و ضعیف شود، ساخت ظاهرىِ جمهوری اسلامی خیلی کمکی نمیکند؛ خیلی اثری نمی‌بخشد و پسوند «اسلامی» بعد از مجلس شورا: مجلس شورای اسلامی؛ دولت جمهوری اسلامی، به تنهائی کاری صورت نمیدهد. ⚠️⚠️اصل قضیه این است که مراقب باشیم آن روح، آن سیرت از دست نرود، فراموش نشود؛ دلمان خوش نباشد به حفظ صورت و قالب. به روح، معنا و سیرت توجه داشته باشید. این، اساس قضیه است. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بیانات در دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت 1387/9/24 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کانال شهید آقا محسن حججی 🆔@hojajishahid ادامه دارد......
🔊🔊جمهوری اسلامی دارای یک جسم است و دارای یک روح 2⃣ 🌺🌺 امام خامنه ای:🌺🌺 🎙🎙و من به شما عرض بکنم که تغییر سیرت، تغییر آن هویت واقعی، بتدریج و خیلی آرام حاصل میشود. توجه بعضیها به این، غالباً جلب نمیشود، یا خیلیها توجهشان جلب نمیشود. یک وقتی ممکن است همه متوجه شوند، که کار از کار گذشته باشد. خیلی باید دقت کرد. ⚖⚖چشم بینای طبقه‌ی روشن‌بین و روشنفکر جامعه - یعنی طبقه‌ی دانشگاهی - و چشم بینای دانشجویان باید این مسئولیت را همیشه برای خودش قائل باشد. ✅✅نظام اسلامی، نظام اسلامی است در ظاهر و باطن؛ نه فقط نظام اسلامی در ظاهر. صرف اینکه حالا یک شرائطی در قانون اساسی برای رئیس جمهور و برای رهبر و برای رئیس قوه‌ی قضائیه و برای شورای نگهبان و برای که و که معین شده؛ و چه و چه، اینها کافی نیست؛ اگرچه اینها لازم است. انحراف در هدفها، در آرمانها، در جهتگیریها را باید مراقبت کرد که پیش نیاید. 🚨🚨و این چیزی است که ما در طول این سالهای طولانی - بخصوص بعد از جنگ و بعد از رحلت امام - درگیرش بودیم؛ جزو درگیریهای اساسی در این دو دهه‌ی گذشته، یکی همین بوده. تلاشهای زیادی شده است برای اینکه جمهوری اسلامی را از روح و معنای خودش خارج کنند. تلاشهای زیادی کرده‌اند؛ به شکلهای مختلف؛ چه در زمینه‌های سیاسی، چه در زمینه‌های اخلاقی، چه در زمینه‌های اجتماعی؛ از اظهاراتی که شده و حرفهائی که زده شده. 😳😳ما یک دوره‌ای را هم مشاهده کردیم که در مطبوعات ما رسماً، علناً، جدائی و تفکیک دین از سیاست را اعلان کردند! 1⃣اصلاً مسئله‌ی یکی بودن دین و سیاست را که اساس جمهوری اسلامی و اساس حرکت عمومی مردم بود، زیر سؤال بردند. از این بالاتر؟! در دورانی، در مطبوعات ما دیده شد که صریحاً، علناً، از رژیم ظالم، جبار و سفاک پهلوی دفاع شد! برای اینکه چنین حالتی پیش نیاید و برای برخورد با این انحراف، میشود با برجسته کردن مرزهای اعتقادی و فکری و سیاسی، جلوی این انحراف را گرفت. شاخصهای هویت اسلامی بایستی معلوم باشد: شاخص عدالت‌طلبی، شاخص ساده‌زیستی مسئولان، شاخص کار و تلاش مخلصانه، شاخص طلب و پویائی علمی بیوقفه، شاخص ایستادگی قاطع در مقابل طمع‌ورزی و سلطه‌ی بیگانگان، شاخص دفاع از حقوق ملی. از حقوق ملت، دفاعِ شجاعانه کردن یک شاخص است؛ مثل همین حق هسته‌ای؛ مسئله‌ی هسته‌ای. این یکی از ده‌ها نیاز کشور ماست؛ تنها مسئله‌ی ما نیست؛ اما وقتی دشمن روی این نقطه متمرکز شد، ملت هم ایستادگی کرد. در این نقطه‌ای که دشمن روی او تمرکز پیدا کرده است، اگر ملت عقب‌نشینی کند، اگر مسئولین عقب‌نشینی کنند و از این حق قطعی و روشن صرف‌نظر کنند، بدون تردید راه برای دست‌اندازی به حقوق ملی برای دشمن باز خواهد شد. 2⃣اجتناب از ؛ یعنی ضد ارزش کردن. در انقلاب ما این نکته وجود داشت؛ این را بتدریج بعضیها سعی کردند کمرنگ کنند. این در مسائل اقتصادی ما اثر دارد، در مسائل روانی ما اثر دارد. اشرافی‌گری و گرایش به اشرافی‌گری، یک ضد ارزش بود در انقلاب. یعنی افرادی در سطوح مختلف بودند که از اینکه به اشرافی‌گری نسبت داده شوند، یا از آنها چیزی دیده شود که جزو خصوصیات اشرافی‌گری باشد، بشدت اجتناب میکردند. مسئولین کشور در درجه‌ی اول متعهد به این قضیه هستند و باید باشند. این تدریجاً ضعیف شد. امروز خوشبختانه همان موج ضد ارزش کردن اشرافی‌گری، بحمدالله وجود دارد؛ یعنی دولت، مسئولین دولتی ساده‌زیستند، مردمی هستند و این خیلی فرصت خوبی است؛ نعمت بزرگی است. این یکی از شاخصهاست. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بیانات در دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت 1387/9/24 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 کانال شهید آقا محسن حججی 🆔@hojajishahid ادامه دارد......