eitaa logo
کانال تبلیغی حجت الاسلام حبیبی
256 دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
3.7هزار ویدیو
30 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
❤️ امام هشتم اقیانوس و دریای بی‌پایان است؛ زوار قبر او أقرب خلق هستند به ... 🎙 آیت الله العظمی وحید خراسانی 📆 ۷/ اسفند/ ۱۳۸۷ ◼️ علیه السلام ☝️
درخواست فرزند از امام رضا علیه السلام توسط مادر ☝️
ثروتمندترین انسان ☝️
پنجاه مورد از اخلاق و رفتار محمدی(ص): ۱-هنگام راه رفتن با آرامی و وقار راه می رفت. ۲-در راه رفتن قدم ها را بر زمين نمی کشيد. ۳-نگاهش پيوسته به زير افتاده و بر زمين دوخته بود. ۴-هرکه را می ديد مبادرت به سلام می کرد و کسی در سلام بر او سبقت نگرفت. ۵-وقتی با کسی دست می داد دست خود را زودتر از دست او بيرون نمی کشيد. ۶-با مردم چنان معاشرت می کرد که هرکس گمان می کرد عزيزترين فرد نزد آن حضرت است. ۷-هرگاه به کسی می نگريست به روش اربابان با گوشه چشم نظر نمی کرد. ۸-هرگز به روی مردم چشم نمی دوخت و خيره نگاه نمی کرد. ۹-چون اشاره می کرد با دست اشاره می کرد نه با چشم و ابرو. ۱۰-سکوتی طولانی داشت و تا نياز نمی شد لب به سخن نمی گشود. ۱۱-هرگاه با کسی، هم صحبت می شد به سخنان او خوب گوش فرا می داد. ۱۲-چون با کسی سخن می گفت کاملا بر می گشت و رو به او می نشست. ۱۳-با هرکه می نشست تا او اراده برخاستن نمی کرد آن حضرت بر نمی خاست. ۱۴-در مجلسی نمی نشست و برنمی خاست مگر با ياد خدا. ۱۵-هنگام ورود به مجلسی در آخر و نزديک درب می نشست نه در صدر آن. ۱۶-در مجلس جای خاصی را به خود اختصاص نمی داد و از آن نهی می کرد. ۱۷-هرگز در حضور مردم تکيه نمی زد. ۱۸-اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود. ۱۹-اگر در محضر او چيزی رخ می داد که ناپسند وی بود ناديده می گرفت. ۲۰-اگر از کسی خطایی صادر می گشت آن را نقل نمی کرد. ۲۱-کسی را بر لغزش و خطای در سخن مواخذه نمی کرد. ۲۲-هرگز با کسی جدل و منازعه نمی کرد. ۲۳-هرگز سخن کسی را قطع نمی کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگويد. ۲۴-پاسخ به سوالی را چند مرتبه تکرار می کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود. ۲۵-چون سخن ناصواب از کسی می شنيد. نمی فرمودـ« چرا فلانی چنين گفت» بلکه می فرمود « بعضی مردم را چه می شود که چنين می گويند؟» ۲۶-با فقرا زياد نشست و برخاست می کرد و با آنان هم غذا می شد. ۲۷-دعوت بندگان و غلامان را می پذيرفت. ۲۸-هديه را قبول می کرد اگرچه به اندازه يک جرعه شير بود.( اشتباه نشود. هدیه با رشوه فرق دارد!!) ۲۹-بيش از همه صله رحم به جا می آورد. ۳۰-به خويشاوندان خود احسان می کرد بی آنکه آنان را بر ديگران برتری دهد. ۳۱-کار نيک را تحسين و تشويق می فرمود و کار بد را تقبيح می نمود و از آن نهی می کرد. ۳۲-آنچه موجب صلاح دين و دنيای مردم بود به آنان می فرمود و مکرر می‌گفت هرآنچه حاضران از من می شنوند به غايبان برسانند. ۳۳-هرکه عذر می آورد عذر او را قبول می کرد. ۳۴-هرگز کسی را حقير نمی شمرد. ۳۵-هرگز کسی را دشنام نداد و يا به لقب های بد نخواند. ۳۶-هرگز کسی از اطرافيان و بستگان خود را نفرين نکرد. ۳۷-هرگز عيب مردم را جستجو نمی کرد. ۳۸-از شر مردم برحذر بود ولی از آنان کناره نمی گرفت و با همه خوشخو بود. ۳۹-هرگز مذمت مردم را نمی کرد و بسيار مدح آنان نمی گفت. ۴۰-بر جسارت ديگران صبر می فرمود و بدی را به نيکی جزا می داد. ۴۱-از بيماران عيادت می کرد اگرچه دور افتاده ترين نقطه مدينه بود. ۴۲-سراغ اصحاب خود را می گرفت و همواره جويای حال آنان می شد. ۴۳-اصحاب را به بهترين نام هايشان صدا می زد. ۴۴-با اصحابش در کارها بسيار مشورت می کرد و بر آن تاکيد می فرمود. ۴۵-در جمع يارانش دايره وار می نشست و اگر غريبه ای بر آنان وارد می شد نمی توانست تشخيص دهد که پيامبر کداميک از ايشان است. ۴۶-ميان يارانش انس و الفت برقرار می کرد. ۴۷-وفادارترين مردم به عهد و پيمان بود. ۴۸-هرگاه چيزی به فقير می بخشيد به دست خودش می داد و به کسی حواله نمی کرد. ۴۹-اگر در حال نماز بود و کسی پيش او می آمد نمازش را کوتاه می کرد. ۵۰-اگر در حال نماز بود و کودکی گريه می کرد نمازش را کوتاه کرد. منبع: طبرسی، مکارم الاخلاق ، باب اول؛ ویژگیهای پیامبر اعظم(ص)
ملاک تعیین زیر خط فقر چیست؟
امام رضا علیه السلام از لحظه حرکت زائر همراه اوست☝️
🔴 هدیه ارزشمند رهبرمعظم انقلاب به افشین علا ♦️افشین علا یکی از شاعران اصلاح‌طلب کشور،‌ روز ۲۶ مردادماه سال جاری، قصیده‌ای را در نقد و مذمت حاکمان سازشکار عرب سروده بود که مورد تمجید رهبرمعظم انقلاب قرار گرفته است. ایشان در پیام خود به علا فرمودند که «شعری که خطاب به حاکمان عرب سرودید، بسیار بجا و به موقع بود. دست شما درد نکند.» به تازگی انگشتری از سوی ایشان به عنوان صله برای این شاعر ارسال شده است. متن شعر افشین علا بدین شرح است: به حاکمان عرب شیری که برازنده فخر است و مباهات سید حسن است آیا یا شیخ امارات؟ این داده چو قواده به عشرتکده، رونق آن گشته ولی قائد احرار به شامات آن پخته سخن گوید با تکیه به قرآن این خام ولی چون شتران، حامل تورات آن لرزه درافکنده به ارکان تل آویو این با تن لرزان شده پنهان به عمارات ای شیخ! کنی تکیه به قومی که خداوند از دوستی‌اش کرده تو را نهی به آیات؟ این نهی، ندیدی و نخواندی تو به قرآن؟ یا خوانده‌ای از وحی، فقط لفظ و عبارات؟ هش دار و بپرهیز، از این غده ی بدخیم جز ننگ چه بخشید مناخیم به سادات؟ سید حسن از چیست که بی سلطنت و کاخ خورشید عرب گشته و حکام چو ذرات زیر قدمش له شده است ارتش صهیون با آن همه جنگنده و آلات و مهمات آیا نکنی شرم ز لبنان و فلسطین؟ آیا نشنیدی تو ز آیات و روایات؟ ایران چه بدی کرد به اعراب و به اسلام؟ کز کینه او کور شدی، کور به کرات! بحرین و عراق و یمن و شام چرا سوخت؟ در آتش بدخواهی‌ات ای شیخک بدذات! آیا نرهاندند نوامیس عرب را سید حسن و قاسم و یاران ز بلیات؟ خنجر زدی از پشت به اعراب و نشستی با مرتکب آن همه کشتار و جنایات با قاتل کودک کش صبرا و شتیلا با جانی نفرین شده در ارض و سماوات یکباره عقال از سر بی عقل بیفکن خو کن چو جهودان به عرق چین و کراوات بیهوده مکش فیل دبی را به رخ ای شاه! وقتی که ز سرباز یمن هم شده‌ای مات حیثیت خود دادی چون با ثمن بخس حقانیت فارس شد از خبث تو اثبات شاهان عرب، طایفه ی لوط و ثمودند هم بنده ی عزی و منات و هبل و لات خون عرب است آیا ای مردنمایان! این ننگ که بر دامن تان مانده ز عادات؟ هم قدس ز کف داده و هم مکه و یثرب جز غرب ندارید دگر قبله حاجات در عقد تل آویو در آیید از این پس بودید چو یک عمر، عیالات ایالات ای قوم عرب! غیرت اجدادی تان کو؟ بودند نیاکان شما اهل فتوحات تکرار مبادا شود اندوه فلسطین تا چند برد غرب، از این منطقه، سوغات؟ دزد است در این قافله، تا چند تغافل؟ موش است در این مزرعه، تا چند مماشات؟ تند است چرا این همه توفان تجاوز؟ کند است چرا این همه شمشیر مجازات؟ خواند همه را قدس به یاری، ز چه خوابید؟ اقلیم عرب گشته چرا خانه ی اموات؟ با این همه، ای غرب! بپرهیز که دارد این بادیه، بس خار مغیلان و نخیلات دل خوش مکن ای خصم به ویرانی بیروت مکرون! مکن از مکر، گذر سوی خرابات لبنان نکند روی خود از پارس به پاریس چون دیده از او خیر فراوان، ز تو آفات سوزنده قانا شده دلسوز شهیدان! غارتگر شبعا شده همدرد جراحات! ای ننگ به هر کس که شود خام تو ای خصم ای وای به شیخی که کند با تو ملاقات قوم عرب و اهل خلیج کهن فارس هیهات که ذلت بپذیرد ز تو، هیهات آینده از آن یمن و غزه و قدس است ای غرب به هش باش! رسد روز مکافات... 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
❓چگونه از شر شیطان خلاص شویم؟ 📲 چت خودمونی با قرآن
نقشه های اسرائیل برای کشورهای جهان سوم☝️
اینم هدیه به عزیزان 🌹 💠دستور عملی بسیار عالی جهت کسب خیر دنیا وآخرت👌🏻 ☝🏻☝🏻☝🏻حاج عباس کشوان، کلیددار حرم حضرت ابوالفضل( علیه السلام) التماس دعا🙏 ☑️پیشنهاد دانلودو خواهش نشر
مودت به اهل بیت علیهم السلام در قرآن☝️
✨﷽✨ ✍چهار سفارش خداوند به حضرت موسی(ع) ✅ امیرالمؤمنین علی علیه السلام: خداوند تبارک و تعالی به حضرت موسی(ع) چنین وحی کرد: ای موسی چهار سفارش به تو دارم: 1⃣ تا زمانی‌که مطمئن نیستی گناهانت آمرزیده شده به عیوب دیگران مشغول مشو. 2⃣ تا زمانی که مطمئن نیستی گنج های من تمام شده در مورد روزی خود اندوهگین مباش. 3⃣ تا زمانی که از زوال پادشاهی من اطمینان نداری به کسی جز من امید مبند. 4⃣ تا زمانی که مطمئن نیستی شیطان مرده، از مکر او ایمن مباش. 📚خصال شیخ صدوق/ج۱/ص۲۱۷ 🍃🌸
نصایح بهلول به هارون الرشید
⛔️آخرالزمان و فرصت ها⛔️ @monji12 وقتی آخرالزمان فرا می رسد مرگ نیکان امت مرا گلچین می کند. چنان که شما خرماهای خوب را از طبق انتخاب می کنید. ☘ ☘ ☘ ☘ واژه “آخرالزمان” یکی از واژه‌هایی است که بارها در روایات پیشوایان معصوم(ع) و متون ادیان الهی آمده است. آخرالزمان نه فقط یک دوره زمانی خاص است، بلکه واقعاً به مرحله‌ای ویژه در پایان زمان اتلاق می‌شود. فهم زمانی دقیق و تعیین این دوره، بسیار سخت و بلکه ناممکن است. ⤵️ ⤵️ ⤵️ ⤵️ به همین خاطر، ادیان به بیان خصوصیات این دوره پرداخته‌اند. البته به نظر می رسد آخرالزمان از چنان وسعت زمانی ای برخوردار باشد که بتوان مطمئن بود هنوز تا پایان زمان، راه درازی مانده است. چرا که پیامبر اکرم(ص) در ادیان الهی، پیامبر آخرالزمان معرفی شده است و زمان ظهور امام عصر(عج) نیز آخرالزمان بیان شده است و زمان وقوع قیامت هم آخرالزمان معرفی شده است. در متون دینی ما بارها عبارت آخرالزمان آمده است. در روایات معصومین(ع) به ویژگی های آخرالزمان توجه ویژه ای شده است. ❤️رسول خدا(ص) می فرمایند: وقتی آخرالزمان فرا می رسد مرگ نیکان امت مرا گلچین می کند چنانکه شما خرماهای خوب را از طبق انتخاب می کنید.۱ ✅ ✅ ✅ ✅ فرصت را برای اعمال نیک بیش از آنکه فتنه هایی مانند پاره های شب تاریک پدید آید غنیمت شمارید در آن هنگام انسان صبح مومن است و شب کافر می شود شب کافر است و روز مومن می شود و دین خود را به عرض ناچیز دنیا می فروشد. ۲ 👈روزگاری به مردم رخ نماید که مرد میان بی عرضگی و نادرستی مخیر شود، هر که در آن روزگار باشد باید بی عرضگی را بر نادرستی ترجیح دهد.۳ 👈فرصت را برای اعمال نیک بیش از آنکه شش چیز رخ دهد غنیمت شمارید، فرمانداری سفیهان و کثرت شرط در کار معامله و فروش منصب ها و کوچک شمردن خونریزی و بریدن با خویشاوندان و تازه رسیدگانی که قرآن را به آواز خوانند و یکی را به امامت (رهبری) وادارند که برای آنها تغنی کند اگر چه دانش او کمتر باشد. ۴ 👈فتنه هایی خواهد بود که در اثنای آن مرد به صبح مومن باشد و به شب کافر شود، مگر آنکه خدایش به علم زنده دارد. ۵ 👈پیش از رستاخیز دروغگویان پدیدار می شوند از آنها حذر کنید. ۶ 👈بر امت من زمانی بیاید که فقیران فراوان شوند و فقیهان کم شوند و علم بر گرفته شود و آشوب فزونی گیرد، آنگاه پس از آن زمانی بیاید که مردانی از امت من قرآن خوانند که از گلویشان بالاتر نرود، انگاه از پس از آن زمانی بیاید که مشرک به خدا با مومن مجادله کند و سخنانی نظیر او گوید. ۷ 👈دستاویزهای اسلام یکایک شکسته می شود و چون دستاویزی شکسته شد مردم به دستاویز بعدی چنگ می زنند، نخستین دستاویزی که شکسته می شود حکومت حق است و آخر آن نماز است. ۸ 👈روزگاری به مردم رسد که مرد اهمیت ندهد که مال چگونه به دست آرد؛ از حلال یا حرام. ۹ 👈روزگاری به مردم رسد که یکی نماند مگر آنکه ربا خورد و اگر نخورد غبار آن بوی رسد. ۱۰ 👈زمانی به مردم رسد که راست گو را تکذیب کنند و دروغگو را تصدیق کنند و امین را خائن شمارند و خائن را مومن پندارند و مرد بی آنکه شهادت از او خواهند شهادت دهد و بی آنکه قسم از او خواهند قسم خورد و خوشبخترین مردم فرومایه پسر فرومایه باشد که به خدا و پیغمبرش ایمان ندارد. 👈دو مستی شما را خواهد گرفت مستی عیش دوستی و علاقه به نادانی در آن هنگام امر به معروف و نهی از منکر نکنند. ۱۲ 👈اگر از آنچه من می دانستم بدانستید بسیار می گرستید و کمتر خنده می کردید، نفاق آشکار شود و امانت برخیزد و رحمت بر چیده شود و امین را متهم کنند و خیانت گر را امین شمارند و فتنه ها چون شب تاریک شما را فرا گیرد.۱۳ 👈روزگاری به مردم بیاید که هر که خواهد دین خود را نگه دارد چنان باشد که آتش به دست گرفته باشد.۱۴ 👈روزگاری به مردم بیاید که مومن از بزش خوارتر باشد.۱۵ 👈از علائم رستاخیز آن است که دانش از میان برخیزد و جهالت آشکار شود و زنا رواج گیرد و شراب نوشند، مردان بروند و زنان بمانند تا حدی که پنجاه زن یک سر پرست داشته باشند.۱۶ http://monji12.com/l/4n ✍پی نوشت ها: (نهج الفصاحه ، حدیث ۱۸۹) (نهج الفصاحه ، حدیث ۱۰۷۵) (نهج الفصاحه ، حدیث ۱۷۵۲) (نهج الفصاحه ، حدیث ۱۰۷۴) (نهج الفصاحه ، حدیث ۱۷۳۴) (نهج الفصاحه ، حدیث ۸۴۴) (نهج الفصاحه ، حدیث ۱۷۵۵) (نهج الفصاحه ، حدیث ۲۲۲۲) (نهج الفصاحه ، حدیث ۲۳۶۴) (نهج الفصاحه ، حدیث ۲۳۶۵) (نهج الفصاحه ، حدیث ۲۳۶۶) (نهج الفصاحه ، حدیث ۲۰۳۲) (نهج الفصاحه ، حدیث ۲۳۲۳) (نهج الفصاحه ، حدیث ۳۲۰۵) (نهج الفصاحه ، حدیث ۳۲۰۶) (نهج الفصاحه ، حدیث ۹۰۸) ♻️♻️♻️♻️♻️ منجی دوازدهم @monji12 انعکاس مطالب ناب مهدویت
فرق صلح حدیبیه با صلح امام حسن مجتبی علیه السلام☝️