🔴 شهید آیت اللّه دستغیب(ره): هر عمامه سری ڪه از رهبر مڪرّم فاصله بگیرد، لعنت خدا برش باد.
« هر عمامه سری ڪه از رهبر مڪرّم فاصله بگیرد، لعنت خدا برش باد. تمام عمامه به سرها همه باید مطیع یڪ رهبر. امام یڪی نائب امام هم یڪی. دیگری هیچ تقدّم ندارد. همه باید فرمان ببرند. همه باید اطاعت ڪنند....
🔹یڪ نفر میزان است. تعدّد غلط است. حتی مڪرّر گفتهام حسن(ع) و حسین(ع) یڪیشان امام بود. حسن(ع) امام، حسین(ع) مأموم. هیچ وقت حسین(ع) تا حسن(ع) بود در عرض نبود، تابع تابع. هر چه بهش میگفتند، میگفت هرچه حسن(ع) بفرماید. دو تا امام نمیشود. دو تا نائب امام هم غلط است، دو تا رهبر غلط است. رهبری یڪی و آن هم معیّن است. ...
🔸وای به ملّتی ڪه از رهبر الهی خود فاصله بگیرد. هلاڪ است، هلاڪ است. طعمه دشمن است. الآن میدانید ڪه آمریڪا در ڪمین، انگلیس در ڪمین، شوروی در ڪمین همه منتظرند ڪه ڪی این ملّت بیسرپرست میشود. ...
💠 ڪیست ڪه این ناله مرا به گوش عمامه به سرهای ایران برساند؟ هر ڪسی میخواهی باش! خودت را مجتهد میدانی؟ مقدمات خوان میدانی؟ نمیدانم، هرچه خودتان میدانید. بر تو واجب است امروز تبعیت از یڪ نفر. تو حق نداری مقابل رهبر حرفی بزنی. تمام باید تبعیّت ڪنند. طبقات دیگر همین قسم. دانشجویان عزیز، مواظب باشید گرگها شما را از رهبر الهی جدایی نیندازند. شما را گروه گروه نڪنند. شما را طعمه خودشان قرار ندهند. وسیله پیشرفت دشمن نشوید. تمام این تفرقهها وسیله پیشرفت دشمن است.»
📚 منبع: ماهنامه شاهد یاران، ش53، ص100- فایل صوتی این سخنرانی موجود است.
🆔 @hojjatiye
🔴 شهید آیت اللّه دستغیب: اگر چنانچه بگوئید من قبول دارم، ولی جهاد را قبول ندارم، بیهوده است.
✅ خط اسلام نه معنیاش این است ڪه مسلمانیم و نمازی میخوانم. أشدّاء علی الڪفار رحماء بینهم. اگر چنانچه بگوئید من قبول دارم، ولی جهاد را قبول ندارم، نؤمن به بعض و نڪفر ببعض. نصف دین را قبول دارم و نصف دیگر را قبول ندارم و آن نصف هم ڪه قبول دارم، بی دینی است، بیهوده است.
💠 امام خمینی(اطالالله عمره شریف) همان نماینده رسولاللّه(صلی اللّه علیه و آله) است. نماینده امام زمان(علیه السّلام) است. بیعت با این، بیعت با امام زمان است. بیعت با ایشان بیعت رسولالله است. اطاعت از ایشان اطاعت از خدا و رسول خداست.
🎙مصاحبه شهید دستغیب، دو روز قبل از شهادت
📚 منبع: ماهنامه شاهد یاران، ش53، ص121
🆔 @hojjatiye
🔴 پاسخ به انتقاد یڪی از اعضای ڪانال
چند روز پیش یڪی از اعضای ڪانال، نقدی توهین آمیز بر صوتی ڪه از رهبر انجمن پیرامون #وحدت_شیعه_و_سنی منتشر شده بود نوشتند:
🖋« این حرف حلبی خطاب به سنی ها زده. تو همون فایل صوتی ڪه گذاشتی گفته: "مسلمان یا باید ۴ ڪتاب ما را قبول داشته باشه یا ۶ ڪتاب شما" و این حرف هم بخاطر این زده ڪه بعضی از سنی ها بخاطر اینڪه سوتی ها صحاح سته خیلی زیاده اون را انڪار می ڪنند. ولی حلبی میگه تو نمیتونی صحاح را انڪار ڪنی. خب حالا ڪه خیت شدی نامردی اگر این مطلب را تو ڪانال نگذاری وگرنه مدیون حلبی هستی.
من انجمنی نیستم ولی حلبی را بعنوان یڪ انسان بزرگ قبول دارم. حلبی را نه معصوم میدونم نه ولایت براش قائلم یا نایب امام زمانه هیچ چی نیست فقط یڪ عالم ڪه ممڪنه مثل خیلی ها اشتباه ڪنه. من ڪسی را بالاتر از امام صادق علیه السلام نمی دونم. ایشان فرموده هرڪس ڪه شما را از برائت منع ڪرد از خود او برائت بجویید اگرچه علوی یا فاطمی باشد. حالا ببینم تو به حدیث امام صادق علیه السلام عمل می ڪنی یا فلان فلان را بالاتر از امام صادق و حتی خدا میدانی؟
بله اگر حلبی ڪسی را از برائت منع ڪرده من از خود حلبی برائت می جویم ببینم تو هم مردش هستی. وجودش را داری این پیام ها را تو ڪانال بگذار. میدونم وجودش را نداری وگرنه حرف حلبی را تقطیع نمیڪردی»
🔶 در پاسخ عرض میڪنم ڪه بله، بخشهایی از فایل منتشر شده مربوط به سخنرانی آقای #حلبی در زاهدان است. امّا اینگونه سخن گفتن در میان اهل سنّت، خود شاهدی است بر مدّعای ما ڪه شیخ محمود حلبی، مباحث مربوط به وحدت را در این حدّ، رعایت مینموده است.
❓حال اینڪه وی اشتباه میڪرده یا نه، پرسشی است ڪه انجمنیهای فعلی باید پاسخگو باشند.
پرداختن به موضوعاتی مثل اینڪه برائت به چه معناست و آیا با وحدت منافات دارد یا خیر؟ و همچنین باید از چه ڪسانی برائت جست و چه اقسامی دارد؟ مباحثی است ڪه از موضوع این ڪانال خارج است.
✅ امّا چند لحظه تأمل پیرامون اینڪه چگونه امام صادق (علیه السّلام) چند هزار شاگرد سنّی داشتهاند، میتواند به پاسخ ڪمڪ ڪند.
🆔 @hojjatiye
🔴 متن نقد و پاسخ یکی از اعضای کانال حقایقی پیرامون انجمن حجتیه در: 👇
https://eitaa.com/hojjatiye/195
🆔 @hojjatiye
🔴 ائمّه (علیهم السّلام) دائم در حال مبارزه بودند؛ مبارزهای ڪه روحش سیاسی بود.
🌺 امروز مصادف است با سالروز میلاد پر بركت يازدهمين ساربان كاروان امامت و هدايت، و سيزدهمين ميراثدار قافلهی عصمت، حضرت امام حسن عسكری (عليه السلام). از این رو بخشی از سخنان مقام معظّم رهبری را پیرامون آن بزرگوار ڪه در تاریخ 1380/6/30 ایراد شده است، تقدیم مینمایم:
✳️ « این بزرگواران، دائم در حال مبارزه بودند؛ مبارزهای ڪه روحش سیاسی بود. زیرا ڪسی هم ڪه در مسند حڪومت نشسته بود، مدّعی دین بود. او هم ظواهر دین را ملاحظه میڪرد. حتّی، گاهی اوقات نظر دینی امام را هم میپذیرفت. (مثل قضایایی ڪه در مورد «مأمون» شنیدهاید ڪه صریحاً نظر امام را قبول ڪرد.) یعنی ابایی نداشتند ڪه گاهی نظر فقهی را هم قبول ڪنند. چیزی ڪه موجب میشد این مبارزه و معارضه با اهل بیت وجود داشته باشد، این بود ڪه اهل بیت، خودشان را «امام» میدانستند. میگفتند: «ما امامیم».
حضرت باقر علیهالسّلام، در منی ڪه رفته بود، فرمود: «إِنَّ رَسُولَ اللهِ ڪانَ الْاِمامُ» و همه را یڪ به یڪ برشمرد تا به خودش رسید و فرمود: «من امامم.» اصلاً بزرگترین مبارزه علیه حڪّام همین بود. چون ڪسی ڪه حاڪم شده بود و خود را امام و پیشوا میدانست، میدید شواهد و قرائنی ڪه در امام لازم است، در حضرت هست و در او نیست و این موجود را برای حڪومت، خطرناڪ میشمرد؛ چون مدّعی است.
حڪّام، با این روح مبارزه میجنگیدند و ائمّه علیهمالسّلام هم مثل ڪوه ایستاده بودند. بدیهی است ڪه در این مبارزه، معارف، احڪام فقهی و خُلقیّات و اخلاقیّاتی ڪه ائمّه ترویج میڪردند، جای خود را دارد. تربیت شاگردِ بیشتر و ارتباطات شیعی، روزبهروز گستردهتر شد. شیعه را اینها نگهداشت. شما مرامی را در نظر بگیرید ڪه دویست و پنجاه سال علیه آن حڪومت شده است! اصلاً باید هیچ چیزیش نماند؛ باید بهڪل از بین برود؛ ولی شما ببینید الان دنیا چه خبر است و شیعه به ڪجا رسیده است!
این نڪته را باید در اشعاری ڪه دربارهی امام صادق، امام هادی و امام عسڪری علیهمالسّلام خوانده میشود، به خوبی دید. اینها مبارزه میڪردند و برای همین مبارزه هم جانشان را از دست دادند. راهی است ڪه رو به هدفی مشخّص ادامه دارد. »
🆔 @hojjatiye
🔴 حضرت امام عسكرى(علیه السلام):
✅ از هر زيركى كه آرام است بترس.
📚 منبع: ترجمه جلد هفدهم بحار،جلد 1، صفحه 323
🌺 سالروز میلاد حضرتش مبارک 🌼
🆔 @hojjatiye
📕 ڪتاب فوق ڪه اخیرا وارد بازار نشر شده، فارغ از قضاوت در مورد عقاید و شخصیت دڪتر آقاجری، و همچنین بدون در نظر گرفتن دیگر فواصل ڪتاب، منحصرا پیرامون انجمن حجتیه، مطالب خوبی دارد ڪه میتوان تطابقش با واقعیت را در اڪثریت قریب به اتفاق مطالب پذیرفت.
🆔 @hojjatiye
🔴 انجمن بعد از انقلاب: حرڪت تبلیغی صحیح اسلامی نمیتواند نسبت به مسائل سیاسی بیتفاوت باشد‼️
(پرسشهای آیت الله جنّتی، قسمت ششم)
سومین پرسش آیت اللّه جنّتی از انجمن حجتیه، در خطبههای نماز جمعه سال 60 این بود:
🎙شما سابقاً در رابطه با #بهائیّت ڪار میڪردید و میگفتید اینها برای اسلام خطر دارند و ما هم میگفتیم میدانیم خطر دارند. میگفتید با اسرائیل مربوطند و ما هم میدانستیم و هر چه شما میگفتید ما هم قبول داشتیم. ما میگفتیم باید ریشههای آنها را از بین برد لیڪن شما شاخه و برگهای آنها را میزدید. بسیار خوب، حالا فعلاً ریشه برافتاد و امروز در جوّ نظام جمهوری اسلامی محلّی ندارند و فضای جمهوری اسلامی به بهايی و ضدّ اسلام مجال تنفس نمیدهد. شما الآن رسالتتان در اين تشكيلات چيست؟ رسالت سابقتان محرز، رسالت امروزتان چيست؟
📚 منبع: روزنامه ڪیهان، 10/8/60، ش11422، ص2
🖋انجمن حجتیّه در بیانیّه پاسخ خود اینگونه نگاشت:
انجمن رسالت خود را در اساسنامه و متمم آن چنین اعلام داشته: « پرورش استعداد و تربیت انسانهائی لایق و ڪاردان و مقیّد به تقوی و ایمان، تبلیغ دین اسلام و مذهب جعفری و دفاع علمی از آن، پاسداری از حریم ولایت حضرت ولی عصر عجل اللّه تعالی فرجه و ارشاد گمراهان و فریب خوردگان» ڪه این رسالت ، همواره و در همه شرایط قابلیّت انجام دارد. البته مطالعات و مباحثات انجمن با مرامهای باطل و انحرافی ، در هر زمان، ناشی از نحوه فعالیت پیروان آن مسلڪها در پهنه فرهنگ جامعه میباشد. چنانچه در گذشته ایام، فرقه صهیونیستی بهائی در مراڪز علمی و فرهنگی تبلیغات گسترده داشت و اینڪ گروهڪهای الحادی و التقاطی متمایل به راست و چپ، نقش عمده را در گمراهی جوانان ساده دارند و طبیعی است ڪه هر مڪتب و جمعیتی ڪه بخواهد به تبلیغ و دفاع از اسلام عزیز و تشیّع حقیقی بپردازد، ناچار از مقابله با مروّجان افڪار باطل و فاسد خواهد بود.
⚡️لازم به تذڪر است ڪه چون یڪ حرڪت تبلیغی صحیح اسلامی نمیتواند نسبت به مسائل سیاسی بیتفاوت باشد، انجمن در فعالیتهای فرهنگی خود، موضعگیریهای رهبر ڪبیر انقلاب را به عنوان خطّ سیاسی خویش انتخاب ڪرده و به دور از خودسریها و خودخواهیها، سعی بر تبعیّت دقیق از این خط را دارد.‼️
📚 منبع: روزنامه ڪیهان، 14/8/60، ش11426، ص14
💠 به زودی نڪاتی پیرامون پاسخ انجمن تقدیم خواهد شد.
🆔 @hojjatiye
🔴 آیا احمدی نژاد انجمنی بود؟
سالروز ۹ دی، یادآور انتخابات سال ۸۸ و فتنه ای است که در پی آن رخ داد. از ابتدای روی کار آمدن دولت دکتر احمدی نژاد در سال ۸۴، یکی از حربه های مخالفت با دولت مذکور، دادن نسبت انجمنی به شخص احمدی نژاد و برخی از وزرایش بود.
جالب آن که در دولت تدبیر و امید، چهره های بیشتری هستند که رنگ و بوی انجمنی بودنشان تازه تر است.⚠️
✅ امّا این مقدّمه بهانه ای بود تا اشاره شود به جمله یکی از سران انجمن. دکتر نادر #فضلی در همایشی که سال ۹۳ برپا شد، در حین مناظره گفت:
🎙« آقایون، خانوم ها، احمدی نژاد انجمنی نبوده. خیلی از این هایی که میگویند که انجمنی اند، انجمنی نیستند.»
📚 منبع: درسنامه انجمن حجتیه، رضا #اکبری آهنگر، ص ۳۱۹
🆔 @hojjatiye
🔴 شیخ محمود حلبی: در انجام وظیفه نسبت به امام زمان(عج)، پول از همه بالاتر است.‼️
رهبر انجمن حجتیّه در یڪی از سخنرانیهای خود، میگوید: « ما نسبت به امام زمانمان وظایفی داریم. وظایف چند دسته هستند: وظایف قلبی، وظایف بدنی، وظایف مالی.»
شیخ محمود #حلبی سپس پیرامون وظایف مالی اینگونه توضیح میدهد:
🔸« ترویج حضرت هم منحصر به زبان و قلم نیست؛ پول از همه بالاتر است. روزهای جمعه سفره پهن ڪنید؛ به نام امام زمان ارواحنافداه. چند تا از اهل علم، مخصوصا سادات علما را تحت عنوان دعای ندبه دعوت ڪنید. شیر و چای مفصّلی بدهید☕️ و بعد از دعا، چاشتی بدهید🧀🍞 تا یڪی دو ساعت دیگر بحث امام زمان بشود. بعد ناهار بدهید.🍴🍛 این خود، تعظیم و تجلیل امام زمان علیه السلام و تشویق مردم به ساحت ولایت آن بزرگوار است.»
📚 منبع: آفاق انتظار، نشر آفاق، چاپ سوم 1384، ص66
لازم به ذڪر است ڪه منبع مذڪور توسط #نشر_آفاق ڪه بسیاری از آثارش در حمایت و مربوط به نویسندگان انجمنی میباشد، منتشر شده است.
🆔 @hojjatiye
📖شماره 79 فصلنامه تخصصی فرق و ادیان «روشنا» منتشر شد
✅نوبت زمستان فصلنامه روشنا، همراه با دو پرونده ویژه «هویت الهی انقلاب؛ بررسی نقش اقلیتهای دینی در انقلاباسلامی» و «اتحادی حسینی؛ گزارشی از گرامیداشت عزاداری سیدالشهدا(ع) در میان پیروان اهلحق» منتشر شد.
🎤گفتگوی اختصاصی با حجتالاسلام والمسلمین «علی یونسی»، «عباس سلیمینمین»، مقالات «خطر تحریف تاریخ؛ با نگاهی بر فعالیتهای احسان یارشاطر»، «چرا انجمنحجتیه، غیرقانونی است؟»، «فرقه گنابادی؛ در مسیر سازش یا گستان هفتمی دیگر؟»، «کلیسایی پرحاشیه»، «جنبش عصر جدید و فرقهسازی» و...، از جمله مطالب منتشرشده در این شماره از فصلنامه میباشد.
علاقهمندان میتوانند برای تهیه فصلنامه از طریق راههای تعیینشده اقدام نمایند.
🆔 @hojjatiye
#تقویم_تاریخ_مذاکرات_مجلس 📆
۱۴ دی ۱۳۶۱ – جلسه ۴۰۱
🔴 کاظم نوروزی (نماینده آمل):
حشرات موذی همواره در گنداب و لجن زارها تولید و تکثیر میشوند. بدیهی است برای مبارزه با آنان قبل از هر کاری باید لجن زار را خشکاند و یقیناً هر کار دیگری غیر از این عوضی و انحرافی است. برای مبارزه با افکار انحرافی باید زمینه پذیرش آن را در جامعه کور کرد وگرنه مبارزه با معلول همان است که انجمن حجتیه به مدت ۳۰ سال به صورت فانتزی و خیالی و به عنوان سرگرمی با #بهائیت داشت که نتیجه معکوس آن را مشاهده کردیم زیرا بهائیت هم تعدادشان بیشتر شده بود و هم بر گردونه های مهم اقتصادی این کشور سوار شده بودند.
🆔 @hojjatiye
🔴 وقتی انجمن حجتیّه با گرامیداشت هفته وحدت، مشت محڪمی بر دهان یاوه سرایان ڪوبید👊‼️
پیش از این سخنانی از شیخ محمود #حلبی پیرامون وحدت اسلامی در ڪانال منتشر شده بود:
https://eitaa.com/hojjatiye/173
از آنجا ڪه این سخنان مربوط به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود و از سوی دیگر برخی از حامیان انجمن حجتیه با مراجعه به ادمین کانال، این سخنان را نظر شخصی شیخ دانسته و ضمن تبرّی جستن از سخنان مذڪور، نظر انجمن را چیز دیگری دانستند، لذا بر آن شدم تا یڪی از بیانیه های رسمی انجمن حجتیّه را ڪه پیرامون #وحدت_شیعه_و_سنی در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۶۰ منتشر شده است، تقدیم نمایم.
📄در این بیانیه، ضمن گرامی داشتن هفته وحدت آمده بود:
« وحدت و یڪپارچگی عطیه ای است ڪه جامعه مسلمین در قرآن مجید بازاء آن رهین عنایت خداوندی شمرده شده و این نعمت الهی را در عصر حاضر ⚡️انقلاب شڪوهمند اسلامی ایران تحڪیم و ابرام نموده است.
از آنجا ڪه ڪافرین جهانخوار بویژه 🇺🇸آمریڪای جنایتڪار ، بدنبال شڪست توطئه های خیانت بار قبلی خود، اینڪ با برنامه ریزیهای حساب شده سعی در ایجاد تفرقه میان مسلمانان را دارد و میڪوشند تا به بهانه های گوناگون در این میان آتش اختلاف بیافروزند لذا ضروری است ڪه همگان به پیروی از رهنمودهای ⚡️رهبر ڪبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران "حضرت آیه الله العظمی امام خمینی" مُدّظله العالی و پیشنهاد "حضرت آیت الله منتظری" دائر بر برگزاری "هفته وحدت" را ارج نهیم و با بزرگداشت ایام میلاد مسعود پیامبر بزرگوار اسلام "حضرت خاتم انبیاء" -صلّی الله علیه و آله وسلّم- یڪبار دیگر مشت محڪمی بر دهان یاوه سرایان شرق و غرب و دشمنان دین و قرآن در منطقه بڪوبیم👊، باشد ڪه مزدوران حیله گر را برای همیشه از اندیشه خام تفرقه افڪنی بر حذر داریم.»
📰 منبع: روزنامه اطلاعات، ۱۳۶۰/۱۰/۱۷
🆔 @hojjatiye
📄بیانیه انجمن پیرامون هفته وحدت❗️
https://eitaa.com/hojjatiye/220
🆔 @hojjatiye
⚫️ به مناسبت سالروز درگذشت مرحوم شیخ اڪبر هاشمی رفسنجانی
پس از سخنان حضرت امام و تعطیلی ظاهری انجمن حجتیه در مرداد سال ۶۲، در خاطرات روزانه #هاشمی_رفسنجانی عبارتی نگاشته شده ڪه نشان از همڪاری انجمن حجتیه و مدرسه #نیکان دارد. وی در تاریخ ۱۷ مرداد ۶۲ اینگونه نگاشته است:
🖋 عصر، گروهی از مسئولان مدرسه نیڪان آمدند و نگران سیاست وزارت آموزش وپرورش، در محدود ڪردن فعالیت اینگونه مدارس و نیز ضربه خوردن از ناحیه وضع سیاسی بد انجمن حجتیه، به خاطر همڪاری شان با مدرسه بودند.
📚 منبع: آرامش و چالش، ڪارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی، ص۱۷۹
🆔 @hojjatiye
هدایت شده از کانال امام خمینی (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #فیلم_اختصاصی
⚠️ ما باید مقدمات #ظهور را مهیا کنیم
🔹 امام خمینی(ره): بله، البته پر کردن دنیا از #عدالت را ما نمیتوانیم، اما الآن عالم پر از ظلم است، ما بتوانیم جلوی ظلم را بگیریم، باید بگیریم؛ تکلیفمان است.
🔺شاید الآن هم بسیاری باور بکنند که زمان حضرت صاحب حکومت باید باشد و هر حکومتی در غیر زمان حضرت، باطل است؛ یعنی، هرج و مرج بشود، عالم به هم بخورد تا حضرت بیاید درستش کند! ما درستش میکنیم تا حضرت بیاید. ان شاء الله، خداوند اصلاح کند اینها را.
#انجمن_حجتیه #انتظار
📌 سایر فیلمهای امام خمینی(ره) 👇
🌐 http://yon.ir/1JwaK
✅ @EMAM_COM
🔴 #در_حد_یک_تأمل⚠️
در راستای مطلب پیشین و فرمایشات حضرت امام (ره) مبنی بر تلاش و زمینه سازی جهت ظهور:
https://eitaa.com/hojjatiye/228
برخی از حامیان انجمن اشڪال نموده بودند ڪه :
« خدا در قرآن، وعده اصلاح داده به ظهور حضرت مهدی. یعنی اگر قرار بود به دست آقایان اصلاح بشود، خدا زمان اصلاح را وعده ای نزدیڪ تر می داد.»
این جمله، مرا به یاد عبارتی انداخت. آنجا ڪه در اساسنامه انجمن حجتیه، یڪی از اهداف این گروه "اصلاح جهات مادّی و معنوی جامعه" ذڪر شده بود‼️
🆔 @hojjatiye
🔴 سخنان بسیار عجیب شیخ محمود حلبی‼️
بر آن شدیم تا به مناسبت سالگرد درگذشت شیخ محمود #حلبی، یڪی از سخنان بسیار عجیب و قابل تأمّل وی را برای اوّلین بار در فضای مجازی منتشر نماییم.
پیش از این، برخی از تناقضات موجود پیرامون ایشان و انجمن را طرح نموده و منتظر پاسخ حامیان وی بودیم:
🔹آنجا ڪه سخنان شیخ در دفاع از #وحدت_شیعه_و_سنی را طرح و خواستار توضیح انجمنیهای فعلی شدیم:
https://eitaa.com/hojjatiye/173
🔹و یا وقتی سندی مبنی بر تعهّد رئیس انجمن ضدّ بهائیّت به #ساواڪ، مبنی بر عدم مبارزه با بهائیّت را ارائه نمودیم و پاسخی از جانب حامیان وی دریافت نڪردیم!:
https://eitaa.com/hojjatiye/180
✅ و حال سومین تناقض...
انجمن حجتیّه از پیش از پیروزی انقلاب تا هم اڪنون، یڪی از دلایل مخالفتش با نهضت امام و تشڪیل حڪومت اسلامی در عصر غیبت را روایات عدم قیام قبل از ظهور میداند. این در حالی است ڪه رهبر این گروه قائل بوده است ڪه ما روایاتی داریم ڪه:
☑️ « مربوط به شیعیان حضرت مهدی (ع) در عصر غیبت آن حضرت است، چنانچه ما ترجمه نمودیم و ابداً مربوط به اصحاب زمان ظهور نیست بلڪه آنها چنانچه از همین حدیث و سایر احادیث استفاده میشود مردان شجاع و دلاوری هستند ڪه دنیا را زیر نگین خود در میآورند و بر همه ملل و امم غلبه ظاهری مینمایند.»
📚 منبع: نقد ایقان، ج۲، ص۱۱
💠 در این راستا چند پرسش مطرح نموده و منتظر پاسخ حامیان شیخ و انجمن خواهیم بود:
❓1- آیا میتوان در عصر غیبت، بر همه ملل و امم، غلبه ظاهری پیدا نمود؟
❓2- آیا میتوان بدون قیام، بر همه ملل و امم غلبه ظاهری پیدا نمود؟
❓3- آیا میتوان بدون ریخته شدن خون، بر همه ملل و امم غلبه ظاهری پیدا نمود؟
❓4- آیا میتوان بدون تشڪیل حڪومت، بر همه ملل و امم غلبه ظاهری پیدا نمود؟
❓5- آیا میتوان بدون داشتن رهبری غیر معصوم، بر همه ملل و امم غلبه ظاهری پیدا نمود؟
❓6- راستی، اگر میتوان بر همه ملل و امم غلبه ظاهری پیدا ڪرد، پس چه نیازی به ظهور حضرت(علیه السلام) است؟
❓7- اگر معتقدید ڪه حتی غلبه ظاهری بر همه ملل و امم هم، منافاتی با ظهور ندارد، آیا میپذیرید ڪه تشڪیل حڪومت اسلامی و گسترش آن در جهان هم منافاتی با ظهور ندارد؟
❓8- بالاخره در عصر غیبت باید تلاش نمود ڪه جزو آن "مردان شجاع و دلاور"ی بود ڪه در روایات ذڪر شده و به واسطه آنها بر همه ملل و امم غلبه ظاهری پیدا نمود، یا "باید صبر نمود تا خود حضرت تشریف بیاورند"؟
🆔 @hojjatiye
🔴 به مناسبت سالگرد درگذشت شیخ محمود #حلبی، یڪی از سخنان بسیار عجیب و قابل تأمّل وی، برای اوّلین بار در فضای مجازی منتشر شد:
https://eitaa.com/hojjatiye/235
🆔 @hojjatiye
🔴 مرحوم #هاشمی_رفسنجانی در تاریخ ۲۹ دی ۱۳۶۰ مینویسد:
فرمانده دانشكده افسری، سرهنگ حاتمی آمد و از كارشكنی انجمن حجتيه و سياسی-ايدئولوژيك شكايت داشت.⚠️
📚 منبع: عبور از بحران، ڪارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی، ص ۳۵۶
🆔 @hojjatiye
🔴 دعای بر امام زمان(ع) اما از نوع گریه های مقدسین نهروان❗️
💠 مرحوم آیت الله سید مُنیرالدّین حسینیِ هاشمی:
« فردی بود که با یک "پاسبان" خُردهحساب پيدا کرده بود. او میخواست دقدلی خودش را بر سر پاسبان در بياورد. میگفت زنده باد شاه، و توی گوش پاسبان میزد! دادوقال میکرد و پُشتِسرِهم میگفت زنده باد شاه!
پاسبان که دستپاچه شده بود میگفت: من که به شاه جسارتی نکردم. ولی او میگفت "این پدرسوخته، احترام به شاه نگذاشت" و توی گوشِ پاسبان میزد!
✅ حالا گاهی يک عده از مقدسين که میخواهند به آیتالله خامنهای حمله کنند، دعای بر حضرت ولی عصر(عج) میکنند! میگویند:
"مظالم چقدر زياد است! آقا خودت بيا و درست کن؛ هيچ کس نمیتواند."
به نظر ما اين حرف، بهمعنای نفی آن حکومتی است که حضرت ولی عصر(عج) ايجاد فرمودهاند.
ای بیانصاف! در دنيا نور اسلام درخشيده، و رئيس کفار، از [نورِ] اسلام دارد پِلک میزند. رژیم صهیونیستی که، در سالی که جنگ ششروزه اعراب و اسرائيل بود، در نزدِ يک عده بهعنوان قدرت لايزال شناخته میشد، حالا به دست بچههای حزبالله به ذلّه درآمده؛ سرمايهداران يهودی امريکا به ذلّه در آمدهاند. آمریکا تحريم اقتصادی میکند، در بوق هم میکند، ولی شکسته میشود؛ نفوذ کلمهاش از بين رفته.
خدا میداند، آنهايی که اهل عبادتاند و اهل امور سياسی نيستند، مقدار زيادی از زمان را بايد نماز شکر بگذارند و دعایِ به آیتالله خامنهای و دعایِ به اين پرچم بکنند.
⚠️ آن [نوع] دعایِ به امام زمان(عج)، از دعاهای خطرناک است. در آن دعایِ به امام زمان(عج)، شکرانهٔ لطف امام زمان(عج) نيست. آن دعا، ازقبيلِ گريههای مقدسينِ نهروان است.» ۷۵/۵/۳۰
🔸کانالهای مرحوم آیت الله حسینی هاشمی در ایتا و سروش:
eitaa.com/moniroddin
sapp.ir/moniroddin
🆔 @hojjatiye
💠 مرحوم آیت الله سید مُنیرالدّین حسینیِ هاشمی:
گاهی يک عده از مقدسين که میخواهند به آیتالله خامنهای حمله کنند، دعای بر حضرت ولی عصر(عج) میکنند! میگویند:
"مظالم چقدر زياد است! آقا خودت بيا و درست کن؛ هيچ کس نمیتواند."
⚠️ آن [نوع] دعایِ به امام زمان(عج)، از دعاهای خطرناک است. در آن دعایِ به امام زمان(عج)، شکرانهٔ لطف امام زمان(عج) نيست. آن دعا، ازقبيلِ گريههای مقدسينِ نهروان است.» ۷۵/۵/۳
🆔 @hojjatiye
🔴 امام #خمینی (ره): اينها می خواهند از زير بار در بروند.
رسول اكرم (ص) تنهايى مبعوث شد، سيزده سال نقشه كشيد و ده سال جنگ كرد، نگفت كه ما را چه به سياست. اداره كرد مملكتى را، نگفت ما چكار داريم به اين حرفها.
آن هم حكومت حضرت امير(ع) است. آن وضع حكومتش و آن وضع سياستش و آن وضع جنگهايش. نگفت كه ما بنشينيم توى خانه مان دعا بخوانيم و زيارت بكنيم، و چكار داريم به اين حرفها؛ به ما چه.
⚠️«اگر خود حضرت صاحب- سلام اللَّه عليه- مقتضى بدانند خوب خودشان تشريف بياورند»‼️
يكى از علما اين جورى می گفت- خدا رحمتش كند- كه «من كه دلم بيشتر نسوخته به اسلام از حضرت صاحب- سلام اللَّه عليه؛ خوب ايشان هم كه می بينند اين را، خود ايشان بيايند؛ چرا من بكنم»‼️
✅ اين منطق اشخاصى است كه می خواهند از زير بار در بروند. اسلام اينها را نمی پذيرد. اسلام اينها را به هيچ چيز نمی شمرد. اينها می خواهند از زير بار در بروند. يك چيزى درست می كنند، دو تا روايت از اين طرف از آن طرف مى گردند پيدا مى كنند كه خير، با سلاطين مثلًا بسازيد، دعا كنيد به سلاطين. اين خلاف قرآن است. اينها نخوانده اند قرآن را. اگر صد تا همچو روايتهايى بيايد، ضربِ به جِدار مى شود. خلاف قرآن است، خلاف سيره انبياست.
شما وقتى ملاحظه مى كنيد آن همه رواياتى كه اگر كسى ميل به اين بكند كه- روايتى است- كه اگر مايل باشى كه زنده باشد اين سلطان، تو هم با او محشورى. مسلمان مگر مى شود مايل باشد به اينكه يكى زنده باشد و ظلم كند، آدم بكشد؟
📚 منبع: سخنرانی به مناسبت چهلم شهدای قیام ۱۹ دی،۱۳۵۶/۱۱/۲۹، صحيفه امام، ج۳، ص۳۴۰
نقد تفڪرات #شبه_انجمنی
🆔 @hojjatiye
🔴 من فحاشی های شیخ محمود حلبی به امام خمینی را از نزدیڪ دیده بودم.
حاج محمدنبی حبیبی (رئیس حزب مؤتلفه اسلامی) درگذشت. شخصیتی بسیار مردمی و متواضع داشت.
یڪبار درباره شیخ محمود #حلبی، به نقل از حجت الاسلام شیخ حبیب الله مهمان نواز (نماینده سابق خراسان شمالی در مجلس خبرگان) برایم اینگونه تعریف نمود ڪه:
«من فحاشی های شیخ محمود حلبی به امام #خمینی را از نزدیڪ دیده بودم.»
و نمونه هایی برایم نقل نمود. بنا داشتم خدمت حجت الاسلام مهمان نواز برسم و خاطراتشان را ضبط ڪنم، اما ڪوتاهی و گذر زمان، ما را با خبر درگذشت ایشان مواجه نمود!
امروز نیز ڪه تشییع مرحوم حبیبی بود.
⚠️ نسل انقلاب یڪی یڪی از دست میروند و اگر در ثبت تاریخ انقلاب ڪوتاهی نماییم، ظلم ڪرده ایم.
🙏 درخواست میڪنم از هر ڪسی به هر میزان ڪه از انجمن حجتیه خاطره دارد (اعم از مثبت و منفی)، ضبط نموده و برای ما بفرستد تا گامی در راستای شڪل گیری هر چه دقیقتر تاریخ تشیع، ڪشور و انقلابمان، برداریم.
🆔 @hojjatiye
🔴 حلبی به امام گفت "سیّد دیوانه"‼️
در راستای مطلب پیشین پیرامون فحّاشی شیخ محمود #حلبی به امام #خمینی، یڪی از اعضای ڪانال اینگونه نوشت: "چه قدر راحت به افراد تهمت میزنی. حیف این لباس ڪه بر تن چون. توییست. با چه سند و مدرڪی این حرفها رو میزنی؟"
بد دهنیهای رهبر انجمن حجتیّه معروف است. حتّی برخی از افرادی ڪه از نزدیڪ با وی آشنا بوده و هم اڪنون نیز از حامیان وی میباشند، منڪر این ویژگی ایشان نشده و خاطراتی برای من تعریف نموده اند ڪه به وقتش منتشر خواهم نمود.
پیش از این نیز در این باره خاطره ای تقدیم شده بود:
https://t.me/hojjatiyeh/448
✅ امّا تصمیم گرفتم یڪی از اسناد مرڪز اسناد انقلاب اسلامی پیرامون این امر را منتشر نمایم. در سال ۶۰ چند جلسه با حضور چند عضو مرڪزی انجمن، چند نفر از جداشده گان از انجمن، چند نفر از نهادهای انقلابی و همچنین آیت الله #خزعلی (نماینده امام در انجمن) تشڪیل می شود. یڪی از عبارات مهندس #طیب در این جلسه اینگونه گزارش شده:
⚡️«حلبی مخالف #ولایت_فقیه است. حلبی حتّی روزی گفت "سیّد دیوانه". امام را می گفت.»❗️
📄 ڪد سند: ۰۲۷۵۵۰۱۵
البته اهانتهای او به عموم عرفا و فلاسفه نیز مشهور است و نه تنها در خاطرات مختلف ذڪر شده، بلڪه در آثار خود شیخ نیز دیده میشود ڪه برخی از نمونه های آن پیش از این تقدیم شد:
https://t.me/hojjatiyeh/168
https://t.me/hojjatiyeh/573
🆔 @hojjatiye