eitaa logo
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه
2هزار دنبال‌کننده
328 عکس
43 ویدیو
2 فایل
نائب ولی عصر(علیه السّلام)فرمودند: "گاهی صریحاً با انقلاب مخالفت نمی‌شود،بلکه با مبانی و مبادی اعتقادی انقلاب مخالفت می‌شود. روی اینها باید حساس بود." این کانال به معرّفی یکی از این گروه ها یعنی "انجمن حجتیه" میپردازد. ادمین: @hojjatiye_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 حقایقی پیرامون انجمن حجتیه ✅ این کانال مربوط به سایت "حقایقی پیرامون انجمن حجتیّه" است که به مدد الهی، در راستای شناخت هر چه بیشتر تشکیلات انجمن حجتیّه، به تدریج به سئوالات زیر و دهها سئوال اعتقادی، سیاسی، تاریخی و تشکیلاتی دیگر پیرامون این گروه، پاسخ میدهد: ❓1- چه نیازی به آشنایی با انجمن حجتیّه وجود دارد؟ ❓2- انجمن حجتیّه با چه اهدافی و چگونه تأسیس شد؟ ❓3- این گروه چه خدماتی به اسلام و تشیع نموده و مینماید؟ ❓4- نقاط قوّت و ضعف انجمن چیست؟ ❓5- مبانی کلامی این گروه از کجا نشأت میگیرد و در عمل به کجا میانجامد؟ ❓6- دیدگاه و عملکرد سیاسی این گروه در مقاطع مختلف زمانی چه بوده است؟ ❓7- نگاه رجال و دیگر گروههای مذهبی یا سیاسی، اعم از دوست و دشمن به این گروه چه بوده و چیست؟ ❓8- سازمان و تشکیلات انجمن حجتیّه چگونه و بر اساس چه شیوه هایی عمل میکند؟ ❓9- آیا همه مطالبی که تا کنون در مورد انجمن شنیده اید صحیح بوده است؟ ❓10- انجمن حجتیّه تعطیل شده و یا هنوز مشغول به فعّالیّت است؟ 🆔 @hojjatiye
🔴 چند تذکر پیرامون این کانال ✅ در مورد مطالبی که در این کانال منتشر میشود، توجّه به نکات زیر ضروری است: ⚠️1- منظور از انجمن حجتیّه، مدیریّت، سران و بدنه اصلی و هدایت کننده این گروه است، نه همه اعضای رده پایین. چرا که برخی از افرادی که در این گروه بوده و یا هستند، با هدف انجام وظایف و فعّالیّتهای مذهبی به این گروه پیوسته و شناخت کافی نسبت به آن ندارند. ⚠️2- افراد، گروهها و یا جریاناتی وجود دارند که شباهتهای قابل توجّهی به انجمن حجتیّه دارند، امّا نه تنها انجمنی نیستند، بلکه شاید بعضاً شناختی از انجمن هم نداشته باشند که در این کانال از آنها با عنوان یاد میکنیم. لذا باید مراقب بود که صرفاً به خاطر برخی شباهتها، نسبت عضویّت در انجمن به هر کسی داده نشود. البته مسلّم است که مهم و اولویّت، طرز تفکّر است. ⚠️3- منابع بخش قابل توجّهی از مطالبی که تقدیم میشود، از این قرار است: نرم افزار "خشت کج"، کتاب "درسنامه انجمن حجتیّه"، کتب و اسناد مرکز اسناد انقلاب اسلامی، کتب مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات، مصاحبه ها و تحقیقات میدانی، و شاید از همه مهمتر کتب و سخنرانیهای سران این گروه. 💠 این کانال از خرداد سال 1396 تا کنون (فروردین 1397) در تلگرام فعال بوده و در طول این مدّت مطالب فراوان و مهمّی را پیرامون انجمن حجتیه منتشر نموده است. 🆔 @hojjatiye
🔴 مبعث برای این نبود که یک عده اعمال شخصی انجام دهند. 🔷 مقام معظم رهبری: خدای متعال به برکت اسلام، به برکت توجه به معنویت اسلام و توجه به پیام سیاسی اسلام، ما را از آن رنجها خلاص کرد؛ ✅ یعنی بعثت برای این نبود که یک عده مردم، عقیده‌ای را در ذهن خودشان حفظ کنند و اعمال شخصی را انجام دهند، اما نظام اجتماعی، تحت حاکمیت دشمنان خدا و اندادالله باشد! بعثت آمد تا زندگی مردم را شکل دهد. بحمدالله این کار در نظام اجتماعی اسلام انجام گرفت؛ ملت ما هم آثارش را مشاهده کرد و ثمرات شیرین آن را هم چشید. بنده احساس میکنم که ما احتیاج داریم که در زمینه‌ی اخلاق و تزکیه و تهذیب، بر روی نفوس خودمان و نفوس دیگران کار کنیم. نوسازی معنوی نظام اسلامی و ملت مسلمان ایران، این مجاهدت بزرگ را لازم دارد و این هم یکی از پیامهای مهم بعثت است. 📚 منبع: بیانات در دیدار با مسئولین کشور به مناسبت مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) ۱۳۷۶/۹/۷ 💠 مبعث بزرگ‌ترین روز تاریخ بشریّت مبارکباد 🌺 🆔 @hojjatiye
🔴 ای مرجع عالیقدر، حزب‌اللهی‌های مکتب خمینی دستتان را می‌بوسند چند روز پیش سخنانی از جانب آیت العظمی وحید خراسانی (حفظه الله) منتشر شد که دلخراش بود. برای همه دلخراش بود. هم برای مقلدینشان و هم برای دیگران. هم برای حزب اللهی‌ها و هم برای مذهبیون زاویه‌دار. امّا هر کسی از ظنّ خود غمگین بود. ⚡️یکی ناراحت از این بود که چرا مرجعی گرانقدر باید تنها حکومت شیعی جهان را "گمراه" بنامد!؛ و دیگری غمگین از این که چرا باید کار به جایی برسد که بخواهیم برای تعطیل نمودن سالروز شهادت امام شیعیان نیز چانه بزنیم آن هم در یک حکومت شیعی! ✳️ و البته در این میان برخی نیز در کنار این ناراحتی، ته دلشان قند آب شد! همانان که تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت را از اساس باطل می‌دانستند. همانان که برای اثبات این اعتقادشان در طول این سال‌ها به کوچک و بزرگ تمسّک جستند. همانان که تلاش نمودند تا زیر علم این مرجع عزیز جمع شوند. و همانان که موفق شدند تا برای شروع مجدّد فعّالیّتشان از ایشان اجازه بگیرند تا به آن استناد کنند. چند روز پیش که این خبر را شنیدم، تصمیم گرفتم تا به آن نپردازم امّا امروز سالگرد بیان عباراتی است که مرا بر آن داشت تا این چند خط را بنگارم. 26 فروردین سال 43 بود که حضرت امام پس از حدود یک سال زندان و دوری، در اوّلین سخنرانی خود پس از آزادی، در مسجد اعظم قم فرمودند: 🎙«اسلام این نیست که یک فرد داشته باشد، دو فرد داشته باشد، همه سرباز اسلامند؛ همه سربازان اسلامند؛ همۀ علما جان نثار اسلامند؛ نمی‌شود نباشند؛ همه هستند الحمدلله . همه دست به هم داده‌اند، چه آنکه صلاح دیده است که به ملایمت کار را انجام بدهد، چه آنکه صلاح دیده است با حدّتْ کار را انجام بدهد؛ همۀ اینها از ما هستند. ... ما همه یک هستیم؛ یک؛ افرادْ زیاد، لکن آرا واحد؛ یک هستیم؛ همه یک هستیم. کسی گمان نکند که، بشود با پخش یک چیزهای مسموم بتواند که بین علمای اسلام جدایی بیندازد؛ هیچ امکان ندارد این مطلب؛ ما همه با هم هستیم؛ ما برای ذَبّ[دفاع] از اسلام و ذبّ از ایران و ذبّ از استقلال ایران و ذبّ از کیان اسلام، همه یک هستیم، یک حلقوم داریم. گمان نشود که خدای نخواسته، بچه ها خیال کنند که اختلافی در کار هست. و من یک نصیحت می‌کنم به بچه های طلاب؛ طلاب جوان که تازه آمده‌اند و حاد و تندند؛ و آن این است که آقایان، متوجه باشید اگر چنانچه شَطْر [کوچکترین] کلمه‌ای به یک نفر از مراجع اسلام، شطر کلمه‌ای اهانت بکند کسی به یک نفر از مراجع اسلام، بین او و خدای تبارک و تعالی ولایت منقطع می‌شود. کوچک فرض می‌کنید؟ فحش دادن به مراجع بزرگ ما را کوچک فرض می‌کنید؟ اگر به واسطۀ بعضی از جهالتها لطمه‌ای بر این نهضت بزرگ وارد بشود، معاقَبید پیش خدای تبارک و تعالی؛ توبه‌تان مشکل است قبول بشود، چون به حیثیت اسلام لطمه وارد می‌شود. ... تفرقه بین این مجتمع معنایش این است که در اسلام خدای نخواسته خلل واقع بشود؛ استعمار به آرزوی خودش برسد. ... من که اینجا نشسته ام دست تمام مراجع را می‌بوسم؛ تمام مراجع اینجا، نجف، سایر بلاد، مشهد، تهران، هر جا هستند، دست همۀ علمای اسلام را من می‌بوسم. مقصد بزرگتر از این است آقا. من دست برادری دراز می‌کنم به تمام ملتهای اسلام، به تمام مسلمین دنیا؛ در شرق و غرب عالم هر چه مسلم هستند، من از اینجا دست برادری دراز می‌کنم و دست آنها را می‌فشارم. ما خاضع هستیم برای همۀ علمای اسلام؛ شما هم باید خاضع باشید؛ همه، همه، همه باید خاضع باشید. این هم امری است که به حضرات آقایان [گفتم]. البته نمی‌گویم واقعه‌ای هست؛ ان شاءالله هیچ ابداً نیست؛ اما جوانند، بچه‌اند، گاهی وقتها عصبانیتی پیدا می‌کنند از این امور. آقا ما اهل یک ملت، اهل یک مملکت، اهل یک دیانت، اهل یک بساط ، همه بر خوان نعمت خدای تبارک و تعالی نشسته‌ایم؛ همه باید شکر این نعمت را بگزاریم که یک همچو مراجع بزرگ داریم؛ متشکر باشیم از خدا که یک همچو افراد برجسته داریم؛ قدردانی کنیم از آنها؛ عزت آنها، عزت اسلام است؛ اهانت به آنها اهانت به اسلام است.» 📚 (صحیفه امام، ج1، ص305) 💠 ای مرجع عالیقدر، حزب‌اللهی‌های مکتب خمینی دستتان را می‌بوسند؛ شما را به موسی بن جعفر (علیه السّلام) قسم می‌دهیم که بهانه دست دشمن ندهید. 🆔 @hojjatiye
🔴 تذکّری برای آنان که ناشکری می‌کنند❗️ 💠 ضمن عرض تبریک ایّام با سعادت میلاد امام حسین (علیه السّلام)💐 آنان که از سیره آن حضرت به دعایش بسنده کرده و قیامش را غیر قابل الگوبرداری می‌دانند را به یاد این فراز از دعای عرفه می‌اندازیم که: ✅ « [إلهی] لَمْ تُخْرِجْنى لِرَاْفَتِکَ بى وَلُطْفِکَ لى وَاِحْسانِکَ اِلَىَّ فى دَوْلَهِ اَئِمَّهِ الْکُفْرِ الَّذینَ نَقَضُوا عَهْدَکَ وَکَذَّبُوا رُسُلَکَلکِنَّکَ اَخْرَجْتَنى لِلَّذى سَبَقَلى مِنَ الْهُدَى الَّذى لَهُ یَسَّرْتَنى وَفیهِ اَنْشَاءْتَنى [پروردگارا] از باب رأفت و لطف و احسانى که به من داشتى، مرا در حکومت پیشوایان کفر،آنانکه پیمانت را شکستند،و پیامبرانت را تکذیب کردند،به دنیا نیاوردى،ولى زمانى به دنیا آوردى به خاطر آنچه در علمت برایم رقم خورده بود و آن عبارت بود از هدایتى که مرا براى پذیرفتن آن آماده ساختى،و در عرصه گاهش نشو و نمایم دادى.» 🔷 مقام معظم رهبری در این باره می‌فرمایند: « شما بحمداللَّه جوانهائی هستید که خدای متعال به شماها توفیق داده در محیط دینی و اسلامی پرورش پیدا کنید؛ این فرصت خیلی خوبی است؛ این شبیه همان چیزی است که امام حسین (علیه‌السّلام) در دعای عرفه به خدای متعال عرض میکند و میگوید: من تو را شکر میکنم که مرا در دولت اسلام - دولت پیغمبر - به وجود آوردی. البته فاصله‌ی ما با او خیلی زیاد است، فاصله‌ی زمین تا آسمان است؛ اما در آن جهتیم. این برای ما توفیقی است، برای شما جوانها توفیقی است.» (بیانات در دیدار نخبگان جوان‌، 1389/7/14) « میدانید که حسین بن علی (علیه السّلام) امام سوم ما، در سال سوم هجرت متولّد شده؛ یعنی سه سال از تشکیل حکومت اسلامی رسول اللّه (صلّی الله علیه و آله و سلّم) گذشته بوده که این بزرگوار متولّد شده. شکر می‌کند خدا را؛ چرا؟ برای این که محیط انقلابی و جامعه انقلابی و حکومت انقلابی و جوّ انقلابی در تنفّس انسان هم اثر می‌گذارد.» (1361/2/23) 🆔 @hojjatiye
🔴 احسان طبری: مبارزه علیه حجتیه از طرف روحانیون و یاران امام انجام می‌گرفت یڪی از موضوعاتی ڪه انجمن حجتیه سعی دارد تا آن را برجسته نماید، نقش حزب توده در اختلاف افڪنی میان انجمن و انقلاب است. آنان با استناد به خاطرات احسان طبری و ڪیانوری بر این مسئله پافشاری می نمایند. ✅ این در حالی است ڪه سران حزب توده بر سابقه اختلاف میان انجمن و انقلابیون تصریح داشته و فقط به تلاش برای افزایش اختلافات معترفند. به مناسبت سالروز درگذشت احسان طبری، بخشی از خاطرات او را تقدیم مینماییم. وی ڪه ایدئولوگ ارشد و عضو ڪمیته مرڪزی و هیئت سیاسی حزب توده ایران بود، در ڪتاب "ڪژراهه" در دو جای مختلف به موضوع انجمن اشاره ڪرده و می نویسد: ✍️ « نڪته جالب در گزارش سیاسی دبیر اول حزب تقسیم جنبش اسلامی به سه بخش، یعنی بخش قشری، بخش واقع بین و بخش روشن بین است ڪه می بایست محور تبلیغ افتراق آمیز حزب توده در میان مسلمانان پیرو امام شود، ولی در عمل مسلمانان انقلابی به این تقسیم بندی بی اعتنا ماندند و بهانه هایی مانند"اجرای بند ج" اصلاح ارضی و قانون ڪار مصوب وزارت ڪار و تبلیغات تفرقه آمیز دیگر در بنیان مرصوص"وحدت ڪلمه" اسلامی رخنه ای نیافت. ولی حزب این مسئله را تا پایان دنبال ڪرد و در تحلیل های داخلی و تبلیغ راجع به گروه "حجتیه" نمونه هایی بدست می داد. حقایق نشان داد ڪه جمهوری اسلامی نسبت به ڪار و وظایف خود بمراتب آگاهتر و مسلط تر از تحلیل‌های بی رنگ و رمق حزب توده است، ڪه با قصد رخنه‌گری و تفرق اندازی انجام می‌گیرد.... حزب توده می‌ڪوشید، در میان مسلمانان انقلابی تفرقه بیندازد. جنبش اسلامی را به سه گرایش تقسیم ڪرد و هرڪدام از روحانیون مبارز و رجال انقلابی اسلامی را در چارچوب تنگ معینی جای داد: یڪی "روشن بین" است، یڪی "واقع بین" است، یڪی "قشری" است. مقصد و معنای این نامگذاری‌ها معلوم بود. ⚡️حزب توده مسئله "حجتیه" را بزرگ ڪرد. با استفاده از چند نطق در افشاء حجتیه ناگهان این مسئله به شدت مطرح شد."وزراء" حجتیه معرفی شدند. 🔸مبارزه علیه حجتیه از همان اوائل پیروزی انقلاب از طرف روحانیون و یاران امام انجام می‌گرفت، ولی مقصد حزب در واقع مغلطه در مسائل و آلوده ڪردن افراد بعنوان حجتیه بود. جنبش اسلامی علاوه بر تقسیم بندی‌های دیگر به عناصر "چپ" و "راست" تقسیم می‌گردید. معلوم نیست چه ڪسی چپ و با چه ملاڪی چپ است و چه ڪسی راست است و مناط و ملاڪ آن چیست؟ امام در مقابل این تحریڪات مسئله وحدت مسلمانان را ڪه با تڪبیر در انقلاب اسلامی پیروز شدند، برجسته ڪرد و از رخنه و دسیسه ڪاری جلوگیری بعمل آورد. ایشان در عین حال ماهیت واقعی و ابعاد "انجمن حجتیه" را می دانستند.» 📚 منبع: ڪژراهه(خاطراتی از تاریخ حزب توده)،احسان طبری، انتشارات امیرڪبیر، چاپ سوم 1367،صفحات 304 و 311 🆔 @hojjatiye
🔴 احسان طبری: مبارزه علیه حجتیه از همان اوائل پیروزی انقلاب از طرف روحانیون و یاران امام انجام می‌گرفت، ولی مقصد حزب در واقع مغلطه در مسائل و آلوده ڪردن افراد بعنوان حجتیه بود. 🆔 @hojjatiye
💠 مقام معظّم رهبری: وقتى دشمنان نتوانستند عقيده مهدویّت را از مردم بگيرند،مى‌كوشند آن را در ذهنها خراب كنند. به اين صورت که بگويند امام زمان مى‌آيد و همه كارها را درست مى‌كند! 🆔 @hojjatiye
🔴 امام زمان مى‌آيد انجام مى‌دهد، يعنى چه؟! امروز تكليف شما چيست؟ ‌ 💠 مقام معظّم رهبری حضرت آیت الله (حفظه الله) : اعتقاد به مهدويّت و به وجود مقدّس مهدى موعود ارواحنافداه، اميد را در دلها زنده مى‌كند. هيچ‌وقت انسانى كه معتقد به اين اصل است، نااميد نمى‌شود. چرا؟ چون مى‌داند يك پايان روشنِ حتمى وجود دارد؛ برو برگرد ندارد. سعى مى‌كند كه خودش را به آن برساند. ⚠ البته وقتى [دشمنان] نتوانستند اين عقيده را از مردم بگيرند، مى‌كوشند آن را در ذهنهاى مردم خراب كنند. خراب كردن چگونه است؟ به اين صورت است كه بگويند امام زمان مى‌آيد و همه كارها را درست مى‌كند! اين، خراب كردن عقيده است. اين، تبديل كردن موتور محرّكى به يك چوب لاى چرخ است؛ تبديل كردن يك داروى مقوّى، به يك داروى مخدّر و خواب‌آور است. ⚡امام زمان مى‌آيد انجام مى‌دهد، يعنى چه؟! امروز تكليف شما چيست؟ شما امروز بايد چه بكنى؟ ✅ شما بايد زمينه را آماده كنى، تا آن بزرگوار بتواند بيايد و در آن زمينه آماده، اقدام فرمايد. از صفر كه نمى‌شود شروع كرد! جامعه‌اى مى‌تواند پذيراى مهدى موعود ارواحنافداه باشد كه در آن آمادگى و قابليت باشد، والّا مثل انبيا و اولياى طول تاريخ مى‌شود. چه علّتى داشت كه بسيارى از انبياى بزرگ اولى‌العزم آمدند و نتوانستند دنيا را از بديها پاك و پيراسته كنند؟ چرا؟ چون زمينه‌ها آماده نبود. چرا اميرالمؤمنين على‌بن‌ابى‌طالب عليه‌الصّلاةوالسّلام در زمان خودش؛ در همان مدّت كوتاه حكومت با آن قدرت الهى، با آن علم متّصل به معدن الهى، با آن نيروى اراده، با آن زيباييها و درخشندگيهايى كه در شخصيت آن بزرگوار وجود داشت و با آن توصيه‌هاى پيامبر اكرم درباره او - نتوانست ريشه بدى را بخشكاند؟ خودِ آن بزرگوار را از سر راه برداشتند! «قتل فى محراب عبادته لشدّة عدله». تاوان عدالت اميرالمؤمنين، جان اميرالمؤمنين بود كه از دست رفت! چرا؟ چون زمينه، زمينه نامساعد بود. زمينه را نامساعد كرده بودند. زمينه را زمينه دنياطلبى كرده بودند! آن كسانى كه در اواخر يا اواسط حكومت علوى مقابل اميرالمؤمنين صف‌آرايى كردند كسانى بودند كه زمينه‌هاى دينيشان زمينه‌هاى مستحكم و مادّه غليظِ متناسبِ دينى نبود. عدم آمادگى، اين‌طور فاجعه به بار مى‌آورد! آن وقت اگر امام زمان عليه‌الصّلاةوالسّلام در يك دنياى بدون آمادگى تشريف بياورند، همان خواهد شد! بايد آمادگى باشد. اين آمادگى چگونه است؟ اين، همانى است كه شما نمونه‌هايى از آن را در جامعه خودتان مشاهده مى‌كنيد. امروز در ايران اسلامى چيزهايى از درخشندگيهاى معنوى وجود دارد كه در هيچ‌جاى دنيا نيست. .... پس مى‌شود زمينه‌ها را فراهم كرد. وقتى چنين زمينه‌هايى ان‌شاءاللَّه گسترش پيدا كند، زمينه ظهور حضرت بقيةاللَّه ارواحنافداه نيز پديد مى‌آيد و مسأله مهدويت - اين آرزوى ديرين بشر و مسلمين - تحقّق مى‌يابد. 📚 بيانات در ديدار اقشار مختلف مردم، 76/9/25 🆔 @hojjatiye
🔴 مقام معظم رهبری: ☑امام زمان مى‌آيد انجام مى‌دهد، يعنى چه؟! امروز تكليف شما چيست؟ شما بايد زمينه را آماده كنى، تا آن بزرگوار بتواند بيايد و اقدام فرمايد. از صفر كه نمى‌شود شروع كرد! 🆔 @hojjatiye
🔴 ای کاش شیخ از استادش می‌آموخت! 🏴 به مناسبت سالروز رحلت مرحوم حاج شیخ حسنعلی اصفهانی (نخودکی)، خاطره‌ای را به نقل از دكتر جلال (یکی از شاگردان شیخ محمود ) تقدیم می‌نمایم: ✍ ارتباط مرحوم استاد[شیخ محمود حلبی] با حاج شيخ حسنعلى اصفهانى داستان جالب و شنيدنى دارد. يكى از صفاتى كه مرحوم حاج شيخ حسنعلى اصفهانى داشت، اين بود كه ايشان به زيارت قبرهاى نوع بزرگان مى رفت و فاتحه می‌خواند. اين قبرى كه الآن در مشهد به نام "گنبد سبز" معروف است، يكى از استانداران خراسان به نام پاك‌روان - كه مشهدى ها به او نجس روان مى گفتند- احيا كرد. پاكروان سیّد بود، منتهى آدم كثيفى بود. استاد مى فرمود: « پاكروان با آخوندها سخت مخالف بود. وقتى عمامه به سرى را مى ديد، مى گفت: "اينها هنوز زنده اند." او يك مرض بواسير داشت كه مدتها گرفتار بود. روزى فهميده بود كه حاج شيخ حسنعلى به حرم مى روند. او هم عبايى روى دوش انداخته بود و پيش حاج شيخ رفته بود.» استاد فرمودند: « اين قصه را حاج شيخ حسنعلى خودش برايم نقل كرد. چون ايشان اوّل خانه ى ما آمد، از آن جا به حرم رفت و از حرم دوباره به منزل ما برگشت. در آن جا اين قصه را برايم نقل كرد كه دعايى به پاك‌روان دادم در جا ناراحتى اش خوب شد. تعجّب كرد! به من گفت: "چه مى خواهى؟" گفتم: "هيچ چيز" گفت‌: "نه، بگو." گفتم: "قبر شيخ محمّد مؤمن گنبد سبز را دارند خراب مى كنند. بگوييد اين قبر را خراب نكنند." گفت: "بسيار خوب" گفتم: "چه مى كنيد؟ دارند خيابان می‌كشند." گفت: "آن جا را ميدان می‌كنيم." نواده ى شيخ محمد مؤمن سه روز بعد آمده و گفته بود كه دارند در آن جا پول خرج مى كنند و قبر را تعمير مى نمايند و خيلى خوشحال بود.» ✅ اين گونه كارها را مرحوم حاج شيخ حسنعلى نسبت به سادات می‌كرد ولو فاسق. چون ايشان به فرموده ى استاد: «فدايى فاطمه ى زهرا عليها السلام بود.» 📚 یاد استاد، ویژه نامه شماره3، خرداد 85، ص 19- تهیّه شده توسط انجمن حجتیّه ♦️ای کاش شیخ محمود حلبی نیز به استاد خویش اقتدا نموده و به امام (رحمت الله علیه)، حدّاقل از جنبه سیادتش احترام می‌گذاشت، تقوا و علم و مرجعیّت و دیگر صفات ایشان پیشکش! آنان که این خاطره را منتشر نمودند، خود بهتر از هر کس میدانند که استادشان به امام چه توهین‌ها که کرد و چه فحّاشی‌ها که نمود!! ای کاش روزی نرسد که مجبور به انتشار صوتش شوم‼️ 🆔 @hojjatiye