eitaa logo
حکمرانی قرآنی
207 دنبال‌کننده
156 عکس
47 ویدیو
25 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
19.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ویدئوی صحبت های سردار رضایی در ششمین نشست حکمرانی قرآنی 1⃣ اهمیت نقش برادری در انقلاب و جنگ تحمیلی 🆔 @hokmrani_qurani
💯 تاکتیکی در جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین 🔸 مقاومت مدلهای جدید مبارزه را فعال کرده است: 1⃣ حملات موشکی و بمباران پهپادی انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسراییلی آغاز شده و در تنگه باب المندب تله های انفجاری فعال شده است و کشتی های نظامی و تجاری با انفجار غیرمترقبه در مسیر مواجه خواهند شد. 2⃣ کمین های دسته جمعی با قابلیت کشتار بالا در سراسر پهنه سرزمینی در انتظار اشغالگران است و امروز گردان‌های القسام رسما اعلام کردند که سحرگاه امروز محل استقرار ۶۸ نظامی صهیونیست را بمب‌گذاری کرده و صهیونیست‌های باقی‌مانده را با شلیک گلوله به هلاکت رسانده است 🔸رژیم صهیونیستی مجبور شده است با اختصاص مناطق امن در جنوب نوار غزه موافقت کند ولی شمال غزه را با شدت بیشتری بمباران میکند. 🔸آمریکاییها نگران فروپاشی غیرمنتظره ساختار سیاسی و نظامی اسراییل به سبب شدت خشونتها هستند و اعلام کرده اند که شمارش معکوس پایان جنگ به سبب اوضاع انسانی در غزه آغازشده و بعید است اسرائیل بیشتر از دو هفته زمان برای تحقق اهداف داشته باشد. 🆔 @khanehaye_norani
20.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ویدئوی صحبت های سردار رضایی در ششمین نشست حکمرانی قرآنی 2⃣ اقناع پذیری، یک اصل مهم در حکمرانی 🆔 @hokmrani_qurani
💢به افق قرآن،به افق مردم💢 👌مسابقات قرآن در دولت مردمی،در مسیر مردمی شدن 👈پانزده سرفصل در تحلیل و تجلیل از تحولات محسوس مسابقات بین المللی و کشوری قرآن کریم ✍ علیرضا معاف ؛ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 1⃣ مسابقات قرآن در سالهای اخیر به دو کلان استراتژی"مردمی تر شدن"و "مفهومی تر شدن" متعهد بوده است که میتواند به انس تودگانی و فراگیر آحاد مردم با قرآن و نیز ارتباط عمیق تر متسابقین و مخاطبین با مفاهیم متعالی قرآن منجر شود؛هر چند در آغاز راهیم.قرآن کریم هدی للناس و بصائر للناس و برای همه مردم است و هدفگذاری مسابقات هم باید همه مردم باشد نه یک طیف خاص. 2⃣برای تحقق بخشی از راهبردهای تصریحی قرآنی رهبر حکیم انقلاب،نیازمند مسابقات تراز و ممتاز و سرافراز هستیم تا افراد برگزیده و خروجی های برتر شهرستانی و استانی و منطقه ای و ملی و بین المللی مسابقات،کنشگر میدان قرآن در کشور شوند؛راهبردهای مهم قرآنی نظیر: بزرگداشت قهرمانان و قله های قرآنی، برپایی محافل بزرگ و کرسی های تلاوت، تبدیل مساجد به پایگاههای قرآن، با مشارکت هزاران نفر از شرکت کنندگان و برندگان مسابقات،قابلیت اجرا خواهد داشت.ستاد عالی مسابقات و سازمان اوقاف با شبکه کردن هزاران نفر از شرکت کنندگان برتر و برگزیدگان همه ادوار،میتواند بزرگترین شبکه انسانی قرانی کشور را پای کار تحقق رهنمودهای رهبر انقلاب بیاورد. 3⃣مسابقات جمهوری اسلامی،یکی از معتبرترین مسابقات جهان اسلام است و این اعتبار بین المللی نشانه اهتمام صادقانه و اهمیت بخشی نظام اسلامی به قرآن و اهالی قرآن است و سند روشنی از موفقیتهای دینی نظام اسلامی است. 4⃣قرآن از اصلی ترین عناصر تقریبی شیعیان و اهل سنت است و حضور بیش از صد کشور در مسابقات تهران،فرصت بی نظیری برای تصویرسازی از کلان روایت وحدت در جهان اسلام است. 5⃣حضورپرشوق دههاهزار نفر از مردم در محل مسابقات امسال نشان داد که با فعال سازی ظرفیت های خارج از پایتخت میشود در همه استانها از ظرفیت جذاب مسابقات برای قرآنی سازی استانها و ایجاد فضای انس مردم با قرآن استفاده نمود. 6⃣ توجه برنامه مند و مستمر مخاطبان و شرکت کنندگان مسابقات به مساله مظلومیت مردم صبور و مقتدر فلسطین و غزه نشان داد که مدیریت امر قرآن در کشور و جامعه بزرگ قرآنی، از قرآن سکولار و حداقلی و صامت عبور کرده اند و به قرآن حداکثری و ناطق و انقلابی متعهد هستند. 7⃣ انصافا مسابقات جمهوری اسلامی از حیث حرفه ای و تخصصی،در جهان اسلام بی نظیر است و سطح هیات داوران و آیین نامه های داوری در همه زمینه های صوت و لحن و تجوید و وقف و ابتدا و صحت حفظ و مفاهیم و دعاخوانی و ابتهال و تفسیر و ... الگوی مناسبی برای همه مسابقات جهان اسلام است. 8⃣ تصویر ماندگار مسابقات امسال تا اینجا،همخوانی حیدر،حیدر هزاران نفر از مردم در شب پایانی مسابقات بود.مسابقات قرآن،نمیتواند از ثقلین غافل باشد و باید بیش از گذشته به وجه عترتی و اهل بیتی در همه برنامه ریزی های دینی و قرآنی توجه و اهتمام کنیم. 9⃣همه کسانی که مثل نگارنده تجربه حضور فعال و مستمر در مسابقات مختلف قرآن را دارند از نقش مهم مسابقات در تلاش چندبرابری نوجوانان و جوانان در حفظ و تلاوت و فهم قرآن کریم مطلع هستند.آموزش و پرورش باید همچون دهه شصت و هفتاد،مسابقات را جدی تر بگیرد و با مدیریت ستادعالی مسابقات کشور،خاطره خوش مسابقات آن دوران را احیا کند. 🔟 مسابقات قرآن تجاوب مثبت جوانان ما به نداهای قرآنی سابقوالخیرات و سارعوا الی مغفره من ربکم است و در سیره رسول الله و اهل بیت،برگزاری مسابقات مومنانه بین کودکان و نوجوانان جریان داشته است و اهل بیت صله ها وجوایز خوبی نیز میدادند.اکنون نیز باید به افزایش چندبرابری جوایز و امتیازات برای متسابقان قرآنی بیاندیشیم.نسبت مناسبی بین جوایز قرآنیان و اهالی ورزش و فوتبال و ...برقرار نیست و این فاصله در شان یک نظام دینی نیست. 1⃣1⃣ استقبال شایسته و میلیونی مردم از نمایشگاه بین المللی قران و نمایشگاههای استانی و توجه بالای مردم به برنامه تلوزیونی محفل در سال گذشته ،ایجاب میکند که مسابقات و نمایشگاهها و برنامه های پرمخاطب قرآنی،در یک سامانه واحد مدیریتی و کارشناسی برنامه ریزی شوند و به شکل هم افزا و همگرا عمل کنند.این اتفاق مبارک،هم اکنون با همدلی بی سابقه همه نهادهای متولی امر قرآن،در دسترس و دستیاب است. 2⃣1⃣ باید برای حضور خانوادگی و شاد و مفرح مردم در مسابقات استانی و کشوری و بین المللی برنامه ریزی کرد. 3⃣1⃣ بسیاری از موسسات مردمی برنامه ریزی سالانه خود را معطوف به مسابقات انجام میدهند و برای حضور متربیان و قران آموزان و استعدادهای خودشان در مسابقات،برنامه ریزی میکنند.حتما نقش قله ای مسابقات در توفیقات دامنه ها،تاثیر شگرف دارد فلذا رونق مسابقات دلالت روشنی در رونق هزاران موسسه قرآنی-مردمی کشور دارد. (ادامه)👇👇👇👇👇👇
4⃣1⃣ بخش معارفی و محتوایی و مفاهیمی مسابقات،مزیت مهم جمهوری اسلامی در امور قرآنی ست که در کمتر مسابقه ای در جهان اسلام وجود دارد.میتوان و باید برای رونق تدبر قرآن و افزایش مراجعه به تفاسیر قرآن از این مسابقات بهره جست. 5⃣1⃣چگونه میتوان مطالبه زمین مانده رهبر انقلاب در حوزه حفظ قران کریم و تربیت ده میلیون حافظ قرآن را با ظرفیت مسابقات محقق کرد؟ آیا نمیتوان مسابقات میلیونی و فراگیر که با یک نهضت ملی و عزم ملی و مشارکت دولت و دانشگاهها و مدارس و هیاتها و مساجد و همه نهادها و با جوایز جذاب و برانگیزاننده برگزار شود طراحی کرد؟ همه دغدغه مندان قرآن در کشور باید به این سوال فکر کنند..... 🆔@Hokmrani_Qurani
متن پیاده شده نشست ششم - ویرایش شده.pdf
440.2K
📄 متن پیاده شده ی کامل صحبت های مطرح شده در نشست ششم حکمرانی قرآنی 🆔 @hokmrani_qurani
22سرفصل درباره مقاومت فعال و کارآمد.pdf
451.2K
💢اثبات عملی آیات قرآن در فلسطین ✍ دکتر علیرضا معاف ❇️یادداشت تحلیلی شرح ۴۰ آیه قرآن کریم و روایات اهل بیت در نسبت با نظریه "مقاومت فعال"و تفکر "ایستادگی عقلایی" و چندین نمونه تجربی و مصداق جهانی از موفقیت نظریه مقاومت 🔰 وظیفه همه ماست که مقاومت باشکوه ملت فلسطین را تئوریزه کنیم و چارچوب نظری اتفاقات بزرگ سه ماه اخیر را تولید و تبیین کنیم. https://fna.ir/3h1hak 🆔 @Hokmrani_Qurani
پرسش و پاسخ حکمرانی قرانی.pdf
510.7K
✍ دکتر علیرضا معاف ❇️ پاسخ به چیستیِ حکمرانیِ قرآنی در قالب پرسش و پاسخ 🆔 @Hokmrani_Qurani
🔻هفتمین جلسه از سلسله نشست های حکمرانی قرآنی ✅ موضوع نشست: 🔸حکمرانی قرآنی در حوزه فرهنگ و هنر 🗣 سخنرانان: 🔹دکتر محمدمهدی اسماعیلی؛ استاد دانشگاه تهران و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 🔹حجت‌الاسلام استاد علی سرلک؛ استاد دانشگاه هنر 🔹دکتر شهریار زرشناس؛ استاد فلسفه غرب و مطالعات فرهنگی 🔹 دکتر علیرضا معاف؛ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 🗓 تاریخ برگزاری: چهارشنبه ۱۳ دی ماه ساعت ۱۵ تا ۱۷ 📌مکان برگزاری: میدان بهارستان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه ۱- ، سالن جلسات غدیر 🆔 @hokmrani_qurani
لینک حضور مجازی در نشست هفتم👇👇 https://web.shooka.com/conference/?public&80a9aAFS
💥پخش زنده هفتمین نشست حکمرانی قرآنی از شبکه SNN @hokmrani_qurani
💢 هفتمین جلسه از سلسله نشست‌های حکمرانی قرآنی با موضوع «حکمرانی قرآنی در حوزه فرهنگ و هنر»، با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاد دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سرلک، استاد دانشگاه هنر، شهریار زرشناس، استاد فلسفه غرب و مطالعات فرهنگی و علیرضا معاف، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جلسات غدیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. دریافت متن کامل خبر @hokmrani_qurani
💢گزارش تصویری نشست هفتم 💥هفتمین نشست از سلسله نشست های حکمرانی قرآنی به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل سالن غدیر این وزارتخانه برگزار شد. 🆔 @hokmrani_qurani
🔰اضلاع نظریه سیاست خارجی قرآن بنیان و روابط بین الملل قرآن محور ✍ دکتر علیرضا معاف 🔻تنظیم رفتار با دوست و دشمن یکی از اضلاع مهم نظریۀ سیاست خارجی قرآن بنیان رفتارشناسی ما در نسبت با عناصر و اجزای داخل جهان اسلام و مبارزه با جبهه متکثر و متضلع دشمن است . به تعبیر برخی از اساتید، این دو موضوع با هم یک داد و ستدی پویا و یک رفت و برگشت پویا دارد؛ یعنی رفتاری که ما در دایرۀ امت اسلام داریم، با آنچه که در نسبت با دشمنان و بیرونی داریم و مرزبندی می کنیم، می تواند رفتار ما را در دو جهت تعیین کند. در آیات قرآن همین معنا یافت می شود: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْکافِرین‏». این رفت و برگشت بین رفتار درونی امت اسلام که «رُحَماءُ بَیْنَهُمْ» و «أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنینَ» است با بیرون که «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّار» است در این دایره قرار می گیرند. 🔻دشمن شناسی بحث بعدی این است که بدانیم دشمن کیست. موضوع دشمن شناسی و مرزبندی صریح با دشمن در بین اندیشمندان بحث می‌شود، اما گاهی ادبیات سیاسی بر ادبیات علمی یا ادبیات قرآنی غلبه می کند. ما باید به یک رهیافت واحد برسیم. آیات 8 و 9 ممتحنه خیلی در این بحث پویا است. «لا یَنْهاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذینَ لَمْ یُقاتِلُوکُمْ فِی الدِّین‏ وَ لَمْ یُخْرِجُوکُمْ مِنْ دِیارِکُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَ تُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطین‏؛ خدا شما را از نیکى کردن و عدالت نسبت به کسانى که درکار دین با شما نجنگیدند و شما را از دیارتان بیرون نکردند باز نمى‏ دارد؛ زیرا خدا عدالت پیشگان را دوست دارد.» خداوند نهی نمی کند در ارتباط با کسانی که با شما مقاتله نکرده اند بلکه «وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَأُولئِکَ هُمُ الظَّالِمُون‏؛» هرکه از شما نسبت به آنان تولا داشته باشد، پس آنان ظالمانند.» خیلی روشن می گوید دشمن چه کسی نیست و دشمن کیست که باید مرزبندی کرد. مرزبندی با دشمن یکی دیگر از مسائل مهم است: در سورۀ عنکبوت است می‌خوانیم « مَثَلُ الَّذینَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِیاءَ کَمَثَلِ الْعَنْکَبُوتِ‏ اتَّخَذَتْ بَیْتا»؛ داستان کسانى که به جاى خدا سرپرستانى گرفته ‏اند، مانند داستان عنکبوت است که خانه ‏اى [ بى ‏دیوار و بى ‏سقف و بى ‏حفاظ ] براى خود بنا کرده باشد ، و بى ‏تردید سست ‏ترین خانه ‏ها خانه عنکبوت است‏.» 🔻تشخیص دشمن اصلی و فرعی حال حد یقف با دشمن کجاست؟ در نظریات روابط بین الملل، سؤالاتی مطرح است؛ یکی از سؤالات این است که کدام یک از مسائل ما با دنیای دیگریِ ما، اصلی و اساسی و ریشه ای و کدام یک جزئی و قابل اغماض است. در اینجا آیات متعددی ما را راهنمایی می کند. مثل «وَ لَنْ تَرْضى‏ عَنْکَ الْیَهُودُ وَ لاَ النَّصارى‏ حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ؛ یهود و نصارى هرگز از تو راضى نمى‏ شوند تا آنکه از آیینشان پیروى کنى‏». این آیه نسبت ما با دشمنان را بیان می‌کند. مسئله دیگر، دشمن اصلی و فرعی است، همین تعبیری که امیرمؤمنان فرمود بعد از من با خوارج مقاتله نکنید، آنها دشمن فرعی هستند. اینها دنبال حق بودند اما خطا کردند. این با کسی که دنبال باطل است، تفاوت دارد. 🔻شیوه مقابله با دشمن اصلی و فرعی در نسبت با دشمن اصلی و فرعی چهار روش مطرح می شود: 1. چالش عاقلانه که اسمش را مقاومت فعال می گذاریم 2. چالش احمقانه 3. سازش ذلیلانه 4. نرمش قهرمانانه. دو ضلع از این مربع یعنی چالش احمقانه و سازش ذلیلانه رد است. سازش ذلیلانه، سورۀ محمد آیۀ35 است: «فَلا تَهِنُوا وَ تَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْن‏؛ بنابراین [ با توجه به یارى و کارسازى خدا] سست نشوید و [ کافران و مشرکان را ] به آشتى و صلحى [ که براى شما خفّت بار است] دعوت نکنید. چالش عاقلانه یا مقاومت فعال پیشنهاد نظام جمهوری اسلامی است و نرمش قهرمانانه هم در مواردی مطرح می‌شود. چالش احمقانه هم نداریم. دشمن تراشی یا هرکسی را دشمن فرض کردن، غلط است. ساده لوحی در برابر دشمنی دشمن غدار و حیله گر غلط است. مقامت فعالانه در برابر دشمن اصلی، و چالش عاقلانه در برابر دشمنان اصلی را در این آیه می خوانیم: «إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ؛ بى‏تردید کسانى که گفتند: پروردگار ما الله است، سپس [ در میدان عمل بر این حقیقت] استقامت ورزیدند، نه بیمى بر آنان است و نه اندوهگین مى ‏شوند.» نظریۀ مقاومت، قاعدۀ نفی سبیل است. مدل دشمن، استخفاف است. مدل امپریالیسمِ فرعونی، مدل کاپیتالیسم قارونی و مدل سامری‌ها، فَاسْتَخَفَّ قَوْمَه‏ یا خوار کردن قوم است. 👇👇👇👇
🔰اضلاع نظریه سیاست خارجی قرآن بنیان و روابط بین الملل قرآن محور(بخش دوم) 🔻مرزبندی منطق قرآن با منطق امانیستی یک سرفصل دیگر در تبیین نظریه دیپلماسی قرآنی و سیاست خارجی قرآن بنیان، مرزبندی دو منطق است: منطق الهیِ نورانیِ ایمانیِ قرآنی با منطق پوزیتیویستی، امانیستی، متریالیستیِ الحادی است. در آیات دیگری از قرآن به این مرزبندی اشاره می‌کند. منطق قرآن در مواجهه با دشمن منطق مادی نیست، گفت: در قرآن می‌خوانیم «إِنْ یَکُنْ مِنْکُمْ عِشْرُونَ صابِرُونَ‏ یَغْلِبُوا مِائَتَیْنِ وَ إِنْ یَکُنْ مِنْکُمْ مِائَةٌ یَغْلِبُوا أَلْفاً مِنَ الَّذینَ کَفَرُوا؛ اى پیامبر، مؤمنان را به جنگ برانگیز که اگر از شما بیست نفر صابر باشند بر دویست نفر چیره مى‏ شوند و اگر از شما صد نفر [ صابر ] باشند بر هزار نفر از کافران چیره مى ‏شوند.» بیست به دویست و صد به هزار. یا آیۀ «وَ مَنْ یَتَّقِ‏ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً»، یا آیۀ «مُمِدُّکُمْ بِأَلْفٍ مِنَ الْمَلائِکَةِ مُرْدِفین‏»؛ من مسلماً شما را با هزار فرشته که پى در پى نازل مى‏ شوند، یارى مى ‏دهم. یا آیۀ «وَ لَقَدْ نَصَرَکُمُ‏ اللَّهُ بِبَدْرٍ وَ أَنْتُمْ أَذِلَّةٌ؛ بى ‏تردید خدا در [ جنگِ ] بدر شما را یارى داد، در حالى که [ از نظر ساز و برگ جنگى و شمار نفرات نسبت به دشمن ] ناتوان بودید.» دربارۀ نظریۀ قوی بودن ، آیات ناظر بر قوی شدن و قوت در قرآن است، از جمله «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ؛ و در برابر آنان آنچه در قدرت و توان دارید از نیرو [ و نفرات و ساز و برگ جنگى ] و اسبان ورزیده [ براى جنگ ] آماده کنید‏». مصداق امروزین رباط الخیل چه می‌شود؟ یعنی موشک هایپرسونیک هم باید داشته باشیم؟ پیشرفته ترین فناوری هایی که دشمن را ارهاب می کند، داشته باشیم «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُم‏ وَ آخَرینَ مِنْ دُونِهِمْ لا تَعْلَمُونَهُمُ‏ اللَّهُ»؛ و در برابر آنان آنچه در قدرت و توان دارید از نیرو [ و نفرات و ساز و برگ جنگى ] و اسبان ورزیده [ براى جنگ ] آماده کنید تا به وسیله آنها دشمن خدا و دشمن خودتان ودشمنانى غیر ایشان را که نمى ‏شناسید. 🔻تبیین دیدگاه صلح یک مسئلۀ دیگر، سرفصل صلح است. ما در این باره کم صحبت کردیم. گاهی صحبت می‌شود که ایران دشمن تراش است. این گفتمان به خاطر این است که دیدگاه صلح را روشن نکردیم. «وَ إِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَها وَ تَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمیعُ الْعَلیمُ»؛ و اگر دشمنان به صلح گرایند، تو هم به صلح گراى و بر خدا توکل کن که یقیناً او شنوا و داناست‏. به نظر می رسد که یکی از سرفصل های مهمی که می‌شود در نظامات حوزوی و دانشگاهی بررسی شود، مرز بین صلح عاقلانه با سازش ذلیلانه است. 🆔@Hokmrani_Qurani
صوت نشست.m4a
13.62M
🔊 فایل صوتی هفتمین نشست حکمرانی قرآنی 🆔 @hokmrani_qurani
💢 فیلم کامل نشست هفتم حکمرانی قرآنی 🌐 مشاهده فیلم 🆔 @hokmrani_qurani
🔻دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: جهان اسلام امروز به از منظر نیاز دارد. 🔸قرآن یک منبع الهی است که گرچه برای پیامبر اکرم نازل شده و یک نسخه اسلامی به‌شمار می‌رود اما همه معارف آن دربردارنده نسخه انسانی است؛ یعنی برای همه ادیان و مذاهب و حتی افرادی که به ادیان خاصی اعتقاد دارند، نسخه درمانگر‌ و «شِفاءٌ لِما فِي الصُّدُورِ» است. 🔸حکمرانی یک بحث جدید است که باید در آن تفسیر به رأی دچار نشویم و از قرآن برای مباحث حکمرانی استفاده کنیم. جهان اسلام امروز به مسائل حکمرانی از منظر قرآن نیاز دارد. 🆔@Hokmrani_Qurani
22سرفصل درباره مقاومت فعال و کارآمد.pdf
451.2K
💢مقاومت کارآمد است💢 ✍ دکتر علیرضا معاف 🔸۲۲ سرفصل تحلیلی-تعلیلی در تشریح راهبرد "مقاومت فعال" به بهانه فتوحاتِ بی نظیرِ جبهه مقاومت 🔸 اثبات عملی آیات قرآن در فلسطین 🔸با بررسی بیش از ۴۰ آیه قرآن کریم 🆔@andishehaye_noorani
متن کامل نشست.pdf
505.5K
📄 متن سخنرانی ها و گفتگوهای انجام شده در هفتمین نشست حکمرانی قرآنی با موضوع «حکمرانی قرآنی در حوزه ی فرهنگ و هنر» 🆔 @hokmrani_qurani