eitaa logo
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
2.1هزار دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
10.6هزار ویدیو
501 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #کانال_هنر_تبیین #نهضت_آگاه‌سازی_و_مطالبه_گری @honaretabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 | خود را بیش از پیش، وقف راه خدا و اسلام کنید... 🌷۲۸ دی‌ماه سالروز شهادت 🌷 هدیه به روح مطهر امام و شهدا صلوات 💠 دعوت به گروه "شهدا دست ما را بگیرید"👇👇 @shohadadastmarabgirand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷بخشی‌ از‌ وصیتنامه: خدایا چقدر دوست داشتنی و پرستیدنی هستی! هیهات که نفهمیدم. یا اباعبدالله شفاعت! آه چقدر لذتبخش است انـــسان آماده باشد برای دیـــــدار ربش، و چه کنم که تهیدستم،خدایا تو قبولم کن. 🌷 🌷 هدیه به روح مطهر امام و شهدا صلوات 💠 دعوت به گروه "شهدا دست ما را بگیرید"👇👇 @shohadadastmarabgirand
هدایت شده از محصنات ۲
📝 منطق مغفولِ امام‌خمینی دربار‌ه‌ی‌حجاب ۱. در تاریخ ۵ آذر ۱۳۵۸، خبرنگار خارجی به امام خمینی اشکال می‌کند که در نوفل‌شاتو شما وعده کردید که نه‌تنها آزادی‌ها حفظ می‌شوند، بلکه تعمیم نیز می‌یابند، در صورتی که بعد از پیروزی انقلاب دیدیم که با تظاهرات جمعی از زنان که حجاب را قبول نداشتند مخالفت شد. امام خمینی نیز می‌گوید: «زن‌هایی که تظاهر کرده‌اند همان زن‌هایی بودند که از تتمۀ آن مسائل [فرهنگیِ به وجود آمده در حکومت پهلوی] بودند؛ آنهایی بودند که شاه آنها را به عنوان آزاد زنان به میدان آورده بود و آنها را به تباهی کشیده بود. آنها هم چون از این وضعی که آن تباهی‌ها، آن آزادی‌هایی که آنها می‌خواستند - می‌خواستند که با جوانها آزاد باشند که هر کاری می‌خواهند بکنند و می‌خواستند با تباهی‌ها هم‌آغوش باشند، می‌خواستند کارهای برخلاف عفت بکنند – [منع شدند]، و می‌دیدند که اسلام با کارهای خلاف عفت، با کارهایی که مملکت را به تباهی می‌کشد و ملّت را به عقب می‌راند موافق نیست [تظاهرات کردند]. آنها بودند که آمدند در خیابانها و با آن صورت‌هایی که مردم دیدند تظاهر کردند. و الّا جلوی آزادی، هرگز گرفته نشده است و نمی‌شود و مردم آزادند؛ الّا آنجایی که بخواهند تباهی بکنند و بخواهند ملّت را به عقب برانند.»(صحیفۀ امام، ج۱۱، ص۱۳۱، ۵ آذر ۱۳۵۸). ۲. در این بیان، امام خمینی معتقد است که: [الف]. زنانِ خواهانِ حجاب اختیاری، «بقایای تباه‌شدۀ سیاست فرهنگیِ دورۀ پهلوی» هستند که در دورۀ قبل، «آزاد زنان» خوانده می‌شدند و ازاین‌رو، در جامعۀ ایران «ریشه» ندارند و از لحاظ هویّتی، «اینجایی» و «بومی» نیستند، بلکه حکومت پهلوی به صورت ساختگی و سیاستی، آنها را پرورانده و تحمیل کرده است. این «تتمۀ انسانی»، میراث شومِ دورۀ تاریخیِ سپری‌شده هستند و اینک گمان می‌کنند که می‌توانند به حیات فرهنگی‌شان ادامه بدهد؛ حال‌آن‌که آن تاریخ به سر آمده و در این تاریخ جدید، «انسان جدید» متولّد شده است که تابع ارزش‌های فرهنگیِ متمایزی است. [ب]. مسألۀ این زنان نیز فقط حجاب اختیاری نیست، بلکه حجاب اختیاری، نقطۀ شروع است و اینان خواهان «رفتارهای خلاف عفت» هستند و می‌خواهند نسل جوان را در قالب «بستۀ سبک زندگیِ غربی»، فاسد و عیّاش و هرزه کنند. حجاب اختیاری، تنها یکی از نمودها و تعیّناتِ سبک زندگی آنان است و این سبک زندگی، دلالت‌های اجتماعی دیگری نیز دارد که به‌رسمیّت‌شناختن‌شان، زمام و شیرازۀ جامعۀ اسلامی را منهدم می‌کند. [ج.] و دلیل تظاهرات آنها نیز این است که جمهوری اسلامی به آنها اجازۀ «آزادی‌های نامشروع» نمی‌دهد و «منع قانونی» در مقابل‌شان ایجاد کرده است، درحالی‌که اگر جمهوری اسلامی، آنها را در انجام خواسته‌های نامشروع‌شان آزاد می‌گذاشت و «قواعد اسلامی» را بر عرصۀ عمومی حاکم نمی‌کرد و الزام نمی‌طلبید، برنمی‌آشفتند. پس چنین نیست که به آنها ظلم شده باشد و آنها حقّ خویش را بطلبند، بلکه مسألۀ آنها تداوم‌یافتن ولنگاری و بی‌بندوباری در سبک زندگی است و «حسّاسیّت جمهوری اسلامی» در این زمینه، آنها را برانگیخته و به صف‌‌آرایی سوق داده است. [د]. این زنان، مساوی با «مردم» یا «بخش عمدۀ مردم» هم نیستند که لازم باشد جمهوری اسلامی در مقابل آنها تسلیم شود و چاره‌ای در میان نباشد، بلکه اینان اقلّیّتی هستند که صدای‌ بلند دارند. حساب عموم مردم از اینان جداست، درحالی‌که آنها تلاش می‌کنند خودشان را مردم نشان بدهند. [هـ]. در اینجا، «دو برداشت متضاد از آزادی» در برابر هم قرار گرفته‌اند که در یکی، آزادی انسان را خواسته‌ها و امیال خودش تعیین می‌کند و به دلیل نسبی‌بودن ارزش‌ها، تباهی و غیرتباهی معنا ندارند؛ و در دیگری، آزادی انسان، باید تابع مصالح معنوی باشد. پس این نزاع اجتماعی، «خاستگاه معرفتی» و «سرچشمۀ میلی» دارد و از دو نوع «فلسفۀ زندگی» برمی‌خیزد که تصویرهای متفاوتی از انسان دارند. پس تسلیم‌شدن در برابر حجاب اختیاری یعنی پذیرفتن «روایت غربی از آزادی» و این امر با غایت تمدّنی و قدسیِ انقلاب، شکاف دارد و در نهایت نیز، «ساختار اجتماعیِ تجدّدی» را در جامعۀ ایران، بازتولید خواهد کرد. چنین روایتی از آزادی، آنچنان زیاده‌خواه و حریص است که پیش می‌رود تا تمام ساختارهای اجتماعی را تابع خویش سازد و دین و احکامش را نشدنی ترسیم نماید. [و.] «آزادی»، یک نقطۀ شروع خوب است برای ایجاد یک «معرفت نوپدید» و «میل متفاوت» در این زنان. تاریخ جدید یعنی برانداختن نظام معرفت و میل پیشین. این نظام در وجود برخی، همچنان مستقر است و اینان «تجربۀ وجودیِ تازه‌»ای نیافته‌اند. مسأله، پدیدآوردن یک اتّفاق است از پنجرۀ آزادی و در آسمان وجود شخص. ✍ مهدی جمشیدی ✾═┅┄┈ 🔰تا اطلاع‌ثانوی ما را اینجا دنبال‌کنید: 🔗 کانال "خبری|تحلیلی" زنان‌عفیفه‌جهان‌محصنات(۲) @mohsanat2_ir 🔗 صفحه‌ما در ویراستی virasty.com/mohsanat
هدایت شده از محصنات ۲
💠 فصل‌الخطاب و اتمام‌حجت رهبرانقلاب درباره هرگونه مسامحه و عقب‌نشینی در مسئله‌ی حجاب ⏪رهبرمعظم‌انقلاب: "حجاب یک ضرورت است. شریعت است. یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد این را همه باید بدانند. اینکه حالا خدشه و شبهه کنند که آیا حجاب هست؟ لازم است؟ هیچ جای خدشه و شبهه ندارد. یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود. منتها آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند اینها را نباید متهم کرد به بی‌دینی و ضدانقلابی" ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ✍بنابراین اگرچه مسئولان و مردم باید از یک‌سو ضعیف‌الحجاب یا بدحجاب‌ها را در دایره اسلام و نظام‌اسلامی حفظ کنند و همچون دختر خود بدانند، اما از سوی دیگر باید قاطعانه دربرابر یک همچون بایستند و ذره‌ای اجازه خدشه بر وجوب حجاب را ندهند. ✾═┅┄┈ 🔰تا اطلاع‌ثانوی ما را اینجا دنبال‌کنید: 🔗 کانال "خبری|تحلیلی" زنان‌عفیفه‌جهان‌محصنات(۲) @mohsanat2_ir 🔗 صفحه‌ما در ویراستی virasty.com/mohsanat
هدایت شده از محصنات ۲
🔴 هم اکنون جلسه بانوان محصنات با مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ✾═┅┄┈ 🔰تا اطلاع‌ثانوی ما را اینجا دنبال‌کنید: 🔗 کانال "خبری|تحلیلی" زنان‌عفیفه‌جهان‌محصنات(۲) @mohsanat2_ir 🔗 صفحه‌ما در ویراستی virasty.com/mohsanat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توجه‼️ فوری👇👇 📣📣📣اطلاعیه📣📣📣 بسم الله الرحمن الرحیم 💠 امام خامنه ای (مدّظله العالی) : " بارها گفتم ، باز هم میگویم ، در رأس نقشه های دشمن ، تبلیغ است و علاج آن تبیین حقیقت است " (۱۹دیماه۱۴۰۱) 👈 : بررسی علل بی حجابی و راهکارهای مقابله با آن : استاد محترم سرکار خانم دکتر همیز 📌ویژه ی 🔻🔻🔻🔻🔻 👇👇👇👇👇 ↩️زمان : پنجشنبه ۲۸دیماه ۱۴۰۲ ان شاءالله ساعت : ۱۵ 👆👆👆👆👆 🔺🔺🔺🔺🔺 🔗هنگام ورود نام و شهر خود را در قسمت نام ، درج بفرمایید 🔻🔻🔻🔻🔻 👇👇👇👇👇 https://gharar.ir/r/fbe06382 ❌به زمان جلسه توجه فرمایید‼️ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🔺قبل از ورود به لینک ، نرم افزار قرار را نصب فرمایید 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📌از حضور به موقع شما سپاسگزاریم
سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم در آستانه شب جمعه و لیله الرغائب هستیم چون یکی از اعمال آن روزه گرفتن روز پنجشنبه است لازم بود زودتر به این مطلب اشاره ای بشود. کلمه «رغائب» جمع «رغیبه» به معنای چیزی که مورد رغبت و میل است و نیز به معنای عطا و بخشش بسیار است و معنای اول «لیله الرغائب» یعنی شبی که توجه به عبادت و بندگی در آن فراوان است و انسان در این شب تمایل زیادی به رفتن به در خانه خداوند و ارتباط و انس با خالق خویش دارد. معنای دوم«لیله الرغائب» یعنی شبی که در آن عطاء و بخشش خداوند فراوان است و انسان‌ها با رو آوردن به درب پر مهر خداوندی و خاکساری در برابر عظمت حق، شایسته دریافت عطا و بخشش بی کرانه حضرت حق می‌گردند و بر اساس روایاتی که درباره فضیلت و برکت این شب مطرح شده است هر دو معنا درست و صحیح تلقی می‌شود. پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) نیز در بیان عظمت و اهمیت ماه رجب می‌فرمایند: خوشا به حال کسانی که به ذکر الهی مشغولند خوشا به حال کسانی که با میل و رغبت تمام رو به سوی درگاه خدا آرند و خداوند می‌فرماید: من همنشین کسی هستم که با من همنشین باشد و مطیع کسی هستم که فرمان مرا ببرد و آمرزنده‌ام کس را که از من طلب آمرزش کند این ماه رجب ماه من، بنده هم بنده من و رحمت هم از آن من است. هر کس مرا در این ماه بخواند پاسخ مثبت دهم و هر کس از من چیزی بخواهد به او عطا کنم و هر کس از من هدایت جوید هدایتش کنم و من این ماه را وسیله ارتباط بین خود و بندگانم قرار داده‌ام پس هر کس به آن چنگ زند به من می‌رسد. رسول خدا (ص) من باب فضیلت و برکت ماه رجب در روایتی دیگر فرموده‌اند: از اولین شب جمعه در ماه رجب غافل نشوید؛ زیرا شبی است که فرشتگان آن را "لیلة الرغائب" می‌نامند. این نامگذاری به این جهت است که هنگامی که مقداری از شب گذشت، هیچ فرشته‌ای در آسمان‌ها و زمین نمی‌ماند مگر اینکه در کعبه و اطراف آن جمع می‌شوند.» إقبال الأعمال (ط - القدیمة)،ج ‏۲، ص :۶۳۲) خداوند به ما توفیق درک فیوضات ماه رجب و اولین شب جمعه را مرحمت فرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد @honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دکتر گلشنی استاد دانشگاه شریف: به علوی وزیر اطلاعات روحانی گفتم معاون آموزشی دانشگاه جاسوس غرب است. فکر‌ میکنید جوابش چی بوده؟ وزیری که در زمان صدارتش تفاوت بین نفوذی و جاسوس را نمی‌فهمید، باید هم چنین می‌گفت. البته در دولتی که از صدر تا ذیلش بازنشسته‌های حاشیه‌دار یکی از دستگاه‌های اطلاعاتی بودند جز وزیر اطلاعاتش بدون کوچکترین سبقه اطلاعاتی، نباید توقع می‌داشتیم که چنین وزیری را نگمارد. https://eitaa.com/joinchat/2868117506C71fc999fff @honaretabyin
❌ رعایت حدود اخلاقی، از الزامات محیط مشترک فعالیت اجتماعی زن و مرد امام خامنه‌ای: 🔻اگر این حساسیتِ اسلام نسبت به روابط و نوع اختلاط مرد و زن رعایت شود، همۀ کارهایی که مردان می توانند در عرصۀ اجتماعی انجام دهند، زنان هم ... می توانند انجام دهند. ۱۳۷۵/۱۲/۲۰ 🔻اینجا آن مرز بین زن و مرد وجود دارد. معنای آن مرز هم این نیست که زنان و مردان در یک محیط تحصیل نکنند، در یک محیط عبادت نکنند، در یک محیط کار نکنند و در یک محیط خرید و فروش نکنند - که این قبیل موارد، فراوان است - 👈بلکه معنایش این است که حد و حدودی در اخلاق معاشرتی خودشان قائل باشند و این کار بسیار خوبی است. ۱۳۷۳/۷/۲٠ کانال 🔻 🆔 @banooyetamadonsaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امشب لیلة الرغائب است؛ شب پاداش های فراوان « لیلة الرّغائب» یعنى شبى که به خاطر پاداش ها و فضیلت هاى فراوانى که دارد، مورد میل و رغبت فراوان است و یا به معناى «شب پاداش هاى فراوان» است، رسول خدا صلّى الله علیه وآله وسلّم اعمالى را براى این شب به این کیفیّت بیان فرمود: «روز پنج‏شنبه اوّل ماه را روزه می گیرى(کسی که روزه قضای ماه رمضان بر عهده دارد، یا قصد گرفتن روزه مستحبی دارد در صورتی که عمل مبطل روزه انجام نداده باشد تا ظهر وقت دارد که نیت کرده و روزه قضا بگیرد)، چون شب جمعه فرا رسید، میان نماز مغرب و عشا دوازده رکعت نماز می گذارى (هر دو رکعت به یک سلام) و در هر رکعت از آن، یک مرتبه سوره «حمد» و سه مرتبه «إنّا انزلناه» و دوازده مرتبه «قل هو اللَّه احد» را می خوانى. پس از اتمام نماز هفتاد مرتبه می گویى: «أللَّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ النَّبِىِّ الْامِّىِّ وَ عَلى‏ آلِهِ» آنگاه به سجده می روى و هفتاد بار می گویى: «سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ» سپس سر از سجده برمی دارى و هفتاد بار می گویى: «رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ، إِنَّکَ أنْتَ العَلِىُّ الْأعْظَمُ» بار دیگر نیز به سجده می روى و هفتاد مرتبه می گویى: «سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ»آنگاه حاجت خود را می طلبى که ان شاء اللَّه برآورده خواهد شد. @honaretabyin
آن‌وقت هنوز بعضی ساده لوحان، نفوذ را باور ندارند و میگن ان شاءالله بادمجان است!! معلوم نیست بعضی دولتمردان مثلا نمایندگان مجلس با توجه به شان نظارتی شون و خصوصا نهادهای نظارتی بالادستی ، از جنس حراستها و برادران بالا ، و از آن مهم تر دستگاه قضایی پیر و منفعل و بی حال منتظر نشستند تا چه اتفاقی بیفتد تا نقش آفرینی کنند و حقوقی که می‌گیرند، حلال شود؟؟؟ کسی تا حالا چیزی شنیده؟؟😏 از اینا صدایی در آمده؟؟😡 اصرار هم دارند روی صندلی هاشون بشینند و چسبیدند!! ان عده برادران مومن و شجاع و انقلابی در درون دستگاه های نامبرده هم ، معلوم نیست کجان؟ و چه میکنند؟؟؟ ❌دستی بجنبانید ‼️ و ترویج ایمان و امید نمایید که اکثریت قریب باتفاق جامعه ، منتظر شنیدن خبرهای خوبند که دلگرم کننده باشد @honaretabyin
✨﷽✨؛ 📸 اعطای احکام دبیران شوراهای امر به معروف تعدادی از دستگاه‌ها ✅ مراسم اعطای احکام دبیران پیشنهادی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تعدادی از دستگاه‌ها با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدحسین طاهری آکردی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دیگر مسئولان ستاد برگزار شد. 🔹 در این مراسم احکام دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی‌ایران، وزارت کشور، بیمه آسماری، بیمه ملت، بانک مرکزی، بانک سینا و بانک صنعت و معدن اعطا شد. 📌کانال رسمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر: https://eitaa.com/joinchat/147849401Cf9c3f14f0d
⭕️ لَیلَةُ الرَّغائِب نخستین شب جمعهٔ ماه رجب است که در آن امید به بخشش‌های فراوان از سوی خداوند است. لیله به معنای شب است و کلمهٔ «رغائب» جمع «رغیبه» به معنای چیزی است که مورد رغبت و میل و نیز به معنای عطا و بخشش فراوان است. بنابراین «لیلة الرغائب» هم می‌تواند به معنای شبی باشد که میل و توجه به آن بسیار است و هم می‌تواند به معنای شبی باشد که در آن عطا و بخشش خدا بسیار است. با توجه به روایتی که در فضیلت این شب نقل شده هر دو معنا درست است
♨️مدیران خسته و بسته به ریش دولت 🔹رئیسی: مدیران خسته برکنار شوند. به همکارانم تاکید کرده‌ام اگر مدیری روحیه جهادی و کاری نداشت باید کنار گذاشته شود و جوانان با همت جایگزین آنها شوند ✍ این جمله طی مدت قریب به دو سالی که سید ابراهیم رئیسی کابینه ی دولت سیزدهم را تشکیل داده است بارها و بارها تکرار شده است اما دلیل این تکرار چیست ؟ اگرچه با تغییر دولت ؛ جوانگرایی و اعتماد به جوانان تا حدودی عملیاتی شده و این دولت توانسته چند صد جوان کارآمد وارد حلقه های مدیریتی کند که همین جوان ها دولت شده اند اما گویا همچنان در اقصی نقاط کشور پالس های فراوانی مبنی بر وجود کرختی و ناتوانی و ناکارآمدی برخی مدیران به ریاست جمهور میرسد و رئیس دولت هم مرتبا با صدای بلند نگاه راهبردی خود را اعلام میکند اما واقعا اشکال کار کجاست که بعد از دو سال همچنان بدنه ی دولت نیازمند است ؟ بطور کلی دو گروه از مدیران و نیروهای مجموعه ی دولت هستند که چوب لای چرخ دولت میگذارند و تقریبا همه ی متوجه این موضوع هستند ولی علاج آن بسیار سخت و دشوار و تا حدودی زمان بر است. 1⃣ گروه اول برخی کارمندان رسمی ادارات دولتی هستند که در بدنه ی دولت حضور دارند و سالها قبل استخدام شده اند و اساسا جهت گیری دولت را قبول ندارند و تا جایی هم که بتوانند در اجرای برنامه های دولت همکاری نمی‌کنند و به دلیل ضعف این دسته از کارمندان در بین مردم نارضایتی های فراوانی وجود دارد و دولت هم چاره ای ندارد با این گروه بسازد چرا که استخدام و جایگزین کردن نیروهای فعال و با نشاط و پر انرژی کار یک روز و دو روز نیست و زمان زیادی خواهد برد. در برخی از وزارت خانه ها در یک مجموعه ی صد نفری امکان انتخاب و جایگزین کردن حتی ۲۰ نیرویی که منتخب وزیر باشند وجود نداشته است و این موضوع خود گویای عمق فاجعه است . 2⃣ گروه دوم مدیرانی هستند که اتفاقا در دولت سید ابراهیم رئیسی مسئولیت گرفته اند بخشی از آنان وابستگان به برخی از احزاب و گروهها هستند که از طریق سنجه ی پر زور احزاب و قدرت چانه زنی که در دولت دارند به صرف اینکه نیروی فلان حزب بوده اند به نام مدیر جوان و انقلابی به دولت تحمیل شده اند اما کدام جوان و کدام انقلابی ؟ متاسفانه برخی از این مدیران حتی پوسته ی ظاهری ای از جوان و انقلابی عمل کردن را نیز ندارند آش به قدری شور شده که در مواردی ای که باید امروز استراحت کند را به لطایف الحیل به عنوان جوان انقلابی!!! به دولت قالب کرده اند و صرفا صندلی مدیریتی اشغال شده و فردی که مسئولیت پذیرفته علاوه بر اینکه به هیچ وجه و نیست فقط با چنگ و دندان به میز چسبیده و کاملا منفعل عمل میکند همین دسته از مدیران هستند که با کوچکترین تشر و تهدید و فشار کانون های قدرت کاملا وا میدهند.در عین حال تعداد زیادی از جوانان لایق و توانمند که اگر میدان به آنها داده شود بسیاری از گره های دولت سیزدهم را باز خواهند کرد به دلیل نداشتن رزومه توسط کانون های قدرت کنار زده شده اند. اما دولت چکار باید بکند ؟ راهکار این است که دولت در حوزه انتخاب ؛ انتصاب ؛ ارزیابی و تغییر مدیران نیز را حاکم کند تا هم دقیق تر نظارت کند و هم بهتر انتخاب کند و هم رضایت بیشتری در مردم ایجاد نماید. 🔺چیزی که تحت عنوان مطرح شد به مردم واگذار شود و یکایک مدیران تا جزئی ترین مجموعه ها رصد و ارزیابی شوند.در این بخش دولت می تواند از دولت هوشمند جهت ارزیابی مدیران خود به کمک مردم استفاده نماید یا به کمک سامانه ی پیامکی تمام مدیران را مرتبا ارزیابی کند. 🔺اگرچه دولت با طراحی برخی درگاه ها تلاش نموده را در انتخاب مدیران پر رنگ نماید اما انتصاب مدیران همچنان اشکالات زیادی است و در حال حاضر معرفی از طریق مجاری قدرتمند حزبی بر مجاری دیگر می چربد و اگر جوانی با بدنه ی و پدر خوانده ی اصولگرایی ارتباط نداشته باشد یا با نمایندگان مجلس ارتباط نداشته باشد تقریبا ورودش به بدنه ی مدیریتی دولت ناممکن خواهد بود لذا همانگونه که در موارد پیشگفته پیشنهاد شد دولت در انتخاب مدیران بجای رجوع به احزاب و گروه ها به توده ی مردم مراجعه نماید. 🔺علی رغم تاکیدهای فراوان ریاست محترم جمهور مبنی بر جوانگرایی و کنار گذاشتن اما در میدان عمل متاسفانه با این نوع مدیران به قدری مماشات صورت می‌گیرد که در استان های مختلف مردم بیشتر در سفرهای استانی هیات دولت شاهد برخی تغییرات هستند و به نظر می‌رسد دولت باید با مدیران بالادستی که خود هستند نیز برخورد کند .