eitaa logo
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
2هزار دنبال‌کننده
13.5هزار عکس
13.8هزار ویدیو
573 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #کانال_هنر_تبیین #نهضت_آگاه‌سازی_و_مطالبه_گری @honaretabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باید کنید 💠 فَاسْتَقِمْ کَما امِرْتَ وَ مَنْ تابَ مَعَکَ ❇️ پیغمبر فرمود که من ریشم سفید شد برای این... 🔰 خود ایشان که استقامت داشت، برای اینکه «وَ مَنْ تابَ مَعَکَ» پهلوش است یعنی پیغمبر مامور شده است که اشخاصی هم که همراه او هستند، اشخاصی هم که ایمان به او آوردند، آنها هم استقامت کنند و آن شما هستید... امام خمینی (ره)، ۲۵اردیبهشت ۱۳۶۳ ◾️رحلت پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🔴 در مقابله با هنجارشکنان زیر ۱۸ سال یا دین را ملاک قرار دهید یا از اقدام باطل فرانسوی ها درس بگیرید ! 🔰اخیراً در رسانه ها دیدیم که در مدارس فرانسه، جلوی ورود دخترانی که پوشش عبای اسلامی داشتند، گرفته شد و آنها را به خانه فرستاده اند. 👈 از آن طرف، عده ای نادان در کشورمان می گویند که دختران زیر 18 سال در صورتی که کشف حجاب کنند، با آنها برخورد قانونی نشود! ✳️ چند نکته: 1⃣ اگر ملاک ما دین است، از نظر شرعی، نهایتاً دختران با تمام شدن 9 سال قمری به می رسند و مانند بقیه مکلفین، به انجام تکالیف شرعی هستند. اگر هم عده ای آمالشان غرب است، در فرانسه که مثلاً ادعای آزادی و حقوق بشر و ... دارند، اینگونه با دخترانی که به نظرشان تهدید برای مبانی غربی محسوب می شوند، رفتار می کنند. 2⃣ کشف حجاب و ولنگاری، جامعه، خانواده ها و جوانان را نابود می کند. این پدیده خانمان سوز، چه از یک دختر نوجوان یا جوان سر بزند و چه از یک زن 30 یا 40 ساله، فرقی در اصل قضیه نمی کند. حتی گاهی اوقات اثرات تخریبی در سنین پایین تر بیشتر است! 3⃣ اتفاقاً بخش قابل توجهی از بدحجابی، کشف حجاب و بی بند و باری سطح جامعه مربوط به دختران 18 سال یا کمتر از آن است. 4⃣ دشمن، حساب ویژه ای برای مدیریت افکار و انحراف دختران زیر 18 سال دارد. 5⃣ دختران در این سنین، ممکن است بسیار تحت تأثیر احساسات و هیجانات قرار داشته باشند. به همین دلیل، مدیریت و کنترل آنها در سطح جامعه، بسیار ضروری است. 6⃣ بسیاری از چشم چرانان و هوسرانان در سطح جامعه، حساب خاصی روی دختران زیر 18 سال یا 18 سال باز می کنند. 7⃣ فرانسوی ها با این همه ادعای آزادی و حقوق بشر و ... که گوش فلک را کر کرده، در روز روشن در برابر آنچه که احساس می کنند برایشان تهدید است، می ایستند، آنگاه ما دانش آموزان بی بند و بار را به حال خود رها کنیم ⁉️ ⚠️از همین رو، ضروری است که مجازات های متناسب و البته بازدارنده و پشیمان کننده برای دختران زیر 18 سالی که شرع و قانون را در زمینه حجاب زیر پا می گذارند، وجود داشته باشد؛ وگرنه بی بند و بارهای همین رده سنی هم کافی هستند که جامعه را به باتلاق و منجلاب و بکشانند. ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🔴 لنگ انداختن کتاب آیات شیطانی در مقابل فضای مجازی یله و رها ! 🔰 امام خمینی ره در مورد کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی، فرمودند: " مسئله کتاب آیات شیطانی کاری حساب شده برای زدن ریشۀ دین و دینداری و در‏‎ ‎‏رأس آن اسلام و روحانیت است " (صحیفه امام ره، جلد ۲۱، ص۲۷۷) ✍️در نظر بگیرید که امام ره در مورد یک کتاب گمراه کننده با تعداد صفحات و چاپ محدود – در زمانی که هنوز شبکه اجتماعی، پیامرسان و ... نبود و به آسانی امروز، نمی توانست در یک چشم به هم زدن، به دست صدها میلیون نفر برسد – اینچنین سخنانی گفته است. 👈 در یله و رهای کشور، هزاران یا میلیون ها برابر آنچه که در کتاب بود، اتفاق افتاده است. متأسفانه مشاهده می کنیم که به رغم تأکیدات و دستورهای چندین باره رهبر انقلاب در مورد سالم بودن و امن بودن فضای مجازی، همچنان فضای مجازی غیر استاندارد در حال زدن ریشه و مردم است. چرا برخی از خواص و مسئولین به خود نمی آیند؟ حواسمان هست که چه بلا و مصیبت بزرگی در حال وقوع است؟!!! ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
✅تحقیق و تفحص مجلس از نحوه فیلتر اینترنت و فیلترشکن کلید خورد 🔸جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس: بنده به اتفاق آقای نیک بین نماینده مردم کاشمر بحث‌ تحقیق و تفحص از نحوه فیلترینگ و اینکه چه کسانی پیشت قضیه فیلتر شکن ها هستند را کلید زده‌ایم 🔸قاعدتا متولی امر در این زمینه نیز مجموعه وزارت ارتباطات است. آن چیزی که مشخص است این است که مجلس در بحث فیلترینگ اگر سوال و تحقیق و تفحصی دارد از مجموعه وزارت ارتباطات داشته باشد گرچه وزیر ارتباطات می‌گوید این داستان به من ارتباطی ندارد و تصمیم‌ها جای دیگری گرفته می‌شود 🔸خود دولت پشت داستان فیلترینگ است،وقتی مسئولان دولتی مصاحبه می‌کنند که این شرکت‌ها باید بیایند در ایران دفتر بزنند که ما اجازه فعالیت دهیم یعنی اینکه خودشان پشت فیلترینگ هستند 🔸معتقدیم این شیوه اصلا جواب نمی‌دهد. الان هم آماری منتشر شده بود که 90 درصد افراد بین 15 تا 20 سال به وقت حضور در فضای مجازی از فیلتر شکن استفاده می‌کنند. این نشان می‌دهد روشی که در پیش گرفته‌ایم اشتباه است و باید این روند اصلاح شود. ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
🔴 گرفتارِ یاران ♦️امام خمینی(ره): « (سلام‌اللَّه‌علیه) آن قدر گرفتاری که از این دوستان و اصحابش داشت از دیگران نداشت.» ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیس‌جمهور به منزل شهید امنیت «سلمان امیراحمدی» رفت 🔹سلمان امیراحمدی در مهرماه سال گذشته در جریان اغتشاشات تهران به شهادت رسید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روایت وزیر اطلاعات از مسمومیت‌ها در مدارس 🔸از بمبک های بدبو، افشانه‌های فلفلی، اشک آور پ، حشره کش و ... در مدارس استفاده می‌شد. ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
| 🔰شهید آوینی را می‌توان الگوی جهاد تبیین در حوزه‌ی فرهنگ نامید. ایشان با سلاح قدرتمند قلم خویش و خلق آثار مکتوب در این حوزه، علاوه بر مبارزه با هجمه‌های فرهنگی غرب، بنیان‌های اصیل فرهنگ اسلامی را در آثار خود تقریر نمود. ▪️درسگفتار: شهید آوینی و تحول فرهنگی (بازخوانی یک مواجهه مکتوب) ▪️با تدریس: مهدی جمشیدی در این درسگفتار ۹۰ دقیقه‌ای قصد داریم به بازخوانی یکی از نامه‌های شهید آوینی به سید محمد خاتمی وزیر وقت دولت کارگزاران با تدریس مهدی جمشیدی بپردازیم. جهت استفاده از صوت و تصویر دوره به‌صورت آفلاین، به آیدی مدرسه فکرت پیام بدهید: @madrese_fekrat ⏰ ۳ جلسه ۳۰ دقیقه‌ای 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
🔻حجاب در آئینۀ گذشتۀ سیاستی‌اش 🖊 مهدی جمشیدی ۱. یکی از تصویرسازی‌های تحریف‌آلود و القاهای ناصواب دربارۀ مواجهه با کشف حجاب این است که کسانی مدعی‌اند برخوردهای سخت در دوره‌های گذشته، حاصلی نداشته است و حجم انبوه تمرکز بر روی تقابل انتظامی و قضائی با مسألۀ حجاب، به نتایج اراده‌شده، متصل نگردیده است. در این روایت، این‌طور وانمود می‌شود که گویا نظام در دهه‌های گذشته، تمام توان خویش را بر روی حجاب و مواجهۀ سخت با آن متمرکز کرد و هرچه بضاعت داشت را در این مسیر به کار گرفت و در عین حال، اکنون با خلاء دستاوری روبرو است. در واقع، اینان می‌کوشند با تصویرسازی انقباضی و حداکثری از گذشته، نوع خاصی از مواجهه را ملامت و نفی کنند و نشان بدهند که چنین مواجهه‌ای، بی‌فرجام و غلط است و باید رویکرد دیگری را برگزید. ۲. برخلاف روایت یادشده، مسأله این است که در دهه‌های گذشته، هیچ‌گاه حجاب، مسألۀ اصلی نبوده است، بلکه حتی فرهنگ نیز در هیچ دولتی، صدرنشین و بنیان انگاشته نشده است، بلکه دولت‌ها و جریان‌های رسمی، همواره یا به سوی اقتصاد حرکت کردند و یا به سوی سیاست. در این میان، فرهنگ جز تعارف‌های سیاسی و تقابل‌های انتخاباتی، منزلتی نداشته و هیچ‌گاه به آن به عنوان امر مستقل و کلیدی، نگاه نشده است. از طرف دیگر، مواجهه‌های انتظامی و قضائی نیز دربارۀ مسألۀ حجاب، همواره حداقلی و موردی بوده‌اند و بیشتر جلوۀ بیرونی و بازتاب رسانه‌ای داشته‌اند. ازاین‌رو، میان واقعیت سیاست‌ها و عملکردها از یک سو، و روایت‌های رسانه‌ای و حتی اجتماعی از آنها، شکاف بسیار بزرگی وجود دارد. حتی گشت ارشاد نیز که این‌همه دربارۀ سخن گفته شد، فاقد حمایت جدی بوده و تنها در حاشیه و به عنوان نمادی از حضور حاکمیت در خیابان، ظهور داشت، اما روشن بود که مواجهه‌های بسیار ناچیز و حداقلی‌اش نمی‌تواند گرهی را بگشاید و تحولی بیافریند. به‌این‌ترتیب، باید صریح گفت که در طول دهه‌های گذشته، حجاب را باید امر «رهاشده» و «به‌خودوانهاده» قلمداد کرد، نه امری که حاکمیت بر روی آن تمرکز کرده بوده و قدرت‌ها و امکان‌های ساختاری خویش را برای هدایت و نظارت بر آن به کار گرفته بوده است. ۳. وقتی یک عامل، در حاشیه و نیم‌بند و رقیق است، نمی‌توان از آن انتظار داشت که روند را «ثابت» یا «کاهشی» کند، بلکه در این حالت، فقط از «شتاب روند» می‌کاهد؛ یعنی اگر نبود، سرعت روند، «بسیار بیشتر» می‌شد. دربارۀ گشت ارشاد، این حالت صحیح است نه این‌که وانمود شود حاکمیت با تمام توان، بر روی گشت ارشاد تکیه کرد و به حمایت از آن پرداخت و در نهایت نیز نتیجه نگرفت. به‌خصوص در دهۀ نود در اثر سیاست‌های لیبرالیستی در دولت اعتدال‌گرا، نه‌فقط مواجهۀ جدی و چالشی با مسألۀ حجاب به حاشیه رفت و اغلب به تعطیلی کشیده شد، بلکه با در پیش گرفتن رویکردهای ولنگارانه و تساهلی، روندی که رخ داده بود سرعت بیشتری پیدا کرد. در واقع، سیاست‌های دولت اعتدال‌گرا، اقتدار نظام را به چالش کشید و پیام ضعف ارسال کرد. این سیاست‌ها به لایه‌های تجددی جامعه، نشان داد که امکان پیشروی دارند و می‌توانند بر سر سبک زندگیِ غربی، وارد چرخۀ چانه‌زنی شوند و حرف خود را بر کرسی بنشانند. این دولت برای آن‌که از حمایت و هواداری این بدنۀ اجتماعی برخوردار شود، ارزش‌های اساسی و خطوط قرمز فرهنگی را به بازی سیاسی خویش وارد کرد و به این واسطه، به دیگری‌های فرهنگی رسمیت بخشید. ۴. تنها در لحظه‌هایی از تاریخ که بدنۀ اجتماعیِ تجددی، چنین صداهای مخالف‌خوانی از درون حاکمیت می‌شوند جان تازه می‌گیرند و به بیان و اظهار خویشتن فرهنگی‌شان در عرصۀ عمومی می‌پردازند. در شرایط حاکمیتیِ مبتنی بر اقتدار و مرزبندی، این طبقۀ اجتماعی دچار لکنت می‌شوند و احساس انقباض و انسداد می‌کنند و به حداقل‌ها رضایت می‌دهند. پس مسألۀ اصلی این است که از درون حاکمیت، چه صدا و ندایی برمی‌خیزد و لایۀ تجددی، چه درک و احساسی از نیروهای درونی حاکمیت دارند. اینان تابع سیاست‌های فرهنگیِ حاکمیت نبوده و نیستند و نمی‌خواهند از سبک زندگیِ تجددی خویش عبور کنند، بلکه مایل به اظهار و تجلی آن در عرصۀ عمومی هستند، اما این کنش، وابسته به تصویرشان از منطق و انتخاب حاکمیت است. در هر دوره‌ای که نیروهای همگون با اینان به درون حاکمیت نفوذ می‌کنند، این خوداظهاری‌های و جسارت‌ها و ساختارشکنی افزوده می‌شوند و اینان می‌توانند پس از دورۀ توقف، چند گام به پیش آیند. 🖇 منتشرشده در: https://irna.ir/xjNrp5
🔺️گشت ارشاد در فرانسه 📍توی فرانسه اگر جلوی درب مدرسه پلیس بایستد تا مطمئن شود دختران مسلمان با لباس عبا (لباس بلند) به مدرسه نمی روند خیلی هم نایس و متمدنانه است!! ولی توی ایران اگر پلیس برای رعایت پوشش شرعی و اخلاقی اقدام کند، زور و اجبار و... است! اینجاست که مسئولین واداده جمهوری اسلامی باید ببینند و یاد بگیرند و برای اجرای احکام اسلام منتظر چراغ سبز و تایید کسی نباشند ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin