eitaa logo
*ارگانیک سرای هور*
3.9هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
6.6هزار ویدیو
17 فایل
*ارگانیک سرای قم* محصولات غذایی و دارویی ارگانیک وابسته به کانون فرهنگی نورالسادات نماینده فروش محصولات ارگانیگ در #قم شعار ما #غذای_ما #داروی_ما لینک کانال: https://eitaa.com/hoouoor لینک ادمین فروش: https://eitaa.com/noorosadat
مشاهده در ایتا
دانلود
خامنه‌ای عزیز را عزیز جان خود بدانید 🌹 @fanuseandishe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر احساس کردی در شکم نهنگ هستی کاری که حضرت یونس کرد انجام بده... 🌹 @fanuseandishe110
📌مقام معظم رهبری:👇👇 دستگاه‌های اجرائیِ حکومتی برای مسائل اقتصادی بایستی چشم‌انداز راهبردی داشته باشند، برنامه‌ بلندمدّت داشته باشند. اگر برنامه‌ بلندمدّت و چشم‌انداز و برنامه‌ راهبردی وجود داشته باشد، دچار روزمرّگی و حرکت زیگزاگی نمیشویم؛ این روزمرّگی‌ها به همه جا خیلی ضربه میزند. یک روز یک چیزی را میگوییم، فردا آن را نقض میکنیم یا به یک شکلی تغییر میدهیم. ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ بیانات در دیدار کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش بنیان‌ها 🌹 @fanuseandishe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 در شب پیروزی انقلاب اسلامی "الله اکبر" می‌گوییم ⏰امشب ساعت ۲۱ 🌹 @fanuseandishe110
📌مقام معظم رهبری:👇 دستگاه‌های اجرائی باید از توسعه‌ بنگاه‌های خصوصی حمایت کنند؛ کشور بدون فعّالیّت بنگاه‌های خصوصی اداره نخواهد شد. اشتباه مهمّی که در سالهای اوّل انقلاب اتّفاق افتاد و مبالغ زیادی از آثارش همین طور ماند، این بود که بخش خصوصی را کنار زدند و همه‌ کارها، حتّی فروش مثلاً اجناس خُرد را به مسئولین دولت و دستگاه‌های دولتی سپردند؛ خطای بزرگی بود که ما انجام دادیم. بایستی بنگاه‌های خصوصی که حضور مردم است، توانایی مردم است، ابتکار مردم است، پول مردم است، حمایت بشوند؛ وسط میدان بیایند؛ اقتصاد را اینها باید اداره کنند. 🌹 @fanuseandishe110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«به نام خدا» 📌عنوان: دوره صدفی برای مروارید 📌توضیح: ادله و ماهیت حجاب و رعایت پوشش و حریم با نامحرم 📌ترم: اول 📌جلسه: چهارم (4) ❗️توجه: دوستان عزیز برای دسترسی به تمام جلسات میتونن روی هشتک کلیک کنن. ❗️دوستای عزیز بعد از پایان دوره می‌تونین، برای دریافت گواهی پایان دوره معتبر(به صورت دیجیتال) و همچنین خرید کتاب جامع این دوره(به صورت PDF و حدود 300 صفحه که توسط خود قرارگاه فانوس اندیشه منتشر شده) با 😍تخفیف ویژه به آیدی زیر پیام بدین: 📨 @ashk110110 💡توصیه میشه حتماً کتاب و خریداری کنین چون مطالبش بسیار کاملتر و جامعتره و همچنین برای اعضای کانال با تخفیف ویژه محاسبه میشه...
به نام خدا با عرض سلام و احترام خدمت شما دوستان عزیز با جلسه چهارم ترم اول دوره صدفی برای مروارید خدمت شما هستیم قراره انشاالله دوره های متنوعی رو توسط اساتید مختلف در این کانال برگزار کنیم با ما همراه باشین
ابتدای جلسه رو با موضوع «حجاب و آرامش روانی» شروع می کنیم لطفا با دقت مباحث و دنبال کنین
عدم رعایت پوشش مناسب توسط بانوان، تظاهر زیبائی‌های بانوان در ملأعام و همچنین نبودن حریم مشخّص میان زن و مرد، هیجانات و التهابات جنسی را در جامعه افزایش می‌ده. به عبارت دیگه، تقاضای معاشرت‌های نامشروع و رابطه‌های جنسی رو به صورت یه عطش روحی و یک خواست اشباع‌نشدنی در میاره. این قاعده را نباید فراموش کنیم که غریزه جنسی، یه غریزه نیرومند، حساس، عمیق و دریاصفته. یعنی هر اندازه بیشتر ازش اطاعت بشه، سرکش‌تر و متجاوزتر می‌شه. دقیقاً مثل آتیش که هر چقدر هیزم درونش بریزن، شعله‌ورتر می‌شه.
تاریخ، از سه گروه بسیار یاد می‌کنه: • ثروتمندانی که زیادی ِثروت نه تنها اونارو آروم نکرد، بلکه به کسب ثروت بیشتر حریص‌تر کرد. • قدرتمندانی که زیادیِ قدرت نه تنها اونارو را آروم نکرد، بلکه به کسب قدرت بیشتر حریص‌تر کرد. • شهوترانانی که زیادی همبستری و روابط جنسی نه تنها اونارو آرام نکرد، بلکه به مسائل و امور جنسی و شهوانی حریص‌تر کرد. این افراد غالباً کسانی هستن که در یک حدّی متوقّف نمی‌شن و تا اونجا که بتونن به اعماق اقیانوس ثروت، قدرت و شهوت فرو می‌رن تا جائیکه نه تنها دچار خسارت‌ها و ضررهای دنیوی می‌شن، بلکه آخرت خودشونم نابود می‌کنن.
کریستن‌سن، نویسنده کتاب ایران در زمان ساسانیان، در فصل نهم کتاب خودش می‌نویسه: «در نقش شکار طاق‌بستان، فقط چند تن از سه هزار زنی که خسرو پرویز در حرم داشت را مشاهده می‌کنیم. این شهریار، هیچ‌گاه از این میل سیر نمی‌شد. دوشیزگان و بیوگان و زنان صاحب اولاد را در هر جا نشان می‌دادن به حرم خود می‌آورد. هر زمان که هوس امور جنسی می‌کرد، نامه‌ای به فرمانروایان اطراف می‌فرستاد و در آن وصف زن تمام عیاری را درج می‌کرد. سپس عمّال او هر جا زنی را با آن اوصاف می‌یافتند، به خدمت او می‌بردند.» از این مصادیق و افراد در طول تاریخ، هزاران هزار بار یاد شده است. بنابراین، عدم رعایت حجاب، پوشش و حفظ حریم از طرف بانوان، بسیار می‌تونه باعث تحریک قوّه سیری‌ناپذیر و خطرناک جنسیِ مردان بشه و آرامش روانی رو از اونا بگیره و ناخواسته اونارو درگیر مسائل روحی و عاطفی و عدم تمرکز کنه.
مخصوصاً این اضطراب و درگیری ذهنی و روحی و عاطفی زمانی به اوج خودش می‌رسه و تبدیل به فاجعه می‌شه که توی این شرائط و در یک چنین جامعه بی‌بند و باری، تقاضای مردان در زمینه دستیابی به امور جنسی نامحدود می‌شه و توقّعشون بالا می‌ره و از طرفی، به خاطر دست پیدا نکردن به تمام خواسته‌ها و نیازهاشون، احساس محرومیّت و ایجاد یک عقده و خلأ درونی می‌کنن که این موضوع به نوبه خود، منجر به اختلالات روحی، روانی، ذهنی بسیار بیشتری در مردان میشه. لذا یکی از عللی که در جامعه کنونی به خصوص در جوامع غربی بیماری‌های روانی زیاد شده است، همین آزادی‌ها و تحریکات فراوان جنسی هست.
خب تا اینجا به صورت خلاصه متوجه شدیم که حجاب با مقوله آرامش ارتباط مستقیم داره
الان میخوایم یه راهکار خوب و موثر و بیان کنیم توجه کنین لطفا
یکی از راهکارهای بسیار مؤثّر برای اینکه خانواده و جامعه دچار عوارض سوء غریزه جنسی نشن، در مرحله اوّل اینه که افراد یه جامعه، چشمان و غریزه جنسی خودشون و با اخلاق مداری و تهذیب نفس مدیریت و کنترل کنن. قرآن کریم در آیات 30 و 31 سوره مبارکه نور در این‌باره می‌فرماید: «قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ... وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ؛ یعنی مردان و زنان باایمان باید چشمان و غریزه جنسی خود را حفظ و کنترل کنند.» خُب، این مرحله به تنهائی کفایت نمی‌کنه. بلکه در مرحله بعد، از اونجا که این قوّه و غریزه(غریزه میل به امور جنسی در مردان و غریزه میل به خودآرائی و خودنمائی و شکار مردان در زنان) بسیار حسّاس و طغیان‌گر هست و همچنین کنترل و مدیریّتش بسیار سخت و طاقت‌فرساست، باید هر دو جنس، چه مذکّر و چه مؤنّث، برای عدم تحریک و طغیان این غریزه، با حفظ پوشش مناسب و حجاب درست و همچنین رعایت حریم بین خودشون در تمام ابعاد، بنا به حکم دین، عقل و فطرت، همدیگه‌رو در تربیت و مدیریت این غریزه، یاری و کمک کنن. این یاری کردن، دل‌بخواهی نیست، بلکه ضروری و واجبه، چون تبعات و عواقب بی‌اهمیتی به این موضوع، بسیار گسترده و خطرناک هست و دامنگیر تمام جامعه حتّی نسل‌های بعدی خواهد شد.
نکته‌ای که در اینجا قابل توجه هست، اینه که در مرحله دوّم، یعنی حفظ پوشش و حجاب مناسب، زنان و دختران، بیشتر مورد تأکید هستن. به این صورت که زنان باید به این موضوع اهمیت بیشتری بدن و نباید در محیط جامعه، به جلوه‌گری و دلربائی بپردازن. یه علّتِ اینکه در اسلام، پوشش و حجاب زنان از اهمیّت بیشتری نسبت به مردان برخوردار هست، اینه که میل به خودنمائی و خودآرائی در زنان نسبت به مردان، بسیار بسیار بیشتر هست. زنان ذاتاً دوست دارن که زیبا باشن و این زیبائی خودشون و نمایان و تظاهر کنن. به عبارت دیگه، زنان به حکم طبیعت خاصی که دارن، تمایل دارن دلبری و طنّازی کنن و افراد، به خصوص مردارو دلباخته، شیفته و علاقه‌مند به خودشون کنن. لذا در این زمینه امکان انحراف و طغیان زنان نسبت به مردان بسیار بیشتر هست.
به عبارت دیگه، زن، مظهر جمال و مرد مظهر شیفتگی هست. لذا منطقی و عقلانی هست که به زن بیشتر توصیه به حفظ حجاب و پوشش بشه. به خاطر همین مسأله هست که مردان ذاتاً پوشیده‌تر نسبت به زنان از منزل خارج می‌شن. زیرا تمایل مرد به نگاه کردن و چشم‌چرانی هست نه خودنمائی، و برعکس، تمایل زن بیشتر به خودنمائی هست نه چشم‌چرانی. به خاطر همین نکته هست که رعایت پوشش و حجاب برای زنان بیشتر از مردان مورد تأکید واقع شده است. علّت دیگه اهمیت بیشتر داشتن پوشش و حجاب زنان نسبت به مردان، اینه که مردان از لحاظ روانشناسی، با دیدن تحریک می‌شن و زنان با شنیدن و لمس کردن. لذا مردان باید بیشتر زبان خودشون و در حریم جامعه مدیریت و کنترل کنن و زنان، پوشش و حجاب خودشون و باید مدیریت و کنترل کنن.
اینم یه راهکاری بود که به صورت خلاصه بیان شد
الان میخوایم درباره حجاب و استحکام پیوند خانوادگی صحبت کنیم
بدون شک، کانون خانواده به قدری اهمیت داره که هر چیزی که به سود و منفعت تحکیم پیوند خانوادگی هست باید ترویج و حمایت بشه و با هر چیزی که موجب سستی و تضعیف کانون گرم خانواده و استحکام این پیوند میشه باید مبارزه و برخورد قاطع بشه. یکی از اموری که باعث اتّصال بیشتر زن و شوهر میشه و پیوند اونارو مستحکم‌تر می‌کنه، اختصاص یافتن استمتاعات و لذّت‌های جنسی به محیط خانواده و در کادر ازدواج مشروع هست. در ساختار اسلامی، زن و شوهر، مکمّل همدیگه و باعث آرامش روانی و جسمی همدیگه برای رسیدن به تکامل و خوشبختی هستن. در حالی که در سیستم غربی، همسر قانونی، از لحاظ روانی یک رقیب و مزاحم و زندانبان به شمار می‌ره که جلوی آزادی جنسی و بی‌بند و باری طرف مقابلش رو می‌گیره. لذا در این ساختار، کانون خانواده بر اساس دشمنی و نفرت پایه‌گذاری می‌شه.
متأسّفانه این طرز تفکّر از غرب به شرق نیز رسوخ کرده. علّت اینکه جوانان امروز از ازدواج گریزان هستن و هر وقت که به اونا پیشنهاد ازدواج می‌شه، جواب می‌دن که حالا زوده، ما هنوز بچه‌ایم و یا پاسخ‌های دیگه که به بهانه این پاسخ‌ها از زیر بار ازدواج شانه خالی می‌کنن، همین موضوع است. در حالی که در قدیم، یکی از شیرین‌ترین آرزوهای جوونا امر ازدواج بود. جوونای قدیم، قبل از اونکه به برکت دنیای غرب و اروپا، کالای زن اینهمه ارزان و فراوان بشه، شب زفاف و کمتر از تخت پادشاهی نمی‌دانستن. ازدواج در قدیم، بعد از یک دوران انتظار و آرزومندی انجام می‌گرفت و به همین دلیل، دختر و پسر، همدیگه رو عامل سعادت، خوشبختی و آرامش خودشون می‌دانستن. ولی در دنیای کنونی، از اونجا که کامجوئی‌های جنسی در غیر کادر ازدواج و روابط مشروع در حدّ اعلی و در سطح جامعه برای همه فراهم شده، دلیلی برای اون اشتیاق‌ها وجود نداره. تفاوت ساختاری که روابط جنسی را محدود می‌کنه به محیط خانواده و کادر ازدواج قانونی، با ساختاری که روابط جنسی در اون کاملاً آزاد هست، اینه که در ساختار اولی، ازدواج، پایان انتظار و محرومیّت هست و در ساختار دوّمی، ازدواج، آغاز محرومیّت و محدودیّت.
سیستم روابط آزاد اوّلاً باعث می‌شه که پسرا و دخترا، تا جائی که امکان داره، از ازدواج کردن و پذیرفتن مسئولیّت تشکیل خانواده دوری کنن و ثانیاً پیوند کسانی که با یکدیگر قصد ازدواج دارن و هم سست و ضعیف می‌کنه. چون به جای اینکه خانواده بر پایه یک عشق خالص و محبت عمیق استوار بشه و هر یک از دختر و پسر، همسر خودش و عامل سعادتش بدونه، بر عکس، همسر خودش و به چشم رقیب برای دیگران و عامل سلب آزادی و ایجاد محدودیت و مانند یک زندانبان می‌بینه. بنابراین به صورت خلاصه باید بگیم که رعایت حجاب و عفاف و همچنین پایبندی به حفظ حریم شرعی و قانونی بین زنان و مردان به صورت معجزه‌آسائی باعث استحکام روابط زناشوئی و عاطفی بین همسران در کانون گرم خانواده میشه.