.
یعنی اگه یه جور دیگه بخوام بگم👇🏻
سیستم عصبی ما عاشق امنیته، ولی
مغزمون برای رشد نیاز داره که از این
دایره بیرون بیاد🧑🦯
.
خب حالا شاید از خودتون بپرسید چرا
باید این منطقه امن رو ترک کنم؟🤔
اصلا چه فایدهای داره؟
محققان دانشگاه ییل یه مطالعه انجام
دادن و به این نتیجه رسیدن که وقتی از
دایره امن خارج میشیم، مغزمـون دوباره
فـعال میشه و ظرفیـت یادگیری افـزایش
پیدا میکنه ☺️🤯
.
.
میخوام فردا اینو توضیح بدم
و بگم حـالا چـجوری از منطقه
و دایره امنمون خارج بشیم؟✌️🏻
.
.
وقتی از دایرهی امـن خارج میشیم مغز ما
یه هورمون دیگه به اسم "آدرنالین" ترشح
میکنه که بهش"هورمونمقابلهباچالشها"
هـم میگـن، این هـورمون در واقـع مغـز رو
بیدار میکنه و بهش انگیزه میده که الان
با شرایط جدید کنار بیاد...😎
یه تحقیق تـوی دانشگاه اسـتنـفورد نشون
داده که وقتی ماها با چالشهای جدیدی
روبهرو میشیم، توانایی مغزمون برای حل
مسئله و خلاقیت به شکل قااااابلتوجهی
افزایش پیدا میکنه👌🏻
.
.
ترک دایره امن شاید اولش ترسناک باشه
اما فایدههاش خـیلییییی زیاده، تحقیقات
نشون میدن افرادی که به طور مرتـب از
دایره امن خودشون خارج میشن، سطح
شادابی و سلامت روانی بالاتری دارن😇
حتی یه مطالعه توی ژاپن نشون داده که
این آدما نسبت به بقیه خلاقتر هستن و
توی حل مسئلههای پیچیده هم مسلطتر
عمل میکنن🤯🤯
.
.
و کلا یه نظریه توی روانشناسی داریم
به اسم "تئوری گسترش و ساخت" که
میگه تجربهی چالشهای جدید باعث
میشه مغـز ما تواناییهایی جدیدی رو
بسازه و از محدودیتهای قبل فراتر بره!!
.
.
حالا که فهمیدیم چرا لازمه از دایرهی امن
بیرون بیاییم،بیایید ببینیم چطور میتونیم
ایـن کار رو بکنیم، شـایـد تـرک دایرهی امن
ترسـناک به نـظر بیاد، ولی تحقیقات علمی
راههای جالبی برامون داره☺️✌️🏻
.