eitaa logo
شبکه ی نشر شهید رییسی(حرمت حریم)
213 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
3هزار ویدیو
26 فایل
ان شاء الله باهم به یاوری امام زمانمان(أرواحنا فداه)برمی خیزیم..قیامی که مولایمان درکربلا آغاز کرده اند،اکنون بما رسیده و قله نزدیک است از قافله ی سربازان ظهور جانمانیم.. ازسراسرکشورجمع شده ایم،به نیّت حفظ حرمت حریم الهی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
18.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نظرتون در مورد شعار ««مرگ بر دیکتاتور »» چیه⁉️ 👆شواهدش خدمت شما ⬅️ انتشار, صدقه جاریه است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلتنگیم و تمام دلتنگی های دنیا برای تو کم است... مهربانی ها و راز حضورت در سراسر لحظه هایی که به یادگار گذاشته ای را در رجعتت ، تفسیر خواهی کرد ... و بعد از رفتنت، ماییم دل بی قراریهای شبهای جمعه که در زمزمه های فرج مولایمان ، امید دیدارت تسلایمان میدهد و نور امید ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_11184568933.mp3
3.97M
شب جمعه ست هوایت نکنم ... می میرم .... ✨به نیابت شهدا ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یہ‌سݪام‌از‌جنس‌دݪتنگے ✨السَّلامُ‌عَلَيْكَ‌يَاحُجَّة‌اللّٰهِ‌فِى‌أَرْضِهِدݪخوشم بہ‌ مستحبے ڪھ . . جوابش‌واجب‌‌است... برسان به آشیانم سر سوزنی ز عِطرت که نسیم چون نوازد دل و ما بیقراریست گل نرگسی و عمریست که مشام جان نوازی بفدای یک نگاهت که به چون منی، بسازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽| 💠شهید بهشتی: به دخترها میدان بدهید! به آقایان توصیه می‌کنم که در تربیت خانم‌ها و دخترها به آنها میدان عرض اندام کردن و میدان شخصیت داشتن بدهید! بگذارید بتوانند در مجامع حرفشان را بزنند! آنچه قرآن دستور می‌دهد این است که «لَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ»؛  یعنی با ادا و اطوار و نازک‌کردن صدا صحبت نکنید! اما صحبت بکنید، سؤال بکنید، حرفتان را بزنید، اظهار نظر بکنید، عقیده‌تان را بگویید؛ در مجامعی که حتی به‌عنوان مجامع اسلامی تشکیل می‌دهید، خانم‌ها نظراتشان را بیان بکنند، حرف‌هاشان را بگویند. البته باید کوشش کنید مجامعتان در حد اعلای نزاهت، تنزه، طهارت و قداست باقی بماند. در این بعد، خودسازی داشته باشید. 📚سیدمحمد حسینی بهشتی، سه گونه اسلام، ص۶۴/ تشکیلات بهشتی، ص۳۱۲ برگرفته از کانال شهید بهشتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
18.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 با منکرها (بدحجابی، گران‌فروشی و...) چه باید کرد ؟ دکتر رفیعی: بنده از عملکرد و برنامه مسولین در قبال معضل بد حجابی نا امیدم. ✅باید نسبت به همه منکر ها حساس بود.(بد حجابی، بد اخلاقی، گرانفروشی، ترک نماز...) 👌امر به معروف و نهی از منکر باید با قول لین با مهربانی با مدارا صورت بگیرد. ✔️سخنرانی مربوط به قبل از اجرای طرح نور ، می باشد ⬅️انتشار، صدقه جاریه است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰شبهه 🔰🔰پاسخ به شبهه 🔻دو جمله معروف👇👇 ۱- عیسی به دین خود موسی به دین خود! ۲- هر کسی رو توی قبر خودش میگذارن! از کجا اومده؟؟؟🤔 ✅کتاب (مستر همفر) خاطرات جاسوسی انگلیسی است، که به عنوان جاسوس در قالب یک فرد مذهبی و مومن در بین مومنان نفوذ پیدا کرده بود! به حدی که به عنوان دوست صمیمی و یار غار دوستان مومنش شده بود!😊 خود این فرد، در خاطرات خود می‌گوید: یکی از ماموریت های من در ایران این بود که، این دو جمله را در بین مردم ایران رواج دهم!👇👇 ۱-عیسی به دین خود موسی به دین خود❌ ۲-هر کسی را در قبر خودش میگذارند❌ و چقدر قشنگ توانسته ماموریت خود را اجرا کند که سالهای سال هنوز این دو جمله در بین مردم رواج دارد....🤦‍♂️ برگرفته از بیانات استاد علی تقوی مدرس حوزه و دانشگاه ✔️ اگر تا الان هم از این جملات سخیف و هدفمند انگلیسی استفاده می کردید ، یا در برابر شنیدنش سکوت داشتید و گوینده ای که مخاطب شما بوده فکر می‌کرده ، این برداشتش درسته و حرفش صحیح !! 👌از این ببعد موضعتون رو تغییر بدید ... جملات صد در صد هدفمند و خبیثانه ی غرب رو نشخوار نکنیم ؛ چه زبانی ، چه فکری ...👌 ⬅️ انتشار ، صدقه جاریه است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مستندی از حذف تدریجی حجاب در اروپا و پیامدهای آن ... همه چیز از مچ پا شروع شد .... ⬅️انتشار ، صدقه جاریه است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 پیامبراکرم حضرت محمد (صلّی الله علیه وآله وسلم) میفرمایند: «يَا عَلِيُّ شَرُّ اَلنَّاسِ مَنْ بَاعَ آخِرَتَهُ بِدُنْيَاهُ وَ شَرٌّ مِنْ ذَلِكَ مَنْ بَاعَ آخِرَتَهُ بِدُنْيَا غَيْرِهِ» اے على! بدترين مردم ڪسى است ڪه آخرتش را به دنيايش بفروشد و بدتر از او ڪسى است ڪه آخرت خود را به دنياے ديگرے بفروشد. 📚 بحارالانوار، ج ۷۴، ص ۴۶
⛔️ در مبارزه با ولنگاری؛ ناامیدی ممنوع❗️ 🔺این روزها در ساحت رسانه، در باره حاکم شدن فرهنگ برهنگی؛ القاءاتی فراوان حاکی از دلسردی و ناامیدی بچشم می خورد که البته بیشتر شائبه های سیاسی دارد، نه راهکاری برای برون رفت از این وضعیت، و نوعا از سوی جریانهایی القاء می شود که خود باید پاسخگو باشند و نه مطالبه گر! 🔺این در حالی است که نیروی انتظامی در غیاب نهادهای فرهنگی، با اجرای ؛ همچنان یکه تاز عرصه مواجهه با هنجارشکنان و قانون ستیزان است. 🔺با قبول لزوم مواجهه درست و قانونی با این پدیده؛ اما باید گفت که چندان جای نگرانی نیست! این انقلاب، بلبشوها و فتنه هایی بمراتب سهمگین تر را از سر گذرانده است. تدارکی که برایمان دیده بودند بسیار مفصل تر از چیزی بود که امروز شاهدش هستیم. اعلام مکرر شکست اغتشاشات زن، زندگی، آزادی توسط طراحان آن نیز حاکی از همین واقعیت است. ⛔️ وضعیت ولنگاری و برهنگی امروز؛ نه محصول پاییز ۱۴۰۱، بلکه ریشه در انفعال و غفلت ۴۰ ساله دستگاههای فرهنگی و دولتهای غربگرای پس از انقلاب دارد که نقطه اوج آن؛ دولت ولنگارپرور روحانی بود. 🔻ترمیم آن نیز کار یک شب و چند ماه و یکی دو سال نیست و همانطور که مقام معظم رهبری (دامت برکاته) فرمودند: آنها با برنامه عمل کردند؛ ما هم باید با برنامه عمل کنیم.(نقل بمضمون) ✅ جبران غفلت ۴۰ ساله؛ مجال، برنامه و شرح صدر واسع می طلبد و این یعنی؛ تلاش، تبیین و مطالبه گری؛ آری، اما دلسردی، انفعال و وادادگی؛ اکیدا ممنوع❗️ ✍ رضا ربیعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 شهید مطهری و تعطیلی جمعه 1️⃣ اساساً جمعه و حتی اسم هم اسم اسلامی است، یعنی قبل از اسلام این روز به نام‌ روز جمعه نامیده نمی‌شد، اسم‌های دیگری ذکر کرده‌اند. خود اسلام این اسم «جمعه» را گذاشت و چه اسم خوبی است. 2️⃣ در میان اسم‌های هفته کلمهٔ (شنبه) ریشه‌ی یهودی دارد و کلمهٔ «جمعه» یک لفظ عربی است و عربی‌الاصل است و این نشان می‌دهد که چرا این روز به نام جمعه‌ نامیده شده است، به این دلیل که روز اجتماع مردم بوده است. 3️⃣ شبانه‌روز جمعه اختصاصاتی دارد و برای یک سلسله عبادات اولویتی نسبت‌ به سایر شب و روزها دارد که معمولاً در کتاب‌هایی که برای دعوات و زیارات‌ نوشته‌اند ذکر شده است. برای هم یک روز خاص روز هفته است که‌ روز است و برای مسیحی‌ها روز یکشنبه. 4️⃣ قهراً این یک است برای همه مسلمین که این اختصاص و خصوصیت جمعه را حفظ کنند. 5️⃣ در همهٔ دنیا در هر هفته یک روز است و یک چنین تعطیلی‌ای ضرورت‌ دارد. البته ما در اسلام تصریحی نداریم که حتماً شبانه‌روز جمعه را تعطیل‌ کنیم... ولی قهراً دستورهای خاصی که در روز جمعه هست مثل عبادت‌های‌ بدنی یا رفت و آمدها و صله رحم‌ها که اگر در جمعه صورت گیرد اجر و ثواب‌ بیشتری دارد، اقتضا می‌کند که آن روزی که مسلمان‌ها می‌خواهند تعطیل هفتگی‌ خود قرار دهند همان روز جمعه باشد. 6️⃣ امروزه در دنیا به یک سلسله مسائل که از بعضی جهات هیچ فرقی ندارد ولی از این نظر که عنصری از آن مردم است و در روحیهٔ آن مردم اثر می‌گذارد و بلکه‌ روحیهٔ آنان را تشکیل می‌دهد، فوق‌العاده اهمیت می‌دهند... شما اگر سراغ همین فرنگی‌ها بروید می‌بینید برای یک سنت بسیاربسیار کوچک، خود را به کشتن می‌دهند. ببینید همین ایرانی‌های‌ خودمان برای این‌که سنت‌های ایرانی و به قول خودشان فرهنگ ایرانی را بخواهند زنده کنند، کوشش می‌کنند کارهایی را که از اول خرافهٔ محض‌ بوده است زنده کنند، چون فکر می‌کنند که ملیت ایرانی را بدون این‌ها نمی‌توان نگه داشت. ولی همین آقایان وقتی که پای تاریخ به میان‌ می‌آید می‌گویند حالا چه فرق دارد که ما مبدأ تاریخ را مبدأ مسیحی بگیریم یا مبدأ اسلامی ؟! 7️⃣ مسألهٔ تعطیلی جمعه هم از آن مسائلی است که در بعضی کشورهای اسلامی از وقتی که آمد آن را تغییر داد. مثلاً در پاکستان انگلیسی‌ها از زمان‌ ورودشان به هند سعی کردند همهٔ سنت‌های آن‌ها را به سنت‌های خودشان تبدیل‌ کنند. از جمله این‌که روز تعطیل را از جمعه به یکشنبه تبدیل کردند. هنوز هم در پاکستان همین‌طور است، اگر یک چیزی برگشت، عود دادنش به حالت‌ اول بسیار مشکل است... 8️⃣ این را عرض می‌کنم برای این‌که ما باید توجه داشته باشیم به نغمه‌هایی‌ که کم و بیش در مجله‌ها و در مقالات ادبی و به‌اصطلاح علمی و نیمه‌علمی‌ شنیده می‌شود. می‌نویسند این برای ایران سبب رکود کارهاست که تعطیلات‌ خودمان را جمعه قرار بدهیم در حالی‌که اکثریت مردم دنیا که ما با آن‌ها سر و کار داریم تعطیلات‌شان یکشنبه است. آن‌وقت ما مجبوریم که در هفته دو روز تعطیل داشته باشیم، روز جمعه به‌خاطر خودمان و روز یکشنبه برای‌ این‌که دنیا تعطیلی دارد. پس ما برای این‌که کارمان بیشتر جریان داشته‌ باشد، بیاییم تعطیلی جمعه را تبدیل به یکشنبه کنیم! 9️⃣ دربارهٔ تاریخ هم‌ می‌گویند: اکثریت مردم دنیا سال مسیحی را انتخاب کرده‌اند ولی ما سال‌ هجری را انتخاب کرده‌ایم و این اسباب زحمت است که ما تاریخ خودمان را به هجری بنویسیم و آن‌ها به مسیحی، پس بیاییم تاریخ هجری را به تاریخ‌ مسیحی تبدیل کنیم. 🔟 این‌ها همه مقدمهٔ و مقدمهٔ فرهنگی در هاضمهٔ دیگران است. 📚 منبع: استاد شهید آیةالله مرتضی مطهری، آشنایی با قرآن، جلد ٧، صفحات ٨٣-٨٧ با تلخیص.
15.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بیانات مقام معظم رهبری (دامت برکاته)که شنیده نشد!!! حتی بعضی ‌ظاهرالصّلاح‌ها هم خودشان را به کری و لالی زدند... 💬 امام خامنه‌ای: «حیا» رأس مکارم اخلاق است و برای از بین بردن آن، «پنجره‌های شیطانی» وجود دارد مثل: 🔹 «اختلاط زن و مرد» 🔹 «پوشش زن و مرد» 🔹 «چیزهایی که تحت عنوان حقوق زن بیان می شود» 🔹 حجاب اجباری و ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠استاد محمد شجاعی: از دور تند خبرهای آخرالزمان به هیچ وجه غافل نشوید؛ در لحظه‌های حساسِ تصمیم دچار خطا خواهید شد. ⬅️انتشار، صدقه جاریه است
صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی Gomnam313.ir .pdf
4.69M
صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی pdf ⬅️ظهور را التماس کنیم ....
🔰یک تعطیلی ساده یا یک جراحی فرهنگی بزرگ؟ 🔸برخی دوستان روشن و خوش‌فکر ما مخالفت‌ها با تعطیلی روز شنبه را به حساب جمود فکری و تحجر گذاشته‌اند. 🔸البته موافقم که خطر جریان مهاجم و مخرب تحجر امروز از هر زمان دیگری جدی تر و بالفعل‌تر است. اما در این مورد مشخص با دوستانم همراه نیستم. 🔸تعطیلی شنبه که از سوی برخی کارشناسان و رسانه‌ها اقدام جزئی و ساده‌ای برای بهبود تعاملات مالی و تجاری بین المللی تصویر می‌شود، در واقع نوعی جراحی فرهنگی رادیکال با پیامدهای مهم است و از قضا به ضرر جریان فعالیتهای کشور (اقتصادی، اداری، آموزشی، و ...) خواهد بود. 🔸از بنیادی‌ترین شؤون فرهنگ، ساماندهی، نظم‌بخشی و معنابخشی به زمان است. شیوه شمارش روز و هفته و ماه و سال امری حاشیه‌ای و کم اهمیت نیست بلکه یکی از ساختارهای پایه است که فرهنگ از خلال آن ما را می‌سازد: روال و ریتم زندگی ما درک ما از اهمیت و معنای چیزها و رویدادها، درک ما از هویت و تلقی ما از مبدأ و مقصد و مسیر زندگی از جمله مواردی است که نظم گاهشمارانه در شکل دادن به آن تأثیر قطعی دارد. 🔸به همین دلیل است که گاهشماری در سطوح مختلفش همواره میدان منازعه‌های هویتی و تمدنی بوده است. 🔸تلاش ناکام پهلوی برای تبدیل سالشمار هجری به تاریخ مجعول شاهنشاهی یا تلاش شکست خورده ژاکوبن‌های فرانسوی بر جایگزینی تقویم انقلابی (که در آن روزهای هفته به جای هفت، ده روز بود) نمونه‌هایی آشنا از این منازعات است. 🔸در هر دو مورد تلاش برای تغییر نظم زمانی هدفی جز قطع پیوند از سنت دینی (اسلامی و مسیحی) نداشت. 🔸اساساً «هفته» تا حد زیادی درونمایه‌ای دینی و الهیاتی دارد و این تبار دینی نه تنها در آیینهای اساطیری بابلی و مصری و رومی که در آموزه ادیان ابراهیمی بارز و واضح است. 🔸نظم ۱+۶ روزهای هفته، کنایتی از مضمون رمزآلود خلق در شش روز (یا نشته یا مرحله) و استوای بر عرش در روز هفتم است که در عهدین و قرآن به آن اشاره شده است. 🔸روزهای معمولی هفته (که البته هر یک معانی دلالتها و سنن و مستحبات خاص خود را دارند) در نهایت به روز مقدس (Holyday) ختم می‌شوند که نقطه غایی نظم مناسکی هفته است و با فرایض و حتى مقررات و منهیات خاص دینی نشانه گذاری شده است. 🔸این منهیات در شریعت موسوی حاد و شدید است و نهایتا به ابتلای قوم بدل می‌شود ولی در شریعت سمحه و سهله مصطفوی به نهی از بیع و تجارت در زمان برگزاری نماز جمعه محدود شده اما باز هم وجود دارد. 🔸در سنت اسلامی هفته با شنبه آغاز و به جمعه ختم می‌شود. هر روز آداب و اعمال خاص خود را دارد و نهایتا جمعه روز مشخص عبادی و مدنی اجتماع اسلامی است. 🔸این مساله جدا از وجوه نفس‌الأمری و تکوینی جنبه هویتی پررنگی نیز در تمایز ملت اسلام از سایر ادیان و ملل دارد. دستکاری در این تنظیم زمانی خواه ناخواه با تبعات و دلالتهای مهم فرهنگی و تمدنی همراه است. 🔸اهمیت چنین کاری شاید یکی دو پله از تغییر خط و زبان در دگرگون کردن فرهنگ عمومی کمتر باشد و تبعات و نتایج آن خصوصا در بلندمدت خود را نشان خواهد داد. 🔸از جمعیت ۲۴ میلیونی شاغلین در کشور ما چه تعدادی از افراد به طور مستقیم درگیر تعاملات تجاری مالی و بانکی بین‌المللی هستند؟ ۱۰۰ هزار نفر؟ ۲۰۰ هزار نفر؟ ۵۰۰ هزار نفر؟ من به این آمار دسترسی ندارم و نمی‌دانم اساسا تخمینی از آن وجود دارد یا نه. 🔸اما حتى اگر عدد نامحتمل یک میلیون نفر از شاغلان را در نظر بگیریم سهمی کمتر از پنج درصد از نیروی کار ایران را به خود اختصاص می دهد. تازه ما در اینجا مخرج کسر را فقط شاغلان قرار دادیم و با افزودن دانش‌آموزان و دانشجویان که فعالیتشان هیچ ربطی به تعاملات بین‌المللی ندارد سهم این بخش کمتر هم می‌شود چرا باید برای تسهيل و توسعه عملکرد چنین کسر کوچکی از نیروی انسانی کشور دست به جراحی فرهنگی مهمی بزنیم؟ آیا راهکار دیگری برای تدارک مشکل آنها وجود ندارد؟ 🔸اساسا شرکتهای خصوصی مانعی در تعریف روزها و ساعات کاری خود به اقتضای فعالیت‌شان دارند؟ بخش عمومی را نمی‌توان با ایجاد شعب و کارکنان کشیک در روزهای تعطیل در خدمت فعالان اقتصادی قرار داد؟ و ... 🔸اما پیامدهای فرهنگی که گذشت، همه مساله نیست. تعطیلی شنبه (که در فرهنگ عمومی ما با آغاز کردن کار و فعالیت و اراده ها و تصمیمهای جدید قرین است) تبعاتی ضد کار و فعالیت خواهد داشت. 🔸حتی اگر این جراحی نابهنگام در تغییر تصویر و تصور شنبه توفیق یابد، تغییر تلقی عمومی از پنج‌شنبه (به عنوان روز نیمه تعطیل یا تق‌ولق) ساده نخواهد بود. 🔸همچنان که تلاش مرحوم شهید رجایی در کاستن تعطیلات نوروزی از ۱۴ روز به ۴ روز موفق نبود. به این ترتیب در عمل روزهای فعال و سرپای هفته از ۵ روز به ۴ روز (یکشنبه تا چهارشنبه) کاهش می یابد و این در شرایط امروز ما ضربه مهمی به کل روال فعالیت و کارهای اقتصادی و اداری و آموزشی کشور است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا