هفدهمین کتاب ۱۴۰۱
#مردن_کار_سختی_است
#خالد_خلیفه
#ساجده_آخوندی
#نشر_برج
@hornou هُرنو | روزنِ نورگیرِ سقف
هجدهمین کتاب ۱۴۰۱
#مغازه_خودکشی
#ژان_تولی
#احسان_کرم_ویسی
#نشر_چشمه
@hornou هُرنو | روزنِ نورگیرِ سقف
نوزدهمین کتاب ۱۴۰۱
#خون_آشام_ساسکس
#آرتور_کانن_دویل
#حشمت_الله_صباغی
#نشر_هرمس
@hornou هُرنو | روزنِ نورگیرِ سقف
با خودم فکر میکنم شهرنشین و حاشیهنشین ندارد. آدمها توی مخمصه که بیفتند، زودباور میشوند.
👤 #زهراسادات_ثابتی
📕 #دزدی_همیشه_بد_نیست
@hornou هُرنو | روزنِ نورگیرِ سقف
بیستویکمین کتاب ۱۴۰۱
#قتل_در_خوابگاه_دانشجویی
#آگاتا_کریستی
#محمد_عبداله_نژاد
#نشر_هرمس
@hornou هُرنو | روزنِ نورگیرِ سقف
شهری که به از دست دادن فضاهای جمعیِ محلیاش خو بگیرد، فضاهای عمومی بزرگترش را هم از دست میدهد، و نه فقط فضاهای عمومی که همه دارایی های جمعی طبیعی، اجتماعی و فرهنگیاش را. «از دست دادن» قاعده و رفتار طبیعی چنین شهری میشود. به یک ترانزیت تبدیل میشود. ترانزیت، جوهرهٔ آن شهر، هستی و زندگیاش میشود. ترانزیت یک وضعیت موقتیِ دائمی است و شرط اقامت در آن اثبات این است که در حال رفتن و کندن از آن هستی.
👤 #نوید_پورمحمدرضا
📕 #شنیدن_شهر
@hornou هُرنو | روزنِ نورگیرِ سقف
بیست و سومین کتاب ۱۴۰۱
#مادراپور
#روبر_مرل
#مهدی_سمسار
#نشر_خوارزمی
@hornou هُرنو | روزنِ نورگیرِ سقف
📝متعهد، امیدوار، زنانه و چیزهای دیگر
🖌#مصطفی_جواهری درباره رمان «گاف» نوشت:
🔹گاف، روایت مواجهه ماست با آنهایی که نمیبینیمشان و از قضا آنها خوب ما را میبینند. ارغوان شمس، معلمی در حوالیِ روزهایی که انتهای جوانی محسوب میشود، وارد گروهِ خیریهای شده و به بهانه آن سر از محله ناظرآباد در میآورد. ناظرآبادی که نماینده تمام محلههای فقیرنشینِ حاشیهایِ شهرهای بزرگ است.
🔹گاف نه به معنای مصطلحِ آن، که در واقع اشاره نکتهسنجانهای دارد به فاصله میانِ لایههای جامعه. فاصلهای که به قدری زیاد میشود تا آدمهای جامعه همدیگر را نبینند و رسانشی بینشان برقرار نباشد.
🔺متن کامل این یادداشت را از اینجا بخوانید.