چرا اولویت حکومت شده حجاب ؟ با اینهمه مشکلاتی که دارد ؟ ❌
✍حجتالاسلام حسین عدیده ✅
اولا : زمانی اولویت اول میشه که ما تو رسانه تو مجلات و روزنامه ها بحث حجاب رو مطرح کنیم و رئیس جمهور و رهبری هر جا میره و سخنرانی میکنه از حجاب بگه در اینصورت میشه اولویت اول 🇮🇷
ولی همه جا داره از اقتصاد گفته میشه از مشکلات مردم گفته میشه و این یعنی اولویت اول اقتصاد هست نه حجاب🇮🇷
رئیس جمهور هر جا میره از مبارزه با فساد و رانت و درست کردن وضعیت اقتصاد مردم و مبارزه با دلال ها و مافیاها و مهار تورم و...هست
الان کجا اولویت شد حجاب ؟🧐
ثانیا : اتفاقا اولویت اول شبکه های خارجی و معاندین و مخالفین ،حجاب هست و اینقدر بهش پرداختند که ما رو مجبور کردند به واکنش ❌
از در آوردن روسری و ترویج بی بنده باری و بی حیایی و... تا اینکه نیروهای امنیتی مجبور به واکنش بشوند و مردم فکر کنند که اولویت اول شده حجاب 🇮🇷
ثالثا : اتفاقا برای مردم موضوع بی حجابی موضوع مهمی هست
چون از اینده فرزندانشان نگران هستند از آینده جامعه نگران هستند از فرهنگی که قرار است تمام فرهنگهای خوب رو از بین ببرد
اگر یک آتش کوچک را مهار نکنید ممکن است ضررهای زیادی بزند یک سیخ کبریت جنگل ها آتش زده کارخانه ها رو به نابودی کشانده چه خانه هایی که در آتش سوختند
#حجاب_اسلامی
#چادر_مادرم_زهرا
✍ کانال طلبه آنلاین 💡☫
@hoseiinadiideh
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
انشالله درس فردا
تدبر در سوره نساء آیه ۵۹
آیه ای بسیار مهم ...
⛏⛏⛏⛏⛏⛏⛏⛏⛏
این آیه خیلی از مسائل اعتقادی شیعه رو باز میکند 🗝🗝🗝🗝🗝🗝🗝🗝
و خیلی چیزها روشن میشه 🔦🔦🔦🔦💡💡💡💡💡💡💡
آیه مورد بحث امروز 👇👇👇
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا أَطيعُوا اللَّهَ وَأَطيعُوا الرَّسولَ وَأُولِي الأَمرِ مِنكُم فَإِن تَنازَعتُم في شَيءٍ فَرُدّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسولِ إِن كُنتُم تُؤمِنونَ بِاللَّهِ وَاليَومِ الآخِرِ ذلِكَ خَيرٌ وَأَحسَنُ تَأويلًا
این آیه را از دو بُعد مورد بررسی قرار میدهیم ❗️
بُعد اول : بررسی خود آیه است
بُعد دوم : آیات مرتبط با این آیه است ، با در کنار هم قرار دادن آیات دیگر با این آیه ، تا به هدف اصلی آیه برسیم ❤️❗️❤️
خوب بریم ابتدا سراغ بُعد اول 👇👇👇👇
در این آیه دو تا "اطیعوا" (اطاعت کنید) آمده❗️
"اطیعوا الله" 👈 اطاعت کنید خدا را
"و اطیعوا الرسول و اولی الامر " 👈و اطاعت کنید رسول و اولی الامر را
چرا دو تا "اطیعوا" آمده ؟
به خاطر اینکه خدا میخواهد بفهماند که اطاعت خدا با اطاعت رسول فرق دارد
چه فرقی ؟ اینکه اطاعت خدا ذاتی است
ولی اطاعت رسول ذاتی نیست
اما نکته بعدی 👈 اینکه برای رسول و اولی الامر یک "اطیعوا" آمده ، برداشت ما چه میتونه باشه ؟ چرا برای "اولی الامر" اطیعوا جدا نیامده ؟
👇👇👇👇
از اینکه برای《 رسول و اولی الامر》 یک "اطیعوا" آمده ، به خاطر این است که اطاعت از اولی الامر همانند اطاعت از رسول است
یعنی ما هر وظیفه ای که نسبت به پیامبر داریم نسبت به اولی الامر هم داریم
یعنی اگر از رسول اطاعت واجب است از اولی الامر هم واجب است
اگر رسول معصوم است اولی الامر هم معصوم است
اگر غیر از این باشد باید برای اولی الامر یک اطیعوا جدا میآمد و یک قیدی هم میآمد
چون بدون قید آمده پس بدون چون و چرا اطاعت از او واجب است پس باید معصوم باشد
ما یک آیه در سوره بقره داریم که میفرماید از پدر و مادر اطاعت کنید مگر زمانی که شما را به خلافی امر کنند که در اینصورت نباید اطاعت کنی
میبینیم در اینجا اطاعت از پدر و مادر همراه با یک قید است ولی برای اولی الامر هیچ قیدی نیامده
اگر معصومنباشد و اطاعت او بدون چون و چرا واجب باشد خلاف حکمت خدا پیش میآید
یعنی اینکه اگر ما را به گناه امر کردند باید انجام بدهیم که این با حکمت خداوند سازگار نیست ❌
پس در بُعد اول این آیه که بررسی کردیم چند نکته ثابت میشود 👇👇👇
۱. اطاعت از اولی الامر همان اطاعت از رسول است و واجب است✅
۲. اولی الامر باید معصوم باشد ، چون قید نیامده
در صورتیکه که برای اطاعت از پدر و مادر خداوند قید آورده✅
اما بُعد دوم آیه : ❗️❗️❗️
با در نظر گرفتن آیات دیگر قرآن که مرتبط با این آیه است 👇👇👇
هر کس از اولی الامر تعبیرهای مختلفی دارد که باید ببینیم کدام تعبیر درست است ⁉️
برخی اولی الامر را فلان بن عبدالعظیم میدانند
برخی صدام را می دانند
برخی شاه حسن را میدانند
برخی بن سلمان و...
هر کس اولی الامر را شاه خودشان میدانند
شیعیان اهل بیت را اولی الامر معرفی میکنند
برویم ببینیم کدام معیارها طبق آیات قرآن درست است ❓❓❓❓
مثال 👇👇👇👇
فرض بکنید یک جایی تابلو نوشته که لبنیات بخورید 🥛
باز در یک تابلوی دیگری میگوید اگر گفتیم لبنیات بخورید ولی ماست نخورید ،
باز یک تابلوی دیگر میگوید کره نخورید
کشک نخورید
پنیر نخورید
فقط دوغ بخورید ...
در قرآن که میفرماید از اولی الامر اطاعت کنید ، مثل این که میگویند لبنیات بخورید
ولی یک آیه داریم که میگوید: "وَ لا تُطع منهم آثماً اَو کفوراً "
یعنی : از فرد گنهکار و کافر اطاعت نکنید ، درست است که گفتیم از اولی الامر اطاعت
کنید ولی این اولی الامر نباید گنهکار باشد و نباید کافر باشد گفتیم لبنیات بخورید ولی یک جا هم گفتیم که ماست نخورید پس آیه اول میگه که نباید از گنه کار و کافر تبعیت کرد
درسته گفتیم از اولی الامر اطاعت کنید ولی یک آیه دیگر داریم که میفرماید : "لا تُطع من اَغفلنا قَلبَه عن ذکرنا" یعنی : از کسی که قلبش از یاد خدا غافل است و کسی که تابع هوای نفس است اطاعت" نکنید .
آیه دیگر داریم : و لا تُطع کُلَّ حلّاف مهین" یعنی : از آدمی که زیاد قسم میخورد و از انسان پست اطاعت نکن
آیه دیگر داریم : و لا تُطیعوا اَمر المُسرفین" یعنی: از اسراف کار اطاعت نکن
آیه دیگر داریم : وَ لا تَتَّبعوا اَهواء قَوم ضَلّوا مِن قبل" یعنی : کسی که قبلا گمراه بوده و سابقه خوبی ندارد گرچه حالا توبه کرده و آدم خوبی شده ولی از این آدم تبعیت نکن