بریم سراغ یک چالش جدید از قرآن
بحث تدبر در آیه ۴۱ سوره انفال است
چالش و شبهه این است 👇👇👇
خدا کلی آیات درباره زکات در قرآن آورده اما درباره خمس فقط یک آیه است و آن هم درباره غنایم جنگی است که در همین سوره انفال آیه ۴۱ آمده
دو تا سوال ؟
سوال اول : آیا اینکه اینهمه درباره زکات آمده و یکبار برای خمس و آن همبرای غنایم جنگی دلیل بر بی اهمیت بودن خمس نیست ؟
سوال دوم : آیه به صراحت درباره غنایم آمده که خمس بدهید پس چرا میگن خمس مال را بدهید ؟
آیا این سو استفاده و تفسیر به رای برای منافع خودشان نیست ؟
پاسخ به این دو سوال انشالله داخل همین کانال به زودی...🌹
پاسخ به این سوال👆👆👆 که قطعا برای خیلی ها سوال بوده مخصوصا از طرف دشمنان دین و وهابیت انشالله فردا بهش میپردازیم
.کار ما تو این کانال شکافتن آیات قرآن است
بیل کلنگ بردارید که بریم به سراغ آیه ۴۱ سوره انفال
✍️ طلبه آنلاین ...💡|حسین عدیده
بریم سراغ یک چالش جدید از قرآن بحث تدبر در آیه ۴۱ سوره انفال است چالش و شبهه این است 👇👇👇 خدا کلی
خوب دو سوال اینجا مطرح کردیم
سوال اول رو تا دقایقی دیگر پاسخ میدهیم
و پاسخ سوال دو انشالله بعدازظهر میدهیم
پس با ما همراه باشید
🌹🌹🌹🌹
وَاعلَموا أَنَّما غَنِمتُم مِن شَيءٍ فَأَنَّ لِلَّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسولِ وَلِذِي القُربى وَاليَتامى وَالمَساكينِ وَابنِ السَّبيلِ إِن كُنتُم آمَنتُم بِاللَّهِ وَما أَنزَلنا عَلى عَبدِنا يَومَ الفُرقانِ يَومَ التَقَى الجَمعانِ وَاللَّهُ عَلى كُلِّ شَيءٍ قَديرٌ
اگر به الله و آنچه بر بنده ی خویش در روز جدایی (حق از باطل) به هنگام رویارویی دو گروه نازل کرده ایم، ایمان دارید بدانید که یک پنجم هرگونه غنیمت که به دست می آورید، از آنِ الله و پیامبر، و خویشانِ (پیامبر)، و یتیمان، و مستمندان و در راه ماندگان است.و الله بر همه چیز تواناست
الانفال(آيه: 41)
زکات یک کلمه عام است
که معانی زیادی دارد
مثل روزه که شامل روزه واجب، مستحب ، روزه نذر و قسم وکفارات نیز میشود
نه اینکه اسم روزه بیاد بگیم فقط ماه رمضان است
زکات به معنی پاکی است ، بخشی از سرمایه را برای پاک کردن مال خارج کنی
که شامل صدقات ، انفاق ، خیرات، نیز میشود
و شامل موارد غیر مالی نیز میشود
که درواقع مردم وقتی اسم زکات میاد فکر میکنند برای کشاورزان و دامداران که بخشی از محصولشان را باید به عنوان زکات پرداخت کنند است
که این یک شاخه از معنی زکات است
ولی زکات شامل مستحبات و واجبات نیز میشود و خود خمس هم یکی از اقسام زکات است
و اینکه گفته بشود این همه در قرآن اسم زکات امده ولی خمس یکبار و این نشان از اهمیت زکات است و خمس خیلی اهمیت ندارد
اولا :که زکات رو گفتیم شامل خیلی از موارد میشود
ثانیا: اگر یک مطلبی یک بار در قرآن بیاید یعنی از ارزش کمی برخوردار است ؟ آیا این بیحرمتی به قرآن نیست ؟
خیلی از احکام هست که از اهمیت بالایی برخوردار است ولی حتی یکبار در قرآن هم نیامده
مثل کفن و دفن و غسل دادن میت
خمس به صورت خاص در قرآن آمده
یعنی مثل زکات که معنی عام داشته باشد نیست
خوب قسمت اول سوال تمام شد
قسمت دوم سوال رو انشالله در فرصتی بعد خدمتتان عرض خواهیم کرد
تا بفهمیم چقدر دشمنان دین و وهابیت در فهم قرآن عقب هستند
چرا خمس باید بدهیم درحالی که درباره غنایم در آیه قرآن آمده ؟؟؟؟
قسمت دوم سوال
ایا آیه درباره غنائم جنگی آمده ؟
اول بریم سراغ تعریف غنیمت ؟؟؟؟
در فرهنگ لغت برای غنیمت معانی مختلفی به کار برده شده
که به معنی سود بردن ، بهره، فایده ، است
ادامه آیه رو بخونید نوشته "غنمتم من شیء "
اگر منظور غنایم جنگی بود باید میگفت غنمتم من حَرب یعنی غنیمت از جنگ
ولی آیه گفته من شیء یعنی از هر چیزی
با توجه به این توضیح حالا دوباره آیه رو ترجمه کنیم ؟
غنمتم : به معنی سود و بهره
من شیء : از هر چیزی
پس انسان از هر چیزی که سود و بهره ای کسب کند باید خمس آن را پرداخت کند
از آنجایی که کلمه غنیمت، به خاطر تعداد زیاد جنگها و اینکه برخی ها به هدف گرفتن غنائم میرفتند جنگ ، به این نام معروف شد
و هر جا اسم غنائم بیاد فکر میکنند منظور چیزهایی که از جنگ به دست میآید است
و علت اشتباه مردم در این آیه همین مورد است
و به خاطر اینکه در جنگها یک طرف به سود و بهره میرسید میگفتند غنیمت گرفتیم
یعنی از جنگ سود بردیم
پس در جنگ هم غنیمت به معنای سود و بهره است
✍️ طلبه آنلاین ...💡|حسین عدیده
بریم سراغ یک چالش جدید از قرآن بحث تدبر در آیه ۴۱ سوره انفال است چالش و شبهه این است 👇👇👇 خدا کلی
دوستانی که تازه به کانال پیوستند ضمن عرض خوش آمد گویی خدمت شما 🌹
بحث را از اینجا دنبال کنید ✅
#ریا
چه کسی در عبادتش ریا میکند؟
کسی که از عبادتش لذت نمیبرد.
و در عوض، میخواهد با تظاهر و قیافهگرفتن پیش دیگران، یک لذتی ببرد.
اما کسی که از عبادتش لذت میبرد
دیگر نیازی به ریاکاری ندارد!
✍ کانال طلبه آنلاین 💡☫
@hoseiinadiideh
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از ✍️ طلبه آنلاین ...💡|حسین عدیده
حجاب یعنی حضور انسانی تو در جامعه
بی حجابی یعنی حضور زنانگی تو در جامعه
اگر حضور تو در جامعه انسانی شد ، استعدادهایت رو میشود مردم از تفکراتت استفاده میکنند از استعدادتان بهره میبرند
اگر حضور تو در جامعه حضور زنانگی تو باشد مردم دیگر کار به استعداد و تفکرات تو ندارند بلکه به زنانگی تو کار دارند ...
حجاب مدال افتخار اسلام است
کانال شیخ حسین عدیده
https://eitaa.com/hoseiinadiideh
😜😜😜😜
✍ کانال طلبه آنلاین 💡☫
@hoseiinadiideh
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سلام علیکم. با توجه به نزدیک شدن به عید بزرگ نیمه شعبان
تصمیم داریم آیات مربوط به امام زمان و بشارت به ظهورآقا و زنده بودن حضرت و اثبات طولانی بودن عمر حضرت، از قران رو انشالله از فردا آغاز کنیم
تماما از قرآن اثبات کنیم ...
پس با ما همراه باشید ...🌹
خوب دوستان ابتدا آیاتی که دلالت بر وجود امام زمان و زنده بودن حضرت میکند تقدیمتان میکنم
و بعد اینکه چه جوری یک انسان این همه عمر بکند را از قرآن میآوریم و بعد سراغ موضوعات بعدی میرویم انشالله
(🌹ࡅߺ߲ࡄܩܢߊࡋߺࡋߺܘߊࡋߺܝܟߺܩࡍ߭ߊࡋߺܝܟߺࡅ࡙ߺܩ🌹)
ضرورت وجود حجت الهی در زمین 🌹❤️
تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ
سوره قدر آیه 4
در آن شب (شب قدر) فرشتگان و روح به فرمان پروردگارشان براى انجام دادن همه کارها نازل میشوند.
واژه تَنَزَّلُ فعل مضارع است که دارای معناي استمرار است یعنی همیشه و دائماً
و چون قيدي هم ندارد، نمیتوان گفت برای سال خاصی است؛ بلكه شب قدر هر سال است.
اگر ما قائل به وجود حجت الهی در هر عصر نباشیم، این ملائکه و روح برای کارها بر چه کسی نازل میشوند؟
روشن است كه هر كسى نمىتواند ميزبان فرشتگان الهى باشد و بايد او همچون پيامبر، معصوم بوده و ولايت امور بشر به عهده او باشد و او كسى جز امام معصوم نيست كه در زمان ما، حضرت مهدى عليه السلام مىباشد و فرشتگان در شب قدر شرفياب محضرش مىشوند.
✍ کانال طلبه آنلاین 💡☫
@hoseiinadiideh
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
ضرورت وجود حجت الهی در زمین 🌹❤️
إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ وَ لِکُلِّ قَوْمٍ هاد
سوره رعد آیه 7
(که این آیه در دعای ندبه هم هست )
(ای پیامبر) تو فقط بیم دهندهای وبرای هر قومی هدایتگری است.
بر اساس این آیه قرآن، همواره برای هر قومی که میباید یک هادی وجود داشته باشد.
خداوند حجت خود را بر همهى مردم تمام مىكند و هرگز زمين از حجت خالى نمىماند. «وَ لِكُلِّ قَوْمٍ هادٍ»
این آیه دلالت بر تعداد دارد یعنی هر قومی ؛
که منظور اقوام است و برای هر قومی هادی است
که هادی به تعداد اقوام متعدد میشود
این آیه نمیتواند علما باشد یا سلاطین ، چون در هر قدمی علمای زیادی دارد و همچنین دانشمندان و سلاطین زیادی دارد
ولی در این آیه میفرماید هر قومی یک هادی دارد
بنابراین هر قومنمیتواند چندین هادی داشته باشد چون خلاف آیه است
الان در همین زمان ما ، قوم حساب میشویم یا نه ؟ هادی ما کیه ؟
اهل سنت باید پاسخ بدهد که طبق این آیه برای هر قومی یک هادی است ، الان هادی شما کیست ؟
آیا میشه گفت علما یا سلاطین ؟ اون عالم و سلطان کیست که همه بخوان به او مراجعه کنند و او هادی باشد ؟
این آیه بجز بر مبنای شیعه تفسیر کردنی نیست
که فقط با ادعای شیعه سازگار است
هدایت شده از ✍️ طلبه آنلاین ...💡|حسین عدیده
روز جمعه صلوات فراموش نشود 🌹
✍ کانال طلبه آنلاین 💡☫
@hoseiinadiideh
سلام علیکم
عرض ادب و احترام خدمت شما 🌹
روز جمعتون به خیر و خوشی 🤲