eitaa logo
حسینیهٔ فرهنگی لبیک
148 دنبال‌کننده
115 عکس
19 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی» 💠 حجت‌الاسلام عیدی: شدت و سختی ابتلائات سنتی است که باید اتفاق بیفتد؛ یعنی آن‌قدر افراد زیر و رو و غربال بشوند تا ریزش‌ها و رویش‌ها اتفاق بیفتد و یک عده در همراهی با ولی جامعه، در همراهی با رهبری، در همراهی با انقلاب، روز‌به‌روز خالص‌تر شوند و فلسفهٔ برپاشدن بساط دنیا همین است. 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی» 💠 حجت‌الاسلام عیدی: وقتی ما می‌گوییم باید از سبک زندگی موجود هجرت کرد یعنی حداقل همان چیزی که تهیه کردی جهت مصرف، دیگر ارتقا نده! یعنی مصرفت را متوقف کن! مصرفت را کنترل کن! هجرت از شبکۀ توزیع موجود یعنی از افق کوروش‌ها و از هایپر‌مارکت‌ها خرید نکنیم؛ حتی اگر شده با قیمت بیشتر از توزیع‌کنندۀ خرد خریدمان را انجام بدهیم تا شبکۀ توزیع نظام سرمایه‌داری روز به روز تقویت نشود و توزیع محصولات مورد نیاز جامعه، دست سرمایه‌داران نیفتد. 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی» 💠 حجت‌الاسلام عیدی: هجرت دست‌شستن از دنیا در همراهی با رسول (ص) است که در زمان ما هم جریان دارد. مصادیق هجرت در زمان ما هجرت از سبک‌زندگی کفار است؛ هجرت از مصرف مسرفانه است؛ هجرت از سبک زندگی متفاخرانه است؛ هجرت از جمع ثروت، تکاثر و سرمایه روی سرمایه گذاشتن است؛ هجرت از ساختارهای اجتماعی موجود، هجرت از خرید از نهادهای تولید و توزیع سرمایه‌داری، هجرت از بانک، بورس و سایر نهادهای نظام سرمایه‌داری است. 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی» 💠 حجت‌الاسلام عیدی: اگر ساختارهای اقتصادی و ساختارهای فرهنگی ما، اگر بانک، بورس، شرکت، اعتبارات اقتصادی در عرصۀ تولید و توزیع، در عرصۀ تجمع ثروت و... و این اعتبارات و ساختارهایی که براساس این اعتبارات شکل گرفته، اعتبارات و ساختارهای الحادی است، آیا به صرف انقلاب سیاسی و تشکیل حکومت این ساختارها مجوز فعالیت پیدا می‌کنند؟ و اگر مجوز فعالیت پیدا می‌کنند به چه معنا این مجوز ایجاد می‌شود؟ به این معنا که ما در این ساختارها ورود کنیم و تمامی قواعد حاکم بر این ساختارها را بپذیریم؟ به این معنا مجوز ورود پیدا می‌کنیم؟ 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی» 🔰 ضرورت تحول در ساختارهای اجتماعی مبتنی بر نگاه اسلام در رابطه با سیاست، فرهنگ و اقتصاد 💠 حجت‌الاسلام عیدی: در تعارض ساختارهای فرهنگی و سیاسی و اقتصادی حاکم بر جامعه، از کلان تا خرد، که نوع رفتار و گفتار ما را، سبک زندگی ما را، آمدوشد ما را، نشست‌و برخاست‌ما را تنظیم می‌کنند با منبرهای ما، آن چیزی که محکوم می‌شود چیست؟ آن چیزی که لگدمال می‌شود چیست؟ منبرهای ماست! منبرهای ما، اسلام و اخلاق محکوم است؛ و اینها همه لگدمال می‌شوند. چرا؟ چون جامعه می‌خواهد زندگی بکند؛ جامعه با حرف زندگی نمی‌کند؛ بلکه در دل ساختارها زندگی می‌کند. 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی» 💠 حجت‌الاسلام عیدی: شرع چه محدوده‌ای را قرار است پاسخ بدهد؟ آیا وجوب و حرمت و احکام تکلیفی فقط مربوط به اعمال فردی می‌شود؟ به همین نماز و روزه و طهارت و نجاست و وجوب و حرمت فردی خلاصه می‌شود؟ یا حرمت و وجوب اجتماعی را هم دربرمی‌گیرد؟ و شرع نسبت به اعتبارات سیاسی، بایدها و نبایدهای سیاسی، نسبت به بایدها و نبایدهای فرهنگی، نسبت به بایدها و نبایدهای اقتصادی هم حرف دارد؟ وقتی حضرت‌آقا از حوزه مطالبهٔ فقه حکومتی می‌کنند ناشی از همین نگاه است. 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ اسلام اجتماعی 💠 حضرت امام خمینی (ره): خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما، پشت کردن به دفاع از محرومین و رو آوردن به حمایت از سرمایه‌دارها گردد و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشتری برخوردار بشوند. معاذالله که این با سیره و روش انبیا و امیرالمؤمنین و ائمهٔ معصومین -علیهم‌السلام- سازگار نیست. 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ اسلام اجتماعی 💠 حضرت امام خمینی (ره): ملت عزیز ما که مبارزان حقیقی و راستین ارزش‌های اسلامی هستند، به خوبی دریافته‌اند که مبارزه با رفاه‌طلبی سازگار نیست و آنها که تصور می‌کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه‌داری و رفاه‌طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانه‌اند ... بحث مبارزه و رفاه، بحث قیام و راحت‌طلبی، بحث دنیاخواهی و آخرت‌جویی دو مقوله‌ای است که هرگز با هم جمع نمی‌شوند. 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی» 💠 حجت‌الاسلام عیدی: فقه ما باید یک فقه فعال باشد. فقه ما به جای اینکه در برابر حادثه‌سازی دشمن منفعل بشود، باید مُحدث حادثه باشد؛ یعنی باید برای دشمن حادثه بیافریند، نه اینکه منتظر باشد ببیند آنها در سیاست چه می‌گویند، آنها در فرهنگ چه می‌گویند، آنها در اقتصاد چه می‌گویند، بعد تلاش کند هر چه آنها می‌گویند را به نحوی شرعی و امضا کند. 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی» 💠 حجت‌الاسلام عیدی: ساختارهای اقتصادی موجود، ساختارهایی هستند که در ذات خودشان وصف حرص، بخل و حسد را ایجاد می‌کنند و همانطور که مسلمانان صدر اسلام با پاگذاشتن بر منافع شخصی خود، برای تحقق اهداف حکومت نبوی از مکه به مدینه هجرت کردند، مؤمنین باید با کنار گذاشتن منافع شخصی، برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی، از این کیفیت تولید و توزیع که تأمین‌کنندهٔ منافع نظام سرمایه‌داری است، به ساختارهای تأمین‌کنندهٔ منافع محرومین و منافع عموم مردم جامعه هجرت کنند. 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی» 💠 حجت‌الاسلام عیدی: مؤمنین باید از شبکه‌های تولید و توزیع نظام سرمایه‌داری به شبکه‌های تولید و توزیع خُرد مردمی هجرت کنند. اگر این اتفاق بیفتد سرمایه‌داران مجالی برای عرض‌اندام در جامعه پیدا نمی‌کنند و سرپرستی سرمایه و سرمایه‌دار که ایجادکنندهٔ رذایل اخلاقیِ حرص، بخل و حسد است، از جامعه برداشته می‌شود و مکارم اخلاقِ قناعت، ایثار و غبطه در جامعه گسترش پیدا می‌کند. 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی» 💠 حجت‌الاسلام عیدی: اگر ما نفع شخصی را کنار بزنیم و در حد عرف متوسط جامعه زندگی بکنیم، حالا ولو با یک‌مقدار گشایش و توأم با رفاه بیشتر، و مابقی دارایی‌مان را در جهت تأمین منافع عموم جامعه و منافع محرومین و مستضعفین در شکل وقف یا انفاق پای کار تولید بیاوریم، وضعیت جامعه تغییر خواهد کرد. 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی» 🔹️ جامعه برای عمل سیاسی، فرهنگی و اقتصادیش نباید منتظر روشن‌شدن تمام مسیر تا مقصد نهایی بماند. 💠 حجت‌الاسلام عیدی: وقتی نگاه درست شد، خود راه بگویدت که چون باید رفت... یعنی شما یک متر هم که اطرافتان روشن شد، حرکت که کردید، کم‌کم مسیر روشن می‌شود، کم‌کم به مقصد می‌رسید. اما وقتی نظام سرمایه‌داری را نشناسیم، وقتی نفهمیم که اگر سرمایه‌دار بر جامعه حاکم شود اخلاق رذیله در جامعه توسعه پیدا می‌کند، حرکتی نمی‌توانیم انجام بدهیم. "الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور"... وقتی ما ولایتِ الله را نپذیریم، وقتی ما آگاهی به لوازم پذیرش به ولایتِ الله نداشته باشیم اخراج از ظلمات به نور محقق نمی‌شود. ما باید مسیر را بشناسیم، راه را بشناسیم، هدف را بشناسیم، وسایل را بشناسیم و براساس این شناخت عمل‌مان را تنظیم کنیم؛ تا جایی که می‌شود و تا جایی که امکان‌پذیر است؛ و اگر مجاهدت و جهاد به اموال و انفس داشته باشیم در این مسیر، خداوند متعال راه‌ها را باز می‌کند... "الذین جاهدوا فینا لنهدینّهم سُبُلنا"، کسانی که مجاهده بکنند، جهاد و تلاش داشته باشند در راه حرکت انقلاب اسلامی به سمت جامعۀ ظهور، خداوند متعال راه‌ها را برای آنها می‌گشاید؛ نه یک راه نه دو راه، راه‌ها را می‌گشاید. 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی» 💠 حجت‌الاسلام عیدی: ایمان در تمامی ابعادش باید آگاهانه باشد. ایمان به هدف، ایمان به مسیر و ایمان به مؤمنین باید آگاهانه باشد تا در سختی‌های حرکت توحید دچار لغزش نشویم. اگر ما هدف انقلاب اسلامی را نشناسیم، اگر از مسیر و نقشهٔ راه حرکت انقلاب به سمت تمدن اسلامی تحلیل نداشته باشیم و اگر آگاهی و شناخت نسبت به مردم نداشته باشیم، ایمان ما دچار تزلزل می‌شود و نمی‌توانیم در همراهی با رهبری جهت مقدمه‌سازی ظهور، ثابت‌قدم بمانیم. 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی» 💠 حجت‌الاسلام عیدی: ما در مرحلهٔ انقلاب فرهنگی هستیم؛ یعنی باید نگاه‌ها و آگاهی‌ها تغییر کند، باید نظام سیاسی، نظام فرهنگی و نظام اقتصادی براساس جهان‌بینی اسلامی دچار تحول و دگرگونی ریشه‌ای و بنیادین شود و علوم انسانی اسلامی مبنای تصمیم‌گیری ما شود و این شدنی است. إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ يَهْدِيهِمْ رَبُّهُمْ بِإِيمَانِهِمْ ۖ ... (یونس/۹) اگر به همان میزان که آگاهی داریم عمل داشته باشیم، ادامهٔ مسیر را هم با حرکت ما و با عمل ما روشن خواهند کرد. 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی» 💠 حجت‌الاسلام عیدی: در یک جامعهٔ توحیدی انسان بر سرمایه حاکم است نه سرمایه بر انسان؛ درحالی‌که ساختارهای بانک، بورس، شرکت‌ و تعاونی ساختارهایی هستند که سرمایه را بر انسان حاکم می‌کنند و انسان را به خدمت سرمایه و رشد سرمایه درمی‌آورند. نشانهٔ حکومت انسان بر سرمایه این است که تکلیف و رسالت اجتماعی، عمل افراد جامعه را تعریف کند؛ نه اینکه سود سرمایه عامل انگیزشی و محوری در تعیین فعل اجتماعی افراد جامعه باشد. 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی» 💠 حجت‌الاسلام عیدی: ما انقلاب کردیم که جمهوریت و اسلامیت محقق شود، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر. ما انقلاب کردیم که مردم عدالت را به‌پا کنند، «لِیَقومُ النّاسُ بِالقِسط»، که ارادۀ مردم به‌صورت فراگیر، تحت حاکمیت ولایت فقیه، در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی در جامعه حاکم شود. در همین راستا باید با برون‌رفت از ساختارهای برآمده از علوم انسانیِ الحادی، برای تحقق جمهوریت نظام و جریان ارادۀ مردم در عرصه‌های متعدد اجتماعی، ایجاد ساختارهای توحیدی مبتنی بر علوم انسانیِ اسلامی دنبال گردد. 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی» 💠 حجت‌الاسلام عیدی: توان تحلیل ماهیت ساختارهای اجتماعی برای آحاد جامعه ضرورت دارد. وقتی تحلیل داشتیم، وقتی متوجه شدیم این ساختارها مبتنی بر چه نوع نگاهی به انسان -در رابطۀ انسان با انسان، در رابطۀ انسان با طبیعت و در رابطۀ انسان با خداوند متعال- تعریف شده‌اند، می‌توانیم راه بُرون‌رفت از ظلمات این ساختارها را به‌دست بیاوریم و عمل اجتماعی‌مان را در جهت برون‌رفت از این تاریکی‌ها تنظیم کنیم. 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی» 💠 حجت‌الاسلام عیدی: «فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَاعْتَصَمُوا بِهِ فَسَيُدْخِلُهُمْ فِي رَحْمَةٍ مِنْهُ وَفَضْلٍ وَيَهْدِيهِمْ إِلَيْهِ صِرَاطًا مُسْتَقِيمًا» کسانی که به انقلاب اسلامی ایمان بیاورند، کسانی که به آگاهی و روشنگریِ حضرت امام و رهبری ایمان بیاورند و در پرتوی نورِ بیانات امام و رهبری، مسیر حرکت به‌سمت تمدن اسلامی را طی بکنند و در این مسیر به خداوند متعال اعتصام داشته باشند، «فَسَيُدْخِلُهُمْ فِي رَحْمَةٍ مِنْهُ و فَضْلٍ». خداوند متعال آنها را در رحمت و فضل خودش داخل می‌کند، «وَيَهْدِيهِمْ إِلَيْهِ صِرَاطًا مُسْتَقِيمًا» و آن‌ها را به صراط مستقیم نیل به جامعهٔ ظهور هدایت می‌کند. 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk
🔰 امتداد اجتماعی اربعین، تکلیف و رسالت اجتماعی مؤمنین در عصر حاضر 💠 حجت‌الاسلام عیدی: اربعین حسینی دریچه‌ای برای عبور از جاهلیت مدرن به سمت جامعه ظهور است. جامعه‌ای که مناسبات اجتماعی آن بر پایه حب امام شکل می‌گیرد. جامعه‌ای که در آن حب دنیا از دل‌ها رخت‌بر‌می‌بندد و بندگان خدا حقی برای خود نسبت به تصرف در دارایی‌هایی که خدا به آن‌ها روزی کرده نمی‌بینند. جامعه‌ای که در آن همه دارایی‌ها به پای امام و در مسیر حرکت جامعه برای رسیدن به قرب امام خرج می‌شوند. جامعه‌ای که در آن امام کعبه می‌شود و همه مناسبات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه حول او شکل می‌گیرد. جامعه‌ای که ما باید آن را با امتداد اجتماعی اربعین در مناسبات اجتماعی‌ و سبک‌زندگی‌مان بسازیم. 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 گریه موکب داران پس از جمع آوری موکب ها 💠 مناسبات اربعین در زمان ظهور در تمام عرصه‌های اجتماعی امتداد پیدا می‌کند. چه کسی است که آرزو نداشته باشد در چنین جامعه‌ای زندگی کند؟ اگر جهل حاصل از محصولات، علوم و مبانی جامعه مدرن از میان برود و مردم به علوم اهل بیت علیهم السلام روی بیاورند، خداوند برکاتش را به روی اهل آسمان و زمین می‌گشاید. 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk
🔰 وقتی مردم عراق با مواکب ساده خودشان از میلیون‌ها زائر پذیرایی می‌کنند و کارآمدیشان را به رخ جهانیان می‌کشند. 🔺اگر این حجم از مسافر می‌خواست در یک بازه زمانی کم و در یک جغرافیای محدود، در هر کشور توسعه‌یافته‌ای وارد شود، میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری و صدها هتل و ده ها شرکت مدیریت تور لازم داشت. اما این حماسه جهانی را مردم عراق با همان چادرها و موکب‌های دست‌ساز خودشان دارند به بهترین نحو انجام می‌دهند. 🔺اگر این مهندسی خودبنیاد عظیم مردمی که حول بنیادی‌ترین ارزش‌ها شکل گرفته، به عرصه‌های اجتماعی دیگر و بویژه سازندگی سرریز کند، فتح‌الفتوح تشیع رخ خواهد داد. 🔺سازه اجتماعی اربعین، برخاسته از هرچه باشد، چه عشیره چه هیئات و چه مواکب، قابلیت تعمیم و تسری به سایر امور اجتماعی که نیازمند تحقق فرمول همه‌باهم هست را دارد. 🔺فناوری اربعین، بسیط نخواهد ماند؛ و همچون ذات هر فناوری، چرخه رشد خود را طی خواهد کرد. و بیش از پیش، شاهد نوآوری‌های پیاپی، چه تدریجی و چه رادیکال، چه از میدان و چه از ستاد، خواهیم بود. 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی» 💠 حجت‌الاسلام عیدی: اگر نهادِ وقف بر جامعه حاکم شد، ایثار در جامعه توسعه پیدا می‌کند، انسانِ وقف و انسانِ زُهد در جامعه تربیت می‌شود. اگر نهاِد وقف بر جامعه حاکم شد، به‌جای حرص، خُلقِ قناعت در جامعه گسترش پیدا می‌کند، بجای بًخل، خُلقِ ایثار در جامعه گسترش پیدا می‌کند، به‌جای حسد، خُلقِ غبطه در جامعه گسترش پیدا می‌کند. باید برای تحقق این امر ساختار ایجاد کرد. 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk
امام جماعت واحد تعاون بود. بهش می‌گفتند حاج آقا آقاخانی. روحیهٔ عجیبی داشت. زیر آتیش سنگین عراق شهدا رو منتقل می‌کرد عقب. توی همین رفت‌و‌آمد‌ها بود که گلولهٔ مستقیم سرش رو جدا کرد. چند قدمیش بودم؛ «هنوز تنم می‌لرزه وقتی یادم میاد.» از سرِ بریده‌شده‌اش صدا بلند شد: «السلام علیک یا اباعبدالله» پی‌نوشت: مقام معظم رهبری (دام ظله): «از ابزارهای توسّل و تقرّب به پروردگار، توجّه به ارواح مطهّر شهیدان است.» 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk
🔰 دورهٔ کشوری «اسلام اجتماعی» 💠 حجت‌الاسلام عیدی: چالش اجتماعی امروز ما ساختارهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی‌ کشورمان است که بر اساس علوم انسانی‌ ذاتاً مسموم غربی شکل گرفته‌اند. باید کارشناسان سجده‌کنندهٔ بر این علوم که راهبردهای خود را تنها در دل همین علوم جستجو می‌کنند، از سطح دانشگاه‌ها و جایگا‌ه‌های حکومتی کشور کنار زده شوند. به فضل الهی این اتفاق در آینده‌ای نه چندان دور رقم خواهد خورد. 🌐 کانال حسینیه فرهنگی لبیک @hoseiniyelabbayk