eitaa logo
حسینیه اندیشه
485 دنبال‌کننده
216 عکس
50 ویدیو
130 فایل
مباحث و یادداشت‌هایی از اساتید حسینیه اندیشه ✔️آدرس وب سایت: http://hosseiniehandisheh.ir ✔️آدرس کانال رسمی حسینیه اندیشه: https://eitaa.com/HossiniehAndisheh ✅ ارتباط با مدیر کانال: @azn1360
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰«تحلیل محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب»: ✔️ از شکستن دوگانه «شرق و غرب مادّی» و تبدیل آن به دوگانه «اسلام و استکبار» در «اصل حاکمیت» در گام اول ✔️ تا مواجهه با دو گانه «توسعه‌یافته و در حال توسعه» در «نحوه حاکمیت» و ضرورت تبدیل آن به دوگانه «توسعه مادّی و پیشرفت الهی» در گام دوم ✅ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
تحلیل «محور اصلی» بیانیه گام دوم انقلاب.pdf
446K
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 📘 بررسی نخبگانی بیانیه گام دوم انقلاب؛ مرحله دوم: «تحلیل محور اصلی بیانیه» 🔰به‌مناسب دومین سالگرد صدور «بیانیه گام دوم انقلاب» توسط مقام معظم رهبری، «حسینیه اندیشه» سند «تحلیل محور اصلی بیانیه گام دوم» را منتشر نمود. ✅ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
◼️ 12 اسفندماه سالگرد ارتحال جانگداز مرحوم آیت‌الله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی، و مؤسس تسلیت باد ☑️ شادی روح آن مرحوم، صلوات و فاتحه ✅@hosseiniehandisheh
🔆 بخشی‌های از زندگی‌نامه علمی آیت‌الله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی : ☑️ در بيستم‌ آبان‌ماه‌ 1322 در شيراز به‌ دنيا آمد. ایشان فرزند ارشد حضرت آیت‌الله‌العظمی بود؛ مرجعی عالیقدر در استان فارس و جنوب ایران که از سابقین و پیشتازان فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در اعلای کلمه اسلام و مذهب حقه جعفری طی سال‌های 1305 تا 1335 محسوب می‌شد. ☑️با آغاز نهضت حضرت ، تداوم راه پدر خود را در همراهی با قیام حضرت امام و تبعیت از آن قائد عظیم‌الشأن دید و در زمره‌ شاگردان و علاقه‌مندان امام خمینی قرار گرفت. ☑️ هنگامی که حضرت امام(ره) در درس در سال 1348 از فضلای جوان خواست تا به تبیین بپردازند، این استنصار فکری از سوی ابرمردی که در قله معارف حوزوی قرار داشت، آن استاد فرزانه را به تأمل عمیق پیرامون خلأها و نیازمندی‌های علمی انقلاب اسلامی واداشت. ☑️ بعد از انقلاب، متوجه این چالش شد که « » احکام و التزامات کلیه در رساله‌ها بر موضوعات تخصصی و کاربردی در زندگی عینی بشر، همواره در معرض و اشتباه و یا قرار خواهد گرفت؛ در حالی که آنچه متن حیات اجتماعی را شکل داده، همین موضوعات تخصصی، چندبُعدی و پیچیده‌ی برآمده از تمدن مدرن (از قبیل بانک، شرکت، دموکراسی، رسانه و....) است. این بصیرت و هوشیاری علامه، آن مرحوم را به ضرورت تولید « » (یا منطق انطباق) رهنمون ساخت و ظرف چند سال تلاش پژوهشی، موفق به تأسیس این منطق در سال 1363 گشت که این دستاورد عملاً موجب « » در نظام اجتماعی می‌شود. ☑️ در گام دوم، توانست « » را نیز تأسیس کند و با دستیابی به قدرت تبدیل و بهینه‌ معادلات عینی، زمینه را برای بیمه‌شدن نظام اسلامی در برابر «فلسفه‌ی چگونگی مادی» ـ که از طریق تنظیم شرایط ، بشریت را در برابر سهمگینی قرار داده ـ فراهم نماید. ☑️ این مجاهدت فرهنگی همه‌جانبه موجب شد تا در عمیق‌ترین سطح متدلوژیک تبیین گردد و با تولید سه منطقِ «حجیت، معادله، مدل»، امکان تحول علمی و منطقی در «حوزه، دانشگاه و نظام اجرا» ایجاد گردد و به عنوان حافظ خدای متعال در برابر کفر جهانی تئوریزه شود تا زمینه برای تحقق « » در بخشی از عالم باشد. ☑️ سرانجام آن ، در 12 اسفندماه سال 1379 و در ایام عزای عالم آل‌محمد حضرت امام باقرعلیه‌السلام چشم از جهان فرو بست و در حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت حضرت معصومه‌علیهاالسلام به خاک سپرده شد. ✅@hosseiniehandisheh
🔰 «ضرورت انقلاب فرهنگی و تولید معادلات کاربردی برای تحقق تمدن نوین اسلامی» 🔶 آیت‌الله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره): 🔅 تا زمانی که «» در جمیع شئون محقق نشود نمی‌توان از پذیرش پیام «انقلاب سیاسی» خود در سطح جهان، توسط مردم دیگر کشورها مطمئن بود، چون ادعای انقلاب ما همواره ارائه که شالوده‌های آن رنگ دیانت دارد، بوده و هست و اگر قرار باشد همواره از ابزار فرهنگیِ خصم، به صورت مطلق یا مشروط بهره جوئیم، آیا اولاً می‌توان چنین تمدنی را بنا نهاد و ثانیاً بر فرضِ بناگذاری، آیا می‌توان ادعاکرد که چنین تمدنی از ماست، در حالی که «» و «»ی دیگران را به عاریت گرفته‌ایم؟! 📝سلسله مباحث گامی عملی در جهت اسلامی کردن فضای دانشگاه‌ها، جلسه 1؛ 1375 @hosseiniehandisheh
📣 اطلاعیه‌ جلسه کارگروه حکمرانی پژوهشکده مطالعات اسلامی دانشگاه فردوسی با موضوع: حکمرانی اسلامی ضرورت، زمینه ها و امکان تحقق شنبه ۱۶ اسفند ساعت ۱۲ الی ۱۴ با ارائه حجت‌الاسلام روح الله صدوق عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه جلسه به صورت حضوری (در سالن جلسات پژوهشکده) و مجازی برگزار می گردد. لینک جلسه: http://vroom.um.ac.ir/ishm _مشارکت حضوری دوستان در جلسه انشاءالله موجب شکل گیری فهم گفتمانی عمیق تر و زمینه ساز شناخت جمعی بهتر از مسأله خواهد شد. ✅ @hosseiniehandisheh
🔶پخش زنده گفتگو: 🔸حجت الاسلام روح الله صدوق 🔸دکتر حجت الله عبدالملکی شنبه ۱۶ اسفند - ساعت ۱۵ آدرس اینستاگرامی👇 http://Instagram.com/soudeh_hamdani http://eitaa.com/soudeh_hamdani@hosseiniehandisheh
🔺 مهمان ویژه نشست 💠 حجت الاسلام استاد روح الله صدوق "نظریه پرداز و سرپرست حسینیه اندیشه" 🔹تمدن مقاومتی لازمه حرکت به سمت ظهور 🗓 ٢١ اسفند ٩٩ مبعث پیامبر اکرم (ص) ، قم المقدسة جهت شرکت در این نشست ثبت نام کنید 🔻 https://rahetamaddon.ir/1399/12/16/4874/ @maktab_eslami
◼️ 26 اسفندماه سالروز ارتحال جانگداز مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق، و مؤسس تسلیت باد ☑️ شادی روح آن استاد فرزانه، صلوات و فاتحه ✅ @hosseiniehandisheh
زندگی‌نامه علمی استاد حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود صدوق.pdf
501.7K
📜بروشور علمی مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق ✅ @hosseiniehandisheh
🔰حجت الاسلام و المسلمین مرحوم استاد صدوق: 🔅در این دوران، اسلام با کفر درگیر شده و امت اسلامی در معرض خطر سجده بر (در امور سیاسی)، (در امور فرهنگی) و (در امور اقتصادی) و انقطاع در برابر زندگی مرفّه و مدرن است. گرچه استفاده از این امور مجاز است اما انقطاع و در مقابل آنها جایز نیست؛ همان‌طور که انبیای الهی نیز از سنگ و چوب استفاده می‌کردند و از نور خورشید و ماه و ستارگان بهره می‌بردند اما پرستش آنها را باطل می‌دانستند. 📘سلسله مباحث گفتمان انقلاب ـ رمضان ۱۳۹۵ ✅ @hosseiniehandisheh
فعالیتهای علمی حسینیه اندیشه در سال 1399.pdf
255.1K
📋 همزمان با چهارمین سالگرد ارتحال مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق، فعالیت‌های حسینیه اندیشه در سال ۱۳۹۹ منتشر گردید ✔️ فایل PDF گزارش سالانه فعالیت‌ها ✅ @hosseiniehandisheh
📢 اطلاعیه نشست: 💠 حجت‌الاسلام احمد زیبایی نژاد 🔹با موضوع: سبک زندگی اسلامی به عنوان بخش نرم‌افزاری و اصلی تمدن 🗓 جمعه، ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ 🕰 ساعت ۱۶ الی ۱۷/۳۰ لینک نشست: 👇👇👇 https://www.skyroom.online/ch/mostaghel_ir/yasuj@hosseiniehandisheh
🔆گمانه‌هایی پیرامون جوشن🔆 ✅ اغلب فکر می‌کنیم که شب قدر، فقط یک رابطه  خصوصی بین ما و خداست و همه‌ی اعمال توصیه شده‌اش رو هم به همین دید نگاه می‌کنیم اما: دعای را جبرئیل برای پیغمبر آورد در یکی از جنگهای آن حضرت؛ در حالیکه بر بدن آن حضرت، جوشن گرانی بود که سنگینی آن، بدن مبارکش را بدرد آورده بود. پس جبرئیل عرض کرد: یا محمد پروردگارت به تو سلام میرساند و می فرماید: *بکن این جوشن را و بخوان این دعا را که امان است برای تو و امت تو*           (مفاتیح الجنان) •••─━━━⊱🔷✦◇◇✦🔷⊰━━━─••• ✅ درسته که این دعا در اون دنیا هم کاربرد داره و ما رو نجات میده و درسته که بخشی از اون «نار» که بخاطرش میگیم «خلصنا یارب» ناشی از آتشیه که با هوای نفس خودمون درست کردیم اما شان نزول دعا نشون میده که کارآمدی مهم این دعا در مقابل «نار» و آتشیه که کفار و نظام کفر برای مومنین و نظام ایمان ایجاد کردن و این دعا قراره وسیله‌ای بشه برای قدرتمند شدن و امنیت پیدا کردن نظام الهی در مقابل نظام کفر و نفاق. یعنی این «نار» هم صاحب داره، امام داره و روسایی داره که : و جعلناهم ائمه یدعون الی النار... و اتبعناهم فی هذه الدنیا لعنه •••─━━━⊱🔷✦◇◇✦🔷⊰━━━─••• ✳️ بنظرم آتشی که کفار در این دنیا در مقابل خداپرستی به راه انداختن، انقدر حجیم و غلیظ و پیچیده اس که با هزار اسم خدا، صدبار خلاصی خواستن ازش لازم میشه چون دل خود ما هم غش و ضعف میره برای زندگی پر زرق وبرقی که کفار برای کل جامعه جهانی تدارک دیدن و تا ما از این نحوه زندگی متنفرنشیم و از طرق مبارزه و جنگ، خلاصی از اون رو نخوایم، قلبمون برای زندگی با ولی الله نخواهد تپید و در نتیجه، حالا حالاها خبری از ظهور نخواهد بود.... •••─━━━⊱🔷✦◇◇✦🔷⊰━━━─••• ✳️ شاید بخاطر همینه که شب با شهادت گره خورده: *و لیله القدر و حج بیتک الحرام و قتلا فی سبیلک فوفق لنا* ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری @hosseiniehandisheh
♦️روز ♦️ بغضی کنیم و اشکی بریزیم و حالی ببریم و دل‌مان سبک شود و بخشیده شویم و خلاص؟! این شاید اوج تحویل‌گرفتن و عزّت‌تپان‌کردن و احترامی باشد که خرجِ دعاها می‌کنیم، اما بعید است که خدا همچین عبادت‌های گل‌وبلبلی را برای‌مان پسندیده باشد. همان اوائلِ اعمال ماه رمضان در مفاتیح، دعای حجّ است که هر روز این فرازش حسابی به چشم می‌آید: «اسألک أن تقتل بی اعدائک و اعداء رسولک... از تو درخواست می‌کنم که به وسیله‌ی من دشمنان خودت و دشمنان پیامبرت را به قتل رسانی» و این تازه غیر از دعای هر شبی است که در آن، لیله‌القدر را با حجّ و شهادت گره زده‌اند: «و لیله‌القدر و حج بیتک الحرام و قتلاً فی سبیلک فوفّق لنا» و در  شب قدر ـ که قلب ماه رمضان است ـ گفته‌اند باید با شهداء همراه شویم: «اسألک... أن تجعل... روحی مع الشهداء» تا روح‌مان در کنار کسانی قرار گیرد که روح‌شان برای دفاع از اسلام پَر زده. از آن طرف، اختتامیه‌ی «افتتاح» را با «وانصرنا به علی عدوّک و عدوّنا» آذین بسته‌اند و پایان ماه مبارک و دهه‌ی آخرش را به دعای «یا ملیّن الحدید لداود» پیوند زده‌اند و ما را یاد آهنی انداخته‌اند که خدا برای داود نرم کرد تا پیامبرش یک زره بسازد. آن دعای هر روز را هم که کار را تمام کرده و در رمضانِ رحمت و مغفرت، خشم هر روزه‌ی خدا را برای دشمنان رسولش خواسته: «یا رب محمد اغضب الیوم لمحمد و لابرار عترته و اقتل اعدائهم بددا و احصهم عددا و لا تدع علی ظهر الارض منهم احدا...‌ای پروردگار محمد؛ همین امروز به خاطر او و خاندان پاکش غضب کن و دشمنان‌شان را در پریشانی و پراکندگی بکش و آنان را یک به یک بشمار و بر روی زمین احدی از آنان را باقی نگذار»... ••─━⊱✦🔸✦⊰━─•• معلوم نیست کی بتوانیم از عبادت‌های گل‌وبلبلی‌مان دربیاییم و با دعاها قلب را طوری صیقل دهیم که سرش را از برف دربیاورد و به جنگ بین کفر و ایمان نگاه کند و باورش شود این یک دعوای حقیقی است که بخاطر عمق عناد و غلظتِ غیظ دشمن، به کلّی سرباز و افسر و فرمانده احتیاج دارد و با رمضان طوری هوای نفس را بسوزانیم که دل‌مان دل‌دل نکند و به خط بزند و وارد معرکه شود و آبرو یا فکر یا مال یا جان یا هویتش را خرج قدرت اسلام کند. ••─━⊱✦🔸✦⊰━─•• این شب جمعه‌ای، باز خدا روح‌الله خمینی و شمّ فقاهتِ دشمن‌شناس و ابرقدرت‌سوزش را غرق انوارِ ساکن کربلا کند که رمضان‌مان را با فریاد بر سر کفّار حربی ترکیب کرد و مسلمین را به یاد پیامبری انداخت که فرمانده‌ی بیست و چند جنگ بود و در کتابش، سوالی پرسیده که محک ایمان و دین‌داری را جلوی چشم و دل‌مان قرار می‌دهد: ـام حسبتم أن تدخلوا الجنه و لمّا یعلم الله الذین جاهدوا منکم و یعلم الصابرین...؟!؟ ••─━⊱✦🔸✦⊰━─•• ❤️ تقدیم به روز قدس، و فرمانده نیروی قدس؛ حاج قاسم ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری @hosseiniehandisheh
📣 اطلاعیه 🔰مقام معظم رهبری؛ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷: «فلسفه‌ی اسلامی در طول زمان، امتداد عملی نداشته؛ یعنی این حکمت نظری ما به حکمت عملی امتداد پیدا نکرده؛ در حالی که فلسفه‌های غربی که از لحاظ نفْسِ فلسفه بودن خیلی کم محتواتر و ضعیف‌تر از فلسفه‌ی اسلامی هستند، امتداد عملیّاتی دارند... سفارش من به متفلسفین و فعّالان فلسفه همیشه این بوده که این امتداد را پیدا کنند؛ چون معتقدم اثر دارد؛ این امتداد وجود دارد امّا خب روی آن کار نشده» 📒 در راستای بررسی ظرفیت «حکمت نظری» برای امتداد عملی در سطح حکومت و زندگی اجتماعی مردم، «حسینیه اندیشه» جزوه پژوهشی «تحليل نظام‌‏مند از معرفت‏‌شناسی انتزاعی؛ بخش اول: نقد مبادی منطق صوری» را منتشر نمود. #منطق_صوری #معرفت_شناسی_انتزاعی #امتداد_حکمت_نظری_در_جامعه ✅ https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
نقد مبادی منطق صوری.pdf
1.04M
📒 «تحليل نظام‏‌مند از معرفت‌‏شناسی انتزاعی؛ بخش اول: نقد مبادی » 🔰بخش‌هایی از پیشگفتار جزوه: ✅ مقام معظم رهبری مرتبا نسبت به ضرورت «امتداد فلسفه در حکومت و زندگی مردم» تاکید فرموده‌اند: «ما وقتی به فلسفه‌های غرب نگاه می‌کنیم، می‌بینیم مسائلی مثل حکومت، اقتصاد، شأن مردم، شأن انسان، طبق نظرات آنها حل می‌شود... واقعاً برویم ببینیم بر اساس فلسفه‌ی ما، شکل جامعه، بنیان سیاسی جامعه، حکومت در جامعه، به چه شکلی خواهد بود؛ یعنی ما برای مسئله‌ی حکومت، در فلسفه چه پاسخی داریم. نمی‌شود بگوئیم آقا فلسفه ذهنیات محض است و به مسائل زندگی و جامعه ارتباطی ندارد؛ این معنی ندارد.» (۲۳ بهمن ۱۳۹۱) ✅ در واقع فلسفه زمانی به دست خواهد یافت که ربط میان اعتقاد و عمل مورد توجه قرار گیرد و «روش و منطقی هماهنگ» برای آن طراحی شود. یعنی روشی که فقط نسبت به اعتقاد پاسخگو باشد و عینیت و عمل و بالتبع تحقق دین را خارج از وظایف خود بداند، نمی‌تواند نیاز امروز جامعه اسلامی را برطرف کند؛ خصوصاً اگر روش‌هایی که عینیت و عمل را به دست گرفته‌اند، فقط قدرت ملاحظه پیش‌فرض‌های حسی را داشته باشد. ✅ منطق را صرفا نمی‌توان قاعده‌ای برای درست اندیشیدن دانست، بلکه منطق، هم روشی است برای درست اندیشیدن و هم درست عمل کردن. ✅بهینه‌ی روش و منطق است که می‌تواند ضامن امتداد «قاعده‌مندِ» فلسفه در دیگر علوم باشد. حتی می‌توان گفت که توانایی فلسفه‌های غربی برای امتداد در عرصه‌های اجتماعی و حاکمیتی و تمدنی، حاصلِ «تکامل در روش‌ها» و به تعبیر دیگر، رهینِ «تولید می‌باشد. @hosseiniehandisheh
📢 اطلاعیه ✅ گفتگوی تلویزیونی زنده پیرامون ، از 🔰حجت الاسلام محمدصادق حیدری (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه) 🕰امشب (شنبه، ۱ خرداد) حدود ساعت ۲۲/۱۵ ✅ @hosseiniehandisheh
📢 اطلاعیه 🔰 رهبر انقلاب خطاب به جوانان کشور: بدانید در آینده، خرمشهرها، در پیش است؛ البته نه در میدان جنگ نظامی، بلکه در میدانی که ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد و برعکس آبادانی نیز به‌دنبال دارد اما از جنگ نظامی سخت‌تر است. ۹۵/۳/۳ ✅ سخنرانی به مناسبت یوم الله سوم خرداد، با موضوع: از فتح خرمشهر در جنگ تحمیلی تا فتح خرمشهرهای پیش رو در انتخابات 🔅حجت الاسلام احمد زیبایی نژاد 🕌بلوار دانش، شهرک صادقیه، مسجد امام صادق ع 🕰امشب (یکشنبه، ۲ خرداد)، بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا ✅@hosseiniehandisheh
سالروز سوم خرداد.mp3
8.73M
🔊 #صوت سخنرانی به مناسبت یوم الله #سوم_خرداد با موضوع: 🔅از فتح خرمشهر در جنگ تحمیلی تا فتح خرمشهرهای پیش رو در انتخابات 🎙حجت‌الاسلام احمد زیبایی‌نژاد 🔰 سر فصل‌‌های مباحث مطرح شده در این جلسه: ✔️ 1. پیروزی مردم فلسطین در جنگ 12 روزه اخیر، نشانگر استمرار یوم الله فتح خرمشهر و پیشرفت و رشد انقلاب ✔️ 2. ترکیب «تدبیر انقلابی» با روحیه مجاهدت و شهادت‌طلبی و اخلاص، عامل اصلی فتح خرمشهر ✔️ 3. بیان شاخصه‌های اصلی «تدبیر انقلابی» در دفاع مقدس و ضرورت استمرار آن در برنامه‌ نامزدهای انتخابات ✔️ 4. عدم کفایت روحیه انقلابی و شعار مبارزه با فساد بدون توجه به پیچیدگی‌های جنگ اقتصادی و اداره کشور؛ با تکیه به بیانات رهبری معظم در دیدار اخیر با دانشجویان ✔️ 5. ضرورت بیان راه حل‌ها و برنامه‌ها و تدابیر جدید از طرف نامزدهای انقلابی در قالب «مناظرات قاعده‌مند و نتیجه‌محور» بین مردم 🕰 یکشنبه دوم خرداد 1400 ـ مسجد امام صادق (ع) شهرک صادقیه ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📢 اطلاعیه ✅ سخنرانی با موضوع: 🔅پیچیدگی های اداره کشور و چالشهای پیش روی نامزدهای ریاست جمهوری🔅 🎙حجت الاسلام احمد زیبایی نژاد 🕌 خیابان امامزاده ابراهیم، مسجد حضرت معصومه علیها السلام 🕰امشب (چهارشنبه، ۱۲ خرداد)، بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا ✅ @hosseiniehandisheh
انتخابات، ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ .mp3
7.48M
🎙صوت سخنرانی با موضوع: 🔅پیچیدگی های اداره کشور و چالشهای پیش روی نامزدهای ریاست جمهوری🔅 🎙حجت الاسلام احمد زیبایی نژاد 🕌 قم،‌ مسجد حضرت معصومه علیها السلام 🕰 چهارشنبه شب، ۱۲ خرداد 1400 ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
◾️حضرت امام خمینی: به ملت شریف ایران وصیت می‌کنم  که در جهان حجم تحمل زحمتها و رنجها و فداکاریها و جان‌نثاریها و محرومیتها مناسب حجم بزرگی مقصود و ارزشمندی و علّو رتبه آن است، آنچه که شما ملت شریف و مجاهد برای آن بپاخاستید  و دنبال می‌کنید و برای آن جان و مال نثار کرده و می‌کنید، والاترین و بالاترین و ارزشمندترین مقصدی است و مقصودی است که از صدر عالم در ازل و از پس این جهان تا ابد عرضه شده است و خواهد شد؛ و آن مکتب الوهیت به معنی وسیع آن و ایده توحید با ابعاد رفیع آن است که اساس خلقت و غایت آن در پهناور وجود و در درجات و مراتب غیب و شهود است؛ و آن در مکتب محمدی صلی الله علیه وآله وسلم‌ به تمام معنی و درجات و ابعاد متجلی شده؛ و کوشش تمام انبیای عظام علیهم سلام الله و اولیای معظم سلام الله علیهم برای تحقق آن بوده... وصیتنامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی (قدس سره) ✅ @hosseiniehandisheh
✳️ ✳️ ☑️ این روزها، ذهنم مدام می‌دوَد طرف تو و هی دارم به این فکر می‌کنم که الان در چه حالی هستی و تخیّل‌ات می‌کنم که جایی در آن بالاها به حالتی شبیه همین عکس بر ارائک بهشتی ِ برزخ تکیه زده‌ای و از پشت آن ابروهای پرپشت‌ات با لبخندی ملیح داری به نتیجه‌ی دسترنج هایت نگاه می‌کنی حالا دیگر آن غیرتی که در رگهایت جوشید خیلی از جوانهای منطقه را هم به خروش درآورده وحتی اگر هنوز خیلی از حقائق را بلد نباشند بر وحشت از مرگ غلبه کرده‌اند و یاد گرفته‌اند که آزادگی و کرامت، از زنده ماندن مهمتر است و دیگر یقین کرده‌اند که بقول خودت، دوران بن بست و ناامیدی و تنفس در منطقه کفر بسر آمده است خیالت راحت که آن نظم لعنتی که دائما نگرانش بودی، بدجور بهم ریخته و نفَست، از دالان‌های زمان گذشته و تاریخ را درنوردیده و بعد از سالها، تعادل قوا را در جهان به هم ریخته؛ ! ☑️ کاش بلد بودم بگویم و لفظ‌ها قدرتش را داشتند برسانند که چقدر دلم را ربوده‌ای... همیشه پیش خودم می‌گویم اگر پیرغلام ِاربابم، عظمت غیرتش و پولادین بودن ِ یقینش اینطور معجزه می‌کند، ▪️پس‌ای دل! دریاب ارباب را ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری ✅ @hosseiniehandisheh
🔹تقدیم به اباعبدالله جعفر بن محمد الصادق🔹 •••─━━⊱✦🔹﷽🔹✦⊰━━─••• 🔅راز «مُعَلّی»🔅 🔹همان موقع باید به فکرش می‌رسید؛ همان موقع که «مُعلّی» جلوی چشم همه به دولت طاغوت یورش می‌برد و ظلم آن‌ها را در گوش ِ کر مردم مدینه فریاد می‌زد و خونش برای حق حکومت ِ اهل ایمان به جوش می‌آمد. همان روزهایی که بر خلاف همه، غبارآلود و محزون و به هیأت ِ مصیبت‌دیده‌ها به محلّ نماز عید می‌آمد و حق هم داشت. خودشان گفته بودند که هیچ «فطر» و «قربان»ی نیست مگر اینکه مصیبت آل محمد تجدید می‌شود؛ چون حق حکومت‌شان را در دست غاصب دیگران می‌بینند. همین که خطیب دربار با پاهای نجس‌اش از منبر پیامبر بالا می‌رفت تا خطبه‌ی عید بخواند، معلّی هم عید ِ طاغوت را عزا می‌کرد؛ دست‌هایش را به سوی آسمان می‌گرفت و می‌گفت: «خدایا! این مقام ِ برگزیدگان توست که آن را به زور گرفته‌اند و دزدیده‌اند. اولیائت مقهور شده‌اند و می‌بینند که کتابت به گوشه‌ای انداخته شده و احکامت تحریف گشته و سنت‌های پیامبرت متروک است. پس دشمنانِ اولیائت را لعن کن و جبارانِ زمان ما را هم به همان ملعونین ملحق نما!» ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• 🔸اما دوست نداشت به عاقبت معلّی فکر کند. مگر شیعه چند تا مثل او داشت تا بخواهد فقدان آن‌ها را تحمّل کند و به روزهای بدون آن‌ها عادت کند؟ شنیده بود که چقدر به معلّی توجه دارد و حتی اصحاب می‌گفتند: «یک‌بار که ، معلّی را در اوج غم دیده بود و حس کرده بود که دل صحابی‌ش برای زن و بچه‌هایش تنگ شده، دستی بر صورت معلّی کشیده بود تا به قدرت الهی، فرسنگ‌ها را در مقیاس ثانیه‌ها طی کند و کمی در نزد اهل و عیالش مأوی بگیرد.» با فکر و خیال او که چیزی عوض نمی‌شد. بالاخره حکومت جور، سوء هاضمه داشت و فقط با خوردن خونِ مبارزین آرام می‌شد. بخاطر همین وقتی «داود بن علی» از طرف خلیفه‌ی عباسی به امارت مدینه گماشته شد، در به در به دنبال معلّی افتاد و هر جور که بود صید بزرگش را شکار کرد. حاکم مدینه شخصاً به سراغ معلّی آمد و از او خواست تا شیعیان ِ جعفر بن محمد را افشاء کند. ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• 🔹 _کتمان می‌کنی؟ اگر نگویی خودم می کشمت! + مرا به مرگ تهدید می‌کنی؟!! به خدا قسم که اگر اصحاب او زیرپای من بودند، ذرّه‌ای پایم را از جایش تکان نمی‌دادم تا تو به آن‌ها دست نیابی. وقتی برای معلّی معلوم شد که عزم حاکم مدینه برای کشتن او جزم است، گفت: «مردم، مال زیادی از من طلب دارند. من را در میان مردم ببر تا به بدهکاری‌هایم گواهی دهم.» وقتی او را به وسط بازار مدینه بردند و تمام شهر دورش حلقه زدند، فریاد زد که: «آی مردم! من مُعلّی بن خُنَیس هستم. شاهد باشید! هر مالی که دارم از برده و کنیز و خانه و ...، همگی از آن ِ جعفر بن محمد است!» همان جا بود که غیظ، رییس شرطه‌ها را به رعشه درآورد؛ غیظ از این‌که این مرد تا دم مرگ هم از حمایت مولایش و عَلم کردن ِ نام او دست برنمی‌دارد و در تمام وجوه، فدایی ِ جعفر بن محمد است. دیگر تاب نیاورد و همان‌جا گردن معلّی را زد و بعد جسدش را از دار الاماره آویزان کرد. ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• 🔸 ... همان موقع باید به فکرش می‌رسید اما دیگر دیر شده بود و آنچه نباید می‌شد، شده بود. در آن حال زار، جایی نداشت جز خانه‌ی اباعبدالله. وارد شد و «مفضل بن عمر» را دید که به جعفر بن محمد می‌گوید: «نمی‌بینی که امروز چه فاجعه‌ی سنگینی بر شیعه نازل شد؟» وقتی جواب امام را شنید که: «منتظر این روز بودم»، ذهنش دوید به یکسال قبل و علم غیبی که امام با اصحابش در میان گذاشت؛ همان وقتی که در محضر حضرت صادق نشسته بودند و حرف از معلّی به میان آمد و امام فرمود: «آنچه را می‌گویم، پنهان بدارید معلّی به درجه‌ی ما نمی‌رسد مگر آن‌که دچار آن چیزی شود که داود بن علی در حق او انجام خواهد داد» گفتند: داوود بن علی با او چه می‌کند؟ فرمود: دستور می‌دهد گردنش را بزنند و جسدش را از بلندی بیاویزند... _ یعنی می‌شود یک روزی من هم ... ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• 🖤 این نوشته _ که ترکیبی از چند روایت منقول در «رجال الکشّی» بود _ پر کاهی است تقدیم به اباعبدالله جعفر بن محمد الصادق علیه السلام که اصحابی مثل «معلی بن خنیس» را پرورش داد؛ مردی که با وفاداری‌اش، به دین‌داری‌های راحت‌طلبانه‌ی ما طعنه‌ی مردانه‌ای زد، ما را یاد نهیب ِ «أم حسبتم ان تدخلوا الجنه و لمّا یعلم الله الذین جاهدوا منکم» انداخت و کاری کرد که حضرت صادق، همان جمله‌ی بالایی را درباره‌اش گفت؛ جمله‌ای که هزار و چند صد سال بعد، دوستداران و به فارسی ترجمه‌اش کردند: و در این عالم «راز» ی هست که جز به بهای خون فاش نمی‌شود. ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری ✅ @hosseiniehandisheh