eitaa logo
مجمع طلاب خلخال و کوثر مقیم قم
106 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
410 ویدیو
43 فایل
با سلام و احترام لطقاً برای اطلاع رسانی و ساماندهی طلاب و علمای خلخال وکوثر مقیم قم، همکاری فرمایید ممنون از توجهتون. با تشکر علی‌پور ۰۹۱۲۳۵۳۲۷۷۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🏴 آجرک الله یا صاحب الزمان فی مصیبه جدتک الصدیقه الشهیده.... ◾️ شهادت ام ابیها صدیقه طاهره سید نساءالعالمین حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را تسلیت و تعزیت می گوییم 🏴🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سید محمد رحمانی: با سلام و احترام و ادب به خدمت مخاطبین محترم! همچنان که قبلاً ادامه پست پیشین را وعده داده بوديم، اینک توضیحات مختصری نسبت به روایت فوق را ارائه می‌دهیم: واژه‌های مهم در روایت فوق (فَوَجَدَتْ فَاطِمَةُ عَلَى اَبي‌بَكْرٍ) الف) واژه «فَوَجَدَتْ»، كلمه «وَجَدَ» اگر با عَلَى متعدّى شود به معنى خشم و غضب است. (لسان العرب ج 3 ص446.) ب) واژه «فَهَجَرَتْهُ» كلمه «هَجَرَ» نيز به معنى قهر و قطع رابطه علنى است. (همان، ج 5 ص 250.) ج) این حدیث را صحیح بخاری در دو جای از کتابش نقل نموده است، علاوه بر این که صحیح بخاری نزد اهل تسنّن در کمال اتقان و صحّت است، شخصیّت¬های مهمّی مثل صاحب البداية و النهاية نیز، اين حديث بخارى را صحيح شمرده است. (البدایۀ و النهایۀ، ابن کثیر، ج 6 ص 338، چاپ بيروت دار احياء التراث العربى.) د) این حدیث را صحیح مسلم نیز نقل کرده است. (صحيح مسلم كتاب الجهاد باب قول النبى لانورث. مسند احمد ابن حنبل ج 1ص 9 وچاپ دار صدر بيروت. تاريخ طبرى ج 2 236 چاپ دار الكتب العلميه و ص 448 از مؤسسه علمى بيروت.) هـ) نقل این حدیث، توسّط صحیح مسلم و دو نقل صحیح بخارى، از يك طريق نبوده بلكه از طرق رجال متفاوت هستند، این امر، نیز مزید بر صحّت و اعتبار است. و) طبق روایات معتبر عند فریقین، روشن است كه خشم فاطمه زهرا (س)، خشم رسول الله است: 1) «فَاطِمَةُ بِضْعَةٌ مِنِّى فَمَنْ أَغْضَبَهَا أَغْضَبَنِي؛ فاطمه پاره من است، هركس او را به خشم آورد مرا به خشم آورده است.» (صحيح بخارى باب مناقب فاطمه ج4 ص889. صحيح مسلم ج 16 ص 3 باب مناقب فاطمه. السنن الكبرى بيهقى ج 10 ص 201. الصواعق ابن حجر هيثميّ مكي ص 112. ينابيع المودة مناقب فاطمه ص 180. كنزالعمال ج 12ص 108حديث 34222 چاپ مؤسسه رسالة بيروت.) ز) بناء به روايات صحيحه، كساني كه رسول اللَّه (ص) را اذيّت كرده و غضبناك كنند، خدا را به خشم آوردهاند: 2) «إنَّ اللَّهَ يَغْضِبُ بِغَضَبِ فَاطِمَة وَ يَرْضَى لِرِضَاهَا؛ خداوند با خشم و غضب فاطمه غضبناك و با رضايت او خشنود مىشود.» (مقتل خوارزمى ج 1ص 52. مستدرك حاكم ج 3 ص 153 كتاب معرفة الصحابة چاپ دار المعرفة بيروت. معجم الكبير طبرانى ج 1ص.108.) 3) «مَنْ غَضِبَتْ عَلَيْهِ فَاطِمَةُ غَضِبْتُ عَلَيْهِ وَ مَنْ غَضِبْتُ عَلَيْهِ غَضِبَ اللَّهُ؛ رسول الله (ص) فرمود: كسى را كه فاطمه (س) بر او خشم گيرد، من نيز بر او خشم مي‌گيرم و كسى را كه من بر او خشم گيرم مورد خشم و غضب خداوند خواهد بود.» (همان) ادامه دارد...
سخنان گهربار حضرت فاطمه زهرا (س)
هدایت شده از عکس نوشته ها
📚 متن زیارت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها: یا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَک اللَّهُ‏ الَّذى‏ خَلَقَک قَبْلَ اَنْ يخْلُقَک، فَوَجَدَک لِمَا امْتَحَنَک‏ صابِرَةً، و َزَعَمْنا اَنَّا لَک اَوْلِيآءُ وَ مُصَدِّقُونَ، و َصابِرُونَ لِکلِّ ما اَتانا بِهِ اَبُوک، صَلَّى اللَّهُ‏ عَلَيهِ وَ آلِهِ وَ اَتى‏ بِهِ وَصِيهُ، فَاِنَّا نَسْئَلُک اِنْ کنَّا صَدَّقْناک اِلاَّ اَ لْحَقْتِنا بِتَصْديقِنا لَهُما لِنُبَشِّرَ اَنْفُسَنا بِاَنَّا قَدْ طَهُرْنا بِوَلايتِک.  ✍ ترجمه:  ای آزموده! آزمود تو را خدائی که تو را آفرید پیش از آنکه تو را بیافریند پس دریافت تو را در برابر آزمایشش شکیبا و ما پیش خود چنین عقیده داریم‏ که دوستان توئیم و باور داریم و شکیبائیم به تمام آنچه پدرت صلی اللّه علیه و آله برای ما آورده و هم چنین آنچه را وصیش آورده است اکنون از تو خواهیم اگر براستی در این عقیده به تو راست می ‏گوئیم‏ با همین راستگوئیمان ما را به آن دو بزرگوار برسانی تا مژده دهیم خود را به اینکه ما بوسیله دوستی تو حتماً پاک شده‏ ایم...  📚مفاتیح الجنان 🏴🏴 شهادت دردانه رسول الله صلوات الله علیه و آله، حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها را تسلیت و تعزیت می گوییم 🏴🏴 ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
@hadanair.mp3
4.24M
🔺ماجرای هجوم به خانه حضرت زهرا (س) و اهمیت خطبه عجیب ایشان 🔺نگاه پرمعنا رهبر انقلاب به سیره ،مبارزه و مجاهدات حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) 👇👇👇 🆔 @hadanair 🖥 http://hadana.ir
چادر مادر - علامه مصباح.mp3
1.91M
🎧 پادکست | علامه یزدی: شاید عده ای مسخره کنند اما بنده باور دارم که حضرت فاطمه (س)... 👇👇👇 🆔 @hadanair 🖥 http://hadana.ir
544554545.mp3
5.64M
🏴 ♨️سه خصلت حضرت زهرا(س) 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. 🔴بهترین های روز 👇👇👇 🆔 @hadanair 🖥 http://hadana.ir
ادامه پست قبلی... ح) واضح است، كساني كه خدا و رسول رحمة للعالمین (ص) را به غضب و خشم آوردند، در دنيا و آخرت، مورد لعن و غضب خداوند عزيز شدید المحال و قهار ذوانتقام بوده و معذّب به عذاب اليم و خوار كننده هستند: «إنَّ الذِّينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِى¬الدُّنْيَا وَالآخِرَةِ وَأَعَدَّلَهُمْ عَذَاباً مُهِيْناً؛ (احزاب/57) كساني كه خدا و رسول را اذيت كنند، خداوند در دنيا و آخرت بر آنان لعنت می‌فرستد و براى آنان عذاب خوار كننده‌اي مهيّا نموده است.» «...وَالَّذِينَ يُؤْذُونَ رَسُولَ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ اَلِيمٌ؛ (توبه/61) كسانيكه رسول اللَّه (ص)‌ را اذيّت كنند براى آنان عذاب دردناك است.» استنتاجات مشخص، از آیات و روایات در ادله اهل تسنّن الف) ابو بكر و امثال آن مورد لعن و غضب خداوند در دنيا و آخرت بوده و معذب به عذاب اليم و خوار كنند هستند. (كاملاً واضح است كه اين معني از مجموعه امورچند گانه‌اي كه براي اين استنتاجات، مقدّمه قرار گرفتند، به دست می‌آيد.) ب) آنان در پيشگاه الهى خوار و بى مقدارند. «وَمَنْ يَحْلِلْ عَلَيْهِ غَضَبِى فَقَدْهَوَى؛ (طه/81) (خدا می‌فرماید:) كسى كه مشمول خشم و غضب من قرار گرفت هر آينه خوار و بی‌مقدار است.» ج) براى آنان در آخرت و قيامت، هيچ يار و ياورى نبوده و خدا هم ياور آنان نخواهد بود. «وَمَنْ يَلْعَنِ اللَّهُ فَلَنْ تَجِدَ لَهُ نَصِيراً؛ (نساء/52) و كسى كه مورد لعن خداوند قرار گرفت براى وى يار و ياورى نخواهى يافت.» د) دوستى آنان حرام و دشمنى آنان واجب است: «يَا أيُّهَا الَّذِيْنَ آمَنُوا لاَتَتَوَلُّوا قَوْماً غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ قَدْ يَئسُوا مِنَ الآخِرَةِ كَمَا يَئِسَ الكُفَّارُ مِنَ اَهْلِ القُبُورِ؛ (ممتنعه/13) اي مؤمنين نبايد كساني را كه مورد خشم و غضب خداوند قرار گرفته‌اند دوست داشته باشيد، اينها از آخرت مأيوسند همانگونه كه كفار مدفون در قبرها، مأيوس هستند.» هـ) دوستي آنان موجب عدم بهره‌مندي از بهره‌هاي آخرت است. (قَدْ يَئسُوا مِنَ الآخِرَةِ كَمَا يَئِسَ الكُفَّارُ مِنَ اَهْلِ القُبُورِ (همان)) توضیح مفاد مستفاد از آیه کریمه: واژه «لاَتَتَوَلُّوا» فعل نهى است. نیز واضح است که هر چند بالمطابقه و بالوضع، فعل نهی را حقیقت در حرمت نمی‌دانیم، ولی همچنان که در جای اصولی خود ثابت است، بالملازمه، با تعمّلات و ملازمات عقلیّه، فعل نهى مشعر بر حرمت است و لاغیر! إلاّ مَا خَرَجَ بِالدّليل. نظر به صدر و ذیل آیه کریمه، هر آنچه كه امكان دارد محمول ولايت واقع شود، با همه مراتب‌اش به نوبت خود متعلق نهى فعل «لاَ تَتَوَلَّوا» خواهد بود كه كمترين آنها دوست داشتن قلبي بعد دوستي عملي و... تا برسد به بالاترين مرتبه آن یعنی سر سپردن و پذيرش حاكميّت سیاسی، اجتماعی آنان است (صغرای قضیّه). آنچه که متعلق نهى فعل «لاَ تَتَوَلَّوا» باشد، حکم «لاَ تَتَوَلَّوا» هرچه باشد، نسبت به آن متعلق نیز ثابت است (کبرای قضیّه). خلاصه از يك سوی: نقيض «ولايت و دوست داشتن»، لا ولايت و دوست نداشتن است (نقیض الشیئ رفعه)، ضدّ «ولايت و دوست داشتن»، عداوت و دشمني است.... از سوي ديگر نيز: نقيض «حرام»، لاحرام است، ضدّ عامّ حرام، جواز و ضدّ خاصّ حرام، واجب است. پس فعل نهی «لاَ تَتَوَلَّوا» مشعر بر حرمت ولایت نسبت به آنان است؛ یعنی دوستی قلبي، عملي نیز سر سپردن و پذيرفتن حاكميّت سیاسی، اجتماعی آنان حرام است. نیز نقيض و ضدّ ولایت آنان هم، بر مکلّفین واجب است. پس دوستي آنان حرام، دشمني آنان جائز و يا واجب است (نتیجه قضیّه)؛ كه در غير اين صورت، مستلزم اجتماع متنافيين است که غیر قابل دفاع عقلائی و عقلانی است... زیرا به طور خلاصه! لازمه‌اش این است که خدای حکیم هم بفرماید: «لاَ تَتَوَلَّوا؛ یعنی ولایت آنان را نپذیرید.» و هم بفرماید: لا«لاَ تَتَوَلَّوا؛ نه که ولایت آنان را نپذیرید؛ یعنی اگر هم ولایت آنان را پذیرفتید بلا مانع است.» کیف یعقل؟! ... سید محمد رحمانی. الحمدلله قولی را که داده بودیم موفق به عمل شدیم. اگر کسی استفاده برد، ضمن دعای خیر برای ما ، یک صلوات هم بفرستد...
سرلشگر باقری: کسانی‌که می‌گفتند انقلاب ۴۰ سالگی‌اش را نمی‌بیند، کنگره‌شان در تصرف است 🔹آن‌ها که می‌خواستند جمهوری اسلامی ۴۰ سالگی انقلاب را نبیند، کنگره‌شان تحت تصرف قرار گرفته است. مسئولانش گفتند جلوی چشم دنیا آبروی ما دارد می‌رود. برای برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدیدش نیروهای نظامی آمریکا در جامعه آماده‌باش اند. fna.ir/f1yoh2 @Farsna