eitaa logo
هویت ما
221 دنبال‌کننده
76 عکس
28 ویدیو
2 فایل
نقد تاریخ جعلی که بر ما تحمیل نموده اند. با ما همراه باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 دلباختگان کوروش هخامنشی در خدمت صدام اینجانب (ادمین کانال n_bastan در تلگرام) حدود یازده سال است که در عرصه ناسیونالیزم (ملی‌گرایی) و تاریخ ایران باستان مطالعه می‌کنم. ناگزیر درباره‌ی جریان‌های ناسیونالیستی تُرک، عرب و بلوچ و... نیز مطالعات و پژوهش‌های میدانی داشته ام. می‌خواهم یکی از تجربیات خود را عرضه کنم. گروهک‌هایی مثل نضال (الاحوازیه) در سال‌های اخیر موفق شده‌اند عده‌ی قابل توجهی از جوانان عرب ایران را به سمت خود جلب کنند. این گروهک‌ها که از دید خودشان، هویت‌طلب و از دید ما، تجزیه طلب هستند، بر دو زخم می‌نشینند. در حقیقت، آنان مردم عرب را متوجه زخم‌ها و دردها می‌کنند و به ایشان می‌گویند: درمان دردها این است که خودمان یک کشور مستقل عربی داشته باشیم. راه چاره آن است که به صورت فرهنگی و مسلحانه اقدام کنیم. این دو زخم عبارت اند از: نخست. معیشت و آبادانی: وقتی دولت (دولتی که به هر طریق از مردم رأی گرفته) نفت و گاز را از زیر پای مردم می‌بَرَد و در تأمین معیشت آنان کوتاهی می‌کند، این زخم می‌شود بر دل مردم. البته در این چهل سال، هرگاه امور به دست نیروهای انقلابی بود، کارهای بزرگی انجام شد که قابل انکار نیست. دُوّم. شخصیت و آبرو: وقتی عده‌ای زیر پرچم کوروش هخامنشی و با شعار آریایی‌گرایی، به عرب‌ها اهانت می‌کنند، این می‌شود یک زخم بر دل‌های مردم عرب خوزستان. درحالیکه آنان جزو اصیل‌ترین مردمان عرب هستند که بسیاری از زمان ساسانیان و برخی هم از دوران اسلامی در خوزستان زندگی می‌کنند. بارها از برخی مردمان عرب شنیدم که ما فقر را تحمل کردیم و می‌کنیم. اما اهانت و تحقیر را تحمل نمی‌کنیم. یعنی فحش و ناسزا، چیزی است که آن را نمی‌بخشیم. متأسفانه تعداد قابل توجهی از پیروان جریان نضال (الاحوازیه) در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی، به نشر مطالبی در تمجید از صدام و سران بعث عراق اقدام می‌کنند. تیراندازی به سمت مردم عادی را هم بخاطر داریم. یقیناً آن دسته از دلباختگان کوروش که به هر بهانه، مردمان عرب را به باد ناسزا می‌گیرند، در این تفرقه و فجایعِ ناشی از آن سهیم هستند. به عبارتی دستشان به خون آلوده است. چون بر پیکر هموطنان عرب ما زخم می‌زنند و در نتیجه مگس‌های سعودی و بعثی دور زخم جمع می‌شوند. - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
⁉️پدر اهورا مزدا کیست؟ آیا خدای پدر دارد؟ زُروان نام یکی از ایزدان باستانی است. زروان در نوشته‌های پهلوی خدای زمان است، اما بنا بر آیین زروانی، زروان خدایی است که در زمانی که هیچ‌چیز وجود ندارد نیایش‌هایی به جای می‌آورد تا پسری با ویژگی‌های آرمانیِ اورمزد داشته باشد که جهان را بیافریند. 🔴 یا زمان در آیین ایرانی تاریخی مبهم و طولانی دارد. در لوحه‌های بابِلی مربوط به سدهٔ پانزدهم پیش از میلاد از ایزدی به نام «زُروان» سخن رفته‌است. در # اوستا نیز به ‌اختصار از این یاد شده و در متون هم دربارهٔ آن سخن رفته‌است. زروان دراصل فرشتهٔ زمان است و با صفت اَکرانه (بی‌کرانه) از او یاد شده‌است. از صفات چنین پیداست که برای زمان، آغاز و انجامی تصور نشده و آن را همیشه پایدار و قدیم و جاودانی دانسته‌اند. از این زمان بی‌کرانه است که زمان کران‌مند آفریده شد و ادامهٔ خلقت از طریق توالد و تناسل میسر گردید. در آیین مهرپرستی نیز زمانِ بی‌کرانه در رأس قرار دارد و زروان معمولاً به‌صورت موجودی با سر شیر و جسمی که ماری دورِ آن پیچیده، تجسم یافته‌است نه فقط در ذکر آمده‌است، بلکه در مآخذ نسبتاً قدیم یونانی هم به وجود آن اشارت رفته‌است. 📚منابع: فرهنگ اساطیر، محمدجعفر یاحقی، ص۲۲۵ اساطیر و فرهنگ ایران در نوشته‌های پهلوی، رحیم عفیفی، ص۵۳۹ دین‌های ایران باستان، هنریک ساموئل نیبرگ، ص۳۸۸ فرهنگ اساطیر، محمدجعفر یاحقی، ص۲۲۵ دو قرن سکوت، عبدالحسین زرین‌کوب، ص ۳۳۶ و ۳۳۷ دو قرن سکوت، عبدالحسین زرین‌کوب، ص ۲۷۶ و ۲۷۷ ایران باستان، م.موله، ترجمه دکتر ژاله آموزگار ص ۷۱ - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴ازدواج برای آرام کردن باران - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
چرا کوروش گرایان تا به این حد دروغگو هستند؟ هدفشان از این جعلیات چیست؟ چرا به جای سند و منبع دقیق فقط اسم مورخان را معرفی میکنند؟ - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴این مراسم در آسام و ماهاراشترا صورت می‌گیرد که در آن، جمعیت بسیار زیادی جمع می‌شوند تا به پاس بارش باران، از باران خود دو را به با یکدیگر درآورند. نوع این حیوانات بسته به محل رخداد این جشن متفاوت است. در بعضی نقاط ، بعضی و الاغ! اما تمامی این ازدواج‌ها به دست انجام می‌شود. - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴💥تصویر یا نماد فرشته بالدار یا ترکیبی از بت های عیلامی و مصری؟ 🔴فرشته بالدار ( نه کوروش ) که بر روی دروازه R حکاکی شده است و مرد ریشداری را با چهار بال نشان می دهد که جامه ای در بر و تاجی چند طبقه از نوع بر سر دارد . در گذشته نوشته هایی بر فراز سر ( فرشته بالدار ) بوده است که بر آن این متن بسیار ساده حک شده بود : من ، کوروش شاه، یک هخامنشی. ✅در پست های پیشین به شما عزیزان ثابت کردیم این تصویر و مصری که بر سر این مجسمه وجود دارد یک نماد و تاج بت یکی از مصری است که در این جا اقای به عنوان بالدار معرفی کرده است و می گوید : آیا می شود گفت که ، همانطور که فرض کرده اند ، این کوروش است؟ - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴تصویر پدر و - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
💢 که با می کند! 🔴کیومرث از اهورامزدا و دخترش سپندارمذ به وجود آمده بود . این نخستین ازدواج با محارم بود بعد از آن کیومرث مادرش را بارور کرد . و مشی و مشیانه به وجود آمدند ( اجداد طبیعی بشر ) و در استوره‌های ایرانی: از نطفه‌ی گیومرث که پس از کشته شدن، بر زمین ریخته می‌شود، پس از چهل سال، شاخه‌ای از گیاه «ریواس» که دارای دو ساقه است و پانزده برگ است از زمین می‌روید. مشی و مشیانه، در کمرگاه، یکی هستند و آشکار نیست که کدام یک نر و کدام ماده است. سرانجام ایشان دارای هفت جفت فرزند می‌شوند، نر و ماده. هر کدام از این جفت‌ها با هم در می‌آمیزند و نسل انسان دنباله پیدا می‌کند. مشیه و مشیانه در سن 100 سالگی می‌میرند در فروردین یشت بند ۸۷ نیز آمده که: «فروَهر کیومرث را میستاییم که نخستین کسی است که به گفتار و آموزش اهورهمزدا گوش فرا داده و کسی است که اهورهمزدا از او خاندان‌های کشورهای آریایی و نژاد کشورهای آریایی را آفریده است.» 🔴یک اندیشهٔ اساطیری قدیمی در بخشی از آمده است (سوم، فصل ۸۰، بندهای۳-۴) که در آن آیین میان (خویدوس) و توجیه شده است. به عنوان نخستین نمونهٔ خویدوس، پیوند مقدس میان اهورا مزدا و دخترش سپندارمذ بر شمرده شده است. از این پیوند است که زاده شد. 📚منابع: [۱]. «دینکرد و مشروعیت ازدواج با محارم در آیین زرتشت» [۲]. بنگرید به «ازدوا‌ج‌های برادر-خواهری در آیین زرتشت» [۳]. کتاب سوم دین‌کرد، دفتر اول، به اهتمام فریدون فضیلت، تهران: انتشارات فرهنگ دهخدا، ۱۳۸۱. ص ۱۴۴ [۴]. کتاب سوم دین‌کرد، دفتر اول، همان، ص ۱۴۶ [۵]. کتاب سوم دین‌کرد، دفتر اول، همان، ص ۱۴۶ [۶]. مری بویس، زرتشتیان باورها و آداب دینی آن‌ها، ترجمه ع. بهرامی، تهران: انتشارات ققنوس، ۱۳۹۱. ص ۱۴۱ م.موله ، ایران باستان ص ۱۰۲ مجمل التواریخ و القصص ص 11 مجمل التواریخ و القصص ص 22 تاریخ تمدن و فرهنگ ایران کهن ـ دکتر هوشنگ طالع ـ رویه 120 ـ چاپ سمرقند ـ سال 1386 محمد بن جریر طبری. تاریخ طبری؛ تاریخ الرسل و الملوک. ج 1. ترجمه ابوالقاسم پاینده. تهران: انتشارات اساطیر، 1390، چاپ هشتم، ص99 - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴کتاب ایران باستان ، م .موله ص 71 پدر و - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴💥آریایی گرایی با اعتقاد به برتری نژاد مترادف است. ⛔️نازیسم ایدئولوژی نازیسم بر برتری نژاد بنا شده است. برداشت نازی‌ها از نژاد آریایی بر اساس نوشته‌های آرتور ده گوبینو (Arthur de Gobineau) و هوستن استوارت چمبرلین (Houston Stewart Chamberlain) می‌باشد. تئوریسین نازی هانس گونتر (Hans F. K. Günther) آریایی در اروپا را به پنج گره طبقه بندی کرد: نژاد نوردیک، مدیترانهای، دینریک(Dinaric race)، آلپی، و بالتیک شرقی. از نظر گونتر در میان این پنج گروه بالاترین مقام را داشتند. او را ترکیبی از هر پنج گروه در نظر گرفت، اما ار برجسته تر بودن جنبه نوردیک در آلمانی‌ها تاکید کرد. گونتر، زیر شاخه‌ها را ار حسب ظواهر فیزیکی و روانشناختی مشخص کرده، جزییاتی در باره رنگ مو، چشم، چهره، و ساختار صورت ارائه داد. از الهام گرفت. او در سال ۱۹۳۲ در مراسم شروع تدریس گونتر در دپارتمان باستانشناسی دانشگاه ینا شرکت کرد برداشت از آریایی بطور صریح اکثریت اسلاوها را از دایره این نژاد بیرون می‌گذشت، چرا که آنها را مخلوط شده با نژاد جهود و نژادهای شرقی می‌دانست. البته، در مورد اقلیتی از اسلاوها، که فکر میشد از بزمنگان مهاجرین آلمانی هستند، استثنا وجود داشت. هیتلر اسلاوها را "جمعیتی برده بدنیا آمده می‌پنداشت که نیاز به ارباب دارند".او اسلاوها را "خانواده خرگوشی" خطاب کرد که ذاتاً تنبل و بی‌نظم هستند. گوبلز، وزیر تبلیغات نازی‌ها رسانه‌ها را مجبور کرده بود تا از اسلاوها بعنوان حیواناتی اسم ببرند که، مانند موجی از فضولات، از توندرا ی سیبری آمده بودند. ⛔️فاشیسم در ایتالیا در یک سخنرانی در سال ۱۹۲۱، گفت، "فاشیسم ... از نیازهای همیشگی نژاد آریایی مدیترانه‌ای متولد شد" ، ایتالیائی تاکید می‌کرد که نژاد به پایه‌های روحی و فرهنگی وابسته است، و بر همین اساس یک سلسله مراتب نژادی بر مبنای عوامل فرهنگی مشخص کرد.ِموسولینی صریحاً وجود نژاد خالص بیولوژیکی را انکار کرد. در اوایل دهه ۱۹۳۰، با صعود حزب در تنش شدیدی بین فاشیست‌ها و نازی‌ها در رابطه با مساله نژادی بروز کرد. در سال ۱۹۳۴، بعد از قتل صدر اعظم به دست ها، موسولینی خشمگین شده و را محکوم کرد تا ۱۹۳۶، تنش‌ها کاهش یافت، و روابط ایتالیا و نازی‌های آلمان دوستانه شد. در ۱۹۳۶، تصمیم گرفت که برنامه نژادی را در ایتالیا راه بیندازد. انتشار مجله نژاد پرستانه (La Difesa della Razza) را در سال ۱۹۳۸ آغاز کردند. در ۱۹۴۱ فاشیست‌ها تعریفی جمع از نژاد ایتالیایی را ارائه کردند 🔴کسانی که خود را خطاب می کنند و را پدر می نامند ، در وهله اول باید به تاریخ ایجاد تئوری آریایی بپردازند ، و سنخیت ایرانی با نژاد هیتلر را بررسی کنند ، چرا که هیچ با ندارد ، اگر در جستجوی پدری هستند هیچ کس جز مدافع نژاد برتر آریایی نیست، لذا گزینه آریایی به نزدیک تر است تا . - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴🇮🇱بررسی از دیدگاه پرسش مهمتر اين است كه كورشی كه عادل است، منصوب خداوند است، خداوند 🔯دست راست او را گرفته (اشعياء، باب 45، بند 1)، به دست همو تعميد شده و احياناً مسيح او است ( البته از نظر آن قوم )، فارغ از هر اسم و صفتي، چه كاری بايد انجام بدهد و مشخصهعادل بودن و مسيح بودن او چيست؟ 🔰وظيفه ای كه به موجب بر دوش نهادهشده و او قرار است آنرا به انجام برساند، عبارت است از : 🔯«اجراي وعدههاي پيشين خداوند كه ارمياي نبي بيان كرده بود» (عزرا، باب 1، بند 1)، 🔯«مغلوب كردنها ملتها و شكستن درها» (اشعياء، باب 45، بندهاي 1 و 2)، 🔯 «آزاد كردنيهوديان از اسارت» (اشعياء، باب 45، بند 13؛ عزرا، باب 2، بند 1)، 🔯«اعطاي ظروف قيمتي بهرئيس يهوديان» (عزرا، باب 1، بند 8)، 🔯«ساختن خانهاي براي خدا در اورشليم» (تواريخ ايام، باب 36، بند 22 و 23)، 🔯«ساختن قربانگاه» (عزرا، باب 6، بند 3)، 🔯«وا داشتن همسايگان يهوديان به دادن و و به آنها و نيز دادن هدايايي براي خانه خداي آنان» (عزرا،باب 1، بند 4 و 6)، 🔯«مجازات پادشاه و مردم بابل بخاطر گناهانشان» (ارميا، باب 25، بند12( 🔯و در نهايت: «نابود كردن بابل، ريشهكن كردن نسل بابليان، تبديل كردن بابل به باتلاق ولانه جغدها، جارو كردن بابل با جاروي هلاكت» (اشعياء، باب 14، بندهاي 22 و 23). ☝️اينست اعمال مقرر شده براي يا عادل خداوند. - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴🔯 بعضی احکام یهودی ✡هر که پدر يا مادرش را بزند، بايد کشته شود. ✡هر کس انسانی را بدزدد، خواه او را به غلامی فروخته و خواه نفروخته باشد، بايد کشته شود. ✡هر کس پدر يا مادر خود را لعنت کند، بايد کشته شود 🔴🔯سنگسار ✡اگر گاوی به مرد يا زنی بزند و او را بكشد، آن گاو بايد شود و گوشتش هم نشود، آنوقت صاحب آن گاو بیگناه شمرده میشود. ولی اگر آن گاو قبلاً ی شاخ زنی داشته و صاحبش هم از اين موضوع با خبر بوده، اما گاو را نبسته باشد، در اينصورت بايد هم گاو گردد و هم صاحبش کشته شود ✅توضیح و تفسیر: قانون مجازات نه تنها برای این است که شخص خطا کار یا بشود بلکه باشد برای سایرین تا بدانند چنانچه آنها نیز همان خطا را مرتکب شوند شامل مجازات ( حتی مرگ) خواهند شد. حال در مورد گاو و اینکه با مجازات یک چگونه سایر ها خواهند شد امر عجیبی است. ظاهراً گاوها را جمع کرده توضیح میداند که اگر کسی را با شاخ بزنید و بکشید بدین شکل میشوید. بنظر میرسد ولی واقعیت و آیه ای است از کتاب مقدس که باید برمبنای آن رفتار کنند. 📚منبع : کتاب ، خروج ، باب قوانین مربوط به مجازات مجرمین ، بند 15 و 16 و 17 و 28 - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴« نشانه های تمدن » « آشنایی با ناراستی هایی در تاریخ پادشاهی های ایران ، تخت جمشید و های باستانی » توصیه می شود حتما این ویدیو را مشاهده کنید حجم 20 مگابایت http://dl.naria.ir/Taleb/Civilization-Signs2.wmv - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴نابودي پس از حضور (آریاییان) در ایران: 📣💥اقوام در 3500 سال پیش مغلوب $آریاییها می گردند که آثارشان در طبقات و نیزه های بلند پیداست و در فاصله دو تپه بزرگ و کوچک دو گورستان قدیمی الف و ب کشف و ظاهر می شود. آثار مکشوفه از گورستان ب مربوط به مهاجران تازه وارد به بیشتر شبیه آثار زیر خاکی تپه گیان در نهاوند و خوروین در ساوجبلاغ و حسنلود در نقده و نواحی لرستان است فهرست اماکن باستانی ، نصراله مشکوتی ص 241 📣💥شهر سوخته: خبرگزاری میراث فرهنگی:شهر سوخته در اواخر هزاره دوم پيش از ميلاد به سوي يك ركود فرهنگي پيش می‌رود و شواهد نشان مي‌دهد كه اين تمدن باستاني شرق فلات ايران در اوايل هزاره اول پيش از ميلاد از بين مي‌رود. ...برخي از محوطه‌هاي به دست‌آمده در اين بررسي‌ها به دوره پس از نابودي تمدن شهرسوخته بازمي‌گردد. ما احتمال مي‌دهيم كه مردم شهر سوخته پس از آنكه شهرشان را به هر دليلي از دست داده‌اند به اين مناطق كوچ كرده‌ باشند.» http://www.chn.ir/news/?section=2&id=33032 📣💥گوهر تپه وتپه : خبرگزاری میراث فرهنگی: گوهر تپه در رستم کلای بهشهر که آثار و سفالهای پیدا شده حداقل به هزاره اول پیش از میلاد بر میگردد ...گرچه خود تمدن بسیار کهن تر از اینست ... «تا کنون بخشي از تپه طالب خان زابل .... در اين فصل کاوش موفق شديم تا سفال هاي هزاره اول پيش از ميلاد را درلايه هاي استقراري آن کشف کنيم. اين سفال ها نشان مي دهد که تپه طالب خان پس از متروک شدن شهر سوخته رونق گرفته است و زندگي در آن ادامه داشته است.بقاياي استقرار کشف شده در تپه طالب خان متعلق به هزاره اول پيش از ميلاد است اما لايه هاي استقراري زيرين اين تپه باستاني با شهر سوخته مطابقت دارد. http://www.chn.ir/news/?section=2&id=28431 📣💥حسنلو : نیز که جزو مناطق مشهور باستانی ایران است در حدود 800 پ.م نابود شده ... 📣💥تپه شیزر: بر اساس نتایج تاریخ گذاری تپه شیزر می توان گفت نهشت های باستان شناختی ترانشه I در بردارنده آثار عصر آهن و عصر مفرغ می باشند؛ جدید ترین تاریخ بدست آمده مربوط به کانتکست 1002 از این ترانشه با تاریخ 913 پیش از میلاد است؛ http://www.icar.ir/UserFiles/File/10th%20symposium/chekide3%20part1.doc 📣💥تل ابليس: تل ابليس در جنوب شرقي بردسير، در نزديكي روستاي فخرآباد واقع شده است. آثار سكونت انسان در اين محوطه، از شش دوره به دست آمده است كه دوره صفر، كهن ترين و دوره پنجم، جديدترين آنهاست. اهميت عمده تل ابليس در صنعت فلز كاري آن است. صنعتگران اين محوطه باستاني در دوره اول ( حدود 4100 ق.م. ) توانستنند مس را از سنگ آن جدا كند و با روش قالب گيري، فلز ذوب شده را به ابزار ها و ادوات مورد نظر مبدل سازند. مطالعه سفال به دست آمده از تل ابليس نشان مي دهد كه اين محل از تل باكون تا ببن النهرين در غرب، و از تپه يحيي تا دره سند و درياي عمان در شرق و جنوب، و سيلك كاشان در شمال، ارتباط فرهنگي نزديكي داشته است. قدمت آثار به دست آمده از تل ابليس نشان مي دهد كه نخستين ساكنان اين محل در اواسط هزاره پنجم ( 4500 ق.م. ) به منطقه وادار شده و در هزاره اول ( 1000 ق.م. ) آنجا را ترك كرده اند. 📣💥تپه هاي گودين و سه گابي :بقاياي باستاني منطقه كوهستاني غرب مركزي، در سلسله حفرياتي در تپه هاي " گودين " و " سه گابي " شناسايي شده است كه اين آثار را به دوازده دوره تقسيم كرده اند. از قديمترين آنها، يعني دوره هاي دوازدهم ( دوره شاهين آباد ) و يازدهم ( دوره كوچه ) به ترتيب در هزاره هاي ششم و پنجم، ... دوره سوم يا دوره گودين ( 1300- 2400 ق.م. ) وسيعترين و پرجمعيت ترين دوره ها بوده است.دوره دوم هم پس از نابودی اینها مادها جایگزین میشوند ... - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴شناخت آداب و فرهنگ ها در هند ✅بخش اول 🃏چون مهاجم به رسیدند استانهاي شمالی را در تملک آنها یافتند، و اعقابشان هنوز هم در مرتفعات دور دست زندگی میکنند. در نقاط دوردست جنوب این سرزمین مردم سیاه پوست بینی پهنی می زیستند که ما آنها را دراویدي مینامیم، بیآنکه سرچشمۀ این لغت را بدانیم. آنان، هنگام ، خود بودند، و بازرگانان ماجراجوی آنها حتی تا سومر و بابل هم بر دریا سفر می کردند، و در شهرهایشان بسیاری از اشیای ظریف و تجملی رواج داشت. از همین مردم بود که جامعۀ روستایی و نظامهای زمین داری و مالیات بندی را آموختند. دکن هنوز هم، از نظر عادات و رسوم، زبان، ادبیات، و هنر اساساً دراویدي است. و بر این قبایل پیشرفته بخشی از آن فرایند باستانیی بوده است که بدان وسیله، هر چند وقت یکبار، شمال با بر سر جنوب اسکان یافته و آرام فرو می ریخت؛ این یکی از جریانهاي مهم تاریخ بوده است، که در آن تمدنها چون تموجات دوران ساز برآمده و از میان رفته اند. بر سر دراویدیها فرو ریختند؛ آخایاییها و دوریها بر سرکرتیها و اژهایها؛ ژرمنها بر سر رومیها؛ لومباردها بر سر ایتالیاییها؛ و انگلیسیها بر سر همۀ جهان. شمال همیشه فرمانروایان و جنگاوران را پدید میآورد، و جنوب هنرمندان و قدیسان را، و بردباران وارث بهشت خواهندبود. 🔴این که بودند؟ آنها خودشان لغت ( آریایی ) را به معنای نجیب و شریف به کار بردند، اما این اشتقاق، که بوي میهن پرستی از آن می آید، شاید یکی از آن اندیشه های بعدیی باشد که بر علم زبانشناسی رنگ بدنام کننده طنز میزند. خیلی احتمال میرود که آنها از منطقۀ آمده باشند، که آن را ایران-وئجه می نامیدند، یعنی سرزمین . در حدود همان زمان که کاسیهاي آریایی به سرزمین بابل غلبه یافتند، ودایی ورود به هند را آغاز کردند این هم، مثل که به هجوم بردند، بیشتر بودند تا . ولی آنها تن نیرومند، اشتهای زیاد براي هر گونه خوردنی و آشامیدنی، خشونت وافر، و مهارت و دلاوري در جنگ داشتند؛ لاجرم دیري نگذشت که سروری بر شمال هند از آن ایشان شد. با تیرو کمان میجنگیدند؛ رهبرانشان جنگاورانی بودند که زره بر تن داشتند و بر ارابه می نشستند؛ تبرزین می گرداندند و نیزه می افکندند . می خواستند و چرا برای ؛ در زبان آنان واژه جنگ نشانی از افتخار ملی نداشت، بلکه به معنی ( آرزوهای گاوهای بیشتر) بود و بس. 🔴آنان بآرامی راهشان را رو به خاور، در طول رودهای سند و گنگ، باز کردند، تا همۀ هندوستان را فرو گرفتند. بتدریج که دست از و برداشته و کشاورزانی اسکان یافته میشدند، 📚منبع: تاریخ تمدن، ویل دورانت ص 318 - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴شناخت آداب و فرهنگ ها در هند ✅بخش سوم و پایانی 🇮🇳در شمال در برخی روستاها همچون ، خانواده های چند مرسوم است که فرزندان پسر در خانواده با ازدواج اولین برادر، به وی پیوسته و زندگی شان را با وی ادامه می دهند! 🇮🇳گفته می شود پسران خانواده از این رو دست به این کار می زنند تا میراث پدریشان کمتر بین وراث تقسیم شده و شریک کمتری پیدا کند! آن زن جوانی که در تصویر پایین می‌بینید نام دارد و است . از چهره‌های همه شش نفر تبسم میریزد ; یعنی ,ظاهراً خوشبخت می‌نمایند . نیکبختی در گمراهی .. ۲۱ اولین بار با یک برادر هم خانه شد و پس از آن د‌یگر شوهر قانونی اش شده‌اند . در نتیجه طفلی به دنیا آمد و او را نام گذاشتند . ‼️اکنون رجا نمی‌داند ,که این فرزند از کدامیک از برادران است . 🔞نکته جالب در این است که همه زنان در این روستا میزبان نیستند ، تنها این طور است چراکه زنا دیگر دارند. 🔞رجا اولبار به همسری گدو ویرمه ۲۱ – ساله درآمد وبعد بیج ۳۲ – ‌ساله ,سان‌تر به سانتی رمه ۲۸ – ‌ساله ,پس به گاپل ۲۶ – ‌ساله و نهایت به دنیش ۱۸ – ‌ساله … 🔞مادر رجا دارد ,که هر۳ و او نمی‌داند ,که رجا از کدام است . همچنین رجا خم نمی‌داند, که پسر یک و نیم ساله‌اش جیjey از کدام همسرش است ,لاکن او همه را دوست میداشته‌است و همسرانش نیز به او مهر دارند ,زیرا هر یک پنج برادر برابر اظهار دارند, که شاید پسر از او باشد ! 🔞شاید این روستا را باید مکان حرامزاده‌ها بنامیم و تنها می‌کنیم ,که دینمان اسلام است و ما را از این گمراهی و از این وحشیگری رهانیده‌ است. - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴🌞واگذاری خود به بدون او!!! 🌞چنان که در کتاب ؛ (قانون مدنی زرتشتیان در زمان ساسانیان) آمده (ص ۳۶۲، ش ۶۷)، ‼️اگر شخص از و فرزند، در خواست با را کند، مرد (ظاهرا شوهر همان زنی که از او خواستگاری شده) می توانسته بدون رضایت زن خود، او را به همسری در آورد: - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
⭕👈اگر جمله ی «نشاطی که در نتیجه ی غم دیگران حاصل شود گناه است» در گوگل جستجو کنیم، مشاهده می کنیم که فراوان به زرتشت نسبت می دهند و تصویر زیر را منتشر می کنند. معلوم نشد که او این جمله را در کجا گفته است. اما با جستجو در کتاب های اسلامی، همین مضمون را در احادیث می بینیم.👇 ⭕ به دو حدیث از امام صادق(ع) بنگرید: 👈لا تُبدِ الشَّماتَهَ لأخیک؛ فَیرحَمَهُ اللّهُ و یصَیرَها بک. (کافی، ج ۲، ص ۳۵۹، ح ۱) در مصیبت (گرفتارى) برادرت اظهار شادى مکن، که خداوند به او رحم مى کند و آن مصیبت را به سوى تو مى کشاند. 👈مَن شَمِتَ بمُصیبَهٍ نَزَلَت بأخِیهِ لَم یخرُجْ مِن الدنیا حتّى یفتَتَنَ. (کافی، ج ۲، ص ۳۵۹، ح ۱) هر که از مصیبتى که به برادرش مى رسد شاد شود، از دنیا نرود تا آن که خود گرفتار گردد. ⭕همچنین امام علی(ع) فرمود: 👈لاتَفرَحَنَّ بِسَقطَهِ غَیرِک فَإنَّک لاتَدری ما یحدِثُ بِک الزَّمانُ؛ (غررالحکم و دررالکلم، ح 10290) از زمین خوردن کسی شاد مشو که نمی دانی گردش روزگار برای تو چه در آستین دارد. ⭕گفتار نیک تر» برتر از «گفتار نیک» در نگاه قرآن کریم اگر زرتشتیان می گویند: «گفتار نیک» اسلام بالاترش را می گوید: «نیکوترین گفتار». در سوره اسراء، آیه ۵۳ می فرماید: «قُلْ لِعِبَادِی یقُولُوا الَّتِی هِی أَحْسَنُ؛ به بندگان من بگو سخنی بگویند که نیکوترین باشد.» اولا؛ خداوند ما را به خودش اضافه کرده (عبادی). ثانیا؛ «احسن» هم زیبا سخن گفتن است و هم سخن زیبا گفتن. ⭕ تر» برتر از «کردار نیک» از نگاه قرآن کریم اینکه ها «پندار نیک، گفتار نیک، کردار نیک» را شعار خود قرار داده اند، در اسلام مهم تر از آن را داریم. اگر اینها از «نیک» سخن می گویند، یک پله بالاتر، سخن از «نیک تر» به میان می آورد؛ چنانکه در آیات زیر می خوانیم: ـ إِنَّا جَعَلْنَا مَا عَلَی الْأَرْضِ زِینَهً لَهَا لِنَبْلُوَهُمْ أَیهُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا (کهف، آیه ۷) ما هر چه بر زمین است زینت آن قرار دادیم، تا مردم را امتحان کنیم که کدامشان کردار نیک تر دارد. ـ الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیاهَ لِیبْلُوَکمْ أَیکمْ أَحْسَنُ عَمَلًا (ملک، آیه ۲) آن که مرگ و زندگی را بیافرید، تا بیازماید شما را که کدامتان کردار نیک تر دارید. 🙏حق جو و حق طلب باشیم 🙏 - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴ملاک برتری در و ✅ملاک برتری در قرآن 💠إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُم (حجرات، آیه ۱۳) گرامی ترین شما نزد خداوند با تقواترینتان است. 💠إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنین؛ (مائده، آیه ۱۳) خداوند نیکوکاران را دوست دارد 🔥ملک برتری در اوستا 🌞مردی که خانه دارد بهتر از مردی است که خانه ندارد . 🌞مردی که فرزند دارد بهتر از مردی است که فرزند ندارد . 🌞ثروتمندان بهتر از نیازمندان هستند . 🌞مردی که از شکم سیر دارد (یا شکم خود را از گوشت پر نماید) بهتر از مرد گرسنه است . مردان سیر بیشتر از مردان گرسنه با امشاسپندان و منش نیک سرشار می شود. 🌞انسان سیر ارزش یک انسان را دارد اما انسان گرسنه چنین نیست . 📚(اوستا ، وندیداد ، فرگرد ۴ بند ۴۷ – 48) 📚برگرفته از: تارنمای اسلام ـ زرتشت فقیران از نظر اسلام عزیزند برخلاف آنچه از اوستا خواندیم، اسلام فقیران را عزیز می شمارد. به تعدادی روایت توجه کنیم: 🍃پیامبر خدا(ص): فقرا سروران اهل بهشتند. همه ی مردم مشتاق بهشتند اما بهشت مشتاق فقیران است. (بحار الأنوار: ۷۲/ ۴۹/ ۵۸) 🍃پیامبر خدا(ص): درهاى بهشت به روى فقرا باز است. (بحار الأنوار: ۷۲/ ۴۶/ ۵۷) 🍃امام صادق(ع): گرامى ترین حالت بنده نزد خدا، وقتى است که درهمى بجوید و به دست نیاورد. (بحار الأنوار: ۷۲/ ۴۹/ ۶۰) 🍃فقیران از پیامبر خدا(ص) پرسیدند: وقتى در بازار انواع میوه ها را مى بینیم و دلمان هوس مى کند اما پولى نداریم که بخریم، آیا اجرى داریم؟ فرمود: مگر اجر، در چیزى جز این است؟! (کنز العمّال: ۱۶۶۵۷) 🍃پیامبر خدا(ص): خوشا به حال مستمندان صبور. (الکافی: ۲/ ۲۶۳/ ۱۳) 🍃امام صادق(ع): آخرین پیامبرى که وارد بهشت مى شود، سلیمان است و این به سبب دنیایى است که به او داده شد. (بحار الأنوار: ۷۲/ ۵۲/ ۷۶) 🍃محمّد خزّاز گوید: امام صادق(ع) به من فرمود: آیا به بازار نمى روى؟ آیا میوه هایى که به فروش مى رسد و چیزهاى دیگرى که دلت هوس آنها را مى کند نمى بینى؟ عرض کردم: چرا. فرمود: بدان که در برابر هر چیزى که مى بینى اما از عهده خرید آن بر نمى آیى، برایت حسنه اى است. (بحار الأنوار: ۷۲/ ۲۵/ ۱۹) - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴آزمایشی در 👑 شاه- اشراف- سپاه- قانون- کیفری وحشیانه- پایتختها- ایالات 📣💥هنر بزرگ اداره کردن زندگی پارس به و بیشتر از مسائل بستگی داشت، و ثروت آن سرزمین بر پایۀ بود، نه بر پایۀ ؛ به همین جهت پایه های دستگاه دولتی بود، و به جزیرة کوچکی مینمود که در وسط دریاي وسیعی باشد وبر آن دریا حکومت کند، و این حکومت و تسلط بنا و بنیاد طبیعی نداشته باشد. سازمان ، که بر این مجموعه تسلط داشت، از نیرومندترین سازمانها و تقریباً منحصر به فرد بود. بر رأس این سازمان شخص قرار داشت و، چون در زیر فرمان او بودند، به نام »شاه شاهان« یا »شاهنشاه خوانده میشد، قدرت مطلقه در دست بود و کلمه ای که از دهان وي بیرون میآمد کافی بود که هر کس را، بدون و ، به دهد- و این راه و رسمی است که بعضی از زمان حاضر نیز در پیش گرفته اند؛ 🔰گاهی نیز به یا زن خویش این حق صادر کردن را تفویض میکرد. 🔰کمتر، از میان و حتی اعیان ، کسی را جرئت آن بود که از شاه خرده گیری یا وي را سرزنش کند؛ افکار عمومی، در نتیجۀ و ، هیچگونه تأثیري در رفتار شاه نداشت. 🔰هرگاه فرزند کسی را، در برابر ، با تیر می زد، پدر ناچار در برابر فرود میآورد و مهارت او را در میکرد. 🔰کسانی که به امر شاه تنشان در زیر ضربه ای سیاه می شد، از مرحمت شاهنشاه سپاسگزاری میکردند که از یاد آنان غافل نمانده است. 🔰شاهان بیشتر کارهاي را به اعیان و اشراف زیردست خود یا به وا می گذاشتند و خود به و باختن نرد و شکار می پرداختند. سلطنتی پر از سرایانی بود که از حرم پاسبانی می کردند و را تعلیم می دادند و، در آغاز هر دوره سلطنت جدید، دسیسه های فراوان برمی انگیختند. 📚 ویل دورانت، تاریخ تمدن ، مشرق زمین گاهواره تمدن ، ص 294 - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴ویل دورانت : چندین بار در نوشتۀ خود را با اشتباه کرده واحوال آن دو را با هم آمیخته است. چون این داستانها را کنار بگذاریم،از جز فریبنده ای باقی نمی ماند 📚فصل سیزدهم مشرق زمین و گاهواره تمدن ، ص ۲۸۷ - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴گزنفون در "کوروش نامه" آورده است که و سپاهیانش به اندازه ای از مردم یک شهر کشتند که "زنان شیون و زاری آغاز کردند و وار به هر سو می گریختند. آنان خود را به آغوش گرفته بودند و از معدود کسانی که مانده بودند، می کردند که نگذارید ما تنها و بی پناه بمانیم😔 📚 منبع : " ( کوروش نامه ، کتاب سوم، فصل سوم ، ص ۹۴ ). نمونه دیگر آنکه "کوروش چشمان را از حدقه در آورد و پوستش را زنده زنده کند و به کشید" . بود 📚تاریخ کتزیاس، خلاصه فوتیوس، ترجمه کامیاب خلیلی، تهران، ۱۳۸۰، بخش‌های یک تا هفت، صفحه ۱۵ تا ۳۸ - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴مجازات ( مرگ ارزان ) در 🌞 مرگ ارزان برای کسی که بسیار سخت و ناجویدنی یا خوراکی بسیار داغ به گله یا خانگی دهد اگر آن استخوان در میان دندانهای سگ فرو رود یا در گلوی او گیر کند یا دهان و زبانش را بسوزاند این گناهی است که دهنده ی استخوان یا خوراک را می کند. 🌞اگر ماده در گودالی یا چاهی یا پرتگاهی یا رودخانه ای یا جویی بیفتد و آسیبی ماندگار بدو رسد یا بمیرد ، این گناهی است که زننده یا ترساننده را می کند 📚 منبع : اوستا ، فردگرد 15 ، بند 3 و 4 و 5 و 6 - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴رهبران ، برای جبران ضعف مبانی خداشناسی در دین خود هر روز به دنبال فلسفه بافی های جدید می گردند . در بحث نیز مدعی هستند که وی خالق هاست و در خلقت و موجودات دخالتی ندارد . اما وقتی به متن مراجعه میکنیم مشاهده میکنیم که ، خالق صفاتی چون ، ، و $وحشی گری و ... هست . 📚در فرگرد 13 ، بند 39 آمده است که اهورامزدا میگوید من سگ را آفریدم . اما در همین فرگرد ، بند 44 به بعد ، آمده است که - در کنار صفات خوبش اما - در وجود خود صفاتی چون هرزگی ، فقر ، درندگی و وحشی گری و آوارگی ، گدایی و ... را دارد. 📚نگاه کنید به : اوستا ، گزارش دکتر دوستخواه؛ جلد 2 صفحه 811 - 812 ؛ انتشارات مروارید ، چاپ شانزدهم ، نسخه انجمن زرتشتیان آلمان وندیداد ، گزارش جیمز دارمستتر ، صفحه 219 - 221 ، ناشر دنیای کتاب ، تهران ، 1384 هـ ش - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat
🔴آیا می توانند بگویند خون ما از خون دیگری رنگین تر است؟ 📣💥روش تحقیق : که علمی‌ترین روش تحقیق موجود و براساس بررسی همگونی است. جدیدترین فنون مهندسی ژنتیک امکان این را فراهم آورده است که انسانهای متفاوت از نظر با یکدیگر مقایسه شده و و ناهمگونی‌های آنان دسته‌بندی گردد. این روش تحقیق که نشان می‌دهد همۀ انسان‌ها در بیش از 99 درصد تمامی با هم برابر و همگونند، در یک محدودۀ یک‌درصدی تفاوت‌هائی دارند که می‌تواند به دسته‌بندی نژادی انسانها (صرفاً از نظر علوم زیست‌شناسی و انسان‌شناسی) کمک کند. جالب اینجاست که در این دسته‌بندی مثلاً تفاوت یک مرد و یک مرد از نظر کمتر از تفاوت یک مرد و زن سرخپوست است. به‌عبارت روشن‌تر تفاوت مردان و زنان از نظر ژنتیک بیشتر از هر تفاوت متصور دیگری میان «نژاد»های متفاوت بشری است. از سوی دیگر ادغام ژنتیک میان جوامع مختلف امروزی، عملاً امکان هرگونه دسته‌بندی قطعی و واضحی میان نژادها را از میان برده است. این مسئله در مورد جوامع همسایه بسیار بارزتر است و به‌عنوان مثال به‌هیچ‌وجه نمی‌توان تفاوت قاطع ژنتیک میان افراد چینی و کره‌ای کشف کرد، به همین شیوۀ نمی‌توان هیچ تفاوت بارز ژنتیک میان یک فرد «ایرانی» و یک فرد «عرب» یا «ترک» کشف نمود و ایرانیان، اعراب، ترک‌ها و کردها از نظر ژنتیک به‌قدری همسانند که عملاً مسئلۀ تفاوت نژادی در میان این اقوام از نظر بررسی ژنوتیپ منتفی است. 📣💥روش تحقیق : در این روش که بسیار قدیمی‌تر از روش تحقیق ژنوتیپ است، ظواهر مورد بررسی قرار می‌گیرند: یعنی رنگ پوست، رنگ چشم، رنگ مو، فرم و ساختار جمجمه، شکل بینی و گوش، اندازۀ قد، استخوانبندی دست‌ها و پاها و غیره مورد دسته‌بندی انسانها در نژادهای متفاوت می‌گردند. نامهای معروف نژادهای متفاوت از قبیل سفیدپوست، سیاه‌پوست و سرخپوست از اینجا آمده‌اند. البته امروزه با توجه به جمعیت معتنابه افراد دورگه یا چندرگه، دیگر قائل شدن این مرزبندی نژادی غیرممکن است و مثلاً در میان دو نژاد سفیدپوست و سیاه‌پوست طیف بسیار وسیعی از افراد دورگه وجود دارند که عملاً هرگونه مرزبندی واضحی میان این دو نژاد را از حوزۀ امکان علمی خارج می‌کنند. 📣💥روش تحقیق زبانشناختی: در این روش تحقیق، شباهت‌ها و تفاوت‌های میان آدمیان براساس «خانواده» زبانشناختی صورت می‌گیرد و از اینرو از نظر علمی انسانهای هم‌خانواده از نظر زبانی را نمی‌توان یک «نژاد» نامید. زیرا زبان ارثی نیست و اکتسابی است. - - - - - - - - - - - ✅‌ ترین مطالب تاریخی را در کانال ما بخوانید. @hoviyat