eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
483 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 خطرناک‌تر از آمریکا با کدام تحلیل منطقی و مبتنی بر عقلانیت آینده‌پژوهانه، طیف بزک‌کننده اوباما و برجام و جان کری، با وجود همه عبرت‌های دردآور و تأسف‌زای برجام، باز هم مرتکب تحریف حقایق و واژگون‌سازی واقعیت‌ها و دروغ‌پردازی شده، و پیروزی «جو بایدن» را به‌عنوان یک خبر خوب و مسرت‌آمیز برای مردم ایران جا می‌زنند، و وعده آمدن ثبات به بازار ارز و سکه و بورس و... را برای افراد فاقد بصیرت نوید می‌دهند؟ به‌راستی مگر این جریان لیبرال که قطب‌نمایشان همیشه به سمت غرب نشانه رفته است، دچار آلزایمر سیاسی و فریبکارانه شده‌اند و نمی‌دانند و یا خودشان را به ندانستن زده‌اند که انسان‌نمایی همچون «جو بایدن» دنبال سخت‌گیری هرچه بیشتر بر انقلاب اسلامی و مضاعف‌سازی فشار تحریم‌ها به صورت هوشمندانه بر ملت ایران است، نه ایجاد گشایش و تنش‌زدایی در روابط فی‌مابین آمریکا و ایران؟! براستی آیا مدعیان اصلاح‌طلبی از یاد برده‌اند که «جو بایدن» اعتراف کرده و گفته است: «سیاست دست چدنی و خشونت عریان آمریکایی ‌ترامپ علیه ایران شکست خورده است. برای به زانو در آوردن ایران اسلامی، روش‌هاى زيركانه‌تر و هوشمندانه‌تری هم براى سخت‌گيرى علیه ايران وجود دارد، که باید از آنها استفاده کرد»؟ (نقل به مضمون) آیا افراطیون و ‌اشرافیت مدعی اصلاحات و اعتدال، واقعیت‌ها را درباره خباثت و شیطنت دموکرات‌ها نمی‌دانند که مردم را به پیروزی «جو بایدن» امیدوار و مشغول ساخته‌اند؟ پاسخ این است که: یقینا می‌دانند. اما درمانده و مستاصل و حیران شده‌اند، چرا که از طرفی شرمنده و خجالت‌زده مردم به‌خاطر خُلف وعده‌ها و خیانت‌ها و کم‌کاری‌ها و سوءمدیریت‌شان هستند و هر روز محبوبیت‌شان نزد توده مردم کمتر و کمتر می‌گردد، هر روز لعن و نفرین طبقات محروم و مستضعف را که نثارشان می‌گردد، می‌شنوند و می‌بینند، و از طرف دیگر هیچ حرفی هم برای گفتن و دفاع از خود ندارند. از این رو تنها ‌گریزگاه و ملجأ و مأوایی که برایشان باقی ‌مانده آن است که این چند ماه باقی‌مانده تا انتخابات 1400 را مشغول سرگرم کردن و امیدوار‌سازی مردم به انتخاب «جو بایدن» نمایند، و با وانمود‌سازی نقش انتخابات آمریکا در «یک گشایش بزرگ اقتصادی و بازگرداندن ثبات به قیمت‌ها» برای خود اعتبار و فرصت تنفس پیدا کنند. وضعیت مدعیان جریان اعتدال و اصلاحات امروز به مانند انسان کلاهبردار شارلاتانی شده که ‌گریبانش را گرفته‌اند و او برای خلاصی موقت، چک یا وعده دیگری می‌دهد تا فعلا بتواند ‌گریبانش را رها کند و نفسی تازه نماید... 🔗 متن کامل در روزنامه کیهان ✍️ رسول رضایی @HOWZAVIAN
✳️ نخستین نشست از سلسله نشست‌های «حکمرانی فضای مجازی» 💠 موضوع: «دورنمای حکمرانی فضای مجازی» 🔰 با ارائه: دکتر عبدالحسین کلانتری (سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی) 🕰 زمان: یکشنبه 22 فروردین 1400، رأس ساعت 18 ⭕️ نشست به صورت مجازی و برخط برگزار می‌شود. 🔖 لازم به ذکر است برای شرکت‌کنندگان گواهی حضور صادر و به بهترین خلاصه‌نویسی از صحبت‌های مطرح‌شده در نشست، جوایزی به قید قرعه اهدا می‌شود. 💡 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر: @oisc_rooydad @HOWZAVIAN
💠 رمان «چپ‌دست‌ها» روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفت این رمان روایت جوانی است که در حال سپری کردن خدمت سربازی‌اش در زندان است. شخصیت اصلی رمان برای غلبه بر مشکلات درونی و بیرونی‌ که با آن دست و پنجه نرم می‌کند در صدد پیدا کردن راهی برای رفع آنهاست. او به استقبال پیشنهادهایی می‌رود که تبعات مختلفی برایش دارد و در این میان مفاهیمی همچون عشق، نفرت، انتقام و خیانت را تجربه می‌کند. در بخشی از این رمان می‌خوانیم: این روزها چیزی درون من شکل گرفته. انگار ریخته باشند داخل رگ‌هایم. نمی‌دانم چه چیزهایی. شاید خیلی چیزها. چیزهای مختلف، متنوع، متضاد. چیزهایی که از قبل نبوده و حالا شکل گرفته. معجونی که نمی‌دانم خوب است یا بد. سیاه است یا سفید. قبلاً ترس بود و دلهره، فرار بود و پنهان‌شدن. حالا اما طور دیگری شده. طوری‌که می‌ترسم و نمی‌ترسم. دلهره دارم و ندارم. گاهی وحشت می‌کنم و گاه بی‌باک و جسور می‌شوم. چیزهای دیگری هم اضافه شده. بی‌خیال‌شدن، بی‌تفاوت‌بودن، دل‌وجرئت پیداکردن، تصمیم‌گرفتن، دوست‌داشتن، گاهی هم کلّه‌شقی و یک‌دندگی. انتشارات شهرستان ادب رمان «چپ‌دست‌ها» اثر یونس عزیزی را در 224 صفحه با شمارگان 1500 نسخه و قیمت 55 هزار تومان به چاپ رسانده است. علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند به سایت «ادب بوک» مراجعه کنند. @HOWZAVIAN
🔆 ‏ارادتم بیشتر شد از خان گزیده‌ها تا آیینهٔ جادویش، اثری از من و منیت و نفسانیت ندارد.‏ شاید به خاطر حجم آگاهی توأم با ایمانی مخلصانه که با تاروپود جسم و روحش، تنیده شده بود. علم و ‏دانش توأم با تفکر مدقانه و انسانیت در اوج، آوینی را نه‌تنها سید شهیدان اهل‌قلم، بلکه به بزرگ‌ترین و ‏برجسته‌ترین، تئوریسین‌های انقلاب تبدیل کرد.‏ آوینی یک شخص نیست، یک تفکر است. که توأمان با مردم‌شناسی عمیق و میل به ‏زنده کردن ارزش‌ها و باورها در جامعه، تبدیل به می‌شد. هنری که هنوز که هنوز است، ‏حرف‌های نابی برای شنیده شدن دارد... 🔗 متن کامل ✍️ زهرا نجاتی @HOWZAVIAN
🔰فهرست مطالب انتخاباتی / 1 ⭕️چالش های دولت جوان انقلابی https://eitaa.com/farhangy57/1611 ⭕️متن کامل سوالات پرتکرار مردم(جزوه) https://eitaa.com/farhangy57/1609 ⭕️نکاتی درباره سند همکاری ایران و چین https://eitaa.com/farhangy57/1607 ⭕️تحریم انتخابات به خاطر مشکلات موجود https://eitaa.com/farhangy57/1594 ⭕️اعتراف فعالان اصلاح طلب به کارنامه ضعیف اصلاح طلبان https://eitaa.com/farhangy57/1566 ⭕️انقلاب و وعده آبادی دنیا و آخرت -1 https://eitaa.com/farhangy57/1564 ⭕️انقلاب و وعده آبادی دنیا و آخرت -2 https://eitaa.com/farhangy57/1608 ⭕️رفتار شناسی انتخاباتی اصلاح طلبان https://eitaa.com/farhangy57/1557 ⭕️زمان و مکان، دو عنصر تعیین کننده در تصمیمات سیاسی https://eitaa.com/farhangy57/1528 ⭕️قضاوت هاي انتخاباتي دوستان انقلابي و عدم دقت به اصل تكليف مداري https://eitaa.com/farhangy57/1527 ⭕️در برزخ بد و بدتر https://eitaa.com/farhangy57/1516 ⭕️چهار نکته درباره برجام و رفع تحریم ها https://eitaa.com/farhangy57/1614 ⭕️انتقام سخت؛ مذاکره و برجام -1 https://eitaa.com/farhangy57/1221 ⭕️انتقام سخت؛ مذاکره و برجام -2 https://eitaa.com/farhangy57/1220 ✍️دفتر فرهنگی۵۷ @HOWZAVIAN
دوستان گرامی لطفاً گروه «پژوهشگر» را به طلاب، دانشجویان و دوستان خود معرفی کنید🙏🌹 👇 گروه «پژوهشگر» آغاز به کار کرد! با ما پژوهش را ساده و راحت یاد بگیرید! در این گروه تمام آنچه نیاز یک یا پژوهشگر از جهت مسائل شکلی مقاله، تحقیق کلاسی، پایان‌نامه‌های ارشد، دکتری، سطح سه و چهار حوزه، تدوین کتاب و... هست؛ به صورت صوتی و تصویری ارائه می‌شود. همچنین برای پرسش و پاسخ و رفع اشکال در خدمت شما هستیم🌹 ✅1️⃣کانال : https://eitaa.com/joinchat/462225463Cc58dba1bd1 https://eitaa.com/pajouheshgar ✅2️⃣گروه جهت رفع اشکال: https://eitaa.com/joinchat/942997559C4680ded5cf @HOWZAVIAN
💠 دعوت به همکاری یک سایت تحلیلی، 2 نفر طلبه با شرایط ذیل می پذیرد: ۱_ آشنا به شبکه های اجتماعی ۲_ توانایی کار با word و اینترنت و کار در سایت ۳_ تسلط بر جریان های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی در کشور ۴_ دارای وقت مکفی(۷ساعت) در روز حتی جمعه. طلاب دارای سابقه مطبوعاتی و فعالیت رسانه ای در اولویت هستند. طلاب علاقمند حائز شرایط، رزومه فعالیت خود را نهایتا تا چهارشنبه 25 فروردین ماه به ایدی زیر @Rezvan140000 @HOWZAVIAN در ایتا ارسال کنید.
#پویش_نوشتن 📣 کانال نویسندگان حوزوی، هر گونه تبلیغات نهادهای دینی و حوزوی را در مسیر همگانی شدن نوشتن و نویسندگی، به صورت رایگان منتشر می کند. باشد که نویسا شویم 💐 و چرخه تولید محتوای فاخر را کلید بزنیم. @HOWZAVIAN
♦️کرونا و مناسک مذهبی 🔶مناسک و آیین‌ها از ارکان بنیادین هر دین و مذهب به شمار می‌آیند و مومن از مجرای مشارکت در آنها قصد ارتباط و اتصال با امر مقدس و عالم بالا را دارد. از دیدگلیفوردگیرتز، مردم‌شناس آمریکایی، مناسک، صور نمادین و تبلور و تجسد ترکیب‌یافته‌ای از ارکان دینداری‌اند. دو رکن مهم دینداری یعنی التزام به ارزش‌های اخلاقی(= جهان آنگونه که زیسته می‌شود) و پذیرش جهان‌بینی(= جهان آنگونه که تصور می‌شود) در قالب مناسک به هم می‌آمیزند. 🔷 به بیان دیگر، انجام مناسک، به ظهور درآوردن حقیقت قدسی و زیستن بر مبنای آن است. از دید وی، مومنان بواسطه شرکت در مناسک دینی به درون امر قدسی جهش می‌کنند و از همین روست که پس از انجام مناسک و بازگشت به زندگی عادی، نوعی تغییر روحی را در خود احساس می‌کنند. مناسک معمولا در لحظه موسوم به لحظه قدسی که فرد از دنیای روزمره و اشتغالات معمول خود جدا می‌شود، انجام می‌گیرند. 🔶 برخی جامعه‌شناسان دین، همچون دورکیم بر این باورند که مناسک و اعمال در نزد عموم دینداران، جایگاهی بالاتر و برتر از عقاید و باورداشت‌ها دارند. مومنان عادی معمولا تنها در صورت توفیق به ادای مناسک، رسالت و مسئولیت مومنانه خود را انجام یافته تلقی می‌کنند و به باورداشت‌های و مفروضات نظری و اندیشه‌ای التفات تفصیلی ندارند. 🔷از منظر کارکردی نیز انجام مناسک، آثار و نتایج روحی و اجتماعی قابل توجهی در پی دارد یا عموم مومنان انتظار دارند از رهگذر آنها به این نتایج دست یابند. فرهنگ دینی عمدتا از طریق مناسک عینیت، تثبیت، تداوم و انتقال می‌یابد. تمایز فرهنگ‌ها عمدتا از طریق جلوه‌های نمادین و رفتارهای عینی افراد وابسته عینیت می‌یابد. مومنان تنها با مشارکت در مناسک است که ایمان دینی خود را کمال بخشیده و به صورت مکرر در مسیر تعالی تدریجی بازتولید می‌کنند. 🔗 متن کامل + یادداشت‌های مرتبط @HOWZAVIAN
⌛️ رئیس جمهور سفارش کردند از شکست های آمریکا فیلم ساخته شود 📌در ادامه شکست سیاست های آمریکا را مرور می کنیم⬇️ ۱- انزوای ایران ایالات متحده آمریکا با برچسب بنیادگرایی و تحجر، قصد دورشدن دولت ها و ملت ها از جمهوری اسلامی داشت. ولی برگزاری باشکوه اجلاس غیر متعهدها با بیش از صد کشور در تهران که نزدیک چهل مقام بلند پایه حکومتی نیز میهمان آن بودند، این سیاست ایران هراسی به ثمر ننشست. ۲- تجاوز به خاک دولت آمریکا همیشه سعی کرده است با حضور نظامی در مناطق مختلف، حق تجاوز به خاک هر کشوری را برای خود ایجاد کند و با نمایش تجهیزات پیشرفته اش، قدرت خود را به رخ جهانیان بکشاند. ولی با شکار پهباد پیشرفته جاسوسی RQ-170 یا همان جانور قندهار در آسمان ایران توسط فرزندان این سرزمین در نیروی هوا و فضای سپاه، بُهت و حیرت بر جبهه مستکبران سایه افکند. ۳- تهدید امنیت جانی و روانی حمایت از حرکت های تروریستی و جریان های تکفیری که جان ملت را تهدید می کنند و نیز پشتیبانی از عملیات های روانی در شبکه های اجتماعی که قصد اختلاف افکنی و شبهه پراکنی نسبت به نظام اسلامی دارند، در دستور کار دشمنان قرار داشت. شکار ریگی در آسمان و به دام انداختن روح الله زم و نیز حمله موشکی عملیات لیلة القدر به مواضع داعش در دیرالزور که پاسخی به ترقه بازی تروریست ها در مجلس بود، و از همه مهم تر که هیمنه آمریکا را در هم شکست، حمله موشکی به پایگاه عین الاسد در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی بود. ۴- نفوذ دشمن همیشه تلاش کرده است تا به طرق مختلف با ورود به بخش تصمیم گیران و تصمیم سازان ایران، دستگاه محاسباتی مسئولین را به هم بریزد و با سرقت اطلاعات محرمانه بتواند چالش های بین المللی متعدد برای ملت بوجود آورد. ولی نیروهای امنیتی با شناسایی و دستگیری این جاسوسان از جمله جیسون رضاییان مانع تحقق اهداف شوم استعمارگران شدند. ۵-عقب ماندگی پیشرفت ایران در سایه انقلاب اسلامی کابوس مستکبران می باشد و برای جلوگیری از شکوفایی این ملت قهرمان، همه نقشه های خود، از ترور دانشمندان هسته ای گرفته تا تحریم ورود هر گونه مواد اولیه به ایران را، عملیاتی کردند. اما رشد فناوری های راهبردی همچون هسته ای، نانو تکنولوژی، سلول های بنیادین و پرتاب ماهوره، توانست همه آرزوهای دشمنان را به یأس تبدیل کند. ✍ امین محمدلو @HOWZAVIAN
بررسی فقهی استهلال در نزد فریقین ماه رمضان که می آید طبعاً به دنبال آن حال و هوای خاص و نورانیتی به زندگی مردم و فضای جامعه حاکم می شود و این ماه و اعمال مربوط به آن نظم خاصی را در اعمال فردی و جمعی مسلمانان جهت می دهد؛ این مطالب باعث می شود که حساسیت ها و مراقبت ها نسبت به این ماه مبارک بیش از پیش بر همگان آشکار شود در میان مسائل و موضوعات فراوان مربوط که پیرامون این ماه وجود دارد بر آن شدیم تا به یکی از مهم ترین بحث درباره ماه رمضان یعنی رؤیت هلال ماه بپردازیم. در این مقاله به اهمیت موضوع  ماه در احکام اسلامی به خصوص ماه مبارک رمضان می پردازیم و سپس های فقهی فقیهان و علمای اهل سنت و شیعه در باب ، موضوع مورد بحث خواهد بود و در نهایت به ضرورت وحدت و یکپارچگی در امر استهلال ماه مبارک رمضان در میان مسلمانان اشاره می نماییم. https://b2n.ir/u69704 ✍ عباس جلیلی تنظیم: نجمه صالحی منبع: حبل المتین سال اول تابستان ۱۳۹۱ «ویژه نامه ماه رمضان» @HOWZAVIAN
سلام به نویسنده گرامی ..... 💐 هر روز بنویسید حتی تمدن ایرانی_اسلامی به شما و قلم‌تان نیاز دارد. اسفندیار از کانال نویسندگان حوزوی
نویسندگان حوزوی
سلام به نویسنده گرامی ..... 💐 #یادآوری هر روز بنویسید حتی #یک_جمله تمدن ایرانی_اسلامی به شما و ق
💠 می دانم راه دشواری را شروع کرده‌ایم برای این که اتفاق بیافتد، چه کار باید کرد؟ امروز با خودم گفتم برای نویسندگان و ‌نوقلم‌ها، پیام خصوصی ارسال کنم.👆😊 البته چند روزی ارسال این نامه‌‌ی کوتاه و گویا زمان می‌برد؛ برای بیش از 350 نفر از عزیزانی که خوب فکر می‌کنند؛ اما اندک می‌نویسند. به امید رویش‌های ناب
🎁 هدیه ای به ارزش ۹۶۰ هزارتومان برای فعال فرهنگی انقلابی در فضای مجازی 🎁 👌دوره ای ارزشمند با سرفصل های زیر، به صورت صوتی و تصویری با گواهینامه برای فعالان فرهنگی انقلابی در فضای مجازی فصل اول: قدرت و اهمیت واقعی فضای مجازی و دیگر رسانه ها + شناخت انواع رسانه ها فصل دوم: نکات مهم و ضروری برای امنیت شخصی و کاربری در تبلیغ مجازی فصل سوم؛ احکام کاربردی و نکات مهم برای اثرگذاری بیشتر و جذب مخاطب فصل چهارم؛ چطور یک محتوای جذاب و موثر تبلیغی بسازیم و منتشر کنیم فصل پنجم: ایجاد، مدیریت و روش های افزایش کاربر کانال و صفحه در شبکه ها برای آشنایی با شیوه ی دریافت این هدیه به کانال «اطلاع رسانی دوره های آموزشی» مراجعه کنید. (پیام سنجاق شده است.) 👈 @irancourse @HOWZAVIAN
منبأ 45.pdf
572.5K
👆 چند خبر 🔻 روحانی زیر ذره‌بین رئیسی 🔻سوء استفاده از قانون‌مندی مذهبی‌ها 🔻تروریسم هسته‌ای 📣 منبأ بخوانید @HOWZAVIAN
⭐️ همه جز من آرپی‌جی به دست دارند . این فقط حرف پشت بی سیم حاج احمد نیست؛ بلکه فریاد انقلاب اسلامی در طول این چهل سال است. . تاریخ در سال ۶۱ حاج احمد را گم کرد؛ اما انقلاب اسلامی در این مدت هزاران حاج احمد را با خود همراه کرده است. انقلاب اسلامی درخت پر ثمر و صبوری است که که با خون حاج احمد ها آبیاری شده است اما هر چه تاب بازی و چنگ زدن های سلبریتی و نو کیسه ها را دیده صبوری کرده. این درخت خودش را خادم می دانسته که سکوت کرده. . تاریخ یادش رفته فریاد بزند وقتی را که در مقابل هر رزمنده حاج احمد یک تانک ایستاده، وقتی رئوفی به حاج احمد نمی رسد و حاج احمد با ۳۵۰ نفر وارد فرودگاه بهشت می‌شود و با شصت نفر خارج می‌شود . این تاریخ کجاست که این روزها حاج احمد ها را پیدا کند؟! کجاست که در عشرتکده دنیا که عده ای بد مستی می‌کنند بگردد و حاج احمد های گمنام را پیدا کند؟! . در شلوغی جنگ ، آن هایی که خودشان را برای پرواز آماده نکرده اند ، کپ می‌کنند و گوشه ای می مانند و زمین گیر می‌شوند. دیگر پاهایشان توان حرکت ندارد. منتظرند فرماندهان و دیگران کاری کنند. منتظرند آتش بخوابد و سینه جلو دهند و از خلوت شان خارج شوند. هنوز هم هستند. در همین شلوغی های جنگ فریاد می زنند که رهبرم از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن. غافل از اینکه اشاره کجا بود که رهبرمان وسط جنگ است. دارد نفر به نفر می جنگد و آن وقت عده ای منتظرند که آب ها از آسیاب بیفتد. اوضاع خوب شود و بعد وارد میدان شوند. خب برادر من، خواهر من ، کار فرهنگی، کار اقتصادی ، کار اجتماعی در اوضاع خوب و با حمایت را که همه بلدند انجام دهند. اینکه وسط این جنگ سختی بکشی و هر نفر جلوی یک تانک بایستد مهم است. اینکه همه آرپی‌جی به دست بگیرند هنر است. . ایستاده در غبارم آرزوست... ✍️ حامد تقدیری @HOWZAVIAN
✍️ قدم‌های ساده و مهربان رمضان از راه رسید مثل هر سال با قدم ‌‌های ساده و مهربان. امسال کرونا هم هست و شاید سفره ها خالی تر. سال های قبل تحریم را تجربه کرده بودیم؛ فشار اقتصادی هم چیز جدیدی نبود اما این کرونای منحوس و بی تدبیری های دولت که این روزها به اوج رسیده اوضاع اقتصادی را پیچیده تر کرده و رمق مردم را گرفته است. امسال سفره های افطاری زیادی پهن می شود که چاشنی آن ها خجالت پدر است؛ سفره هایی که شکم های گرسنه فرزندان را به زور سیر می کند. اما به قول مادربزرگم الهی که تنتان سالم باشد؛ کم و زیاد دنیا میگذرد. غم شادی هایش هم... خدا کند سفره دلمان پر از مهربانی و عشق و صفا باشد. صفای رمضان می تواند فضای زندگی ما را تغییر دهد. می توانیم سفره های دلمان را پهن کنیم و هم وطنان مان را پای آن بنشانیم و توی آن صفا و صمیمیت بگذاریم. این ماه رمضان می‌تواند بهترین فرصت باشد برای کمک‌های مؤمنانه و مساعدت‌های همدلانه. می‌توانیم بشویم مصداق کسانی که با خدا عهد بسته اند تا از فضلی که خداوند نصیب شان کرده به دیگران هم ببخشند و از صالحان باشند(توبه /۷۵). که السابقون السابقون اولئک المقربون. درست است که سفره‌های غذا کوچک و سفره های باصفای افطاری جمع شده است اما می توانیم سفره دوستی و مهربانی را همه جا بگسترانیم و در این وانفسای آخرالزمان با یکدیگر مهربان تر باشیم؛ درست است نمیتوانیم مانند قبل به تجمعات مذهبی مساجد برویم اما میتوانیم دلها را کنار هم قرار دهیم و از صمیم قلب از خدا بخواهیم شر ویروس منحوس و همه ویروسهایی که باعث این تنگناها شده اند را از سر بشریت و هموطنانمان کم کند. دعا کنیم برای بصیرت مردم، تا رئیس‌جمهوری انتخاب کنند که بشود مرحم همه درد های فرهنگی، اقتصادی و اجرایی کشور. رئیس جمهوری که پشتیبان تولید ایرانی باشد و موانع را از سر راه پیشرفت مملکت بردارد. رمضان دوباره از راه رسید؛ با همان قدم های ساده و مهربان؛ امسال هم دوباره جای نمازهای جماعت مساجد و دورهمی‌های معنوی و سفره‌های افطاری خالیست. هرچند سالهاست دلمان تنگ می شود که یک کیف پر از خوراکی برای بچه ها برداریم و یک زیر انداز هم بزنیم زیر بغل و برویم توی کوچه پس کوچه‌های تنگ بازار تهران بنشینیم پای منبر حاج آقا مجتبی تهرانی؛ عمار آن روزهای انقلاب قرآن به سر بگیرد و به ما یاد بدهد که بگوییم: يَا أَيُّهَا الْعَزِيزُ مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ وَجِئْنَا بِبِضَاعَةٍ مُزْجَاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْكَيْلَ وَتَصَدَّقْ عَلَيْنَا إِنَّ اللَّهَ يَجْزِي الْمُتَصَدِّقِينَ. دوباره رمضان، دوباره تلاوت قرآن، دوباره دعاهایی که با ضربان قلب هایمان هماهنگ است، دوباره فراز اَللّهُمَّ اِنّا نَشْکوُ اِلَیْکَ، دوباره یا عَلِیُّ یا عَظیمُ، دوباره اللَّهُمَّ لَا تُؤَدِّبْنِی بِعُقُوبَتِکَ... خیلی ها که پارسال در این مهمانی دعوت بودند دیگر بین ما نیستند. قدر خودمان و ماه مهربان خدا را بدانیم و خدا کند که مهمانان خوبی باشیم برای این ماه. راستی تا یادم نرفته تاکید کنم که وقتی با زبان روزه داشتید زولبیا و بامیه ها را در ظرف میچیدید تا سر سفره افطارتان بگذارید یادتان باشد خانواده هایی هستند که توان خریدشان خیلی پایین آمده است و فقط میتوانند شکم بچه های شان را سیر نگه دارند... إِنَّ اللَّهَ يَجْزِي الْمُتَصَدِّقِينَ (یوسف/۸۸) ✍️ فاطمه ابن علی، عضو تحریریه مدادالفضلاء @HOWZAVIAN
✍️ دومین گعده مدادالفضلاء به میزبانی خبرگزاری حوزه برگزار شد 🔹حسن صدرایی عارف، سردبیر خبرگزاری حوزه، با ابراز خرسندی از حرکت‌های جدید حوزویان در مسیر نویسندگی رسانه‌ای، بر تداوم این گونه محافل تأکید کرد. 🔅 نویسندگان حوزوی در این محفل صمیمی به یادداشت‌خوانی پرداختند. 🔖 نقد ادبی و محتوایی یادداشت حوزویان از برنامه‌های محوری این گعده است. 📌گعده مدادالفضلاء به صورت ماهانه و با حضور کارشناسان ادبیات و رسانه در قم برگزار می‌شود. ✔️ محفل دوم، به همت خبرگزاری حوزه، کانون فرهنگی تبلیغی مدادالفضلاء و مؤسسه فرهنگ و تمدن برگزار شد. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
💠 چند توصیه از مرحوم آيت الله كشميرى برای ماه مبارک رمضان 🔻 کمیت‌گرا نباشید ١- "کمیت گرا نباشید؛ کیفیت جو باشید!" دنبال ختم آیات و ادعیه نباشید؛ بلكه در پی هضم آنها باشید! غذای اندک را خوب بجوید تا جزء جان تان شود. بزرگترین مشکل ما قشری‌نگری به دین و شریعت است. با خود فکر کنید آنقدر در سال های قبل با ولعِ زیادخوانی اعمال انجام دادید، به کجا رسیدید؟! آغاز ماه رمضان حتماً نیت کنید فقط براى الله روزه بگیرید؛ فقط الله! آداب روزه‌داری را تا آنجا که نشاط دارید، انجام دهید: 🔻٢- تفکر حتماً دقایقی از ساعات رازآمیز روزه‌داری خود را به برترین عبادت اختصاص دهید و آن هم چیزی نیست جز «تفکر»! با خود و خدای خود خلوت ‌کنید. خصوصاً به نوع رابطه حضرت حق با خودتان بیندیشد؛ امید است ابوابی از معرفت به رویتان باز شود. متن کامل در ✍️ افکار حوزوی @HOWZAVIAN
1_919012976.pdf
5.28M
👆 📒شبهات پرتکرار انقلاب اسلامی نویسنده: رضا بهرامی فرزانه @HOWZAVIAN
🔶 اشتیاق به مقصد این سفر تقریباً خوب بود. مسافر نزدیکم بود و خیابان‎ها خلوت. فرصت هم داشتم و مقصد هم نزدیک خانه. چه از این بهتر. فقط هی با خودم می‎گفتم امان از دست این مسافر که رفته آن ور چهارراه. آقا یا خانم که شما باشی برگرد بیا تا من می‎رسم به مقصد بیا این ور. آخرش که باید برگردیم این ور. اما خب گفتم شاید محذوری چیزی داشته باشد... توی این فکرها بودم که گوشیم زنگ زد. یک زن جاافتاده بود که می‎گفت نرو آن ور چهارراه. مادر برای دخترش اسنپ گرفته بود. دخترک مانتویی بود و کمی از موهاش بیرون بود. مثل عادت بیش‎تر مسافرها که تا سوار می‎شوند می‎روند توی گوشی یا به کسی زنگ می‎زنند او هم به دوستی زنگ زد که بالاخره یافتم. چه چیز را یافته بود؟ گفت دو کتابی را که مدت‎ها دنبالش بودم، یافتم. برایم جالب بود. صحبت از کتاب و کتاب‎خوانی شده بود. گوش‎هام تیز شد و البته حواسم هم بود که با ماشین‎های جلویی تصادف نکنم. گفت دو کتاب را دنبالش بودم. دقیق حرف‎هاش یادم است. یکی یک کتاب خرده عادت‎ها که البته من (یعنی او) خرده‎عادت‎ها را پیدا نکرده بود و ریز عادت‎ها را یافته بود و بعد هم یک کتاب قرآن. برایم بسیار جالب بود که دنبال یک کتاب قرآن بود. گفتم حتماً کتاب قرآنی است با جلد خاص یا چاپ رنگی‎رنگی ولی ادامه داد که ترجمۀ این قرآن تفسیری است برای کودک و نوجوان و کلی گشتم. همۀ کتاب‎فروشی‎ها را گشتم تا یکی بهم آدرس کتاب‌فروشی فدک را داد، قیمتش هم گران بود اما چون ممکن بود همه‌جا تعطیل شود به‎خاطر کرونا، حدس زدم کدام کتاب قرآن را می‎گوید. کتاب ترجمۀ پیام‎رسان قرآن از علی ملکی. ترجمۀ خوبی از قرآن نیست ولی من کتابش را دارم. دنبال یک خواهانش بودم که در میان فامیل یکی را یافتم. شاید اگر صحبتش را قطع می‎کرد و همین‎طور با موبایل حرف‎زنان از ماشین بیرون نمی‎رفت، می‎گفتم این کتاب را من دارم. شاید... اما این میل به رمضان و میل به ماه قرآن برایم جالب بود. خریدار این حس هستم. امیدوارم هیچ وقت کور نشود... . ✍️ حسین ابراهیمی @HOWZAVIAN
برای بین المللی شدن مقالاتم چه کار باید بکنم؟ 🔷 کارگاه نمایه کردن مجلات در ایندکس‌های خارجی (1) با سلام خدمت مسئولان محترم نشریات دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در نظر دارد طی چند جلسه راهکارهای نمایه کردن مجلات را در وب سایت ها خارجی به صورت رایگان آموزش دهد. این کارگاه برای مسئولان مجلات خصوصا کارشناسان نشریات بسیار مفید خواهد بود این جلسه به صورت مجازی است و نیازی به حضور ندارد. محورهایی که در کارگاه ارائه خواهد شد به شرح زیر است. 👈 مراحل ثبت نام در گوگل اسکالر 👈مراحل ثبت نام نشریه در لینکدین 👈مراحل ثبت نام نشریه در آکادمیا و نحوه بارگذاری مقالات 👈 مراحل ثبت نام نشریه در سایت journals.msrt.ir وزارت علوم (ارزیابی و رتبه‌بندی نشریات علمی) 👈 مراحل ثبت نام و دریافت دریافت کد dor برای مقالات نشریه این کارگاه در تاریخ سه شنبه 31 فرودین ساعت 10 در محیط ادوبی کانکت به آدرس http://82.99.217.99/res برگزار خواهد شد. از علاقه مندان دعوت می شود که در این کارگاه شرکت نمایند. @HOWZAVIAN
‌خـرامـان آمـدی ای مـاه رحـمت مـاه غفـران چه خندان آمدی، شادان نمودی جمعِ مستان سحرهایت همه عشق و غروبت وقت شادی چو باران آمدی بر این کویرخشک و بی جان ✍ عباس بهمنی @HOWZAVIAN
🔹آرامش دینی، اعتقادی و اکتسابی است نه تزریقی به نظر می‌رسد که «آرامش» همچون عناوین اخلاقی دیگر مانند صبر، اخلاص، تواضع و... یکی از فضایل اخلاقی محسوب شود، خصوصا آن‌گاه که بازگشتنگاه آن منبعی دینی باشد؛ اصلا موضوع ما راجع به «آرامش دینی» یا همان «آرامش مستقر» می‌باشد؛ به دلیل آن که استقرارِ آرامش، نشان از منبعی مستحکم و لایزال دارد. هر زمان که آرامش دائما بود یعنی خدا دائما هست. البته منظور «آرامشِ ژنتیکی و‌ خُلقِ وراثتی» نیست، که البته آن نیز می‌تواند کمک‌کننده‌ای برای رسیدن به آرامش دینی باشد. اما آن کدام آرامشی است که جنسش از «أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» باشد؟ چون اگر ذکر خدا دائم حضور داشت آرامش هم دائم حاضر است و کسی که ذکری همیشگی دارد، همیشه به نگاهِ الهی آرام است. اما آیا چنین آرامشی دادنی و گفتنی است؟ به این صورت که در حوادث ناگوار و طوفان‌های دنیایی، می‌توان به شخصی که مضطرب یا نگران است بگوییم: آرام باش؟! به عبارت بهتر آیا «آرامش دینی» تزریقی است؟ و یا یک مسئله اعتقادی و اکتسابی است؟ مثلاً آیا می‌توان به کسی که به اصطلاح سیمش وصل نیست و در بلاها و مصیبت‌ها جزع و فزع می‌کند، گفت که آرام باش؛ هرگز! اگر چنین طمأنینه‌ای گفتنی و نرخ شاه عباسی بود، قطعا پرونده بسیاری از مشکلات اجتماع‌ها و انسان‌ها بی‌تردید خود به خود حل می‌گشت؛ بلکه «آرامش دینی و مستقر» یک نعمتی است که بایستی برای آن تلاش و کوشش نمود و یک حاجتی است که باید آن را دائما از خدا خواست و یک توفیقی است که با اعمال صالح و اصرار در دعا امید است داده شود؛ پس باید آن را به دست آورد تا تبدیل به عادت شود؛ بلکه آرامشِ دینی حالت و ملکه‌ای است که ریشه در رضایت قلبی و باطنی شخص دارد و تا مسئله رضایت قلبی و باطنی در دل شکل نگیرد و تبدیل به یک اعتقاد نشود، قطعا که گفت‌وگفتارهای متوالی در راستای آرامش ‌دهی به افراد، بی‌ثمر و بی‌نتیجه خواهد ماند‌. باید دانست، آن‌جا که اضطراب و شکی باشد آرامشی در کار نیست، و آن‌جا که آرامشی نباشد، خدایی نیست. به دلیل آن که: آرامش خودش منشأی دارد و آن «رضایت» است، و راضی بودن سدی بر سیل بی‌تابی‌ها و دل نگرانی‌هاست. آن که از همه چیز زندگیش راضی است نه در پی آرامش، بلکه همینک در دریای آرامش است. آرامش محصول رضایت است و «رضایتِ به تقدیر» هم از نشانه‌های اصلی ایمان است؛ پس «آرامش مستقر» که از سرچشمه «رضایتِ به تقدیر» در زندگی جاری است، رکنی اصیل و ایمانی است که نامش «رضایتِ در تقدیر» است. بنابراین «رضایت و آرامشِ دینی و مستقر» از سلسله‌ رفتارهایی است که با گفتن و توصیه صرف، قابل حل و دست‌یافتنی نیست؛ بلکه باید آن را اعتقادی از عمق جان دانست و برای به دست آوردن آن تلاش و اهتمام نمود و در صورت امکان موانعِ آن را از پیش رو برداشت، تا آن را اکتساب کرد. ✍ علی کردانی @HOWZAVIAN