🔻 عقبنشینی غیرتاکتیکی ممنوع!
▫️ عقبنشینی! این کلمه گاهی به گوش که میخورد، بوی ترس و ضعف میدهد. اما نه همیشه. گاهی هم که عقب میروی، آمادگی است برای جهش؛ مثل آن وقتی که دستت را بهعقب میکشی تا با تمام قدرت مشت کنی و بکوبی. حضرت آقا در همین حوالی اشاره داشتند که عقبنشینی غیرتاکتیکی، غضب الهی را به دنبال دارد. دقیقاً همان چیزی که در آیه ۱۶ سوره انفال بیان شده؛ یعنی وقتی که عقبنشینی بدون هدف، یعنی پا پس کشیدن از ایمان و میدان.
▫️ بله، عقبنشینی اگر برنامهریزی شده و با نیت تجدید قوا باشد، یعنی قدرت درونی و اعتماد به نفس. اما وقتی صرفاً از سر ترس و ضعف باشد، یعنی ایمان را کنار گذاشتهایم و خودمان را در معرض غضب الهی قرار دادهایم.
▫️ درست همینجاست که حرف آقا معنی پیدا میکند؛ جایی که عقبنشینی تاکتیکی، راهی به سوی پیروزی است و غیرتاکتیکیش، راهی به سوی سقوط. پس حواسمان باشد که از هر عقبنشینیای، نباید تعبیر به تاکتیک شود. این تفاوتِ آشکار بین حکمت و ترس است؛ بین تدبیر و بیتدبیری.
▫️ در نهایت، تمام حرف این است: مقاومت و ایستادگی، آن هم با تکیه بر تدبیر و ایمان. اگر قرار است عقب برویم، فقط به خاطر این باشد که جلوتر بپریم. اما اگر عقب رفتنمان از سر ترس باشد، خدا میداند کجا فرود میآییم. پس باید چشم و دل را از ترس و تردید شست و به جای عقبنشینی از سر ضعف، با قدمهایی محکمتر به پیش رفت.
✍🏻 نورالدین حافی
#خون_خواهی
#نویسندگان_حوزوی_فارس
🆔 @howzavian_fars
انسان و سکون
توقف اندیشه، بهمنزلهٔ فروکاستن جریانی است که ماهیت و جوهرهٔ انسان را تعریف میکند؛ جریانی که همچون رودی بیپایان، در سرزمین ناشناختهٔ ذهن، آرام و پیوسته جاری است. لحظهای که این جریان متوقف شود، گویی روح از کالبد جدا میگردد و انسان در ورطهای از خلأ و بیکرانگی فرو میرود.
این خلأ، مرزی باریک است میان زندگی و مرگ، جایی که ذهن بهجای جنبش و خلق، در دام سکون و خاموشی گرفتار میآید. افسردگی، بهعنوان میوهٔ تلخ این توقف، نه صرفاً انجماد روح، بلکه فرآیندی است که در آن، فرد از معنا و جوهر زندگی تهی میگردد.
در چنین وضعیتی، انسان به مرز عدمبودگی نزدیک میشود، جایی که هیچ دریچهای به جهان بیرون یا حتی درون خویش ندارد. اندیشه، که میتوانست ناجی انسان باشد، اکنون به دشمنی مرموز بدل میشود. این تناقض در قلب افسردگی نهفته است؛ جایی که اندیشه بهجای آفرینش، به ویرانی میپردازد. با توقف اندیشه، زمان بهعنوان عنصر محرک هستی، معنای خود را از دست میدهد و انسان در بیزمانی فرو میرود. این بیزمانی، نه سکوتی آرامشبخش، بلکه خلائی پرآشوب و سرشار از تشویش است که ریشه در نیستی و پوچی دارد.
افسردگی همچون سایهای سنگین بر این توقف هولناک میافتد و انسان را از تجربهٔ ژرفا و معنا محروم میسازد. زندگی، هرچند به ظاهر ادامه مییابد، اما از درون فروپاشی میشود. تجربهٔ افسردگی، در این معنا، تجربهٔ مرگی تدریجی است؛ مرگی که در آن، روح پیش از جسم میمیرد و جهان به کلی در بیمعنایی غرق میشود.
انسان، که وجودش با اندیشه پیوندی ناگسستنی دارد، در این وضعیت به اسیر تاریکیهای بیپایان بدل میگردد. شاید تنها راه نجات، بازگشت به اندیشه باشد، اما اینبار با درکی ژرفتر و متفاوتتر؛ درکی که به جای سکون و توقف، به جنبش و تحول مجال دهد و انسان را از چنگال این تاریکی رهایی بخشد.
✍🏼 نورالدین حافی
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی_فارس
🆔 @howzavian_fars
🔻 اربعین؛ رسانهای بیهمتا
✍️ محمد حائری شیرازی در رسانهی رحا نوشت:
از همان آغاز، اربعین به عنوان «رسانه پُرقدرت عاشورا» عمل کرده است. این رسانه حقیقی، با فریادهای حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در دل تاریکیها و ظلمهای حکومت بنیامیّه، پیام عاشورا را زنده نگهداشت و به امروز رساند.
راهپیمایی عظیم اربعین، به عنوان یکی از بزرگترین تجمعات دینی جهان، به نمادی از قدرت و قوت دنیای اسلام تبدیل شدهاست. میلیونها نفر از سراسر جهان، نه فقط از کشورهای اسلامی بلکه از ادیان و فرهنگهای مختلف، هر ساله در این مراسم باشکوه شرکت میکنند و این همایش عظیم، تصویری از وحدت و همبستگی بین مسلمانان و حتی فراتر از آن به نمایش میگذارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتی دقیق، راهپیمایی اربعین را به عنوان مصداقی از «قوّت» اسلام معرفی کردند. ایشان در سخنرانی خود در تاریخ 21 مهر 1398 فرمودند: «راهپیمایی اربعین قوّت اسلام است، قوّت حقیقت است، قوّت جبهه مقاومت اسلامی است». این سخن، عمق اهمیت این رویداد را بهخوبی نشان میدهد و تاکید میکند که اربعین تنها یک مراسم مذهبی نیست؛ بلکه رسانهای بیهمتا است که پیام عاشورا و فریاد حق را به گوش جهانیان میرساند.
در دنیای امروز که تبلیغات و رسانهها نقش بسیار پررنگی در شکلدهی افکار عمومی دارند، راهپیمایی اربعین توانسته است، جایگاهی ویژه برای خود ایجاد کند. همانطور که رهبر انقلاب اشاره کردند، این حرکت عظیم «فریاد رسا و یک رسانه بیهمتا» است که هیچ مشابهی در جهان ندارد. میلیونها نفر، با ایمان و عشق به امام حسین(ع)، از کشورهای مختلف به سمت کربلا حرکت میکنند و این اتحاد، چهره حقیقی اسلام را به نمایش میگذارد.
یکی از مهمترین ابعاد این رویداد بزرگ، ایجاد پیوندهای مستحکم بین مسلمانان از ملل و مذاهب مختلف است. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی دیگری در تاریخ 27 شهریور ۱۳۹۸، بر اهمیت تقویت این پیوندها تاکید کردند و فرمودند: «از دَهها کشور در راهپیمایی اربعین شرکت میکنند و میهمان مردم عراق میشوند، سعی کنیم در این راهپیمایی پیوندهای مستحکم بین برادران مسلمان را بیشتر کنیم؛ پیوند بین عراقی و غیر عراقی، پیوند بین شیعه و سنّی، پیوند بین عرب و فارس و تُرک و کُرد؛ این پیوندها مایه سعادت است، این پیوندها آیت رحمت پروردگار است».
متن کامل
#اربعین
#نویسندگان_حوزوی_فارس
🆔 @howzavian_fars
📝 اربعیننامه
• یاداشت سوم
🔻 آخرین یاداشت در نجف و پاسخ به یک شبهه
🔸 هنگامه مغرب حرم پر از جمعیت شد؛ تا جایی که جمعیت در هم قفل بود. قاری صدق الله را گفت و مؤذن شروع به اذان گفتن کرد... در باب القبله حرم امیرالمومنین علی(ع) نماز مغرب و عشا را خواندم.
🔹 زن میانسالی از مرد جوانی درخواست کرد برای او فضایی باز کند تا نماز بخواند. در آن شلوغی و ازدحام، مرد جوان به زن گفت خانم دلت پاک باشد نماز دیگر چرا؟!
زن توجه نکرد و رویش را برگردان و شروع به نماز خواندن کرد.
+ به او گفتم: عزیز دل میدانی جریان این حرف چیست؟! این حرفها برای جمع کردن بساط مثل نماز و ... است
+ به او گفتم ماجرای مردم کوفه را شنیدهای؟
- گفت: بله، به یاری امام حسین(ع) نرفتن!
+گفتم: بله، ولی من میخواهم طور دیگری به این ماجرای تاریخی نگاه کنم! اگر دلت پاک باشد ولی عملت پاک نباشد میشود مثل ماجرای مردم کوفه!
- چطور شیخ؟
+ گفتم: مردم کوفه دلشان با حسین بود ولی عملشان نه!
یکی از دلیلهای اتفاق افتادن عاشورا فقط
پاک بودن دلشان بود، ولی اگر عمل هم با دلشان پاک بود دیگر...
خدا هم در قرآن میفرماید: «وَالَّذينَ آمَنوا وَعَمِلُوا الصّالِحاتِ»
هر دو در کنار هم؛ یعنی هم نیت پاک و هم عمل پاک.
- تا به حال اینطوری نگاه نکرده بودم!
+هیچوقت قشنگ بودن جمله، لازمه درست بودن جمله نیست.
✍ یوسف زارعپور
📍باب القبله حرم/ نجف اشرف
#اربعین_۱۴۰۳
#نویسندگان_حوزوی_فارس
🆔 @howzavian_fars
🔰 به بهانه روز جهانی مسجد
🔸 ۳۱ خرداد مصادف با ۲۱ اوت، سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی در سال ۱۹۶۹ یعنی ۵۵ سال پیش توسط صهیونیستهای جنایتکار است.
▫️ به همین مناسبت و به پیشنهاد ایران و تایید کشورهای سازمان همکاری اسلامی، این روز بهنام روز جهانی مسجد نامگذاری شد.
🔸 نگاه قرآن کریم در اهمیت دادن به مسجدسازی و فرهنگسازی مسجدگزینی قابل انکار نیست؛ چرا که مسجد نهتنها خانه خدا و محل عبادت مسلمانان است بلکه در گستره تاریخ اسلام محور بسیاری از کنشگریهای اجتماعی، فرهنگی و حتی دفاعی مسلمانان بوده است.
▫️ متاسفانه امروز با تغییر سبک زندگی مردم، جایگاه مساجد از جایگاه ذاتی و اصلی خودش دور شده است و به همین دلیل بسیاری از نخبگان دینی جامعه، طرح مسجدمحوری را مهمترین راه بازگشت مساجد به جایگاه بایسته خود دانستهاند.
🔻 مهمترین ملزومات مسجد محوری:
1⃣ تأسیس، توسعه و مرمت بنای مساجد
2⃣ تأمین زیرساختها و تکمیل امکانات مساجد
3⃣ حمایت ویژه از امام جماعت بهعنوان مدیر مسجد
4⃣ توجه به نرمافزارهای فرهنگی مسجد و حمایت از برنامههای فرهنگی در مساجد
5⃣ اهتمام به استقلال مالی مساجد از طریق ایجاد منابع پایدار و احیای فرهنگ وقف
✅ إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ ۖ فَعَسَىٰ أُولَٰئِكَ أَنْ يَكُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِينَ (توبه ۱۸)
✍ محمد استوارمیمندی
#نویسندگان_حوزوی_فارس
🆔 @howzavian_fars
🔻 اندر نکوهش شکمبارگی
• و آنکه غذا بیش خورد...
• ای خردمند، که در پی روزی و کار، در میان روز، به سفره نان مشغولی، بدان که پرخوری، سستی آورد و همت فرساید. شکمبارگی، دشمنِ عقل است و دوستِ غفلت؛ از آن بپرهیز که جان را در قید کاهلی اندازد و دل را در حصار سنگینی.
• آنگاه که لقمهای بیش از نیاز برگرفتی، جانت در زنجیر رخوت گرفتار آید و همّت از پای نشیند. هر که به کم خوردن قانع گردد، سبکبال و چالاک باشد و در میدان کار و تلاش، پیروز و پایدار.
• پس ای هوشیار، نان به قدر نیاز خور و از فزونطلبی دوری جوی، که شکم پر، دیده را تار کند و دل را از یاد یار باز دارد. در میانه روز، به کار پرداز و از پرخوری بپرهیز، که قوت جان در قناعت است و توان در اعتدال.
✍🏼 نورالدین حافی
#نویسندگان_حوزوی_فارس
🆔 @howzavian_fars
♨️ رضاشاه در چهارم مرداد سال ۱۳۲۳، در ژوهانسبورگ درگذشت؛
🔸 «آبراهامیان» به نقل از سفیر آمریکا، در کتاب خود مینویسد:«مرگ وی[رضاخان] در تبعید که در سالهای پادشاهی، به مستبدی حریص، بیرحم و مرموز تبدیل شده بود، کسی را متأسف و متأثر نکرد.» نفرت عمومی از رضاشاه بهقدری بود که جنازه وی را تا سال ۱۳۲۹، یعنی شش سال بعد از مرگ، از ترس واکنشهای مردمی به ایران نیاوردند. حتی بعد از آوردن جنازه نیز، بر سر مراسم تشییع و تکفین، دچار دردسرهای فراوانی شدند؛ هیچکدام از علمای شناختهشده، حاضر نشدند بر پیکر قزاق پیر نماز بخوانند و مردم نیز، از برگزاری این مراسم، منزجر و بیزار بودند.
❓ سوال مهمی که وجود دارد این است که چرا شخصی از شخص دیگر متولد بشود او باید سلطنت و رهبری را به دست بگیرد؟!
خطابم به طرفدارن پهلوی است:
معیار شما بر اساس دموکراسی است یا اسپرموکراسی؟!
✍ یوسف زارعپور
#نویسندگان_حوزوی_فارس
🆔 @howzavian_fars
🔻 شکست همیشگی تخریبگران اربعین
🏴 اربعین تنها یک مراسم نیست، یک جریان تمدنساز شیعی است. به همین خاطر، رسانههای دشمن کمر همت به تخریب و کمرنگ کردن این مراسم میبندند.
💢 مطرح کردن شبهاتی نظیر خروج ارز از کشور و کمک دولت ایران به برگزاری این مراسم، بهقدری نخنما و تکراری شده که دیگر کسی برای این حرفها اندک ارزشی قائل نیست!
🔸 همین افراد مغرض، وقتی به سفرهای ترکیه و تایلند میرسند سکوت کرده و چیزی در مورد خروج ارز نمیگویند! این دوگانگی رفتار حاصل از عنادی است که چشم دیدن شکوه اربعین و ارادت مردم نسبت به این پدیده معنوی را ندارد.
✍ محمدعلی جهرمی
#اربعین
#نویسندگان_حوزوی_فارس
🆔 @howzavian_fars
🔻 سایه بیداری
• مقدمهای برای تفکر
▫️ خواب و بیداری، دو ساحت متفاوت از تجربه انسانیاند که هر یک به شکلی، پردهای بر حقیقت میکشند. در خواب، تصاویر و تصورات ذهنی بدون محدودیت واقعیت، رها میشوند؛ جهانی بیمرز و نامحسوس که در آن، تشخیص واقعیت از توهم دشوار میگردد. اما در بیداری نیز، آیا ما از خواب دیگری بیدار نمیشویم؟ آیا آنچه بیداری مینامیم، خود پردهای نیست که چشم حقیقتبین ما را کور کرده و در تاریکی جهل فرو برده است؟
▫️ فلاسفه از دیرباز، این سوال را مطرح کردهاند که آیا میتوان به یقین گفت آنچه بیداری میپنداریم، خود خوابی نیست؟ یا به بیانی دیگر، آیا بیداری جز خوابی سنگینتر و پردهای بر حقیقت ناب است؟ در اینجا، قدرت تشخیص حقیقت از واقعیت به میان میآید؛ حقیقت، جوهر ناب و تغییرناپذیری است که از هرگونه نمود و خیال آزاد است، اما واقعیت، تصویری است که با حواس ما درمیآید و اغلب، با حقیقت فاصلهای ژرف دارد.
▫️ انسان، در میانه این دو خواب سنگین، نیازمند تفکری عمیق است تا بتواند این پردههای خیال را کنار بزند و به جوهر حقیقت نائل آید. تفکر، همان نور بیداری است که از ظلمت خوابهای تو در تو، ما را به روشنایی حقایق میرساند. تنها با تفکر است که میتوان این لایههای تودرتوی واقعیت را شکافت و به ساحتی رسید که در آن، حقیقت برهنه و ناب جلوهگر شود.
▫️ در تبیین این مطلب، خودآگاهی و توجه به مسیر ذهنی اهمیت ویژه دارد. انسان باید به درون خویش نگاهی ژرف اندازد و از خواب غفلت بیدار گردد؛ خوابی که گاه در پس واقعیتهای روزمره و ظواهر فریبنده، ما را از حقیقت دور میکند. پس تفکر، نه یک انتخاب، بلکه ضرورتی است که بدون آن، انسان در دام خوابهای رنگارنگ واقعیت اسیر خواهد ماند.
▫️ این ضرورت تفکر، همواره بر انسان فرض است تا با آن، از خوابهای پیدرپی بیدار شده و به نور بیداری حقیقی دست یابد؛ نوری که در سایه آن، حقیقت را به وضوح و به دور از هرگونه حجاب و پرده، مشاهده میکند.
✍🏼 نورالدین حافی
#نویسندگان_حوزوی_فارس
🆔 @howzavian_fars
🔻 احیای نماز جمعه توسط آیتالله سیدمحمدتقی خوانساری
🔸 آیتالله خوانساری بعد از رحلت شیخ عبدالکریم حائری، سلسله دروس «صلاه» را در مدرسه فیضیه دایر کردند.
🔸 وقتی بحث به نماز جمعه کشید، با توجه به بررسیهایی که معظمله در این زمینه داشتند، به این نتیجه میرسند که نماز جمعه بنابر احتیاط، واجب است.
🔸 از همین رو در سال ۱۳۲۰ بعد از آن که سالیان سال، این نماز عبادی ـ سیاسی متروک و مهجور مانده بود توسط این فقیه بزرگ در مدرسه فیضیه برگزار میگردد.
🔸 تأثیر اقامه نماز جمعه به امامت ایشان بهقدری بود که بهدنبال آن در اغلب شهرستانها نماز جمعه برپا گردید و نشاط معنوی را در دل مردمِ مسلمان زنده کرد.
🔸 هزاران نفر از مردم متدین قم، طلاب، علما و فضلا در این آیین عبادی و سیاسی و اجتماعی شرکت میکردند و بهتدریج ازدحام مردم به حدی رسید که مدرسه فیضیه گنجایش نداشت، لذا محل نماز جمعه را به مسجد جامع امام حسن عسکری(ع) انتقال دادند.
🔸 نماز جمعهای که آیتالله خوانساری در قم بنیاد گذاشت تا انقلاب اسلامی و بعد از آن نیز همچنان ادامه یافته است.
✍ محمدجواد ابراهیمزاده
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی_فارس
🆔 @howzavian_fars
🔻 سلبریتیسم، آفت نوظهور حوزههای علمیه
🔸 موج سلبریتیسم به حوزههای علمیه هم رسیده و افراد زیادی را این روزها میبینیم که با رفتارهایی غیرمعمول و خارج از عرف طلبگی، مشغول به فعالیتهای رسانهای هستند. در ادامه به مهمترین دلایل سلبریتیزدگی در حوزه میپردازیم:
1⃣ غالب شدن این تصور که مؤثرترین گروه در جامعه سلبریتیها هستند و تأثیرگذاری حتی در حوزه مسائل دینی از این رهگذر سریعتر و ممکنتر است!
2⃣ پُر کردن خلا هویت یا به نوعی تسکین رنج دور بودن از صحنه کنشگری اجتماعی و زدودن تلخی از دستدادن امامت اجتماعی.
3⃣ جبران احساس عدم مفید بودن و رفع حسرت بیربطی به نظام مسائل مردم.
4⃣ بهروز نشدن الگوهای تبلیغی و دور شدن از تراث اصیل حوزوی در ارتباط با مردم
5⃣ عطش دیده شدن؛ اگر در فضای طلبگی نتوانیم به برخی از هواهای نفسانی مثل شهرتطلبی غلبه کنیم، نتیجه آن میشود که با دستاویز شدن به کارهای خارج از زی طلبگی بهدنبال نام و نانی برای خود باشیم!
❌ هرکدام از اینها یا سایر دلایل باشد، این یک انحراف است و مسئولین حوزههای علمیه باید فکری به حال این آفت نوظهور کنند.
#آفات_الطلاب
🔻مدرسه اندیشه ورز رحا برگزار میکند؛
✍️رواق اهل قلم(۶)✍️
💢مهارتهای یادداشتنویسی
✔️بررسی کارگاهی چند یادداشت مطبوعاتی
👤 با حضور استاد تقی دژاکام
📅 زمان: شنبه ۱۰ شهریورماه
⏰ ساعت: ۲۱ الی ۲۲
در بستر اسکای روم به نشانی👇👇
https://www.skyroom.online/ch/bineshno/revayat
✔️ نام نویسی:
@Jahaderevayat
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
💢 امیرکبیر زمانه ما
▫️ رهبری در دیدار اعضای هیئت دولت چهاردهم: در همین مدت هم میتوان کارهای بزرگی کرد. همچنانکه امیرکبیر در مدت ۳ سال کارهای بزرگی انجام داد و رئیسی عزیز هم در حدود ۳ سال خدمت، برخی پایهگذاریهای خوبی انجام داد که انشاءالله ثمره آن به کشور خواهد رسید.
✍️ پینوشت: مگر میشود کاری صورت نگرفته باشد و این مقایسه انجام شده باشد. صد حیف که رسانهای وجود نداشت که این خدمات و پایهگذاریها را به تصویر بکشد و به مردم نشان دهد!
🔹 یادمان نمیرد که آن آقايان رسانهدار زمان حضور شهید پشتش را خالی کردند. شاید این را نشنیده باشید ولی رئیسی خیلیها را دعوت کرد و گفت کار رسانهای کنید، اکثر آنها گفتند نمیتوانیم!
شاید هم به آنها گفته بودند که با رئیسی کار نکنید!
حالا خجالت بکشید...
رهبری خوب خود برایش رسانه شده است....
💢 امیرکبیر زمانه ما
▫️ رهبری در دیدار اعضای هیئت دولت چهاردهم: در همین مدت هم میتوان کارهای بزرگی کرد. همچنانکه امیرکبیر در مدت ۳ سال کارهای بزرگی انجام داد و رئیسی عزیز هم در حدود ۳ سال خدمت، برخی پایهگذاریهای خوبی انجام داد که انشاءالله ثمره آن به کشور خواهد رسید.
✍️ پینوشت: مگر میشود کاری صورت نگرفته باشد و این مقایسه انجام شده باشد. صد حیف که رسانهای وجود نداشت که این خدمات و پایهگذاریها را به تصویر بکشد و به مردم نشان دهد!
🔹 یادمان نمیرد که آن آقايان رسانهدار زمان حضور شهید پشتش را خالی کردند. شاید این را نشنیده باشید ولی رئیسی خیلیها را دعوت کرد و گفت کار رسانهای کنید، اکثر آنها گفتند نمیتوانیم!
شاید هم به آنها گفته بودند که با رئیسی کار نکنید!
حالا خجالت بکشید...
رهبری خوب خود برایش رسانه شده است....
✍️ یوسف زارعپور
#امیرکبیر_زمان
#نویسندگان_حوزوی_فارس
هدایت شده از طلبه عصر انقلاب
سید جواد هاشمی: آنهایی که بجای اندوه چشمان(آن خانم بازیگر)، بدن(برهنه)اش را دیدند کثیف هستند🤦♂
🔴 ✍پ ن: ملاک حال فعلی افراد است.
آقای هاشمی از کی تا بحال برهنگی توجیه بردار شده؟
یعنی اگر فردی با چشمان اشک بار خودش را برهنه کند و جلوی دوربین حاضر شود عمل زشتش توجیه میشود؟
راستی یک سوال، چرا آخر صحبت هایتان گفتید: (البته من اون کار اون خانم رو اصلا درست نمیدونم)!
خودتم لجنی؟
❗️تازه، جالبه بدونید که این خانم فقط به خاطر شهرت برهنه شده!
شما که یکم آدم مثبتی میزدید بگید، اصلا میدونید نهی از منکر یعنی چی؟
یعنی اگر کسی جلوی چشم شما گناهی مرتکب شد دنبال بهانهی بیخودی بگردی و گناهش رو توجیه کنی؟
شمایی که دم از درستی میزنی، چطور هم وطنان خودت را میکوبی و آنان را انسان های لجن میخوانید ولی طرز صحبت خودتان در آن برنامه و برهنگی آن زن را لجن نمی خوانید؟
❗️نشد آقای هاشمی!
ما مانند شما نسبت به اتفاقات دور و برمان بی تفاوت نیستیم.
تفکر سکولاری نتیجه اش را در غرب پس داده، پیشنهاد میکنم بروید و آمار و میزان تجاوزات و خودکشی ها و... را مشاهده کنید.
اما صحبت مهمی دارم باشما:
▪️آن ذهنی کثیف است که از برهنگی حمایت میکند!
از کی تا به حال مخالفان برهنگی، کثیف، و موافقان آن، انسان های پاک شده اند؟
▪️آن انسانی کثیف است که نقش های ماندگار خود را فراموش کرده و با کلیپ های نامناسب و جملات همچنینی لگد میزند به آن کارها و ذهنیت مردم!
▪️آن انسانی کثیف است که در برنامه ای حاضر میشود که در مقابل دید خیلی از مردم از اعمال وقیحانه دفاع میکند و آن را نشر میدهد🤦♂
طلبه عصر انقلاب
@mirzaamorteza
🔻 پیغامهای روانشناسی
✍ شاید تعجب کنید اگر بگویم مغز ما با همه پیچیدگیش قادر نیست جملات منفی را از مثبت تفکیک کند:
به جمله منفی زیر توجه کنید:
🔹 لطفا به فیل قرمز فکر نکنید!
❓ذهن شما اکنون به چه چیزی فکر میکند؟
🔺 بدون شک ذهن شما اکنون در حال فکر کردن به فیل قرمز است.
⛔️ به نظر شما اگر به کودکی گفته شود
دست مرا ول نکن،
به پریز برق دست نزن،
امروز با بچه ها در مهد دعوا نکن، چه پیغامی در مغز او مخابره میشود؟
⭕️ همه این جملات در ذهن او مثبت برداشت شده و گویی که به او دستور داده اید که این کار را انجام دهد، در واقع در فرمان دادن باید به کودک گفته شود چه کاری باید انجام دهد نه اینکه چه کاری نباید انجام دهد.
✅ بنابراین با کودک خود اینگونه سخن بگویید:
✳️ به جای " مخالفت نکن " بگویید " کاری که گفتم را انجام بده"
✳️ به جای" فحش نده" بگویید " حرف خوب بزن"
✳️ به جای " دستم را ول نکن" بگویید " دستم را محکم بگیر"
✳️ به جای " ندو" بگویید " آرام راه برو.
✍عبدالعظیم رسولی
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی_فارس
🆔 @howzavian_fars
🔻 روشنفکر مبارز
🗓 بهمناسبت سالروز وفات آیتالله سیدمحمود طالقانی، اولین امام جمعه تهران
▫️ آقای طالقانی اهل فکر نو بر محور دین و با تمرکز بیشتر بر روی قرآن و نهجالبلاغه بود؛ لکن همه ابعاد شخصیت آقای طالقانی بُعد روشنفکری دینی نیست. یک بُعد مهم، بُعد مبارزه است. خیلیها روشنفکر بودند اهل مبارزه نبودند، اما آقای طالقانی نه، اهل عمل بود؛ یعنی توی میدان بود. این را ما که با ایشان معاشر بودیم، رفت و آمد میکردیم، میدیدیم.
▫️ آدمی اهل درد بود و میخواست مبارزه کند؛ لذا تبعات مبارزه را هم قبول کرد و به زندان افتاد. این آدم، آدم صافی بود، روراست بود، بیشائبه و بیشیلهپیله بود. نتیجه این بیشیلهپیله بودن هم صراحتش بود، صراحت در بیان.
•امام خامنهای، ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی_فارس
🆔 @howzavian_fars
🔻 شهید مدنی، مصداقی بارز از یک روحانی کامل
🗓 بهمناسبت سالروز شهادت شهید مدنی
▫️ مرحوم شهید مدنی یک نمونه برجستهای از یک روحانی فعّال و حائز جهات گوناگون هستند. چون روحانیّت را برخلاف مشاغل و حیثیّتهای دیگری که در جامعه وجود دارد نمیشود در یک بُعد خلاصه کرد؛ مثلاً بگوییم روحانی یعنی کسی که فقط علوم مربوط به امر دین را وارد است، یا روحانی یعنی آن کسی که فقط مشغول تبلیغ دین است، یا روحانی یعنی آن کسی که فقط در ارتباط با مردم است، یا روحانی یعنی کسی که به امور دینی و مسائل روحی و خودسازی و مانند اینها خیلی توجّه میکند.
▫️ هر کدام از اینها بهتنهایی معنای روحانی مطلوب نیست؛ روحانیّت دارای همه این جوانب است و یک روحانی خوب، روحانی واقعی، آن کسی است که در همه این جوانب یا عمده این جوانب، انسان بتواند در او یک حرکتی و فعالیتی مشاهده کند.
▫️ ایشان حقیقتاً یک مصداق بارزی از روحانی کامل بودند. اوّلاً ایشان ملّا بود، عالم بود، فقیه بود. در قم و نجف تحصیلات عالیه فقه و اصول، همچنین معقول کرده بودند و مرد عالمی بود. آگاهانه و از روی معرفت عمل میکرد، کار میکرد، اقدام میکرد. خاصیّت علم در انسان همین است که حرکات او و سکنات او عالمانه است؛ این خصوصیّت در ایشان بود.
•مقام معظم رهبری ۱۳۸۰/۶/۱۲
🆔 @howzavian_fars
📝 #پاسخ_به_شبهات
❓ آیا «حدیث رفع القلم» و این که در روز نهم ربیع الاول قلم از شیعیان برداشته شده است و گناهی برای ایشان نوشته نمیشود، صحیح است؟
🔸 پاسخ: اولا این حدیث در منابع اولیه و اصلی حدیثی نیامده است و از نظر بسیاری از فقها از جهت اعتبار سندی ایرادات زیادی به آن وارد است.
⚪️ از طرفی اگر عبارت "یوم رفع القلم" به معنای روزی است که مردم در انجام هر گناهی آزادند چرا که گناهان در آن روز نوشته نمیشود، چنین مطلبی با اصول اعتقادات و مسلمات قرآنی و روایی در تعارض است. لذا اگر این حدیث سندیت هم داشته باشد از نظر دلالت و معنای حقیقی، دارای ابهام بوده و هرگز از آن اباحه و تجویز گناه کردن در آن روز فهمیده نمیشود!
🆔 @howzavian_fars