#امام_رضا
💠 امام رضا مظهر اسم سلام
🔻 درباره زيارت امام رضا (علیه السلام) باید گفت که آقا امام رضا (علیه السلام) مظهر «ياسلام» است، مظهر اسم سلام خداست. اول او سلام ميکند بعد شما يادت ميآيد و می گويی السلام عليک يا علی بنموسی الرضا. ولی اول در باطن، رحمت اوست که فراگير می شود و به شما توجه می کند.
🔸 سلام از او شروع شد، شما يادت آمد، ايستادی و سلام دادی. به توفيق او شما سلام می کنيد و او جواب می دهد. به دعوت امام زمان(ع) به فکرت می آيد که وارد فضای عمومی دين بشوی. اما اين فرصت را به تو دادهاند که چگونه عمل می کنی. سرنوشت انسان شناور است.
✍نيره قدير زاد
#نویسندگان_حوزوی_خراسان
️https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
📌تمرين نويسندگی
✍سيد محمد حسينی، مدیر گروه فیلم و سریال بنیاد فرهنگی روایت فتح
١) هر شب برای خودت تا هر میزان که حوصله داری بنویس، اگر سرحال نبودی ۵ خط بنویس ولی هرشب با هر موضوعی که دلت می خواهد بنویس! با این تمرین شما بعد از ۶ ماه به نقطه ای خواهید رسید که به ادبیات اختصاصی خودتان دست پیدا میکنید که برای مخاطبینتان بسیار جذاب است.
۲) نویسندگی داستان را با نوشتن قصهای درباره کودکی خودتان آغاز کنید! نوشتن درباره کودکی در آغاز مسیر نویسندگی این مزیت را دارد که شما را از شخصیتپردازی بینیاز میکند. مخاطب بدون شخصیتپردازی هم با شخصیت کودک همدلی میکند. بعد ها که مهارت نویسندگیتان رشد کرد سراغ شخصیتهای پیچیدهتر بروید.
۳) محبوبترین فیلم زندگیتان کدام است؟! احتمالا سبک نویسندگی شما به فیلمنامه آن فیلم نزدیک باشد! بهترین سکانس آن فیلم را انتخاب کرده و تحلیل کنید. بدترین سکانس آن را نیز روی کاغذ پیاده کرده و سعی کنید بهبودش دهید!
۴) نویسندگی در موقعیت تضاد را تمرین کنید! شخصیتتان را در موقعیتی قرار دهید که هیچ تناسبی با شخصیتش ندارد. مثلا یک استاد ادبیات که انسانی مودبی است را در موقعیتی قرار دهید که با یک لات لاابالی تصادف میکند و او با قفل فرمان از ماشین پیاده شده و سراغ استاد ادبیات میرود یا هر موقعیت خلاقانه دیگری که به ذهنتان میرسد. با این تمرین مهارت نویسندگیتان رشد چشمگیری پیدا میکند.
۵) اگر میخواهی نویسندهی موفقی شوی باید بتوانی روی دو لبهی نویسندگی راه بروی! ممکن است بپرسید دو لبه نویسندگی کدام است؟! ترس و عشق! نوشتن در موقعیت ترس و عشق را زیاد امتحان کنید با تسلط بر روی این دو موقعیت بر روی سایر موقعیتها نیز مسلط خواهید شد.
#نویسندگان_حوزوی_خراسان
️https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
📌عليه پناهیان يا.... ؟!
✍منصور منشی زاده، مسئول فرهنگی در جامعه المصطفی مشهد
عمری است علیه امثال پناهیان مواضع تند رادیکالی گرفتند و انواع تحقیرها و تهمت ها و تمسخرها نمودند و حالا در راستای منافع جناحشان از او تعریف و تمجید میکنند!!!
نه انهمه تخریب به حق و از مسیر منطق و ناصحانه بود و نه در این تمجید خلوصی هست.
واقعیت این است که نفس دو قطبی نه تنها بد نیست بلکه بر اساس اعتقادات دینی لازم هم هست منتهی عناوین و اهداف گاهی اصل دو قطبی ها را در مجرایی باطل می اندازد.
دو قطبی حق و باطل، ایمان و کفر، مومن و کافر، انقلابی و غیر انقلابی و... دو قطبی های درستی هستند منتهی نه همه انان که در مسیر حق هستند الزاما در روش ها و منش ها درست عمل میکنند و نه همه آنان که مسیرشان و مقصدشان رو به باطل است الزاما و همیشه حرفها و ایده های باطلی دارند.
مهم انتخاب مسیر درست است. تا جایی که از بشر غیر معصوم بر می آید در این مسیر حق راهبردها و روش هایشان باید مدام ارزیابی شود تا مبادا در مسیر حق متوقف، کُند و یا خدای ناکرده منحرفشان گرداند.
این نکته هم در انتخاب اهداف سیاسی هم اهداف فرهنگی و هم در گزینش الگوهای تمدنی قابل تعمیم است.
مثل تمدن غرب که برغم برخی پیشرفت های ظاهری اش اما در مسیری است که منتهی به باطل است چون بر مبنای خدا ستیزی و حاکمیت شیطان بنا شده و پیش میرود و نتیجه اش برغم اینکه چشمهای ظاهربین را پر کرده و مشعوف، مجذوب و حتی مرعوبشان ساخته و اعتماد به نفسشان را ستانده است، جز فروپاشی ارکان ایمان، خانواده و ارزشهای انسانی نتیجه ای نداشته است.
کافی است به خیل تحصیل کرده ها و اندیشمندان غربی که مسلمان میشوند و یا حتی اسلام نیاورده ولی نظام تمدنی غرب را مورد انتقاد قرار داده اند، بندازید تا کمی از مبلغ و میزان خودتحقیری تان و شوقتان به یکسره غربی شدن و محو و هضم در نظام یکپارچه ساز و نطم نوین شان دست بردارید.
غرب(در مقابل اسلام) یک پک کامل است و ساده لوحانه ترین ایده این است که نکات مثبتش را اخذ و ارزشهای منفی اش را طرد کنیم!!! این نشدنی است.
البته الان در یک وضع ناچاری و امتناعی در تفکیک قرار داریم ولی مهم است که با داشتن دیدگاهی درست در حوزه تمدنی به تدریج با مبنای توحیدی و دینی عناصر تمدنی خودمان را بنا کنیم و از تمدن پوچ غرب که عناصرش قابلیت تفکیک را ندارد فاصله بگیریم.
میدانم که برخی دوستان گروه این نظر را به سخره میگیرند ولی دیر نیست که غرب با همه هیمنه تمدنی اش فروبپاشد و تمدن اسلامی و توحیدی سرآمد دنیا و خیره کننده چشم ها شود. آن زمان دور نیست ان شاءالله
#نویسندگان_حوزوی_خراسان
️https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
سَلامٌ عَلَى آلِ يس
در مکتب سلیمانی آموختیم؛ که باید به دور از هرگونه اختلاف، برای نجات اسلام، خیمه ولایت را رها نکنیم؛ زیرا اساس دشمنی مستکبرین جهان و دشمنان اسلام با جمهوری اسلامی، آتش زدن و ویران کردن این خیمه است؛ که اگر این خیمه آسیب ببیند، بیت الله الحرام و مدینه حرم رسول الله و نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمیماند و حتی قرآن هم آسیب میبیند. پس بدون شک، ولایت مطلقه فقیه؛ اصلی ترین عامل حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
فَعَلَى اللَّهِ تَوَكَّلْتُ
✍سعید فیضی
#نویسندگان_حوزوی_خراسان
️https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
📌تاریخ سرخ ِهفده شهریور ...
✍صدیقه طهماسبی نژاد
هفده شهریور ۱۳۵۷ مردم برای تظاهرات و مخالفت با حکومت شاه به سمت میدان شهدا (ژاله) در تهران حرکت کردند، درحالی که از اعلام حکومت نظامی خبر نداشتند. در آن روز سربازان به مردم شلیککردند.افراد زیادی را به خاک و خون کشیدند.
این روز، روز نماد ایستادگی مردم درمقابل حکومت سرسپرده پهلوی بود و لکه ننگی بر دامان رژیم شاهنشاهی شد. از این روز به عنوان "جمعهسیاه" یا "جمعه خونین" یاد میشود.
رهبر کبیر انقلاب اسلامی، آن را "یوم الله" نامید.
درباره علت نامگذاری این روز به ایام الله، امام خمینی _رحمتالله علیه_ فرمودند:
"هفده شهریور...آن هم از ایام خدایی بود که یک ملت، زن و مردش، جوان و غیر جوانش، بایستند و خون بدهند برای احقاق حق. این روز خداست. هفده شهریور «مِنْ ایام الله» است،... از یاد نباید برود این «ایام الله» برای اینکه این ایامند که آدم سازند. این ایام است که جوانهای ما را از عشرتکدهها بیرون میآورد به میدان جنگ میبرد. این ایام الهی هست که ملت ما را بیدار میکند، و بیدار کرد."
بزرگداشت این روزها سبب میشود ایثار و ازخودگذشتگی مردمی که برای بدست آوردن این انقلاب جانفشانی کردند از یادمان نروند.
شکرگزار این نعمت الهی باشیم و آرمانهای آنها را که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود، پاسبانی کنیم.
#نویسندگان_حوزوی_خراسان
️https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
.
🖍 کاری که «نوشتن» با ما میکند👆👆
#تجربه_اجتماعی
✍️ مدادالفضلاء در ویراستی
https://virasty.com/HOWZAVIAN
🌻نخبگان، استادان و دوستانتان را به #نویسندگان_حوزوی دعوت کنید.👇
https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
ا ﷽ ا
🔰دنبال کار «#مانده» باش نه کار «#گُنده»
ساعت حدود ۱۰:۱۰ است و حاج آقا #صرّافیان به جمعی از دانش آموزان از خصوصیات کار #جهادی می گوید... کارهای«مانده»نه کارهای«گُنده».
از سیره امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السّلام می گوید که نقل کرده اند روزی در مسیری می رفتند و جمعی از کودکان مشغول بازی بودند و یک کودک جدا از آنان گوشه ای گریه می کرد...
امیرالمؤمنین به آن کودک گفتند که چرا گریه می کنی و کودک پاسخ داد که این بچه ها با من بازی نمی کنند(او را از جمع خودشان بیرون کرده بودند)به دلیل اینکه من بابا ندارم...
امیرالمؤمنین از این واقعه بسیار ناراحت شدند و کودک را با خودشان به بازار بردند و برایش بادام و گردو خریدند و سپس او را به محلّ بازی کودکان برگرداندند و به او فرمودند که حالا به جمع کودکان برو که تو را می پذیرند و اگر گفتند که تو بابا نداری بگو بابای من امیرالمؤمنین است...
السّلام علیک یا امین اللّه فی ارضه...
و حاج آقا صرّافیان به دانش آموزان گفتند که کار بر زمین مانده یعنی همین نه اینکه آنکه با این صحنه مواجهه پیدا می کند بگوید حالِ این کودک به من چه ربطی دارد...
حالا خودِ حاج آقا صرّافیان هم در همین حالت است...مردی که همین الان اگر به حوزه علمیه برود انواع جلسات و حلقه درسی و موضوع تحقیق و... برایش می گذارند امّا...
این عملکرد بذری است که امروز در دل این نوجوانان کاشته می شود و به فضل الهی و به برکت صلوات بر محمّد و آل محمّد روزی جوانه بزند و یک درخت تناور شود.
✍ محسن رمضانتاش
#نویسندگان_حوزوی_خراسان
️https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #ترنم | اشاره رهبر انقلاب به آیه ۱۶ سوره انفال مبنی بر جایز نبودن عقبنشینی غیرتاکتیکی در مقابل دشمن
➕ تلاوت اختصاصی قاری جوان، آقای محمدحسین قصری زاده
🌷 #ترنم؛ مجموعه آیات قرآنی در بیانات حضرت آیتالله خامنهای به همراه تلاوت اختصاصی توسط قاریان قرآن
#نویسندگان_حوزوی_خراسان
️https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
💠 اندر مصائب تخاطب فرماندهان و مردم!
✍ حجتالاسلام احمد قوی
🔹 سبکوسیاقی که بسیاری از مسئولان رسمی کشور از جمله بعضی از فرماندهان عالیرتبهٔ نظامی در سخنرانی های خود در مورد چالشهای نظامیامنیتی، مسالهٔ فلسطین و تقابل ایران اسلامی و محور مقاومت با رژیم صهیونیستی و آمریکا استفاده میکنند عمدتا خطابی، گفتمانی، بیان اصول و راهبردهای کلی انقلاب و نظام و در مواردی مملو از استعاره و شعار است.
🔸 واقعیت این است که این مدل صحبت کردن البته به شکل صحیح، با عمق مناسب و در جای خود حتما درست و مورد نیاز است، بهویژه اگر شخصیت سخنران و جایگاه او معرفتی، گفتمانی، تبيينی بوده و همچنین در مقام بیان اصول و راهبردهای کلی نظام باشد مثل مقام معظم رهبری و موارد و موقعیتهایی شبیه و یا نزدیک به این موقف.
🔹 اما چالش مهم امروز ایران ما در این عرصه این است که مردم صرفا به شنیدن این جنس حرفها نیاز ندارند. مردم ایران منتظرند تا از یک تریبون جدی و مهم حرفهای میدانی تر و روی زمین را هم بشنوند. شنیدن دائم و مکرر مبانی و کلیات از زبان همه ی مسئولان سیاسی، فرهنگی، نظامی از ائمه جمعه تا فرماندهان نظامی و... برای بخشی قابل توجهی از مخاطبین ملال آور شده و احساس شعارزدگی به آن ها دست داده است. خصوصا اگر این برداشت در فضای غیر رسمی _ولو به غلط_ جا بیفتد که این کلیگویی ها یعنی این که نمیخواهند درست و حسابی بزنند!
🔸 اما در مقابل این سبک سخنرانی مسئولان ایرانی، با یک سبک دیگر از سخنرانی و ارتباط با بدنه مواجه هستیم که سالها تکرار شده و نتایج و بازخوردهای آن در شرایط گوناگون و موقعیت های متنوع سیاسی، جنگی، بحرانی و... پیش چشم دوست و دشمن است. صحبتهای جناب سید حسن نصرالله سالهاست که به یکی از کنشهای مهم سیاسی، تبیینی، رسانه ای در سطح لبنان، جبههٔ مقاومت، منطقه و حتی فضای بینالملل تبدیل شده است. البته نیاز به توضیح نیست که صحبتهای جناب سید، نهتنها خالی از جنبههای معرفتی و گفتمانی، بیان مبانی و راهبردهای کلی و حتی بیان شعار و جملات قصار نیست، بلکه ایشان از این جهت به شدت توانمند نیز هستند.
🔹 منتهی علاوه بر اینها جناب سید در هر سخنرانی، انبوهی از تحلیل های واقعی سیاسینظامی را در لایههای مختلف ملی، منطقهای و بینالمللی و با ادبیات همهفهم ارائه داده، وارد جزئیات می شود به سوالات و گرههای ذهنی مردم که عمدتا کف میدانی و از جنس تحلیلهای دودوتاچهارتایی است پاسخ میدهد و از پاسخ دادن به سوالات سخت با دور زدن و یا پاسخ های شبه دیپلماتیک و غیر اقناعی فرار نمیکند.
🔸 عامل دیگر تاثیرگذاری این سخنرانیها صداقت ایشان است. این را دیگر همه به تجربه باور کردهاند حتی صهیونیستهای ساکن فلسطين اشغالی و سردمداران جنایتکارشان. همه میدانند جناب سید بلوف نمیزند!
🔹 شفافیت بالا و عدم پنهانکاری، عامل دیگری است که وقتی با صداقت و سایر مولفهها ترکیب میشود، تاثیرگذاری را به مراتب افزایش میدهد. این شفافیت جناب سید و همچنین بخش رسانهای حزب الله در موقعیتهای مختلف و بهویژه در بحران سوریه بسیار تاثیرگذار بود. در آن موقعیت بسیار دشوار که عملا با یک فتنه ی بزرگ مذهبی روبرو بوديم جناب سید دائما مشغول تبيين و پاسخ به مخاطب بود. حضور حزب الله در سوریه، و اقتضائات آن مثل مساله ی شهدای مقاومت و تشییع آنها به هیچ وجه سانسور نشد که ایشان به صراحت این را اعلام فرمود.
🔸 عوامل سهگانهٔ فوق (میدانی صحبت کردن، صداقت و شفافیت) به اضافهٔ نبوغ، فهم عمیق و درایت بالای ایشان سبب شده تا تخاطبهای مستقیم ایشان با دشمن هم خیلی بیش از بیان کلیات و رجزخوانی باشد. جناب سید، استدلالهای دشمن را نه تنها در فضای افکار عمومی لبنان، جبهه مقاومت و جهان اسلام، بلکه در فضای افکار عمومی خودش به چالش می کشد تا جایی که در مواردی حتی به صهیونیست ها مشورت هم می دهد و به این شکل آن ها را تحت فشار قرار می دهد. با در نظر گرفتن مجموع این مولفه.ها میتوان ادعا کرد که سخنرانیهای جناب سید، فاصلهٔ بین فضای رسمی و غیررسمی را کاهش داده و در شرایطی که مساله ی جهاد تبیین و افکار عمومی باید در اولویت ما باشد توجه به این الگو بسیار با اهمیت است.
🔹 پ.ن: در این چند کلمه به حسب نیاز فوری فضای افکار عمومی ایران فقط از یک زاویه به سبکوسیاق فرمایشات سید مقاومت و مقایسهٔ آن با مسئولان محترم داخلی توجه شد. در حالیکه توجه، پیگیری، فهم و تحلیل فرمایشات ایشان به شکل مستقل و جدا از این کارکردهای آموزشی یکی از واجبات زمین مانده ی امروز است. چند سال است این را به بهانههای مختلف به خودم یادآوری می کنم که پیگیری دائمی همهٔ سخنرانیهای جناب سید، یکی از کلیدهای مهم فهم بهتر و دقیق تر طراحی های راهبردی مقام معظم رهبری و روند کلی حرکت انقلاب اسلامی است.
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir
💥 «عارف» اگر «فقیه» نباشد، نمیتواند ولیِّ اجتماعی بشود.
اگر كسی قدرت تفقه جامع در دين نداشته باشد، ولو ظرفيت عرفانیاش بالا باشد، نمیتواند بستر جريان ولايت در حيات اجتماعی بشود.
✍استاد_میرباقری
«آن كسی كه ولايت اجتماعی پيدا میكند غير از اينكه بايد دارای مقام معنوی و باطنی باشد، بايد فقيه جامعالشرايط باشد؛ مثل امام(ره) و مقام معظم رهبری(دام عزه).
اينكه برخی میگويند ما ولايت عرفانی امام(ره) را قبول داريم ولی ولايت فقهی امام(ره) را قبول نداريم، اشتباه است. آن ولايت عرفانی وقتی میتواند به ولايت اجتماعی تبديل شود كه از بستر "فقه" عبور كند. يعنی مناسك جريان ولايت تاريخی معصوم، فقه است. اگر كسی قدرت تفقه جامع در دين نداشته باشد ـ ولو ظرفيت عرفانیاش بالا باشد و به مقام تأمّل قلبی هم رسيده باشد - ولی تحمّل فقاهتشان را نكرده باشد - نمیتواند بستر جريان ولايتشان در حيات اجتماعی بشود.
لذا عارف، ولیِّ اجتماعی نيست؛ عارفِ فقيه، ولیِّ اجتماعی است؛ هم بايد ولايت را تحمّل كرده باشد و هم بايد فقاهتشان را تحمل كرده باشد و اين كار دشواری است. برخی از آقايان وقتی به مقام عرفانی میرسند ديگر حوصله بحث از استصحاب كلی قسم اول و دوم و سوم و حوصله بحث از ظرايف مكاسب را ندارند. فقاهت، مناسك جريان ولايت تاريخی معصوم(ع) است؛ لذا اگر كسی آن مناسك را نداشته باشد صرف ولايت عرفانی و ظهور قلبی ولايت در قلب او كافی نيست برای اينكه او بتواند ولايت اجتماعی كند.
فقاهت، مناسك جريان ولايت است؛ اگر كسی فقيه نباشد نمیتواند ولايت معصوم(ع) را به صورت مقنّن جاری كند».
#نویسندگان_حوزوی_خراسان
️https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
زندگی #امام_عسکری ع به ما یاد داد:
هر #مسلمان و #شیعه باید هر اپسیلون از رفتار و گفتارش، رویکرد #تمدنی و #جهانی داشته باشد، حتی #ازدواج ش،
شیعه هرگز، حتی ازدواج را نباید مساله شخصی بداند. باید با ازدواجش، بخشی از #تمدن_سازی را رقم زند.
این نگاه است که سبب شد،
- #حاکم جامعه با یک #کنیز
-امام #شیعیان، با یک #مسیحی
-از #سرزمین_اسلامی، با یکی از #بلد_الکفر
-این از #شرق او از #غرب
ازدواج کند.
اصرار دارم انقلاب اسلامی، باید #ازدواج_تمدنی را جدی بگیرد.
گاه ازدواجی، یک #تاریخ را تغییر می دهد.
✍يحیی جهانگیری سهروردی
#نویسندگان_حوزوی_خراسان
️https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
💠 در سوگ امام حسن عسکری
رفته حسن آه، ملیکا چو گلی سوخته شد
جامه سیاهی به تنش بافته شددوخته شد
اشک زِ مهدی زِ نگاهش گُسَلد ریخته شد
چون شِکُفد غنچه زِ اشکشگُلِ افروختهشد
✍خدیجه عباسپور
#نویسندگان_حوزوی_خراسان
️https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
امام حسن عسکری
گدای حسن شما شاعری پر آوازه است
لباب حرف تو با سامرا، حسن، تازه است
جهان که عسکر مهدی شود به اذن الله
زکی برای تزکی، کلید دروازه است
بقیع و مسجد قم از حسن چنین گفتند
طنین نور شما روشنای هر سازه است
حدیث نقل علامت مومنین گویاست
که اربعین همه جا وقت مرگ خمیازه است
شده میان امامان حسن دوتا یعنی
برای نشر امامت دو بال پرواز است
کسی که خوانده خدا را بدون نام حسن
کتاب وحی برایش بدون شیرازه است
بگو جناب خلیفه ،اسیر لشگرگاه
حریم مهر حسن ها بدون اندازه است
✍محمد رحیمی
#نویسندگان_حوزوی_خراسان
️https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
سامرا
تقدیم به ساحت امامان عسکریین (ع)
لب فرو بسته است حتی آسمان در سامرا
محو یک زندانی و یک پادگان در سامرا
سایه افکنده ست بر اینجا سکوتی نیل رنگ
گوییا جمع اند غمهای جهان در سامرا
لاف زد آن که نهادش نام " سُرَّ مَن رَآی"
کس ندید آزاده ای را شادمان در سامرا
گرچه تاریک است اطرافش ولی احساس من
گوید از سو سو ی یک نور نهان در سامرا
از یکی نه، از دو خورشیدی که درحبسِ شب اند
شاد و سرمست اند تنها غاصبان در سامرا
همچو من در انتظار است آسمان تا سر زند
عالَمِ موعود از این آستان در سامرا
کیَ شود این انتظار و انتظار آید به سر
بر کشد تیغ آفتابی ناگهان در سامرا
✍شهناز باصری
#نویسندگان_حوزوی_خراسان
️https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
سلام و صلوات الهی بر امام عسکری علیه السلام که بهعنوان آخرین امام حاضر، با تأکید بر پنج ابرراهبرد، نقشه راه شیعه در عصر غیبت را تبیین و موفقیت او در مسیر تمدنسازی را تضمین فرمود:
یک. تهذیب نفس:
انّ الوصول الی الله سفر لا یدرک الا بامتطاء اللّیل.
دو. جذب حداکثری:
جرّوا الینا کلّ موّدة و ادفعوا عنّا کلّ قبیح.
سه. وحدت اسلامی:
صلّوا فی عشائرهم و اشهدوا جنائزهم و عودوا مرضاهم و ادّوا حقوقهم.
چهار. زیارت اربعین:
علامات المؤمن خمس: صلاة الاحدی و الخمسین و زیارة الاربعین و التّختّم بالیمین و تعفیر الجبین و الجهر ببسم الله الرّحمن الرّحیم.
پنج. ولایت فقیه:
امّا من کان من الفقهاء صائنا لنفسه حافظا لدینه مخالفا لهواه مطیعا لامر مولاه فللعوامّ ان یقلّدوه.
✍سيد محمد حسين دعايی
#امام_عسکری
#عصر_غیبت
#تمدنسازی
#نویسندگان_حوزوی_خراسان
️https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b