eitaa logo
مدیریت حوزه علمیه استان البرز
1هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
213 فایل
کانال رسمی مدیریت حوزه علمیه البرز ارتباط با ادمین: @Admin_modir شناسه کانال: @HowzehAlborz تلفن: 02632755601-3 نشانی: کرج-خ ذوب آهن-کوچه شهید منتظری-پلاک ۶۸ مسیریابی با نشان: https://nshn.ir/f2sbv1AE5xWtde
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 🔰 پاسخ به یک مهم و تاریخی که در ایام محرم ، زیاد شنیده می شود 👈 اگر یزید آب را بر امام حسین (ع) بست ، در حقیقت انتقام بستن چاه های آب در جنگ بدر توسط پیامبر (ص) به روی مشرکین قریش بوده... ⬇️ اما پاسخ به این شبهه ⬇️ 1️⃣ اینکه چرا جنگ بدر صورت گرفت و دلیلش چه بود ، فعلا محل بحث ما نیست ، بحث اینجاست که آیا پیامبر (ص) چنین کاری کردند یا نه در برخی تواریخ نقل شده است که وقتی پیامبر (ص) شورای نظامی قبل جنگ را تشکیل دادند، فردی به نام حباب بن منذر پیشنهاد داد که در نزدیک ترین چاه فرود بیایند و بقیه چاه ها را از بین ببرند ،و بر سر چاهی که فرود آمدند حوضی بسازند و دست دشمن را از آب کوتاه کنند. پیامبر (ص) از این پیشنهاد خوشحال شدند 2️⃣ اما چند نقد به این مطلب هست ، داستان به صورتی نقل شده است که پیامبر (ص) ابتدا در یک منطقه دیگری فرود آمده بود و بعد از اظهار نظر حباب ، فهمید اشتباه کرده !!! که این با عصمت پیامبر (ص) حتی از خطاهای دنیایی هم در تناقض است 3️⃣ این در تاریخ ثبت است که مشرکین ، زودتر از مسلمین وارد بدر شدند ، پس به هیچوجه معقول نیست که آنها در جایی بی آب فرود بیایند ، در ضمن مکانی که مشرکین در آن آمدند ، به نام " عدوه قصوی " بود ، یعنی آن کتاره وادی " یلیل " که از مدینه دورتر بود و دارای آب و زمینی مناسب بود ، اما محلی که سپاه اسلام در آن بود به نام " عدوه دنیا " بود ، یعنی آن وادی ای که به مدینه نزدیک تر بود ( چون پیامبر در مدینه بود) ، این محل آب چندانی نداشت و همچنین زمینی رملی و شنی هم داشت که پا در آن فرو می رفت و راه رفتن سخت بود 📚 سیره ابن کثیر ج2 ص 400 - الدر المنثور ج 3 ص 171 - سیره حلبی ج2 ص 154 4️⃣این جواب تا اینجا ، اما ممکن است افرادی بگویند نه ، ما آن منابعی که بستن آب را گفته قبول داریم، باشه حالا سراغ جواب به این افراد می رویم جناب ابن اسحاق از مورخین مشهور به صراحت گفته است که وقتی برخی مشرکین وارد قسمت مسلمین شدند برای خوردن آب، پیامبر (ص) به مسلمین گفت که جلوی مشرکین را نگیرند تا آنها آب بخورند و این مطلب را ابن اثیر در کتاب مشهور تاریخش آورده حتی خود طبری هم در کتابش معروف به تاریخ طبری آن را آورده است ، پس پیامبر (ص) حتی اگر آب را بسته هم باشد اولا به خاطر محدود کردن منطقه جنگ بود تا از پراکندگی و حمله از نقاط دیگر جلوگیری کنند، ثانیا هروقت مشرکین آب می خواستند ، جلوی آنها را نمی گرفت ، بر خلاف واقعه کربلا 📚 تاریخ ابن اثیر ( الکامل فی التاریخ ج2 ص 123 ) - ترجمه تاریخ طبری ج 3 ص 961 5️⃣ همین رویه را امیرالمومنین (ع) هم در جنگ صفین انجام دادند ، در این جنگ ابتدا معاویه آب را بر یاران امام علی (ع) بست ، حضرت یک خطبه حماسی غرا و فوق العاده عالی بیان فرمودند که هر کس نهج البلاغه کار کرده باشد می داند آن خطبه چقدر عالی و زیباست (خطبه 51 ) ، بعد این خطبه ، یاران حضرت شور عجیبی پیدا کردند و آب را پس گرفتند ، خواستند تلافی کنند و آب را به روی معاویه و یارانش ببندند که حضرت از این کار منع کرد آقایان ضد اسلام خودشان را بکشند هم نمی توانند این قضیه و این کار جوانمردانه حضرت علی (ع) را انکار کنند. بستن آب ، سیره اهل بیت(ع) نبوده. 6️⃣ در ضمن حتی آیه قرآن و شان نزول آیه 11 سوره انفال این نظریه ما را تائید می کند که مسلمین هم آب زیادی نداشتند و آن شب به دستور پیامبر (ص ) حوض هایی درست کردند و باران بارید و این باران باعث شد آن حوضها پر از آب بشوند و مسملین هم دارای آب بشوند. همین باران باعث شد آن زمین شنی زیر پای مسلمین هم سفت شود و رفت و آمد آنها راحت تر شود 7️⃣در ضمن ، منطقه بدر فقط یک چاه نداشت که اگر بر فرض مسلمین آن را می بستند دیگر هیچ چاهی وجود نمی داشت ! بلکه مشرکین می توانستند از آب چاه های دیگر استفاده کنند ، جایی هم ننوشته که مشرکین بر اثر تشنگی از پای در آمدند ! بزرگان آنها در آن جنگ به ضرب شمشیر امیرالمومنین (ع) از پای در آمدند 👈 اینکه بیاییم و این وقایع را که بین دو لشکر نظامی شکل گرفته را با واقعه کربلا مقایسه کنیم که در آن زنان و کودکان بودند و همچنین از روز هفتم محرم ، آب به صورت کامل بسته شد و به کسی حتی اجازه نوشیدن جرعه ای نمی دادند ، یک قیاس مضحک و بی اساس است. 🌀 در نقل این مطالب از کتاب ارزشمند " الصحیح من سیره النبی (ص) " تالیف علامه سید جعفر مرتضی عاملی بهره گرفته شده است ✍️ احسان عبادی / مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ /ما و او @tollabolkarimeh 🌷 🏴
🍃امام صادق(ع) خون قلبش را در راه خدا بخشید تا بندگان را از جهالت و گمراهی دهد. فرازی از زیارت اربعین
🏴 🔹 ما در زیارت عاشورا چیزی حدود هجده دعا می‌کنیم که متناسب با آن، هجده مقام را از خدا می‌خواهیم. درخواست‌های انسان در زیارت عاشورا، دنیوی و مادی و فانی نیست، بلکه همگی معنوی است. 🔸 ما در زیارت عاشورا، همراه با این دعاها، هجده مقام را از خدا درخواست می‌کنیم که بعضی از آنها به‌قدری بالاست که اگر زیارت عاشورا وجود نداشت، نمی‌توانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آنها را از خدا داشته باشد. اینها خیلی خواسته‌های بزرگی هست و انسان از آنها درجات سلوک را یاد می‌گیرد، چون از پایین شروع می‌شود و به بالا می‌رسد. 🌐و اما آن مقام‌ها: ۱- مقام خونخواهی امام حسین علیه‌السلام ⬅️ ان یرزقنی طلب ثارک اینکه کسی بخواهد خونخواهی امام حسین را بکند، مقام خیلی بالایی است، چون خونخواهِ اصلی ابی‌عبدالله، امام زمان است. ۲- مقام وجاهت عند الله (آبرومندی نزد خدا) ⬅️ اللهم اجعلنی عندک وجیها ۳- مقام معِیَّت(همراهی) با معصوم ⬅️ ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الآخرة ⬅️ مع امام منصور (این درخواست، بسیار ویژه است، چون تمام انبیا و اولیا آرزویش را داشته‌اند). ۴- مقامی که درخواست می‌کنیم تمام مراحل زندگی ما، درهم‌تنیده با معصوم باشد. ⬅️ اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد... ۵- مقام شهادت ⬅️ و مماتی ممات محمد و آل محمد چون مرگ همه معصومین از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهم‌السلام، با شهادت بوده. ۶- رسیدن به مقام محمود ⬅️ ان یُبِلِّغنی المقام المحمود در قرآن آیه‌ای داریم که به پیامبر می‌گوید: نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی. مقام محمود از نگاه بیشتر مفسران، یعنی مقام شفاعت. خود شفاعت شدن، یک مقامی است که به هر کسی نمی‌رسد (لا یملکون الشفاعة... شفاعت به هر کس نمی‌رسد). حالا یک مقامی هست که از شفاعت‌شدن بالاتر است و آن هم مقام شفاعت‌کردن است و ما در این فراز، این را از خدا می‌خواهیم. ۷- مقام مشارکت در مصیبت ولیّ معصوم ⬅️ لقد عظمت الرّزِیّة... بک علینا ⬅️ و اسئل الله بحقکم... ان یعطینی بمصابی بکم... (یعنی مصیبت شما را، مصیبت خودم می‌دانم) ⬅️ الحمد لله علی عظیم رزِیّتی (دقیقا در اینجاست که انسان مصیبت را برای خودش می‌داند) این مقام، خیلی عظیم است و خیلی باید درباره‌اش بحث کرد. داستان زیارت عاشورا، داستانِ یکی‌شدن با اهل‌بیت است، قرار است از این طریق، به شجره حیات متصل شویم. ۸-مقام برائت (برای دوری و تبرّی‌جستن از بعضی جریان‌ها و افراد و نیز بعضی خصوصیت‌ها) ⬅️ و بالبرائة من اعدائکم ۹- مقام لعن این مقام، آن‌قدر مهم است که در زیارت عاشورا بر سلام اولویت دارد. اول صدتا لعن می‌دهیم و بعد صد سلام. (جاروب کن خانه سپس میهمان طلب) ⬅️ اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد نکته: چهره اصلی برائت و لعن، بعد از ظهور دیده می‌شود، چون ما مردم اصلا تا قبل از ظهور نمی‌فهمیم کسانی که باعث و بانی ماجرای کربلا بوده‌اند، ما را از چه نعمات زیاد و برکات بزرگی محروم کرده‌اند. ما الآن از دنیای بعد از ظهور چیزی نمی‌دانیم و درک نمی‌کنیم. اصل برائت در آن زمان اتفاق می‌افتد. یعنی وقتی ظهور انجام می‌شود و می‌فهمیم چه چیزی را از ما گرفته‌اند، تازه حسّ واقعیِ برائت را درک خواهیم کرد. ۱۰- مقام سِلم ⬅️ انی سلم لمن سالمکم ⬅️ و ولیّ لمن والاکم این مقام، عبارت است از مقام دوستی با دوستان و دوستداران اهل‌بیت، برای تشکیل یک شبکه متحد در راه تحقق منویّات این خاندان. ۱۱- مقام حَرب ⬅️ حرب لمن حاربکم این مقام، یعنی مقام دشمنی با دشمنان اهل‌بیت، برای پالایش آن شبکه متحد و همچنین مبارزه با موانع رشد بشر. آیا شما فکر می‌کنید هر کسی می‌تواند به مقام مجاهدت برسد؟ ۱۲-مقام ایثار ما در زیارت عاشورا این مقام را درخواست می‌کنیم و لااقل ادای آن را درمی‌آوریم. ایثار یعنی بذل بهترین‌ها، و ما زیارت عاشورا بهترین داشته‌های خود را فدای امام می‌کنیم. ⬅️ بابی انت و امی ۱۳- مقام قربة الی الله باید گفت: مقام قرب و نزدیکی به خدا، بالاترین مقام ممکن است، منتها مراتب بالای آن فقط به کمک و دستگیری ولیّ‌خدا که در این مسیر پیشتاز است، ممکن می‌شود. ⬅️ انی اتقرب الی الله... ⬅️ اللهم انی اتقرب الیک... ۱۴- مقام دوستی و نزدیکی به اهل‌بیت ⬅️ انی اتقرب الی الله و الی رسوله و الی ... این مقام نیز، امتداد مقام قربة الی الله است. ۱۵_مقام معرفت اهل‌بیت (چرا که در حدیث داریم: من مات و لم یعرف امام زمانه، مات میتة جاهلیة) ⬅️ اکرمنی بمعرفتکم و معرفة اولیائکم... ۱۶- مقام ثبات قدم و اهل تزلزل نبودن ⬅️ ان یثبّت لی عندکم قدم صدق ⬅️ ثبّت لی قدم صدق عندک مع الحسین... ۱۷- مقام رجعت، که هرکسی قادر نیست به این مقام برسد. و ... 🏴
راز قیام و انقلاب حسین ع 🔰اینکه حضرت ابی عبد اللّه (ع) نهضت کرد و قیام کرد با عدد کم در مقابل یزید، برای این بود که گفتند تکلیف من این است که استنکار کنم از این، نهی از منکر کنم. 🎙 امام خمینی(ره) - ۱۱ آذر ۱۳۵۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 "نظام رشتی" رو در خواب دیدن، گفتن چی به درد آخرت می‌خوره؟ گفت دو چیز: یکی امام حسین(ع)، یکی هم تقوا پرسیدن حالت چطوره اونجا؟ گفت: شکر خدا را که در پناه حسینم گیتی از این خوب‌تر پناه ندارد...
6526851320.mp3
3.34M
🔉 | عظمت دهه ی اول محرم 🔹حجت الاسلام عالی
⛔️عصبانيت لشكر رسانه‌اي غرب از «رسانه يك‌نفره‌»اي كه تمدن ديني را به تصوير كشيد 🔻در حالي كه جريان ضدانقلاب از ابتداي شروع بحران كرونا سعي داشت مناسك ديني مردم ايران را در تعارض با تدابير علمي براي مبارزه با اين ويروس نشان دهد، اما اين روزها از تقابل بيش از پيش دوگانه واقعي «تمدن ديني» در برابر «تمدن وحشي غرب»، به شدت عصباني است 🔹بدون ترديد پرچم‌دار الگوسازي از تمدن نوين اسلامي در روزهاي شيوع كرونا، رهبر انقلاب اسلامي بوده‌اند؛ مرجع ديني بزرگي كه توجه به پروتكل هاي بهداشتي ستاد پزشكي مقابله با كرونا را غيرقابل تخطي مي‌دانند 🔹 تصاوير مراسم عزاداري رهبر انقلاب بدون حضور عمومي عزاداران، اوج تقيد بزرگ‌ترين رهبر مردمي جهان به اصول بهداشتي و علمي و اهميت قائل شدن ايشان به سلامت مردم را به تصوير كشيد 🔹 اين «مراسم يك نفره» تصوير حقيقي از ارزش و جايگاه جان و سلامت مردم از منظر دين را به جهان مخابره كرد 🔹 حمله كور و دستپاچه برخي رسانه‌هاي غربي به اين موضوع، بيش از پيش نمايان كرد كه جان و سلامت مردم در مقابل منافع سياسي سرويس‌هاي جاسوسي متولي آنها هيچ اهميتي ندارد 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی http://eitta.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi
🔰 ریشه‌های فکری انحرافات عزاداری ✍️ مهدی مسائلی 📍عزاداری امام‌حسین(ع) وسیله‌ای برای ارتباط همیشگی و عمومی مسلمانان با نهضت حسینی(ع) است. افزون بر این، مراسم عزاداری یک برنامه تبلیغی موثر در مذهب تشیع به‌شمار می‌آید ولی گاهی رفتارهایی انحرافی در عزاداری امام‌حسین(ع) داخل می‌شوند که آن را از اهداف خود دور کرده و یک سوءتبلیغ برای مذهب تشیع به‌شمار می‌آیند. انحرافات عزاداری معلول افکار و نگاه‌های خاصی به عاشورا و عزاداری است که تا آن علت‌ها اصلاح نشود، نمی‌توان این انحرافات را از عزاداری امام‌حسین(ع) زدود. از این‌رو شناخت و مقابله با ریشه‌های فکری انحرافات عزاداری، اهمیت بیشتری از خود انحرافات عزاداری دارد. در تحلیلی می‌توان موارد زیر را از مهم‌ترین ریشه‌های فکری این انحرافات عزاداری دانست. /تاملات @tollabolkarimeh 🌷
🔰 ریشه‌های فکری انحرافات عزاداری ✍️ مهدی مسائلی 1️⃣ اشتباه در تفسیر کیفیت و درجه عزاداری امروز بعضی از شیعیان بالا رفتن کیفیت و درجه عزاداری را به تن‌آزاری و زجر بیشتر بدن تفسیر می‌کنند. این درحالی است که در نگاه روایی، معیار کیفیت عزاداری به معرفتی است که برای افراد ایجاد می‌کند، یعنی هرچه عزاداری معرفت و آگاهی بیشتری برای افراد ایجاد کند، کیفیت بهتری دارد. از این‌رو در روایات تاکید فراوانی بر گریه بر مصائب امام‌حسین(ع) شده است، به‌گونه‌ای که می‌توان گریه را مصداق اصلی عزاداری دانست. از خصوصیات مهم گریه، افزایش محبت و به‌تبع آن، ایجاد ارتباط معرفتی با نهضت عاشوراست. 2️⃣ هدف دانستن عزاداری (عزاداری برای عزاداری) بعضی شیعیان قصد و هدفی ورای عزاداری ندارند و حتی طرح بحث درباره اهداف عزاداری را نیز انحراف تلقی می‌کنند. از دیدگاه آنها نه‌تنها آخرخط همین‌جاست، بلکه تمام دین‌داری به عزاداری ختم می‌شود. هنگامی‌که عزاداری تبدیل به هدف شود، به‌جای رشد کمالی و عمودی، رشد سطحی و افقی پیدا می‌کند. از همین‌رو عزاداران به‌جای عمق‌بخشیدن به عزاداری‌ها و پررنگ‌کردن معرفت عاشورایی، تنها در آن تنوع ایجاد می‌کنند و روزبه‌روز صورت‌های جدیدی بر آن می‌افزایند. 3️⃣ جدا دانستن عزاداری از سایر مناسک دینی میان بعضی از شیعیان این تلقی هست که عزاداری از سایر مناسک و رفتارهای دینی جداست و حتی بعضی فکر می‌کنند نتایج و بهره عزاداری امام‌حسین(ع) برای آن حضرت است و ایشان پاداش و جزای آن را می‌دهد. عنوان «دستگاه امام‌حسین(ع)» عنوان رایجی است که برای این تلقی به‌کار می‌رود آن‌گونه که گویا عزاداری متعلق به دستگاه امام‌حسین(ع) است و نماز و روزه و حج و... متعلق به دستگاه خداست. حقیقت اینکه جدایی دستگاه امام‌حسین(ع) و دستگاه خدا با «الهیات عزاداری» مخالفت دارد و گاهی درصورت علم و آگاهی، آن را به‌مراتب «شرک» می‌کشاند. 4️⃣ غیرعقلانی دانستن عزاداری بعضی شیعیان عزاداری را مساله‌ای غیرعقلانی و عاشقانه می‌دانند که عقل و حتی فقه حق دخالت در آن را ندارد. تعابیری همچون مجنون حسین، مجنون رقیه و... گاهی اشاره به این تفکر دارند. این رویکرد موجب بروز رفتارهای صوفیانه در عزاداری‌ها می‌شود و جنب‌وجوش‌ها و حرکات رقص‌گونه صوفیان -که با اذکار و نام‌های الهی انجام می‌شود- اینجا با نام حسین(ع) به اجرا گذاشته می‌شود. لینک یادداشت منتشرشده در نشریه فرهیختگان http://farhikhtegandaily.com/newspaper/4020/14/&page=183097 @tollabolkarimeh 🌷
✍️رسول خدا(ص): همه چشم ها در قیامت گریانند، جز چشمی که بر مصیبت های حسین علیه السلام بگرید. 📚بخار الانوار ج۴۳،ص۲۹۳ نکته: بعضی ها به پشتوانه چنین روایاتی عمل با واجب و ترک حرام را کنار می گذارند و گمان می کنند با این گریه می توانند همه چیز را درست کنند. این نکته ثابت عقلی است که شرط ابتدایی ورود به جمع یاوران اهلبیت رعایت حلال و حرامی است که اهلبیت آن را از سوی خداوند برای ما تبیین کرده اند. مشخص است که خطا و اشتباه از هر کسی غیر از معصوم سر می زند ولی این خطا به معنی این نیست که از این محیط ولایت خارج شده ایم اما این مسئله اگر به یک روند و چیز ثابتی در سبک زندگی انسان تبدیل شود، واضح است که این دست روایاتی در مورد ما مصداق ندارد. 🍃🌷🌷🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نمایش بسیار زیبا از دستان هنرمندِ فاطمه عبادی با موضوعِ واقعا سوزناک @women92 انتشار فقط با ذکر کانال مطالعات اسلامی زنان
🏴 توصیه‌های ناب بزرگان در مورد مجلس روضه امام حسین (ع) *🌞ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻗﺎﺿﯽ (رحمة الله عليه) :* ﺩﺭ ﻋﺰﺍﺩﺍﺭﯼ ﻭ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﯿﺪﺍﻟﺸﻬﺪﺍ علیه السلام ﻣﺴﺎﻣﺤﻪ ﻧﻨﻤﺎﯾﯿﺪ ، ﺭﻭﺿﻪ ﻫﻔﺘﮕﯽ ﻭﻟﻮ ﺩﻭ ﺳﻪ ﻧﻔﺮ ﺑﺎﺷﺪ ، ﺍﺳﺒﺎﺏ ﮔﺸﺎﯾﺶ ﺍﻣﻮﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻫﻔﺘﮕﯽ ﻫﻢ ﻧﺸﺪ ﺩﻫﻪ ﺍﻭﻝ ﻣﺤﺮﻡ ﺗﺮﮎ ﻧﺸﻮﺩ. *🌞ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻪ ﺑﻬﺠﺖ (رحمة الله عليه) :* ﮔﺮﯾﻪ ﺑﺮ ﺳﯿﺪ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍ ‏ علیه السلام ﺍﺯ ﻧﻤﺎﺯ ﺷﺐ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺳﺖ . *🌞ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻼﻣﻪ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﯾﯽ‏(رحمة الله عليه):* برای رسیدن به عرفان کامل دو راه و دو مکان بیشتر وجود ندارد ؛ یا در حرم اباعبدالله یا در مجلس اباعبدالله *🌞شیخ جعفر شوشتری (رحمة الله عليه) :* کسانی که نام این بزرگوار را می شنوند و تغییر حالی در خود نمی بینند ، جداً نگران ایمان خود باشند! نام آقا امام حسین علیه السلام محک ایمان است. *🌞آیت الله علامه امینی (رحمة الله عليه) :* به هنگام شنیدن مدایح و مراثی آل محمد چنان بی قرار می شد که بر اثر شادی یا اندوه ، زمان و مکان را از یاد میبرد و روحش چنان به پرواز در می آمد که گویی هم اکنون در همان صحنه ای است که اشعار و مدایح و مراثی از آن سخن می گوید. *🌞آیت الله شیخ عبد الکریم حائری(رحمة الله عليه):* روضه خوانی و گریه بر سیدالشهدا علیه السلام عمل مستحبی است که هزار واجب در آن است. *🌞حاج میرزا اسماعیل دولابی (رحمة الله عليه) :* محبت و عزاداری برای امام حسین علیه السلام انسان را زود به مقصد می رساند . کلنا سفن النجاه و سفینه الحسین اسرع . همه ی ما اهلبیت کشتی نجاتیم ولی کشتی امام حسین علیه السلام سریعتر است . هنگام عزاداری انسان درِ دلش را باز میکند و امام حسین علیه السلام داخل میشوند *🌞آﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻼﻣﻪ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﯾﯽ‏(رحمة الله عليه) :* ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺍﯼ ﺍﺯ ﻣﻌﻨﻮﯾﺖ ﻧﺮﺳﯿﺪ ، ﻣﮕﺮ ﺩﺭ ﺣﺮﻡ ﻣﻄﻬﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ علیه السلام ‏ ﻭ ﯾﺎ ﺩﺭ ﺗﻮﺳﻞ ﺑﻪ ﺁﻥ ، «این کتیبه‏ های سیاه که بر در و دیوار حسینیه و محل عزاداری نصب کرده‏ اند ، ما را شفاعت می‏کنند». *🌞ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﮔﻠﭙﺎﯾﮕﺎﻧﯽ‏ (رحمة الله عليه) :* ﺩﻟﻢ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻧﺎﻡ ﻣﺮﺍ ﻫﻢ ﺟﺰﺀ ﺭﻭﺿﻪ ﺧﻮﺍﻥ ﻫﺎﯼﺣﻀﺮﺕ ﺳﯿﺪ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍﺀ علیه السلام ﺛﺒﺖ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ . *🌞آیت الله بهاءالدینی (رحمة الله عليه) :* دستگاه امام حسین علیه السلام فوق فقه است… نباید به دستگاه امام حسین علیه السلام اهانت شود ، این عزاداری ها احیا کننده نماز و مساجد است. *🌞آیت الله سیدعبدالکریم کشمیری (رحمة الله عليه) :* برای امام حسین علیه السلام هر کاری بکنی کم است *🌞آیت الله بروجردی رحمه الله :* به مقداری که امام حسین علیه السلام ، بزرگ و واجب الاحترام است ، منسوبین به آن حضرت هم لازم الاحترام می باشند. *🌞ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﮐﻤﭙﺎﻧﯽ‏ (رحمة الله عليه) :* ﺩﺭ ﻣﺠﻠﺲ ﺭﻭﺿﻪ ﺧﻮﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ، ﻣﻘﯿﺪ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﭘﺎﯼ ﺳﻤﺎﻭﺭ ﺑﻨﺸﯿﻨﻨﺪ ﻭ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻫﻤﻪ ﮐﻔﺶ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺟﻔﺖ ﮐﻨﻨﺪ. *🏴🙏🏼أللّهُمَّ ارْزُقْنی شَفاعَةَ الْحُسَیْنِ یَومَ الْوُرُودِ🙏🏼🏴* 🏴
‍⚫️ 👈 چگونه می‌شود با یک_قطره اشک بر سیدالشهداء(علیه‌السلام)، همه گناهان بخشیده شود...⁉️ 💠 بسم الله الرحمن الرحیم 💠 🐫 سيدبحرالعلوم به قصد تشرف به سامرا تنها به راه افتاد. در بين راه راجع به اين مساله، كه گريه بر امام حسين (علیه‌السلام) گناهان را مى‌آمرزد، فكر مى‌كرد. 🐎 همان وقت متوجه شد كه شخص عربى كه سوار بر اسب است به او رسيد و سلام كرد. بعد پرسيد: جناب سيد درباره چه چيز به فكر فرورفته‌اى؟ و در چه انديشه‌اى؟ اگر مساله علمى است بفرماييد شايد جواب را بدانم. ▪️سيدبحرالعلوم فرمود: در اين باره فكر مى‌كنم كه چطور مى‌شود خداوند، اين همه ثواب به زائرين و گريه‌كنندگان بر حضرت سيدالشهداء(علیه‌السلام) مى‌دهد؟ 👣 مثلا در هر قدمى كه در راه زيارت برمى‌دارد، ثواب يك حج و يك عمره در نامه عملش نوشته مى‌شود و براى يك قطره اشك، گناهان و آمرزيده مى‌شود. ▪️آن سوار عرب فرمود: تعجب نكن! من براى شما مثالى مى‌آورم تا مشكل حل شود. «سلطانى به همراه درباريان خود به شكار رفت. در شكارگاه از همراهيانش دور افتاد و به سختى فوق العاده‌اى افتاد و بسيار گرسنه شد. خيمه‌اى را ديد و وارد آن خيمه شد. در آن سياه چادر، پيرزنى را با پسرش ديد. آنان در گوشه خيمه، گوسفندی داشتند و از راه مصرف شير اين گوسفند، زندگى خود را مى‌گرداندند. ▪️وقتى سلطان وارد شد، او را نشناختند، ولى به خاطر پذيرايى از میهمان، آن گوسفند را سربريده و كباب كردند، زيرا چيز ديگرى براى پذيرايى نداشتند. سلطان شب را همان جا خوابيد و روز بعد، از ايشان جدا شد و به هر طورى كه بود خود را به درباريان رسانيد و جريان را براى اطرافيان نقل كرد. در نهايت از ايشان سؤال كرد: اگر بخواهم پاداش ميهمان‌نوازى پيرزن و فرزندش را داده باشم، چه عملى بايد انجام بدهم؟ ⁉️ 👈 يكى از حضار گفت: به او 100 گوسفند بدهيد. 👈 ديگرى كه از وزراء بود، گفت: 100 گوسفند و 100 اشرفى بدهيد. 👈 يكى ديگر گفت: فلان مزرعه را به ايشان بدهيد. ▪️سلطان گفت: هر چه بدهم كم است، زيرا اگر سلطنت و تاج و تختم را هم بدهم، آن وقت مقابله به مثل كرده‌ام. چون آنها هرچه را كه داشتند به من دادند، من هم بايد هرچه را كه دارم به ايشان بدهم تا سر به سر شود. 👌 بعد سوار عرب به سيد فرمود: حالا جناب بحرالعلوم، حضرت سيدالشهداء(ع) هرچه از و و و و و و و و و داشت همه را در راه خدا داد. 👈 پس اگر خداوند به زائرين و گريه كنندگان، آن همه اجر و ثواب بدهد نبايد تعجب نمود. چون خداوند كه خدائيش را نمى‌تواند به سيدالشهداء(ع) بدهد، پس هر كارى كه مى‌تواند انجام مى‌دهد. ▪️يعنى باصَرف نظر از مقامات عالى خودش، به زوار و گريه كنندگان آن حضرت؛ درجاتى عنايت مى‌كند و در عين حال اين‌ها را جزاى كامل براى فداكارى آن حضرت نمى‌داند. چون شخص عرب اين مطالب را فرمود، از نظر سيدبحرالعلوم غايب شد. 📚 منبع:‌ العبقرى الحسان، ج۱، ص۱۱۹. ✅ http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
💢 🔰 بیست و ششمین خطبه مکتوب امام جمعه محترم کرج آیت الله حسینی همدانی: 🌀 قدردانی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی‌‌ در هیئت‌‌های عزاداری/ اگر دستگاهی قصد کمک به مساجد دارد حتماً از طریق امور مساجد عمل کند 🔸 دستگاه‌هایی که با بیت‌المال سروکار دارند توجه به نحوه عملکرد خود داشته باشند خدای‌نکرده برای دنیای دیگران خودتان را جهنمی نکنید. بالاخره نماینده مجلس انتخاب می‌شود و او هم می‌آید و خوب یا بد دوره‌اش تمام می‌شود امّا آنچه خطرناک است روز حساب است که باید پاسخ داد. گاهی به هیئت‌ها و مساجد دستگاه‌ها کمک می‌کنند. نیتشان هم خیر است که برای کار فرهنگی و تبلیغی کمک شده است. اما سؤال اینجاست که چرا مساجد خاص و هیئات خاص! 🔹 مکرر عرض کرده‌ام و بازهم می‌گویم اگر دستگاهی قصد کمک به مساجد دارد حتماً از و به هیئات از طریق سازمان تبلیغات عمل کنند تا اولاً اجحافی صورت نگیرد و ثانیاً شائبه‌ای در آن نباشد. و ثالثاً عملکردشان با توجه به دریافتی قابل ارزیابی و بررسی باشد. 🔸 در اینجا لازم می‌دانم همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تذکر دادند از مردم خوب و فهیم سراسر استان و از همه کارگزاران هیئآت و مساجد و تکایا و حسینیه‌ها و زینبیه ها که تا امروز باشکوه و عظمت، پرشور و شعور و نظم مثال‌زدنی و رعایت موازین بهداشتی مراسم عزای امام حسین علیه‌السلام را اقامه کردید، تشکر و قدردانی کنم. ولو در این مسیر با سنگ‌اندازی‌ها و ناملایماتی هم مواجه بودید اما پاداش کار شما مضاعف خواهد بود و ادامه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا پایان موسم عزاداری و مناسبت‌های آینده مرضی خدای تعالی است ان‌شاءالله. 🔹 از خدای تعالی طلب می‌کنم به‌حق صدیقه طاهره سلام‌الله علیها از همه شما و کسانی که نگذاشتند مجالس عزاداری تعطیل یا کم‌رنگ شود قبول نموده پاداش بی‌حساب عنایت فرماید. 🔰 در دور دوم انتخابات پرشور شرکت کنید 🔸 مطلب دیگر آن‌که هر وقت به انتخابات نزدیک می‌شویم، چهره افراد بهتر معلوم می‌شود که چقدر باتقوا هستند و چقدر گفته‌هایشان با اعمالشان مطابقت دارد. واقعاً اگر کسی در مقدمات کار تقوا را رعایت نکند و بخواهد به هر وسیله‌ای که هست خود را به کرسی برساند این شخص می‌تواند برای حال مردم مفید باشد؟ اگر کسی برای رأی آوردن به افراد از قبل وعده بدهد که شما را مدیر فلان جا و فلان قسمت قرار می‌دهم و شرطش را حمایت از خودش قرار بدهد، این می‌تواند خدمتگزاری امین باشد؟ بنده این مطالب را کلی می‌گویم من به طرفین موضوع کاری ندارم. وظیفه من این است به مردم عاقلی که همه‌چیز را به‌خوبی رصد می‌کنند تذکر دهم و راه را روشن کنم. 🔹 دو کاندیدایی که به‌زودی به رقابت خواهید پرداخت تا آراء مردم را به نفع خود جمع کنید عرض می‌کنم. تقوا را رعایت کنید. حرمت خون شهدا و امامشان را نگهدارید. از تخریب هم و خدای‌نکرده دروغ گفتن نسبت به هم بپرهیزید. از خرج اضافی به‌شدت اجتناب کنید. هر که کمتر خرج کند او به تقوا نزدیک‌تر است و مردم به او رأی دهند. هرکدام برای رأی آوردن دنبال زد و بند و دیدن افراد باشد قطعاً بدرد مجلس نمی‌خورد به خدا توکل کنید و بر اساس وظیفه و در مسیر قانون عمل کنید. 🔸 مردم به این نکته هم توجه داشته باشید که اولاً پرشور شرکت کنید چون هر کس وارد مجلس شود بالاخره در تصمیم‌گیری‌های کلان یک رأی را جابجا می‌کند و منشاء اثر است پس بی‌توجه نباشید. و ثانیاً اگر به اصلح رأی بدهید قطعاً در داخل استان هم چرخه رانت بازی و مفاسد بسته‌شده، مسیر صلاح و پیشرفت بیشتر فراهم می‌شود. 📲 مشروح خطبه 👈 لینک •┈┈••✾••┈┈• 👇 https://eitaa.com/joinchat/2893742099Cc2fe42df74
1005420.ogg
3.21M
🎙 روضه حضرت عباس(ع) توسط مرحوم کوثری در حضور امام خمینی(ره) ◀️ از حسینه مجازیخبرگزاری حوزه دیدن کنید. @HawzahNews
🚩 مراسم عزاداری شام غریبان با حضور رهبر معظم انقلاب 🎬 فیلم | سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عالی 👇 https://hawzahnews.com/x9NTn 🎬 فیلم | مداحی حجت‌الاسلام سیدبهاءالدین ضیایی👇 https://hawzahnews.com/x9NT8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | شهید مطهری: اسلام اجازه نمی‌دهد هیچ‌کس در مقابل ظلم و فساد بی‌تفاوت بماند ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews