📜قالَ الهادی علیه السلام:
مَرْحَباً بِكَ يَا أَبَا الْقَاسِمِ أَنْتَ وَلِيُّنَا حَقّاً
💠 حضرت آیت الله خوشوقت ره:
✅ یکی از امتیازات بزرگ جناب #حضرت_عبدالعظیم این بود که دینش را به #امام_هادی علیه الصلاة و السلام عرضه کرد
خطاب به امام علیه السلام عرض کرد:
«آقاجان عقیده من نسبت به #خدا این است، نسبت به #اسماء_و_صفات_الهی این است، نسبت به #پیامبر این است، نسبت به #امام این است، نسبت به #قیامت این است»
همه را بیان کرد وسپس عرض کرد:
«آقا من میگویم و شما ببینید هر کجا که #خراب است، شما درست کنید»
حضرت دید همه آنچه را بیان کرد، درست است.سپس امام علیه السلام فرمودند:
«این #دین_من و #دین_آباء_من است، دین خود را محکم نگه دار.»
✅ اینکه میبینیم امام هادی علیه اسلام فرمودند؛ آنهایی که راهشان دور است و نمیتوانند #کربلا بروند، بروند #زیارت_او برای این است
دینش، دین امامش بود، #تابع_امام بود.
هِی نمیرفت از این دهان، از #آن_دهان، از #آن_کتاب، از #آن_مجله، دین را بگیرد، به امام عرضه میکرد وامام تأیید میکرد.
الان هم همان دینی که امام دستور داده اند، موجود است.روایاتش در کتابهای ما هست، شیعه دارد.
🔖 #مدیر_حوزه_علمیه
💠مدیر حوزه های علمیه در پیامی به همایش بین المللی «ذلت تسلیم و خیانت به آرمان های اسلامی»
🔹همه عالمان بزرگ اسلام هرگونه همکاری با رژیم غاصب صهیونیستی و به رسمیت شناختن آن را حرام دانستند.
🔹در طول هفتاد سال گذشته خط ثابتی را در محکوم سازی تأسیس رژیم غاصب صهیونیستی از سوی عالمان دینی و حوزه های علمیه شاهد هستیم.
🔹 امروز به برکت انقلاب اسلامی محور مقاومت شکل گرفته و این رژیم غاصب از درون و بیرون در محاصره قرار دارد، اما باید دانست که این غده سرطانی هیچگاه از زیاده خواهی ها و خوی جنگ طلبی و تهدید ملت های منطقه دست برنداشته است و همواره می خواهد اندیشه توسعه طلبانه شیطانی خود را محقق کند.
🔹انتخابات آزاد که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب می باشد ، راه حل اساسی مسأله است و مشکل فلسطین تنها از همین طریق حل خواهد شد.
➡️ @shorayeaali
➡️ @SHORAADMIN
🔖 #عضو_شورای_عالی
💠آیتالله محسن اراکی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه در همایش بینالمللی «ذلت تسلیم و خیانت به آرمانهای اسلامی»
🔹هویت هر ملت بستگی به میزان قوه ارادهاش در پیگیری مصالح و اهدافش دارد. امتی که چنین ارادهای نداشته باشد، نه تنها به مقاصد خویش دست نمییابد، بلکه به تدریج نابود میشود.
🔹راهبرد اساسی دشمن برای مقابله با دنیای اسلام تفرقهافکنی است . این بدان جهت است که ملتی که دچار تفرقه باشد، نمیتواند مقاومت داشته باشد، از این رو به آسانی شکست خواهد خورد؛ امروز قدرت استکباری در جهان سر بلند کرده و تنها با اسلام هم دشمنی ندارد، بلکه دشمن همه بشریت محسوب میشود و میخواهد جهان را در برابر خود به زانو در بیاورد.
🔹 اگر ملتهای منطقه با یکدیگر متحد شوند و در برابر دشمن مقاومت کنند به قدرت نخست جهانی تبدیل خواهند شد
🔹ارتباط با دنیای استکبار به سرکردگی امریکا هیچ نفعی برای ملتهای مسلمان ندارد. امروز برخی در کشور همواره دم از صلح و سازش میزنند و مرادشان از این موضوع تسلیم شدن در برابر زیادهخواهیهای استکبار است؛ ما بر اساس آموزههای قرآنی صلحطلب هستیم، اما صلحطلبی به معنای تسلیم شدن در برابر دشمن و از دست دادن روحیه جهادی نیست.
➡️ @shorayeaali
➡️ @SHORAADMIN
39.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کلیپ
🎤 صحبتهای دکتر تیجانی
📓 کتاب "آنگاه هدایت شدم "
⏰ زمان کلیپ: ۱۱ دقیقه
🎞 حجم کلیپ: ۳۸ مگابایت
تذکر: ۲۰ ثانیه اول فیلم مقدمه است، در ادامه فیلم داستان نگارش کتاب و همچنین برخی خاطرات و تاثیرات شگرف این کتاب از زبان دکتر تیجانی بیان می شود
☘
✍پرسش اساسی که فقه و فقاهت امروز را دچار چالش اساسی کرده است:
💢آیا فقه همچنان باید بر پایه استنباط احکام جزئی و منفرده حرکت کند، یا متولی استنباط احکام نظامات نیز هست؟
💎ضرورت این بحث از این روست که:
بسیاری از موضوعات دنیای مدرن از ویژگی نظام مند برخوردارند؛ یعنی مجموعه از احکام خرد، ذیل مبانی و اصول کلان که مجموعا در راستای اهدافی حرکت می کنند. مثلا موضوعاتی چون بانک، بیمه و ... که خود نیز ذیل نظام کلان تری(نظام اقتصادی) قرار دارند.
⌨سوال اساسی این است که فقه صرفا باید این نظامات را به موضوعات خرد و جزئی تجزیه کند و احکام هر یک را استنباط کند؟ یا دستگاه استنباطی به منتجّه و برایند آن موضوعات کلان و نظام مند نیز توجه کند؟
💎از این جهت که برایند آن با حکمی از احکام اسلام و یا با نظامی از نظامات شریعت در تعارض نباشد.
💎مثلا ممکن است بانک را به اجزائی تقسیم کنیم و هر یک را ذیل عناوین خرد چون مزارعه، مساقات، بیع و غیره درآوریم، بدون اینکه توجه داشته باشیم برایند بانک، ربوی است. و یا شبکه بیمه ای را بدون اینکه توجه داشته باشیم با نظام خانوادگی اسلام در تعارض است، از آن بگذریم.
☘
☘
بسم الله الرحمن الرحیم
⭕️ نظریه مقاومت طب سنتی؛ سخنی با مخالفان
مدتی است بازار مخالفت با طب سنتی رونق گرفته و بسیاری از منتقدان بدون اطلاع و آگاهی از طب سنتی ایرانی به نقدهای غیر علمی و گاه غیر اخلاقی و طعن گونه می پردازند.
شاید توجه به فلسفه طب و تبیین پارادایمهای آن پاسخ به چالش را روشن سازد.
پارادایم طب مدرن در برابر باکتریها و ویروسها، عبارت از تولید داروهای دفاعی از جمله داروهای آنتی باکتریال و آنتی ویرال برای نابودی آنها است یعنی رویکرد تهاجم را در پیش گرفتند و لکن ویروس ها و باکتری ها هوشمندانه جهش یافته و در برابر داروهای آنتی باکتریال و آنتی ویرال مقاومت نشان می دادند و خطرناکتر وارد صحنه مبارزه با انسان می شدند.
پاستور، پارادایم دیگری در برابر این آسیبها پیش گرفت و آن پارادایم مقاوم سازی بدن از طریق واکسن و ورود باکتری و ویروس ضعیف به بدن بود. این رویکرد به دنبال مرگ و نابودی ویروس نبود و لکن ویروس جدید، زحمت دیگری در تولید واکسن جدید برای بشر فراهم می ساخت.
پارادایم طب سنتی بدون جنگ با ویروس و باکتری، مقاوم سازی بدن از هر گونه آسیب است؛ با توصیه های سبک زندگی و چگونگی خوردن و آشامیدن و تجویز داروهای گیاهی تقویت و کمک کننده طبیعت مدبره بدن که هم توان و مقاومت بدن را مقابل هر گونه آسیب میکروبی بالا می برد و هم عفونت ها را زایل می سازد.
این سه پارادایم مبتنی بر مبانی هستی شناختی و طبیعت شناختی و معرفت شناختی و انسان شناختی است. (رک به: فلسفه علوم انسانی و روش شناسی علوم اجتماعی)
این مبانی در طب سنتی اجازه نابودی مخلوقات الهی را نمی دهد و همزیستی مسالمت آمیز بین همه موجودات زنده را با نظریه مقاومت فراهم میسازد و از جنگ و ستیز با طبیعت و حتی شرور طبیعی پرهیز می کند. این رویکرد، نوعی تسخیر طبیعت است که باعث کنار آمدن موجودات طبیعی با بدن انسان می شود. نقش دعا هم در کنترل امور طبیعی و تقویت روحیه انسان در برابر بیماری در چارچوب این مبانی معنا پیدا می کند.
طب سنتی در برابر آسیب ها نه تساهل را می پسندد و نه تهاجم را ؛ بلکه مقاوم سازی کلان را از طریق کمک به طبیعت مدبره بدن دنبال می کند.
غلبه طبیعت گرایی و تجربه گرایی در طب مدرن، باعث شده نه تنها تصرف بلکه به تعبیر هایدگر، تعرض و تهاجم بر طبیعت بالا رود و طبیعت هم جنگ جهانی علیه بشریت راه بیندازد.
نظریه مقاومت در طب سنتی از مبانی عقلانی و اسلامی بدست آمده است و جا دارد در باب آن گفتگوی بیشتری صورت گیرد.
⁉️ مخالفان طب سنتی به جهت ناآگاهی از فلسفه طب و حتی فلسفه طب مدرن، خود و جامعه را از بهره طب سنتی محروم می سازند.
یک حوزوی معممی گمان می کند مدرن یعنی جدید و سنت یعنی قدیم و لذا استفاده از طب سنتی را بازگشت به عصر بوق می خواند؛ در حالیکه نه مدرن به معنای جدید است و نه سنتی به معنای قدیم است. معنای مدرن و سنت را باید در مبانی پیش گفته یافت (ر.ک به: کلام نوین اسلامی و تاریخ فلسفه کاپلستون) و به همین جهت بین علم به معنی ساینس و حکمت تفاوت هست.(رک به: فلسفه فلسفه اسلامی)
سیاستمداری از مسئولان نظام پزشکی با تمسخر و بدون دانستن ظرفیت های طب سنتی، آن را تجویز علفی می نامد و اما چشم بر قراردادهای جنایتبار مافیای دارو و درمان و پولهای زیرمیزی می بندد.
مدیر دیگری هم بی باکانه از تجویز پیوند مدفوع انسان دم می زند و در ادامه ی سیاست دولت منحوس پهلوی اول و با همکاری افراد مدعی علم و فقیر در فلسفه علم به ستیز حداکثری با طب سنتی می پردازد و نسبت به قرارداد کلان و ورود داروهای غیر مصوب جهانی به کشور جهت تست بر مردم مظلوم ایران ساکت می ماند و مشارکت می کند و ننگ بهداشتی بر پیشانی بهداشت ایران می زند و اما همین مدیر اجازه تحقیق و هزینه کرد نسبت به داروهای طب سنتی را نمی دهد و بعد با ترفند فرار به جلو و با ادبیات متبخترانه و ظاهراً بعد از عزل، استعفا می دهد.
💢 این وقایع اخیر نشان از فقدان حکمرانی طب و طبابت در کشور دارد که باید مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را جدی بگیرد.
ناگفته نماند بشر باید از تجربه بشری بهره ببرد و مجموعه دستاوردهای مثبت طب مدرن و سنتی ایرانی و غیرایرانی را برای پیشگیری و درمان بکار گیرد.
میدان کرسی های نظریه پردازی و نقد و مناظره برای گفتگوی علمی و آزاد باز است و هیأت حمایت از کرسیها آمادگی دارد جلسات گفتگو بر پا کند تا حقیقت برای طالبان معرفت روشن گردد.
خداوندا منجی بشریت را برسان که به شدت منتظر و محتاجیم.
✍ عبدالحسین خسروپناه
اول آذر ۱۳۹۹
🆔 @khosropanah_ir
☘
☘
فرمایشات رهبر معظم انقلاب را درک کنید .
فضای مجازی میدان مبارزه است و مبارزه بوده و هست و خواهد بود، فقط شکل و نوع آن تفاوت کرده است.
مبارزه مرد میخواهد نه انسان بیکار.
همانطور که در دوران جنگ مسلحانه و به تعبیری “جنگ سخت” مردانی حضور یافتند که:
خانواده داشتند،
درس و دانشگاه داشتند،
کار و زندگی داشتند.
بیکار نبودند، ولی بزرگترین کارشان شد دفاع از اسلام و انقلاب و از همه چیز خود گذشتند و ایثار نمودند.
اکنون نیز در میدان “جنگ نرم” باید حضور یافت. ما که لیاقت بیش از این را نداریم و از هیچ چیزمان نگذشتیم جز اوقات فراغت خود برای دفاع به حد توان و وسع خود.
لا یکلف الله نفسا الا وسعها
به فرموده رهبر انقلاب؛
فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و عرصه فرهنگی عرصه جهاد است.
اگر از فضای مجازی غافل شویم اگر نیروهای مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد.
هر کس به اندازه وسع و توان و هنر خود باید در این میدان حضور یابد.
۱- گاهی انسان حرف حق را می تواند با استدلال قوی و با زبان شیوا و هنرمندانه بیان کند که این حرف به گوش و چشم هزاران و شاید میلیونها مخاطب برسد.
۲- گاهی شاید ما حرفی برای گفتن نداشته باشیم اما می توانیم انعکاس کارهای خوب و هنری دیگران در فضای مجازی بشویم.
۳- گاهی با یک کلام، یک جمله می توانیم باعث تقویت روحیه جناح مؤمن انقلابی فعال در فضای مجازی بشویم.
به اعتقاد من، امروزه ذکر مستحبی بعد از نماز ما، کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است.
به فرموده رهبر فرزانه انقلاب:
رایانه و فضای مجازی که الان در اختیار شماست اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، می توانید یک حرف درست خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمی شناسید، برسانید. این فرصت فوق العاده ای است مبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما در روز قیامت سوال خواهد کرد. ۹۱/۷/۲۰
البته ورود در فضای مجازی احتیاج به؛ ایمان، علم، ذوق و سلیقه و هنر
دارد و بزرگترین آفت این کار گرفتار شدن به؛ غرور، سیاست زدگی، حسادت، سطحی نگری، روز مرگی می باشد.
دشمن دارد با این ابزار ایمان و غیرت و اعتقادات جوانان ما را نشانه می گیرد و در سایه بی عرضگی و بی لیاقتی بعضی از مسئولان فرهنگی و رسانه ای کشور، تا حدودی در این جنگ موفق بوده است.
باید جواب کار فرهنگی باطل آنان را با کار فرهنگی حق داد
☘
✨﷽✨
#توصیه_آیت_الله_بهجت
✍آیت الله بهجت: بعد از اینکه برای ظهور امام زمان عج دعا کردید ، برای خودتان هم دعا کنید!
✍آیت الله قزوینی مدظله العالی : یکی از توفیقاتی که خدای عالم به من داد، این بود که یک سال در درس خصوصی آیة الله بهجت شرکت داشتم. در آن یک سال مطالب زیادی از محضر این بزرگوار استفاده کردم. جمعی که پنج، شش نفر بیشتر نبودیم. ایشان بیست دقیقه اول درس مطالب عرفانی مطرح می کرد، بعد بیست دقیقه از روی «#جواهر» مطالبی را مطرح می کرد و باز دوباره بر می گشت به مباحث عرفانی.
یکی از نکاتی که ایشان خیلی روی آن تکیه داشت، این بود که می فرمود: وقتی شما برای ظهور حضرت مهدی عج دعا می کنید، بلافاصله برای خودتان هم دعا کنید.
وقتی می گوئید: «اللهم عجل لولیک الفرج»، بلافاصله بگوئید: «و فرجنا به». و از خدا بخواهید که شما را هم جزء یاران حضرت قرار بدهد. چرا که اگر حضرت تشریف بیاورد و شما در صف دشمنان حضرت و کسانی که در مقابل حضرت ایستادند، قرار داشته باشید؛ این آمدن حضرت چه فایده ای برای شما دارد؟!
👈لذا حضرت آیة الله بهجت تأکید داشتند که در کنار دعا برای فرج امام زمان، برای خودتان هم دعا کنید.
【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘
آیا اسلام مخالف خنده و طرفدار گریه است؟
جواب بسیار شنیدنی در برنامه خندوانه توسط مرحوم حجتالاسلام راستگو👌
☘
✨﷽✨
🔶مرحوم شهید دستغیب (ره) در کتاب “داستانهای شگفت” حکایتی درباره اهمیت #زیارت_عاشورا آورده اند که خلاصه آن چنین است:
🔷یکی از علمای نجف حدود یکصد سال پیش، در خواب حضرت عزراییل را می بیند. پس از سلام می پرسد: از کجا می آیی؟ ملک الموت می فرماید: از شیراز! روح مرحوم میرزا ابراهیم محلاتی را قبض کردم. شیخ می پرسد: روح او در چه حالی است؟ عرزاییل می فرماید: در بهترین حالات و بهترین باغهای عالم برزخ. خداوند هزار ملک را برای انجام دستورات شیخ قرار داده است.
آن عالم پرسید: آیا برای مقام علمی و تدریس و تربیت شاگرد به چنین مقامی دست یافته است؟
فرمود: نه! گفتم: آیا برای نماز جماعت و بیان احکام! فرمود: نه! گفتم پس برای چه؟ فرمود: برای خواندن زیارت عاشورا.
نقل است که مرحوم میرزا، سی سال آخر عمرش زیارت عاشورا را ترک نکرد و هر روز که به سبب بیماری یا امر دیگری نمی توانست بخواند، نایب می گرفت.
📗“داستان های شگفت، حکایت ۱۱۰”
1_596454427.pdf
961.5K
🔹«کنت نورا فی الاصلاب الشامخه والارحام المطهره..»
🌹میلاد با سعادت مولانا الامام الحسن العسکری علیه السلام مبارک باد. 🌹
✍ به یمن میلاد حضرت، کتاب «حُدَیث» که خلاصهای ای از زندگانی مادر امام حسن عسکری علیه السلام و جده ی حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف میباشد، حضورتان تقدیم میگردد.
🔸نثار روح آن بانوی بزرگوار صلوات.
🤲اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپی که شاید ندیده باشید !
🔰 کنایه سنگین مقام معظم رهبری به جوانان بخاطر کتاب نخواندن و سپس خنده حضار !!! 🔰
👈 واقعا دلیل خنده را نمی دانم، این در حقیقت گریه داشت !
✳️ این سخنرانی مربوط به 7 خرداد 97 است، دوسال گذشته و در آن ماه ، حضرت آقا دوبار اسم کتاب " یادداشت های علم " را آوردند، به راستی چندنفر از ما و از همین جوانانی که خندیدند رفتیم سراغ خواندن این کتاب ⁉️
⭕️ چقدر خوب می شود گاهی بجای اینکه مدام به دولت اعتراض کنیم که چرا به حرفهای رهبری بی توجه است، به خودمان هم و بی توجهی خودمان به حرفهای رهبر هم اعتراض کنیم !
--------------------------◆
✍️معرفی برخی از پایگاه های اطلاعاتی کتاب و مقالات اختصاصی حوزه دین
۱. قائمیه ghbook.ir
بیش از 15 هزار جلد کتاب با دسته بندی موضوعی و به 8 فرمت جهانی وورد پی دی اف اندروید ای او اس و ... قرار داده است که بسیار سایت مفید و پر کاربردی می باشد.
۲. المکتبه الشیعه http://www.shiaonlinelibrary.com
این سایت همان مکتبه اهل بیت نسخه 1 است که کتابهای آن را در بخش الکتب می شود یافت.
۳. پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران Lib.ir
۴. گنج ؛ پایگاه اطلاعات علمی ایران https://ganj.irandoc.ac.ir
۵. کتابخانه دیجیتال نور http://www.noorlib.ir/view/fa/default
مرکز نور کتابهای موجود در نرم افزار های خود را در سایت عرضه کرده و قابلیت دانلود 30 صفحه از کتاب را دارد شرط استفاده از این سایت عضویت و پرداخت هزینه می باشد
۶. کتابخانه مدرسه فقاهت http://lib.eshia.ir
کتابخانه مدرسه فقاهت در موضوعات مختلف تاریخی، علوم قرآنی تفسیر علوم حدیث و فقه کتابها را رایگان با قابلیت جست و جو در متن و کپی به کاربران ارائه میدهد
۷. التفسیر http://www.altafsir.com/
این سایت کتابهای تفسیری و تجوید و ... را به زبان عربی ارائه می دهد.
۸. مکتبه الوقفیه http://waqfeya.com
از بهترین سایتهای کتابخانه ای به زبان عربی که در موضوعات مختلف کتابهای مرجع بسیاری را دارد
۹. المکتبه الشامله shamela.ws
۱۰. کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات قم http://dl.islamicdoc.com/faces/home.jspx
زیر نظر دفتر تبلیغات قم می باشد تعداد زیادی منابع را ارائه می دهد
۱۱. کتابخانه کتاب پدیا ( کتابهای تخصصی عربی) http://www.ketabpedia.com
۱۲. کتابخانه دیجیتالی تبیان https://library.tebyan.net
۱۳.کتابخانه یعسوب الدین http://www.yasoob.com
بیش از 3 هزار منبع از شیعه و سنی در موضوعات مختلف
۱۴. دایره المعارف بزرگ اسلامی https://www.cgie.org.ir
۱۵. دانشنامه جهان اسلام http://rch.ac.ir/home
۱۶. پایگاه مقالات علوم قرآن و حدیث https://maarefnet.ir
۱۷. جامع علوم و معارف قرآن ، مقالات قرآنی https://quran.isca.ac.ir/fa/article/Index
۱۸. پژوهشکده باقر العلوم علیه السلام http://www.pajoohe.com/fa
۱۹. سایت پارس قرآن http://www.parsquran.com
۲۰. اندیشه قم http://www.andisheqom.com