📝 «حفظ زی طلبگی» و «بصیرت» روح حاکم بر منشور روحانیت
💢 گفتاری از آیتالله محمود رجبی درباره منشور روحانیت؛
📚 یکی از پیامهای طولانی و بلند امام عزیز منشور روحانیت است و روح اصلی و اساسی حاکم بر این پیام «ساده زیستی روحانیت، حفظ و تقویت زی طلبگی» و «بصیرت و روشن بینی» است.
🔻 محورهای اصلی منشور روحانیت
🔹 هشدار امام نسبت به تغییر زی طلبگی: نقطه کانونی هشدار امام در مورد زی روحانیت، حفظ و پاسداری از آن و زهد و بریدن از دنیا است.
🔹 تاکید بر ساده زیستی روحانیت: روحانیت اگر بخواهد در جامعه اثرگذار باشد، باید ساده زیستی را حفظ کند.
🔹 امین اسلام و مردم بودن: اگر روحانی ساده زیست باشد و دلبسته به دنیا نباشد، مردم او را امین خودشان و امین اسلام میدانند.
🔹 توان مقابله با دشمنان: یکی دیگر از آثار ساده زیستی روحانیت، توان مقابله با دشمنان اسلام است.
🔹 حفظ مرجعیت روحانیت برای توده مردم: اگر روحانیت از زی خود جدا شود، دیر یا زود مردم او را از خودشان میرانند.
🔹 هشدار نسبت به جدایی دین از سیاست: اگر روحانیت از منش و زی خود خارج بشود، جدایی دین از سیاست و سکولاریسم بر جامعه ما حاکم خواهد شد.
🔹 دفاع جانانه از نظام اسلامی: اگر روحانی میخواهد زی روحانیتش حفظ بشود باید از اسلام و نظام اسلامی، جانانه دفاع کند.
📕 متن کامل: http://meftaah.com/?p=22440
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حوزه_علمیه
#یادداشت
#قم
🔳 با #مفتاح همراه باشید
🆔 @meftaah_com
🔸 کم فرزندی بی سابقه زوج های ایرانی
🔺 از هر ٢ مرد متاهل ایرانی، ١ نفر بی فرزند و تک فرزند است.
@irinn_channel
www.irinn.ir
🔺دومین پیش اجلاسیه کرسی تخصصی «نظریه فقهی نفی ظلم»
⬅️ارائه دهنده:
👤 حجتالاسلام والمسلمین سیفالله صرامی
⬅️شورای داوران:
استاد ابوالقاسم علیدوست
استاد سید محمدعلی مدرسی یزدی
استاد محمدجواد ارسطا
استاد سید علی علوی قزوینی
⬅️کمیته ناقدان:
استاد محمد قائینی
استاد احمد قدسی
استاد حسنعلی علیاکبریان
استاد محمود حکمتنیا
👤مدیر جلسه: حجتالاسلام والمسلمین محمدعلی خادمی کوشا
⬅️ناظر جلسه: دکتر محسن موسیوند
⏰زمان: پنج شنبه: 1399/12/14 ساعت 9 الی 12
💠 لینک شرکت درجلسه به صورت مجازی
🌐http://dte.bz/danaee
🌐لینک کانال معاونت پژوهش حوزه علمیه البرز در ایتا:
https://eitaa.com/pazhoohesh_alborz/135
خواب نما شدن ناگهانی
حامی هاشمی، روحانی و خاتمی!
♦️مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی، یادداشتی نوشته که بلافاصله با استقبال کانال حزب اتحاد ملت (حزب منحله مشارکت) و برخی رسانه های زنجیره ای مشابه رو به رو شده. او می نویسد:
🔹"رئیس جمهور بعدی، نه روحانی باشد، نه نظامی. شرایط کشور اکنون بگونهای ست که استمرار حضور افراد معمم در رأس قوه مجریه به صلاح نیست. کنار رفتن روحانیون از صحنه انتخابات ریاست جمهوری، به معنای واگذار کردن آن به نظامیان نیست".
♦️آقای مهاجری ناگهان خواب نما شده اید؟ شما که در طول سه دهه، از حامیان دو آتشه ریاست جمهوری آقایان هاشمی رفسنجانی و روحانی بوده و با طیف خاتمی نشست و برخاست دارید و در خدمت همان ها قلم زده اید! شما اگر واقعا چنین اعتقادی داشتید، نباید تبلیغاتچی و ایضا ماست مالی کننده قصور و تقصیر های دولت هاشمی و روحانی می شدید.
🔹حالا هم که مدیریت اشرافی خوش بین به غرب ( و مورد اعتراض مردم) به آخر خط رسیده، به جای عذرخواهی از هزینه کردن یک روزنامه ملی برای این طیف متخلف، نسخه می پیچید که چه کسانی نامزد نشوند!
♦️خب چرا لقمه را دور سرتان می چرخانید و منظور را لا به لای کلمات می پیچید؟! رُک و راست، یک کلمه بنویسید نگران نامزد شدن چهره های موثری مثل رئیسی و قالیباف و ... هستید و آنها نباید نامزد نشوند، شاید که مدیریت اشرافی و امتیازات و خدمات ویژه ای که واگذار می کند، تمدید شد!
✍🏻 محمد ایمانی
☘️
دوره تربیت مبلغ آثار مقام معظم رهبری
🔰ویژه طلاب
🌹معاونت تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه استان البرز با همکاری نهادهای انقلابی استان برگزار می کند
❇️ویژگی های دوره :
1️⃣آشنایی کامل با آثار و کتب منتشر شده مقام معظم رهبری
2️⃣آشنایی با نظام فکری مقام معظم رهبری
3️⃣تدریس شیوه های جذاب ارائه آثار ایشان
مزایا:
1️⃣ارائه گواهینامه اتمام دوره
2️⃣در اختیار گذاشتن کتب حضرت آقا با 30 تخفیف برای اجرای نمایشگاه کتاب
3️⃣اعزام به مساجد و محل های مختلف تبلیغی در صورت موفقیت در گذراندن دوره
4️⃣ثبت سابقه تبلیغی
5️⃣پرداخت حق الزحمه تبلیغی
⏰زمان برگزاری دوره :
13 اسفند خواهران
14 اسفند برادران
📌لینک ثبت نام:
https://survey.porsline.ir/s/xNzzEgY
☎️تلفن: 02632755601 داخلی معاونت تبلیغ ساعت تماس7تا14
🌱
🔻آیتالله اعرافی در نشستی با مسئول و کارکنان دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه:
✅ دفاتر برنامهریزی و نظارت راهبردی به مثابه قوه عاقله و مفکّره حوزه است
دفاتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی در حوزه های علمیه می بایست قوه منفصله نباشند و نباید به جای افراد دیگر فکر کنند؛ این دفاتر می بایست به وسیله تعامل با سایر بخش های مدیریتی حوزه بتوانند آنان را هم به تولید طرح و برنامه وادار کنند و در واقع باید تکمیل کننده تفکر و برنامه های آن ها باشند.
🔆 بخشیهای از زندگینامه علمی آیتالله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی:
☑️ در بيستم آبانماه 1322 در شيراز به دنيا آمد. ایشان فرزند ارشد حضرت آیتاللهالعظمی #سید_نورالدین_حسینی_الهاشمی بود؛ مرجعی عالیقدر در استان فارس و جنوب ایران که از سابقین و پیشتازان فعالیتهای سیاسی و اجتماعی در اعلای کلمه اسلام و مذهب حقه جعفری طی سالهای 1305 تا 1335 محسوب میشد.
☑️با آغاز نهضت حضرت #امام_خمینی، تداوم راه پدر خود را در همراهی با قیام حضرت امام و تبعیت از آن قائد عظیمالشأن دید و در زمره شاگردان و علاقهمندان امام خمینی قرار گرفت.
☑️ هنگامی که حضرت امام(ره) در درس #ولایت_فقیه در سال 1348 از فضلای جوان خواست تا به تبیین #ابعاد_حکومت_اسلامی بپردازند، این استنصار فکری از سوی ابرمردی که در قله معارف حوزوی قرار داشت، آن استاد فرزانه را به تأمل عمیق پیرامون خلأها و نیازمندیهای علمی انقلاب اسلامی واداشت.
☑️ بعد از انقلاب، متوجه این چالش شد که « #تطبیقِ» احکام و التزامات کلیه در رسالهها بر موضوعات تخصصی و کاربردی در زندگی عینی بشر، همواره در معرض #خطا و اشتباه و یا #انحراف قرار خواهد گرفت؛ در حالی که آنچه متن حیات اجتماعی را شکل داده، همین موضوعات تخصصی، چندبُعدی و پیچیدهی برآمده از تمدن مدرن (از قبیل بانک، شرکت، دموکراسی، رسانه و....) است. این بصیرت و هوشیاری علامه، آن مرحوم را به ضرورت تولید « #منطق_موضوع_شناسی» (یا منطق انطباق) رهنمون ساخت و ظرف چند سال تلاش پژوهشی، موفق به تأسیس این منطق در سال 1363 گشت که این دستاورد عملاً موجب « #تئوریزه_شدن_فقه» در نظام اجتماعی میشود.
☑️ در گام دوم، توانست « #فلسفه_چگونگی_اسلامی» را نیز تأسیس کند و با دستیابی به قدرت تبدیل و بهینه معادلات عینی، زمینه را برای بیمهشدن نظام اسلامی در برابر «فلسفهی چگونگی مادی» ـ که از طریق تنظیم شرایط #پرورش_اجتماعی، بشریت را در برابر #مغالطه_عینی سهمگینی قرار داده ـ فراهم نماید.
☑️ این مجاهدت فرهنگی همهجانبه موجب شد تا #ربط_بین_اعتقاد_و_عمل در عمیقترین سطح متدلوژیک تبیین گردد و با تولید سه منطقِ «حجیت، معادله، مدل»، امکان تحول علمی و منطقی در «حوزه، دانشگاه و نظام اجرا» ایجاد گردد و #ولایت_مطلقه_فقیه به عنوان حافظ #پرستش_اجتماعیِ خدای متعال در برابر کفر جهانی تئوریزه شود تا زمینه برای تحقق « #تمدن_نوین_اسلامی» در بخشی از عالم باشد.
☑️ سرانجام آن #اندیشمندِ_قرن، در 12 اسفندماه سال 1379 و در ایام عزای عالم آلمحمد حضرت امام باقرعلیهالسلام چشم از جهان فرو بست و در حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت حضرت معصومهعلیهاالسلام به خاک سپرده شد.
✅@HossiniehAndisheh
✅ آغاز نخستین جشنواره «حل مسائل کلیدی فضای مجازی»
💎 جوایز و هدایا:
🥇نفر اول: ۳۰ میلیون تومان هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه
🥈نفر دوم: ۲۰ میلیون تومان هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه
🥉نفر سوم: ۱۰ میلیون تومان هدیه+ ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه
🏅نفرات چهارم تا دهم: ۵ میلیون تومان هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه.
⚜️ مزایا:
💠 چاپ آثار برتر جشنواره
💠 استفاده از پژوهشگران برتر در پروژههای پژوهشی دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی
⏬جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی زیر مراجعه کنید⏬
🌐 http://b2n.ir/k59970
دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی
https://eitaa.com/joinchat/1273692217C1cbe1b48f6
⚠️مشغول کردن علما به چیزهای بی فایده، غیرضروری و فاقد اولویت!
🎤آیت الله احمد #عابدی :
یك استعمار قدیم داریم، یك استعمار نو و یك استعمار فرانو.
استعمار فرانو این است كه می گوید یك كاری بكنیم كه مردم آن طور كه ما می خواهیم فكر بكنند. یا مثلا زمانی كه كمونیست ها بودند، رئیس جمهور رومانی كه كمونیست بود ... روس ها به ایشان گفتند معاون اول شما جاسوس آمریكائی هاست.
وقتی معاون اول را دستگیر كردند به او گفتند تو چه اطلاعاتی به آمریكائی ها می دادی؟ گفت هیچ، آمریكائی ها فلان قدر پول به من داده و گفتند هیچ اطلاعاتی نمی خواهد به ما بدهی كه یك وقت گیر نیفتی. فقط دو كار برای ما بكن، كار اول اینكه همیشه اولویت های كشور رومانی را عوض كن، كار دوم هم اینكه همیشه مسئولین ضعیف سر كارها بگذار، همین كار را برای ما بكن خودبخود رومانی عوض می شود.
حالا این در عرصه سیاسی است و من و شما در كار حوزوی و آخوندی و كار علمی و فرهنگی، اولین كاری كه خدمت به آمریكائی ها و خدای نكرده باعث سرنگونی دین یا حوزه این است كه اولویت ها را عوض كنیم، یعنی آن كارهایی كه ضرورت دارد انجام بدهیم را انجام ندهیم و یك كارهایی كه ضرورت ندارد را انجام دهیم.
كاری كه هارون الرشید می كرد علما را جمع كرد و می گفت بنشینید تحقیق كنید كه ریشه فلان كلمه چه بوده و جایزه هم تعیین می كرد و ماه ها و سال ها علما می نشستند بحث می كردند كه ریشه این كلمه چیست.
💥اولین كار برای ما اگر می خواهیم به دین مان خدمت كنیم شناخت اولویت هاست.
دومین خدمت به دشمنان دین هم این است كه آدمهای ضعیف را برای كارهای قوی بگذاریم. مثلاً یك كسی كه یك درسی را نمیتواند بگوید این بنشیند آن درس را بگوید، یك كسی اهل آن كتاب نوشتن نیست بنشیند آن كتاب را بنویسد، یك جاهایی كه یك منبر حساسی است به آدمهای ضعیف بدهیم و آنجاهایی كه حساس و مهم نیست به آدمهای قوی بدهیم، مسولیتهای مهم را به آدمهای ضعیف و مسئولیتهای ضعیف را به آدمهای مهم بدهیم. این خودش كافی است برای اینكه خدای نكرده یك نظامی را تغییر بدهیم.
انتقاد آیت الله العظمی مکارم شیرازی از پدیده جنگل خواری در برخی مناطق کشور
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به نکاتی در خصوص حفظ منابع طبیعی و ضرورت صیانت از آنها برای نسل های آینده گفت: باید به دو مسأله توجه داشته باشیم؛ نخست آن که منابع روی زمین را متعلق به نسل موجود ندانیم و آنها را برای آیندگان نیز حفظ کنیم و دیگر آن که منابع طبیعی نامحدود نیست و باید با توجه به محدودیت هایی که این منابع دارد از آنها بهره برداری صحیح داشته باشیم.ایشان با تأکید بر اینکه همگان باید در حفظ منابع طبیعی نهایت دقت را داشته باشند، خاطرنشان کرد با انتقاد از پدیده جنگل خواری در برخی مناطق کشور بیان کرد: گاهی برخی افراد که تنها در پی ثروت و سود هستند با اقدامات ناشیانه خود جنگل ها را به زمین خالی از درخت تبدیل می کنند که این یک گناه بزرگ است.
@j_modarresin
🔴 چرا ما طلبهها گاهی در حدّ پیغمبرها به تبیین نمیپردازیم و در حدّ امامها به میدان عمل نمیآییم؟
🔴 کسی که مفاهیم دینی را در جامعه عملیاتی کند و وارد مصادیق بشود، مثل علی(ع) با او دشمنی میشود
🔻#عملیاتی_کردن_مفاهیم_دین، دلیل مظلومیت امیرالمؤمنین(ع)
رهبر انقلاب در جلسه اخیر با خبرگان فرمودند که این مجلس چون مجلس اهل علم و فضل هست من این مطلب مهم را میخواهم بگویم و بعد فرمودند که بیایید مفاهیم دینی را در جامعه عملیاتی کنیم.
➖چه کسی مأمور عملیاتیکردن مفاهیم دین است؟ پیامبر(ص) فرمود: «من منذر هستم و علی(ع) هدایتکننده است» منذر در واقع بیدارکننده است، اما «هدایتکننده» برای اینکه انسانها به مقصد و مقصود برسند، باید مفاهیم دینی را عملیاتی کند.
➖با منذر و انذاردهنده آنقدر دشمنی نمیشود که با هدایتکننده دشمنی میشود. لذا ما طلبهها و اهل علم گاهی برای اینکه با ما دشمنی نشود نقش منذر را ایفا میکنیم و در هدایت، خصوصاً هدایت عملی و خصوصاً در عرصۀ عمل، مفاهیم را زیاد روشن نمیکنیم.
➖مثلاً میگوییم «کلاً ولایت چیز خوبی است!» حالا ولایت چیست که اینقدر خوب است؟ یک کمی جزئیتر صحبت کن! آخر اگر جزئیتر صحبت بکند، بحثش سیاسی میشود و اگر کسی بخواهد در اینباره یکمقدار اینزمانیتر حرف بزند به او میگویند «تندرو»!
➖ما طلبهها حتی گاهی نقش پیغمبر و منذر را هم ایفا نمیکنیم، بلکه فقط نقش خدا را ایفا میکنیم و به مردم میگوییم که بروید سخنان پیامبران را گوش کنید! «أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ»؛ خُب این را که خدا گفته است. لااقل یک کمی بیا پایین و مثل پیغمبرها با مردم صحبت کن و یک انذاری بده و تبیینی بکن!
➖چرا ما طلبهها گاهی در حدّ پیغمبرها هم به تبیین نمیپردازیم؟ چون اگر در حدّ پیغمبرها تبیین کنیم و یک انذاری بدهیم، با ما مخالفت خواهد شد. اگر گاهی در حدّ پیامبرها هم به تبیین بپردازیم، دیگر در حدّ امامها نمیآییم در میدان عمل؛ و بهطور مصداقی وارد نمیشویم چون دشمن پیدا میکنیم.
➖تبیین مگر کار آسانی است؟! مثلاً همه معتقدند که ما در اسلام، سیاست داریم. سیاست عرصۀ عینی و عملی بسیاری از آگاهیها و فرامین دینی است. خُب؛ حالا میشود اینها را برای ما تبیین کنید؟ اگر تبیین کنی که تو را میزنند و پدرت را درمیآورند!
➖اهل علم گاهی رعایت میکنند و خیلی تبیین نمیکنند، مثلاً میگویند «من کلاً میگویم و مصداقی وارد نمیشوم...» الهی فدای امیرالمؤمنین(ع) بشوم که مصداقی وارد میشد. یکذره برای خودش حاشیۀ امنیت درست نکرد با کلّیگویی. بلکه مسائل را شفاف کرد تا آنجایی که دیدید با او چه کردند.
👤علیرضا پناهیان
🚩 امامزاده قاضی الصابر - ۹۹/۱۲/۶
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/670
این کتابخانه دارای 44956 رکورد کتاب، پایان نامه دانشگاهی 40386، پایان نامه حوزوی 22000 رکورد ، پایان نامه کشورهای عربی 9406، مقالات فارسی 4597 رکورد، از این تعداد، 35 هزار رکورد دارای منبع دیجیتال می باشد که به مرور در حال افزایش است.
لینک های دسترسی کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی
dl.islamicdoc.com
dl.islamicdoc.org
dl.isca.ac.ir
آدرس کتابخانه دیجیتالی در شبکه اجتماعی ایتا
https://eitaa.com/dl_islamicdoc_com
رهبر انقلاب: بنده مثل سال گذشته سفر نخواهم رفت
🔹سال گذشته در ایام عید مردم عزیز، به توصیهها کاملا عمل و بلای بزرگی را از سر کشور دور کردند. امسال خطر بیشتر و فراگیرتر است، امسال هم همگان توصیهها را رعایت کنند.
🔹بنده که قطعا سفر نخواهم رفت مثل سال گذشته و هر چه که ستاد ملی کرونا در این زمینه بگوید عمل خواهم کرد.
•┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈•
﷽
📚 جلسه کتاب
📖 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
🗣 مدرس:استاد علی خاک رنگین دام عزه
▪️مدرس حوزه و دانشگاه در موضوعات فرهنگ،هنر و معارف انقلاب اسلامی
▪️مدیر مجموعه شناخت رهبری
🕑 زمان: شنبه ۱۶ اسفند|ساعت ۱۴:۳۰
🚩 حوزه های علمیه محمدشهر
✅ خواهران و برادران
#رسانه_الهادی
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
#استاد_خاک_رنگین
#جلسه_اول
•┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈•
🆔 @resane_alhadi
✅ بیانات #خاصی از رهبر انقلاب در مورد «ولایت فقیه»، که احتمالاً نشنیده اید!
🔸 آن جاهایی که مصالح اجتماعی را ولی فقیه تشخیص میدهد و بر طبق #مصلحت، یک دستوری صادر میکند، آن دستور، #حکم_اللَّه است. آن دستور، خودش یک دستور شرعی است.
🔸 مقررات جمهوری اسلامی، مقررات اسلامی و واجب الاطاعه است. آنچه که امروز در جامعۀ اسلامی، دستگاه قانونگذاری مملکت دارد قانون میگذارد ... اینها همهاش #احکام_حکومتیِ_ولی_فقیه است. #مالیاتی که امروز طبق قانون وضع میشود، #مقررات_صادرات و وارداتی که طبق قانون وضع میشود، تمام قوانینی که در #مجلس شورای اسلامی میگذرد، همۀ آنچه که در حوزۀ اختیارات دولت هست و دولت آن را وضع میکند و اجرا میکند، همۀ آنچه که در حوزۀ دستگاه قضایی هست و دستگاه قضایی آنها را وضع میکند یا اجرا میکند، همۀ اینها مظاهر حاکمیت ولایت فقیه است. این در حقیقت به خاطر مشروعیت ولایت فقیه هست که این همه مشروعیت پیدا میکند.
🔸 در جامعۀ اسلامی، تمام دستگاهها چه دستگاههای قانونگذار، چه دستگاههای اجرا کننده؛ اعم از قوۀ اجرائیه و قوۀ قضائیه، مشروعیتشان بخاطر ارتباط و اتصال به ولی فقیه است؛ والّا به خودی خود حتی مجلس قانون گذاری هم حق قانون گذاری ندارد.
مجلس شورای اسلامی که قانون وضع میکند، معنای قانون وضع کردن چیست؟ معنای قانون وضع کردن این است که محدودیتهایی را در زندگی مردم بر طبق یک مصالحی ایجاد میکنند. خب، یک چنین کاری بنابر مبانی فقهی-اسلامی و بنابر اصل ولایت فقیه، برای هیچ کس جایز نیست و از هیچکس مشروع نیست مگر ولی فقیه. یعنی در حقیقت #قانون گذاری هم اعتبارش به اتکاء به ولایت فقیه است.
🔸 قوۀ مجریه، اعتبارش به اتکاء و امضاء و تنفیذ ولی فقیه است. اگر ولی فقیه اجازه ندهد و تنفیذ نکند و امضا نکند، تمام این دستگاههایی که در مملکت مشغول کار هستند چه قانون گذاری، چه اجرائیات، کارهایشان بدون دلیل [شرعی] و بدون حق است و واجب الاطاعه و الزامی نیست. بخاطر ارتباط و اتصال به ولی فقیه هست که اینها همه مشروعیت پیدا میکنند. در حقیقت، ولایت فقیه مثل روحی است در کالبد نظام.
🔸 بالاتر از این من بگویم! #قانون_اساسی در جمهوری اسلامی که ملاک و معیار و چهارچوب قوانین هست، اعتبارش به خاطر قبول و تأیید ولی فقیه است! والّا #خبرگان، 50 نفر، 60 نفر، 100 نفر از هر قشری چه حقی دارند دور هم بنشینند برای مردم مملکت و مردم جامعه، قانون اساسی وضع کنند؟ #اکثریت_مردم چه حقی دارند که امضاء کنند قانون اساسی را و برای #همۀ_مردم، این قانون را لازمالاجرا بکنند؟ آن کسی که حق دارد که قانون اساسی را برای جامعه قرار بدهد، او ولی فقیه است.
🔸 [ولی فقیه]، همان دستگاهی است که حاکمیت الهی را از طریق وراثت پیغمبر و وراثت ائمۀ معصومین در اختیار دارد. او چون به خبرگان #دستور_داد که بنشینند قانون اساسی بنویسند و او چون #امضاء کرد قانون اساسی را، قانون اساسی شد قانون.
🔸 حتی #اصل_نظام_جمهوری_اسلامی، مشروعیتش بعنوان یک #حکم از طرف ولی فقیه است. این ولی فقیه است که نظام جمهوری [را مشروعیت می بخشد].
🔸 در حقیقت، ولایت و حاکمیت ولی فقیه، ولایت و حاکمیت فقه اسلامی است. ولایت و حاکمیت دین خداست. ولایت و حاکمیت #ملاکها و #ارزشهاست. نه ولایت و حاکمیت یک #شخص! یعنی خود ولی فقیه هم بعنوان یک شخص موظف است که از آنچه که حکم ولی فقیه است، اطاعت کند و تبعیت کند ... احکام ولی فقیه، حتی بر خود ولی فقیه [واجب است] !
🔸دامنۀ ولایت فقیه، یک چنین گسترۀ بسیار وسیع و عظیمی را داراست که منتهی هم میشود به ولایت خدا. یعنی چون ریشۀ ولایت فقیه، ولایت الهی است و ریشۀ آن، ولایت پیغمبر هست و همان چیزی است که از پیغمبر و اوصیاء معصومینش و اوصیاء معصومین به علماء امت، فقها امت، منتقل شد، لذاست که دارای یک چنین سعۀ اختیاراتی هست. البته اگر ولی فقیه، بخشی از این اختیارات را به کسی یا دستگاهی داد، آن شخص یا آن دستگاه، دارای آن اختیاری که ولی فقیه به او داده، خواهد بود.
🔸#فراتر_از آن [اختیاری که در قانون اساسی به دستگاهی داده شده] هم اگر ولی فقیه، اختیار خاصی را به یک دستگاهی، به دولت، به یک وزارت خانه، به یک شخص، به یک بنیاد، به یک دستگاه، بدهد و تفیذ کند، آن اختیار متعلق به آن شخص یا به آن دستگاه خواهد بود. اما در حقیقت، اختیار واقعی و ولایت واقعی و حق واقعی یا به تعبیری، وظیفۀ واقعی، متعلق به شخص ولی فقیه است.
منبع: (خطبه های نماز جمعه. 2/11/1366)
🌹 به کانال «محکمات» بپیوندید. 👇👇👇
@mohkamaat
نکوداشت و تبیین چهره حضرت ابوطالب خدمت بزرگی به جهان اسلام است
آیتالله العظمی مکارم شیرازی در دیدار دست اندرکاران همایش بینالمللی حضرت ابوطالب(ع) نکوداشت و تبیین چهره حضرت ابوطالب(ع) را خدمت بزرگی به عالم اسلام و تشیع برشمردند و گفتند: بحمدالله کار گستردهای در مورد حضرت ابوطالب(ع) انجام شده، این قبیل فعالیت ها باقیات الصالحات است و جاویدان می ماند و افراد بهانه جو را خلع سلاح می کند.
این مرجع تقلید مظلومیت حضرت ابوطالب(ع) را مورد توجه قرار داده و با اشاره به اینکه مظلومیت ایشان ناشی از مظلومیت امیرمؤمنان(ع) است، اظهار داشت: بدخواهان و کسانی که با امیرمؤمنان(ع) دشمنی داشتند با نقل قولهای مختلف همواره سعی داشتند تا چهره حضرت ابیطالب(ع) را مخدوش سازند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر لزوم معرفی چهره حضرت ابوطالب(ع) به نحو شایسته برای جامعه بویژه نسل جوان، بهره گیری از جاذبههای رسانهای، فرهنگی، هنری و سینمایی را در این راستا به دست اندرکاران این همایش متذکر شدند.
@j_modarresin
🏴🏴🏴
شهادت
هفتمین پیشوای شیعیان
بابالحوائج
#موسیبنجعفر سلاماللهعلیه را
به پیشگاه
حضرت #ولی_عصر عجلالله تعالیفرجه
وهمه شیعیانشان
تسلیت عرض مینمایم
🏴🏴🏴