eitaa logo
معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
11.6هزار دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
618 ویدیو
1.2هزار فایل
🏢 معاونت علمی حوزه علمیه خراسان 🏫 دفتر معاونت علمی حوزه علمیه خراسان: ☎️۰۵۱۳۲۰۰۸۴۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
فقه+4+از+ابتداي+محاربه+كتاب+باز.pdf
243.1K
💠 سؤالات امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع عمومی حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹امتحان فقه ۴ از ابتدای محاربه (کتاب باز) •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
فقه4 از اول محاربه کتاب باز.pdf
53.9K
💠 سؤالات امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع عمومی حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹امتحان فقه ۴ از ابتدای محاربه (کتاب باز) •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
فقه 4 از ابتدای حدود کتاب بسته.pdf
298.3K
💠 سؤالات امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع عمومی حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹امتحان فقه ۴ از ابتدای حدود (کتاب بسته) •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
فقه 4 تیر 1400(از ابتدای کتاب حدود تا پایان کتاب)کتاب بسته.pdf
62.8K
💠 سؤالات امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع عمومی حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹امتحان فقه ۴ از ابتدای حدود (کتاب بسته) •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
فقه 4 از ابتدای حدود کتاب باز.pdf
240.1K
💠 سؤالات امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع عمومی حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹امتحان فقه ۴ از ابتدای حدود (کتاب باز) •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
فقه4 از ابتدای حدود کتاب باز.pdf
53.8K
💠 سؤالات امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع عمومی حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹امتحان فقه ۴ از ابتدای حدود (کتاب باز) •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
💠برنامه امتحانی متمرکز مقطع عمومی ( مرحله تجدیدی) ♦️پایه های ۳و۶ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در حکمی حجت‌الاسلام ربانی را به نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی منصوب کردند. متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: «بسم الله الرحمن الرحیم جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیدحسن ربانی دامت توفیقاته با توجه به پایان یافتن مأموریت جناب حجت‌الاسلام تقوی در وزارت جهاد کشاورزی و با تقدیر از خدمات ایشان، جنابعالی را که بحمدالله از سوابق مدیریت جهادی و کارآمد برخوردار میباشید به نمایندگی در آن وزارت منصوب میکنم. شرح وظائف قانونی در احکام مربوطه آمده است. امید است با نشاط کاری و ابتکاری که در جنابعالی هست حضور جنابعالی به پیشرفت مطلوب امور کمک کند. والسلام علیکم و رحمةالله سیّدعلی خامنه‌ای ۲۶ تیر ۱۴۰۰» •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
6311-fa-jala-aloyon.pdf
732.9K
📖کتاب جلاء العیون، قسمت مربوط به حضرت امام باقر علیه السلام مؤلف:علامه مجلسی 🏴فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام باقر علیه السلام را تسلیت عرض می نماییم. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
✅به اطلاع می رساند موسسه بین المللی المرتضی(علیه السلام) با همکاری مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه و مراکز مدیریت استانها برای طلاب سراسر کشور برگزار میکند: 👈🏻دوره های مجازی تربیت مبلغ بین الملل به زبان های: 🏷شرایط پذیرش: ➖قم:اتمام پایه 8 ➖شهرستانها:اتمام پایه 6 ➖قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه : ▫️آموزش به صورت رایگان ▫️کلاس ها به صورت کاملا مجازی ⏳مهلت ثبت نام:۳۰ تیرماه ⏰زمان آزمون: ۸ صبح روز جمعه اول مرداد ۱۴۰۰( به صورت ) 🌐ثبت نام👈🏻 Murtaza.ir تذکر: علاوه بر برگزاری دوره های مجازی برای طلاب سراسر کشور ، دوره تربیت مبلغ بین الملل در مشهد مقدس به صورت (حضوری) نیز، صرفاً در رشته زبان روسی برگزار می گردد. کسب اطلاعات بیشتر:👇🏻 https://b2n.ir/r08120 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
💢خاطراتی از جلسه استفتاء حاج آقا حسین قمی ✔️آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی🔻 🔹بعد از وفات آقای شریعت اصفهانی رسالۀ مرحوم حاج آقا حسین قمی چاپ شد. مرحوم حاج شیخ زین العابدین زنجانی - استاد خارج حاج آقای والد و آمیرزا باقر زنجانی - كه از شاگردان باسواد مرحوم آخوند و هم مباحثه حاج آقا حسین بود، وی را برای تقلید معرفی كرد. همین سبب شد كه پس از آقای شریعت، حاج آقا حسین قمی در زنجان مقلّد زیادی پیدا كند. حاج آقای والد آن سال به مشهد مشرف شد و در جلسه مرحوم حاج آقا حسین (هم جلسه استفتا و هم درس خارج وی) شركت كرد. همچنین در درس حاج میرزا محمد آقازاده نیز حاضر شد. آقای حاج آقا حسین برای حاج آقای والد جلب توجّه نكرد نه از نظر درسی و نه از جهت استفتائی. 🔸از ایشان شنیدم: وقتی به مجلس استفتاء آقای حاج آقا حسین قمی رفتم، وی مشغول حاشیه زدن به كتابی (شاید عروه) بود. این مسأله طرح شد: اگر كسی كه در ركعت سوم ایستاده است، یقین پیدا كند كه یا تشهدش را انجام نداده یا سجده‌اش را، حكمش چیست؟ حاج آقا حسین گفت: از باب علم اجمالی باید بنشیند هم سجده را به‌جا آورد و هم تشهد را. مرحوم والد می‌فرمود: من گفتم: علم اجمالی قطعاً منحلّ است و باید تشهد را انجام دهد. چون یا اصل تشهّد را انجام نداده یا اینكه چون سجده را به‌جا نیاورده، تشهدش فاقد شرط بوده، پس تشهّد صحیحی به‌جا نیاورده است و چون از سجده گذشته است، قاعده تجاوز جاری می‌شود. پس علم اجمالی منحلّ است. آقای حاج آقا حسین حرف حاج آقا را قبول كرد، ولی آقای آسید محمدرضا بختیاری نمی‌‌خواست زیر بار برود. آقای حاج آقا حسین هم با اعتراض به او گفت: «شما چه می‌خواهید بگویید؟!» 🔸نكته دیگری كه حاج آقای والد از جلسه استفتاء حاج آقا حسین نقل می‌کرد، این بود: استفتاء كرده بودند: اگر كسی به دیگری ناسزا گفت، مثلاً گفت: «پدر سوخته» آیا می‌شود از باب «فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم» در جواب بگوید «پدرسوخته خودت هستی»؟ مرحوم والد می‌گفت: گفتم: اگر چیزی ذاتاً جایز باشد، قاعده «فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم» جاری است ولی اگر چیزی ذاتاً جایز نباشد، مثلاً كسی لواط كرده باشد یا زنی را تصاحب كرده باشد، آیا قاعده اعتداء جاری است؟ قطعاً جاری نیست. فحش دادن ذاتاً حرام است، لذا قاعده اعتداء در این مورد جاری نیست. 🔹مرحوم حاج آقا حسین قمی، مقید بودند که حتی یک ذره خلاف واقع نگویند. نقل شده است که می‌خواستند به عالمی که برادرشان از دنیا رفته بود، پیام تسلیت بنویسند، یکی از اقازاده‌های ایشان در این پیام می‌نویسد: «از درگذشت برادرتان متأثرم. خداوند به شما صبر و اجر دهد». حاج آقا حسین می‌گویند: چرا دروغ به من بستی؟ من کجا متأثرم؟ بنویس: «أبقاکم الله» [یعنی: خداوند شما را باقی بدارد]. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
🔴برای نخستین بار برگزار می‌شود🔴 💠 دوره «طرح مطالعاتی علامه مصباح یزدی (ره)» سطح ۱ 💠 🔰 گرانقدر 🔰 💢 ویژگی‌ها: ✔️ قدرت معارف دینی ✔️ توانمندی در راستای پاسخگویی به ✔️ بهره‌مندی از 💢 مزایا: ✅ دریافت گواهینامه معتبر ✅ بهره‌مندی از تدریس اساتید حوزه و دانشگاه ✅ امکان شرکت در سطح ۲ طرح مطالعاتی 🕰زمان آغاز دوره: همزمان با سالروز عید سعید غدیر، هفتم مرداد ماه 1400 ⏳مهلت ثبت نام: تا ماه 💰هزینه: 📲لینک ثبت نام اینترنتی👈 eitaa.com/tamaddon_novien •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 تیزر گفت‌وگوی صریح و چالشی با آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست و آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی 🔻 موضوعات؛ 🔹 نفوذ در حوزه 🔹 تعدد قرائت‌ها از اندیشه امام 🔹 نسبت حوزه و انقلاب اسلامی 🔹 آینده مرجعیت شیعه 🔹 طلبه و تحلیل سیاسی 🔹 رشد آنتی تز انقلاب در حوزه 🔹 مسائل سیاسی روز 🔹 و... ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftaah_com •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
♦️ هم اکنون ..... ✅موضوع: تبیین وظایف واختیارات شورای نگهبان در قانون جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالروز تاسیس نهاد 🎙با حضور و ارائه دکتر مرتضی حاجی علی خمسه مسئول اداره "قوانین و مقررات" پژوهشگاه قوه قضائیه و عضو مجمع مشورتی حقوقی شورای نگهبان 🗓زمان: شنبه ٢۶تیر ١۴٠٠ 🕰ساعت ۱٧.٣٠تا١٩ واحد پژوهش مدرسه علمیه رضویه با همکاری پژوهشکده شورای نگهبان 🔗لینک ورود به جلسه https://razavie.lms2.hozehkh.com/ws/webinar27 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
🔸 برگزاری نخستین دوره مهارت افزایی تدریس ویژه بانوان اساتید در مشهد 🔹 مدیریت امور اساتید معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان با مشارکت مرکز تخصصی طوبی، اولین دوره مهارت افزایی تدریس در فضای مجازی را ویژه اساتید خواهر، از ۲ تا ۱۴ مرداد برگزار می‌کند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
کسی که بود شکافندۀ تمام علوم هزار حیف که از زهر کینه شد مسموم سر تو باد سلامت ایا رسول الله وصِّی پنجم تو کشته شد ولی مظلوم ◼️شهادت امام محمد باقر(ع) تسلیت باد... •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
💢 هیئت اندیشه ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان برگزار می کند. 💢هشتاد و هفتمین نشست از سلسله نشست های «کلمه سواء» 🔶موضوع:قرآن و عهدین: نقاط هسمو و غیر همسو 🎤ارائه دهنده: باحجت الاسلام والمسلمین سید موسی صدر مدیر اجرایی فصلنامه پژوهش های قرآنی و مدرس حوزه علمیه مشهد 🗓 زمان: دوشنبه 28 تیرماه 1400 ⏰ ساعت 18 📍 نشست به صورت زنده برگزار می گردد. 🌐 ورود به نشست زنده 🌐 https://online.lmskaran.com/ch/826-9775 برای ورود، گزینه میهمان را انتخاب نمایید. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 توصیه های اخلاقی رهبر معظم انقلاب در باب اهمیت نماز شب •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
⭕️ رایج‌ترین اندیشه‌ها در میان گروه طالبان بر اساس چه مکتبی است؟ دکتر محمدامین حیدری در نشست تخصصی بررسی تحولات اخیر افغانستان که در خبرگزاری حوزه برگزار شد، گفت: 🔻 ◻️ در کشور افغانستان حدوداً ۵۵ قوم ساکن هستند؛ تاجیک‌ها، پشتون‌ها، هزاره و ازبک‌ها از مهمترین این اقوام به شمار می‌آیند. ◻️ در دورانی که قدرت در اختیار پشتون ها بوده است نگاهی که شکل گرفته مبنی بر تعلق سرزمین افغانستان به این قوم می باشد. ◻️ حدود ۷۰ درصد جریان طالبان به لحاظ ایدئولوژیک دارای تفکر دیوبندی می‌باشد که به لحاظ فکری تحت تأثیر جریان سلفی است؛ از جهت مذهبی در تفکر این گروه یک نوع نگاه ضدشیعی وجود دارد. ◻️ این افراد معتقدند باید پشتون‌ها نقش اول را در اداره کشور افغانستان ایفا نمایند. 🔻گروه طالبان یک پدیده اجتماعی است و علل مختلفی در شکل گیری و ظهور مجدد آن نقش دارد؛ 🔹 حامد کرزای از نگاه پشتون‌ها نمی‌توانست نمایندگی آنان را اجرایی نماید و از سوی کشوری خارجی روی کار آمده بود. 🔹 حملات آمریکایی‌ها در مناطق پشتون نشین به صورت بی‌رحمانه بود. 🔹 مشکلات موجود در بخش‌های اداری افغانستان سومین عامل تأثیرگذار در دلسرد شدن مردم این کشور نسبت به دولت حاکم بود که تمایل تعداد زیادی از آنان را به سمت همکاری با طالبان برد. ◻️ ارتش افغانستان بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار نفر نیرو دارد؛ با وجود این نیروی گسترده بسیار بعید است طالبان بتواند بر تمام افغانستان مسلط شود. ◻️ بخشی از پشتون‌ها دارای تفکر تصوف هستند و گروهی دیگر دنباله رو اندیشه های ناسیونالیستی می‌باشند و این ها می تواند موانعی برای تسلط گروه طالبان بر افغانستان در داخل خود پشتون ها باشند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
✅ فرق های اطلاق لفظی و اطلاق مقامی: 👇👇👇👇 1️⃣ فرق اول (در بیان ) 🔹 اطلاق لفظی، «عدم القید» است و این عدم القید باعث می شود که لفظ شامل همه ی افراد خودش بشود. 🔸به خلاف اطلاق مقامی که لفظ در آن ملاک نیست تا از نوع «عدم القید» باشد، بلکه عقل از سکوت و در مقام بیان بودن مولا، عدم دخالت جزء یا شرط زائد را درک می کند. 2️⃣ فرق دوم (در ناحیه ) 🔹 استناد اطلاق در اطلاق لفظی، به خود لفظ است، به این معنا که لفظی وجود دارد که دارای حصص است و از اینکه مولا در مقام بیان است و قیدی نیاورده، معلوم می شود تمام حصص را اراده کرده است. 🔸اما استناد اطلاق در اطلاق مقامی، غیر لفظ است، به این معنا که اگر لفظی هم وجود داشته باشد، صرفا دال بر این است که فقط این اجزاء و شرایط واجب است؛ اما عقل از اینکه مولا در مقام بیان بوده و لفظی نیاورده، نفی جزء یا شرط زائد می کند. 3️⃣ فرق سوم (در ناحیه ) 🔹مدرک در اطلاق لفظی، عقل ابزاری است؛ زیرا به ظهور لفظی استناد می کند. 🔸 ولی مدرک در اطلاق مقامی عقل عملی [یکی از اقسام عقل منبع] است؛ زیرا عقلی که از سکوت و در مقام بیان بودن همه اجزاء و شرایط از سوی مولا، نفی جزء ثالث را درک می کند، عقل عملی حاکم به حسن و قبح است و استناد این ظهور به درک عقل عملی است. 👌نکته: هر سه فرق را می توان در یک فرق ادغام کرد؛ اما چون جهت بحث فرق می کند، دقت اقتضاء دارد هر کدام جداگانه نوشته شود. 💯 مثال👇👇👇 🔹 مثال اطلاق لفظی: مولا می گوید: «اعتق رقبه»؛ از اینکه در مقام بیان است و قید دیگری نیاورده، کشف می شود رقبه خاصی مراد نیست و اطلاق لفظی رقبه، شامل رقبه مومن و کافر می شود. 🔸 مثال اطلاق مقامی: نبی مکرم اسلام «صلی الله علیه و آله» در مقام تعلیم نماز به مسلمانان فرمود: «صَلوا کما رَأَیتُمُونِی أُصَلی»؛ همان‌گونه که می‌بینید من نماز می‌خوانم، نماز بخوانید. از اینکه آن حضرت در مقام بیان تمام اجزاء و شرایط بوده و جزء یا شرط زائدی را اتیان نکرده است، یا نسبت به جزء یا شرط خاصی سکوت کرده است، عقل نفی آن جزء یا شرط را درک می کند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
🔺 حوزه علمیه مشهد مهد پرورش علما و مجتهدان طراز اول 💠شخصیت ها از راست: اول: حجت الاسلام سید جمال الدین ملایری (داماد آیت الله قمی)، سوم: آیت الله حاج آقا حسن طباطبایی قمی، پنجم: آیت الله سید محمد مهدی موسوی خلخالی و ششم: آیت الله سید علی خامنه ای. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠الهی ! الهی! الهی! خدای من نمیدانم گاهی کجای دنیا گم ات میکنم!   در هیاهوی بازار … در خستگی هنگام نماز ! در وسوسه های نفس ام… نمیدانم…. اما ، گاهی تو را گم میکنم مثل کودکی که در بازار دستان مهربان مادرش را رها کرده به تماشای عروسکی مشغول است…! بعد میبیند مادرش نیست و هیچ عروسکی او را خوشحال نمیکند…!   به کودکی ام بنگر… هرچند خودم تو را گم میکنم اما ….تو پیدایم کن….. ♦️إِلَهِي قَدْ مَدَّ إِلَيْكَ الْخَاطِئُ الْمُذْنِبُ يَدَيْهِ بِحُسْنِ ظَنِّهِ بِكَ ♦️إِلَهِي قَدْ جَلَسَ الْمُسِي‌ءُ بَيْنَ يَدَيْكَ مُقِرّاً لَكَ بِسُوءِ عَمَلِهِ وَ رَاجِياً مِنْكَ الصَّفْحَ عَنْ زَلَلِهِ ♦️ إِلَهِي قَدْ رَفَعَ إِلَيْكَ الظَّالِمُ كَفَّيْهِ رَاجِياً لِمَا لَدَيْكَ فَلَا تُخَيِّبْهُ بِرَحْمَتِكَ مِنْ فَضْلِكَ ♦️ إِلَهِي قَدْ جَثَا الْعَائِدُ إِلَى الْمَعَاصِي بَيْنَ يَدَيْكَ خَائِفاً مِنْ يَوْمٍ تَجْثُو فِيهِ الْخَلَائِقُ بَيْنَ يَدَيْكَ ♦️ إِلَهِي جَاءَكَ الْعَبْدُ الْخَاطِئُ فَزِعاً مُشْفِقاً وَ رَفَعَ إِلَيْكَ طَرْفَهُ حَذِراً رَاجِياً وَ فَاضَتْ عَبْرَتُهُ مُسْتَغْفِراً نَادِماً وَ عِزَّتِكَ وَ جَلَالِكَ مَا أَرَدْتُ بِمَعْصِيَتِي مُخَالَفَتَكَ وَ مَا عَصَيْتُكَ إِذْ عَصَيْتُكَ وَ أَنَا بِكَ جَاهِلٌ وَ لَا لِعُقُوبَتِكَ مُتَعَرِّضٌ وَ لَا لِنَظَرِكَ مُسْتَخِفٌّ وَ لَكِنْ سَوَّلَتْ لِي نَفْسِي •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
🔹او تنها به من فحش داد🔹 📣 متفکر شهید استاد مرتضی مطهری امیرالمؤمنین با خوارج در منتهی‌ درجه آزادی و دموکراسی رفتار کرد. او خلیفه است و آنها رعیتش؛ هر گونه اعمال سیاستی برایش مقدور بود اما او زندانشان نکرد و شلاقشان نزد و حتی سهمیه آنان را از بیت المال قطع نکرد، به آنها نیز همچون سایر افراد می‌نگریست. این مطلب در تاریخ زندگی علی عجیب نیست، اما چیزی است که در دنیا کمتر نمونه دارد. آنها در همه جا در اظهار عقیده آزاد بودند و حضرت خودش و اصحابش با عقیده آزاد با آنان روبرو می‌شدند و صحبت می‌کردند، طرفین استدلال می‌کردند، استدلال یکدیگر را جواب می‌گفتند. شاید این مقدار آزادی در دنیا بی‌سابقه باشد که حکومتی با مخالفین خود تا این درجه با دموکراسی رفتار کرده باشد. می‌آمدند در مسجد و در سخنرانی و خطابه علی پارازیت ایجاد می‌کردند. روزی امیرالمؤمنین بر منبر بود. مردی آمد و سؤالی کرد. علی بالبدیهه جواب گفت. یکی از خارجی ها از بین مردم فریاد زد: قاتَلَهُ اللَّهُ ما افْقَهَهُ. خدا بکشد این را، چقدر دانشمند است!. دیگران خواستند متعرضش شوند، اما علی فرمود: رهایش کنید، او به من تنها فحش داد. 📚 جاذبه و دافعه علی علیه‌السلام. ص ۱۲۳ •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝