eitaa logo
معاونت علمی حوزه علمیه خراسان
11.5هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
622 ویدیو
1.2هزار فایل
🏢 معاونت علمی حوزه علمیه خراسان 🏫 دفتر معاونت علمی حوزه علمیه خراسان: ☎️۰۵۱۳۲۰۰۸۴۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
اصول 2 مظفر کتاب بسته.pdf
292.7K
💠 سؤالات امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع عمومی حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹امتحان اصول فقه 2 (مظفر) کتاب بسته •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
جواهرالبلاغه کتاب باز.pdf
348.8K
💠 سؤالات امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع عمومی حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹امتحان ادبیات عرب 5 (جواهر البلاغه) کتاب باز •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
جواهرالبلاغه کتاب بسته.pdf
300.1K
💠 سؤالات امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع عمومی حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹امتحان ادبیات عرب 5 (جواهر البلاغه) کتاب بسته •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
مختصرالمعانی کتاب باز.pdf
333.8K
💠 سؤالات امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع عمومی حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹امتحان ادبیات عرب 5 (محتصر المعانی) کتاب باز •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
مختصرالمعانی کتاب بسته.pdf
298.3K
💠 سؤالات امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع عمومی حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹امتحان ادبیات عرب 5 (مختصرالمعانی) کتاب بسته •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
💠 پیام یکی از اساتید سطوح عالی حوزه 🔺سلام علیکم عظم الله اجورکم چون در کانال بحث حقوق اساتید را مطرح کردید یک نکته ای را خدمتتان عرض می کنم دیشب منزل یکی از اساتید اعزامی که حدود ده سال سابقه تدریس در شهرستان داشته بود رفته بودم و ایشان از پارسال معلم آموزش پرورش شده به چند دلیل یکی بحث حقوق بازنشستگی نداشتن و هدیه بازنشستگی نداشتن اساتید می گفت من بیست سال دیگه باید برای بچه ام جهیزیه بگیرم و و نوه دار و دارای مریض های زیاد میشم در عوض سنم بالا می رود و در حوزه تدریس به من نمی دهند و درآمدم همان شهریه یک میلیون و خورده ای است در حالیکه هزینه هام چندین برابر میشود در حالیکه با مدرک سطح2 رفتم معلم شدم ماه اول چهارمیلیون و پانصد به من دادند و شش سال دیگه حقوقم ده میلیون میشود علت دوم وجود قوانین دست و پاگیر در حوزه است می گفت چند سال قبل من برای شش طلبه تدریس کردم و شورا حق الزحمه واریز نکرد. و رفتم به آقای ...... گفتم ایشان گفت می خواستی تدریس نکنی و نصاب کلاس نداشتی. اگه بتونید این دو مورد را حل کنید خیلی خدمت بزرگی به اساتید کردید مثلاً چون دو سال آخر برای بازنشستگی مهم است در آن دو سال برای اساتید، به بیمه چند برابر حقوق رد بشه و پول بیمه زیاد داده بشه تا برای بازنشستگی مشکلی نخورند
روشنا برگزار می‌کند: ✅ دوره آموزش (فقه روشمند) 🔹ارائه: استاد سیدمحمدرضا واعظی (مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم و مولف کتاب روش‌شناسی کاربردی اجتهاد - در دست انتشار- ) •┈••✾••┈••┈••✾••┈••┈••✾••┈• 🔹در این دوره، در ضمن حل چند مسئله فقهی، روش‌ها و فرایندهای حل آن مسائل فقهی به صورت روشن بیان می‌شود •┈••✾••┈••┈••✾••┈••┈••✾••┈• 🔹 برگزاری دوره: ۲۶ تیر - ۱۰ مرداد (شنبه تا سه‌شنبه‌ها)، ساعت ۱۸:۳۰، به مدت ۱۰ جلسه مجازی •┈••✾••┈••┈••✾••┈••┈••✾••┈• 🔹ویژه طلاب سطوح عالی و ابتدای درس خارج (خواهران و برادران). دوره‌های تکمیلی و بلندمدت، متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد 🌐 لینک ثبت‌نام: https://survey.porsline.ir/s/3NGo8ts 🔹 ثبت‌نام: سه‌شنبه ۲۲ تیرماه •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
تاریخ اسلام و سیره 4.pdf
268.8K
💠 سؤالات امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع عمومی حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹امتحان تاریخ اسلام و سیره 4 •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
تفسیر قرآن کریم 2.pdf
289.9K
💠 سؤالات امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع عمومی حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹امتحان تفسیر قرآن کریم 2 •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
تاریخ اسلام وسیره 4.pdf
57.3K
💠 سؤالات امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع عمومی حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹امتحان تاریخ اسلام و سیره 4 •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
تفسیر قرآن کریم 2.pdf
58.1K
💠 سؤالات امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع عمومی حوزه علمیه خراسان 🔺 سال تحصیلی 1400-1399 🔹امتحان تفسیر قرآن کریم 2 •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖
👌 نحو را کاربردی یاد بگیرید. ✅ به جای چند کتاب نحوی، یک کتاب را خوب بخوانید و یاد بگیرید. ✅کانالی پر از تست و آزمون ✅ معنا شناسی ✅ مطالب ناب نحوی https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9 •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
🔹عینک سیاه🔹 📣 متفکر شهید استاد مرتضی مطهری نکته‏ ای را فیلسوفان توجه کرده‏ اند و آن اینکه انسان بیرون خودش را از آئینه و عینک وجود خودش می‏ بیند. ما یکدیگر یا جهان را با عینک وجود خودمان می‏ بینیم. اگر این عینک، سفید و بی‏ غبار باشد اشیاء و جهان را همان‏ طور که هست سفید و روشن می‏ بینیم، و اگر تیره و سیاه باشد جهان را تیره و سیاه می‏ بینیم، و این نکته بسیار جالب است. ملّای رومی می‏گوید: ◽️چون تو برگردی و برگردت سرت‏ ◾️خانه را گردنده بیند منظرت‏ امتحان کن، دور خود بچرخ، بعد بایست، می‏ بینی تمام اطرافت می‏ چرخد، در حالی که این‏طور نیست بلکه سر تو می‏ چرخد. اگر انسان با تقوا و روشن و پاک و صاف باشد، کوچک را کوچک، سفید را سفید، و سیاه را سیاه خواهد دید. اگرچه این مطلب یک مقدار شوخی است ولی یادم هست خطیب بسیار فاضل و مبرّز مرحوم اشراقی قمی - که شاید خیلی از آقایان اسم ایشان را شنیده باشند یا سخنرانی‏شان را دیده باشند، و از خطبای تقریباً درجه اول ایران، و هم فاضل بود و هم سخنور - یک وقتی در قم، بالای منبر، افتاده بود تو دنده انتقاد از قمی ها. {خیلی انسان معتقد خوبی هم بود} می‏ خواست بگوید این مردم عوام قم ما خیلی خرافاتی هستند؛ و از جمله می‏ گفت قمی ها به گربه سیاه خیلی احترام می‏ گذارند و فکر می‏ کنند که گربه سیاه از ما بهتران است، و لهذا وقتی گربه سیاه می‏ آید فوراً از بهترین غذاهاشان و گوشت خالص برایش می‏ اندازند. برعکس برای گربه‏ های دیگر اهمیتی قائل نیستند، آن مقداری هم که شرعاً باید به او داد نمی‏ دهند، و لهذا همه گربه‏ های دیگر در قم منقرض شده‏ اند و فقط گربه سیاه‏ ها مانده‏ اند. هرچه نگاه می‏ کنی در این شهر گربه سیاه می‏ بینی، آن هم چاق و چله. از منبر آمد پایین. طلبه خیلی خوشمزه‏ ای بود خرم‏ آبادی. اتفاقاً مرحوم اشراقی عینک سیاه به چشمش زده بود. وقتی آمد نشست، آن طلبه به همان زبان خرم‏ آبادی و خیلی ساده و لطیف گفت: قربانت! ما که تو این شهر گربه سیاه نمی‏ بینیم، تو عینک سیاه به چشمت زده‏ ای همه گربه‏ ها را سیاه می‏ بینی. خیلی مرحوم اشراقی خندید. حالا حساب این است: آدم عینک سیاه که به چشمش بزند - اگر چه آن داستان شوخی بود - همه گربه‏ ها را سیاه می‏ بیند. 📚 آشنایی با قرآن، ج ۳، ص ۲۲ - ۲۳ •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
با سلام طلبه گرامي جهت اطلاع از شرايط، ثبت نام و اخبار رقابت علمي نخبگانيِ ادبيات، كلام اسلامي، منطق، فلسفه، فقه و اصول به لينك زير مراجعه نماييد. https://eitaa.com/joinchat/3862560832C9abcc9c837
سوالات فقه تخصصی 4.pdf
614.2K
📘 درس فقه تخصصی ۴ ( ویژه رشته فقه و اصول ) مورخ ٢٠ تیرماه ١۴٠٠ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
پاسخنامه فقه تخصصی 4.pdf
363.2K
📗 درس فقه تخصصی ۴ ( ویژه رشته فقه و اصول ) مورخ ٢٠ تیرماه ١۴٠٠ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
برخی مسائل و موضوعات مرتبط با روش شناسی فقه و اصول جهت تدوین مقاله👇 موضوعات پیشنهادی: تأثیرات رویکرد مقارن در روش و فرایند استنباط؛ مشروعیت‌سنجی رویکرد مقارن در استنباط، در نسبت با آموزه‌های کلامی شیعه؛ الزامات روش‌شناختی در تبدیل اصول فقه به اصول عام اجتهاد؛ روش‌های عقلی برهانی در علم فقه؛ روش‌های عقلی برهانی در علم اصول؛ روش‌های تجربی استقرایی در علم فقه (حساب احتمالات، تراکم ظنون)؛ روش‌های تاریخی موجود در علم فقه؛ روش‌های تاریخی موجود در علم اصول؛ میزان کارآیی روش‌ها و تکنیک‌های مطالعات تاریخی و باستان‌شناسی در فرایند کشف و فهم عرف، سیره عقلا و متشرعه؛ نسبت و مناسبات عقل و عرف در استنباط فقهی؛ نسبت و مناسبات عقل و عرف در استنباط اصولی؛ میزان بهره‌گیری از یافته‌های عقلی در استدلالات نقلی و لفظی (مدلول التزامی، لوازم عقلی)؛ روش‌های جمع دلالی در میان فقیهان برجسته (هر فقیه به صورت مستقل)؛ روش‌های معناشناسی در علم اصول؛ مناشئ ظهور و نقش آن در روش استظهار؛ بکارگیری روش تجربی و نیمه‌تجربی کشف در مسأله تواتر و اجماع؛ اجماع به مثابه روش احراز سنت؛ شهرت فتوایی به مثابه روش احراز سنت؛ مقایسه روش احراز تحصیل ملاک با روش احراز امتثال مأموربه؛ روش کشف مصلحت نزد اهل تسنن؛ میزان اعتبار هر یک از روش‌های ارائه شده برای کشف و احراز مقاصد شریعت؛ اعتبارسنجی روش‌های تأویل در تفسیر و کاربرد آن در استنباط احکام؛ روش‌های استفتاء و افتاء؛ قیاس به مثابه روش کشف حکم؛ روش تبدیل گزاره‌های فقهی به مدل‌های کاربردی در حوزه اجتماعی؛ روش استنباط در فقه اجتماعی (تأثیر تغییر مقیاس خطاب از فرد به جماعت مؤمنان در روش استنباط)؛ امکان‌سنجی روش‌های مطرح در علوم انسانی در فقه؛ امکان‌سنجی روش‌های مطرح در علوم انسانی در اصول فقه؛ مقایسه روش‌های مطرح در علوم انسانی با فقه؛ مقایسه روش‌های مطرح در علوم انسانی با اصول فقه؛ تأثیرات مطالعات سیستماتیک بر توصیف روش‌ها و مراحل اجتهاد؛ تبیین و نقد الگوریتم اجتهاد در ارزیابی و استدلال دلیل عقلی، بر اساس مبانی هر یک از فقها و اصولیان برجسته شیعه تبیین و نقد الگوریتم اجتهاد در ارزیابی و استدلال دلیل سیره، بر اساس مبانی هر یک از فقها و اصولیان برجسته شیعه تبیین و نقد الگوریتم اجتهاد در ارزیابی و استدلال دلیل نقلی، بر اساس مبانی هر یک از فقها و اصولیان برجسته شیعه تبیین و نقد الگوریتم اجتهاد در تأسیس و اجرای اصول عملی و قواعد فقهی، بر اساس مبانی هر یک از فقها و اصولیان برجسته شیعه تبیین و نقد الگوریتم اجتهاد در استظهار از دلیل لفظی، بر اساس مبانی هر یک از فقها و اصولیان برجسته شیعه تبیین و نقد الگوریتم اجتهاد در جمع و ترجیح میان ادله، بر اساس مبانی هر یک از فقها و اصولیان برجسته شیعه امکان‌سنجی روش‌های کمی-آماری در عرف‌سنجی فقهی؛ روش‌های زمینه‌گرا و کاربرد احتمالی آن در تشخیص عناوین ثانویه؛ روش‌های تجربی استقرایی در علم اصول (حساب احتمالات، تراکم ظنون)؛ امکان‌سنجی و مشروعیت روش‌های جرم‌شناسی در فقه جزائی؛ امکان‌سنجی بکارگیری اصول و روش‌های استنباط فقهی در علم کلام و اخلاق اسلامی؛ تفاوت‌های روش‌شناختی مذاهب فقهی؛ ویژگی‌ها، تمایزات و تفاوت‌های روش‌شناختی در هر یک از ادوار و مکاتب فقهی و اصولی شیعه؛ مقایسه تمایزات و تفاوت‌های روش‌شناختی در هر یک از ادوار و مکاتب فقهی و اصولی اهل تسنن؛ نقش فراعلم در روش استنباط فقیهان (ارتکازات، پیش‌فرض‌های کلامی، تجربه زیسته، فرهنگ محیط و …)؛ اصول فقه و روش‌شناسی استنباط در مکتب تفکیک؛ تأثیر مجاورت و ارتباط علمی فقیهان حله با علمای اهل تسنن، در روش استنباط ایشان؛ سهم اصول عملیه در روش استنباطی هر یک از فقهای برجسته؛ امکان‌سنجی و ارزیابی روش‌ها و ابزارهای مردم‌شناسی و انسان‌شناسی مدرن برای کشف و فهم عرف و سیره عقلا و متشرعه؛ لینک کانال نشریه در ایتا: https://eitaa.com/jostar_fiqh_maalem_ir لینک کانال نشریه در سروش: sapp.ir/jostar.fiqh.maalem.ir •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
پذیرش سال تحصیلی 1401 ـ 1400 مدرسه فقاهت (سلیمانیه) آغاز شد. 👇👇👇👇👇
💠پذیرش سال تحصیلی 1401 ـ 1400 مدرسه فقاهت (سلیمانیه) آغاز شد. 🔺برای هشتمین سال متوالی، مصاحبه علمی پذیرش سال تحصیلی جدید مدرسه فقاهت با رشته¬ی تخصصی فقه و اصول با گرایش تربیت مدرس در سطح 2و3 پیوسته از روز دوشنبه 21 تیر ماه 1400 آغاز می شود. 🔺باور و ایمان راسخ به دین و ارزش های الاهی، هویت و آرمان های طلبگی و اصل ولایت فقیه، تخلق به اخلاق و زی طلبگی، نظم و تلاش علمی، استعداد نسبی متوسط به بالا، علاقه به فقاهت، دارای کارنامه تحصیلی موفق در سطح یک، امتیاز خوب در مصاحبه شفاهی از مهم ترین امتیازهای طلاب مورد پذیرش مدرسه فقاهت است. اهداف و مشخصات مدرسه فقاهت 1. تربیت نیروی انسانی آشنا به مباحث فقهی، اصولي و دانشهاي مرتبط با رويكرد تجزيه و تحليل مسائل 2. کسب تخصّص و احاطه علمی بر موضوعات و مباحث فقه، اصول و دانشهاي مرتبط 3. توسعة ظرفيت حوزه براي توليد علمی در مسیر استنباط احکام 4. تقویت مباحث روش‏ شناختي از فقه و اصول فقه در حوزه 5. پرورش تفکر و پژوهش در دانش‌پژوهان 6. پرورش استاد برای سطوح عالی در مباحث فقهي و اصولي ویژگی های خاص برنامه مدرسه فقاهت 1. ایجاد انگیزه افزایی مجاهدت علمی و عملی در فضا و جوّ بانشاط و فعال 2. اهتمام ویژه به مباحثه 3. نگارش درس بر اساس الگوی روش حل مسأله توسط طلاب 4. اهتمام ویژه نسبت به تدریس طلاب از سال دوم در مقطع دروس فقه و اصول سطح یک 5. فعالیت ویژه طلاب و اساتید بر اساس طرح درس 6. درس عمومی همه روزه اخلاق و معرفت 7. اهتمام به تبلیغ هدفمند و بهره¬برداری از مناسبت¬های اجتماعی و انقلابی 8. برنامه¬های حمایتی نسبت به خانواده¬های طلاب رویکرد علمی دانش‌آموختگان این دوره علاوه بر کسب جامعیت علمی لازم برای حضور موفق در دروس خارج فقه و اصول، به عنوان یک فاضل کارآمد و نوپرداز و یک مدرس مبرز در زمینة فقه و اصول فقه با محوریت متون درسی حوزه در سطوح عالی، مشغول خواهند شد. 🔷از عموم طلاب علاقه مندان به فقاهت دعوت می شود در صورت تمایل با شماره 32230070 (051) جهت وقت مصاحبه هماهنگی به عمل آورند. منابع مصاحبه علمی شفاهی 🔺اصول فقه مظفر یا حلقات شهید صدر 🔺لمعتین 🔺ادبیات و منطق •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
💠ادبیات مادر تمام علوم اسلامی است. حجت الاسلام و المسلمین استاد زمانی فرد، مدرس دروس خارج فقه و اصول : 🔹️فلسفه برگزاری این گونه رقابت های سراسری در سطح کشوری را ایجاد زمینه ای برای رشد و تشویق طلاب مستعد دانسته و فرمودند: باید از قبل فضا سازی کرده و کارورزی اساسی انجام داد تا در ادبیات عرب، حرکتی جمعی صورت گیرد و الا چند نفر محدود که خود زحمت کشیده اند جوایزی را کسب می کنند. این استاد برجسته حوزه علمیه خراسان فرمودند: 🔹️مادر تمام علوم اسلامی ادبیات است و ادبیات راهی است برای سنجش فهم افراد، لذا طلبه ای که ادبیاتش قوی باشد ، درکش نیز قوی می گردد و الا در فهم اصول و فقه نیز ضعیف می شود. کانال اخبار رقابت علمی نخبگانی 🆔️.https://eitaa.com/joinchat/3862560832C9abcc9c837 •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
نشست علمی " رابطه عرفان شیعی با عرفان اسلامی و امتیازات آموزه‌های عرفان شیعی از سایر عرفان‌ها" با ارائه استاد: دکتر محمد فنائی اشکوری زمان: 22 تیر ماه ساعت: 17 تا 19 شرایط برگزاری: غیرحضوری به صورت آنلاین لینک ورود: https://engage.shatel.com/b/w2f-ma3-yha-jwx •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
💠منابع مرحله اول رقابت علمی نخبگانی فقه و اصول 🟩 سطح یک ۱. فقه : مباحث ارث، صوم و زکات 🔴 بحث ارث مشترک بین همه متقاضیان سطح یک و مباحث صوم و زکات به صورت مجزا از کتب لمعه و دروس تمهیدیه طرح می شود. ۲. اصول فقه : 🔹️اصول فقه مرحوم مظفر: مباحث مفاهیم و ملازمات . 🔹️حلقه ۲ شهید صدر : دلیل عقلی ، مفاهیم و علم اجمالی . 🔹️الوسیط : دلیل عقلی ، مفاهیم و علم اجمالی 🔴 هر یک از متقاضیان در همان آزمون و رقابتی که درس گرفته اند، شرکت می کنند. 🟥 سطح ۲ : ۳. اصول : رسائل : تنبیهات استصحاب و تعادل و تراجیح ۴. فقه : مکاسب : تنبیهات معاطات و بیع فضولی 🟦 سطح ۳ ۵. اصول : کفایه الاصول : تعادل و تراجیح ، استصحاب و تنبیهات استصحاب با نظارت بر مبانی شیخ انصاری ۶. فقه سطح سه: مکاسب : از اول خیارات تا اول خیار عیب •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 سنت فراموش‌شده 🎥 آیت الله شب زنده دار 🔹 یکی از سنت‌های سلف در علوم مختلف، استفاده از شعر بوده است. ✅ گزاره‌های علمی را در قالب شعر می‌ریختند تا ماندگار شود و هر کلمه شعر تداعی معانی داشته باشد... 📌 پرونده تحول کتب درسی در آپارات مناهج: aparat.com/v/19NP4?playlist=1004775 〰️〰️〰️〰️〰️ 🗂 •┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝
♦️ از پیام های شما باسلام خدمت شما استاد بزرگوار جناب ........ اینجانب طلبه پایه ۸ از مدرسه ...... در راستای پیامی که شما در گروه آموزش گذاشتید در رابطه با پیشنهادات و انتقادات در بحث آموزش حوزه خواستم بگویم اینکه درس خواندن طلاب فکر و فراغ بال می‌خواهد ذهن آرام و کمی به دور از دغدغه های روز مره می خواهد . تازمانی که طلاب از سوی حوزه چراغ امیدی نبینند میل و رغبت به درس خواندن در آن ها کم می‌شود با توجه به شرایط کنونی جامعه و همچنین شرایط آموزشی حوزه واقعا درس خواندن طلاب در وضعیت سختی قرار گرفته . آموزش از طلاب فقط انتظار درس خواندن دارند در صورتی که طلاب هیچ حمایتی از سوی حوزه نمی‌بینند. چرا طلاب نباید به این وضع اعتراض کنند کجا باید حرف دل و دغدغه و مسائل خود را بیان کنند. چرا در آموزش حوزه مسئولانی وجود دارد که فقط به فکر خودشان هستند و اصلا دغدغه مسائل و مشکلات طلاب را درک نمی‌کنند. حرف دل زیاد است ولی گوش شنوا کم است . ما طلاب تا کی باید این سختی ها را تحمل کنیم چرا آموزش حوزه باید این قدر سخت بگيرند چرا در ثبت نمرات کوتاهی می‌کنند چرا شرایط طلاب مخصوصا خواهران را درک نمی‌کنند چرا خواهران باید‌همانند برادران سختی بکشند چرا به خاطر یک نمره این قدر اذیت شوند وحتی برای اثبات حرفشان به مرکز مدیریت بیایند ولی باز هم آن جا مسئولانی دارد که اصلا پاسخ گو نیستند. چرا این قدر فشار به طلاب وارد می‌کنند. شما بهتر میدانید الان ورودی ها ی حوزه نسبت به سال های گذشته کم و کمتر شده دیگر میل و رغبت به حوزه کم شده چرا طلبه ای تا درس خارج بخواند ولی باز هم معیشت او تامین نشود چرا طلاب باید این قدر خفت و خواری را تحمل کنند. من تا چند سال پیش برادرانی که مایل به سوی حوزه بودند را ترغیب می کردم اما الان اصلا این کار را انجام نمی‌دهم. چرا باید آنها مثل ما سختی بکشند. طلاب در مضیقه هستند و این امر درس خواندن آنها را تحت الشعاع قرار داده است.واینکه یکی از مشکلات بزرگ طلاب بحث اجاره نشینی است وعدم مسکن. آیادانشگاه بهتر از حوزه عمل می‌کند ؟که همه حوزه را با دانشگاه مقایسه میکنند؟ مجازی بودن درس ها خیلی وضع را بدتر کرده. عدم مدیریت درست در اجرای فضای مناسب برای درس خواندن طلاب در مجازی بودن درس ها. بااینکه طلاب این دوسال اخیر را با فشار و مسائل و مشکلات جامعه درس خواندن را در فضای مجازی انجام دادند و انتظار می‌رفت که امتحانات کمی آسان‌تر نسبت به قبل باشد اما برخی اساتید عکس عمل کردند و سختر سوالات را طرح کردند آیا این ظلم نیست آیا این بی عدالتی نیست پس اگه اصول اخلاقی و رفتاری درست و به جا در حوزه نباشد در کجا باید یافت؟ چرا باید طلاب دنبال استخدامی باشند تا معیشت خود را از این طریق تامین کنند خلاصه حرف دل زیاد است . از شما کمال تشکر را دارم ان شاءالله این نظرات را گوش جان بسپارید و عمل کنید . خواهشمندم شما و همه مسئولان حوزه نسبت به مسائل آموزشی معیشتی و.... طلاب دغدغه مند باشید. از اینکه این فرصت را برای ما مهیا کردید تا حرف ها و درد ودل ها را باشما مطرح کنیم بسیار سپاسگزارم. موفق باشید.