#گزارش_تصویری
🔹اولین نمازجمعه #حرم_حضرت_زینب_س بعد از حدود سه ماه تعطیلی با رعایت پروتکل های بهداشتی به امامت نماینده مقام معظم رهبری در سوریه و با حضور پرشور زائران برگزار گردید.
#نمازجمعه
💠 پایگاه اطلاع رسانی آیت الله طباطبایی
☑ @stabatabaeey
#گزارش_تصویری
🔹ورود زائران و نمازگزاران #حرم_حضرت_زینب_س با رعایت اصول بهداشتی به مصلی حرم مطهر، جهت اقامه نمازجمعه.
💠 پایگاه اطلاع رسانی آیت الله طباطبایی
☑ @stabatabaeey
دستور دادستان کل کشور برای رسیدگی به ماجرای شهیندخت مولاوردی
دستور دادستان کل کشور برای رسیدگی به ماجرای شهیندخت مولاوردی
دادستان کشور دستور رسیدگی فوری به انتشار پست خلاف عفت در کانال شهیندخت مولاوردی را صادر کرد.
پس از انتشار تصویری با مضامین ترویج همجنسگرایی در کانال شهیندخت مولاوردی، دادستان کل کشور شخصا به این موضوع ورود کرده است.
بر اساس پیگیریهای صورت گرفته، دادستان کل کشور طی دستوری به سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه، برای رسیدگی و برخورد با این موضوع و عاملان جریحهدار کردن اخلاق و عفت عمومی ماموریت ویژه داده است.
@aboutwomens
@howzehenghelabi
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻آیتالله اعرافی دبیرکل کنگره قدس شریف، خطاب به اسرائیل:
❗️حرف آخر! دو راه بیشتر ندارید...
◻️ راه حل اول: راهی است که جمهوری اسلامی ایران در ابتکاری تمدنی از زبان رهبر انقلاب امام سید علی خامنهای بیان کرد و در بردارنده تمام حقوق ملت فلسطین از تمام ادیان و طوایف است و این راه حل به مجمع عمومی سازمان ملل نیز ارائه شد و بر اساس آن باید یک #همهپرسی آزاد و فراگیر با مشارکت تمام مردم اصیل فلسطین برگزار شود تا سرنوشت خود را بر اساس معاهدات سازمان ملل متحد تعیین کنند. ما اطمینان داریم که این راه حل منجر به تشکیل کشور #فلسطین در تمام سرزمینهای فلسطین و محاکمه تمام جنایتکاران صهیونیست به خاطر جنایتهای آنها در دهه های گذشته خواهد شد.
◻️ راه حل دوم: در پیش گرفتن خط #جهادومقاومت مبتنی بر عقل و فطرت و لزوم دفاع مشروع تمام ملت فلسطین و سوریه و لبنان در برابر اشغالگر و با حمایت تمام کشورهای اسلامی و امت اسلامی است. این راه حل نیز بر اساس تمام معاهدات بینالمللی و قوانین سازمان ملل، مشروع است و علاوه بر اینها این حق طبیعی مردم یک کشور است که در برابر دشمن اشغالگر سرزرمین و مقدسات خود مقاومت کنند.
▶️ @HawzahNews
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 توصیه رهبرانقلاب به همه دلسوزان مسئله فلسطین:
🔺️ پیام تصویری رهبر انقلاب به مناسبت روز جهانی قدس:
۱- مبارزه برای آزادی فلسطین، جهاد فی سبیل اللّه و فریضه و مطلوب اسلامی است. محدود کردن مبارزه برای فلسطین به مسألهی فلسطینی و عربی، خطائی فاحش است.
۲- هدف مبارزه، آزادی همهی سرزمین فلسطین (از بحر تا نهر) و بازگشت همهی فلسطینیان به کشور خویش است.
۳- از اعتماد به دولتهای غربی و مجامع جهانیِ وابسته به آنها باید پرهیز کرد.
۴- راهاندازی جنگهای داخلی ترفندهایی برای سرگرم کردن جبهه مقاومت است، بنا به فرموده امام خمینی: هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا ــ و نیز البتّه دشمنِ صهیونیست ــ بکشید.
۵- سیاست عمده آمریکا، عادیسازی حضور رژیم صهیونیستی در منطقه است. باید با ویروس دیرپای رژیم صهیونیستی مبارزه و آن را ازاله کرد.
۶- همه باید ملت فلسطین را برای تداوم مبارزه یاری دهند و دست او را پُر کنند.
۷- فلسطین باید با همهپرسی از همهی ادیان و اقوام فلسطینی اداره شود. ۹۹/۳/۲
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
990302_سخنرانی تلوزیونی بهمناسبت روزجهانی قدس.mp3
9.04M
🎙بشنوید | صوت کامل سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت روز جهانی قدس. ۹۹/۳/۲
☑️ @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 لوح | یاد شهیدان قدس گرامی باد
🔺️ یاد شهیدان قدس، از شیخ احمد یاسین و فتحی شقاقی و سیّد عبّاس موسوی، تا سردار بزرگ اسلام و چهرهی فراموش نشدنی مقاومت، شهید قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ عراقی، شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدای قدس را گرامی میدارم. ۹۹/۳/۲
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨 لوح | بدتر از کرونا
🔺️ پیام تصویری رهبر انقلاب به مناسبت روز جهانی قدس: امروز دنیا یک به یک تعداد قربانیان کرونا را در سراسر جهان میشمارد، امّا هیچ کس نپرسیده و نمیپرسد قاتل و مسئول صدها هزار شهید و اسیر و مفقود در کشورهایی که آمریکا و اروپا در آن آتش جنگ را روشن کردهاند کیست؟ نهادهای به اصطلاح حقوق بشری مُردهاند. ۹۹/۳/۲
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✊🏼 سخننگاشت | سیاست آمریکا سرگرم ساختن جبهه مقاومت به جنگهای داخلی است
🔻سیاست آمریکا و صهیونیستها در انتقال درگیریها به پشت جبههی مقاومت است. راهاندازی جنگهای داخلی در سوریه، و محاصرهی نظامی و کشتار شبانهروزی در یمن، و ترور و تخریب، و تولید داعش در عراق، و قضایای مشابه در برخی دیگر از کشورهای منطقه، همگی ترفندهایی برای سرگرم کردن جبههی مقاومت و فرصت دادن به رژیم صهیونیست است. ۹۹/۳/۲
🏷 رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز جهانی #قدس
📥 farsi.khamenei.ir/photo-album?id=45698
هدایت شده از سُلَّمْ | کـاوه
🔘 فلسطین قبل از ظهور؛
نابودی اسرائیل قبل یا بعد از ظهور؟
انتقام نسلکشی «ایرانیان باستان» در عید «پوریم» و شکست صهیونیسم چگونه محقق میشود؟ + عکس و فیلم
🌐 mshrgh.ir/1075156 اسناد و متن کامل
♦️ طبق آیات سوره اسراء و احادیث متعدد، یهودیان مفسد در فلسطین تجمع دارند و شیعیان، طرف جنگ با یهود قبل از ظهور خواهند بود.
✍️ سرویس جهان مشرق:
پرسش اصلی بسیاری از ناظران و تحلیل گران سیاسی این است که وقایع خاورمیانه بویژه حوادث فلسطین، سرانجام به کدامین مسیر، منتهی خواهد شد؟
و آیا بین محور مقاومت شیعی (ایران، حزب الله لبنان) با اسرائیل، جنگ سرنوشت ساز روی خواهد داد؟
ضمن اینکه نابودی اسرائیل و مجازات یهودیان فاسد در فلسطین، محل گفتگوی صاحبنظران علم «آینده پژوهی» قرار گرفته است.
👤 مصطفی امیری، دانش آموخته حوزه علمیه قم
#️⃣ #سلم #ویژه #فلسطین #آخرالزمان #مشرق
🌐 @sollam
📸 گزارش تصویری از مراسم روز قدس در مسجد
🇺🇲🔥🔥آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل🇮🇱
✊ سر دادن شعار توسط نمازگزاران
🎤و سخنرانی حجتالاسلام توکلی
@masjed_emamhassan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضور هادی حجازی فر بازیگر کنار مرز رژیم صهیونیستی
#اطلاعیه
📺پخش مراسم دعای وداع
بامــــاه مبـــــارک رمضان از
مسجــــد مقــــدس جمکـران
از شبــــــــکه چهـــار سیمــــا
🔰شنبه۳خردادساعت۱بامداد
[ @huddath_al_hussain_ir ]
🌷منبرهای مجازی رمضانی🌷
اختصاصی حوزه انقلابی
@howzehenghelabi
شب بیست و هشتم 8⃣2⃣
🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷
🌷السلام علیک یا صاحب الزمان🌷
🌷آیه منتخب؛
🌷وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَیٰ فَادْعُوهُ بِهَا ۖ وَذَرُوا الَّذِینَ یُلْحِدُونَ فِی أَسْمَائِهِ ۚ سَیُجْزَوْنَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ (۱۸۰-اعراف) ۞ و بهترین نام ها برای خداست. خدا را به آن (نامها) بخوانید. و کسانی که نام های او را تحریف می کنند (و بر غیر او می نهند)، رها سازید. آنها بزودی جزای اعمالی را که انجام می دادند، می بینند.
🌷روایت منتخب؛
🌷۱. امام رضا علیه السلام فرمودند: هر گاه برای شما سختی و مشکلی پیش آمد به واسطه ما از خداوند استعانت جسته و به وسیله ما از خداوند رفع مشکلات خود را بخواهید. و این است معنای سخن خداوند که فرمود:«وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَیٰ فَادْعُوهُ بِهَا»(خداوند نامهای نیکو دارد پس او را با آن نامها بخوانید). آن گاه حضرت فرمود که امام صادق علیه السلام فرموده است: به خدا سوگند که مقصود از نامهای نیکوی الهی ما هستیم که عمل هیچ کسی بدون معرفت ما مورد قبول خداوند قرار نمی گیرد، خداوند فرمود: «فَادْعُوهُ بِهَا»(پس خداوند را با همان نامها بخوانید). (بحار، ج۹۱، ص۶)
🌷۲. در کتاب جامع الأخبار و الأمالی نقل شده که امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: مردی یهودی نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله آمد و پیش روی حضرت ایستاد و به ایشان خیره شد.
🔺حضرت فرمودند: ای یهودی! چه میخواهی؟
🔺عرض کرد: تو برتری یا موسی بن عمران؟! همان پیامبری که خداوند با او سخن گفت و بر او تورات و عصا را نازل کرد و برایش دریا را شکافت و با ابر بر سرش سایه فکند؟
🔺پیامبر صلی الله علیه و آله به او فرمود: ناپسند است که بنده خود را بستاید، اما برایت میگویم:
🔺وقتی آدم علیه السلام به آن خطیئه دچار شد، توبه اش این بود که بگوید:
«اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ» که از من درگذری و خداوند از گناه او درگذشت.
🔺وقتی نوح علیه السلام سوار کشتی شد و ترسید که غرق شود گفت:
«اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ» که مرا از غرق شدن بِرَهانی و خداوند او را رهانید.
🔺وقتی ابراهیم علیه السلام در آتش انداخته شد گفت:
«اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ» که مرا از آتش نجات دهی و خداوند آتش را بر او سرد و سلامت قرار داد.
🔺وقتی موسی علیه السلام عصایش را انداخت از روی ترس با خود زمزمه کرد و گفت:
«اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ» که مرا در امان داری و خداوند متعال به او فرمود: «لا تَخَفْ إِنَّکَ أَنْتَ الْأَعْلی»(طه/۶۸)(مترس که تو خود برتری).
🌷ای یهودی! اگر موسی علیه السلام مرا درک می کرد و سپس به من و به نبوت من ایمان نمی آورد، نه ایمانش برایش سودی داشت و نه نبوّتش.
🌷ای یهودی! یکی از فرزندان من «مهدی» است، وقتی ظهور کند «عیسی بن مریم» برای یاری اش فرود میآید و او را جلوی خود قرار میدهد و پشت سرش نماز میخواند.(بحار، جلد۱۶، صفحه۳۶۶)
🌷مساله شرعی منتخب؛
🌷۱. مصرف زکات فطره چیست؟
🔺آیات عظام امام، رهبری، زنجانی، نوری، بهجت، فاضل، خوئی؛ اگر فطریه را به یکی از مصارف هشتگانه زکات برساند کافی است هرچند احتیاط مستحب آن است که فطریه را فقط به فقرای شیعه بدهند
🔺آیات عظام سیستانی، وحید، صافی، مکارم، گلپایگانی؛ فطریه را بنابر احتیاط واجب باید فقط به فقرای شیعه داد
🌷۲. زکات فطره را میتوان به عنوان هدیه به فقیر پرداخت نمود ولی باید در نیت خود قصد زکات فطره داشته باشد.
🌷۳. مستحب است فقرای فامیل، همسایه و هرکسی که فضیلتی بر سایرین دارد مقدم شود
🌷آداب و سنن؛
امام کاظم علیه السلام از پدران طاهرینش نقل کردند که رسول خدا صلی الله علیه و آله به امیرالمومنین علیه السلام فرمودند؛
ای علی!
یا علی هر گاه امری تو را به هول بیندازد که از آن بترسی، یا شدّت و سختی بر تو فرود آمد، بگو؛
«اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
وَ أَنْ تُنْجِيَنِي مِنْ هَذَا الْغَمِّ».
(بحارالانوار جلد ۹۱ صفحه ۲۰۹)
@howzehenghelabi
هدایت شده از روزنه
یادداشت ستایش آمیز #جعفریان برای #لاریجانی
[صفحه 1 از 2]
💥بازنشر و حاشیه نگاری
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بنام خدا
لاریجانی رفت اما ...
دوازده سال پیش بود که نخستین بار آقای لاریجانی به قصد کاندیدا شدن نمایندگی مجلس از قم، به این شهر آمد. پیش از آن، در صدا و سیما، دو سه باری در جلساتی با مرحوم آیینه وند و مرحوم سید جعفر شهیدی برای چند فیلم سینمایی خدمت ایشان رسیده بودم. بعد از آن هم بی ارتباط نبودیم. وقتی به قم آمد، با دوستم جناب معراجی، و دوست دیگرمان جناب جعفری، سعی کردیم زمینه فعالیت وی را فراهم کنیم.
کارها باموفقیت پیش رفت و ایشان برای سه دوره متوالی به نمایندگی مجلس و در مجلس هم به ریاست آن انتخاب شد. دور اول، بنده هم در کتابخانه مجلس بودم و با حمایت ایشان توانستم کارها را تا اندازه ای به پیش ببرم. به تمام معنا اطمینان و حمایت می کرد.
ایشان، در تمام این دوازده سال، به طور مرتب با قم در ارتباط بود. بیشتر اوقات، و لو ساعتی در خانه پدری شان، و با حضور دوستان دیگر، گفتگو می کردیم و می دیدم که گوش شنوا داشت. در این سالها ارتباط ایشان با مردم از طیف های مختلف مداوم بود، همین طور با مراجع تقلید و علمای برجسته.
جلسات مستمری هم با حضور سی چهل نفر از طلاب شاخص داشت و حرفهای آنان را می شنید و گزارشی هم از اوضاع برایشان بیان می کرد.
بدون شک، هیچ مسوول دولتی در این سطح، هیچ وقت، چنین ارتباطی با قم نداشت و تاکنون هم ندارد. در تمام این سالها، هیچ امر خلاف عرفی از ایشان ندیدم. تعبد ایشان در حد یک آدم متدین به شرع آشکار بود و اثری خلاف آن بر من ظاهر نشد.
می دانم که افراد سیاسی به هزار و یک دلیل، و عمدتا به خاطر فشارهایی که بر مردم است، همواره محل طعنه هستند، اما تا آنجایی که به شخص ایشان مربوط می شد، امر خلافی که دون شأن یک انسان دیندار و اخلاقی باشد، از ایشان ندیدم.
روابطش با علمای شهر، از جناح های مختلف، برقرار بود. و از سوی دیگر، همیشه تواضع را در رفتارشان می دیدم. آرام و بدون نگرانی، برای آنان، اوضاع کشور بو یژه مسائل اقتصادی را تشریح می کرد. هیچ گاه در کار آنان مداخله نمی کرد و سعی نمی کرد به علما چیزی را تقلین کند یا خط بدهد.
در سالهای اخیر، حساسیت ایشان روی اقتصاد به مراتب بیشتر بود و در بیشتر فعالیت های اقتصادی در حال انجام در قم، فعالانه شرکت و تلاش می کرد تا چرخه اقتصاد شهر راه بیفتد. او دریافته بود که مشکل کشور همین چرخه بد تولید است و باید اصلاح شود.
نکته دیگر این بود که در امر دین و دینداری، هیچ وقت حرف گزافی نمی زد و کاملا مقلد بود، و مثل آن رئیس سابق نبود که خود را در همه امور و از جمله دین عقل کل می دانست و حرفهای بزرگ اما بی دلیل می زد. دینداریش عاقلانه بود و اهل خواب و پیش گو یی و این قبیل امور نبود. هرچه بود دانشجو و استاد فلسفه بود و کتاب هم زیاد می خرید و می خواند و اخیرا هم بیش از دو هزار جلد کتاب به کتابخانه مرکزی اهدا کرد.
در سفرهای کوتاهش به قم، یکسره مشغول حل و فصل مسائل شهر و اشخاص بود، اما این که رفتار سودجو یانه ای داشته باشد یا اساسا در امور مداخله نامعمولی کند، تا آنجا که می دانم، به هیچ وجه، کسی از او چیزی ندارد و اگر دارد بگو ید. هیچ وقت هم، دشمنان قسم خورده وی در قم که نام دین و انقلابی گری را یدک می کشند، نتوانستند از این دست مطلبی بگو یند. دفتر ایشان البته به فقرا و نیازمندان و کسانی که مشکلی داشتند، کمک می کرد.
در این دوازده سال، شهر قم متحول شد و وقتی ایشان تلاش کرد و آقای سقائیان نژآد را به عنوان شهردار به قم آورد، باز هم قم، بیش از پیش آباد گردید. با این همه، صراحت داشت، و در مواضعش تقیه نمی کرد.
خیلی خوشحال شدم که پریشب در مصاحبه اش در شبکه یک، رسما گفت که یکی از بدترین روزهای زندگی وی، وقتی بوده که خبر درگذشت هاشمی را شنیده است. او چوب هاشمی و روحانی را خورد، در حالی که اساسا به مصلحت کشور می اندیشید و کاری به اشخاص نداشت. با تمام وجود از برجام برای حفظ کشور دفاع کرد، با این که می توانست نوع دیگری رفتار کند تا محبو بیتش بین مدعیان انقلابی گری باقی بماند.
ادامه یادداشت را اینجا بخوانید:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/4300
@rozaneebefarda
ادامه👇🏽
هدایت شده از روزنه
یادداشت ستایش آمیز #جعفریان برای #لاریجانی
[صفحه 2 از 2]
در قم، طلاب و فضلای تحصیل کرده، و عالمان و مراجع تقلید همیش از او حمایت می کردند، اما شماری از طلاب جوان تحت تأثیر جریان هایی که می دانیم، با او رفتار بدی کردند. بدترین آنها چند سال پیش در حرم حضرت معصومه بود که به او کفش و مهر پرتاب کردند. لاریجانی با صبوری و مظلومیت، از کنار این ماجرا گذشت و هیچ کس به آن رسیدگی نکرد. هیچ کس بی نقص نیست، مخصوصا سیاستمداران که در لبه پرتگاه هستند، اما وقتی آدمی در زمانه ای است که کار جز این نمی تواند بکند، باید مقایسه کند و در این مقایسه بی شک، علی لاریجانی یکی از عاقل ترین، معتدل ترین، با اخلاق ترین و میانه رو ترین افرادی است که ضمن احترام
به سنت های دینی و عرفی جامعه، ایران را دوست می داشت و برای اعتلای آن تلاش کرد.
شاید کسانی بگو یند این روزها که لاریجانی می رود، برای چه این متن را می نو یسم، و اما این بنده خدا، با توجه به اتهامات بی پایه ای که عده ای از دور و بر اساس روش سیاسی خود به او و هم مسلکانش می زنند، و با توجه به شناخت نزدیکی که از ایشان دارم، خواستم شهادت بدهم که او به کشور خدمت کرد و همواره برابر تندروی ها ایستاد و با حمایت از برجام کشور را از پرتگاه نجات
داد. این روزها دیدم که دست کم چهار تن از مراجع تقلید از وی تشکر کرده اند و این نشان از همان ارتباطی دارد که گفتم.
امشب، افطار در خانه پدریشان بودیم و عکسی یادگاری هم گرفتیم. بنده دوره قبل از وی خواستم کنارگیری کند و به دانشگاه باز گردد. امیدوارم این بار این فرصت پیش آید و او را در کسوت استادی ببینیم
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
جعفریان و #ستایش_نامه_نویسی به سبک #تاریخ_نگاران_قجری
حاشیه ای بر یادداشت ستایشگرانه #رسول_جعفریان در فراغ #علی_لاریجانی
[صفحه 1 از 6]
#اختصاصی_روزنه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
یادداشت غلوآمیز و ستایشگرانه و نسبتاً سوزناک(!!) جناب جعفریان، از جهات مختلفی، متنی قابل تحلیل و مهم است.
اعترافاتی در این یادداشت به چشم می خورد که تا دیروز، جریان منتقدان لاریجانی در قم، وقتی آنها را مطرح می کرد، متهم می شد به خلاف گویی و هزار نسبت ناروای دیگر!
همچنین در این یادداشت کوتاه، نکات خلاف واقع و تحریف آمیزی وجود دارد که اعتبار نویسنده و ستایش شونده، هر دو را یکجا مخدوش می کند!
🔷در حاشیه یادداشت جناب جعفریان نکاتی به شرح ذیل قابل ذکر است:
1) این مدل مجیزگوئی ها و مجازگوئی های شاعرانه، از اصحاب سیاست و قدرت که در یادداشت جعفریان می خوانیم، بیش از هر چیز یادآور متن های تاریخ نگاران و شاعران درباری عهد قجر است که به گونه ای مدرن شده، در دوران سیاه پهلوی نیز نمونه هایش را شاهد بوده ایم. نمونه اش متن ستایش آمیز حکمی زاده نسبت به دوران سیاه پهلوی اول در مقدمه اسرار هزارساله!
گرچه نویسنده محترم با این متن ها و ماتن ها انس فراوان داشته و دارد و گاه رد پایی از جانب داری از ایشان در برخی نوشته هایش قابل مشاهده است اما این نباید موجب شود که وی در دوران جمهوری اسلامی، هنوز در هوای قاجار و پهلوی به نگارش #ستایش_نامه از ارباب سیاست و قدرت، اقدام کند.(ناگفته پیداست که نه لاریجانی قابل قیاس با کارگزاران عصر سلطنت است و نه جعفریان با تاریخ نگاران درباری، اما این رویه غلط ولو به صورت شاذ، یادآور آن روال غلط گذشته است)
2)البته جعفریان حق دارد اینطور شمشیر کشیده و محکم به دفاع از لاریجانی قلم بزند؛ زیرا خود اعتراف کرده که نمایندگی 12 ساله لاریجانی در قم، محصول تلاش جعفریان و معراجی و سایر دوستان و آشنایان شان بوده است! آنجا که می نویسد:
«وقتی به قم آمد، با دوستم جناب معراجی، و دوست دیگرمان جناب جعفری، سعی کردیم زمینه فعالیت وی را فراهم کنیم. کارها باموفقیت پیش رفت و ایشان برای سه دوره متوالی به نمایندگی مجلس و در مجلس هم به ریاست آن انتخاب شد.»
تا قبل از این هم بر اهل اطلاع معلوم بود که کدام حلقه خاص به عنوان #پاانداز_سیاسی لاریجانی در قم عمل می کند اما این اعتراف، شیرینی خاصی دارد!
حلقه ای که در بدو کاندیداتوری دور اول لاریجانی، با #دوره_گردی در حوزه و برخی بیوت، تلاش کرد چنان القاء کند که وی به دلیل #دعوت بزرگان قم حوزه انتخابیه اش را به قم تغییر داده! اما واقعیت آن بود که این اقدام بعد از تصمیم ایشان صورت گرفته بود و آن کمپین حوزوی، فقط یک #دعوت_پسینی بود برای کسب اعتبار در قم!
آقای جعفریان حتمن به یاد دارد که در همین زمان، برخی بزرگان قم با التفات به این اقدام زیرکانه(دعوت پسینی و تا حدودی نمایشی)، هرگز حاضر نشدند نام شان در شمار دعوت کنندگان وی نوشته شود. یکی از مهم ترین نمونه هایش #آیت_الله_خائفی است. دیگران هم بودند.
3)آقای جعفریان در مقام دفاع از ارتباطات موفق حوزوی و مردم داری لاریجانی چنین نوشته که:
«ایشان، در تمام این دوازده سال، به طور مرتب با قم در ارتباط بود. بیشتر اوقات، و لو ساعتی در خانه پدری شان، و با حضور دوستان دیگر، گفتگو می کردیم و می دیدم که گوش شنوا داشت. در این سالها ارتباط ایشان با مردم از طیف های مختلف مداوم بود، همین طور با مراجع تقلید و علمای برجسته.
جلسات مستمری هم با حضور سی چهل نفر از طلاب شاخص داشت و حرفهای آنان را می شنید و گزارشی هم از اوضاع برایشان بیان می کرد.»
اینکه حلقه بسته دوستان جعفریان با لاریجانی ارتباط مداوم داشته اند چیز عجیبی نیست و ناگفته پیدا بود اما اینکه این ارتباطات قبیله ای را نماد ارتباط با حوزه قم معرفی کنند، هم خلاف واقع است و هم اجحاف به بزرگان و فضلای ارجمند حوزه مقدسه قم.
ارتباط با مراجع عظام تقلید هم البته اگرچه برقرار بود اما باید ببینیم ایشان تا چه پایه به دیدگاه ها و تذکرات آنان جامه عمل پوشانده، تا آنوقت معلوم شود صرفا برای عکس یادگاری به دیدار آن بزرگان رفته یا در عمل نیز این دیدارها منجر به تغییر می شده است.
نمونه اش برخورد دوگانه با توصیه #آیت_الله_وحید در مورد تعطیلی شهادت ائمه(علیهم السلام) و بی توجهی مجلس لاریجانی به #تحریم_طرح_های_استعماری مانند #fatf #2030 و.... که لاریجانی در این موارد بیشترین همراهی را با دولت روحانی داشت و کاملا به دیدگاه مراجع عظام بی توجهی کرد.
🔶ادامه یادداشت را اینجا بخوانید:
صفحه 2:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/4305
صفحه 3:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/4306
صفحه 4:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/4307
صفحه5:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/4308
صفحه 6:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/4309
@rozaneebefarda
ادامه:👇🏽
هدایت شده از روزنه
جعفریان و #ستایش_نامه_نویسی به سبک #تاریخ_نگاران_قجری
حاشیه ای بر یادداشت ستایشگرانه #رسول_جعفریان در فراغ #علی_لاریجانی
[صفحه 2 از 6]
از این گذشته، باید معلوم شود آن «سی چهل نفر از طلاب شاخص» که لاریجانی با آنان «جلسات مستمری داشت و حرفهای آنان را می شنید و گزارشی هم از اوضاع برایشان بیان می کرد»، دقیقا چه کسانی بوده اند، و با چه مکانیزمی برای حضور در این جلسه انتخاب شده اند و در بدنه فضلای حوزه چه جایگاهی دارند و نیز باید معلوم شود که چه کسی آنان را به عنوان نمایندگان فضلای حوزه قم، به لاریجانی قالب کرده که موجب شده او کمترین ارتباط را با بدنه حوزه و اساتید و فضلای حوزه برقرار کند!
ظاهرا روند وقایع مصداق این مثل است که «خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی!»
همین #حلقه_های_بسته و #باندهای_برون_حوزوی است که مانع شکل گیری روابط طبیعی سیاستمردان تهران نشین با نخبگان و فضلای ارجمند قم می گردد. در هنگامه #کرونا نیز همین روال حاکم بود و دولت با وجود حضور همین حلقه های بسته، از تشکیل کمیته تخصصی حوزوی برای پیگیری تخصصی شرعیات، سر باز زد و آن دندانپزشک داماد یکی از بیوت مخالف امام، خود اعتراف کرد که یکی از مشاوران ستاد ملی مبارزه با کرونا در امور حوزوی است!
تازه با این وضعیت، نویسنده محترم در عبارتی جزم اندیشانه مدعی است که: «بدون شک، هیچ مسوول دولتی در این سطح، هیچ وقت، چنین ارتباطی با قم نداشت و تاکنون هم ندارد.»
اگر این نوع تعامل با قم را الگوی روابط سیاسیون ایرانی می دانید که واویلاست! از آن گذشته احتمالا ایشان از میزان مراودات دهه شصت و هفتاد سیاسیون با با قم بی اطلاع است یا نمی خواهد به آن حافظه تاریخی مراجعه کند!
4) آقای جعفریان با استفاده از موقعیت خود، یکطرفه به قاضی رفته و مدعی شده هیچ نقدی به لاریجانی وارد نیست و آنگاه منقدان مراد سیاسی خویش را با عباراتی تحقیرآمیز نواخته و چنین نوشته است:
«تا آنجا که می دانم، به هیچ وجه، کسی از او چیزی ندارد و اگر دارد بگو ید. هیچ وقت هم، #دشمنان_قسم_خورده وی در قم که نام #دین و #انقلابی_گری را یدک می کشند، نتوانستند از این دست مطلبی بگویند.»
حتما از منظر آقای جعفریان جناب لاریجانی از نوعی #عصمت_سیاسی برخوردار است که «به هیچ وجه کسی از او چیزی ندارد!!» که اگر نه چنین بود، ایشان اقلا احتمال وجود نقصان و خطیئه و خطا را در مورد او از بوته امکان باقی می گذاشت و چشم بسته و با جزم اندیشی، وجود احتمال نقد در کارنامه لاریجانی را منتفی نمی شمارد.
استفاده از تعبیر «دشمنان قسم خورده لاریجانی در قم» که به تعبیر جعفریان تنها نامی از دین و انقلابی گری یدک می شکند (و احتمالا خواسته بگوید بویی از این مقولات نبرده اند)، از عجایب روزگار ماست!
این مدل سخن گفتن که گاه در ادبیات ستایشگران درباری نمونه اش را می بینیم، مدتهاست که منسوخ شده و در عالم سیاست، این سنخ ارزش داوری ها و هدم و شتم مطلق انگارانه مخالفان سیاسی، امری مذموم و مشمئز کننده است.
آیا در میان منتقدان لاریجانی که جعفریان از آنان به «دشمن قسم خورده» تعبیر کرده، حتی یک نفر وجود ندارد که حقیقتا متلبس به دیانت و انقلابی گری باشد؟ حتی یک نفر نیست که نقدش به لاریجانی وارد باشد؟ حتی یک نفر نبود که از روی نصیحت و دلسوزی به نقد کارنامه و اندیشه سیاسی لاریجانی دست بزند؟
این طرز سخن گفتن نه #شرعا درست و نه عقلا قابل دفاع! و این نوع دوستان که لاریجانی را دوره کرده اند، مضرات و خطرات شان بیش از فایده شان است؛ چه اینکه وقتی هر انسان بی غرضی با این ادبیات مواجه شود، فارغ از واقعیت میدانی، حکم به بطلان این گزاره های مطلق گرایانه و غیرعالمانه خواهد داد.
به راستی آیا تا کنون جناب جعفریان با خود اندیشیده که چرا یک عده از بهترین و مؤمن ترین و شهادت طلب ترین انسان های ایران و خصوصا شهر مقدس قم، باید در جرگه مخالفان و منتقدان لاریجانی درآیند؟ در عملکرد ایشان چه نقطه ابهام یا اتهامی وجود دارد که مخالفان (و به تعبیر غلط جعفریان دشمنانی) از این طیف و طایفه دارد؟ و دیگر آنکه اگر منتقدان لاریجانی تنها نامی از دیانت و انقلابی گری یدک می کشند، لابد از منظر جناب جعفریان، مریدانش مصداق اتم و اکمل انقلابی گری و دیانت اند! و اگر چنین می پندارد، ناخواسته لاریجانی را ملاک حق و باطل، و میزان دیانت و انقلابی گری دانسته که انگاره ای به غایت سخیف و بی پایه و همسان دیدگاه های کج اندیشانه عالمان وهابی است که سلاطین کودک کش را مصداق اولوالامر خوانده اند!
@rozaneebefarda
ادامه:👇🏽