سادساً: در محیط خدمترسانی با اخلاق نیکو و عمل مؤمنانه؛ اجتناب از محرمات، تقید به مستحبات، فضای پیرامون خود را آکنده از عطر ایمان و عمل صالح کنید.
- سابعاً: حتماً خودِ مردم منطقهی خدمترسانی، بویژه جوانان را در کار خدمترسانی شریک کنید. این نیز خدمتی بزرگ به آنها است.
- ثامناً: به ارتباط گروههای جهادی با یکدیگر و ارتباط آنها با دستگاههای قادر بر پشتیبانی، بپردازید بیآنکه دچار ارتباطهای اداری مرسوم و دستوپاگیر شوید.
- تاسعاً: کارهای خود، پیشرفتهای خود، موقعیتهای خود، توانائیهای روزافزون خود را به شکل هنرمندانه به اطلاع همگان برسانید. نشان دهید که جهاد موفق شما که فقط بر گوشهئی از ظرفیتهای انسانی کشور متکی است، چقدر زیبا و شوقانگیز است.
صلوات و سلام خدا بر روح مطهّر حضرت امام ابیجعفر الجواد سلاماللهعلیه.
@howzehenghelabi
May 11
♦️مواظب خنجرت⚔ باش...
💢تو ای یمنی خنجر به کمر بسته، که هنوز طعم قدرت طلبی را نچشیده ای و نمیدانی تلاش برای رسیدن به مدیریت، چقدر انسان را از آرمان های انقلابی اش دور می کند و شاید به درستی درک نکنی چگونه یک انقلابی برای یک صندلی و چند محافظ و کمی احترام، پشت انقلاب اش را خالی میکند و تن به سازش با هر ظلمی می دهد.
🔶تو بر زبانت جاری ساختی جمله ای را که در ام القرای اسلام و در شهر قم از برخی شنیده نشده و نخواهد شد.
🔷سخنی را که بر زبان راندی اگر هم در گفتار برخی به ندرت پیدا شود در عمل اعتقاد و التزامی به این جمله ندارند سخنی که گفتی، دل انقلابیون را خنک کرد.
🔷تو برای گفته ات سند داری، سند تو گرسنگیست، بیماریست، حصر واقعی اقتصادیست، شهادت است و خون و غربت.
🔷و تو برای خط رسول الله و خط امام خامنه ای هزینه داده ای.
🔶شما با تکه نانی و یک اسلحه کلاشینکف و یک خنجر، بلایی بر سر ظالمان دیار خود آوردید که قدرت تصمیم گیری را از آنها گرفته اید و تبدیل به کابوس شب های آنها شده اید.
🔷با پای برهنه، پایه های حکومت آل سعود و صهیونیسم را در منطقه لرزاندید و سست کردید.
🔷 با وجود تفاوت در برخی اعتقادات، ولی محکم می گویید که ولایت آقای مان را ولایت رسول الله میدانید.
🔷شما فرزندان ولایت خوب است بدانید در قم سالیانیست مدیران حوزه و کسانی که باید مثل شما باشند فقط منبر می روند و نامه امضا می کنند و مدام اظهار عجز می کنند و جوری سخن بر زبان می رانند اگر کسی نداند فکر می کند در یمن و در شرایط شما هستند!
🔴جوانان حزب اللهی در حوزه های علمیه نمی توانند مانند شما با ظالمان دیار خود مبارزه کنند.
♦️ با انگ و اتهام، حذف درس، اخراج از مدرسه، قطع شهریه، اخراج از حوزه علمیه، احضار به محاکم و بازداشت و خلع لباس می خواهند زبان فرزندان ولایت در حوزه های علمیه را ببندند.
🔷 البته این ها در برابر هزینه هایی که شما پرداخته اید ، هزینه ای نیست، ولی برای انقلابی که نظام دارد، خطرناک است.
🔷با طلاب دوستدار انقلاب شما و دوستدار انقلاب خمینی برخورد می کنند و مدیران حوزه علمیه فقط اظهار عجز می کنند!!
🔴 اگر قبول کنی چند وقتی خنجرت را به کمر ائمه جمعه ، آخوندهای مسئول و به خصوص مدیران حوزه ببندیم شاید انقلابی در روحشان ایجاد شود.
🔴 و اگر قبول نمیکنی لااقل جمله ای خطاب به مدیران حوزه ما بگو شاید اثر کند چون شما هزینه می دهید و حرفتان اثر دارد.
❌ما در خوابیم شاید به همین دلیل حرف من اثر ندارد.
🔷خلاصه اینکه یمنی شجاع و سفیر مظلومیت مریدان خامنه ای که با این سخن فضای من را عوض کردی بدان که این جمله در کشور ما زیاد از زبان مدیران شنیده نمی شود مگر در زمان استخدام و در عمل که هیهات.
♦️خوب است بدانی ما عکس هایی که از شما در راهپیمایی ها می زنیم ، عکس خنجر روی کمر شما را با نرم افزار حذف می کنیم که شاید عده ای هم از جهاتی با توجه به زمینه های افکار عمومی!! توجیه شوند ، می ترسیم متهم به افراطی گری شویم‼️
🔷اما اعتقاد دارم خنجر شما با خنجر داعش فرق می کند خنجر شما نشان مقاومت است نه خشونت، نماد صلح است نه تجاوز و جنگ.
🔶ای سفیر انصارالله مواظب باش در راهرو های فرهنگ نخبگانی حوزه تو را مردد نکنند.
🔺اگر کسی از مدیران، به تو پیشنهاد مدیریت و سمت داد نگذار حرفش تمام شود
والا اولا باید خنجرت را باز کنی
ثانیا تعهد بدهی با بدرالدین ارتباط نداشته باشی
ثالثا باید علیه تندروی یمنی ها بیانیه دهی
و مدام از امام خامنه ای دم نزنی
🔺بهتر است ترجیحا با معممین صحبت نکنی اگر کاری داشتی یا به آقا بگو یا به مردم.
🔴 اگر هم قبول کردی خنجرت را موقتا به مدیران حوزه بدهی یکی دیگر جایش ببند تا به راحتی عادت نکنی.
🔴حوزه علمیه قرار بود طلبه ها را مثل شما تربیت کند طلابی کمربسته انقلاب...
🔷و حوزه علمیه بشود کارگاه انسان سازی و محل رشد نهال های فقاهت و جهاد.
🔴اگر ولایت فقیه نبود این انقلاب به ضد خود تبدیل می شد..
و شاید امروز حوزه علمیه علیه انصارالله بیانیه می داد‼️
🔷 امروز با وجود و حضور ولایت فقیه، مدیران حوزه عملا سعی در منزوی کردن جوانان حزب اللهی دارند.
🔷 اگر جوان طلبه ای بخواهد مقابل یک سرمایه دار، یک مسئول فاسد، یک انحراف فکری بماند
"معاونت امور صیانتی"به نیابت از فرد مقابل، جوان اهل مقاومت را خرد می کند.
🔷 البته یک طلبه باید مثل شما باشد و با این برخوردها مصمم تر و امیدوارتر شود.
🔷خلاصه یمنی عزیز مواظب خنجرت باش
و مواظب مدیران حوزه هم باش
بهتر است مواظب معمم جماعت اگر سمتی دارند باشی
و سریعتر به یمن برگردی...
✍حجت الاسلام رحمت الله معظمی
🏳حزب الله حوزه🏳
@howzeh_1357
@howzehenghelabi
#زکزاکی_آزمون_حوزه
♦️وزارت خارجه پیش کش، حوزه علمیه چرا❓
🔴امروزه شاهد انتقادات جدی به حوزه دیپلماسی منفعل کشور در خصوص اسارت، قتل و آزار واذیت و شکنجه و فشار به شیعیان نیجریه و حجت الاسلام زکزاکی رهبر مسلمانان نیجریه وبقولی خمینی آفریقا هستیم و اخیرا هم فجایع ایغور و کشمیر، در این بین برخی سازمانهای بین المللی حقوق بشری و غیر مسلمان موضع گرفته ومحکوم کردند اما دریغ از حرکت و اعتراض جدی وشدید اللحن وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران.
🔹🔷🔹از این بحث می گذریم و البته بااین دولت واین مشی و سلوکش توقع حال و حرکت انقلابی از او نمی رود بلکه اصلا توقع هیچ حرکتی نمیرود علی برکت الله.!
♦️اما علامت سوال بزرگ مقابل عملکرد حوزه علمیه قم بهعنوان ام القرای جهان اسلام است.
🔹🔷🔹حوزه انقلابی هشیار و حساس به تمام مسایل مسلمانان جهان ،حوزه انقلابی و عدالت خواه وظلم ستیز و در یک کلام بقول معمار بزرگ انقلاب امام خمینی (ره) حوزه مبلغ اسلام ناب.
❌جای، بیانیه های آتشین بیانیه های انتقادی انقلابی وبیانیه های تحلیلی تبیینی خالی است، جای تجمعات مختلف طلاب وعلماء وفضلا درقم و بقیه حوزه های علمیه کشور خالی ست، جای اعلام موضع از شخصیتهای بزرگ حوزه خالیست، هم در قم وهم در حوزه های علمیه سراسر کشور، ناگفته نماند اتخاذ مواضع اندک و همچنین تحرکات و فعالیتهایی بصورت خود جوش صورت گرفته وبرکات و اثراتی نیز در بر داشته اما چنان که بیان شد توقعی که میرفت برآورده نشده، افریقا می تواند به عنوان یکی از نقاط استراتیژیک و مهم برای حوزه علمیه باشد.
🔹🔷🔹ودر یک کلام حال ایتام آل محمد در کشمیر ونیجریه وایغور خوب نیست.
✍روح الله ابوذری
#اصحاب_انقلاب
@a_enghelab
♦️ #شیخ_ابراهیم_زکزاکی
╭┅─────────────┅╮
🕌 @HowzehEnghelabi 🔆
╰┅─────────────┅╯
هدایت شده از
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید l اصل کار تشکیلات این است ...
"مصطفی امینی خواه"
✍بیداری ملت
@bidariymelat
@bidariymelat
هدایت شده از اندیشه مقاومت
آه! که چقدر سخته تحمل دوره ریاستجمهوری و نمایندگی کسانی که با حمایتهای #نیما_زم ها و #نوشین_جعفری ها و BBC و VOA به قدرت رسیدن، خدا این انقلاب رو از شر نااهلان حفظ کنه./نازکبین
#حسن عباسی
@feghvaenghelab
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🦋 اسباب بازی ایرانی👌
🔵 بچه بودند. چشمشان که میافتاد به زرق و برقشان لج میکردند. دست ابراهیم را میکشیدند و میگفتند «بابا! بابا! از این اسباب بازیها میخوایم.» چه میدانستند همین جنسهای ارزان چینی چه دارند سر تولید مملکتمان میآورند.
🔰 ابراهیم اما حاضر نمیشد برایشان بخرد. میگشت لنگه همان را یا حتی بهتر از آن اما ایرانیاش را میخرید. میگفت «من پول پای جنس چینی نمیدم حتی اگه بچهم بخواد.»💯
خاطره از شهید مفقود الجسد و #مدافع_حرم، ابراهیم عُشریه متولد نکا.
🌹 هشتک شهدا_و_اقتصاد_مقاومتی را اینجا دنبال کنید👇👇
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
👈 تعداد پستهای تخریبی آمدنیوز علیه:
🔹مقام معظم رهبری: ۶۲۵
🔹سپاه: ۳۰۹۳
🔹قوه قضائیه: ۶۰۲
در بازهی دی ۹۶ تا تیر ۹۸
🔻حسن روحانی در جلسه هیات دولت:
💬 «مگر آمدنیوز چه کاری میکند یا از کدام خط قرمز رد شده که به بهانهی ارتباط با این رسانه، اطلاعات سپاه و قوه قضائیه تعداد زیادی از فعالان سیاسی و مدنی و روزنامهنگاران را بازداشت کردهاند؟»
▫️ ۲۵ اسفند ۹۵
کانال رسمی استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 انتقاد تند مجری برنامه #ثریا از برکناری رئیس جوان #صندوق_بازنشستگی کشوری بعد از افشاگری و برخورد با حقوقهای نجومی توسط وی
♦️رئیس جمهور بر خلاف وعدههای انتخاباتیاش پای کار شفافیت نیست!
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از
کانال محصولات فروشگاه خانگی لوازم التحریر ایرانی 📐📏📕📘📔📚✂️✏️📝
آدرس: پردیسان - خیابان هویزه.
ساعت بازدید برای خرید:
صبحها: ۱۱ تا ۱۳
عصرها ۱۸ تا ۲۰
هماهنگی برای بازدید:
@Saadaat98
لینک عضویت:
http://eitaa.com/joinchat/2184773652Ce3271c45e8
#مباحثات_انقلابی
#بحث_داغ
⁉️بررسی راهبردهای اصلاح طلبان و برنامه نیروهای انقلابی در انتخابات آینده
🏴راهبرد اصلاح طلبان در انتخابات آینده با ظرافت طراحی شده است. سلبریتی ها و به اصطلاح «هنرمندان اجاره ای سازماندهی شده زیر عبای شکلاتی» (خاتمی) با پیام های دیکته شده از «اتاق فکر لیبرال ها» ، به دنبال ایجاد نیازهای کاذب اجتماعی مثل دغدغه حجاب اختیاری ، آزادی روابط نامشروع و مشروبات و... هستند.
سیاست اصلی اصلاح طلبان در انتخابات آینده، القای این تفکر از طریق سلبریتی ها و بلندگوهای رسانه ای اصلاحات است که «اگر روزی اصلاح طلبان در حکومت نباشند، جنگ میشود.»
در جلسات محفلی اصلاح طلبان، شعار انتخابات آینده مجلس را چنین انتخاب کرده اند :
«می خواهم زندگی کنم »
در پوشش این شعار فریبنده، می خواهند بگویند مردم دیگر از آرمان های انقلابی خسته شده اند، سر به سر مردم نگذارید، بگذارید مردم با رفع تحریم ها از طریق مذاکره مجدد، کمی نفس بشکند...
می خواهند القا کنند که آزادی های اجتماعی تنها با حضور اصلاح طلبان ممکن است و در یک جمله «می خواهیم زندگی کنیم.»
ابن زیادها همیشه با «وعده شکم و زیر شکم» و «ترساندن مردم از جنگ» ، تلاش داشته اند مردم را بفریبند.
با دو قطبی سازی کاذب مثل دو قطبی کاذب «عزت_معیشت» و «جنگ_مذاکره» به دنبال فریب افکار عمومی و پوشش دهی ضعف ها و خیانت های خود هستند.
⁉️به نظر شما بهترین کنش و واکنش نیروهای انقلابی در سطوح مختلف چگونه می تواند باشد؟
نظرات و دیدگاههای خود را در گروه مباحثات انقلابی با طلاب و فضلای انقلابی و دانشگاهیان انقلابی در میان بگذارید 👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2841968654C1c033152b3
هدایت شده از اندیشه مقاومت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردانگی جمهوری اسلامی در حق ایران، در طول چهل سال!!!
@feghvaenghelab
هدایت شده از برهان انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سیدمحمد جواد علوی بروجردی: مرجعیت در شیعه آزاد است. یعنی هر کسی خودش را دارای صلاحیت میداند ورود پیدا میکند
🔸یادداشت مطالعات حوزوی در مطلب بعدی👇
@Motaleatehawzavi
هدایت شده از برهان انقلاب
🔴انتقاد از مرجعیت در شیعه آزاد است
🔸جناب آقای علوی بروجردی در سخنانی فرمودهاند که مرجعیت در شیعه آزاد است و هرکس خودش را دارای صلاحیت میداند ورود پیدا میکند. این نکته را هم بنده میافزایم که علاوه بر این، انتقاد به مرجعیت نیز در شیعه آزاد است و هرکس حق دارد نقد خود را نسبت به شخصیتی که متصدی امر مرجعیت شده و یا در صدد آن است، ایراد نماید. البته از نظر نباید دور داشت که مرجعیت آزاد در میان شیعه هیچگاه به معنای شکستن الگوهای سنتی مرجعیت نبوده است.
🔹همانگونه که گفتیم، مرجعیت شیعه علاوه بر آزاد بودن، قابل نقد است و از شروط اولیه مرجعیت در شیعه فقاهت میباشد و هرکس که متصدی مقام مرجعیت میشود میبایست حائز این مرتبه باشد. چندی قبل یکی از عزیزان در یادداشتی با برشمردن تقریرات و آثار علمی جنابعالی نتیجه گرفته بود که شما شرایط مرجعیت را دارید. گذشته از غیر علمی بودن این روش برای اثبات فقاهت، بنده باید بگویم که نه این آثار را خواندهام و نه تخصص لازم برای اظهار نظر در اینباره را دارم، اما مطلبی را از حضرتعالی دیدهام که عقیده دارم چنین سخنی را هیچ گاه یک مجتهد مبرز و زبردست بر زبان نمیآورد. شما در سال 95 در دیدار شیخ خالد مطر التمیمی، مسئول گروه حقوق دانشگاه بحرالعلوم نجف اشرف فرمودهاید: «ما امروز در حوزهها نیاز داریم که فقه حقوق انسان را تدوین و تدریس کنیم. حتی این مشکل را در خود ایران هم داریم. بهاییها مسئله ما هستند. با بهاییها چه کنیم؟ بر اساس مبانی خود اسلام هم اینها شهروند هستند و حقوقی دارند. ما حق کشتن و حبس آنان را به جرم عقیده نداریم. آنها حق زندگی دارند. حقوق انسان در فقه، موضوع مستقلی است. باید در حوزهها بحثی راجع به حقوق انسان به طور جدی راه بیندازیم»، البته یک روز بعد از انتشار این سخنان، دفتر حضرتعالی در اطلاعیهای بیان کرد که به دنبال پارهای سؤالات از این دفتر لازم است اعلام کند که بهائيت همانند وهابيت و قادياني از مذاهب ساخته و پرداخته قدرتهاي استعماري در ميان جوامع مسلمان هستند و مطالب مطرح شده در این دیدار در مقام تبيين كلام امام علی (ع) خطاب به مالك اشتر نخعي بوده است که شرح حقوق انسانها فارغ از هر عقيده است و شامل موارد ترتب عناويني چون اضلال، افساد و ارتداد نیست. دفتر ایشان همچنین در این اطلاعیه در مقام تفسیر حق شهروند گفته است: حق شهروندي از نظر حقوقي همان حق تابعيت است كه براي همه متولدين در هر كشور در قوانين اساسي در نظر گرفته شده، و در قانون اساسي ما نيز به رسميت شناخته شده است. و مراد از آن حمايت از ارباب جرم و مصونيت از حدود شرعي و قانوني نيست.
🔸بدیهی است که چنین اطلاعیهای اگرچه ناسازگاری سخنان بیانشده در آن دیدار را قدری تلطیف مینماید ولی نمیتواند مخالفت آن با مبانی فقه تشیع را برطرف کند. آنگونه که در فقه آموختهایم، کفار یا ذمی و یا معاهد و مهادن و یا حربی هستند، و طبق دیدگاه فقه اهلبیت (ع)، بهاییت نه ذیل کفار اهل ذمه (که شرط آن اهلکتاب بودن است) و نه ذیل کفار معاهد و مهادن (که شرط آن وجود مصحلت و در موضع ضعف بودن مسلمانان است) قرار میگیرد تا پیروان آن بتوانند آزادانه در جامعه اسلامی زندگی کنند و مشمول حقوق شهروندی شوند؟ بدیهی است که تفسیر حقوق شهروندی به صدور شناسنامه و حق تابعیت بدون اینکه بر آن هیچ اثر دیگری (همچون بهرهمندی از خدمات دولتی و ملی و...) مترتب شود، چیزی جز بازی با کلمات نیست. ناگفته نماند که اگر شما توضیحی درباره وجه موافقت این سخنان با مذهب تشیع دارید، با گوش جان آماده شنیدن آن و بازنشر آن هستیم.
⭕️به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید:
http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
⛔️آمدنیوز وبعضی ها❗️⛔️
🚨 عزیزان دقت کنند، رصد دشمن در فضای مجازی، تکنیک هایی داره و فهم و نتیجه گیری از اون هم سخته چون در فضای مجازی معلوم نیست کی به کیه❗️
💠 یک آمدنیوز داریم که بیشترین هجمه ش به سپاه بوده و بعد رهبری و قوه قضائیه و.. فرض کنیم که معلوم نیست مال کدوم جریانه.
🔻 صرفا بر اساس همین رصد می توان گفت آمدنیوز مال سلطنت طلبها نیست چون اونها قبل از سپاه، به دین و روحانیت و رهبری توهین میکنن...
🚥 با همین دست فرمون برید جلو و ببینید چه کسانی در داخل یا خارج از کشور، بغض شدیدی نسبت به سپاه دارن و به هر بهانه ای سعی میکنند به سپاه حمله کنند❓
❌ سازمان منافقین تقریبا همینطورن اما اونها هم در وهله اول، به روحانیت توهین میکنن نه سپاه. بنابراین نتیجه گیری چندان سخت نیست👌
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
🔴چرا حسن عباسی بازداشت شد؟
♦️ماجرا از آن قرار بود که در اوج اغتشاشات ضد انقلاب در دیماه سال ۹۶(یازدهم دیماه)، «حسن عباسی» در یکی از سخنرانیهای خود، به نقش محوری «آمدنیوز» در ایجاد آشوبهای دیماه سال ۹۶ اشاره کرده و از شخص وزیر اطلاعات پرسیده بود که چه ارتباطی بین او و کانال ضد انقلاب «آمدنیوز» وجود دارد؟
⬅️ در رجانیوز بخوانید:
🌐 Rajanews.com/node/325701
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
فایل پی دی إف تفصیلی دفاعیه استاد حسن عباسی رو می فرستم.
کسی خوب با دقت بخونه خوب میفهمه که حوزه ی مدعی انقلابی بودن، کجاست که باید تا الآن این حوزه،حکم به عدم مشروعیت در اختیار داشتن پست وزیر فعلی اطلاعات رو می داده
بی خود نیست حضرت آقا ۲۵ اسفند۹۴ فریاد میزنه:« انقلابی گری در حوزه علمیه قم در معرض خطر است»
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 برای مقابله با اشرافیت، اول به حوزههای اشرافی گیر بدهید!
حجتالاسلام قنبریان در برنامه ثریا:
🔹 اشرافیت در حکومت اسلامی همیشه مذهبی است. اگر بخواهید روی مگامالها و ویلاهای لواسان دست بگذارید، اول باید به حوزههای اشرافی گیر بدهید.
🔹 مجللترین حوزههای علمیه الآن متعلق به رئیس سابق قوه قضاییه، رئیس اسبق مجلس، امام جمعه فلان شهر و استان و رجال سیاسی-مذهبی است؛ درحالی که بهترین و باسوادترین مراجع قم در یک مدرسه سادهای درس میدهند.
🔹آن سرمایهدارهایی که امروز اسم بعضی از آنها را در دادگاهها میشنویم، در لباس خیریه و کمک به ساخت یک مدرسه علمیه مجلل ظاهر میشوند. در حالی که دهها هزار طلبهی مستضعف در فقر مطلق در قم به سر میبرند.
✅ @Rajanews
هدایت شده از حمید رسایی
4_5951656119028942179.pdf
660.2K
📄متن لایحه دفاعیه حسن عباسی در پرونده شکایت وزیر اطلاعات از وی؛ به بهانه بیان رابطه آمدنیوز و وزیر اطلاعات
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
رهبر معظم انقلاب:
🔹بیان #شرح_حال بزرگان اخلاق و تهذیب خیلی تاثیر دارد.
🔻آقای قاضی #چهار_زن داشتند، ولی وقتی وارد #نماز میشد، از همه چیز دنیا غافل میشد.
🔴 برگزاری #اردوهای فلان و #حفظ_قرآن و #حدیث، تهذیب نیست/ درس حرفهای اخلاق هیچ فایده ای ندارد/ #معاونت تهذیب را وادار کنید فکر دیگری بکند.
🌕 در بخش #تهذيب، من حرف دارم. در بخش تهذيب، كارهائى كه به من گزارش شده، كارهاى تهذيبى نيست. مثلًا فرض كنيد برگزارى #اردوهاى_فلان- كه حالا اسامى آنها يادم نيست، اما توى گزارشها بود- ربطى به تهذيب ندارد. ... البته #حفظ_قرآن و #حديث هم خوب است، اما انصافاً بحث تهذيب، اينها نيست؛ تهذيب يك #فكر ديگرى ميخواهد. بايد فكر كرد، مطالعه كرد؛ والّا خيلى هستند قارى قرآنند، اما مهذّب هم نيستند. بايستى #راههاى_تهذيب را پيدا كرد. #درس_اخلاق مهم است. ... اول، خود #قم؛ خود قم احتياج دارد؛ شهرستانها جداست. #مزرعهى_اصلى اينجاست، #مركز_اصلى اينجاست؛ اينجا احتياج دارد به تهذيب اخلاق. به نظر من بايد #معاونت_تهذيب را وادار كنيد فكر ديگرى بكنند.
✴️ فرض بفرمائيد يكى از كارهائى كه خيلى تأثير دارد، بيان #شرح_حال بزرگان اهل تهذيب و اهل اخلاق است. درباره ى اينها #كتاب بنويسند و همينها را بين طلبه ها پخش كنند. يا همين مكتوباتى كه از اينها باقى مانده، منتشر شود.
✳️ راهش اينهاست؛ يعنى #وصل كردن طلبه به اين #منابع_اخلاقى و #معرفتى و #اهل_حال و #اهل_ذكر و #اهل_خشوع؛ و الّا #درس_حرفه_اى_اخلاق هيچ فايده اى ندارد. گفتن اخلاق، اصلًا درس نيست؛ اخلاق يك #صيرورت است. بايد استاد كارى كند كه شاگرد #صيرورت_اخلاقى پيدا كند. به نظر من اين جزو كارهاى لازم است؛ اينجورى بايد طلبه ها را به مسئله ى اخلاق كشاند.
♨️ ...به نظرم از قول آقاى #طباطبائى نقل شده كه ايشان گفته بودند آقاى #قاضى وقتى وارد #نماز ميشد، كأنه از همه چيز دنيا غافل ميشد؛ فراموش ميكرد. ميدانيد ايشان #چهار تا هم #زن داشتند و #اولاد_متعددى در خانه داشتند و در #نهايت_فقر هم زندگى ميكردند؛ يعنى گرسنه ى به معناى واقعى كلمه. با همه ى اين غصه ها و مشكلاتى كه ايشان داشت، وقتى مشغول #نماز ميشد، تمام ميشد. ايشان ميگويند يك روز همراه ديگر طلبه ها خدمت آقاى قاضى نشسته بوديم، پسر يكى از زنهاى ايشان آمد و گفت مادرم در حال #زايمان است؛ ميگويند #پول بدهيد مثلًا وسايل و اينها بخريم، ايشان گفت ندارم پسر رفت. بعد از مدتى برگشت و میگويند پس پول بدهيد اقلًا براى اين قابله چيزى تهيه كنيم. ايشان گفت ندارم. باز پسر رفت و دوباره آمد و گفت ميگويند پس يك فلس بدهيد دو تا جيگاره براى اين قابله بخريم- قابلهى بندهى خدا جيگاره كش بوده و اينها سيگار نداشتند به او بدهند- دست توى جيبش كرد و گفت ندارم! اين، وضع زندگى آقاى قاضى است؛ همينها را براى طلبه ها بگويند، #خيلى_تأثير_ميكند.
🎙در دیدار با اعضای شورای عالی حوزه علمیه قم/ سال ۱۳۸۹
به نقل از #پرونده_ویژه_سلوک؛
خانه طلاب جوان
#امام_خامنه_ای
#شرح_حال_بزرگان
#اولاد_متعدد
#آقای_قاضی
#چهار_زن
موسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛
#اقامه_خانواده_توحیدی
https://eitaa.com/hayat_hosna
41.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تولیدات رسانهای کارگاههای آموزشی
«خانواده های چند همسری»
موضوع : مهارت های #اقناع تا #اقدام در تشکیل خانواده های چند همسری
سخنران:
#استاد_ابراهیمی_ارموی؛
پژوهشگر حوزه نظام خانواده و جمعیت
وب سایت:
hhosna.ir
ایتاء:
https://eitaa.com/hayat_hosna
سروش:
https://sapp.ir/hayat_hosna
آپارات:
https://www.aparat.com/hayat_hosna
اینستاگرام:
https://instagram.com/hayat_hosna
بارگزاری عمومی آپارات:
http://www.aparat.com/v/ypudQ
هدایت شده از روزنه
تضعیف و تکثر مرجعیت شیعه به بهانه آزادی و استقلال؛ مسأله این است!
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹همزمان با علنی شدن و گسترش دامنه اعتراضات حوزویان نسبت به انتشار غیرقانونی رساله و اعلان نامتعارف مرجعیت توسط برخی سران نشست اساتید(که البته این امور محدود به آنان نبوده ممکن است در سایر طیفها هم بروز کند)، برخی بزرگان حوزه از جمله دبیر محترم جامعه مدرسین نیز اظهارات صریحی ابراز داشت که در محافل حوزوی بعنوان نقد صریح رویه جناب آقای #علوی_بروجردی، تفسیر شد.
🔹به فاصله چند روز، فیلمی از آقای علوی توسط رسانههای نزدیک به نشست انتشار یافت که به نظر می رسد در مقام پاسخ بدان اشکالات و انتقادات است.
🔸فارغ قضاوت پیرامون اصل چنین رویکردی که به نظر برخی خود اقدامی نامتعارف محسوب می شود و در سیره بزرگان شیعه مسبوق به سابقه نیست که به تئوری پردازی جهت دفاع از عملکرد انتقاد آمیز خود بپردازند (بلکه این امر معمولا توسط دیگران انجام شده یا کریمانه از کنار نقدها می گذشتند)، پیرامون مطالب مطرح شده در این فیلم چهار دقیقه ای، نکاتی به شرح ذیل قابل ذکر است:
۱)ارائه فراتحلیل از سیره بزرگان تشیع تنها در صورتی پذیرفتنی است که منشأیی در تاریخ حوزه و روحانیت داشته باشد لذا ارائه تفسیرهای پسینی با هدف توجیه اقدامات شخصی و انتساب آن به تاریخ شیعه و بزرگان دین، اصلا درست و پسندیده نیست.
۲) جناب آقای علوی بروجردی احتمالا بدون آنکه از عواقب گسترده چنین فراتحلیلی آگاه باشند، برخی از مهم ترین اصالت های حوزوی را منکر شده یا کمرنگ جلوه داده اند؛ مرجعیت گریزی، تلاش برای مطرح کردن دیگران بجای تمهید مقدمات مرجعیت شخصی، خط ممتد مرجعیت عامه و زعامت و رئاست دینیه در ادوار مختلفه، ظرفیت نقد پذیری و تلاش برای جبران، حفظ اقتدار مرجعیت شیعه با پرهیز از تشتت و انشقاق، پرهیز از هر نوع تزاحم راهبردی با فقیه حاکم و زعیم و حتی مرجع عام شیعه، برخی از این اصالت هاست.
۳) حوزه مقدسه شیعی یک نهاد تهذیب محور است که تربیت انسانهای تکلیف مدار از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دوز نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! صرف احساس تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست.
جناب ایشان شاید اگر کمی درنگ می فرمودند، ای بسا برخی از فضلا و بزرگان حوزوی در مطرح کردن ایشان برای مرجعیت اقدام می کردند اما پیشگام شدن شخص ایشان برای ورود به عرصه ریاست مذهبی، چندان موجه به نظر نمی رسد.
۴) اذعان به سیاسی بودن ذات مذهب شیعه توسط ایشان اگرچه متضمن مطلب جدیدی نیست اما به مثابه یک اعتراف تاریخی است که نشان از عمق راهبردی گفتمان امام خمینی دارد! و نشان می دهد امروز کسی نیست که بتواند با حذف سیاست، به ریاست دینی بیاندیشد.
حال باید از جناب آقای علوی پرسید، اگر چنین است که می فرمایید، جنابعالی و همفکران حوزوی تان از عصر مبارزات نهضت امام تا کنون که وارد دهه پنجم استقرار جمهوری اسلامی شدهایم، چه کارنامه قابل دفاعی در عرصه سیاست ورزی داشته اید؟!
آیا کسانی با این سابقه، ولو اینکه بخواهند، به یکباره می توانند علمدار عرصه سیاسی شوند؟
۵)مسئله پدری برای شیعه، از حوزه گرفته تا توده مردم، گرچه کلمه حقی است اما اراده ناروا از آن ممکن است تالی فاسدهای فراوانی در پی داشته باشد؛ خبرگان و نخبگان و بلکه عموم مردم نیک می دانند که ادعای پدری بدون ارائه کارنامه روشن در این زمینه، به مثابه خطبه خوانی های انتخاباتی است که صرفا کارکرد تبلیغاتی دارد! اکنون با وجود انواع مشکلات داخلی و بینالمللی برای تشیع، این سؤال مطرح است که برخی از مدعیان پدری تشیع، چه کارنامه و سابقه ای در این زمینه داشته اند!
۶) اگر ملاک ورود در عرصه مرجعیت، صرفا تشخیص شخصی و تصمیم فردی افراد باشد، آیا در بلندمدت با نوعی #آنارشیسم_حوزوی مواجه نخواهیم شد؟!
فرض کنید از صبح فردا هر کدام از فضلای ارجمند استاد درس خارج یا غیر از آنان که خود را مجتهد می پندارند، بخواهند تشخیص دهند که وجود آنان در عرصه مرجعیت لازم و تکلیف شرعی است؛ چه اتفاقی خواهد افتاد؟!
به نظر می رسد برهم زدن ساختارهای تاریخی و نظام نانوشته نهاد روحانیت شیعه، خسارتهای جبران ناپذیری به دنبال دارد که نباید آن را العیاذبالله در پای منافع گروهی و جناحی قربانی کرد.
@rozaneebefarda