[4/11, 7:58 AM] Mohsen: 🌼یک درب بهشت مخصوص روزه داران🌼
أَعْلَامُ الدِّینِ، قَالَ النَّبِیُّ (صلی الله علیه و آله): إِنَّ فِی الْجَنَّةِ بَاباً یُقَالُ لَهَا الرَّیَّانُ لَا یَدْخُلُ بِهَا إِلَّا الصَّائِمُونَ فَإِذَا دَخَلَ آخِرُهُمْ أُغْلِقَ ذَلِکَ الْبَابُ.
🔸پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: براستی! در بهشت دری هست که به آن «الریان» گفته می شود؛ هیچ کس از آن در وارد نمی شود مگر روزه داران، پس هرگاه آخرین روزه دار وارد شد، آن در بسته می شود.
📕بحارالانوار الجامعة لدرر اخبار الائمة الاطهار عليهم السلام با ترجمه فارسي جلد 93 صفحه 256
[4/11, 7:58 AM] Mohsen: وَوَصَّيْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَيْهِ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْناً عَلَي وَهْنٍ وَفِصَالُهُ فِي عَامَيْنِ أَنِ اشْكُرْ لِي وَلِوَالِدَيْكَ إِلَيَّ الْمَصِيرُ (14)
و ما انسان را درباره ى پدر و مادرش سفارش كرديم، مادرش او را حمل كرد، در حالى كه هر روز ناتوان تر مى شد، (و شير دادن) و از شير گرفتنش در دو سال است، (به او سفارش كرديم كه) براى من و پدر و مادرت سپاس گزار، كه بازگشت (همه) فقط به سوى من است.
- از سخن حقّ پيروى كنيم، چه موعظه ى بنده ى خدا باشد، «لقمان» و چه وصيّت خداوند سبحان. «وصّينا»
- همه ى انسان ها، در هر رتبه و شرايطى كه باشند مديون والدين هستند. «وصّينا الانسان» («الانسان»، شامل همه ى مردم مى شود)
- احترام والدين، حقّى است انسانى نه فقط اسلامى، حتّى والدين كافر را بايد احسان نمود. «وصّينا الانسان بوالديه»
- آن كه زحمت بيشترى مى كشد، بايد به صورت ويژه تقدير شود و نامش جداگانه برده شود. «والديه - اُمّه»
- در فرمان هاى عمومى، بايد استدلال نيز عام باشد. (چون مخاطب، همه انسان ها هستند، باردارى مادران مطرح است كه مربوط به همه ى مردم است و هر انسانى مادر دارد). «حملته اُمّه»
- به بهانه آن كه كارى، وظيفه ى طبيعى فردى است، نبايد از سپاس و احسان او، شانه خالى كنيم. (باردارى، امرى طبيعى است، ولى ما مسئوليّت داريم كه به مادر احترام گذاريم و از زحمات او قدردانى كنيم). «حملته اُمّه»
- يادى از گذشته ها كنيم تا روحيّه ى شكرگزارى در ما زنده شود. «حملته اُمّه»
- دوران باردارى و شيردادن، از عوامل پديدآورنده ى حقوق مادر بر فرزند و مهم ترين دوران شكل گيرى شخصيّت فرزند است. «حملة اُمّه... و فصاله»
- جدا كردن كودك از شير مى تواند در خلال دو سال باشد و واجب نيست بعد از پايان دو سال باشد. (كلمه ى «فصال»، به معناى بازگرفتن كودك از شير است و «فى عامين»، نشان آن است كه در لابلاى دو سال نيز مى توان كودك را از شير گرفت، گرچه بهتر است دو سال تمام شود.)
- تحمّل سختى در راه انجام وظيفه، سرچشمه ى پيدايش حقوق فوق العاده است. كسانى كه با وجود ضعف و خستگى بار مسئوليّتى را بر دوش مى كشند، حقّ بيشترى بر انسان دارند. «وهناً على وهن»
- سپاسگزارى از والدين، از جايگاه والايى نزد خداوند برخوردار است. «ان اشكر لى و لوالديك» بعد از شكر خداوند، تشّكر از والدين مطرح است.
- سرانجام همه ى ما به سوى خداست، پس از ناسپاسى نسبت به والدين بترسيم. «الىّ المصير»
- ايمان به رستاخيز، انگيزه ى عمل صالح از جمله احسان به والدين است. «الىّ المصير»
- حقِّ خداوند، بر حقّ والدين مقدّم است. «ان اشكر لى و لوالديك» تشكّر و احسان به والدين، ما را از خداوند غافل نكند.
در پايانِ پيام هاى اين آيه، به طور گذرا به دو بحثِ احسان به والدين و شكر خداوند، اشاره اجمالى داريم:
احسان به والدين
در آيه هاى 83 سوره ى بقره، 36 سوره ى نساء ، 151 سوره ى انعام و 23 سوره ى اسراء در رابطه با احسان به والدين سفارش شده، ولى در سوره ى لقمان، احسان به والدين به صورت وصيّت الهى مطرح شده است.
در موارد متعدّدى از قرآن، تشكّر از والدين در كنار تشكّر از خدا مطرح شده و در بعضى موارد نيز به زحمات طاقت فرساى مادر اشاره شده است.
جايگاه والدين به قدرى بلند است كه در آيه ى بعد مى فرمايد: اگر والدين تلاش كردند تو را به سوى شرك گرايش دهند، از آنان اطاعت نكن، ولى باز هم رفتار نيكوى خود را با آنان قطع نكن. يعنى حتّى در مواردى كه نبايد از آنان اطاعت كرد، نبايد آنها را ترك كرد.
آرى، احترام به والدين از حقوق انسانى است، نه از حقوق اسلامى، از حقوق دائمى است، نه از حقوق موسمى و موقّت.
در روايات مى خوانيم كه احسان به والدين در همه حال لازم است، خوب باشند يا بد، زنده باشند يا مرده.
پيامبر را ديدند كه از خواهر رضاعى خود بيش از برادر رضاعى اش احترام مى گيرد، دليل آن را پرسيدند، حضرت فرمود: «چون اين خواهر بيشتر به والدينش احترام مى گذارد».(263)
در قرآن مى خوانيم كه حضرت يحيى و حضرت عيسى عليهما السلام هر دو مأمور بودند به مادران خويش احترام گذارند.(264)
پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله فرمود: «بعد از نماز اوّل وقت، كارى بهتر از احترام به والدين نيست».(265)
در كربلا
[4/12, 7:07 AM] Mohsen: زیارتنامه بانوی گرامی اسلام مادر مومنان حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها:
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا زَوْجَةَ رَسُولِ اللَّهِ سَیِّدِ الْمُرْسَلینَ.
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا زَوْجَةَ خاتَمِ النَّبِیّینَ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ سَیِّدَىْ شَبابِ اَهْلِ الْجَنَّةِ اَجْمَعینَ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ الْأَئِمَّةِ الطَّاهِرینَ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ المُؤْمِنینَ.
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ الْمُؤْمِناتِ.
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا خالِصَةَ الْمُخْلِصاتِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا سَیِّدَةَ الْحَرَمِ وَ مَلائِکَةَ الْبَطْحآءِ.
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اَوَّلَ مَنْ صَدَّقَتْ بِرَسُولِ اللَّهِ مِنَ النِّساءِ.
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا مَنْ وَفَتْ بِالْعُبُودِیَّةِ حَقَّ الْوَفآءِ، وَ اَسْلَمَتْ نَفْسَاً وَ اَنْفَقْتَ مالَها لِسَیِّدِ الْأَنْبِیآءِ.
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا قَرینَةَ حَبیبِ اِلهِ السَّمآءِ، اَلْمُزَوَّجَةِ بِخُلاصَةِ الْأَصْفِیآءِ.
یَا ابْنَةَ اِبْراهیمَ الْخَلیلِ.
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا مَنْ سَلَّمَ عَلَیْها جَبْرآئیلُ، وَ بَلَّغَ اِلَیْهَا السَّلامُ مِنَ اللَّهِ الْجَلیلِ.
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا حافِظَةَ دینِ اللَّهِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا ناصِرَةَ رَسُولِ اللَّهِ،
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا مَنْ تَوَلّى دَفْنَها رَسُولُ اللَّهِ، وَ اسْتَوْدَعَها اِلى رَحْمَةِ اللَّه.
اَشْهَدُ اَنَّکَ حَبیبَةُ اللَّهِ وَ خِیَرَةُ اُمَّتِهِ، اِنَّ اللَّهَ جَعَلَکِ فى مُسْتَقَرِّ رَحْمَتِهِ فى قَصْرٍ مِنَ الْیاقُوتِ وَ الْعِقْبانِ، فى اَعْلى مَنازِلِ الْجَنانِ.
صَلَّى اللَّهُ عَلَیْکِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُهُ.
[4/12, 7:07 AM] Mohsen: وَإِن جَاهَدَاكَ عَلي أَن تُشْرِكَ بِي مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ فَلَا تُطِعْهُمَا وَصَاحِبْهُمَا فِي الدُّنْيَا مَعْرُوفاً وَاتَّبِعْ سَبِيلَ مَنْ أَنَابَ إِلَيَّ ثُمَّ إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَأُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ (15)
و اگر آن دو (پدر و مادر) تلاش كردند چيزى را كه بدان علم ندارى، شريك من سازى، از آنان فرمان مبر، ولى با آنان در دنيا به نيكى رفتار كن، و راه كسى را پيروى كن كه به سوى من باز آمده است، پس بازگشت شما به سوى من است، من شما را به آنچه عمل مى كرديد آگاه خواهم ساخت.
- انسان به طور فطرى گرايش توحيدى دارد و ديگران براى مشرك كردن او تلاش مى كنند. «جاهداك»
- در كنار بيان كليّات، به تبصره ها نيز توجّه داشته باشيم. (در كنار سفارش به اطاعت از والدين «وَصّينا الانسان»، به انحرافات احتمالى والدين نيز توجّه شده است). «جاهداك على ان تشرك»
- شرك، هيچ گونه منطق علمى ندارد. «ليس لك به علم»
- تقليد كوركورانه ممنوع است. «ما ليس لك به علم فلا تطعهما»
- حقّ خدا، بر هر حقّى از جمله حقّ والدين، مقدّم است. «فلاتطعهما»
- هرگاه الگويى را از كسى مى گيريم، الگوى مناسب ديگرى را جايگزين آن كنيم. «فلاتطعهما - واتبع»
- در موارد انحرافى، اطاعت از والدين لازم نيست، ولى زندگى عادّى را بايد حفظ كرد. «فلا تطعهما و صاحبهما فى الدنيا معروفا»
- همزيستى مسالمت آميز با غير مسلمانان، بدون تبعيّت از فرهنگ آنان جايز است. «فلاتطعهما و صاحبهما... معروفا»
- كار خوب و معروف در هيچ حالى نبايد ترك شود. «صاحبهما فى الدنيا معروفا»
- تا آخر بايد با والدين به نيكى رفتار كرد. (حتّى با والدين مشرك) «صاحبهما فى الدنيا معروفا»
- انسان هاى خدايى، شايسته الگو شدن هستند. «واتّبع سبيل مَن اناب الىّ»
- گاهى در انتخاب عقيده و رفتار در خانواده، تفكيك لازم است؛ در زندگى دنيوى همراه با والدين، ولى در پيروى كردن، راه پاكان و صالحان. «واتّبع سبيل مَن اَناب الىّ»
- ايمان به معاد، ضامن اصلاح امور و اطاعت انسان از راه خداست. «الىَّ مرجعكم»
- قيامت عرصه ى حضور انسان ها در محضر الهى است. «الىَّ مرجعكم فاُنبّئكم»
دعای روز دهم:
خدایا، مرا در این ماه از توکلکنندگان و از رستگاران نزد خود و از مقرّبان درگاهت قرار بده، به احسانت ای هدف جویندگان.
◀️ *"اسرائیل" نفسهای آخر را میکشد!*
آری شبیت
روزنامه عبری زبان هاآرتص مقالهای را تحت عنوان "اسرائیل نفسهای آخر را میکشد" به قلم "آری شبیت" نویسنده سرشناس اسرائیلی منتشر کرده که در آن آمده است: ظاهرا ما با سرسختترین ملت تاریخ مواجه هستیم و *تنها راه حل موجود با آنها، به رسمیت شناختن حقوقشان و پایان اشغالگری است.*
شبیت در آغاز این مقاله آورده است که گویا ما از نقطه غیرقابل بازگشت عبور کردهایم و "اسرائیل" دیگر قادر به پایان اشغالگری، توقف شهرکسازی و تحقق صلح نیست و دیگر امکان اصلاح صهیونیسم و نجات دمکراسی و تقسیم انسانها در این سرزمین وجود ندارد.
وی افزود: *اگر اوضاع اینچنین باشد، دیگر زندگی در این سرزمین هیچ ارزشی ندارد* و نوشتن در روزنامه هاآرتص و یا خواندن آن هم دیگر لذتی ندارد، *باید همان کاری را بکنیم که "روگل الفر" دو سال پیش پیشنهاد داد، یعنی ترک این سرزمین*. وقتی اسرائیلی بودن و یهودیت عاملی اساسی در هویت نباشند و وقتی هر شهروند اسرائیلی گذرنامه کشوری دیگر را هم دارد، *دیگر کار تمام است، باید با دوستان خداحافظی کرد و راهی سان فرانسیسکو، برلین یا پاریس شد.*
متن کامل مقاله 👇👇👇
@PalestineNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
Video from Mohsen
💠 گفتگویی درباره دعای «حج» ماه مبارک رمضان 💠
🔰 مرحوم کلينى (که رحمت خدا بر او باد) در «کتاب الصیام» کتاب شریف الکافی، بابی را با عنوان «مَا يُقَالُ فِي مُسْتَقْبَلِ شَهْرِ رَمَضَان» به یادکرد هشت دعای این ماه اختصاص داده است.
🔰ایشان در ششمین حدیث باب، دعایی را از حضرت امام صادق علیه السلام روايت کرده که مخصوص روزهای ماه مبارک رمضان و به «دعای حج» شهره شده است:
🔹 اللَّهُمَّ إِنِّي بِكَ وَ مِنْكَ أَطْلُبُ حَاجَتِي، وَ مَنْ طَلَبَ حَاجَةً إِلَى النَّاسِ، فَإِنِّي لَاأَطْلُبُ حَاجَتِي إِلَّا مِنْكَ وَحْدَكَ لَا شَرِيكَ لَكَ،
🔸 و أَسْأَلُكَ بِفَضْلِكَ وَ رِضْوَانِكَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ عَلى أَهْلِ بَيْتِهِ، وَ أَنْ تَجْعَلَ لِي فِي عَامِي هذَا إِلى بَيْتِكَ الْحَرَامِ سَبِيلًا، حَجَّةً مَبْرُورَةً، مُتَقَبَّلَةً زَاكِيَةً، خَالِصَةً لَكَ، تُقِرُّ بِهَا عَيْنِي، وَ تَرْفَعُ بِهَا دَرَجَتِي،
🔹 و تَرْزُقُنِي أَنْ أَغُضَّ بَصَرِي، وَ أَنْ أَحْفَظَ فَرْجِي، وَ أَنْ أَكُفَّ بِهَا عَنْ جَمِيعِ مَحَارِمِكَ، حَتّى لَايَكُونَ شَيْءٌ آثَرَ عِنْدِي مِنْ طَاعَتِكَ وَ خَشْيَتِكَ، وَ الْعَمَلِ بِمَا أَحْبَبْتَ، وَ التَّرْكِ لِمَا كَرِهْتَ وَ نَهَيْتَ عَنْهُ، وَ اجْعَلْ ذلِكَ فِي يُسْرٍ وَ يَسَارٍ وَ عَافِيَةٍ، وَ أَوْزِعْنِي شُكْرَ مَا أَنْعَمْتَ بِهِ عَلَيَّ،
🔸 و أَسْأَلُكَ أَنْ تَجْعَلَ وَفَاتِي قَتْلًا فِي سَبِيلِكَ، تَحْتَ رَايَةِ نَبِيِّكَ مَعَ أَوْلِيَائِكَ، وَ أَسْأَلُكَ أَنْ تَقْتُلَ بِي أَعْدَاءَكَ وَ أَعْدَاءَ رَسُولِكَ،
🔹 و أَسْأَلُكَ أَنْ تُكْرِمَنِي بِهَوَانِ مَنْ شِئْتَ مِنْ خَلْقِكَ، وَ لَاتُهِنِّي بِكَرَامَةِ أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ، اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِي مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا، حَسْبِيَ اللَّهُ، مَا شَاءَ اللَّه.
📌چند نکته درباره این دعا، ویژه و حائز اهمیت است:
✅1. در میان ادعیهای که مرسوم است در روزها و شبهای ماه مبارک رمضان خوانده شود، این دعا از معدود دعاهایی است که هم در معتبرترین منبع حدیثی (الکافی) وارد شده، هم آن را دو سند متقن و صحیح پشتیبانی میکند همچنین ناقلان آن (محمد بن مسلم ثقفی و ابوبصیر یحیی اسدی)، دو تن از اصحاب اجماع و از اجلای ثقاتاند:
🔺سند اول: عَلِيٌّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ مَرَّارٍ عَنْ يُونُسَ عَنْ إِبْرَاهِيمَ [ابیایوب الخراز] عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِم
🔻سند دوم: الْحُسَيْنِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ إِسْحَاقَ عَنْ سَعْدَانَ [بن مسلم] عَنْ أَبِي بَصِير
✅ 2. این، دعایی است که حضرت امام صادق علیه السلام، ملتزم به قرائت مستمر آن در روزهای ماه مبارک بودند. تعبیر دو ناقل این دعا، حاکی از این مسأله است است: «كَانَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ عَلیه السّلامُ يَدْعُو بِهَذَا الدُّعَاءِ فِي شَهْرِ رَمَضَان»
✅ 3.دربردارنده معارف بزرگ و درخواستهایی است که با این جامعیت، در دیگر دعاهای مرسوم این ماه کمتر دیده میشود. از جمله: توحید در دعا و درخواست (در فرازهای آغازین دعا)، درخواست از خدا جهت حفظ نگاه و عفت، دعا جهت روزی کردن شهادت در راه خدا زیر پرچم رسولالله صلیاللهعلیهوآله و...
✅ 4. فقره اخیر دعا «أَسْأَلُكَ أَنْ تُكْرِمَنِي بِهَوَانِ مَنْ شِئْتَ مِنْ خَلْقِكَ، وَ لَاتُهِنِّي بِكَرَامَةِ أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ» (واز تو درخواست میكنم كه مرا گرامى بدارى هر چند با خوار كردن هر آنچه از خلق كه خود خواهى و مرا خوار نكنى هر چند به جهت گرامى داشتن احدى از اوليائت) که یکی از مبانی و اصول زندگی اسلامی است و باید دائما مورد توجه قرار گیرد، از فقرات منحصر بهفرد این دعاست. تبیین و شرح این فقره، مجالی وسیعتر میطلبد.
✅ 5. درباره وقت قرائت آن، اختلاف کمی در منابع حدیثی و دعایی دیده میشود؛ شیخ مفید در «المقنعة/ص314» آن را مخصوص شب اول ماه مبارک دانسته است. سیدبنطاووس در «اقبال الاعمال/ ج1ص24» آن را ویژه تمام شبهای ماه مبارک و پس از نماز مغرب اعلام کرده است. کفعمی در «البلد الامین/ص222» با جمع بین متن روایت کافی و کلام شیخ مفید در المقنعة، ورود آن را برای روزهای ماه مبارک و نیز شب اول این ماه میداند.
📎 ضمنا این دعا در قسمت "اعمال مشترک" ماه رمضان کتاب شریف "مفاتیح الجنان" با همین نام (دعای حج) آورده شده است که معمولا از خواندن آن غفلت میشود.
🔔👌 با توجه به ویژگیهای فوق، خواندن و التزام به این دعا در روزهای این ماه شریف توصیه میشود.
🌹وفقکم الله لمرضاته🌹
#حدیث
#دعای_حج
#ماه_مبارک_رمضان
ما را دنبال کنید در 👈👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1948975268C5a01eb164a
🚨 یک نصیحت به آقایان سعودی!
🔻 رهبر انقلاب، در دیدار مسئولان نظام: در مسئلهی #یمن بنده یک حرف نصحیتآمیزی به آقایان #سعودی دارم؛ چرا جنگی را که یقین دارید پیروز نمیشوید ادامه میدهید؟ یک راهی پیدا کنید خودتان را خارج کنید.
🌙 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 دومین ورود اعتراضی مردم جهت امر به معروف مغازه هنجارشکن با هدف اخطار به مسئولین قم
🔻 درپی هنجارشکنی برخی صنوف و عدم نظارت و عملکرد ضعیف و مصلحت بینانه نهادهایی مانند دادستانی و نیروی انتظامی،عدهای ازجوانان قم تصمیم به #اقدام_مستقیم گرفتند.
🔻 جوانان قمی برای#دومینبار ازابتدای امسال با شناسایی یک واحدصنفی مروج همجنسگرایی و فساد در روز روشن و مقابل چشم مسئولین؛همراه با امام جماعت مسجدِ محله و با فرمان آتش به اختیار،به واحد مذکور مراجعه کرده و با رعایت موازین شرعی و قانونی اقدام به امر به معروف کردند.
🚨 باید بامخرّبان اخلاق و فرهنگ برخورد محکم و قاطع مانند:حبسها وپلمپهای طولانیمدت،جرائم نقدی، ٧۴ ضربه شلاق، ضبط و محو تمامی آثار و..._که مطابق قانون میباشند_صورت پذیرد.
🚨 این دستورات،جلوی استمرار بساط مفسدین راگرفته و درس عبرتی برای دیگران میشود.
❓سؤال اصلی ماجرا اینجاست:
🚨 چرا دادستان قم، حجت الإسلام غریب بر طبق ماده ١۴ قانون جرائم رایانهای و مواد ۶٣٩ و ٢۴٠ قانون مجازات اسلامی و...دستورات محکم و قاطع جهت برخورد با مخربان وضعیت فرهنگی قم صادرنمیکند و به برخوردهای سطحی مانند پلمپهای کوتاهمدت اکتفاء میکند.
(بجای برخورد سطحی با ١٠٠٠ هنجار شکن؛ تنهابا ١٠ نفر برخورد قاطع کنید)
پ.ن:
✍🏻 فرمان آتش به اختیار فرمانده معظم کل قوا در پی تعطیلی قرارگاه:
جوانان و بزرگان قم نگذارنددستهای خائن، قم را ازمرکزیت انقلاب خارج کنند.
✋ این نهضت تابیدارباش مسئولین قم ادامه دارد...
📞داسرای قم(حوزه دادستانی)
025 3772 2032
#قرارگاه_تعطیل_است
#آتش_به_اختیار
🔥 @Moohem
🔺بیاعتنایی دولت و وزرا به رسانهها و فعالین انقلابی صدای اصلاحطلبان را نیز درآورد!
🔹از ابتدای آغاز دولت، رئیس جمهور مرتبا با رسانهها و خبرنگاران اصلاحطلبان دیدار داشته است اما هیچ وقت با مدافعین خود دیدار نداشته است، که این موضوع میتواند به مرور آسیبهای رسانهای جدی به دولت وارد کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو آمريكا براى دعاى شروع جلسه، و بخاطر مشكلات جهان مانند جنگ اوكراين و يمن و اپيدمى فراگير كرونا تصميم گرفته ميشه شعرى از شاعر بزرگ ايرانى، سعدى رو بخونن، در ابتدا به زبان اصلى فارسى بيان ميشه و بعدش بيان ترجمه آن...! فرهنگ غنى از هر چيزى بهتر به تمام جهان نفوذ ميكند
مرحوم علامه طباطبایی یکی از چالشهای بزرگ غربزدگان را در عدم نگرش اجتماعی و کلنگر به زندگی انسان در غرب معرفی میکند و اینکه این دسته توانایی تفکر اجتماعی ندارند و غرب را در بستر فردگرایانه مورد توجه قرار میدهند میفرمایند: «و اما شیفتگی و دلدادگی چنین افرادی از مشرق زمین، نسبت به صدق و صفا و امانت و خوشی و مانند آن که در بین افراد ملل مترقی (مغرب زمین) مشاهده میکنند، در واقع حقیقت مسأله بر آنها مشتبه شده است، زیرا اغلب اندیشمندان ما - مشرق زمینان - توانایی تفکر اجتماعی نداشته و فقط در حیطه تفکر فردی به سر میبرند.»
مرحوم علامه ضمن انتقاد از این دست روشنفکرانی که با نگاه فردی، مدام با نشان دادن نقاط قوت غرب، در پی تطهیر آنها هستند، به تاریخ سراسر وحشیانه غرب توجه میدهد و مینویسد ««و لعمری، لو طالع المطالع المتامل تاریخ الاجتماعیة من لدن النهضة الحدیثة الاوروبیة و تعمق فیما عاملوا به غیرهم من الامم و الاجیال المسکینة الضعیفة، لم یلبث دون ان یری ان هذه المجتمعات التی یظهرون انهم امتلؤوا رافة و نصحا للبشر یفدون بالدماء ...»
«و به جانم سوگند، اگر مطالعهکننده اهل تأمل، تاریخ اجتماعی غربیها را از آغاز نهضت جدید در اروپا مورد مطالعه قرار داده و نحوه رفتارشان را با امتهای ضعیف و درمانده مورد مشاهده و تعمق قرار دهد، برخلاف ادعاهای ظاهرشان که جز رأفت و خیر بشر را نمیخواهند و در راه حریت و آزادی انسانها و نجات مظلومان و شکستن سنت بردگی و اسیری، از جان و مالشان مایه میگذراند، آنها را جز افرادی که هر روز با اسمی خاص، در صدد به بندگی کشیدن ملتهای ضعیفاند، نخواهد یافت. روزی از طریق قهر و غلبه، روز دیگر از راه استعمار; روزی از طریق ادعای مالکیت و روزی دیگر از راه ادعای قیمومت و سرپرستی; روزی به اسم حفظ منافع مشترک و روز دیگر با نام کمک در حفظ استقلال کشور دیگر; روزی با اسم حفظ صلح و آرامش و دفع تهدیدها و روز دیگر با نام دفاع از طبقات محروم و هر روز به بهانهای; و جوامعی که چنین ویژگیهایی دارند، فطرت انسانی هرگز آنها را به صلاح نشناخته و حکم به سعادت آنان نخواهد کرد، اگرچه از حکم دین و وحی و نبوت درباره معنای سعادت نیز صرف نظر شود.» (المیزان، ج4، ص 106 - 107)
[4/14, 7:23 AM] Mohsen: يَا بُنَيَّ أَقِمِ الصَّلَاةَ وَأْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَانْهَ عَنِ الْمُنكَرِ وَاصْبِرْ عَلَي مَا أَصَابَكَ إِنَّ ذَلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ (17)
فرزندم! نماز را برپا دار و امر به معروف و نهى از منكر كن و بر آنچه از سختى ها به تو مى رسد مقاومت كن كه اين (صبر) از امور واجب و مهم است.
- يكى از وظايف والدين نسبت به فرزندان، سفارش به نماز است. «يا بُنىّ أَقِم الصّلاة»
- پاكسازى درونى را با دورى از شرك و بازسازى روحى را با نماز آغاز كنيم. «لاتشرك... اقم الصلاة»
- وجوب امر به معروف و نماز، مخصوص دين اسلام نيست. (قبل از اسلام نيز، لقمان سفارش به نماز كرده است) «يا بُنىّ أقم الصّلاة وامر بالمعروف»
- فرزندان خود را از طريق سفارش به نماز، مؤمن و خدايى، و از طريق سفارش به امر به معروف و نهى از منكر، افرادى مسئول و اجتماعى تربيت كنيم. «يا بُنىّ أقم الصّلاة وامر بالمعروف»
- آگاهى فرزندان خود را به قدرى بالا ببريم كه معروف ها و منكرها را بشناسند تا بتوانند امر و نهى كنند. «يا بُنىّ - وَ امُر - وَ انْهَ»
- بعد از توجّه به مبدأ و معاد، مهم ترين عمل، نماز است. «أقم الصّلاة»
- كسى كه مى خواهد در جامعه امر و نهى كند و قهراً با هوس هاى مردم درگير شود، بايد به وسيله ى نماز خودسازى و خود را از ايمان سيراب كند. «أقم الصّلاة وامر بالمعروف»
- فرزندان خود را آمر به معروف و ناهى از منكر بار آوريم. «وامر بالمعروف...»
- امر به معروف، هميشه قبل از نهى از منكر است. «وامر بالمعروف وانه عن المنكر» رشد معروف ها در جامعه، مانع بروز بسيارى از منكرات مى گردد.
- در مسير حقّ بودن كافى نيست، لازم است ديگران را نيز به مسير حقّ دعوت كنيم. «وامر بالمعروف» چنانكه در سوره عصر مى خوانيم: «الّذين آمنوا و عملوا الصّالحات و تواصوا بالحقّ»
- در تبليغ دين و اجراى فريضه ى امر به معروف و نهى از منكر، بايد صبر و سعه ى صدر داشته باشيم. «واصبر على ما أصابك» نهى از منكر، با تلخى ها و نيش زدن هاى گناهكاران همراه است، مبادا عقب نشينى كنيم.
- پدر حكيم، رسيدن سختى به فرزندش را مى پذيرد و فرمان صبر مى دهد، ولى ضربه به مكتبش را كه سكوت در برابر فساد باشد، هرگز. «و انه عن المنكر و اصبر على ما أصابك»
- امر به معروف و نهى از منكر از مسايل مهم است و صبر در برابر آنچه در اين راه به انسان مى رسد ارزش دارد. «انّ ذلك من عزم الامور»
سيمايى از نماز
به مناسبت سفارش به نماز و امر به معروف در اين آيه، اكنون به توضيح مختصرى پيرامون اين دو فريضه مى پردازيم:
* نماز، ساده ترين، عميق ترين و زيباترين رابطه ى انسان با خداوند است كه در تمام اديان آسمانى بوده است.
* نماز، تنها عبادتى است كه سفارش شده قبل از آن، خوش صداترين افراد بر بالاى بلندى رفته و با صداى بلند، شعارِ «حىّ على الصّلاة، حىّ على الفلاح، حىّ على خيرالعمل» را سر دهند، با اذانِ خود سكوت را بشكنند و يك دوره انديشه هاى ناب اسلامى را اعلام و غافلان را بيدار كنند.
* نماز به قدرى مهم است كه حضرت ابراهيم عليه السلام هدف خود را از اِسكان زن و فرزندش در صحراى بى آب و گياه مكّه، اقامه ى نماز معرّفى مى كند، نه انجام مراسم حج.
* امام حسين عليه السلام ظهر عاشورا براى اقامه ى دو ركعت نماز، سينه ى خود را سپر تيرهاى دشمن قرار داد.
* قرآن، به حضرت ابراهيم و اسماعيل عليهما السلام دستور مى دهد كه مسجد الحرام را براى نمازگزاران آماده و تطهير نمايند. آرى، نماز به قدرى مهم است كه زكريّا و مريم و ابراهيم و اسماعيل عليهم السلام خادم مسجد و محل برپايى نماز بوده اند.
* نماز، كليد قبولى تمام اعمال است و اميرالمؤمنين عليه السلام به استاندارش مى فرمايد: بهترين وقت خود را براى نماز قرار بده و آگاه باش كه تمام كارهاى تو در پرتو نمازت قبول مى شود.(290)
* نماز، ياد خداست و ياد خدا، تنها آرام بخش دلهاست.
* نماز، در بيشتر سوره هاى قرآن، از بزرگ ترين سوره (بقره) تا كوچك ترين آن (كوثر) مطرح است.
* نماز، از هنگام تولّد در زايشگاه كه در گوش نوزاد اذان و اقامه مى گويند تا پس از مرگ كه در گورستان بر مرده نماز مى خوانند، جلوه مى كند.
* هم براى حوادث زمينى مانند زلزله و بادهاى ترس آور آمده و هم براى حوادث آسمانى مانند خسوف و كسوف، نماز آيات واجب گشته و حتّى براى طلب باران، نماز باران آمده است.
* نماز، انسان را از انجام بسيارى منكرات و زشتى ها باز مى دارد.(291)
در نماز، تمام كمالات به چشم مى خورد كه ما چند نمونه از آن را بيان مى كنيم:
* نظافت و بهداشت را در مسواك زدن، وضو، غسل و پاك بودن بدن و لباس مى بينيم.
* جرأت، جسارت و فرياد زدن را از اذان مى آموزيم.
* حضور در صحنه را از اجتماع در مساجد ياد مى گيريم.
* توجّه به عدالت را در انتخاب امام جماعت عادل مى يابيم.
* توجّه به ارزشها و كمالات را از كسانى كه در صف اوّل مى ايستند، به دست مى آوريم.
* جهت گيرى مست
قل را در قبله احساس مى كنيم. آرى، يهوديان به سويى و مسيحيان به سوى ديگر مراسم عبادى خود را انجام مى دهند و مسلمانان بايد مستقل باشند و لذا به فرمان قرآن، كعبه، قبله ى مستقل مسلمانان مى شود، تا استقلال در جهت گيرى آنان حفظ شود.
* مراعات حقوق ديگران را در اين مى بينيم كه حتّى يك نخ غصبى، نبايد در لباس نمازگزار باشد.
* توجّه به سياست را آنجا احساس مى كنيم كه در روايات مى خوانيم: نمازى كه همراه با پذيرش ولايت امام معصوم نباشد، قبول نيست.
* توجّه به نظم را در صف هاى منظّم نماز جماعت و توجّه به شهدا را در تربت كربلا و توجّه به بهداشت محيط را در سفارش هايى كه براى پاكى و نظافت مسجد و مسجدى ها داده شده است، مى بينيم.
* توجّه به خدا را در تمام نماز، توجّه به معاد را در «مالك يوم الدين»، توجّه به انتخاب راه را در «اهدنا الصراط المستقيم»، انتخاب همراهان خوب را در «صراط الّذين انعمت عليهم»، پرهيز از منحرفان و غضب شدگان را در «غير المغضوب عليهم و لاالضّالّين»، توجّه به نبوّت و اهل بيت پيامبرصلى الله عليه وآله را در تشهّد و توجّه به پاكان و صالحان را در «السلام علينا و على عباد اللّه الصالحين» مى بينيم.
* توجّه به تغذيه ى سالم را آنجا مى بينيم كه در حديث آمده است: اگر كسى مشروبات الكلى مصرف كند، تا چهل روز نمازش قبول نيست.
* آراستگى ظاهر را آنجا مى بينيم كه سفارش كرده اند از بهترين لباس، عطر و زينت در نماز استفاده كنيم و حتّى زنها وسايل زينتى خود را در نماز همراه داشته باشند.
* توجّه به همسر را آنجا مى بينيم كه در حديث مى خوانيم: اگر ميان زن و شوهرى كدورت باشد و يا يكديگر را بيازارند و بد زبانى كنند، نماز هيچ كدام پذيرفته نيست.
اينها گوشه اى از آثار و توجّهاتى بود كه در ضمن نماز به آن متذكّر مى شويم. امام خمينى قدس سره فرمود: «نماز، كارخانه ى انسان سازى است».
امر به معروف و نهى از منكر
امر به معروف، يعنى سفارش به خوبى ها و نهى از منكر، يعنى بازداشتن از بدى ها.
انجام اين دو امر مهم نياز به سنّ خاصّى ندارد، زيرا لقمان به فرزندش مى گويد: «يا بنّى أقم الصّلاة و امر بالمعروف...»
امر به معروف، نشانه ى عشق به مكتب، عشق به مردم، علاقه به سلامتى جامعه و نشانه ى آزادى بيان، غيرت دينى، ارتباط دوستانه بين مردم و نشانه ى فطرت بيدار و نظارت عمومى و حضور در صحنه است.
امر به معروف و نهى از منكر، سبب تشويق نيكوكاران، آگاه كردن افراد جاهل، هشدار براى جلوگيرى از خلاف و ايجاد نوعى انضباط اجتماعى است. قرآن مى فرمايد: شما مسلمانان بهترين امّت هستيد، زيرا امر به معروف و نهى از منكر مى كنيد.(292)
حضرت على عليه السلام مى فرمايد: امر به معروف و نهى از منكر، مصلحت عامّه است.(293) چنانكه در حديث ديگر مى خوانيم: كسى كه جلوى منكر را نگيرد، مانند كسى است كه مجروحى را در جاده رها كند تا بميرد.(294)
پيامبرانى همچون حضرت داود و حضرت عيسى عليهما السلام به كسانى كه نهى از منكر نمى كنند، لعنت فرستاده اند.(295)
قيام امام حسين عليه السلام براى امر به معروف و نهى از منكر بود. «انما خرجتُ لطلب الاصلاح فى امّة جدّى اريد ان آمر بالمعروف و انهى عن المنكر»(296)
در حديث مى خوانيم: به واسطه ى امر به معروف و نهى از منكر، تمام واجبات به پا داشته مى شود.(297)
قرآن مى فرمايد: اگر در مجلسى به آيات الهى توهين مى شود، جلسه را به عنوان اعتراض ترك كنيد تا مسير بحث عوض شود.(298)
انسان بايد هم در دل از انجام گناه ناراحت باشد، هم با زبان، آن را نهى كند و هم با اِعمال قدرت و قانون، مانع انجام آن شود.
اگر كسى را به كار خوبى دعوت كرديم، در پاداش كارهاى خوب او نيز شريك هستيم، ولى اگر در برابر فساد، انحراف و گناه ساكت نشستيم، به تدريج فساد رشد مى كند و افراد فاسد و مفسد بر مردم حاكم خواهند شد.
سكوت و بى تفاوتى در مقابل گناه، سبب مى شود كه گناه كردن عادّى شود، گنهكار جرأت پيدا كند، ما سنگدل شويم، شيطان راضى گردد و خدا بر ما غضب نمايد.
امر به معروف و نهى از منكر، دو وظيفه ى الهى است و توهّماتى از اين قبيل كه:
گناه ديگران كارى به ما ندارد، آزادى مردم را سلب نكنيم من اهل ترس وخجالت هستم، با يك گل كه بهار نمى شود، عيسى به دين خود موسى به دين خود، ما را در يك قبر قرار نمى دهند، ديگران هستند، من چرا امر به معروف كنم؟ با نهى از منكر، دوستان يا مشتريان خود را از دست مى دهم، و امثال آن، نمى توانند اين تكليف را از دوش ما بردارند. البتّه امر به معروف و نهى از منكر بايد آگاهانه، دلسوزانه، عاقلانه وحتّى المقدور مخفيانه باشد.
گاهى بايد خودمان بگوييم، ولى آنجا كه حرف ما اثر ندارد، وظيفه ساقط نمى شود، بلكه بايد از ديگران بخواهيم كه آنان بگويند.
حتّى اگر براى مدّت كوتاهى مى توان جلوى فساد را گرفت، بايد گرفت و اگر با تكرار مى توان به نتيجه رسيد، بايد تكرار كرد.
دعای روز دوازدهم:
خدایا زینت ده مرا در آن با پوشش و پ
اکدامنى و بپوشانم در آن جامه قناعت و خوددارى و وادارم فرما در آن بر عدل و انصاف و آسوده ام دار در آن از هر چیز که می ترسم به نگاهدارى خودت اى نگهدار ترسناکان.
[4/14, 7:23 AM] Mohsen: حدیث
پيامبر صلي الله عليه و آله:
تَلا رَسُولُ اللّه ِ صلي الله عليه و آله«قُوا اَ نْفُسَكُمْ وَ اَهْليكُمْ نارا»فَقالُوا: يا رَسُولَ اللّه ِ! كَيْفَ نَقى اَهْلَنا نارا؟ قالَ: تَاْمُرُونَهُمْ بِما يُحِبُّ اللّه ُ وَ تَنْهَونَهُمْ عَمّا يَكْرَهُ اللّه ُ؛
رسول خدا صلي الله عليه و آله اين آيه را تلاوت فرمودند: «خود و خانواده تان را از آتش دوزخ حفظ كنيد»، گفتند: اى رسول خدا! چگونه خانواده مان را از آتش دوزخ حفظ كنيم؟ فرمودند: به آنچه خدا دوست دارد امرشان كنيد و از آنچه خدا نمى پسندد، نهيشان نمائيد.
الدرّ المنثور، ج 6، ص 244.
[4/14, 7:23 AM] Mohsen: 🔥 بدترین مردم در روز قیامت
👈 در روز قيامت، بدترين مردم نزد خدا آنانند كه بـه خـاطر پرهــيز از شـرّ و بـدى شان مورد احترام مردم قرار مى گيرند
📚[اصول كافى، ج 2 ص 327]
[4/14, 7:23 AM] Mohsen: 🌹 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) :
👌 هیچ مومنی نیست که
🌙ماه رمضان را برای خدا روزه بگیرد
🎁 جز اینکه خداوند برایش
🎁 هفت خصلت واجب گرداند:
1⃣گوشتهای روئیده از حرام در بدنش آب شود
2⃣خداوند به رحمت خود نزدیکش گرداند
3⃣کفاره خطای پدرش آدم محسوب شود
4⃣خداوند سختی مرگ را بر او آسان نماید
5⃣در روز قیامت از گرسنگی و تشنگی در امان است
6⃣خداوند از میوه های پاکیزه بهشت به او بخوراند
7⃣خداوند برات آزادی از دوزخ به او عطا فرماید
📚 خصال الصدوق باب السبعه ح 12
[4/14, 7:23 AM] Mohsen: ✨امام رضا علیه السلام فرمودند:
هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماه هاى دیگر تمام قرآن را بخواند.
📚بحارالانوار،ج ۹۳، ص ۳۴۱
حکم دستگیری محمود الصرخی صادر شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency
https://www.mehrnews.com/news/5466415/%D8%AD%DA%A9%D9%85-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%AD%D9%85%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D9%84%D8%B5%D8%B1%D8%AE%DB%8C-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D8%AF
👎سیاست چرچیلی از زبان خود چرچیل 🚦میگویند یک زمانی، عدهای بهاصرار، از چرچیل خواستند که سیاست انگلیسی را تعریف کند.
چرچیل دایرهای روی زمین کشید و خروسی در آن انداخت و گفت:
خروس را بدون آنکه از دایره خارج شود، بگیرید!
اینعده هرچه تلاش کردند نتوانستند و خروس از دایره بیرون میرفت.
آخر از چرچیل خواستند که اینکار را خود، انجام دهد.
چرچیل خروسی دیگر کنار خروس اولی گذاشت و این دو شروع به جنگیدن کردند.
آن گاه چرچیل دو خروس را از گردن گرفت و بلند کرد و گفت:
این سیاست انگلیسی است؛
تفرقه بینداز و حکومت کن..!!!
🚥 از وقایع اخیر ایران و افغانستان و پاکستان و ترکیه و عراق و آذربایجان و .....بوی گند سیاست نجس انگلیسی، بهمشام میرسد..!!!
☑️ یا ایها المسلمون!
هوشیار و بیدار باشید..
☑️ یا ایها المسلمون!
اتحدوا اتحدوا..
🌳 کدهاي بسيار خوب از قرآن🌳
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💚اگه فرزند صالح ميخواي:
رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاءِ
رَبِّ لَا تَذَرْنِي فَرْدًا وَأَنْتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💚اگه ميترسي قلبت گمراه بشه:
رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّاب
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💚اگه ميخواي شهيد از دنيا بري:
رَبَّنَا آمَنَّا بِمَا أَنْزَلْتَ وَاتَّبَعْنَا الرَّسُولَ فَاكْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِينَ
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💚☝اگه غم و غصه ي بزرگي داري:
حَسْبِيَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💚اگه ميخواي خودت و فرزندانت پايبند نماز باشيد:
رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلاةِ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💚اگه ميخواي همسر و فرزندانت بهت وفادار باشن:
رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💚 اگه خونه ي خوب ميخواي:
رَبِّ أَنْزِلْنِي مُنْزَلًا مُبَارَكًا وَأَنْتَ خَيْرُ الْمُنْزِلِين
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💚👌 اگه ميخواي شيطان ازت دور باشه:
رَبِّ أَعُوذُ بِكَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينِ وَأَعُوذُ بِكَ رَبِّ أَنْ يَحْضُرُونِ
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💢اگه از عذاب جهنم ميترسي:
رَبَّنَا اصْرِفْ عَنَّا عَذَابَ جَهَنَّمَ إِنَّ عَذَابَهَا كَانَ غَرَامًا
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💚اگه ميترسي خدا اعمالت رو قبول نکنه:
رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا إِنَّكَ أَنْتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💚👆اگه ناراحتي:
إنما أَشْكُو بَثِّي وَحُزْنِي إِلَى اللَّه
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💚☝دوستان و عزيزانت رو از اين دعاهاي قرآني مطلع کن
انتشار=صدقه جاریه
التماس دعا🤲
💫الَلهُمَ جعَل عَواقِب اُمورِنا خَیرا 💫
هدایت شده از حوزه علمیه امام جعفر صادق( علیه السلام)
🌳 کدهاي بسيار خوب از قرآن🌳
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💚اگه فرزند صالح ميخواي:
رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاءِ
رَبِّ لَا تَذَرْنِي فَرْدًا وَأَنْتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💚اگه ميترسي قلبت گمراه بشه:
رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّاب
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💚اگه ميخواي شهيد از دنيا بري:
رَبَّنَا آمَنَّا بِمَا أَنْزَلْتَ وَاتَّبَعْنَا الرَّسُولَ فَاكْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِينَ
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💚☝اگه غم و غصه ي بزرگي داري:
حَسْبِيَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💚اگه ميخواي خودت و فرزندانت پايبند نماز باشيد:
رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلاةِ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💚اگه ميخواي همسر و فرزندانت بهت وفادار باشن:
رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💚 اگه خونه ي خوب ميخواي:
رَبِّ أَنْزِلْنِي مُنْزَلًا مُبَارَكًا وَأَنْتَ خَيْرُ الْمُنْزِلِين
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💚👌 اگه ميخواي شيطان ازت دور باشه:
رَبِّ أَعُوذُ بِكَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينِ وَأَعُوذُ بِكَ رَبِّ أَنْ يَحْضُرُونِ
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💢اگه از عذاب جهنم ميترسي:
رَبَّنَا اصْرِفْ عَنَّا عَذَابَ جَهَنَّمَ إِنَّ عَذَابَهَا كَانَ غَرَامًا
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💚اگه ميترسي خدا اعمالت رو قبول نکنه:
رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا إِنَّكَ أَنْتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💚👆اگه ناراحتي:
إنما أَشْكُو بَثِّي وَحُزْنِي إِلَى اللَّه
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
💚☝دوستان و عزيزانت رو از اين دعاهاي قرآني مطلع کن
انتشار=صدقه جاریه
التماس دعا🤲
💫الَلهُمَ جعَل عَواقِب اُمورِنا خَیرا 💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
Video from Mohsen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید یک امریکائی مسلمان چطور به سبک اهنگران نوحه میخونه و از حاج قاسم سلیمانی به نیکی یاد میکنه و جالبه که ایشون هنوز به ایران نیامده .👌👌
🔰 کریم اهل بیت(ع)
🌷 #امام_خامنه_ای(مدظله العالی): آن كسانى كه از لحاظ امكانات مالى يك برجستگىاى دارند، بايستى يك اوجى از ايثار نشان بدهند، امام مجتبى عليهالسّلام یک مرتبه نصف اموالش و يكبار تمام اموالش را بخشید. «خرج من جميع ماله» توى روايت آمده، همه چيز را بخشید.
📅 ۶۶/۱۱/۲۷
#مدارس_علمیه_هراتی_فولاد_معصومه_ریحانه_الرسول در سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ طلبه می پذیرد
🌤«اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج»🌤
✨🍃💫🍃🍁
امام حسن مجتبي عليه السلام فرمود:
💫✨👇🏻🍃🌺
مكارم اخلاق ده چيز است: ۱. راستگوئى ۲. نوميدى راستين از غير خدا ۳. بخشش به نيازمندان ۴. خوش خلقى ۵. پاداش در برابر خدمات ديگران ۶. پيوند و رفت و آمد با خويشاوندان ۷. حمايت از همسايه ۸. توجّه به حقوق دوستان ۹. مهمان نوازى ۱۰. و مهمترين اينها شرم و حياء است.
💫🌹✨🍃🌺