eitaa logo
حوزه علمیه امام جعفر صادق( علیه السلام)
306 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
7.7هزار ویدیو
69 فایل
حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام مفتخراست تا کانال ارتباطی خودرا به علاقمندان به دین مبین اسلام معرفی نماید.
مشاهده در ایتا
دانلود
بررسی خواص و فضایل سوره ناس؛ آخرین سوره قرآن https://www.yjc.news/fa/news/6739633
سلام یه حساب سرانگشتی👈 ما مثلا یه خانواده ۴ نفره 📌 مرغ در ماه ۸کیلومصرف بشود باید به قیمت قدیم میشد ۲۴۰هزار و الان شده ۴۸۰هزار. 📌 روغن چهار تا درماه استفاده بشود به قیمت قدیم میشد ۴۵هزار ،الان شده ۲۴۰هزار. 📌 ماکارونی ماهی چهار عدد مصرف بشود میشد به قیمت قدیم ۳۲هزار و الان شده ۶۸هزار. تخم مرغ ماهی۶۰ عدد مصرف بشود به قیمت قدیم میشد ۱۲۰هزار که الان شده ۱۵۵هزار. 📌 پنیر ماهی چهار بسته مصرف بشود به قیمت قدیم میشد ۸۰ هزار والان شده ۱۵۰هزار. 📌 شیر ماهی پنج بسته مصرف بشود به قیمت قدیم میشود ۴۰هزار و الان شده ۸۵هزار. ✅ که کل خرج به قیمت قدیم میشد ۵۵۷هزار که فقط ماهی ۱۸۰هزار دولت یارانه میداد و۳۷۷هزار تومان را از جیب خودمون میدادیم. ✅ اما در طرح جدید کل خرج میشود یک میلیون و دویست هزار که دولت یک میلیون و ششصد هزار تومانش رو میدهد ودر واقع هم اون ۳۷۷هزار که در قیمت قدیم از جیب می‌دادیم میماند و هم در طرح جدید ماهی ۴۰۰هزار اضافی میماند ،یعنی در کل ماهی(۴۰۰+۳۷۷) ۷۷۷هزار میماند جیبمان. این میشه عدالت در توزیع یارانه. در واقع میشود گفت مرغ و پنیر و روغن و ماکارونی و تخم مرغ وشیر رایگان شده و علاوه بر این ماهی حدود ۸۰۰هزار هم جیبمان میماند. 📌 مشکل اصلی این هست که رسانه های معاند و برخی مخالفین داخلی نمیگزارن اصل کار شفاف بشود و مردم در جریان اتفاقی که می‌افتد و سودی که به نفعشان هست مطلع بشوند. لذا اگر فقط این تبیین بشود بسیاری از تهمتها و نگرانی ها حل می‌شود. کانال واتس آپ https://chat.whatsapp.com/JXmlMXmuC1Y3djmNzXAG4P ایتا https://eitaa.com/andishkadehasrezohour روبیکا https://rubika.ir/andishkadehnahzatasrezoh
بیانیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در حمایت از اقدامات عدالتمحور دولت سیزدهم در عرصه اقتصاد بسم الله الرحمن الرحیم رهبر معظم انقلاب اسلامی: « کارهایی که امروز دولت در زمینه اقتصاد در پیش دارد، کار های مهمی است و همه اعم از قوا و دستگاه های مختلف و آحاد مردم باید کمک کنند که ان شاء الله دولت بتواند به این نتایج دست پیدا کند».۱۴٠۱/٠۲/۱۹ سال گذشته در چنین روزهایی بیانیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در حمایت از نامزدی آیت الله رئیسی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری صادر شد و.یکی از مهم ترین شاخصه های رییس جمهور تراز انقلاب اسلامی « مبارزه با فساد و تبعیض و بیکاری در ساحت اقتصاد» شمرده شد. امروز دولت مردمی آیت الله رئیسی با نیت تحقق شعار های انتخاباتی قدم در عرصه و میدان عمل گذاشته است ؛ برخود لازم می دانیم همچون گذشته به عنوان حامیان این بازوی پر توان رهبری و انقلاب اسلامی، حمایت قاطعانه ی خویش را از اقدامات عدالت محور و فساد ستیز دولت سیزدهم اعلام داشته و بر موارد زیر تأکید کنیم : ۱.قطعا کسانی که سال ها از وجود فساد و رانت در عرصه اقتصاد بهره برده اند، با شروع این اقدامات اجتماعی وعام المنفعه، منفعت خویش را در خطر دیده و مخالفت خواهند ورزید. یکی از عرصه های مهم در این ابراز مخالفت، رسانه می باشد.امید است دولت محترم با تقویت بخش رسانه ای به دستاورد های ماه های گذشته، بیش از پیش پرداخته و آحاد ملت و جامعه نیز بر محور جهاد تبیین، توفیقات دستگاه اجرایی کشور را نشر داده و در ناکام گذاشتن دشمن در.توطئه ها، نقش اساسی ایفا نمایند. ۲.نخبگان و متخصصان در عرصه اقتصاد با دید حمایت ناصحانه، آن چه را که به صلاح مملکت می بینند و فقدان آن را در برنامه های اقتصادی مضرّ تلقی می کنند؛ در اختیار دولت محترم قراردهند. ۳-از دولت محترم‌ صمیمانه می خواهیم که در اجرای برنامه های اقتصادی‌جدید ، سطح معیشت عموم مردم را ملاحظه نموده و هر چه زودتر و بهتر فشار های اقتصادی‌ناشی از سال های‌گذشته را کاهش دهد. ۴. از عموم هم میهنان محترم نیز صمیمانه استدعا می شود تا با صبر و همراهی و کمک دولت خدمتگزار ، کارگزاران جمهوری‌اسلامی را در رسیدن به مقصد که بسط عدالت در کشور است یاری رسانند. دبیر خانه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم @tashakkoleasatid
[5/17, 6:17 AM] Mohsen: [5/17, 3:11 AM] جناب آقای خندان: هُوَ الَّذِي أَخْرَجَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مِن دِيَارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ مَا ظَنَنتُمْ أَن يَخْرُجُوا وَظَنُّوا أَنَّهُم مَّانِعَتُهُمْ حُصُونُهُم مِّنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُم بِأَيْدِيهِمْ وَأَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ (حشر2) اوست آن كه كسانى از اهل كتاب را كه كفر ورزيدند براى اولين بار از خانه هايشان بيرون راند، با آنكه شما گمان نداشتيد كه آنان (با داشتن آن همه قدرت، به آسانى) بيرون روند و خودشان گمان مى كردند كه قلعه ها و حصارهايشان آنان را از قهر خدا مانع خواهد شد، امّا قهر خدا از جايى كه گمان نمى كردند بر آنان وارد شد و در دل هايشان ترس و وحشت افكند (به گونه اى كه) خانه هاى خود را با دست خويش و با دست مؤمنان خراب مى كردند، پس اى صاحبان بصيرت عبرت بگيريد. كلمه «حشر» به معناى جمع كردن و بيرون راندن از محل سكونت است. «فاعتبروا» از واژه «عبر» به معناى عبور كردن از ظاهر و رسيدن به باطن است. كلمه «عبارت» به معناى عبور از لفظ و رسيدن به معناست و «تعبير خواب»، عبور از ظاهر رؤيا به باطن آن است. سه قبيله از يهوديان به نام هاى بنى نضير، بنى قريظه و بنى قينقاع به مدينه هجرت كرده و در آن جا ساكن شدند و با پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله پيمان عدم تعرض بستند، امّا بعد از جنگ احُد گروهى از آنان با مشركان مكّه همراه شد و عليه مسلمانان توطئه كردند، پيامبر آگاه گرديد و با آنان برخورد كرد. يكى از بزرگان آنان به نام كعب بن اشرف كشته و ميان يهوديان تزلزل ايجاد شد و به قلعه اى پناهنده شدند. مسلمانان با دستور پيامبر قلعه را محاصره كردند. بعد از چند روز محاصره و جنگ، يهوديان پذيرفتند كه از مدينه خارج شوند. آنها هنگام رفتن آن مقدار از اموالشان را كه توانستند را با خود بردند و آن مقدار كه نتوانستند مانند خانه هاى خود را تخريب نمودند تا سالم به دست مسلمانان نيفتد.(4) در قرآن، بارها ترس در دل دشمن، به عنوان يكى از امدادهاى الهى شمرده شده است، ازجمله: «قذف فى قلوبهم الرعب»، «ساُلقى فى قلوب الّذين كفروا الرعب»(5) «سنلقى فى قلوب الّذين كفروا الرعب»(6) آرى، ترس سبب فرار دشمن و پيروزى مسلمانان بدون خونريزى مى شود. در حديث مى خوانيم: سه لشكر براى يارى حضرت مهدى عليه السلام مى آيند، لشكرى از فرشتگان، لشكرى از مؤمنان و ايجاد رعب و وحشت در دل دشمنان.(7) انديشه كردن و عبرت گرفتن يك عبادت است، چنانكه در روايات مى خوانيم: «كان اكثر عبادة ابى ذر التفكر و الاعتبار»(8)، بيشترين عبادتِ ابوذر، انديشيدن و عبرت آموختن بود. نه مِهر الهى در انحصار محاسبات ما است، «يرزقه من حيث لايحتسب»(9) و نه قهر او. «فاتاهم اللّه من حيث لم يحتسبوا» خداوند در دل ها تصرّف مى كند. گاهى آرامش نازل مى كند: «أنزل السّكينة فى قلوب المؤمنين»(10) و گاهى ترس مى افكند. «قذف فى قلوبهم الرعب» - قهر خداوند نسبت به يهوديان پيمان شكن كافر، حكيمانه است. «العزيز الحكيم هو الّذى أخرج» - نشانه عزّت خداوند، تار و مار شدن يهوديان پيمان شكن و توطئه گر است. «العزيز الحكيم هو الّذى أخرج» - تمام پيروزى ها را از او بدانيم. «هو الّذى أخرج الّذين كفروا...» - حساب توطئه گران اهل كتاب از حساب بقيه آنان جداست. «الّذين كفروامن أهل الكتاب» - تبعيد از وطن، يكى از مجارات الهى است. «هو الّذى أخرج... من ديارهم» - قدرت هيچ كس و گروهى را پايدار ندانيد. «ما ظننتم ان يخرجوا» - كيفر كسى كه از تعهّدات و پيمان هاى اجتماعى خارج مى شود، آن است كه از وطن خارج شود. «ان يخرجوا...» - محاسبات و تجهزات كفّار در برابر اراده الهى، ناكارآمد و بى فايده است. «ظنوا انهم مانعتهم حصونهم» - در جنگ و جهاد با كفار، تمام محاسبات نبايد بر اساس تجهيزات و امكانات مادى باشد. «فاتاهم اللّه من حيث لم يحتسبوا» - تخريب ساختمان هاى دشمن، در مواردى جايز است. «يخربون بيوتهم بايديهم و أيدى المؤمنين» - آنجا كه اراده خدا باشد، دوست و دشمن دست به يك كار مى زنند. «يخربون بيوتهم بايديهم و أيدى المؤمنين» - خداوند هم سبب ساز است و هم سبب سوز، ترس را سبب قرار مى دهد و دژها را از سببيّت مى اندازد. «قذف فى قلوبهم الرعب» - مطالعه تاريخ، سرگرمى نيست، وسيله عبرت است. «فاعتبروا...» تاريخ، گذرگاه است نه توقّف گاه. - استفاده از تاريخ، بصيرت مى خواهد. «فاعتبروا يا أولى الابصار» ذکر روز ۳شنبه: یا ارحم الرّاحمين تسلیت بمناسبت شهادت حضرت حمزه ع و وفات حضرت عبدالعظيم حسنی [5/17, 5:33 AM] +98 935 475 8364: « احادیثی از اهل بیت علیهم السلام درباره کینه » 1- امام على عليه السلام: اَلدُّنيا أَصغَرُ وَ أَحقَرُ وَ أَنزَرُ مِن أَن تُطاعَ فيهَا الحقادُ؛ دنيا كوچك تر و حق
ير تر و ناچيز تر از آن است كه در آن ازكينه ها پيروى شود. 2- امام على عليه السلام: اَلغِلُّ يُحبِطُ الحَسَناتِ؛كينه، خوبى ها را نابود مى كند. 3- امام على عليه السلام: مَنِ اطَّرَحَ الحِقدَ استَراحَ قَلبُهُ وَلُبُّهُ؛ هر كس كينه را از خود دور كند، قلب و عقلش آسوده گردند. 4- امام على عليه السلام:سَبَبُ الفِتَنِ الحِقدُ؛ علت فتنه ها و آشوب ها كينه توزى است. 5- امام حسين عليه السلام: إنَّ شيعَتَنا مَن سَلِمَت قُلوبُهُم مِن كُلِّ غِشٍّ وَغِلٍّ وَدَغَلٍ؛بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه و فريبكاری پاك است. 6- پيامبر صلى الله عليه و آله: تَهادَوا فَإِنَّها تَذهَبُ بِالضَّغائِنِ؛ به يكديگر هديه بدهيد، زيرا كينه ها را از بين مى برد. 7- امام على عليه السلام: اِحصِدِ الشَّرَّ مِن صَدرِ غَيرِكَ بِقَلعِهِ مِن صَدرِكَ؛ براى دِرو كردن بدى از سينه ديگران، آن را از سينه خودت ريشه كَن كُن. ۸ - امام على عليه السلام: اِحتَمِل أَخاكَ عَلى ما فيهِ وَلاتُكثِرِ العِتابَ، فَإِنَّهُ يورِثُ الضَّغينَةَ؛ برادرت را با همان وضعى كه دارد تحمل كن و زياد سرزنش نكن، زيرا اين كار كينه مى آورد. 9- امام على عليه السلام: عِندَ الشَّدائِدِ تَذهَبُ الأَحقادُ؛ در هنگام سختى ها و گرفتارى ها كينه ها از بين مى رود. ۱۰- پيامبر صلى الله عليه و آله: تَعافَوا تَسقُطِ الضَّغائِنُ بَينَكُم؛ از يكديگر گذشت كنيد، تا كينه هاى ميان شما از بين برود. ۱۱ -امام على عليه السلام: اَلحَسودُ سَريعُ الوَثبَةِ، بَطىءُ العَطفَةِ؛حسود زود خشمگين مى شود و دير كينه از دلش مىرود. ۱۲-امام على عليه السلام: اَلْحَقودُ مُعَذَّبُ النَّفْسِ، مُتَضاعَفُ لهَمِّ ؛ كينه‏ توز، روحش در عذاب است واندوهش دو چندان. منابع : کافی ، غررالحکم. ،بحارالانوار ، نهج البلاغه ، کنزالعمال ، تحف العقول [5/17, 6:22 AM] Mohsen: 💠 نامه مهم حضرت رضا (ع) به جناب عبدالعظیم الحسنی‌ در مورد شیعیان ~~~~~~~~~~~~ بسم‌اللّٰه الرّحمن الرّحیم یا عبدالعظیم 1⃣ بستن راه ورود شیطان‌: أبلغْ عنّی أولیائی السّلامَ و قُل‌لهم: أن لا یجعلوا للشّیطان على أنفسهم سبیلاً» 🔹دوستانم را از جانب من سلام برسان و به آنان بگو که شیطان را به دل‌های خود راه ندهند؛ 2⃣صداقت و امانت داری: «ومُرْهم بالصدق فی الحدیث وأداء الأمانه» 🔹و ایشان را به راستگویى و امانت‌دارى سفارش کن 3⃣سکوت و ترک جدال: «ومُرْهم بالسّکوت وترک الجدال فیما لا یَعْنیهم» 🔹به آنان توصیه‌کن که خاموشى گزینند و بحث‌ و جدل در کارهای بیهوده را رها کنند. 4⃣ روابط حسنه با یکدیگر: «وإقبالِ بعضهم على بعض والمُزاوَره، فإنّ ذلک قُربهً إلیّ» 🔹به یکدیگر روی آورند، و به دیدار هم روند، زیرا این کارها سبب تقرّب و نزدیکی آنها به‌من می‌شود. 5⃣حفظ حرمت و آبروی یکدیگر: 🌸«ولا یشغلوا أنفسهم بتمزیق بعضهم بعضاً، فإنّی آلیتُ على نفسی أنّه مَن فعل ذلک وأسخط ولیّاً من أولیائی دعوتُ اللّٰه لِیعذّبه فی الدّنیا أشدّالعذاب، وکان فی‌الآخره من الخاسرین» 🔹و خود را مشغول ریختن آبروی یکدیگر نکنند، که من باخود عهد کرده‌ام، هرکس چنین کاری کند و یکی از دوستانم را ناراحت و خشمگین سازد، از خداوند متعال بخواهم که در دنیا سخت ترین عذاب را به او بچشاند، و چنین فردی در آخرت از زیانکاران خواهد بود! 6⃣خطر شرک ورزی و آزاررسانی و ظلم 🌸«وعرِّفْهم أنّ اللّٰه قد غفر لمحسنهم، وتجاوز عن مسیئهم، إلاّ مَن أشرک به أو آذى ولیّاً من أولیائی أو أضمر له سوءً» 🔹و به دوستان ما آگاهی ده که خداوند کریم نیکوکارانِ آنان را مورد بخشایش خویش قرار می دهد و از بدکارانِ آنان می گذرد، مگر کسی‌که به او شرک ورزد و یا یکی از دوستان مرا آزار دهد، یا در دلش نسبت به وی قصد سوئی داشته باشد. «فإنّ الله لا یغفر له حتّى یرجع عنه، فإنْ رجع وإلاّ نُزع رُوح الإیمان عن قلبه، وخرج عن ولایتی، ولم یکن له نصیب فی ولایتنا، وأعوذ باللّٰه من ذلک» 🔹پس خداوند او را نمی‌آمرزد تا آنکه از این ‌نیّت بازگردد. پس اگر همچنان بر این ‌نیّت بماند، خدا روح ایمان را از قلبش می برد، و چنین فردی از ولایت و دوستی‌ من خارج می‌شود، و از ولایت ما بهره‌ای نخواهد داشت، و پناه برخدا از چنین عاقبتی! 📚اختصاص شیخ مفید ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌┄┄┅❅❁❅┅┄┄ ‌ ‌‍‌🕌 کانال مذهبی مسجد فخریه [5/17, 6:29 AM] Mohsen: *🛑🛑پس از کوتاه شدن دست از بازار آرد ایران و نگرانی شدید تجار و مردم ترکیه از قحطی آینده دولت ترکیه در ادعایی گفت هند تضمین داده که گندم ما را می دهد اما این خبر از سمت هند تکذيب شد و اعلام کرد صادرات گندم ممنوع است *بزودی اردوغان ثمره جفتک انداختنش را با جان مردم ترکیه میده* 🛑‏بعد از ترکیه، دومین قربانی طرح حمایتی
دولت از آرد است امروز قیمت آرد در پاکستان به 3 برابر قیمت هم در بازار آزاد رسیده است. اعلام کرده در بحران آینده به کشورهای دوست هم شاید گندم نتواند بدهد، هنوز صادرات روسیه به‌ ایران ادامه دارد و گندم در کشور در حال دپو هست . *🛑🛑موج گرانی در دنیا اینبار در دبی* 🛑از ديروز يكباره همه چیز در دوبی گران شد. 🛑روغن مايع ١٧ درهمي، امشب ٤٣ درهم شد. 🛑مرغ ١٢ درهمي، شده ٢٨ درهم 🛑 بنزين كه سي و پنج سال يك درهم بوده، شده نزديك به ٤ درهم 🛑نان كه سي سال يك درهم بود، امروز ٣/٥ درهم شد 🛑از وقتي در ایران ارز ٤٢٠٠ رو برداشتن در اینجا همه چی گرون شده! *🛑🛑‏سومین قربانی تصمیم دولت ایران مبنی بر ذخیره آرد و جلوگیری از قاچاق آرد افغانستان بوده است هنوز 3 روز از اجرای طرح نگذشته است که قیمت آرد 2 برابر شده است البته شاید دوستان بگن این ربطی به ایران ندارد اما توجه داشته باشید طبق آمار حدود نیمی از گندم ایران به 3 کشور قاچاق میشده*
💠 نامه مهم حضرت رضا (ع) به جناب عبدالعظیم الحسنی‌ در مورد شیعیان ~~~~~~~~~~~~ بسم‌اللّٰه الرّحمن الرّحیم یا عبدالعظیم 1⃣ بستن راه ورود شیطان‌: أبلغْ عنّی أولیائی السّلامَ و قُل‌لهم: أن لا یجعلوا للشّیطان على أنفسهم سبیلاً» 🔹دوستانم را از جانب من سلام برسان و به آنان بگو که شیطان را به دل‌های خود راه ندهند؛ 2⃣صداقت و امانت داری: «ومُرْهم بالصدق فی الحدیث وأداء الأمانه» 🔹و ایشان را به راستگویى و امانت‌دارى سفارش کن 3⃣سکوت و ترک جدال: «ومُرْهم بالسّکوت وترک الجدال فیما لا یَعْنیهم» 🔹به آنان توصیه‌کن که خاموشى گزینند و بحث‌ و جدل در کارهای بیهوده را رها کنند. 4⃣ روابط حسنه با یکدیگر: «وإقبالِ بعضهم على بعض والمُزاوَره، فإنّ ذلک قُربهً إلیّ» 🔹به یکدیگر روی آورند، و به دیدار هم روند، زیرا این کارها سبب تقرّب و نزدیکی آنها به‌من می‌شود. 5⃣حفظ حرمت و آبروی یکدیگر: 🌸«ولا یشغلوا أنفسهم بتمزیق بعضهم بعضاً، فإنّی آلیتُ على نفسی أنّه مَن فعل ذلک وأسخط ولیّاً من أولیائی دعوتُ اللّٰه لِیعذّبه فی الدّنیا أشدّالعذاب، وکان فی‌الآخره من الخاسرین» 🔹و خود را مشغول ریختن آبروی یکدیگر نکنند، که من باخود عهد کرده‌ام، هرکس چنین کاری کند و یکی از دوستانم را ناراحت و خشمگین سازد، از خداوند متعال بخواهم که در دنیا سخت ترین عذاب را به او بچشاند، و چنین فردی در آخرت از زیانکاران خواهد بود! 6⃣خطر شرک ورزی و آزاررسانی و ظلم 🌸«وعرِّفْهم أنّ اللّٰه قد غفر لمحسنهم، وتجاوز عن مسیئهم، إلاّ مَن أشرک به أو آذى ولیّاً من أولیائی أو أضمر له سوءً» 🔹و به دوستان ما آگاهی ده که خداوند کریم نیکوکارانِ آنان را مورد بخشایش خویش قرار می دهد و از بدکارانِ آنان می گذرد، مگر کسی‌که به او شرک ورزد و یا یکی از دوستان مرا آزار دهد، یا در دلش نسبت به وی قصد سوئی داشته باشد. «فإنّ الله لا یغفر له حتّى یرجع عنه، فإنْ رجع وإلاّ نُزع رُوح الإیمان عن قلبه، وخرج عن ولایتی، ولم یکن له نصیب فی ولایتنا، وأعوذ باللّٰه من ذلک» 🔹پس خداوند او را نمی‌آمرزد تا آنکه از این ‌نیّت بازگردد. پس اگر همچنان بر این ‌نیّت بماند، خدا روح ایمان را از قلبش می برد، و چنین فردی از ولایت و دوستی‌ من خارج می‌شود، و از ولایت ما بهره‌ای نخواهد داشت، و پناه برخدا از چنین عاقبتی! 📚اختصاص شیخ مفید ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌┄┄┅❅❁❅┅┄┄ ‌ ‌‍‌🕌 کانال مذهبی مسجد فخریه
[5/17, 11:19 PM] رضایی نسب: 💢 دنیس راس: به تنهایی حریف پوتین نمی‌شویم 🔻 دنیس راس، در یادداشتی خواستار گسترش ائتلاف آمریکا و متحدانش، به ویژه در خاورمیانه، برای مقابله با روسیه شده است. وی اذعان می‌کند روسیه این حقیقت را یادآور شده که هم‌چنان قدرت سخت اهمیت دارد و می‌توان مرزها را به اجبار تغییر داد. 🔻 به نظر راس بسیج دموکراسی‌های اروپا و آسیا علیه روسیه آغاز کار است. ولی نباید بر دوگانه استبداد و دموکراسی پای فشرد. زیرا در این صورت دولت‌هایی که دمکراتیک نیستند ولی تجدیدنظرطلب هم نمی‌باشند، از دایره ائتلاف آمریکا کنار گذاشته خواهند شد. 🔻 طبق این یادداشت، آمریکا برای حفظ فشار تحریم نفت روسیه، به همکاری عربستان نیاز دارد. ولی اعتماد دولت سعودی به واشنگتن، به دلیل حساسیت دولت بایدن به مسائل حقوق‌بشری و عدم حمایت در برابر حملات یمن، کاهش یافته است. «واقعیت این است که در رقابت با روسیه و چین، عربستان از اهمیت راهبردی برخوردار است». 🔻 دنیس راس تأکید می‌کند که آمریکا علاوه بر مدیریت بحران انرژی و گذار از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های تجدیدپذیر؛ برای مهار ایران و «محور مقاومت» نیز به همکاری عربستان نیاز دارد. 🔻 او توصیه می‌کند که سنتکام به ائتلاف عربستان، امارات، بحرین، اردن، مصر، مراکش و اسرائیل کمک کند. این کمک‌ها می‌تواند شامل «تأمین نیازهای اطلاعاتی، ضدتروریسم، سایبری، موشکی و پهپادی» باشد. 🔻 آمریکا پیش از این نیز نسبت به نقض صریح حقوق بشر توسط متحدانش، جز برخی اعتراضات کلامی، واکنشی نشان نمی‌داد و حداقل حفظ ظاهر می‌نمود. اکنون سطح اثرگذاری بحران اوکراین بر نظم مطلوب آمریکا در عرصه بین‌المللی به حدی است که برخی مانند دنیس راس، صراحتاً خواستار کاهش همان سطح اعتراض‌ها برای کسب دستاوردهای بیشتر در برابر روسیه، چین و ایران هستند. ▫️ washingtoninstitute.org/policy-analysis/we-cant-face-down-putin-alone [5/18, 2:55 AM] جناب آقای خندان: وَلَوْلَا أَن كَتَبَ اللَّهُ عَلَيْهِمُ الْجَلَاء لَعَذَّبَهُمْ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابُ النَّارِ (حشر3) و اگر اين نبود كه خداوند، بيرون شدن از خانمان را بر آنان نوشته بود، همانا آنان را در دنيا عذاب مى كرد و البتّه در آخرت عذاب آتش دارند. ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ شَاقُّوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَمَن يُشَاقِّ اللَّهَ فَإِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ (4) اين كيفر به خاطر آن است كه آنان با خدا و رسولش دشمنى كردند و هركس با خدا دشمنى كند، پس (بداند كه) همانا خداوند سخت كيفر است. «جلاء» به معناى ترك ديار و وطن به خاطر گرفتارى و بلاست. «شاقّوا» از «شقّ» به معناى ايجاد شكاف و جدايى و جبهه گيرى و دشمنى است. در سوره مجادله آيه 21 فرمود: «كتب اللّه لاغلبّن أنا و رسلى» و در اين آيه مى فرمايد: «كتب اللّه عليهم الجلاء» يعنى هم پيروزى وهم جلاى وطن با اراده الهى است. مشابه آيه 4، در سوره انفال آيه 13 درباره جنگ بدر آمده است. «شديد العقاب» بودن منافاتى با «أرحم الرّاحمين» بودن خداوند ندارد، زيرا هر كدام در جاى خود است. - حداقل كيفر پيمان شكنى، تبعيد و بيرون راندن از وطن است. (بنى نضير به خاطر توطئه و خيانت مستحق كيفر سخت بودند، ولى آن حكم به تبعيد شدنشان تبديل شد.) «لولا ان كتب اللّه عليهم الجلاء لعذّبهم فى الدنيا» - ستيزه جوئى، سبب قهر الهى و تبعيد بنى نضير شد، نه يهودى بودن آنان. «ذلك بانّهم شاقّوا اللّه» - كيفرهاى الهى بر اساس عملكرد انسان و عادلانه است. «ذلك بانّهم شاقّوا اللّه» - جبهه گيرى در برابر رهبر آسمانى، در واقع جبهه گيرى در برابر خداست. (در ابتداى آيه، جبهه گيرى در برابر خدا و رسول است ولى پايان آن، جبهه گيرى در برابر خداوند مطرح شده است.) «شاقّوا اللّه و رسوله... يشاقّ اللّه». ذکر روز ۴شنبه: یا حَیُّ و يا قَیُّوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پمپئو وزیر امور خارجه سابق امریکا با تدابیر شدید امنیتی و تیم هشتاد و پنج نفره حفاظتی از کمپ منافقین در آلبانی دیدن کرده است. به نظر می رسد طراحی و هدایت آشوب های خیابانی در ایران موضوع گفتگو ها باشد. 🔹ملت هوشیار ایران!، در نشر و بازنشر(فوروارد) مطالب و پیامها خیلی باید مراقب باشیم که ناخودآگاه ابزار برنامه‌ها و اهداف شوم و منتشرکننده‌ی تولیداتِ خائنین به کشور و ملت و جنایتکاران منافق و همدستان دشمنان ایران عزیز نشویم.
*🟢 برخی از توصیه‌های اخلاقی عرفانی آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا رحمة‌الله‌علیه* ❇️ عمده چیزی که برزخ را تاریک می‌کند، حرف پشت سر مردم است، غیبت، تهمت... یکی از چیزهایی که برزخ را روشن می‌کند، گره‌گشایی از کار مردم است. برزخ را گناهان، تاریک می‌کنند، و از آن طرف اعمال خیر، باعث روشنایی عالم قبر و برزخ می‌شوند. 🟢 خواهش می‌کنم حاضر جواب نباشید. من به جوان‌ها می‌گویم دیر نمی‌شود، بعداً جواب بدهید. کمی تأمل کنید. حاضر جوابی بعضی وقت‌ها آدم را محروم می‌کند. همین‌طوری زود چیزی را نپرانید، تمرین کنید و یک ذره دیرتر جواب بدهید. 🟢 مشاجره‌ها و نزاع‌ها، نور باطن را خاموش می‌کند! بسیاری از بی‌حالی‌ها و عدم نشاط‌ها به جهت مشاجرات است! کم منزلی داریم که در آن پرخاش و تندی نباشد. روزی چندتا پرخاش باشد، برکات می‌رود و دیگر چیزی نمی‌ماند! حتی اگر حق هم با تو بود، در امور جزئی و شخصی مشاجره نکن، چون کدورت آور است. 🟢 نعمتی که انسان را از خدا غافل کند، نقمت و عقاب است. از جمله، گریه‌ی استدراجی است. حالِ گریه به او می‌دهند، که فکر کند آدم خوبی است! بعضی افراد هستند که در مجالس و هیئت گریه می‌کنند اما کارهایی از این‌ها سر می‌زند که سنگ را به گریه می‌‍اندازد! مسکین گمان می‌کند خیلی حال خوبی دارد! 🟢 در جامعه‌ی ما تقوای لسانی خیلی کم است؛ بعضی از متدیّنین، اهل مسجد، اهل هیئت، تقوای لسانی را از دست داده‌اند! گویا غیبت واجب است و تهمت و افتراء مستحب! خدا می‌داند خیلی خطرناک است، توفیق سلب می‌شود، قلب تیره می‌شود، نشاط در عبادات موجود نیست. 🟢 بگذارید جمله‌ای کامل شود بعد ایراد بگیرید. نمی‌دانم چرا اینطوری هستیم! در خواهر و برادری هم حاضر نیستیم حرف یکدیگر را تا آخر گوش کنیم. می‌گوییم وایسا، شکر تو کلامت! خب شکر به چه درد می‌خورد؟ یا اگر از جمله‌ای خوشش نیاید می‌پرد وسط حرف! بابا جان صبر کن تا حرف اون آدم تمام شود. 🟢 خشم ما را بیچاره کرده است، نمی‌گذارد به جایی برسیم! هی دور خود می‌چرخیم، چرا که بداخلاقیم! امام صادق علیه‌السلام فرمود: «آدم بد اخلاق، معارف را پیدا نمی‌کند.» آقای طباطبایی اگر بداخلاق بود، المیزان نمی‌توانست بنویسد. بد اخلاقی با معارف جور در نمی‌آید. 🟢 ماها ولخرج نورانیت و نور هستیم؛ کاری می‌‍کنیم، نورانیتی حاصل می‌شود؛ راحت کاری می‌کنیم که می‌رود و جایش را به ظلمت می‌دهد. شب بلند می‌شویم چندتا استغفار می‌گوییم و مشمول آیه «ویستغفرون بالاسحار» می‌شویم اما صبح می‌گوییم «حالا غیبت فلانی نباشد ها…» هیچی تمام شد و رفت 🟢 تعجب می‌کنم از بعضی‌ها! آقا یا خانم مؤمن ۲۰ بار عمره رفته، بار ۲۱ می‌گویند بیا پول عمره را بده برای جهیزیه دختر یتیم؛ می‌گوید نمی‌توانم؛ دوستانم می‌روند، من نروم؟! حالا بگو شما این همه رفتی، اخلاق را رعایت می‌کنی؟ مگر دین مسخره است؟! هر سال عمره می‌روی؛ یک عیب را از خودت دور نکردی؟ 🟢 فرد در حالی که تصور دارد خبری است وارد روز قیامت می‌شود اما ناگهان تعجب می‌کند؛پس نمازها و عمره‌ها چه شد؟میگویند دل شکستی! ریا کردی! زهر زبان ریختی! جوان عزیز اگر می‌خواهی به جایی برسی از خانه‌تان شروع کن! اگر دل خواهرت را شکستی، دل مادروپدر را شکستی، برو درستش کن. از خانه شروع کنید. 🟢 اهل قسم نیستم ولی مجبورم، دلم می‌سوزد. خانم‌ها،آقایان! بشنوید! به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها قسم اگر لطیف نباشید چیزی گیرتان نمی‌آید، خودتان را معطل نکنید. هی اوقات تلخی راه می‌اندازد، عصبانی می‌شود، بعد هم میخواهد بشود زبدةالعارفین؛ یک‌بار این قسم را خوردم که تا لطیف نشوید چیزی گیرتان نمی‌آید. 🟢 خدا گناه «آبرو بردن» را سخت میبخشد. امام باقر علیه‌السلام فرمودند: «کسی که آبروی مردم را نریزد، خداوند از گناهان او صرف‌نظر خواهد كرد.» اغلب جهنمی‌ها، جهنمی زبان هستند! فکرنکنید همه از دیوار مردم بالا میروند. یک مشت مقدس را می‌آورند جهنم به سبب اينكه آبرو میبردند! اسلام خواهان حفظ آبروی افراد است. 🟢 خبرهای بد را هیچ وقت در خانه نگویید؛ تا به خانه میرسد، می‌گوید تصادفی را دیدم! نمی‌خواهد بگویید. اصلا خبرهای منفی را در منزل نگویید. شما را به خدا قسم میدهم این‌ها را رعایت کنید؛ ضربه‌هایی به خانواده زده می‌شود که جبران نمی‌شود. چیزهای پریشان کننده نگویید. به همسر و بچه‌ها آرامش دهید. 🟢 مردم فکر می کنند اولیاء خدا روزی هزار رکعت نماز می خوانده اند که این طوری شدند. خیر؛ آنها فقط در اثر داشتن صفات عالیه به این جا رسیدند. 🟢 صفات عالیه انسان را ده فرسخ ده فرسخ جلو می اندازد. یک خشم فرو خوردن آدم را از هزار رکعت نماز زودتر به خدا می رساند، یک دل شاد کردن تو را خیلی زودتر می رساند، یک مادر خوشحال کردن زودتر می رساند. از اینجا باید شروع کنیم. اینجا را درست کن بعد هزار رکعت نماز خودش می آید، خودت مشتاق می شوی. 🟢 عمدتاً باید با باطن خود به خدا برسید!
اگر هزار "قل هو الله" هم خواندی خودت میدانی، من فضولی نمی کنم! اما امامان ما فرمودند با باطن خود زودتر به خدا می رسید. هنوز باطن را اصلاح نکرده نماز هزار قل هو الله می‌خواند، چه فایده‌ای دارد؟ 🟢 خسته شدم بس که گفتم این دین، دین کیفیت است نه کمیت! مقصودم این نیست که مستحبات را انجام ندهیم، نمازهای طولانی نخوانیم، آن به‌جای خودش، اما باید با باطن به خدا رسید. بعد از همه اینها باید بدانید که رسیدن به خدا نماز هزار "قل هو الله" نمی‌خواهد! هنوز باطن را اصلاح نکرده مرتب دعای کمیل می‌رود؛ هنوز بلد نیست در منزل با خانواده رفتار کند هرسال به عمره می‌رود! چه فایده؟ دین، مسخره که نیست! *❇️ شادی روح پاک آن عالم ربانی؛ رحم الله من یقرأ الفاتحة مع الصلوات*
7.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تلاش برادر رئیسی، برای دور زدن از راهی که جناب روحانی برای کشور ساخته.