eitaa logo
حوزه علمیه امام جعفر صادق( علیه السلام)
302 دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
7هزار ویدیو
69 فایل
حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام مفتخراست تا کانال ارتباطی خودرا به علاقمندان به دین مبین اسلام معرفی نماید.
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم 🔴برای پاره پاره کردن ایران جنگ راه انداخته اند... ⬅️غافل از اینکه ما برای حفظ جمهوری اسلامی میدهیم... ♥️شهید سردار حاج قاسم سلیمانی: امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است.💚❤💚  بدانید جمهوری اسلامی، حرم است؛🤲💚🤲 و این حرم اگر ماند؛🤲 دیگر حرم‌ها می‌مانند...🤲💚🤲 ❤ خامنه ای عزیز را،عزیز جان خود بدانید.♥️ ✅ ما ملت امام حسینیم.🤲 ✅ ما ملت شهــــــــــــادتیــــــم.🤲 ✅ با ولایــــــت تا شهــــــادت،🤲
🇮🇷امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است... بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. 👆🏻فرازی از وصیت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی🌹 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بعد از سال‌ها دشمنی و خیانت کاش به ایران پشت نمی‌کردم! ⭕️ امثال علی کریمی و براندازان، این مصاحبه‌ی قابل تامل محمدمنظرپور را ببینند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥صحبت های مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در خصوص هتک حرمت های امروز تعدادی از تجمع کنندگان
▪️واکنش جالب یک کاربر به توئیت علی کریمی 🆔@Ghodratpanah
. ‏🔴در حدیث‌ کساء وقتی حضرت جبرئیل میپرسه اینها چه کسانی هستند که تمام هستی رو بخاطرشون آفریدی؟ 🔻ذات اقدس الله نمیگه علی، محمد، حسن یا حسین خداوند فرمودند؛ و پدرش، شوهرش، پسراش یعنی از یک زن برای معرفی بهترین مخلوقاتش استفاده میکنه! 🔻حالا ی عده خودشونو خفه کنن که اسلام زن ستیزه! ما ارزش زن در اسلام رو اینجور شناختیم! .
گوشه ای از سخنان امروز رهبری معظم انقلاب: ♦️موضع گیری برخی چهره های ورزشی و هنری در حمایت از تجمعات اخیر هیچ اهمیت و ارزشی ندارد. جامعه ورزش و هنر کشور شامل بسیاری از افراد و دوستداران انقلاب و اسلام است که صحبت های عده ای اهمیت ندارد. اغتشاشات اخیر برنامه ریزی شده و از نقشه های آمریکا و رژیم صهیونیستی است. خون این دختر جوان بهانه ای برای اغتشاش شد حتی اگر این بهانه نبود دشمن در مهرماه به فکر آشوب و اغتشاش بود. در کشوری مثل فرانسه و برخی کشور های اروپایی تجمع و اغتشاش می شود اما آیا رئیس جمهور آمریکا و مزدوران وابسته اش صحبتی در حمایت از اغتشاشگران آنها می کنند؟ آیا در فکر ایجاد سخت افزار و نرم افزاری برای ارتباط اغتشاشگران با هم هستند؟ البته رسیدگی بر میزان مشارکت عده ای در آشوب های اخیر و تعیین مجازات و محاکمه برعهده قوه قضاییه است. عده ای از جوانان کشور به جهت هیجان وارد خیابان ها شدند که می توان با تنبیهی و آگاهی بخشی موضوع را حل کرد. بنده در میان مردم بلوچستان زندگی کردم و مردم کرد از دوستداران اسلام و انقلاب و کشور هستند و نقشه دشمن در مشغول کردن ذهن سازمان ها و مسئولین کشور در شمال غرب و جنوب شرق شکست خواهد خورد. دشمن به کار افتادن کارخانه ها ، فعالیت شرکت های دانش بنیان و ... را دید و متوجه شد که تنها سلاح آن ها که الان تحریم هست به زودی بی اثر خواهد شد.
چند نکته‌ی تحلیلی 1- حوادث اخیر دو بخش دارد 1-1- تحریک عواطف و احساسات برآمده از مرگ مهسا امینی مبتنی بر گسل نسلی و جنسیتی بدون اینکه عنایتی به قومیت و مذهب او داشته باشند که این اصلا خطرناک نبود و اکثر کسانی که در تجمعات ابتدایی شرکت می کردند جوان و خانم بودند. (فعال کردن گسل نسلی و جنسیتی) اما بدون رهبری واحد، بدون آموزش لازم و بدون پایداری محکم (بسیاری از اینها همان اول دستگیری شروع به گریه کردن و ندامت و پشیمانی می کردند.) 1-2- تحریک گسل های قومیتی و مذهبی که روی کُرد بودن و سنی بودن او متمرکز شده بود. در اینجا مرگ مهسا را تبدیل به پیراهن عثمان کردند و تلاش مذبوحانه ای در فعال کردن گسل های قومیتی و مذهبی داشتند. ابتدا طبیعی بود که در غرب کشور یعنی بین تجزیه طلبان کُرد این گسل را فعال کنند. آنها تلاش داشتند با حمله به مراکز امنیتی مخصوصا زندانهای برخی شهرها حس امیدواری برای براندازی و تجزیه طلبی را زنده کنند که با واکنش بسیار سریع و قاطع سپاه مواجه شدند و جواب آنها موشک و پهپادهای خردکننده بود. با ناامیدی از غرب کشور تلاشها برای تحریک این گسل قومیتی و مذهبی در شرق آغاز شد. ابتدا تلاش کردند اتهام تجاوز به یک دختر بلوچ را پخش کنند و بعداز آن نیز با حمله به نمازگزاران اهل سنت گسل مذهبی را فعال کنند. که اینجا هم با واکنش سریع و قاطعانه مواجه شدند. 2- وارد کردن حجم بسیار بالای اسلحه به کشور برای دشمن غیرممکن است لذا تلاش داشتند تا با فعال کردن پسمانده های جیش العدل و سلول های خفته خود، ابتدا به کلانتری های زاهدان حمله کنند و با تصرف آن کلانتری ها، اسلحه مورد نظر را به دست آورده و مجدد برق آسا به سایر مراکز یورش ببرند. اما با هوشیاری و مقاومت جانانه کلانتری ها در برابر این یورش، در دستیابی به اهدافشان ناکام ماندند. 3- ضمن برخورد قاطع با تلاش مذبوحانه مزدوران و سلول های خفته اما باید مراقب بود که گسل های قومیتی، مذهبی، نسلی و جنسیتی فعال نشود. لذا این می طلبد که هوشیارتر از گذشته فکر کرده و حرف بزنیم. 4- عده ای "کاسبان رژیم چنج" هستند یعنی مجبوراند برای گرفتن پروژه های شش ماهه خود جهت تغییر رژیم ایران قدری تصاویر خشونت و اغتشاش نشان دهند تا از اربابان خود پول پروژه هایشان را دریافت کنند و بخش زیادی از این تصویرسازی ها برای گرفتن پروژه های شش ماهه دوم سال است و جای نگرانی نیست. این کاسبان ۴۳ سال است که هر شش ماه با هدف رژیم چنج پروژه میگیرند 🆔 @Binesh_Rahbordi
﷽ 🔹انقلاب 1401 چقدر رخ داده است؟ 🔺بودریار (جامعه شناس مشهور فرانسوی) یک کتاب مهمی داره به نام "جنگ خلیج فارس اتفاق نیفتاده" که سرو صدایی بلند کرد. خلاصه حرفش این بود که اونچه ما از رسانه ها به عنوان جنگ دیدیم با چیزی که اونجا بود اینقدر تفاوت داشت که میشه گفت اصلا رخ نداد. رابطه دریافت ما از واقعیت و واقعیت قطع شده و حتی دو چیز متفاوته. از مباحث فلسفیش گذشته اگر این بنده خدا هنوز زنده بود احتمالا با دیدن "انقلاب 1401" ایران دوباره کتاب مینوشت. انقلابی که شاید بشه بهترین اسمش رو گذاشت "انقلاب مجازی". اگر همین امروز به حجم توییت و پست و ... نگاه کنید فکر میکنید این رویداد حداقل یکساله که در جریانه و ماه ها درگیری داشته. در حالیکه عملا کمتر از یک هفته حضور خیابانی با دو روز اوج (سه شنبه چهارشنبه) داشته است. فکر میکنید کشور در اعتصاب و تعطیلی و غم فرو رفته اما بازار حتی برای نیم ساعت هم تعطیل نشد. فکر میکنید خون در خیابان ها جاری است اما مردم در حال زندگی و خرید و عروسی و عزا و روزمره هستند. فکر میکنید میلیون ها نفر مثل 57 به خیابان ها ریختند اما کف میدون خبر خاصی نیست. چطور چنین فاصله ای ممکنه؟ 🔺در واقع میشه ادعا کرد امروز یک ایران مجازی ساخته شده. در این ایران مجازی مردم سیاه پوش و خونین مشغول سنگر بندی اند. سپاهی ها در حال فرارند، رهبر که یکبار هفته پیش فوت کرده بود دوباره فوت کرده، پول ها را به بانک سوییس برده اند، در خیابان هایش جنازه میبرند، خلاصه کار تمام است. انقلاب در لبه پیروزی و حتی در نقاطی پیروز شده. این "ایران برساخته" و "ایران واقعی" فاصله نجومی دارند. رابطه بین این دو کاملا قطع نیست اما دو چیز مجزا ست. 🔺فعالان صاحب این تصویر میخواهند با تهییج مردم آن را واقعی کنند. انگار که از درون آینه به سمت واقعیت فشار بیاوری. بزرگنمایی میکند و جایزه میدهد. این یک مرحله جلوتر از جنگ خلیج فارس است. دست درازی تصویر به واقعیت. فشار روانی روزهای اولیه به قدری بود که با صرف گشت زدن در مجازی آماده افسردگی و انفجار بودید. احساس گناه میکردید. چنین فشاری در 88 نبود. انگار کل سال 98 رو در یک هفته بریزید. شاید به همین دلیل بود که قطع شدن اینترنت ضربه مهمی به جریان وقایع زد. ارتباط بین واقعیت و برساخت به کلی قطع شد. اما این بار یک اتفاق بسیار جالب افتاد. زندگی در ایران مجازی کاملا مستقل ادامه پیدا کرد. و فاصله بیشتر و بیشتر شد. 🔺معترضین در ایران واقعی در خانه بودند اما در ایران مجازی به پایتخت رسیده بودند. و جالب تر اینکه این ایران مجازی تنها راه ارتباطی ایرانیان خارج از کشور شد. درغیاب واقعیت تصویر کاملا جایش را گرفت. بخشی از مهاجرین به واقع تصور میکردند (و شاید بکنند) که انقلاب شده است. سرکوب گسترده ای در جریان است. سکوت ایران نه از سر آرامش بلکه بخاطر قطعی نت و خفقان است. پس اگر در ساعات پایانی نباشیم در دهه فجر که هستیم. شاهین نجفی امان نامه میدهد. فلانی تقسیم غنایم میکند. دیگری فرمان حمله 24 ساعته به تهران میدهد. حیرت آور است. از کارداشیان تا جی کی رولینگ هم از این انقلاب بزرگ حمایت میکنند. راجر واترز مورد جالبی است. در عین آگاهی و اشاره به برنامه سوریه سازی اصلا متوجه نیست دارد با رسانه سعودی صحبت میکند و عملا بخشی از همین تصویر میشود. در واقع وقتی فراواقعیت جای واقعیت را میگیرد حتی آگاهی هم کافی نیست. به دوست مهاجر نگرانم میگفتم باید باشی و ببینی، رسانه کافی نیست. وقتی داده ها دروغ آمیز باشد قدرت پردازنده تعیین کننده نیست. ورودی، ورودی مهم است. حالا سوال اینجاست: چرا رهبر چند ماه یکبار فوت میکند ولی باز هم مخاطب پای این تصویر می نشیند؟ چون دوست دارد در این تصویر زندگی کند. این "انقلاب مجازی" صرفا ساخته رسانه ها نیست. کاربران هم در آن مشارکت دارند. آنها در واقع رویای خودشان را در ایران مجازی می بینند. و شبکه اجتماعی به آنها این فرصت را میدهد که در این رویا زندگی کنند. با دوستان هم فکرشان انقلاب کنند. هشتگ زدن مثل فریاد زدن میشود. لایک کردن مثل باور کردن. ریتوییت مثل لبیک. ربات و آلبانی نشینان و سعودی هم میتوانند جو دهند و دستکاری کنند. راه میفتند به آنلاین شاپ ها فشار میاورند که باید ببندی. انگار که بازار واقعی را ببندند. سلبریتی ها و شاخ ها در این دنیا مثل روشنفکران و رهبران هستند. حتی یک فوتبالست میتواند به قله انقلاب برود. استوری فلان بازیگر خارجی مثل بیانیه سیاسی یک کشور میشود. آنها در این تصویر زندگی میکنند. 🔺اما واقعیت. واقعیت واقعی است. و مثل عصای موسی اژدها را بی معنا میکند. و حاضران تازه میفهند چیزی که میدیدند تصویر بود. عده ای افسرده میشوند، عده ای بیدار و عده ای هم ترجیح میدهند لذت تصویر را ادامه دهند. اما به شرطی که عصا انداخته شود. تا وقتی پنجره باز نشود، هواشناسی مرجع است. 👤 سلمان معمار @Antishobheh
. ‏🔴در حدیث‌ کساء وقتی حضرت جبرئیل میپرسه اینها چه کسانی هستند که تمام هستی رو بخاطرشون آفریدی؟ 🔻ذات اقدس الله نمیگه علی، محمد، حسن یا حسین خداوند فرمودند؛ و پدرش، شوهرش، پسراش یعنی از یک زن برای معرفی بهترین مخلوقاتش استفاده میکنه! 🔻حالا ی عده خودشونو خفه کنن که اسلام زن ستیزه! ما ارزش زن در اسلام رو اینجور شناختیم! .
چند نکته‌ی تحلیلی 1- حوادث اخیر دو بخش دارد 1-1- تحریک عواطف و احساسات برآمده از مرگ مهسا امینی مبتنی بر گسل نسلی و جنسیتی بدون اینکه عنایتی به قومیت و مذهب او داشته باشند که این اصلا خطرناک نبود و اکثر کسانی که در تجمعات ابتدایی شرکت می کردند جوان و خانم بودند. (فعال کردن گسل نسلی و جنسیتی) اما بدون رهبری واحد، بدون آموزش لازم و بدون پایداری محکم (بسیاری از اینها همان اول دستگیری شروع به گریه کردن و ندامت و پشیمانی می کردند.) 1-2- تحریک گسل های قومیتی و مذهبی که روی کُرد بودن و سنی بودن او متمرکز شده بود. در اینجا مرگ مهسا را تبدیل به پیراهن عثمان کردند و تلاش مذبوحانه ای در فعال کردن گسل های قومیتی و مذهبی داشتند. ابتدا طبیعی بود که در غرب کشور یعنی بین تجزیه طلبان کُرد این گسل را فعال کنند. آنها تلاش داشتند با حمله به مراکز امنیتی مخصوصا زندانهای برخی شهرها حس امیدواری برای براندازی و تجزیه طلبی را زنده کنند که با واکنش بسیار سریع و قاطع سپاه مواجه شدند و جواب آنها موشک و پهپادهای خردکننده بود. با ناامیدی از غرب کشور تلاشها برای تحریک این گسل قومیتی و مذهبی در شرق آغاز شد. ابتدا تلاش کردند اتهام تجاوز به یک دختر بلوچ را پخش کنند و بعداز آن نیز با حمله به نمازگزاران اهل سنت گسل مذهبی را فعال کنند. که اینجا هم با واکنش سریع و قاطعانه مواجه شدند. 2- وارد کردن حجم بسیار بالای اسلحه به کشور برای دشمن غیرممکن است لذا تلاش داشتند تا با فعال کردن پسمانده های جیش العدل و سلول های خفته خود، ابتدا به کلانتری های زاهدان حمله کنند و با تصرف آن کلانتری ها، اسلحه مورد نظر را به دست آورده و مجدد برق آسا به سایر مراکز یورش ببرند. اما با هوشیاری و مقاومت جانانه کلانتری ها در برابر این یورش، در دستیابی به اهدافشان ناکام ماندند. 3- ضمن برخورد قاطع با تلاش مذبوحانه مزدوران و سلول های خفته اما باید مراقب بود که گسل های قومیتی، مذهبی، نسلی و جنسیتی فعال نشود. لذا این می طلبد که هوشیارتر از گذشته فکر کرده و حرف بزنیم. 4- عده ای "کاسبان رژیم چنج" هستند یعنی مجبوراند برای گرفتن پروژه های شش ماهه خود جهت تغییر رژیم ایران قدری تصاویر خشونت و اغتشاش نشان دهند تا از اربابان خود پول پروژه هایشان را دریافت کنند و بخش زیادی از این تصویرسازی ها برای گرفتن پروژه های شش ماهه دوم سال است و جای نگرانی نیست. این کاسبان ۴۳ سال است که هر شش ماه با هدف رژیم چنج پروژه میگیرند 🆔 @Binesh_Rahbordi
گوشه ای از سخنان امروز رهبری معظم انقلاب: ♦️موضع گیری برخی چهره های ورزشی و هنری در حمایت از تجمعات اخیر هیچ اهمیت و ارزشی ندارد. جامعه ورزش و هنر کشور شامل بسیاری از افراد و دوستداران انقلاب و اسلام است که صحبت های عده ای اهمیت ندارد. اغتشاشات اخیر برنامه ریزی شده و از نقشه های آمریکا و رژیم صهیونیستی است. خون این دختر جوان بهانه ای برای اغتشاش شد حتی اگر این بهانه نبود دشمن در مهرماه به فکر آشوب و اغتشاش بود. در کشوری مثل فرانسه و برخی کشور های اروپایی تجمع و اغتشاش می شود اما آیا رئیس جمهور آمریکا و مزدوران وابسته اش صحبتی در حمایت از اغتشاشگران آنها می کنند؟ آیا در فکر ایجاد سخت افزار و نرم افزاری برای ارتباط اغتشاشگران با هم هستند؟ البته رسیدگی بر میزان مشارکت عده ای در آشوب های اخیر و تعیین مجازات و محاکمه برعهده قوه قضاییه است. عده ای از جوانان کشور به جهت هیجان وارد خیابان ها شدند که می توان با تنبیهی و آگاهی بخشی موضوع را حل کرد. بنده در میان مردم بلوچستان زندگی کردم و مردم کرد از دوستداران اسلام و انقلاب و کشور هستند و نقشه دشمن در مشغول کردن ذهن سازمان ها و مسئولین کشور در شمال غرب و جنوب شرق شکست خواهد خورد. دشمن به کار افتادن کارخانه ها ، فعالیت شرکت های دانش بنیان و ... را دید و متوجه شد که تنها سلاح آن ها که الان تحریم هست به زودی بی اثر خواهد شد.
﷽ 🔹انقلاب 1401 چقدر رخ داده است؟ 🔺بودریار (جامعه شناس مشهور فرانسوی) یک کتاب مهمی داره به نام "جنگ خلیج فارس اتفاق نیفتاده" که سرو صدایی بلند کرد. خلاصه حرفش این بود که اونچه ما از رسانه ها به عنوان جنگ دیدیم با چیزی که اونجا بود اینقدر تفاوت داشت که میشه گفت اصلا رخ نداد. رابطه دریافت ما از واقعیت و واقعیت قطع شده و حتی دو چیز متفاوته. از مباحث فلسفیش گذشته اگر این بنده خدا هنوز زنده بود احتمالا با دیدن "انقلاب 1401" ایران دوباره کتاب مینوشت. انقلابی که شاید بشه بهترین اسمش رو گذاشت "انقلاب مجازی". اگر همین امروز به حجم توییت و پست و ... نگاه کنید فکر میکنید این رویداد حداقل یکساله که در جریانه و ماه ها درگیری داشته. در حالیکه عملا کمتر از یک هفته حضور خیابانی با دو روز اوج (سه شنبه چهارشنبه) داشته است. فکر میکنید کشور در اعتصاب و تعطیلی و غم فرو رفته اما بازار حتی برای نیم ساعت هم تعطیل نشد. فکر میکنید خون در خیابان ها جاری است اما مردم در حال زندگی و خرید و عروسی و عزا و روزمره هستند. فکر میکنید میلیون ها نفر مثل 57 به خیابان ها ریختند اما کف میدون خبر خاصی نیست. چطور چنین فاصله ای ممکنه؟ 🔺در واقع میشه ادعا کرد امروز یک ایران مجازی ساخته شده. در این ایران مجازی مردم سیاه پوش و خونین مشغول سنگر بندی اند. سپاهی ها در حال فرارند، رهبر که یکبار هفته پیش فوت کرده بود دوباره فوت کرده، پول ها را به بانک سوییس برده اند، در خیابان هایش جنازه میبرند، خلاصه کار تمام است. انقلاب در لبه پیروزی و حتی در نقاطی پیروز شده. این "ایران برساخته" و "ایران واقعی" فاصله نجومی دارند. رابطه بین این دو کاملا قطع نیست اما دو چیز مجزا ست. 🔺فعالان صاحب این تصویر میخواهند با تهییج مردم آن را واقعی کنند. انگار که از درون آینه به سمت واقعیت فشار بیاوری. بزرگنمایی میکند و جایزه میدهد. این یک مرحله جلوتر از جنگ خلیج فارس است. دست درازی تصویر به واقعیت. فشار روانی روزهای اولیه به قدری بود که با صرف گشت زدن در مجازی آماده افسردگی و انفجار بودید. احساس گناه میکردید. چنین فشاری در 88 نبود. انگار کل سال 98 رو در یک هفته بریزید. شاید به همین دلیل بود که قطع شدن اینترنت ضربه مهمی به جریان وقایع زد. ارتباط بین واقعیت و برساخت به کلی قطع شد. اما این بار یک اتفاق بسیار جالب افتاد. زندگی در ایران مجازی کاملا مستقل ادامه پیدا کرد. و فاصله بیشتر و بیشتر شد. 🔺معترضین در ایران واقعی در خانه بودند اما در ایران مجازی به پایتخت رسیده بودند. و جالب تر اینکه این ایران مجازی تنها راه ارتباطی ایرانیان خارج از کشور شد. درغیاب واقعیت تصویر کاملا جایش را گرفت. بخشی از مهاجرین به واقع تصور میکردند (و شاید بکنند) که انقلاب شده است. سرکوب گسترده ای در جریان است. سکوت ایران نه از سر آرامش بلکه بخاطر قطعی نت و خفقان است. پس اگر در ساعات پایانی نباشیم در دهه فجر که هستیم. شاهین نجفی امان نامه میدهد. فلانی تقسیم غنایم میکند. دیگری فرمان حمله 24 ساعته به تهران میدهد. حیرت آور است. از کارداشیان تا جی کی رولینگ هم از این انقلاب بزرگ حمایت میکنند. راجر واترز مورد جالبی است. در عین آگاهی و اشاره به برنامه سوریه سازی اصلا متوجه نیست دارد با رسانه سعودی صحبت میکند و عملا بخشی از همین تصویر میشود. در واقع وقتی فراواقعیت جای واقعیت را میگیرد حتی آگاهی هم کافی نیست. به دوست مهاجر نگرانم میگفتم باید باشی و ببینی، رسانه کافی نیست. وقتی داده ها دروغ آمیز باشد قدرت پردازنده تعیین کننده نیست. ورودی، ورودی مهم است. حالا سوال اینجاست: چرا رهبر چند ماه یکبار فوت میکند ولی باز هم مخاطب پای این تصویر می نشیند؟ چون دوست دارد در این تصویر زندگی کند. این "انقلاب مجازی" صرفا ساخته رسانه ها نیست. کاربران هم در آن مشارکت دارند. آنها در واقع رویای خودشان را در ایران مجازی می بینند. و شبکه اجتماعی به آنها این فرصت را میدهد که در این رویا زندگی کنند. با دوستان هم فکرشان انقلاب کنند. هشتگ زدن مثل فریاد زدن میشود. لایک کردن مثل باور کردن. ریتوییت مثل لبیک. ربات و آلبانی نشینان و سعودی هم میتوانند جو دهند و دستکاری کنند. راه میفتند به آنلاین شاپ ها فشار میاورند که باید ببندی. انگار که بازار واقعی را ببندند. سلبریتی ها و شاخ ها در این دنیا مثل روشنفکران و رهبران هستند. حتی یک فوتبالست میتواند به قله انقلاب برود. استوری فلان بازیگر خارجی مثل بیانیه سیاسی یک کشور میشود. آنها در این تصویر زندگی میکنند. 🔺اما واقعیت. واقعیت واقعی است. و مثل عصای موسی اژدها را بی معنا میکند. و حاضران تازه میفهند چیزی که میدیدند تصویر بود. عده ای افسرده میشوند، عده ای بیدار و عده ای هم ترجیح میدهند لذت تصویر را ادامه دهند. اما به شرطی که عصا انداخته شود. تا وقتی پنجره باز نشود، هواشناسی مرجع است. 👤 سلمان معمار @Antishobheh
اغتشاش سازماندهی بین‌المللی وفتی وزارت اطلاعات اعلام میکند ۹ تبعه آلمان، ایتالیا هلند، لهستان، انگلیس، سوئد، فرانسه و دیگر کشورها در اغتشاشات اخیر دستگیر شدند. ناخودآگاه افکار به یاد هشت سال دفاع مقدس سوق داده میشود . جایی که در ظاهر با عراق می‌جنگیدیم اما در واقع و در باطن با بیش از ۷۰ کشور جهان در حال جنگ بودیم و هستیم . آن روز جنگ ایران و عراق جنگ بین دو ملت نبود، بلکه جنگ میان ایران و ۷۰ ملت بوکه به به اجبار به ما تحمیل شده بود . یک جنگ بین‌المللی همانگونه که امروز معلوم شد تهاجم و اغتشاش اخیر، یک اغتشاش جهانی علیه یک کشور مظلوم ایران اسلامی است وابن نهایت ناجوانمردی وخباثت دشمن است سخن زیبا وآموزنده ابا عبدالله الحسین علیه السلام است که فرموده است گردین ندارید لااقل آزاده باشید وغیرازاین نهایت بی غیرتی است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 For the Love of Hussain Documentary - part 3 - 6 ✳️ مستند «به عشق حسین ع»، کاری از دو کشیش آمریکایی حاضر در راه‌پیمایی اربعین - قسمت 3 از 6 🔺An independent film by Pastor John Shuck and Josh Townsley. 🔹جان شاک کشیش آمریکایی کلیسای Southminster Presbyterian در پورتلند اورگان است که پس از حضور در راه‌پیمایی اربعین، بشدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد و هر ساله در کلیسای خود مراسم عزاداری برپا می‌کند. او مستندی در این باره با همراهی «جاش تاونزلی» ساخت. | | | | | 💯 ترجمه و تدوین: انجمن بین المللی ترنم صلح @ThrillOfPeace 💠 اینستاگرام ما https://www.instagram.com/ThrillofPeace
✨✨۰۰﷽۰۰✨✨. (ره) 💌نامه‌ی سوم3️⃣: نصایح عرفانی و لطایف قرآنی خطاب به آقای احمد خمینی فرزند بزرگوار امام خمینی(ره) این نامه به طور کامل در لینک زیر قابل مشاهده است: https://drive.google.com/file/d/1R_XRLSui-FEFuEQjCG2MRcHF0exZ3xoA/view?usp=sharing خلاصه‌ای از نکات مهم نامه: 💠فرزندم کرّ و فرّ دنیا و نشیب و فراز آن به سرعت می‌گذرد و همه زیر چرخ‌های زمان خرد می‌شویم و من آنچه ملاحظه کردم و مطالعه در حال قشرهای مختلف به این نتیجه رسیده‌ام که قشر های قدرتمند و ثروتمند، رنج های درونی و روانی و روحی شان از سایر اقشار بیشتر و آمال و آرزوهای زیادی که به آن نرسیده‌اند بسیار رنج آور‌تر و جگرخراش‌تر است در این زمان که ما زندگی می‌کنیم و دنیا گرفتار دو قطب قدرتمند است رنج و عذابی که سران آن کشورها بدان مبتلا هستند و نگرانی‌های جان‌فرسایی که هر یک از دو قطب در مقابل قطب دیگر دارند قابل مقایسه با رنج ها و گرفتاری‌های قشرهای متوسط حتی فقیر نیست رقابت آن نیز رقابت عملی نیست بلکه یک رقابت جانکاه است که کمر هر یک زیر آن خرد می شود گویی در مقابل هر یک، یک گرگ درنده با دهان باز ایستاده و قصد شکار او را دترد و این رنج رقابت در همه هست از ثروتمند قدرتمند گرفته تا طبقات دیگر لکن هرچه بالا برود به همان اندازه درد و رنج رقابت بالا می‌رود و آنچه مایه نجات انسان‌ها و آرامش قلوب است وارستگی و گسستگی از دنیا و متعلقات آن است که با ذکر و یاد دائمی خدای تعالی حاصل شود آنان که در صدد برتری ها به هر نحو هستند چه برتری در علوم الهی یا در قدرت و شهرت و ثروت، کوشش در افزایش رنج خود می‌کنند وارستگان از قیود مادی که خود را از این جامعه نیز تا حدودی نجات داده‌اند در همین دنیا در سعادت و بهشت رحمتند. 💠 پسرم!نه گوشه‌گیری صوفیانه دلیل پیوستن به حق است و نه ورود در جامعه و تشکیل حکومت، شاهد گسستن از حق. میزان در اعمال، انگیزه‌های آنها است چه بسا عابد و زاهدی که گرفتار دام ابلیس است و آن دام‌گستر، با آنچه متناسب او است چون خودبینی و خودخواهی و غرور و عجب و بزرگ بینی و تحقیر خلق الله و شرک خفی و امثال آنها او را از حق دور و به شرک می‌کشاند و چه بسا متصدی امور حکومت که با انگیزه الهی به معدن قرب حق نائل می‌شود؛ چون داوود نبی و سلیمان پیامبر(ع) و بالاتر و والاتر چون نبی اکرم (ص)و خلیفه بر حقش علی بن ابیطالب (ع) و حضرت مهدی ارواحنا لمقدمه الفداء، در عصر حکومت جهانی‌اش. میزان عرفان و حرمان انگیزه است. هرقدر انگیزه‌ها به نور فطرت نزدیک‌تر باشند و از حجب، حتی حجب نور وارسته تر به مبدا نور وابسته‌ترند تا آنجا که سخن از وابستگی نیز کفر است. 💠 پسرم! از زیر بار مسئولیت انسانی که خدمت به حق در صورت خدمت به خلق است، شانه خالی مکن که تاخت و تاز شیطان در این میدان کمتر از میدان تاخت و تاز شیطان در بین مسئولین و دست اندرکاران نیست و دست و پا برای به دست آوردن مقام هرچه باشد چه مقام معنوی و چه مادی، مزن! به عذر آن‌که می‌خواهم به معارف الهی نزدیک شوم یا خدمت به عبادالله نمایم که توجه به آن از شیطان است چه رسد که کوشش برای به دست آوردن آن. 💠 یکتا موعظه‌ی خدا را با دل و جان بشنو، با تمام توان بپذیر و در آن خط، سیر نما: «إنّما أعظکم بواحدة أنْ تقوموا للّه مثنیٰ و فرادیٰ» میزان در اول سیر، قیام للّه است هم در کارهای شخصی و انفرادی و هم در فعالیت‌های اجتماعی. سعی کن در این قدم اول موفق شوی که در روزگار جوانی آسان‌تر و موفقیت‌آمیز‌تر است مگذار مثل پدرت پیر شوی که یا درجا بزنی یا به عقب برگردی، و این محتاج مراقبه و محاسبه است. •┄┄═•❁🍃๑🌺๑🍃❁•═┄┄• پرسش3️⃣: میزان سنجش اعمال با کدام معیار قابل اندازه‌گیری است؟ الف_هرچه به عملکرد صوفی‌مأبانه نزدیک‌تر باشد و نشان زهد داشته باشد. ب_کمتر ورود کردن به حیطه‌های خطرناکی چون ورود در جامعه و تشکیل حکومت ج_بستگی به الهی و فطری بودن یا نبودن انگیزه‌های شخص دارد. د_مهم انگیزه‌ی کسب معارف‌الهی داشتن است. •┄┄═•❁🍃๑🌺๑🍃❁•═┄┄• پس از مطالعه متن نامه می توانید از طریق لینک زیر به سوال پاسخ دهید: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScrOPSL-RzQHcYHCUh2sdhHwk2YVsm7Mp4VyJzYpC_ANSQaDQ/viewform?usp=sf_link •┄┄═•❁🍃๑🌺๑🍃❁•═┄┄• 🇮🇷کانال بسيج اساتيد و نخبگان جامعه الزهراء(سلام الله علیها) https://eitaa.com/joinchat/300875895Cca33e6af03 کانال سید روح الله خمینی(ره) @Khomeini_Basij
*مقبل کاشانی* شاعری بوده که خیلی آرزوی زیارت امام حسین علیه السلام رو داشته اما از نظر مالی در مضیقه بوده. هر وقت سایر افراد کربلا می رفتند اشک حسرت می ربریخته و آرزوی زیارت ارباب بی کفنش رو داشته. یک روز یکی از دوستان خرج سفرش رو تقبل میکنه و از کاشان راه میفتن به سمت کربلا. در راه و نزدیکی های گلپایگان دزدان، قافله رو تاراج میکنند. یک عده از افراد بر میگردند کاشان. یک عده هم میرن سمت گلپایگان و از اونجا با توجه به اعتباری که داشتند و یا از فامیلاشون پول قرض میکنن و سفر رو ادامه میدن . اما مقبل در گلپایگان نه آشنایی داشت و نه اعتباری. از یک طرف هم دوست نداشت دیگه راهی رو که اومده برگرده. دلش هوای امام حسین علیه السلام رو داشت. با خودش می گفت یک قدم نزدیکتر به امام حسین علیه السلام هم یک قدمه. همینجا میمونم کار میکنم تا خرج ادامه سفرم جور بشه. چند وقتی تو گلپایگان موند تا محرّم از راه رسید . مثل همه شیعیان در مجالس عزاداری شب و روز محرّم شرکت میکرد تا اینکه شب عاشورا شد، اشعاری رو که سروده بود در شب عاشورا خوند و غوغا کرد …. همون شب پس از اتمام مجلس و در عالم رویا خواب دید مشرّف شده به کربلا و وارد صحن شد . خواست بره طرف ضریح که از ورودش جلوگیری کردن. *مقبل میگه* ؛ با خودم گفتم خدایا نباید در رابطه با دخول به حرم کسی دیگری را مانع شوند . یکی گفت درست میگویی مقبل اما الان فاطمه زهرا (س) و خدیجه کبری(س) و آسیه و هاجر و ساره با عده ای از حوریان در حرم مشغول زیارتند چون تو نامحرمی اجازه ورود نخواهی داشت . پرسیدم توکیستی ؟ گفت : من از فرشتگان حافّین هستم ، حالا برای اینکه ناراحت نشوی بیا تا تو را به قسمتهای دیگر حرم هدایت کنم . در سمت غربی صحن مطهر مجلسی با شکوه بود . از وی راجع به حاضرین در مجلس سوال کردم . گفت : پیامبرانند از آدم تا خاتم که همه برای زیارت قبر سید الشهدا (ع)آمده اند. *مقبل میگه* : حضرت رسول صلی الله علیه و آله را دیدم که فرمود بروید به محتشم بگویید بیاید. ناگاه دیدم محتشم با همان قیافه ، قدی کوتاه و چهره ای نورانی و عمامه ای ژولیده وارد شد. حضرت به منبری که در آنجا بود اشاره فرمودند که ای محتشم برو بالا و هر چه بالا میرفت حضرت میفرمود برو بالاتر تا پله نهم رسید ایستاد ومنتظر دستور پیامبر بود. حضرت فرمود ای محتشم امشب شب عاشوراست ، از آن اشعار جانسوزت بخوان. و محتشم شروع کرد به خواندن اشعارش : *کشتی شکست خوردهٔ طوفان کربلا* *در خاک و خون طپیده میدان کربلا* *گر چشم روزگار بر او زار میگریست* *خون میگذشت از سر ایوان کربلا* *نگرفت دست دهر گلابی به غیر اشک* *زآن گل که شد شکفته به بستان کربلا* *از آب هم مضایقه کردند کوفیان* *خوش داشتند حرمت مهمان کربلا* *بودند دیو و دد همه سیراب و میمکید* *خاتم ز قحط آب سلیمان کربلا* *زان تشنگان هنوز به عیوق میرسد* *فریاد العطش ز بیابان کربلا* - اینجا بود که صدای گریه و ناله از پیامبران بلند شد … حضرت رسول صلی الله علیه و آله گریه کنان می فرمود : ای پدران من ای عزیزان ببینید با فرزندم حسین چه کرده اند ، آب فراتی که همه حیوانات از آن مینوشند بر فرزندم حرام کردند . سپس اشاره کرد که محتشم باز هم بخوان . *محتشم ادامه داد :* *روزی که شد به نیزه سر آن بزرگوار* *خورشید سر برهنه برآمد ز کوهسار* - در این لحظه گریه آنقدر زیاد شد که گویی صدای گریه به عرش میرسید. محتشم خواست تا پایین بیاید حضرت فرمود ؛ باز هم بخوان زیرا هنوز دلها از گریه خالی نشده. محتشم اطاعت امر کرد و در حالیکه عمامه اش را از سر برداشت و فریاد کنان صدا زد یا رسول الله : *این کشتهٔ فتاده به هامون حسین توست* *وین صید دست و پا زده در خون حسین توست* *این نخل تر کز آتش جان سوز تشنگی* *دود از زمین رسانده به گردون حسین توست* *این ماهی فتاده به دریای خون که هست* *زخم از ستاره بر تنش افزون حسین توست* - با رسیدن محتشم به این قسمت از اشعارش رسول الله غش کرد و انبیا همه بر سر میزدند و گریه میکرند. و مَلَکی این شعر محتشم را میخواند: *خاموش محتشم که دل سنگ آب شد* *بنیاد صبر و خانهٔ طاقت خراب شد* *خاموش محتشم که از این حرف سوزناک* *مرغ هوا و ماهی دریا کباب شد* - محتشم لب فرو بست و از منبر پایین آمد. پس از ساعتی که مجلس به حالت عادی بازگشت پیامبر (ص)عبای خود را بر دوش محتشم انداخت. *مقبل میگوید* : من هم شاعر اهل بیت بودم و دوست داشتم پیامبر به من هم بگوید تو هم اشعارت را بخوان . هر چه انتظار کشیدم نفرمود . مایوسانه از حرم خارج شدم که دیدم حوری مرا صدا میزند ای مقبل ، فاطمه زهرا سلام الله علیها به نزد پدر آمد و فرمود به مقبل هم بگویید تا اشعارش را بخواند. *مقبل گوید* رفتم روی منبر پله اول ولی دیگر پیامبر(ص) به من نفرمود برو بالاتر فهمیدم مقام محتشم از من خیلی بالاتر است. شروع کردم به خواندن اشعارم: *نه ذوالجناح دگر تاب استق
*دوازده پیام مدیریتی از امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام)که بایدبردیوارجان وبرتابلوی زندگی حک شود* ۱ _ به جای ازدیاد کارها به تداوم صحیح آنها بیندیشید. (حکمت ۲۷۰) ۲ _ برای رسیدن به هدف‌ها و مقام‌های بلند، همّت بلند داشته باشید. «خطبه ۲۱۱» ۳ _ از تجارب و اندرزها پند بگیرید و از آنها بهره‌برداری کنید تا دچار نقص نشوید . «خطبه ۱۷۵» ۴ _ از شدت سختی نهراسید، زیرا هراس، شکننده‌تر از خودِ کار است و به گشایش امور امیدوار باشید. «حکمت ۱۶۶ و ۲۴۶» ۵ _ اگر به انجام مسئولیتی گردن نهادید، به آن وفا کنید. «حکمت۳۲۷ ۶ _ هیچ وقت کارهای اهم را فدای امور مهم نکنید. «حکمت ۲۷۱» ۷ _ پیش از پذیرش هر کاری، به دانش آن مجهز شوید. «حکمت ۴۳۹» ۸ _ خویشتن را اصلاح کنید تا خداوند کارهای شما را اصلاح کند. «نهج البلاغه» ۹ _ پست‌ها، امانت و وسیله خدمتگذاری‌اند، نه منبع بهره‌برداری. «خطبه ۱۳۱» ۱۰ _ پست‌ها میزان آزمایش شمایند، بکوشید تا سربلند بیرون آیید. «خطبه ۳۳» ۱۱ _ مشورت‌پذیر باشید، اگر مشورت نکنید، تباه می‌شوید. «نامه ۶۹» ۱۲ _ با زیردستان خود مانند پدری مهربان رفتار کنید. «نامه ۵۲»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خانم اسلاملو فعال مردمی با سابقه دو دهه فعالیت های فرهنگی هنری و تبلیغی_تربیتی در حوزه عفاف و که نقش مهمی در جذب تعداد بسیار زیادی از دختران به حجاب داشته از میگوید. 🔸قابل توجه کسانی که فقط شعار می‌دهند به جای استفاده از قانون، کار فرهنگی کنید. @khabarnews 👈«اخبار مهم در «ایتا
به بهانه مرگ مشکوک «مهسا أمینی»!!! (3) باز خوانی قِصّه پردرد انحراف «خواص» در دوره پس از شهادت امام عسکری (ع) بنام پروردگار بصیر و دوستدار اهل بصیرت. سلام علیکم. ضمن عرض تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام عسکری (ع)؛ پیشاپیش آغاز امامت امام مهدی (ع) در سال جاری را نیز تبریک می گویم. همگان شاهد بودیم که مقام معظم رهبری در فرازی از سخنرانی حکیمانه خود در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری نیروهای مسلح در صبح روز دوشنبه 11 مهرماه 1441ش، از لغزش «خواص» در «قصه مِه آلود مهسا أمینی»، گله نمود؛ و در این راستا چنین فرمود: «در اول کار برخی خواص بدون تحقیق و احتمالاً ناشی از دلسوزی، اطلاعیه و بیانیه دادند و اظهار نظر کردند. برخی از آنها اتهام را به سمت سازمان انتظامی بردند و برخی هم مجموعه نظام را متهم کردند»؛ معظّم لَه، در ادامه به طرح انتظار منطقی و شرعی از آنان پرداخت؛ و اینگونه فرمود: «اکنون که دیدند قضیه چیست و نتیجه حرف‌های آنان با برنامه‌ریزی دشمن چه اتفاقاتی را در خیابانها رقم زده است، باید کار خود را جبران و صریحاً اعلام کنند : با آنچه اتفاق افتاده و با برنامه دشمن خارجی، مخالفند؛ وقتی عنصر سیاسی امریکایی این قضایا را به دیوار برلین تشبیه می کند باید بفهمید قضیه چیست؟ و اگر نفهمیدید حالا بفهمید و صریحاً موضع گیری کنید». وقتی بصورت موشکافانه و بادقتی مناسب، به مطالعه تاریخ انبیاء الهی و نیز تاریخ اسلام به پردازیم، به وضوح می یابیم که انحراف عامدانه و یا غیر عامدانه «خواص»، پدیده ای دامن دراز و پر سابقه می باشد؛ دوران پس از شهادت امام عسگری (ع)؛ ازجمله مقاطع تاریخ اسلام است که در آن شاهد انحراف «خواص» هستیم؛ زیرا در این مقطع، برخی از کسانیکه در زمان امامت امام هادی (ع) و نیز امام عسگری (علیه السلام)، به مقام «وکالت» و «نیابت» از آن بزرگواران دست یافته بودند؛ و از «خواص» در زمان این دو امام هُمام محسوب می شدند؛ در دوره غیبت صغری (۲۶۰-۳۲۹ق)، سخت دچار انحراف گردیده، و در قبال نواب خاص امام زمان (ع)، جبهه گیری نمودند؛ و نصایح نُوّاب درد آشنا و مذاکرات و پیامرسانی آنان در این اشخاص اثر نبخشید؛ و آنان همچنان بر طبل توخالی «انحراف» خویش کوبیدند؛ و سر انجام در اثر ادامه بخشی منش حق گریز خویش، مورد «لعن» و «طرد» امام مهدی (ع) قرار گرفتند؛ مهمترین چهره های «خواص» که در این مقطع از تاریخ اسلام، دچار انحراف گشته اند؛ عبارتند از: 1) ابومُحَمَّد حَسَن شَریعی یا سَریعی(نک: طبرسی، الاحتجاج، ج۲، ص۲۸۹؛ طوسی، الغیبه، ج۱، ص۳۹۷؛ بغدادی، الفرق بین الفرق و بیان فرقة الناجیة منهم، ص۲۳۹)؛ 2) محمد بن نُصَیر نُمَیری؛ یا ابن نُصَیر پایه‌گذار فرقه «نصیریه» (نک: خوئی، سید ابوالقاسم، معجم رجال الحدیث،: ۱۷/۳۳۶–۳۳۸)؛ 3) احمد بن هِلال عَبَرتائی بَغدادی (۱۸۰-۲۶۷ق) (نک: ابن غضائری، ص۱۱۲؛ نجاشی، رجال، ص۸۳.؛ امین، سید محسن، اعیان الشیعه، ج۳، ص۲۰۰)؛ 4) ابوطاهر محمّد بن علی بن بلال (نک: طبرسی، الاحتجاج، ح۲، ص۲۹۰؛ طوسی، کتاب الغیبة، ص۴۰۰، ح۳۷۴)؛ 5) ابو جعفر محمد بن علی شلمغانی (وفات در سال ۳۲۲ ه‍.ق/ ۹۳۳ م)؛ در بخشی از «توقیع» (نامه) شریف حضرت حجت (ع) آمده : «... محمد بن علی، معروف به شلمغانی، از کسانی است که خداوند کیفر او را تعجیل کند و مهلتی به او عطا نفرماید. او از اسلام منحرف شده و خود را از آن جدا ساخته است. وی از دین خدا مرتد شده و ادعاهایی می‌کند که دلالت بر انکار ذات خداوند متعال دارد....؛ به او (یعنی، شلمغانی) لعن می‌فرستیم، و لعنت دائم خداوند بر او باد، در آشکار و نهان، در هر زمان و مکان. و (لعنت خداوندی) بر موافقان و پیروان او باد، و نیز بر آنان که با شنیدن این اعلام پیوند خود را با او ادامه دهند؛ بنابراین به اطلاع آنان (وکلای امامیه) برسان که خود را از او حفاظت کرده و احتیاط می‌کنیم، آن‌چنان که در برابر پیشینیان او همچون شریعی، نمیری، هلالی، بلالی و دیگران چنین کردیم و دیدگاه مشابهی داشتیم. راضی به سنن الهی هستیم. خداوند ما را در تمام امور کفایت می‌کند و بهترین نگهبان است». (نک: طبرسی،الاحتجاج، ج ۲، ص۴۷۵ - ۴۷۴؛ طوسی، الغیبه، ص۴۱۰). دو نکته پایانی: الف) دعا کنیم که «خواص» زمانه، تا دیر نشده از اشتباهشان برگردند؛ وگرنه آه مظلومان موجب خواهد شد که در دنیا و آخرت، به عذابی سخت گرفتار شوند؛ ب) ما نیز مراقب باشیم که اسیر هوای نفس نشویم و در گردونه منحرفان زمانه وارد نشویم؛ و وِردِ زبانمان این باشد : «اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً: «خدایا آخر و عاقبت کارهای ما را ختم به خیر کن». (حوزه علمیه قم: سید حسین شفیعی دارابی/ چهارشنبه شب 13 مهرماه 1401ش= 8 ربیع الاول1444ق)