eitaa logo
حوزه علمیه امام جعفر صادق( علیه السلام)
301 دنبال‌کننده
6هزار عکس
6.5هزار ویدیو
66 فایل
حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام مفتخراست تا کانال ارتباطی خودرا به علاقمندان به دین مبین اسلام معرفی نماید.
مشاهده در ایتا
دانلود
مانعی ندارد. وقتی علی علیه السلام متوجه فاطمه اطهر شد دید آن بانوی معظمه از گریه ساکت نمی شود، و تسلیت گفتن برای او ثمری ندارد، هنگامی که چشم آن بانو بحضرت امیر افتاد لحظه‏ ای ساکت شد. علی علیه السلام به وی فرمود: ای دختر پیغمبر خدا (ص) بزرگان مدینه از من خواسته ‏اند که از تو بخواهم: شب برای پدر بزرگوارت گریه کنی یا روز. فاطمه(س) گفت: یا ابا الحسن! من چندان مکثی در میان این مردم نخواهم کرد، به زودی من از میان این مردم می روم، یا علی به خدا قسم من شب و روز از گریه آرام نخواهم شد تا اینکه به پدرم ملحق شوم. برداشتی که از این رویکرد حضرت می توان داشت این است که وی با این اقدام می خواهد امری را متذکر شود، می خواهد پرده از حقیقتی بردارد، می خواهد شهادت بر امری تباه شده بدهد و... و آن چیزی نیست جز اینکه بعد از رحلت پیامبر(ص) امر ولایت حضرت امیرالمومنین نادیده شده است، و این اقدام همان کاری است که سیدالساجدین امام زین العابدین در شهادت امام حسین(ع) انجام می داد. گریه شبانه روزی بر شهادت نه شخص حسین بلکه شهادت بر امام زمان، شهادت ولی زمان، گمراهی و ضلالت مردم، انحراف دین، از بین رفتن ارزش های دینی و...پس این گریه ها، گواهی بر امری بزرگی است تا فهم و آگاهی و تفکر را به قلب های خفته برگرداند و حجت را بر همگان تمام کند. ب. اتمام حجت با انصار و مهاجرین بر اساس نقل منابع تاریخی، حضرت زهرا(س) به همراه امیرالمومنین(ع) و فرزندان‌شان بر در خانه انصار و مهاجرین می رفتند و از آنها طلب کمک می کردند. این مسئله بدان معنا نبود که ایشان به دنبال قدرت و یا حکومت بودند؛ بلکه، اولا به دنبال مبارزه با انحرافات دینی بودند که در جامعه رخ داده بود و در آینده احتمال داشت مبانی دیگری نیز مورد تحریف قرار بگیرد همان گونه که به راحتی وصایای حضرت رسول(ص) در امر ولایت و جانشینی نادیده گرفته شد و از سوی دیگر، حجت بر همه انصار و مهاجرین و مسلمانان تمام شود که مبادا فردای ادعا کنند که شما از ما یاری نخواستید وگرنه ما یاری می کردیم. ۳.مبارزه با تساهل خواص یکی از بخش های مهم مبارزات حضرت زهرا(س) مبارزه با خواص بود. خواصی که نقش مهم و تعیین کننده در جامعه اسلامی داشتند. از این‌رو بخش دیگری از مبارزات حضرت در جهت روشنگری خواص، و به چالش کشاندن اقدامات صورت گرفته توسط آنها بود. دختر گرامی رسول خدا می دید که با خروج رهبری از محور حقیقت و حق، چه بسا ممکن است امور مهم دیگر نیز چار آفت شود و هرگونه ساکت ماندن، نوعی مهر تایید بر کارهای ناروا باشد و یا حتی برای همیشه کار قانونی جلوه داده سود و نشانی بر حقانیت مدعیان خلافت تلقی گردد. آن چیزی که بعد از رحلت پیامبر(ص) در جامعه در موضوع خواص رخ داد، دو بعد داشت: یک بعد آن گروه اقلیت در سقیفه آینده جهان اسلام رو رقم زدند وبعد دیگر، تساهل و تسامح اکثریت جامعه اعم از انصار و مهاجرین که یا سکوت کردن، یا کناره گیری کردن و یا از گروه سقیفه در جناح بندی های سیاسی حمایت و طرفداری کردند که نتیجه اش آن شد که خاندان اهل بیت از حقوق سیاسی و اجتماعی خودشان محروم گردیدند در حالی که اگر در صحنه فعال بودند، مطمئنا امری دیگر اتفاق می افتاد. از این رو حضرت زهرا(س) آنان را توبیخ کرده، مورد سرزنش و ملامت های آشکار قرار داد و بدین وسیله حجیت اجماع خواص اصحاب در بیعت را از بین برد. حضرت با این اقدام، اندیشه عدالت صحابه را باطل اعلام کرد و اجماع اهل حل و عقد را در تشخیص حق و باطل نادرست شمرد. اگر اندیشه عدالت صحابه و حجیت و اجماع اهل حل و عقد تثبیت می شد، اثبات حقانیت علی(ع) و عدم مشروعیت خلفای مستقر بسیار دشوار بود. از نگاه فاطمه(س) اگر اصحاب متساهل، کاهلی را کنار نهاده و به طور جدی در برابر انحراف ها ایستادگی می کردند، مشکلات بر طرف می شد و امور طبق روال صحیح جریان می یافت، لذا یکبار در میان احتجاجات خود علیه خلیفه به خاطر مسئله فدک رو به انصار کرد و فرمود: یا مَعْشَرَ الْفِتْیَةِ و النَّقِیبَةِوَاَعْضادَ الْمِلَّةِ وَحَضَنَةَ الاسلام! ما هذِهِ الْغَمِیزَةُ فِی حَقّی وَالسِّنَةُ عَنْ ظُلامَتِی؟ اَما کانَ رَسُولُ اللهِ(صلی الله علیه وآله) اَبِی یَقُولُ: «اَلْمَرْءُ یُحْفَظُ رسول خدا(صلی الله علیه وآله) فِی وُلْدِهِ»؟ سَرْعانَما اَحْدَثْتُمْ وَعَجلانَ ذا اِهالَة، وَلَکُمْ طاقَةٌ بِما اُحاوِلُ وَقُوَّةٌ عَلی ما اَطْلُبُ وَاُزاوِلُ. وأبشروا بسیف صارم وسطوة معتد غاشم، وبهرج شامل، و استبداد من الظالمین، یدع فیئکم زهیداً وجمعکم حصیداً ، فیا حسرة لکم، وأنی بکم. ای جوانمردان! و ای بازوان توانمند ملت و یاران اسلام! این نادیده گرفتن حق مسلم من از سوی شما چیست؟ این چه تغافلی است که در برابر ستمی که بر من وارد شده نشان می دهید؟! آیا پدرم نمی فرمود: «احترام هر کس را در مورد فرزندان او باید نگاه داشت؟» چه زود اوضاع را
دگرگون ساختید، و چه با سرعت به بیراهه گام نهادید، با این که توانایی بر احقاق حق من دارید، و نیروی کافی بر آنچه می گویم در اختیار شماست. همچنین وقتی زنان مدینه آمدند تا از حضرت عیادت و دلجویی کنند، حضرت شوهانشان را ملامت و نسبت به کاری که کرده اند و آینده ای که در پیش روی آنها قرار داد مورد سرزنش و مواخذه قرار داد؛ بشارت باد شما را به شمشیرهای کشیده و حمله متجاوز ستمکار و به هرج و مرج عمومی و استبداد ستمگران، که حقوقتان را اندک داده و اجتماع شما را بوسبله شمشیرهای‌شان درو خواهند کرد، پس بر شما حسرت باد که کارتان به کجا می رسد. در شرح خطبه حضرت زهرا(س) در سرزنش انصار آمده است که حضرت می فرماید: امام علی(ع) را که برای ولایت و زمامداری شایسته ترین بود و به تصرف در امور قضایایی اسلام از دیگران سزاواتر بود کنار گذاشتید و به فکر راحتی خود بودید. علی سازشکار نیست و کسی را در بخشش بر دیگری برتر نمی دارد و مسلما این موضوع برای شما تنگنا محسوب می گردد به این تریتب و با انتخاب ابوبکر به عنوان خلیفه اول و قبول او، از این تنگنا رهایی یافتید و به سوی کسی که مطیع امر شماست و آنچه شما بخواهید انجام می دهد، به آنچه که شما اراده کنید حکم می کند روی آوردید.(فاطمه الزهرا از ولادت تا شهادت، ۱۳۸۱ ص۵۳۶) در حالی که خلیفه واقعی پیغمبر در میان شما موجود است. خدا قبلا یا شما پیمان بسته که از وی اطلاعت کنید. او کتاب ناطق خدا و قرآن صادق و نور درخشنده است و بر خودتان امین باشید شما که نمایندگان امر و نهی خدا و حامل دین و علوم نبوت هستید(فاطمه زهرا بانوی نمونه اسلام، ۱۳۷۳ ص۱۶۵). پس از منظر حضرت زهرا(س)، یکی از علل این مشکلات، حقیقت تسامح و تساهل خواص بود. لذا حضرت عذرشان را نپذیرفت و در فرازی از سخنان خویش فرمودند: شما در حالی با ابوبکر بیعت کرده اید که هنوز از عهد و قرار شما یعنی بیعت غدیر خم چیزی نگذشته بود و شکاف زخم عمیق بود و دهانه زخم هنوز بهم نیامده و بهبود نیافته بود، هنوز پیامبر(ص) دفن نشده بود که هر چه خواستید کردید و بهانه آوردید که از فتنه می ترسید اما در اتش فتنه سقوط کردید و راستی که جهنم بر کافران احاطه دارد شما کجا و فتنه خواباندن کجا. در شرح خطبه حضرت در فراز دیگری از سخنانش در رابطه با سکوت و بی تفاوتی های خواص چنین می فرماید: هدف من اتمام حجت است، وگرنه امیدی به شما ندارم، با سکوت خود، صحه بر پای مظالم گذارید و همه چیز را زیر سوال بردید. و گمان مبرید که این سکوت شما میوه تلخ آن را در همین دنیا به صورت حکومت های جباری همچون بنی امیه و بنی عباس که نه بر نسل های آینده شما رحم می کنند و نه بر اسلام و قرآن، خواهید چشید و سخنان امروز من در تاریخ اسلام ثبت می شود و آیندگان قضاوت خواهند کرد(زهرا برترین بانوی جهان، ۱۳۸۴ ص۲۰۸) ۴.خطبه فدکیه؛ تحلیل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه حضرت چندین خطبه بعد از رحلت پیامبر (ص) داشتند که مهمترین آن، خطبه فدکیه بود. حضرت از این خطبه در جهت اعتراض سیاسی و استیضاح حاکم وقت پرداخت و به مسجد رفت و خطبه خواند. در این خطبه، چند فراز و نمود خاص وجود دارند. فاطمه(س) در ابتدا، با یادآوری رسالت پیامبر(ص) و دفاع از رهبری و امامت بر حق حضرت علی(ع) و حق مالکیت خویش بر فدک از لحاظ قانون ارث در اسلام، با سازش کاران سیاسی اتمام حجت کرد. ایشان در فرازی از آن خطبه می فرماید: هان ای مردم بدانید من فاطمه ام و پدرم محمد، انتها و ابتدای کلامم یکی است، هرگز آنچه می گویم غلط نبوده و آنچه انجام می دهم ظلم نیست. نکته بارز در خطبه حضرت این است که حضرت با فصاحت و بلاغت خاصی به دفاع از مقام ولایت و امامت حضرت علی(ع) می پردازد در فرازی از این خطبه می فرماید: و چون خداوند پیامبری را به خانه انبیا فراخواند، جایی که برگزیدگانش زندگی می کنند، خارهای نفاقتان سر برون آورد و پوشش دینتان رنگ باخت و صدای سرکرده گمراهان در آمد و پست مهره ای ذلیل و ناشناخته هور کرد و ناز پرورده جاهلان مفسد زمزمه سر داد. پس بر دل ها و زندگی تان سوار شد.....و شما بر حق غصب کردید. در فرازی دیگر از این حرکت سیاسی، حضرت به دفاع از ارث زن در اسلامی پردازد. این حرکت بر خلاف راه و رسم موجود در افکار جاهلی بود که در بعضی از اذهان رسوخ داشت. اما آنچه را اسلام حق می دانست برای فاطمه زهرا معیار و محک بود نه عرف و سنت های جاهلی. در نهایت اینکه، آن حضرت توانست با حضور در مرکز اجتماع مسلمانان و مهم ترین مکان معتبر سیاسی یعنی مسجد به محاجه با حکومت مستقر وقت بپردازد و آن را به استیضاح بکشاند و با روسایی سیاسی حاکمان وقت، تا حد زیادی مشروعیت آنان را زیر سوال ببرد و رسم های جاهلی را در هم بشکند./504/422/ح
اد است. ۳- ناامیدی مسلمانان واقعی آنان که به پیامبر اکرم(ص)و احکام عالیه اسلام ناب حضرتش دلخوش کرده بودند از نعمت دین الهی و حکومت اسلامی بهره مند گشته بودند. اکنون با دیدن حوادث بعد از آن حضرت مإیوس شده و امیدشان به یإس مبدل گشت. «واکدت الامال».( الاحتجاج، ج۱، ص۲۷۰). ۴- بی حرمتی به حریم پیامبر «اضیع الحریم و ازیلت الحرمه عند مماته»( الاحتجاج، ج۱، ص۲۷۰) هنوز جسد مبارک پیامبر بر زمین است. در اجتماع سقیفه بدون نظرخواهی از خاندان پیامبر به تعیین جانشین برای آن حضرت می پردازند. و حق اهل بیت حضرتش را ضایع می کنند. چنانکه حضرت امام علی(ع) می فرمایند: فوالله ما کان یلقی فی روعی, و لا یخطر ببالی ان العرب تزعج هذا الامر من بعده(ص) عن اهل بیته و لا انهم منحوه عنی من بعده؛ ( نهج البلاغه، نامه۶۲) به خدا سوگند نه در فکرم می گذشت و نه در خاطرم می آمد که عرب خلافت را پس از رسول خدا از اهل بیت او بگرداند. یا مرا پس از وی از عهده دار شدن حکومت باز دارند. ۵- کم رنگ شدن معنویت از دیگر ویژگی های با رحلت پیامبر(ص) به زودی نمایان شد، کم رنگ شدن ارزش ها و معنویت بود. «و سمل جلباب الدین»( الاحتجاج، ج۱، ص۲۶۴) «جلباب» چادر یا عبایی که بدن انسان را می پوشاند، حضرت زهرا(س) تعبیر به جلباب دین فرموده. چون دین نیز تمام زوایای زندگی فردی و اجتماعی انسان را در بر می گیرد، همان گونه که چادر و عبإ تمام بدن انسان را در بر می گیرد.(درس هایی از خطبه حضرت زهرا، ۱۱۸) و در عبارتی دیگر فرموده اند: «... اطفإ إنوار الدین الجلی و اهمال سنن النبی الصفی»( الاحتجاج, ج۱, ص۲۶۶) به خاموش کردن انوار درخشان دین و بی اهمیت کردن و مهمل گذاردن سنت های پیامبر برگزیده خدا همت گماردید. ۶- مردم گرفتار وسوسه های شیطانی حضرت در خطاب به زنان انصار، مردان‌شان را مورد اشاره قرار می دهد که بعد از رحلت پیامبر(ص) گرفتار وسوسه های شیطانی شده و حق را فراموش کردند و به عبارت دیگر از مسیر حق دور گشتند. «تستجیبون لهتاف الشیطان الغوی»( الاحتجاج، ج۱، ص۲۶۶) به شیطان گمراه کننده پاسخ مثبت دادید. و در جای دیگر از خطبه فرموده اند: «اطلع الشیطان رإسه من مغزره هاتفا بکم فالفاکم لدعوته مستجیبین»( همان ۲۶۴) شیطان سر خود را از مخفیگاه بدرآورد. شما را فراخواند. دید که پاسخگوی دعوت باطل او هستید... «مغزر» یعنی مخفی گاه. در اینجا شیطان به سنگ پشت و خارپشت تشبیه شده است. چون آن هم وقتی دشمن را می بیند، سرش را در لاک خود فرو می برد. اما وقتی که محیط را بدون خطر احساس کرد، سر خود را بیرون می آورد. شیطان نیز تا وقتی که پیامبراکرم(ص) زنده بودند، سرش را در لاک خود فرو برده بود و جرإت نمی کرد خود را نشان دهد. ولی بعد از آن سرش را بیرون آورد و به تحریک مردم پرداخت.( درس هایی از خطبه حضرت زهرا، ۱۲۰)... محورهای مبارزات سیاسی حضرت آنچه بیان گردید، بخش بسیار کوچکی از انحرافات فکری و فرهنگی بود که بعد از رحلت پیامبر(ص) در جامعه اسلامی رخ داد، حال باید ببینیم که حضرت در برابر این انحرافات، بخصوص ضایع شدن حق امامت و ولایت چه اقداماتی انجام می دهد. ۱- عدم قبول مشروعیت حکومت حضرت زهرا(س) به عنوان تنها دختر رسول خدا که در جامعه اسلامی جایگاه منحصر به فردی داشت و پیامبر(ص) در فرصت ها و مناسبت های مختلف با الگوهای عملی و رفتار و بیانات خود وی را مورد ستایش قرار داده بود، در برابر حکومتی که مستقر شده بود بیعت نکرد. این مسئله خود گویای نکته ای بسیار مهم می باشد و عملا با این اقدام به حکومت شکل گرفته اعتراض کرده و مشروعیت آن را زیر سوال برد. با این حال حضرت تنها به این خموضوع اکتفا نکرد و در ادامه با روش های مختلفی به مقابله و مواجهه با حکومت مستقر شده پرداخت. ۲- تحت تاثیر قراردادن افکار عمومی جامعه حضرت زهرا(س) برای اینکه افکار عمومی را متوجه اتفاق و انحرافی که در جامعه رخ داده بود، بکند از دو روش مختلف استفاده کرد: الف. گریه و نوحه سرایی حضرت زهرا در طول حیات خود شاهد سختی های زیادی بوده اند از جمله رحلت حضرت خدیجه و نیز سختی های که بر حضرت رسول در دوران رسالت مکی می گذشت ولی منابع تاریخی هرگز از بی تابی و بی قراری حضرت سخن نمی گویند پس چه اتفاقی رخ داد که بعد از رحلت پیامبر(ص)، فاطمه(س) اینقدر گریه و بی تابی می کرد مگر این نبود که حضرت بر فلسفه خلقت و آفرینش انسان، حیات ابدی و...واقف بودند پس علت این کارها چیست؟ تا جایی که در مورد شدت عزاداری ایشان آمده است: «بزرگان اهل مدینه اجتماع کردند و به حضور امیر المؤمنین علی علیه السّلام مشرف شدند و گفتند: یا اباالحسن! فاطمه شب و روز گریه می کند، هیچ کدام از ما شب در رختخواب به خواب نمی رویم، روزها بعلت مشغله و طلب وسائل زندگی قرار و آرام نداریم، ما از تو تقاضا می کنیم که فاطمه شب یا روز گریه کند. حضرت امیر فرمود:
🔴 انتقاد رسانه‌های آلمانی به تحقیر صدراعظم کشورشان در سفر به چین: ۲۳ ساعت پرواز برای تنها یک ملاقات ۲ ساعته و نمایشی 🔺اینجاست ک ارزش ایران قوی معلوم میشه. 🔸 نشریه آلمانی Bild که از تحقیر شولز در چین خشمگین است نوشت: صدراعظم آلمان تقریباً یک روز پرواز کرد و رئیس جمهور شی فقط چند ساعت به او فرصت داد. این در حالی است که شولز همراه خود بزرگ ترین مشاغل آلمان را با خود به چین برده بود. 🔸حدود ۷۰ نفر در هواپیمای دولتی شولتز حضور بودند: صدراعظم و تیم او، وزیر امور خارجه و همچنین روسای بزرگترین شرکت های آلمانی (Bayer، BASF، Volkswagen، Siemens، Merck، Adidas، BMW، BioNTech) به اضافه ۲۳ روزنامه نگار که شاهد این تحقیر بودند. ✍اینجاست ک می فهمید موقعیت توانمندی و استعداد ایران بزرگ چقدر ارزشمنده ک چین با اون همه یال و کوپال اقتصادی و صنعتیش..حاضره بخاطر ایران..تک ب تک اروپایی های رو، اونقدر پشت درب نگه داره تا علف زیرپاشون سبز بشه..چرا،چون درحال افول و بحرانند.😏 برای همینه ک غربی ها..برای نابودی ایران قوی ،پیشرفته و خوداتکا هرخباثتی میکنند. 🙏به ما بپیوندید🔻 ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ ☑️ @tabyyn313 ✔️ تبیین حقایقی بسیار مهم👆
*✅ انقلابِ دیکتاتورها!؟ ✍️ افزون بر دو ماه است که ایران دستخوش حوادث تلخی شده و اقلیتی محض بر جان و روان و اموال جامعه شوریده و نام آن را "انقلاب" گذاشته‌اند! دال مرکزی شعار این انقلابیون "آزادی" است و شعار دیگری که همواره پس از شعار اصلی سر داده می‌شود "مرگ بر دیکتاتوری" است. ❇️ انقلابیون گاه و بی‌گاه در شهری و با تعداد اندکی خیابانی را اشغال می‌کنند، لاستیک آتش می‌زنند، به اموال مردم آسیب وارد می‌کنند و ماموران امنیت را با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف و تفنگ ساچمه‌ای زخمی و به شهادت می‌رسانند، سپس از این‌گونه رفتار "انقلابی" خود کلیپ تهیه می‌کنند و در فضای مجازی منتشر می‌سازند. ❎ آنان همواره "شبانه" در فضای مجازی خبر سقوط شهرها را یکی پس از دیگری شایعه می‌کنند، ولی "صبحگاهان" که مردم فعالیت اجتماعی خویش را آغاز می‌کنند مشاهده می‌نمایند نه شهری سقوط کرده و نه دژی فتح شده است! ✳️ با نیم‌نگاهی به رفتار انقلابیونِ فضای مجازی، در‌می‌یابیم که آنان بیهوده شعار "آزادی" سر می‌دهند زیرا رفتارشان تماما دیکتاتورمآبانه است! 👈 اگر کسانی "آزادانه" نخواهند خودروی خود را در وسط خیابان متوقف کنند، بدین کار "مجبورشان" می‌کنند! 👈 اگر کسانی "آزادانه" نخواهند با بوق زدن آنان را همراهی کنند، با شکستن شیشه خودرو "مجبورشان" می‌کنند! 👈 اگر کسانی در بازار یا پاساژ "آزادانه" نخواهند اعتصاب کنند، با تهدید به آتش زدن، "مجبورشان" می‌کنند! 👈 اگر رانندگان کامیون "آزادانه" نخواهند اعتصاب کنند، با پنچر کردن لاستیک ماشین، "مجبورشان" می‌کنند! 👈 اگر بانوانی "آزادانه"حجاب برتر چادر را انتخاب کنند، با از سر کشیدن آن، به بی‌حجابی "مجبورشان" می‌کنند! 👈 اگر روحانیون "آزادانه" عمامه بر سر داشته باشند، با پراندن آن، به نپوشیدن "مجبورشان" می‌کنند! 👈 اگر دانشجویان آزادانه بخواهند در کلاس درس حاضر شوند، با تهدید و جوسازی، به ترک کلاس "مجبورشان" می‌کنند! 👈 اگر اساتید دانشگاه بر حسب احساس وظیفه "آزادانه" بخواهند به فعالیت آموزشی و علمی خویش مشغول باشند، با فشار، تهدید و هوو، آنان را به همراهی با خود "مجبورشان" می‌کنند! 👈 اگر ورزشکاران و هنرپیشگان "آزادانه" نخواهند به نفع آنان اعلام موضع کنند، با فشارهای داخلی و خارجی، آنان را بدین کار "مجبورشان" می‌کنند! 👈 اگر والدینی که فرزندشان به سبب حوادث طبیعی از دنیا رفته و "آزادانه" نخواهند در پروژه "کشته‌سازی" مشارکت نمایند، آنان را مرعوب نظام و تحت فشار معرفی می‌کنند و "مجبورشان" می‌کنند تا به نفع آنان سخنی ابراز کنند! 👈 اگر شهروند کردی "آزادانه" به استقبال رئیس جمهور کشورش برود و به او شکلات تعارف کند، آدرس منزل و شماره تلفنش را پیدا می‌کنند و آنقدر خود و خانواده‌اش را تهدید می‌کنند تا به عذرخواهی "مجبورش" می‌کنند! ✔️ آری! این انقلاب ادامه دارد... انقلابِ دیکتاتورها!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ لاف رفراندوم! ⏪بلافاصله بعد رای قاطع بیش از ۹۸ درصدی مردم به جمهوری اسلامی ایران اقدامات متعددی در هتک و نقض خواست مردم به وقوع پیوست غائله نقده فروردین ۵۸ غائله خلق ترکمن فروردین تا بهمن ۵۸ جنایات قاسملو در کردستان فروردین تا اسفند ۵۸ ترورهای گروه فرقان اردیبهشت ۵۸ چهارشنبه سیاه خرمشهر خلق عرب خرداد ۵۸ کودتای نوژه مرداد ۵۸ ۱۷ هزار ترور مجاهدین خلق ۵۸ تا ۶۷ غائله حزب دموکرات پاوه مرداد ۵۸ انفجار حزب جمهوری، حمله طبس، کمک های مالی سلطنت طلبان به صدام و .. ⏪بخشی از جنایات و کشتار مخالفین جمهوری اسلامی بعد از رای قاطع مردم بوده است.مخالفین جمهوری اسلامی بارها ثابت کرده اند که پایبند به هیچ ارزش و اخلاقی نبوده و جز جنایت در کارنامه خود اثر دیگری بر جای نگذاشته اند. ▪️ملت ایران نیز بارها و بارها با مشارکت حداکثری خود نشان داده اند که خواسته ای جز جمهوری اسلامی ندارند و ضعفی هم اگر باشد با کمک هم ترمیم می کنند. ✍️ سیدامیرحسین حسینی برای مشاهده آخرین تحولات و رویدادهای روز به گروه سیاسی تحلیلی حیدریون در ایتا بپیوندید. 👇 https://eitaa.com/joinchat/351404063Ccf47b0401d
خدیجه سلیم زاده: 💢مرد اونیه که نیمه‌های شب ترکش‌های موشک میخوره تا آب تو دل مردم کشورش تکون نخوره!.... مرد یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی. بابای مهربونم...❤️ شادی روح همه شهدا وپدران ومادران آسمانی صلوات 🌷🇮🇷🇮🇷 ‌‌
▪️بهمن ۹۹ در مصاحبه با رستم قاسمی پرسیدم، چرا ریسک فروش نفت در تحریم را قبول می‌کنید؟ گفت: برای نجات مردم خود را ملزم میدانم، در جنگ اقتصادی علاوه بر جان باید آبرویت را هم فدا کنی تا از راه‌های آتشین گذر کنی. ایشان بالاترین درآمد فروش نفت در تاریخ ایران را رقم زد، خدا رحمتش کند.
📜حکایتی از شیخ رجبعلی خیاط (ره) عاشق عارف مرحوم کربلائی احمد از شاگردان مرحوم شیخ می گفت: بعد از فوت مرحوم شیخ، ایشان را در خواب دیدم، از او سوال کردم در چه حالی؟ گفت: فلانی من ضرر کردم! با تعجب گفتم: شما ضرر کردی! چرا؟ فرمود: زیرا که خیلی از بلاها که بر من نازل می شد، با توسل آنها را دفع می کردم، ای کاش حرفی نمی زدم چون الان می بینم برای آنهایی که در دنیا بلاها را تحمل می کنند در اینجا چه پاداشی می دهند! گروه یاوران حجت عج
🔥 در‌آمریکااعدام نمی‌شد! 🔻اگر محسن شکاری به جای ستارخان در تهران، مثلا خیابان کریستوفر در نیویورک را می بست و با قمه مردم را به وحشت می انداخت و با سلاح سرد به ماموران حمله می کرد، قطعا نه به دادگاه می رفت و نه اعدام نمی شد!!! 🔻چون بر اساس حکم دیوان عالی آمریکا بر اساس متمم چهارم قانون اساسی، امثال محسن شکاری همانجا در خیابان توسط پلیس آمریکا کشته می شوند! 🔸پ.ن۱: متن حکمِ نایس دیوان عالی آمریکا بر اساس متمم چهارم قانون اساسی آمریکا: «اگر افسر پلیس یک «دلیل محتمل» برای آن داشته باشد که فکر کند «متهم»، تهدیدی منتهی به آسیب شدید فیزیکی، چه علیه خود افسر و چه علیه دیگران است، از نظر قانون اساسی، «نامعقول» نیست که با استفاده از نیروی مرگ‌بار جلوی فرار متهم را بگیرد.» 🔸پ.ن۲: آیا سلبریتی های آمریکا اینقدر بی‌شرافت هستند که از چاقوکش حمایت کنند؟ 🔸پ.ن۳: حکم شرع مقدس اسلام در مورد امثال «اِخافه» و «بغی» برای اهل فن صالح واضح است ولی گویا یا اهل فن صلاح نمی بینند برای عموم افاضه کنند یا رسانه ها صلاح نمی‌بینند منتشر نمی کنند!! یا ... ✍حمیدرضا ابراهیمی 🔴 👇 @bidariymelat
▪️محسن شکاری اعدام شد و سامان یاسین در نوبت اعدام. حالا مجریان اینترنشنال ،مسیح علینژاد،سروش هیچکس،گلشیفته،حسین رونقی کلاش، علی کریمی بیشرف و... کجا هستن که جون این بچه ها رو نجات بدن؟ چیکار کردن به جز هشتگ زدن و توییت زدن و استوری گذاشتن؟ بیچاره اونی که بازیچه این دلار بگیرها شد.. ➕مارپل🇮🇷💫 🔴 👇 @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹ایت الله ناصری در مورد شهید حمید قبادی نیا فرمودند: 🍃«کمترین مقام ایشان در بهشت اینست که ایشان مستجاب الدعوه است» توسل به این شهید را از دست ندهید. 🔴 👇 @bidariymelat
غربت اسلام.mp3
6.46M
🎙 💠 غربت اسلام 🔸شیطان به خون مومنین تشنه هست. 📌 برگرفته از جلسات در میانه جنگ احزاب 🔴 👇 @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 اعتراض شدید حجت الاسلام والمسلمین میرزا محمدی به مسائل اخیر کشور 🔹 حجت بر همه تمام است و داریم می بینیم که دشمن دارد چکار می کند. 🔸همه هدف دشمنان در این روزهای اخیر، رعب و وحشت انداختن در دل مردم است. 🔹دهه هشتادی ها و نودی ها گوی سبقت رو از تماشاچی ها و مدعیان ربودند. 🔸 این ایام، وقت سکوت نیست، اگر قلم داری، زبان داری، چهره ای، مرید داری، حرف بزن، حتی مطالبه کن از آنهایی که هنوز هم مماشات می کنند. 🔹 فتنه را دامن میزنید، بعد تسلیت هم میگویید؟ ما اینها را در تاریخ عبور کردیم آقای علی کریمی که منبر از بردن اسم تو نجس می شود. 🔸 حواستون جمع باشه، امروز و این ایام جای سکوت نیست، کسانی که سکوت کردند، والله، بالله، تالله این روزها اگر مدینه بودند، سکوت می کردند. 🔹فرزند فاطمه(س) با این انقلابی که کرد، این عزت را به ما داد. بعد از این همه نون و نمک انقلاب و نظام رو خوردن، وقت سکوت است؟ 🔸ای اون کسانی که سکوت کردید، جلودار ما شما نبودید و نیستید. ما زیر علم ولایت جلو می رویم و تا آخرش هم می رویم، به کوری چشم بدخواهان داخلی و خارجی. 🔹 روضه بدون پذیرش ولایت، روضه نیست، تخلیه احساس است. خاک بر سر کسانی که روضه خوان را اینجوری تعریف کنند. 🔸 روضه خوانی که این روزها ساکت است و یا آب در آسیاب دشمن می ریزد، روضه خوان نیست. این دنبال فالوور و دنبال کننده های خودش هست، ما دنبال حضرت زهرا(س) هستیم. تا آخرش هم می مانیم. ------------------------- 🆔@Ghodratpanah
هدایت شده از زلال معرفت
45.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 انتشار مکالمات محرمانه مسیح علینژاد با دختران فریب‌ خورده 🔴 👇 @bidariymelat
🌗 کنایه سنگین رهبر انقلاب به اعضای شورای انقلاب فرهنگی! ♦️رهبر انقلاب در دیدار خود با اعضای شورای انقلاب فرهنگی به شکل محترمانه به اعضای آن گفتند که فقط اسمی بلند کرده‌اید و هیچ کار مفیدی انجام نداده‌اید! من اگر جای این حضرات که هر کدام‌شان ادعای آنچنانی برای خود دارند، بودم آب می‌شدم و به زمین می‌رفتم. اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی به یک نهاد حاشیه‌ای تبدیل شده که از روی رفع تکلیف اعضایش آنجا حاضر می‌شوند را می‌توان بزرگ‌ترین اشکال آن دانست.: ♦️رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود نکته‌ای را در مورد شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بیان کردند و با اشاره به حضور افراد برجسته و صاحب‌نظر در این شورا گفتند: با وجود غنا و تراز بالای افراد حاضر در این شورا، اما هویت جمعی شورای‌عالی به تناسب اعضای آن، بروز لازم را ندارد و لازم است تأثیرگذاری شورا در مسائل فرهنگی کشور تقویت شود، البته اعضاء شورا اشتغالات دیگری نیز دارند و این توقع وجود ندارد که اعضا از کارهای اصلی خود باز بمانند اما انتظار این است که برای امور مربوط به شورا وقت مناسب و کافی گذاشته شود. ✍امیدوارم که خون جدیدی در رگ های این آقایان هزار و یک پست دمیده بشه و تهدیدات فرهنگی اغتشاشات اخیر را به فرصت برای آینده انقلاب تبدیل کنند.
🅾 پایان مدارا ⭕️ متحصنین شهر مقدس قم مذهبی‌ترین شهر جهان، تا اعطای تضمین از طرف مسئولان جهت توقف سیاست‌های استکباری غربی علیه خانواده و تغییر رویکرد جهت تحقق خانواده تراز انقلاب ذیل فرمایشات امامین انقلاب مطالبات خود را ادامه خواهند داد. 🔶۴۳ سال از انقلاب اسلامی می‌گذارد و با وجود تاکیدات اصول قانون اساسی، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و بسیاری از قوانین و آیین‌نامه‌های دیگر در حوزه خانواده؛ هنوز هیچ اقدام موثری در حوزه خانواده تراز انقلاب اسلامی انجام نشده است. ❇️نجات تاریخ صدای رسای اُمت 👇👇👇 🆔@nejate_tarikh